Toon posts:

Sapphire radeon 9600xt probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb nu een nieuwe Sapphire radeon 9600XT met 246mb.
Mijn moederbord is een Abit KG7. Deze ondersteunt AGP4x.
Als ik nu de radeon in m'n moederbord stop, en de pc opstart, krijg ik geen beeld. De monitor blijft staan alsof de computer uitstaat. Terwijl de rest wel gewoon doorstart. Geen rare piepjes, helemaal niets. Mijn huidige Geforce2 werkt wel zonder problemen.
Iemand een ideetje? :?

Verwijderd

Heb je de videokaart wel aangesloten op je voeding?
Heb je al met een zwaardere voeding getest?

Verwijderd

Een AMD chipset, en een vrij oud moederbord. Misschien dat een BIOS update iets kan verhelpen (wat voor proc heb je d'r op?), of anders, idd, bij oude moederborden horen oude(slappe) voedingen, een andere voeding?

Het lijkt me sterk dat hij geen piepjes geeft (lang, kort kort) namelijk (je zegt dat hij gewoon doorstart). Ik kon op de ABIT site (klik hier) geen info geven over de voltages die over die AGP poort gaan, maar héél misschien dat deze van nature AGP8x (alhoewel hij ook 4x kan draaien) daadwerkelijk een lager voltage nodig heeft. Maar érgens lijkt me dat sterk.

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 19:07

Vincent Meijer

You better believe it!

Ik heb het idee dat de kaart gewoon niet goed in het moederbord zit. Ik zou 'm dus nog even goed aandrukken.

Systeem specs

Verwijderd

Topicstarter
Heb bios geupdate - niets
Heb kaart al bijna door het moederbord heengedrukt - niets
Ik heb geen andere voeding, dus die kan ik niet uit proberen. Bij het kopen van de pc heb ik op aanraden van de winkel een vrij sterke voeding gekocht meen ik, maar weet niet meer precies hoe dat zat.
Denk dat ik daar maar naar moet kijken dan ofzo.

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

SgtStrider

Fractal Switchover!

Probeer hem uit in een andere PC. Als hij dan niet werkt weet je wat je te doen staat :'(

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Hoeveel watt is je voeding?
Dat zou er toch ergens op moeten staan.

Verwijderd

Topicstarter
300 Watt voeding is het.

Verwijderd

en al wat wijzer geworden?

ik heb deze kaart ook sinds zaterdag maar lekker lopen doet hij niet, heb er hardware problemen mee, bij het bios scherm mijn beeld allemaal strepen ik denk echt dat dit een slechte video kaart is, als dit zo blijft ruil ik hem om voor een nieuwe morgen en kijk wat mijn bevindingen dan zijn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere pc om het uit te proberen...dus dat zal niet gaan.

Heb net wel geprobeerd met cdroms en harde schijven zonder stroom te zetten, dan zou hij tohc meer stroom over moeten hebben mocht dat het probleem zijn...
Niets echter.
Wordt toch teruggaan vrees ik...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 16:06:
[...]

en al wat wijzer geworden?

ik heb deze kaart ook sinds zaterdag maar lekker lopen doet hij niet, heb er hardware problemen mee, bij het bios scherm mijn beeld allemaal strepen ik denk echt dat dit een slechte video kaart is, als dit zo blijft ruil ik hem om voor een nieuwe morgen en kijk wat mijn bevindingen dan zijn
ik heb nu een nieuwe radeon de andere terug gebracht, ga hem zo ff flink testen, ben benieuwd _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 17:15 ]

Pagina: 1