Ik was met mijn nieuwe Athlon 64 FX-5.1 systeempje wat aan het OC'en geslagen en versie 1003 van het Asus SK8N bord bios zorgde voor een unlocked multiplier. Hij draait standaard op 2200MHz en daar haal ik zo'n 57sec in de Pifast mee, wanneer ik deze op 12x200 (2400MHz) zet zie ik vrijwel geen stijging in de temperatuur maar wel een afname van 3 sec in de Pifast. Affijn, aangezien er vrijwel geen stijging in temp was (rond de 45-50*C) besloot ik door te klokken naar 2600MHz en eventueel 2800MHz (alles met de standaard Boxed cooler). Maar zodra ik hem op 2600MHz instelde wilde hij niet meer POSTen. De enige oplossing was bios batterij uitnemen en bios resetten dmv jumper. Nu dacht ik meteen aan voltage's (deze heb ik gewoon op 1.55V (default) laten staan) maar toen bedacht ik me dat hij bij 2400MHz rotsvast draaide en bij 2600MHz niet eens meer wilde posten en van wat ik heb meegemaakt merk je problemen met voltages aan langzaam stijgende instabiliteit. De FSB heb ik netjes op 200Mhz laten staan, hoewel mijn geheugen ook goed te OC'en is (Heatsinked Registered PC3200 HyperX in dual channel)
De lage temperatuur wordt veroorzaak door een 12CM, ingesteld op 'high', fan die direct achter de CPU naar buiten blaast en een intake aan de zijkant direct naast de CPU (het gaat om de AOpen A600A kast)
Waar kan deze duidelijke grens aan liggen?
De lage temperatuur wordt veroorzaak door een 12CM, ingesteld op 'high', fan die direct achter de CPU naar buiten blaast en een intake aan de zijkant direct naast de CPU (het gaat om de AOpen A600A kast)
Waar kan deze duidelijke grens aan liggen?