Toon posts:

Geheugen brak op radeon 9600xt?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb sinds zondag een sapphire radeon 9600xt 256mb DDR. Nou zie ik met die laatste test in 3dmark 2001se (die met dat ronddraaiende paard) dat er allemaal witte pixels tussen zitten terwijl ze daar niet horen. Het zijn er niet enorm veel maar ze zouden er toch eigelijk niet moeten zijn? Ik gebruik nu de 3.9 drivers en daar is het erger mee dan met de 3.8 drivers. De kaart is niet oced.

pc:

amd2500+ @ 2.2Ghz
abit nf7-s rev2
2x512 mbpc3200 twinmos

Verwijderd

ik zie dat je je 2500+ al geOC'ed hebt. Heb je mss aan de dividers geprutst?

Ik zou zeggen laat je systeem eens op standaard lopen zonder enige OC

Verwijderd

Topicstarter
dividers? wat zijn dat? ik heb alleen de fsb omhoog gegooid. Maar dat zou toch eigelijk niks uit moeten maken voor de videokaart? want die proc loopt al een tijdje zo en met me gf4mx had ik er geen last van. Ik zie het ook echt alleen in de laatste test en veder nergens.

Verwijderd

ik heb ook deze kaart gehaald, zondag bij mycom

en ja laat ik nou ook problemen hebben, btw het is ook een 256 ddram versie

zelfs me bios scherm allemaal strepen er tussen door, wat ik vreemd vind het is niet altijd heb ook al gespeeld met bios instellingen maar nog geen resultaat.
bijv met q3 als de kaart goed opstart na een tijdje spelen krijg ik een error op me beeldscherm frequency out of range, en mijn beeld is zwart trouwens me pc en geluid blijft wel gewoon door lopen, dus ik weet bijna zeker dat die kaart niet goed is.

voeding is genoeg 550 watt

bij mij is het dus duidelijk geen drivers probleem, ik kijk het tot morgen aan anders gaat ie terug en ruil ik hem om.

edit ik gebruik 3.8 drivers met 3.9 boot me pc niet eens

bij mij is het echt een hardware probleem :r

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 16:03 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een Divider is de verhouding tussen 2 kloksnelheden, in dit geval FSB/PCI/AGP snelheden (bij 133 als FSB dus 1/4 (PCI is 33 MHz). Je snapt ongetwijfelt dat je alleen een divider hoger kan gaan zitten bij stappen van 33MHz, want anders krijg je bijvoorbeeld een divider van 1/4,5). Als je je FSB dus met 20 MHz verhoogt, verhoog je je AGP snelheid (videokaart interface dus..) met 5,25 MHz. 5,25 zou nog geen probleem moeten zijn, maar een verschil van 15 MHz kan nogal wat verschil uitmaken...

edit: AGP draait overigens op 66 MHz, dus met 33 Mhz heb je een divider van (PCI/AGP/FSB) 1/2/4, bij een FSB snelheid van 133 MHz. 20 Mhz omhoog betekent hier dus een verhoging van 10,5 MHz. Zou overigens ook niet veel uit moeten maken :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door Glashelder op 02-12-2003 16:09 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 16:01:
ik heb ook deze kaart gehaald, zondag bij mycom

en ja laat ik nou ook problemen hebben, btw het is ook een 256 ddram versie

zelfs me bios scherm allemaal strepen er tussen door, wat ik vreemd vind het is niet altijd heb ook al gespeeld met bios instellingen maar nog geen resultaat.
bijv met q3 als de kaart goed opstart na een tijdje spelen krijg ik een error op me beeldscherm frequency out of range, en mijn beeld is zwart trouwens me pc en geluid blijft wel gewoon door lopen, dus ik weet bijna zeker dat die kaart niet goed is.

voeding is genoeg 550 watt

bij mij is het dus duidelijk geen drivers probleem, ik kijk het tot morgen aan anders gaat ie terug en ruil ik hem om.

edit ik gebruik 3.8 drivers met 3.9 boot me pc niet eens

bij mij is het echt een hardware probleem :r
fastwrite al uitgezet? =) (krijg dat soort problemen als ik fastwrite aanzet, heb dezelfde kaart...)

Verwijderd

Zet gewoon je pc eens op standaard. Zonder enige OC, fsb ook op standaard. alles.

En probeer dan eens.

En krijg je dit ook bij spelen? Of alleen na een tijdje? Als je het na een tijdje begint te krijgen wordt ie mss te warrm!?

Verwijderd

NightCruiser schreef op 02 december 2003 @ 16:10:
[...]

fastwrite al uitgezet? =) (krijg dat soort problemen als ik fastwrite aanzet, heb dezelfde kaart...)
Ja ook al geprobeerd, met of zonder fastwrite en het maakt niets uit hier

dus ja ik heb veel geprobeerd maar geen goed resultaat nog, misschien heb ik toch een maandagochtend product maar ik betwijfel het, ik hang hem vanavond wel in een andere pc, alleen het vervelende is hij geeft dat beeld niet altijd dus heel vervelend testen zo

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 16:15 ]

Verwijderd

Probeer in plaats van de 3.8 en 3.9 drivers de oude 3.7 drivers te gebruiken. Ik las op het Sapphire forum dat de 3.8 drivers juist iets aan de instellingen van de kaart veranderen waardoor ie warmer wordt. Misschien kan het daar aan liggen.

Ik heb dezelfde kaart op de HCC gekocht, uber ding _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 16:17:
Probeer in plaats van de 3.8 en 3.9 drivers de oude 3.7 drivers te gebruiken. Ik las op het Sapphire forum dat de 3.8 drivers juist iets aan de instellingen van de kaart veranderen waardoor ie warmer wordt. Misschien kan het daar aan liggen.

Ik heb dezelfde kaart op de HCC gekocht, uber ding _/-\o_
is deze oplossing voor mij?

zo ja, verklaar eens dan voor dat mijn windows xp opgestart is dus voor bios scherm dat ik dan al strepen heb? heeft niets met drivers temaken dan

Verwijderd

was bedoelt voor b3n666... sorry...

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
3.7 drivers zijn niet voor een 9600XT kaart heb ik ergens gelezen, of dat zo verstandig is weet ik zo niet. Die witte pixels lijkt me eerder een bug in 3d mark 2001, had 't nml met me oude GF 4 MX 460 ook. Of me pc nou wel of niet OC'ed was maakte nix uit. Daarnaast heb ik zelf ook een Sapphire 9600XT 256 mb en krijg ook witte pixels. Zowel met Cat. 3.8 als met Cat. / Omega 3.9. Als je problemen hebt met het installeren van Cat. / Omega 3.9 drivers zoals dat je pc vast loopt wanneer je in Windows komt moet je ven Ati Hotkey Poller Service uitschakelen wanneer je in Veilige modus boot. Hieronder staat wat de service doet.

Ik zelf zou je niet al te druk maken over die benchmark. Als je 't niet met games hebt is er toch nix aan de hand lijkt mij? Ik heb 't iig alleen bij 3d mark 2001 bij het paard.

Service Ati Hotkey Poller:
This service is installed if you update to the latest ATI video card drivers. It provides the ability to hot key your display settings for what ever reason you would need this feature. I do not change them often, so there is no point in having this service "always running."

Verwijderd

-edit-

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 15:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem echt alleen bij die laatste test met dat paard. In spellen en alles werkt ie gewoon goed. Ik heb fastfrites wel aan staan maar ik heb eigelijk nergens problemen mee (op dat eene na dan). Wat ik wel merk is dat ik soms met nfsu een framedrop van 43 na 30 ofzo heb :S maar das alleen als er erg veel tegelijk op t beeld gebeurt.

p.s. wat hebben jullie voor 3dmark score? ik haal +/- 12900. En in nfsu meestal 43fps en c&c generals de hele tijd rond de 32.

veder lieve kaart :D als die nou ook echt hl2 trekt met 45fps zoals volgens de benchmarks ben ik heel blij _/-\o_

EDIT: ik zit net te kijken en zie ik opeens dat me agp snelheid maar 4x is :| ik zet hem met smartgart op 8x maar na een reboot staat ie weer op 4x 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
keej ik heb net nog ff gekeken in een poging om die witte puntjes in de bench eruit te krijgen maar het maakt gene kont uit of ik nou met agp 4x of 8x of fast writes aan of uit bench het scheelt hooguit iets van 15 punten d8 ik (witte puntjes blijven :S)

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Heb dat ding ook gekocht op de hcc maar draait bij julie ook het geheugen op 300Mhz in plaats van de 325 die ze aangaven op de folder

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 16:21:
[...]

is deze oplossing voor mij?

zo ja, verklaar eens dan voor dat mijn windows xp opgestart is dus voor bios scherm dat ik dan al strepen heb? heeft niets met drivers temaken dan
ik heb een nieuwe gehaald heb beroep op mijn garantie gedaan ik ben benieuwd hoe hij nu blijft draaien

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-11-2025
ik heb er ook problemen mee; als ik bv generals speel met standaard settings dan hangt ie zodra ik de muis beweeg :(

Als ik hardware accel. iets lager zet kan ik spelen maar dan heb ik een rare muis (knipperd hele tijd) ook valt me pc spontaan uit na een half uur generallen terwijl ik dat met me oude gf440 mx niet had

• Scorchor
ga nu standaard drivers installeren en 3d mark draaien als het er niet uitziet ga ik er morgen mee trug :(

• Scorchor
standaard driver geinstalled en 3d studio mark gedraaid; reboot :(

morgen trug

Verwijderd

Topicstarter
hmmm ik denk toch echt dat het een issue is met de drivers. Ik heb er werkelijk echt alleen last van me generals. Het vreemde is alleen dat hij het eerst wel deed :s

@gesnaakte wat voor problemen heb jij dan nog meer?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 22:00 ]

• Scorchor
komen ze;

Standaard driver (die bij de kaart zat) is catalyst 3.8= Generals opstarten; beweeg je de muis crash
Hardware Accel. uitgezet = draait maar na ongeveer een uur gaat de pc uit ..

alle andere drivers pcies hetzelfde
Shutdown temp staat uit btw

ik ga sapphire maar eens een mailtje sturen denk ik

Verwijderd

Topicstarter
ja dit heb ik ook. Denk dat het niet echt aan de kaart ligt want als je hardware accl lager zet werkt generals wel gewoon. En bij andere spellen kan alles wel gewoon op hoog en alles. Ik heb ea ook een mailtjes gestuurd. denk dat het gewoon een bug oid is.

Verwijderd

Topicstarter
OK ik heb de oplossing gevonden :) je moet de cod hotfix voor 3,9 drivers downloaden dan werkt alles wel gewoon goed. Bij mij dan iig.

• Scorchor
cod hotfix???

waar kan ik die halen?

Verwijderd

Topicstarter
linje: http://www.ati.com/support/infobase/4291.html

staat dat ie voor call of duty is maar het werkt dus ook voor genrals

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 16:48 ]

Verwijderd

Heb dat ding zondag ok gehaald bij Mycom, geen problemen met beeld-artefacten, maar wel met spontane vastlopers.

Maar heb je dat standaardkoelertje al eens bekeken? Echt zoŽn waanzinnig slecht ding, ultralicht en klein. Dus ik heb een wat grotere vga-koeler gehaald, flink koperen blokje, en tadaaa! Geen vastlopers meer in games :P

Verwijderd

idd, ik dacht ook alleen voor COD, en ik moet zeggen, dat al men Games veel beter liepen, maar dan wel COD op kop :)

R9600PRO

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan nu tenminste lekker generals spelen zonder problemen :D

Die koeler is idd wel foking klein, wat voor cooler heb jij erop gezet?

Verwijderd

Niets bijzonders, ding van Titan:
http://www.titan-cd.com/e...p?model_no=TTC-CUV2AB/RHS

Afbeeldingslocatie: http://www.titan-cd.com/images/cuv2_rhs_b.jpg

Gekocht bij Utrechts computershopje, VI Systems heet het geloof ik, zit in het oude Vobispand.

Verwijderd

Topicstarter
die ziet er wel mooi uit :) maar is kijken of ze hem ook in leiden verkopen.

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 13:07

justanotheruser

#hashtag

misschien een vraag die niet helemaal in dit topic thuishoort, maar hoeveel 3dmarks haal je met die setup ?

To Tweak Or Not To Tweak

• Scorchor
dus als ik het goed begruip wordt ie gewoon te warm ????

aaaah

tis eigenlijk ook heel logisch = in het begin doet alles het maar na een uur / half uur crashed de boel = crash

* cooler monteer :)

• Scorchor
ik heb em omgerolen voor een asus 9600 xt die is ook gelijk een stuk beter gekoeld

Verwijderd

Topicstarter
ik haal in 3dmark 2001 12900punten en in 03 3700 ofzo. en in aquamark 30832. Het kan allemaal nog wel wat hoger als ik me cpu nog wat omhoog doe want ik heb zo het idee dat me videokaart nog niet helemaal word leeggetrokken.

Verwijderd

Topicstarter
De Gesnaakte schreef op 05 december 2003 @ 11:44:
ik heb em omgerolen voor een asus 9600 xt die is ook gelijk een stuk beter gekoeld
heb je die gewoon bij de mycom winkel omgeruild?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:10:
ik haal in 3dmark 2001 12900punten en in 03 3700 ofzo. en in aquamark 30832. Het kan allemaal nog wel wat hoger als ik me cpu nog wat omhoog doe want ik heb zo het idee dat me videokaart nog niet helemaal word leeggetrokken.
wat zijn je andere specs?? Met een R9600XT?? Kan je inderdaad wat hoger doen :)

ik haal met 2500+@3200+ en men R9600PRO geklokt 3.921 in den 03 en 13.166 in den 01

• Scorchor
ik heb em omgerolen bij mycom maar het probleem blijft :(

zou het misschien combinatie mbo video kaart zijn ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 12:35:
[...]

wat zijn je andere specs?? Met een R9600XT?? Kan je inderdaad wat hoger doen :)

ik haal met 2500+@3200+ en men R9600PRO geklokt 3.921 in den 03 en 13.166 in den 01
ik heb net met 550/315 13340 3dmark 2001 gehaald maar in nfs u is het maar 2fps dus heb ik alles maar teruggezet eerst goede koeling kopen (weet iemmand nog goede vga koeling? aub niet zo'n groot zalman ding). Me 2500+ loopt ook als 3200+.

@gesnaakte: Werkte die hotfix ook niet? want bij mij verdween het probleem daarmee.

Verwijderd

M.b.t. de verticale strepen in het scherm voordat je OS opstart, dit kan ook nog wel te maken hebben met verrot geheugen op de videokaart. Neem in dat geval contact op met je dealer...

Ik had een Geforce ti 4200 die het prima deed. Tot afgelopen week ik dit soort foutjes kreeg. Mijn systeem is niet overgeclocked dus daar kan het niet aan liggen.
In Windows 2000 werden icoontjes zwart en liep het systeem zelfs vast.

Ik wacht nu op de vervanger die me gestuurd wordt...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:27:
M.b.t. de verticale strepen in het scherm voordat je OS opstart, dit kan ook nog wel te maken hebben met verrot geheugen op de videokaart. Neem in dat geval contact op met je dealer...

Ik had een Geforce ti 4200 die het prima deed. Tot afgelopen week ik dit soort foutjes kreeg. Mijn systeem is niet overgeclocked dus daar kan het niet aan liggen.
In Windows 2000 werden icoontjes zwart en liep het systeem zelfs vast.

Ik wacht nu op de vervanger die me gestuurd wordt...
dit probleem had ik dus met mijn saphirre 9600 xt 256 sdram

omgeruild en de klachten zijn over :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:28:
[...]

dit probleem had ik dus met mijn saphirre 9600 xt 256 sdram

omgeruild en de klachten zijn over :)
Yup een kaart hoort op STOCKSPEEDS gewoon goed te werken, dat is een simpel iets :-)

There is no place like ::1

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:09:
[...]

ik heb net met 550/315 13340 3dmark 2001 gehaald maar in nfs u is het maar 2fps dus heb ik alles maar teruggezet eerst goede koeling kopen (weet iemmand nog goede vga koeling? aub niet zo'n groot zalman ding). Me 2500+ loopt ook als 3200+.

@gesnaakte: Werkte die hotfix ook niet? want bij mij verdween het probleem daarmee.
Daarover heb ik een topic geopend bij overclocking en cooling, noemt, VGA cooler, ben dus ook op zoek naar betere koeler, maar niet zo'n zalman ding.

Ben van plan ofwel een Revoltec VGA cooler, ofwel een Titan te kopen.

• Scorchor
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 17:09:
[...]

@ b3n666; nee die hotfix helpt niet echt

hij valt gewoon uit na bepaalde tijd

specs;

- aopen ax45-533 plus (SiS 645dx chipset)
- p4 2,4 B
- 1024 MB DDr
- Asus 9600XT 128 MB
- 2 maxtor schijfjes @ 80 GB
- Audigy SB

Ik heb werkelijk alles eruit gehaald en vervangen

ik had eerst een Geforce4 440MX en nooit problemen mee gehad

Spellen;

- Generals; Standaard instellingen en hij hangt al in het menu, na hardw. acc.
lager zetten is het te spelen maar dan met slechte muis cursor, maar na een half
uur power off

- Need for speed; Underground; spelen en na een half uur power off

- WC3; zie nfsp

Verder is er niets overgeclocked, temparaturen zijn normaal, overheat protection staat uit

ik ga em maandag op me werk duurtestten met verschillende moederborden ed

ik begin te denken dat het combinatie videokaart - mobo is

[ Voor 33% gewijzigd door Scorchor op 05-12-2003 20:58 ]

Verwijderd

ff googlele ik heb het gevonden op een italiaans/spaanse site of het werkt weet ik nog niet eerste even installeren

bounty

• AJM
  • Laatst online: 14-08 21:06

AJM

heb ook diezelfde ati van mycom(hcc dagen), in het begin nergens last van, maar nu wel vastlopers in games. Die hotfix heb ik gedownload omdat ik ook cod speel maar in mohaa loopt me pc vast na ongeveer een uur spelen.
Denk idd dat ie te warm wordt.

Verwijderd

Die heb ik ook!

Die zitten daar wel vaker, ik weet niet waar het aan ligt, maar op diverse systemen, compleet overklokt of gewoon standaard heb ik ze gezien.

Niets om je zorgen over te maken iig. :)

// echt alleen in die test, verder nooit, bijnaam voor die test is 'bse paard'. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
_GoldStrike_ schreef op 11 december 2003 @ 23:11:
heb ook diezelfde ati van mycom(hcc dagen), in het begin nergens last van, maar nu wel vastlopers in games. Die hotfix heb ik gedownload omdat ik ook cod speel maar in mohaa loopt me pc vast na ongeveer een uur spelen.
Denk idd dat ie te warm wordt.
Mijne slaat echt werekelijk nooit vast en mijne komt ook bij mycom vandaan. Maar dat komt misschien omdat ik 4 casefans erin heb zitten en dus een behoorlijke airflow heb.

p.s. heeft iemmand van jullie er eigelijk een hl2 coupon bijgehad? want die zou er volgens mij bij moeten zitten maar bij mij niet.

• AJM
  • Laatst online: 14-08 21:06

AJM

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 09:38:
[...]
p.s. heeft iemmand van jullie er eigelijk een hl2 coupon bijgehad? want die zou er volgens mij bij moeten zitten maar bij mij niet.
Ja die zat er bij mij wel bij, heb hem alleen nog niet opgestuurd...
Pagina: 1