Medion digitale camera 5.0 megpix

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.644 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98522

Hallo,

een poosje wil ik al een digitale fotocamera kopen. Nu heeft de Aldi komende week een aanbieding: een 5 megapixel camera voor 279 euro, en dan krijg je er ook nog 128 mb geheugenkaart bij.

Nu stel ik best wel eisen aan m'n foto's, en ik wil in veel omstandigheden kunnen fotograferen: op het Griekse strand onder de zon t/m de sfeerfoto tijdens het gourmetten 's avonds laat.

Wat is dit voor camera in de aanbieding? Doe ik daar een goeie koop aan, of zal ik later spijt krijgen?

Voor meer info zie: http://www.aldi.nl/index_nl.htm

Alvast bedankt voor de reacties,
Groeten, Rick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90915

ik weet het niet. hoe zit het met de garantie, en misschien is ie wel zo kapot. Ik ken het merk medion niet erg goed, maar misschien is het wel een baggermerk en misschien is de lens slecht ofzo. Ik zou opzoek gaan naar reviews en kijken voor een ander merk als canon, nikon etc. maar misschien heb ik het wel helemaal mis

edit:
quote uit een ander forum : SmartDoDo schreef op 09 augustus 2003 @ 14:15:
[...]

Tja een Medion zou ik niet zo snel kopen. Kun je voor een beetje kwaliteit beter een bekend merk camera kopen Bijvoorbeeld deze is dan maar 2MP maar levert zeer waarschijnlijk een veel betere kwaliteit foto's, ook in het donker.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 90915 op 29-11-2003 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
edit:
En opgelost... ;)

Ik zou die camera niet kopen, liever een van een gerenomeerd merk, en dan een 3 mp. Schiet je veel betere foto's mee. Medion is niet zomaar goedkoop.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 9942 op 29-11-2003 21:04 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83272

mjah, over camera's gen ik niet zoveel verstand, dus ik kan je niet vertellen of dit een goeie camera is...
maar medion zit qua pc's in iedergeval wel inorde, wij hebben er hier 2 staan, een paar maanden terug was er een mobotje overleden, 1 belletje en ze staan bij je op de stoep met een nieuw mobo. heeft ons geen cent gekost, aleen een half uurtje vrije tijd en een bakkie koffie......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36312

laten we zeggen dat je je verwachting rond die zelfde prijsniveau moet plaatsen. Ik heb geen ervaring met de digitale camera van medion maar wel met scannner. Het werkt zoals het moet werken maar let wel op dat 5 megapixel niet het meest belangrijke is . Een andere camera met 4 megapixel kan soms een net zo goed of zelfs een beter kwaliteit opleveren dus ga op zoek naar een review en focus niet zo op die 5 megapixel en gratis geheugenkaartje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33045

Topicstarter
Bij de Aldi is komende week een 5.0 megapxel medion digitale camera in de aanbieding voor EUR 279,- inclusief een 128 mb CF kaart.

Specs:
- 3* optische zoom
- 2* digitale zoom
- macrofunctie voor close ups
- zelfontspanner
- ingebouwde flits met flitsautomaat
- draagtas
- netadapter
- 1800 Mah Nimh accu's en laadapparaat
- video- en usb-kabel
- software en drivers
- diafragma f 2.6-f 8.0
- sluitertijd: 2 : 1/2000 sec
- opname videobeelden met geluid
- lichtgevoeligheid: auto, iso 100, 200, 400
- bestandsformaten jpg, dpof en avi
- autofocus: 80cm tot oneindig
- automatische belichting, volautomatische en handmatige witbalans, optische zoeker
- video uitgang PAL/NTSC
- automatische uitschakeling
- 4cm geintegreerd TFT-LCD kleurenscherm

Nu twijfelde ik of de digitale zoom van 2* wel voldoende is voor een camera van 5 megapixels (TIPS??). Ik wilde dus op de site van medion kijken of dit wel klopte, maar vreemd genoeg kan ik de camera daar niet terugvinden. Ook staat er in de ALDI krant geen type bij....

Heeft iemand ervaringen met een dergelijke medion-camera en is een digitale zoom van 2 niet te weinig? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26795

moet ik die medion digitale camera kopen?

Staat ook nog wat over deze camera :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:40

SmartDoDo

Woeptiedoe

Anoniem: 90915 schreef op 29 november 2003 @ 20:44:
edit:
quote uit een ander forum : SmartDoDo schreef op 09 augustus 2003 @ 14:15:
[...]

Tja een Medion zou ik niet zo snel kopen. Kun je voor een beetje kwaliteit beter een bekend merk camera kopen Bijvoorbeeld deze is dan maar 2MP maar levert zeer waarschijnlijk een veel betere kwaliteit foto's, ook in het donker.
Grappig, ik wilde nu iets dergelijks zeggen ;)

TS, als je zelf al zegt dat je best eisen stelt aan een camera kijk dan eerst eens naar types die zichzelf al hebben bewezen :) Kijk anders eens in de Pricewatch naar de prijzen en dan op www.dpreview.com voor een test/recentie :)

Bedenk i.i.g. dat kwaliteit niet enkel bepaald wordt door het aantal MP, maar ook de optiek en de electronica van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33045

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik moet zeggen dat ik inderdaad vroegah ook net als de meeste mensen hier de mening deelde dat je met digicams beter voor een goed merk a la Canon, Minolta, Sony etc. kon gaan... maar mijn pa die heeft een paar maanden geleden een Medion gekocht bij de Aldi, 4 megapixel, asferische lens, CF slot. Hij is wat bulky, maar qua kwaliteit kan deze camera zich echt absoluut meten met alle andere voorbeeldfoto's van bijv Canon A80. Ik ben een leek, maar ik kan wel zien of de kleuren een beetje overeen komen, of het beeld langs de randen even scherp zijn als in het midden, of geflitste foto's onder/overbelicht zijn, en ik moet zeggen dat het bij die Medion voor het allergrootste gedeelte zeer in orde was.

Mijn mening: schrijf het niet meteen af, maak als het *kan* een paar proeffoto's, en kijk of hij je bevalt. Natuurlijk zijn gerenommeerde merken beter, maar er kunnen ook goeie camera's bij de Aldi liggen.

Alors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52990

Je kan beter letten op de x optische zoom,dat is veel belangrijker.
De camera staat trouwens wel op de aldi site (http://www.aldi.nl/index_nl.htm)
Moet je even op aldi-actueel klikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90915

Stereotomy schreef op 29 november 2003 @ 20:55:
Ik moet zeggen dat ik inderdaad vroegah ook net als de meeste mensen hier de mening deelde dat je met digicams beter voor een goed merk a la Canon, Minolta, Sony etc. kon gaan... maar mijn pa die heeft een paar maanden geleden een Medion gekocht bij de Aldi, 4 megapixel, asferische lens, CF slot. Hij is wat bulky, maar qua kwaliteit kan deze camera zich echt absoluut meten met alle andere voorbeeldfoto's van bijv Canon A80. Ik ben een leek, maar ik kan wel zien of de kleuren een beetje overeen komen, of het beeld langs de randen even scherp zijn als in het midden, of geflitste foto's onder/overbelicht zijn, en ik moet zeggen dat het bij die Medion voor het allergrootste gedeelte zeer in orde was.

Mijn mening: schrijf het niet meteen af, maak als het *kan* een paar proeffoto's, en kijk of hij je bevalt. Natuurlijk zijn gerenommeerde merken beter, maar er kunnen ook goeie camera's bij de Aldi liggen.
je kunt bij zo'n aldi zaak niet testen. het is geen computerzaak of camerawinkel. Waarschijnlijk wordt het een grote ruzie met heel veel andere mensen wie die camera uberhaupt meeneemt, dan kun jij niet rustig aankomen om ff een proeffototje te maken, omdat je wil weten of de kleuren goed overeen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 07:26

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Anoniem: 90915 schreef op 29 november 2003 @ 21:01:
[...]

je kunt bij zo'n aldi zaak niet testen. het is geen computerzaak of camerawinkel. Waarschijnlijk wordt het een grote ruzie met heel veel andere mensen wie die camera uberhaupt meeneemt, dan kun jij niet rustig aankomen om ff een proeffototje te maken, omdat je wil weten of de kleuren goed overeen komen
Als ie niet bevalt kan je m toch terugbrengen? Gewoon halen, thuis testen en als ie niet bevalt gewoon terugbrengen :)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Don't!

Aanbiedingen met zulke specs zijn gemaakt vanwege de specs, niet vanwege de kwaliteit.
Voorbeeld: Zeggen dat het een 5megapixel camera is terwijl hij optisch maar 2 megapixels levert.

Er wordt van alles aan gepoetst en geprutst om tóch hoge specs op papier te krijgen. Bezuinigen op lenzen, software en stevigheid zijn geen probleem omdat de specs op papier hetzelfde blijven, maar ondertussen is het toch een hele andere camera die je in je hand hebt.

Mijn advies: Koop in dezelfde prijsklasse een camera die als goed bevonden wordt. Je kunt je advies halen uit de vele topics op dit forum.

Met een camera uit deze klasse kun je dan beginnen met mooie foto's, als je daarna meer wilt kan je gaan kijken voor een écht goede camera.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94631

Ja, koop liever een instapmodel Canon of Fuji.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:24
Mijn broer kocht de vorige Aldi Medion aanbieding, een 4 megapixel versie. De camera slaagt er niet altijd in een correct lichtbalans te gebruiken (mijn zilvergrijze auto is lichtblauw op de fotos). Ook witpunt/zwartpunt zitten er soms naast en fotos zijn onder- of overbelicht. De scherpte is maar zo-zo. De overdreven JPEG compressie (4 MP beeld is maximum 800K) is waarschijnlijk de reden waarom je in de fotos maar even veel detail ziet als in deze van mijn 2 MP Ricoh (2 MP beeld is ongeveer 750 K). Het meest vervelende aan die Medion is dat ie alle instellingen vergeet zodra je hem uitschakeld. Laatst bezochten we Aquatopia in Antwerpen en moesten allebei naar 200 ISO en 2/3 stop overbelichting overschakelen omdat het er nogal donker was en je geen flits mocht gebruiken. Mijn broer moest de Medion aan laten staan omdat ie anders telkens al die goed verborgen menu-instellingen terug op moest duikelen. Omdat het toestel ook nog eens batterijen vreet was halverwege voor hem de pret gedaan terwijl ik rustig verder fotografeerde.

Het blijft natuurlijk een scherpe prijs en als je niet te veeleisend bent een prima toestel. Maar voor een ietsje meer geld (accessoires meegeteld) levert een Canon A60 betere beelden en meer fotografeerplezier, ook als is het maar een 2 megapixel camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9942

Meer dan 2x digitale zoom wil je toch niet gebruiken - Zowiezo wil je in verband met het verlies aan beeldkwaliteit helemaal geen digitale zoom. Dat kan je altijd mooier doen in photoshop achteraf...

Verder vereist 5 megapixel een behoorlijk goede lens om echt ook voor 5 MP aan beeldinformatie terug te geven. Ik betwijfel of deze camera dat kan bieden, maar goed, medion heeft wel vaker leuke verrassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:13
Medion heeft inderdaad leuke verrassingen, maar niet op het gebied van camera's is mijn ervaring. Ik heb in mijn omgeving verschillende mensen gezien met dergelijke camera's, op zich is het niet slecht als je kijkt naar het prijskaartje, maar je moet niet te veel verwachten qua beeldkwaliteit en zeker niet qua instel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 16-06 17:35
Koekoeksclocker schreef op 29 november 2003 @ 21:10:
Het meest vervelende aan die Medion is dat ie alle instellingen vergeet zodra je hem uitschakeld.

<knip>

Maar voor een ietsje meer geld (accessoires meegeteld) levert een Canon A60 betere beelden en meer fotografeerplezier, ook als is het maar een 2 megapixel camera.
Dat lijkt mij een foutje in de firmware hoor ? Ik ken ook iemand met een Medion cam en die werkt gewoon goed :)

En de Canon Powershot A60 is idd een erg goed tip :)

(zet voortaan ff wat spaties en enters in je post, is beter te lezen enzo ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekoeksclocker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:24
De digicam werkt goed maar bewaart sommige instellingen waaronder ISO niet voor een volgende sessie. Goed mogelijk dat je kennis zijn camera dezelfde beperking heeft maar hij er nog nooit bij heeft stilgestaan. Het is geen fout van die ene camera maar een beperking van de firmware want in Duitse newsforums heb ik hier ook al opmerkingen over gelezen.

Mocht er een bug in de firmware van die Medion camera zitten, dan ben je natuurlijk gezien want er gaat nooit een firmware update verschijnen. De Aldi Medions zijn zelfs niet op de site van Medion te vinden want waarschijnlijk ge-OEM-ed voor Aldi alleen. Fabrikanten zoals Canon brengen van tijd tot tijd wel firmware updates uit. Andere merkfabrikanten, zoals Pentax met hun nogal ruisgevoelige Optio 550, laten hun klanten echter ook in de steek.

En nog vergeten: Vergeleken met mijn Ricoh heeft die 4 MP Medion camera een slecht scherm, met een te lage resolutie en niet helder genoeg in direct zonlicht. Pas als je de twee systemen naast elkaar ziet zie je hoe beperkt het scherm van de Medion is.

De vreugde van een lage prijs is eenmalig. Het plezier van een goed toestel gaat jaren mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Laatst online: 13-06 18:52
Mijn vriendin heeft pas een ixus 330 gekocht.. die wilde eigenlijk ook hoger, en nu heeft ze "maar" 2.0 megapixel daarentegen is het wel een super goede camera, behuizing niet van plastic... geen gare gammele knopjes en een goeie lens derin... die foto's zijn tig keer mooier dan van een trust 5 mp camera (om maar een voorbeeld te noemen)... Ding barst ook nog van de mogelijkheden en voelt gewoon degelijk aan (just my 2 cents)

[ Voor 6% gewijzigd door T-Blizzard op 29-11-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 16-06 17:35
Koekoeksclocker schreef op 29 november 2003 @ 22:29:
De digicam werkt goed maar bewaart sommige instellingen waaronder ISO niet voor een volgende sessie. Goed mogelijk dat je kennis zijn camera dezelfde beperking heeft maar hij er nog nooit bij heeft stilgestaan. Het is geen fout van die ene camera maar een beperking van de firmware want in Duitse newsforums heb ik hier ook al opmerkingen over gelezen.
Hmm, dat lijkt me behoorlijk irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98522

bedankt voor alle reacties. Na wat gezoek denk ik dat die medion-camera eigenlijk een Skanhex SX-520Z is.
Zie: http://www.skanhex.com/Pr...Z&Sub_ID=22&Language_ID=E

Via de website http://www.gejanssen.com/nieuwecamera/skanhex410z3.html ben ik tot de relatie met Skanhex gekomen.

Alhoewel ik weer veel heb geleerd vanavond (ga niet alleen van het aantal MP's uit) kan ik nog steeds slecht beoordelen of dit nu een goeie camera is.
Geeft de skanhex-website meer info dan de aldi-folder?

Groeten, Rick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

ga je voor goedkoop en geil je op het aantal megapixels dan koop je de medion.
wil je kwaliteit dan koop je een leuke canon (bijv de a60 welke vele malen beter is dan die medions)
edit:
dit is uit eigen ervaring

[ Voor 10% gewijzigd door PipoDeClown op 29-11-2003 23:10 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:29

Acid_Burn

uhuh

Ik heb de 4mp versie. Voor het geld maakt ie leuke foto's. Daar is ook alles mee gezegd. Traag scherpstellen. Geen handmatige focus. Een paar vaste instellingen voor whitebalance. Geen shutter/diafragma priority. Macro is een ramp.

Digitale zoom heb je geen fuck aan. Je kan net zo goed maximaal optisch zoomen en dan met photoshop een stuk uit de foto knippen, dit is namelijk precies wat digitale zoom doet.

Mijn advies is dan ook: Koop voor dat geld een Canon Powershot, Nikon coolpix of een Ixus oid. Verspil je geld niet aan deze 5mp camera.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89521

Rotzooi, waar je met een boog omheen moet lopen.
Voor hetzelfde of weinig meer heb je een ECHTE camera: Minolta S414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 89521 schreef op 30 november 2003 @ 01:36:
Rotzooi, waar je met een boog omheen moet lopen.
Dat is ook weer overdreven. Ik heb zelf een Nikon camera, en zou van m'n leven geen Medion camera kopen, maar het is wel een feit dat Medion/Aldi vaak opvallend leuke dingen voor weinig geldt levert. Ik heb wel eens foto's van Medion camera's gezien die absoluut NIET slecht waren. Je bent dus in ieder geval niet genaaid voor het bedrag dat je betaalt. Wel ben ik het eens met de stelling dat je misschien beter voor dezelfde prijs een 2 of 3.3 megapixel Canon of Nikon zou kunnen kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Iemand misschien al ervaring met de camera van Aldi?
M'n vader wilde er nl. ook een scoren. Maar gelukkig bedacht ie zich net op tijd dat de megapixels niet alles zijn. Maar ik ben eigenlijk tog wel benieuwd of die camera mooie plaatjes schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Geen ervaring mee, maar ik zou m'n 279 euro in een leuke Canon A60 steken ofzo. Je bent dan inclusief CF wel duurder uit, maar Canon en andere fotomerken hebben wel een naam hoog te houden en dat zie je terug in hun camera's. Zo'n Aldi cam wordt alleen met megapixels aangeprezen, iets waarvan we onderhand wel weten dat het net zoiets is als MHz: je moet er niet blind op vertrouwen. Koop een leuke 2 of 3 MP cam van een bekend merk en je hebt veel meer mogelijkheden en kwaliteit :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:48
Acid_Burn schreef op 30 november 2003 @ 00:54:

Digitale zoom heb je geen fuck aan. Je kan net zo goed maximaal optisch zoomen en dan met photoshop een stuk uit de foto knippen, dit is namelijk precies wat digitale zoom doet.
Als je gelukt hebt, knipt je digitale zoom er enkel een stuk uit.
Vaker echter gaan ze interpoleren, zeg dan maar dag tegen je scherpe foto's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Grrrrrene schreef op 03 december 2003 @ 12:58:
Geen ervaring mee, maar ik zou m'n 279 euro in een leuke Canon A60 steken ofzo. Je bent dan inclusief CF wel duurder uit, maar Canon en andere fotomerken hebben wel een naam hoog te houden en dat zie je terug in hun camera's. Zo'n Aldi cam wordt alleen met megapixels aangeprezen, iets waarvan we onderhand wel weten dat het net zoiets is als MHz: je moet er niet blind op vertrouwen. Koop een leuke 2 of 3 MP cam van een bekend merk en je hebt veel meer mogelijkheden en kwaliteit :)
sterker nog...een A60 (200 euro) + 128mb (35 euro) + 4x 2100mAh (20 euro) is zelfs nog goedkoper dan de Aldi cam :)

Ik sla deze combi tig keer hoger aan dan de Aldi cam.
Een kennis heeft de 4mp Medion en hij heeft een paar A4 printjes gemaakt, maar ik moet zeggen dat mijn oude Ixus (2mp) het zelf nog merkbaar beter deed :)
De auto-witbalans zit er erg vaak naast en ook heb zelfs bij mooi weer bergen ruis.... Daarnaast is de cam erg traag (opslaan van foto's, terugkijken e.d.) en heeft het LCD een erg lage resolutie....

Je kan er ook vrijwel niets op instellen en als dan zelfs de auto-witbalans en auto-focus zeer matig is, moet je dus bij elke foto rekenen op nabewerking.....

nee, Aldi heeft lekkere chocolade, goede wijn en leuke laptops en pc's, maar voor camera's zou ik er niet in de rij gaan staan ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Mooody op 03-12-2003 16:39 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn duit in het zakje (had al wat voorstudie wegens eenzelfde topic op een Belgisch forum):
-Het is een Samsung product, namelijk een op de Digimax 410 lijkend apparaat met een 5MP sensor ipv 4
-De Digimax 410 komt redelijk uit de reviews, maar kan qua prijs/kwaliteit niet meekomen met andere van camera-merken, ook zijn focussnelheid/shot to shot tijd onder de maat,de Schneider lens wordt heel goed beoordeeld
-De Medion heeft een lens met andere specs, hier is dus hoogstwaarschijnlijk gespaard

Mijn conclusie:
Niet aan beginnen, voor een paar Euro meer heb je een echte camera zoals
Canon A70/Minolta S414/Minolta F200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34629

Vandaag heb ik een Medion 5 megapixel gehaald bij de Aldi. Ik ben er hartstikke tevreden over. Prima foto's zijn het die ik er mee maak. Je kunt heel veel instellen op het apparaat. Het is ook een echte 5.14 megapixel Sony CCD en niet zoals bij trust camera's : 4 megapixel geinterpoleerd resolutie, effectief 2.3 megapixel.

Hiervoor heb ik een Minolta S304 3,3 megapixel camera gehad. Dit was al een goed apparaat maar de Medion 5 megapixel maakt zeker wel veel mooiere foto's.

Het is inderdaad de Digimax 410 maar dan de 5 megapixel versie, de digimax 410 heeft ook bij alle reviews een hoog cijfer.

Aanrader dus !!!

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 34629 op 03-12-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Anoniem: 34629 schreef op 03 december 2003 @ 23:50:
Vandaag heb ik een Medion 5 megapixel gehaald bij de Aldi. Ik ben er hartstikke tevreden over. Prima foto's zijn het die ik er mee maak. Je kunt heel veel instellen op het apparaat. Het is ook een echte 5.14 megapixel Sony CCD en niet zoals bij trust camera's : 4 megapixel geinterpoleerd resolutie, effectief 2.3 megapixel.

Hiervoor heb ik een Minolta S304 3,3 megapixel camera gehad. Dit was al een goed apparaat maar de Medion 5 megapixel maakt zeker wel veel mooiere foto's.

Het is inderdaad de Digimax 410 maar dan de 5 megapixel versie, de digimax 410 heeft ook bij alle reviews een hoog cijfer.

Aanrader dus !!!
veel plezier ermee!! :)

laat eens een plaatje zien op originele resolutie, dan kunnen we die beoordelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Mooody op 04-12-2003 09:16 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe krijg ik het voor elkaar om de foto zo te plaatsen dat hij kleiner is in het forum maar wanneer men er op klikt een nieuw venster verschijnt met ware grootte ?

[ Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 34629 op 04-12-2003 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71551

[url=http://www.groteplaatjes.nl/grootplaatje.jpg]
[img]http://www.kleineplaatjes.nl/kleinplaatje.jpg[/][/]

of
[img=w,h,1] url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding [/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Vandaag heb ik een Medion 5 megapixel gehaald bij de Aldi. Ik ben er hartstikke tevreden over.
Dan heb ik een paar vraagjes:
Kan je bij deze versie wel handmatig scherpstellen, zelf de sluitertijd of diafragma instellen? Stelt ie nog steeds zo traag scherp? Hoe snel staat ie aan (maw, power on tot klaar om een foto te nemen)?

Ik heb namelijk de 4mp (gelijk aan de digimax 410) versie en vind het eigenlijk niet veel bijzonders

[ Voor 30% gewijzigd door Acid_Burn op 04-12-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 15:56

André

Analytics dude

Aanrader dus !!!
Mijn collega heeft hem ook gekocht, en de foto's die hij gemaakt heeft zijn fantastisch. Op groot formaat past een foto niet eens op 2 21" monitoren @ 2048*768.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

André schreef op 04 december 2003 @ 18:22:
[...]

Mijn collega heeft hem ook gekocht, en de foto's die hij gemaakt heeft zijn fantastisch. Op groot formaat past een foto niet eens op 2 21" monitoren @ 2048*768.
tja, dat heb je met 5mp resolutie...
groot is niet automatisch fantastisch he ;)

ik heb zelf andere ervaringen, maar dat zal ook komen omdat ik met meer camera's heb gewerkt en gewend ben aan ruisarme Canon foto's....

[ Voor 18% gewijzigd door Mooody op 04-12-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Laatst online: 23:48
André schreef op 04 december 2003 @ 18:22:
[...]

Beweer je nou dat je collega 2 21"-monitors heeft staan, en die allebei maar op 1024*768 staan? Is je collega verziend of zo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69510

Heb deze camera nu inmiddels 2 dagen en de foto's zijn haarscherp.
Was ook een beetje bang naar aanleiding van dit topic dat het een bagger aankoop zou blijken te zijn, maar ik ben er erg tevreden over.
Minpunten zijn er wel, namelijk het materiaal waarvan de camera zelf gemaakt is.
Ik ben nogal gevoelig voor de looks and feel van het product en het ziet er goedkoop uit. Hij is wat dikker dan de meeste digitale camera's en voor je gevoel is het heel erg plasticachtig.
Neem je echter een foto en je ziet het resultaat dan ben je toch wel enigzins verbaasd. Niet alleen is de bediening een eitje maar de fotoos zijn echt haarscherp. Je hebt 3 instellingen en de middelste levert al zeer goede kwaliteit foto's op.
Alle mensen die lullen dat het een waardeloze aankoop is: Op basis van je ervaringen met vorige producten moet ik dat misschien van je aannemen maar dit is gewoon een goed apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 69510 schreef op 05 december 2003 @ 21:55:
Heb deze camera nu inmiddels 2 dagen en de foto's zijn haarscherp.
Was ook een beetje bang naar aanleiding van dit topic dat het een bagger aankoop zou blijken te zijn, maar ik ben er erg tevreden over.
Minpunten zijn er wel, namelijk het materiaal waarvan de camera zelf gemaakt is.
Ik ben nogal gevoelig voor de looks and feel van het product en het ziet er goedkoop uit. Hij is wat dikker dan de meeste digitale camera's en voor je gevoel is het heel erg plasticachtig.
Neem je echter een foto en je ziet het resultaat dan ben je toch wel enigzins verbaasd. Niet alleen is de bediening een eitje maar de fotoos zijn echt haarscherp. Je hebt 3 instellingen en de middelste levert al zeer goede kwaliteit foto's op.
Alle mensen die lullen dat het een waardeloze aankoop is: Op basis van je ervaringen met vorige producten moet ik dat misschien van je aannemen maar dit is gewoon een goed apparaat!
Post eens een voorbeeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99156

Ik mag ook zeker niet klagen. Scherpe foto's en dat voor die prijs.

Wel vind ik de kleuren iets flets, maar misschien is dit wel een instelling dus als iemand een tip mbt de kleuren heeft -> Graag.

Verder zeker een leuk toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

voO0Oo0oOo0orbeeld pls :P
3 mensen in deze draad met ervaring en nog geen enkele foto gezien :P We zijn toch tweakers ofnie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Noem jij ff een plek waar ik een foto van 1mb mag / kan uploaden??? (Ik wil hem niet verkleinen anders heb je niks aan de foto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Anoniem: 99156 schreef op 05 december 2003 @ 23:43:
Noem jij ff een plek waar ik een foto van 1mb mag / kan uploaden??? (Ik wil hem niet verkleinen anders heb je niks aan de foto)
FTP van je provider ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FTP van mijn provider staat al bom vol.

Ik heb een gratisaccount aangemaakt. Maar die werkt nog niet. Dat duurt een paar uur ofzo.... maar dan kan ik wel grote bestanden uppen dus er is hoop.

Verder heb ik een tip mbt de kleuren.

Met het programma TurboPhoto(www.stepok.com) kan je de kleuren met 1 simpele muisklik sterk verbeteren. De foto's zijn nu en scherp en hebben betere kleuren.

Wat wil je nog meer :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 99156 op 06-12-2003 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaeX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-10-2023
Anoniem: 99156 schreef op 06 december 2003 @ 13:36:
FTP van mijn provider staat al bom vol.

Ik heb een gratisaccount aangemaakt. Maar die werkt nog niet. Dat duurt een paar uur ofzo.... maar dan kan ik wel grote bestanden uppen dus er is hoop.

Verder heb ik een tip mbt de kleuren.

Met het programma TurboPhoto(.com) kan je de kleuren met 1 simpele muisklik sterk verbeteren. De foto's zijn nu en scherp en hebben betere kleuren.

Wat wil je nog meer :)
Je mag m wel ff tijdelijk bij mij neer zetten als je wil anders. Ik heb tog nog een beetje over. Ik ben ook wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, hij werkt al.

Hier dan de foto's
Zwam
Zwam - kleurcorrectie
Zwam - ingezoomed
Zwam - ingezoomed en kleurcorrectie

De kleurcorrectie is gedaan met TurboPhoto(www.stepok.com).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 99156 op 06-12-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben ook zeer tevreden over de foto's :)

Hier 2 foto's gemaakt door mij :

Foto 1

Foto 2

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 34629 op 06-12-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuke foto's !!!

Als er nog meer mensen foto's hebben... POSTEN!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Zijn aardige foto's maar voor mijn gevoel is er toch ergens iets niet helemaal pluis, beetje vaag en kleuren niet goed ofzo... wat vinden de experts?

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben geen expert, maar dat de kleuren niet helemaal goed zijn zie ik ook wel.

Maar dit kan je op de computer zeer makkelijk corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat de kleuren niet helemaal goed zijn kan ook met de instellingen te maken hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 34629 op 06-12-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Kan met de instellingen te maken hebben en je kunt het inderdaad met de computer herstellen, maar mar je niet iets meer verwachten van een dergelijke camera? Als je de foto helemaal op ware groote bekijkt dan is hij nu niet echt wat je zegt "scherp"... natuurlijk kun je dat allemaal een beetje oppoetsen en misschien iets resizen en zo pixels wegknikkeren met Photoshop ofzo, maar mag je niet meer verwachten van een 5 Megpix camera? Ik nog niet helemaal thuis, maar als ik tijd terug hoor dat 3 MP al een top beeld geeft en als ik dan dit zie dan kan ik me haast niet voorstellen hoe snel ze een slechter foto van een 3 MP goed vinden... 5MP is toch beter? Hoe kan 3 MP nog slechter zijn dan dit en toch nog uitstekendn gevonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Ik vind ze dus niet helemaal scherp. Eigenlijk precies wat ik met de 4mp versie ook heb. Kleuren zijn ook maar 'zo zo'.

@Gerwin: meer MP != meer kwaliteit.

[ Voor 19% gewijzigd door Acid_Burn op 06-12-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

ik heb het idee dat ie ze digitaal opblaast naar 5mp, er zit nogal wat ruis in de foto's (kijk eens naar de achtergrond van die kabouter).
Heel misschien heb ik nog een 'echt' 5mp plaatje uit een Canon D1s, dan zie je het verschil tussen 5mp a 100 euro en 5mp a 8000 euro :P
helaas, kan hem niet meer vinden (cam was trouwens 11,1mp :P )

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 06-12-2003 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe verklaart iedereen dat een dure (800 euro) Minolta Digimax 7 ook ruis heeft als je hem op ware grote bekijkt.

Want dan gaat het verhaaltje prijs niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34629 schreef op 06 december 2003 @ 14:54:
Dat de kleuren niet helemaal goed zijn kan ook met de instellingen te maken hebben.
Hoe heb jij hem dan ingesteld???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 16:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Anoniem: 99156 schreef op 06 december 2003 @ 17:08:
Hoe verklaart iedereen dat een dure (800 euro) Minolta Digimax 7 ook ruis heeft als je hem op ware grote bekijkt.

Want dan gaat het verhaaltje prijs niet op...
De Minolta Dimage 7 is al 3 jaar oud en was een van de eerste 5 megapixel camera's, daarnaast is de prijs niet alleen bepaald door de het aantal megapixels, zo heeft de Minolta Dimage 7 een enorm mooie lens (7x optische zoom, 28mm - 200mm), goede kleurechtheid vele handmatige instellingen, een EVF enz. Je kunt die camera's echt niet met elkaar vegelijken, een oude, maar destijds revolutionere, dure semi-proffesionele camera met een moderne goedkope, compactcamera.

Typisch een geval van appels en peren.

De foto's die ik hier in dit topic heb gezien vind ik echter niet echt geweldig, ze zijn over het algemeen onscherp, donker, een flinke hoeveelheid ruis en hebben zelfs zonder dat er sprake is van scherp contrast last van paarse randen, het akn natuurlijk aan de fotograaf liggen, maar ik ben er van overtuigd dat ik met mijn 3 megapixel camera technisch betere foto's maak.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

post dan svp een paar plaatjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik vind de kwaliteit niet tegenvallend voor die prijs. Hoewel het in guldens nog een behoorlijk bedrag is, is dit peanuts voor een digitale camera. De foto's kernmerken zich wat ik nu gezien heb door onscherpte en enorme ruis. Dit verklaart de prijs, namelijk een matige lens en een matige CCD chip. Wat verwacht je anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sheik schreef op 06 december 2003 @ 18:27:
Ik vind de kwaliteit niet tegenvallend voor die prijs. Hoewel het in guldens nog een behoorlijk bedrag is, is dit peanuts voor een digitale camera. De foto's kernmerken zich wat ik nu gezien heb door onscherpte en enorme ruis. Dit verklaart de prijs, namelijk een matige lens en een matige CCD chip. Wat verwacht je anders?
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Eh, waarom die irritante smiley? Heb ik je op je tenen getrapt? Die reactie was niet speciaal voor jou bedoeld hoor.

[ Voor 57% gewijzigd door Sheik op 06-12-2003 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 16:49

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Pfff... er zijn genoeg fotosites te vinden met goede 3 megapixel foto's, maar ik zal wel even mijn archief doorzoeken naar wat tuinfoto's (komt het beste in de buurt voor een vergelijking hier), mijn webspace opruimen en enkele MB's uploaden wat enkele minuten duurt.

Foto 1 (619 KB)
Foto 2 (1,08 MB)
Foto 3 (1,14 MB)
Het grappige is dat ik met mijn foto's met een Minolta Dimage S304 gemaakt zijn scherper zijn alle die ik in dit topic gezien heb van de Medion camera.

[ Voor 5% gewijzigd door Johnny op 06-12-2003 19:06 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

En toch klopt het wel.
Deze camera is niet zo goedkoop omdat er minder opties op zitten dan een andere duurdere camera, nee, om de camera goedkoop te houden zijn er onderdelen gebruikt van een andere kwaliteit. :)

Ik zeg bewust een andere kwaliteit omdat 'mindere kwaliteit' niet opgaat omdat dit een camera in een andere prijsklasse is. In de foto's van de kabouter en het mandje zie je wat ruis, deze ruis is niet eens storend. Ook zie je wat Cromatische abberatie maar zelfs dat valt mee, en de onscherpte komt -denk ik- omdat de camera om de één of andere reden voor het object heeft scherp gesteld?

Aan de foto's kun je wel goed zien dat de camera vrij veel licht nodig heeft om een leuke foto te maken, dat zegt niets want je kunt evengoed in huis foto's maken maar dan zal de de ruis wel meer opvallen. :)

Maar goed, aangezien je met de :O als antwoord komt zul je dit allemaal wel weten denk ik zo.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 23:48
Totaal geen ervaring met medion. De foto's hebben inderdaad nogal wat ruis, zoals de kabouter, kan je de EXIF data erbij zetten?

En die zwammen, scherp is het niet. Ik heb zo'n gevoel dat de foto 's avonds genomen? Heb je ook een EXIF?

Probeer eens met een fotobewerkingsprogramma de foto's scherper te maken. Gebruik de unsharp masks wel met mate.

Het zijn wel allemaal macro foto's heeft iemand andere foto's?

offtopic:
Zit achter een computer zonder enig software die EXIF data kan lezen

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een plaatje

Deze foto is niet van mij, maar wel gemaakt met de medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb wel een andere foto :) Deze is gemaakt toen het bewolkt en mistig buiten was.

Balkon met water :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net ff een foto binnen gemaakt.

Beer

Bij behorende info:
Resolutie: 72 dpi
Aantal bits: 24
Aantal frames: 1
Kleurvoorstelling: sRGB
Sluitertijd: 1/37 sec
Lensopening: F/2,6
Afstand naar object 0mm
Flitsmodus: Flits
Focuslengte 12mm
ISO-snelheid: ISO-100
Meetmodus: Gemiddeld
Belichtingscompensatie: 0-stap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Anoniem: 34629 schreef op 06 december 2003 @ 19:52:
Ja, ik heb wel een andere foto :) Deze is gemaakt toen het bewolkt en mistig buiten was.

EXIF?
Anoniem: 99156 schreef op 06 december 2003 @ 20:08:
Ik heb net ff een foto binnen gemaakt.

Beer

Bij behorende info:
Resolutie: 72 dpi
Aantal bits: 24
Aantal frames: 1
Kleurvoorstelling: sRGB
Sluitertijd: 1/37 sec
Lensopening: F/2,6
Afstand naar object 0mm
Flitsmodus: Flits
Focuslengte 12mm
ISO-snelheid: ISO-100
Meetmodus: Gemiddeld
Belichtingscompensatie: 0-stap
Niet slecht, voor zo'n prijs.
Leuke foto, met wat bewerking is daar vast wel een mooie foto van te maken

[ Voor 51% gewijzigd door Karlok[JY-616] op 06-12-2003 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi waterstof is die informatie die jij erbij hebt gezet EXIF data ? Hoe krijg ik die bij de foto ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de EXIF data gevonden via Adobe Photoshop :)

Nu de foto met EXIF data dan 8)

X-Resolution 72,0
Y-Resolution 72,0
yCbCr Positioning Cosited
ISO Speed Ratings 100
ExifVersion 210
Shutterspeed 1/106 sec
Aperture value 2,8
Exposure bias vol. 0,0
Flash Did not fire
Focal Length 7,6 mm

Waterstof met welk programma haal jij die EXIF data op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'Gewoon' eigenschappen van de foto bekijken en dan uitgebreidt kiezen. Dan krijg je al die informatie.

Tenminste in Windows XP werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
om de EXIF data te bekijken, in WinXP, bij eigenschappen van de foto in de verkenner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit is de beer die ik eerder vanavond op de foto heb gezet.

Zo juist heb ik er een kleurcorrectie (Color Balance) overheen gegooid en het geheel is meteen een stuk 'warmer'
beer - correctie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier een foto van een witte beer van mijn vriendin die ik vanmorgen even heb genomen. De foto dan he :) Deze foto vind ik zelf er best mooi kwa kleur en scherpte uit zien.

Ik weet niet wat jullie ervan vinden ??

Foto witte beer

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 34629 op 07-12-2003 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Anoniem: 34629 schreef op 07 december 2003 @ 10:27:
Hier een foto van een witte beer van mijn vriendin die ik vanmorgen even heb genomen. De foto dan he :) Deze foto vind ik zelf er best mooi kwa kleur en scherpte uit zien.

Foto witte beer
last van een groothoek, wel te fixen met allerlei diverse programma's.

De camera heeft toch een tekort aan scherptediepte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karlok[JY-616] schreef op 07 december 2003 @ 10:49:
[...]

last van een groothoek, wel te fixen met allerlei diverse programma's.

De camera heeft toch een tekort aan scherptediepte.
Wat is een groothoek ????? Ik ben niet zo'n fotospecialist. Voor mij is het belangrijk dat ik leuke foto's op vakantie, feestjes en tussendoor kan maken. Daar is deze medion camera zeker goed genoeg voor.

De wat meer fotospecialist heeft op elke foto van welke digitale camera dan ook wel wat te zeuren :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djwaxi666, wij hebben gewoon een leuk en goed geprijst cameraatje gekocht en dat is niet voor iedereen te accepteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

Anoniem: 34629 schreef op 07 december 2003 @ 10:57:
Wat is een groothoek ????? Ik ben niet zo'n fotospecialist.
Wat er bedoeld werd met 'groothoek' was barrel distortion. Dit effect doet zoch voor wanneer je een foto maakt van een object terwijl je helemaal uitzoomed. :)

Vrijwel iedere camera heeft dit hetzij de één wat minder dan de ander. Mijn camera (zie sig) heeft er behoorlijk wat last van en je kunt het heel goed corrigeren. Ik heb een tijd geleden een groothoeklens gekocht en met zo'n lens heb je meer barrel distortion dan normaal maar er valt goed mee te leven omdat er veel aan te doen valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96832

Anoniem: 98522 schreef op 29 november 2003 @ 23:05:
bedankt voor alle reacties. Na wat gezoek denk ik dat die medion-camera eigenlijk een Skanhex SX-520Z is.
Zie: http://www.skanhex.com/Pr...Z&Sub_ID=22&Language_ID=E

Via de website http://www.gejanssen.com/nieuwecamera/skanhex410z3.html ben ik tot de relatie met Skanhex gekomen.

Alhoewel ik weer veel heb geleerd vanavond (ga niet alleen van het aantal MP's uit) kan ik nog steeds slecht beoordelen of dit nu een goeie camera is.
Geeft de skanhex-website meer info dan de aldi-folder?

Groeten, Rick.
Als je naar het uiterlijk kijkt dan lijkt hij meer op deze camera
http://www.skanhex.com/Pr...3&Sub_ID=22&Language_ID=E
En dit blijkt een 4,1 Mp camera te zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FF een vraagje over de belichtingscompensatie.

Als ik binnen in mijn kamer foto's maak zie ik echt geen verschil dus een compensatie -2, 0, 2

Ligt dit aan mij / mijn camera... of is dit een normaal verschijnsel in huis...

edit: Als ik iso400 ipv iso100 kies dan zie ik wel iets verschil tussen 0 en +2. Een vriend van mij heeft ook deze camera gekocht maar hij zei dat het overdag wel goed merkbaar is. compensatie 0 of +2...

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 99156 op 07-12-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99156 schreef op 07 december 2003 @ 22:47:
FF een vraagje over de belichtingscompensatie.

Als ik binnen in mijn kamer foto's maak zie ik echt geen verschil dus een compensatie -2, 0, 2

Ligt dit aan mij / mijn camera... of is dit een normaal verschijnsel in huis...

edit: Als ik iso400 ipv iso100 kies dan zie ik wel iets verschil tussen 0 en +2. Een vriend van mij heeft ook deze camera gekocht maar hij zij dat het overdag wel goed merkbaar is. compensatie 0 of +2...
Ik ben bang dat je hier aanloopt tegen het eerste punt waarom dit ding niet zo goed is....
Ik heb tot nu toe 3 digitaaltjes gehad, met 2 stoppen compensatie zou je een zeer duidelijk verschil moet kunnen zien.
Moeilijk te zeggen of het een exemplarische fout is of bij het model hoort.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zelf zitten denken.

Maar is het evt mogelijk dat het binnen gewoon te donker is zodat zelfs de compensatie geen zin heeft...

of is dat onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99156 schreef op 07 december 2003 @ 23:46:
Ik heb zelf zitten denken.

Maar is het evt mogelijk dat het binnen gewoon te donker is zodat zelfs de compensatie geen zin heeft...

of is dat onzin?
Nee, dat is geen onzin, ik heb et zojuist nog eens geprobeerd met mijn Minolta S414, zeer duidelijk verschil, zelfs met 0,5 stop al duidelijk zichtbaar.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Anoniem: 99156 schreef op 06 december 2003 @ 19:46:
Nog een plaatje

Deze foto is niet van mij, maar wel gemaakt met de medion.
Kijk dat is al een stukje scherper dan dat ik hier eerder gezien heb. Je bent er wel zeker van dat het een onbewerkte foto is? Bij deze foto kun je tenminste zien dat elke pixel ook daadwerkelijk gebruikt word, bij die foto van die kabouter die je erg veel "ruis" en de foto is toch heel erg onscherp, ondanks het groot aantal pixels. Nu weet ik wel dat meer pixels niet altijd beter kwaliteit foto is (als je een fototoestel onscherp afsteld dan word hij niet beter als je meet pixels hebt). Maar als je 'm scherp afsteld dan zou 5MB pixels toch veel meer detail en scherpheid moeten geven dan een 3MB of 4MB pixel camera. Je kunt bij deze foto zowaar de takjes nog zien, bij wijze van spreken. Wel jammer dat vervolgens de achtergrond helemaal onscherp is, maar daarvoor zal je dan wel weer een veel duurdere camera moeten kopen.
Anoniem: 34629 schreef op 06 december 2003 @ 19:52:

Is dat niet gewoon een heel slechts foto. Je zou met een 5MB camera toch minimaal alle steentjes op dat dak moeten kunnen zien en tegelijkertijd de voegen van de muur en groeven op het bad beneden....
Anoniem: 34629 schreef op 07 december 2003 @ 10:27:

Foto witte beer
Goede foto, details zijn goed te zien, maar schergrond daarintegen weer totaal niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Quote:
Kijk dat is al een stukje scherper dan dat ik hier eerder gezien heb. Je bent er wel zeker van dat het een onbewerkte foto is? Bij deze foto kun je tenminste zien dat elke pixel ook daadwerkelijk gebruikt word, bij die foto van die kabouter die je erg veel "ruis" en de foto is toch heel erg onscherp, ondanks het groot aantal pixels. Nu weet ik wel dat meer pixels niet altijd beter kwaliteit foto is (als je een fototoestel onscherp afsteld dan word hij niet beter als je meet pixels hebt). Maar als je 'm scherp afsteld dan zou 5MB pixels toch veel meer detail en scherpheid moeten geven dan een 3MB of 4MB pixel camera. Je kunt bij deze foto zowaar de takjes nog zien, bij wijze van spreken. Wel jammer dat vervolgens de achtergrond helemaal onscherp is, maar daarvoor zal je dan wel weer een veel duurdere camera moeten kopen.
[quote]

Even een paar misverstanden toelichten:
Over de scherpte:
Het lensje trekt het gewoon niet, de resolutie van de lens haalt die 5MP niet, behalve onder gunstige omstandigheden misschien, maar meestal wordt de volle lensopening gebruikt en dat is ongunstig,want het middendeel heeft de beste kwaliteit......
Over de onscherpe achtergrond:
Elke foto heeft "scherptediepte", die is doorgaans niet onbeperkt, dat is het gebied (in de diepte) dat nog scherp wordt afgebeeld.
De scherptediepte wordt groter, naarmate de brandpuntsafstand kleiner is (uitzoomen dus) en naarmate het diafragma kleiner is (groter getal)
Bij dit soort digicams is de sensor en dus ook de branduntsafstand(en) klein en de scherptediepte dus al relatief groot,heeft niet met de prijs te maken maar met de fysieke bouw, duurdere (reflex) camera's hebben een grotere sensor en een nog veel kleinere scherptediepte......, dat is juist wat de gevorderde fotografen willen (als effect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar goed, dit is geen camera voor een fotograaf.

Het is meer een camera voor de huis-tuin en keuken plaatjes schieter...

(Staat trouwens ook heel grappig in de handleiding dat ie niet voor industriele doeleinden is bedoeld:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

(Staat trouwens ook heel grappig in de handleiding dat ie niet voor industriele doeleinden is bedoeld:) )
[quote]

Inderdaad, maar jullie gaan er toch dieper op in dan de doorsnee plaatjesschieter en daarom leek mij de technische achtergrond van de dingen die je ziet (goed gezien op zich) wel interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karlok[JY-616]
Flits flits schreef op 08 december 2003 @ 17:56:

Inderdaad, maar jullie gaan er toch dieper op in dan de doorsnee plaatjesschieter en daarom leek mij de technische achtergrond van de dingen die je ziet (goed gezien op zich) wel interessant
offtopic:
flits flits:
je quotes gaan niet goed

[quote]Quote bericht[/quote]
je eigen bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Anoniem: 98522 schreef op 29 november 2003 @ 20:39:

Nu stel ik best wel eisen aan m'n foto's, en ik wil in veel omstandigheden kunnen fotograferen: op het Griekse strand onder de zon t/m de sfeerfoto tijdens het gourmetten 's avonds laat.

Wat is dit voor camera in de aanbieding? Doe ik daar een goeie koop aan, of zal ik later spijt krijgen?
Dus als conclusie voor de topicstarter: Hier ga je spijt van krijgen :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Karlok[JY-616] schreef op 08 december 2003 @ 18:05:
Flits flits schreef op 08 december 2003 @ 17:56:

[...]

offtopic:
flits flits:
je quotes gaan niet goed

[quote]Quote bericht[/quote]
je eigen bericht
Bij mij staat die 2e [quote] er toch echt bij........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

nu nog met een "/" ervoor ;)
code:
1
[/quote]

[ Voor 92% gewijzigd door Mooody op 08-12-2003 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dreeke schreef op 08 december 2003 @ 18:08:
[...]

Dus als conclusie voor de topicstarter: Hier ga je spijt van krijgen :)
Das niet waar, het ligt aan je eisen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
Acid_Burn schreef op 06 december 2003 @ 15:47:

@Gerwin: meer MP != meer kwaliteit.
sinds wanneer?

vergelijk bijvoorbeeld eens de Canon 1D (4.1MP) met deze Medion (5MP)

oh.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb overigens vandaag wel een ontdekking gedaan. Die paarsige/grijzige gloed over de foto's is niet goed. Ik bedoel daar mee te zeggen: Zo is de camera niet bedoeld.
Ik heb nl vandaag met Medion omgeruild bij de Aldi omdat ik zoiets had van dit kan niet de bedoeling zijn. Zonder problemen kreeg ik een ander mee (na 1 week) en het goede nieuws: Ik hoef geen foto's meer te vervraaien dmv kleurcorrectie.

De kleuren op de camera zijn nu wel goed.

Mijn md2998 gaat me steeds beter bevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99481

Ik heb net op www.aldi.de gezien dat vanaf morgen in Duitsland een andere 5.0 megapixel camera van Medion in de aanbieding is. Hij heeft een Sony CCD, misschien is dit een betere kwaliteit. De prijs en accessoires zijn in ieder geval hetzelfde als die van twee weken geleden in Nederland. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000

bazs2000

G-PHREAK schreef op 09 december 2003 @ 12:13:
sinds wanneer?

vergelijk bijvoorbeeld eens de Canon 1D (4.1MP) met deze Medion (5MP)

oh.. ;)
De "!=" kun je interpreteren als "is niet" of "is geen". Als de uitroepteken een "=" was dan had je gelijk maar dit kon je denk ik niet weten want het is een beetje vreemd om "!=" in een topic te gebruiken, het schept alleen maar onduidelijkheid. :)

Pagina: 1 2 Laatste