Opnieuw verhoging download kpn adsl!

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 2.426 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Ik ben nog van de tijd dat je met een basic op 384 instapte, en dat was een 2 jaar geleden. Nu naar 2048 als het waar is.

Ik woon op dit moment niet thuis maar in zwitserland, alwaar ik ook achter een 2mbit lijntje zit. En ik kan vertellen, dat dat retesnel gaat. Streaming, trailers alles live en zonder stotteren.

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Ik kan me niet voorstellen dat het zo vlug weer ge-upgrade word hoor. En gelijk 2x zo groot! Hij ging van 512 naar 768 naar 1024 naar 2048 :? Dus ineens een verdubbeling? Dat lijkt me zeer sterk. Ook omdat ze dan weer de centrale's moeten aanpassen. Het lijkt me trouwens zeer onwaarschijnlijk dat dit bedoeld is als concurentie voor BBned. Simpelweg omdat de meeste "groot" verbruikers op BBned zitten. En waaraan zou KPN/ISP meer aan verdienen? Een langzame normale gebruiker of snelle grootgebruiker en thuisgebruiker? Mensen die er weinig verstand van hebben stappen toch niet zo gauw over en zullen een snelheidsverhoging toch niet gauw benutten. Daarnaast kost het waarschijnlijk alleen maar geld. Een verdubbeling in snelheid zal toch echt wel capaciteit vergen. Ik denk niet dat KPN zomaar de capaciteit van het netwerk kan verdubbelen. Zeker niet nu er pas een upgrade geweest is. Ik denk dus aan een hoax , alhoewel dit wel erg goede reclame is voor KPN/Fiberworld :)

Raku

• lvmeijer
  • Laatst online: 19-08 20:01

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Het staat nu ook op de FP van tweakers. (edit: was al gemeld)
http://www.tweakers.net/nieuws/29858

Tijd om te downgraden lijkt het wel, zelfs ADSL basic is langzamer dan ik ooit had met ADSL Basic bij planet.

[ Voor 44% gewijzigd door lvmeijer op 27-11-2003 21:42 ]

• miss_bleu
  • Laatst online: 12-02 14:43
kpn liev O+

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
pietervl schreef op 27 november 2003 @ 21:29:
Het staat nu ook op de Frontpage.

Klinkt dat toch al weer wat officiëler :)

Maar ff afwachten morgen dan maar...
Ja, anonieme bron, lekker betrouwbaar :X :*)

Maar als het waar is, dan ben ik toch heel blij dat ik Januari over ga stappen van Chello naar ADSL.. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Br@m op 27-11-2003 21:44 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-08 22:17
KPN moet wel mee, anders raken ze teveel klanten kwijt. Alleen maar relaxed die concurrentie. Als het in zo'n rap tempo doorgaat hoef je niet eens meer over te stappen, :9

Verwijderd

Op de frontpage woedt ook al een aardige discussie. Interresant om te zien dat kpn nog lang niet in de buurt zit van BBned. Een reden om dit bericht dus te geloven.

Maar zolang er niets officieel bevestigd is..............

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-08 20:11

netblade

Sunrise

* netblade zegt : Bye Bye zonnet/versatel.
Ga maar fijn andere klantjes naaien met jullie *** verbinding, ik neem adsl lite :D
Betere verbinding voor 1 euro meer :D

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
n00bs schreef op 27 november 2003 @ 21:22:
Nou hopen dat BBNed nog mee concurreerd
Doen ze al, de prijzen van de KPN-verbindingen staan nog lang niet in verhouding met die van BBned of BabyXL :).

• Opperhoof
  • Laatst online: 12:08
ben ik blij dat ik vorig jaar zeelandnet de deur uit heb getrapt en adsl heb genomen:) stukken goedkoper, geen data limiet, geen al te grote naai streken, en nog flinke snelheidsverhoging ook. als je die aan die zldnet baas vraagt krijgt ie een hart aanval :)

Verwijderd

Zou wel heel cool zijn. Heb hier nu ADSL-Lite maar als dat 1024 down en 384 up gaat worden voor € 29,- ben ik wel heel blij :*)

M'n klasgenoten met kabel beginnen eindelijk de voordelen van ADSL in te zien 8-)

Het staat nu trouwens ook op de frontpage van tweakers.net :)

Hierzo

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
[b][message=19356391,noline]

Hierzo
Al gezegd...

Tis misschien net iets te vroeg ingevoerd denk, ben nog niet eens gewent aan 1024/320 maar ok, wordt denk ik downgraden (lees: hetzelfde houden, maar goedkoper;)) als Zonnet nog steeds hun FUP houdt!

• Raku

Raku

Mental Aid

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 21:59:
Zou wel heel cool zijn. Heb hier nu ADSL-Lite maar als dat 1024 down en 384 up gaat worden voor € 29,- ben ik wel heel blij :*)

M'n klasgenoten met kabel beginnen eindelijk de voordelen van ADSL in te zien 8-)

Hierzo
Ligt eraan hoe je het bekijkt he :P Ik heb @home en het is hier helemaal stabiel , geen downtime enzo. Ik heb een verbinding van 3 Mbit. Dus dan mogen ze deze verhoging nog een keer uitvoeren willen ze gelijk zijn. Upload verhoging zou wel handig/welkom zijn , maar om daarvoor nu over te stappen op het duurdere adsl van kpn met lagere downstream zou ik absoluut niet doen. Pas als BBned hier is ga ik erover denken om over te stappen wegens de hoge upstream :)

Raku

Verwijderd

Maar goed, laten we niet juichen voor we *iets* zeker weten, want op het moment is het alleen nog maar gegis, naar aanleiding van een anonieme bron. (Al zou het wel heel heel heeel lekker zijn :+)

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Genghis Khan schreef op 27 november 2003 @ 21:47:
[...]

Doen ze al, de prijzen van de KPN-verbindingen staan nog lang niet in verhouding met die van BBned of BabyXL :).
Nou dat weet ik niet hoor. Ja als je naar de snellere varianten gaat kijken blijft kpn achter. Maar op 70% van de markt gaan ze toch zeker goed. Ja de upload is wat lager, maar die is nog genoeg. En ze zijn dan toch een 5 a 10 euro goedkoper.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• netblade

netblade

Sunrise

Simulated Zero schreef op 27 november 2003 @ 22:03:
[...]

Ligt eraan hoe je het bekijkt he :P Ik heb @home en het is hier helemaal stabiel , geen downtime enzo. Ik heb een verbinding van 3 Mbit. Dus dan mogen ze deze verhoging nog een keer uitvoeren willen ze gelijk zijn. Upload verhoging zou wel handig/welkom zijn , maar om daarvoor nu over te stappen op het duurdere adsl van kpn met lagere downstream zou ik absoluut niet doen. Pas als BBned hier is ga ik erover denken om over te stappen wegens de hoge upstream :)
Ik zie bij je specs staan dat je xs4all hebt ;)
Dus wat heb je nou? :P

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:29
Dit is nou al de zoveelste keer dat je een dergelijke onzinreply post, je hebt er al eerder modbreaks voor gehad. Dit is de laatste keer dat het bij een modbreak blijft, de volgende keer ga je mail ontvangen.

[ Voor 114% gewijzigd door intoxicated op 27-11-2003 22:43 ]

• Raku

Raku

Mental Aid

netblade schreef op 27 november 2003 @ 22:14:
[...]

Ik zie bij je specs staan dat je xs4all hebt ;)
Dus wat heb je nou? :P
Mijn nieuwe specs account werkt (nog) niet ;) En ik ben pas verhuisd :P

Raku

• Movinghead
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

Hoe zit het nu met de download limit op ADSL Lite wordt dat nu ook FUP (FairUsePolicy)

• netblade

netblade

Sunrise

Simulated Zero schreef op 27 november 2003 @ 22:16:
[...]

Mijn nieuwe specs account werkt (nog) niet ;) En ik ben pas verhuisd :P
oww vandaar :)

Ontopic :
Versatel zuigt [dit is dus zwaar ontopic he ;) ]

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Dat 'anonieme bron' op de frontpage betekent alleen dat de persoon met de info niet bij naam / nick genoemd wilde worden, niet dat wij niet weten wie het is ;). Tis overigens niet dezelfde als de topicstarter hier, maar de info komt wel helemaal overeen en het lijkt dus redelijk betrouwbaar te zijn allemaal.

[ Voor 32% gewijzigd door Wouter Tinus op 27-11-2003 22:40 ]

Professioneel Hyves-weigeraar

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En waarom blijven mensen maar zeuren dat dit niet waar kan zijn?

De TS heeft toch naar fiberworld gebeld en die hebben het hem via de telefoon bevestigt dus die verhoging komt er heus wel

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik vraag me af hoe de diverse ISP's hierop gaan reageren. Dat KPN (en willicht BBnet in het verlengde) weer hun snelheden verhogen, wil niet zeggen dat de ISP's hier zo blij mee zij. Zij mogen opdraaien voor een deel van de kosten (dataverbruik) en hebben de klanten die willen downgraden c.q. een lagere prijs willen hebben voor een datalijn.

De vorige keer waren de ISP's al niet zo happy met deze actie van de ISP's en nu doen ze het weer.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Cyberpope schreef op 27 november 2003 @ 22:45:
Ik vraag me af hoe de diverse ISP's hierop gaan reageren. Dat KPN (en willicht BBnet in het verlengde) weer hun snelheden verhogen, wil niet zeggen dat de ISP's hier zo blij mee zij. Zij mogen opdraaien voor een deel van de kosten (dataverbruik) en hebben de klanten die willen downgraden c.q. een lagere prijs willen hebben voor een datalijn.

De vorige keer waren de ISP's al niet zo happy met deze actie van de ISP's en nu doen ze het weer.
Ja maar als alles goed gaat (en ik denk dat dit KPN z'n doel is), dan krijgen ze wel meer klanten...

[ Voor 39% gewijzigd door Glashelder op 27-11-2003 23:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-08 23:22

Pubbert

random gestoord

Ok, ik ben toch benieuwd nu: IK ga er nu ook ff vanuit dat het echt waar is:

Ik Mei van dit jaar kon mij dorp ADSL bestellen. Ik echter niet :'(. (3.9km van de centrale)

een maand later kon ik het wél bestellen, het was in dat geval alleen lite en basic. de buren zelfs alleen lite, daar-achter hield het op.

Stél dat het door gaat.

Dan zou ik dus 2048/320 krijgen, waar ik in Juni nog niet eens 1535/256 kon bestellen omdat ik er "te ver vanaf woon"

Ik kon nu nog steeds alleen maar basic en lite bestellen btw.

[ Voor 3% gewijzigd door Pubbert op 27-11-2003 22:57 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

dual-zip schreef op 27 november 2003 @ 22:46:
en die laatste zin klopt niet helemaal ;)
had moeten zijn. De vorige keer waren de ISP's al niet zo happy met de actie van de koperboeren KNP en BBnet en nu doen ze het weer.

Ook de BBnet partners waren niet erg blij met de actie BBnet.

Verwijderd

Je kan toch ook downgraden? Als ze die download limiet van lite halen of ietsje verhogen, dan stap ik over van basic, gezien de upload hetzelfde wordt, 1024 download is snel zat :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2003 23:00 ]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Bij de meeste providers kun je het eerste jaar NIET downgraden. Tenzij je al langer als een jaar bij die provider zit. Bij demon is die optie op dit moment gedisabled.

Verwijderd

Euh, dan is dat meteen een goede reden om planet op te zeggen, want die kan je maar 1x per jaar opzeggen :{

Dan zeg ik Planet op en ga ik naar XS4ALL, waar ik na een jaar per maand kan opzeggen.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Als die upgrade in jan. doorgaat dan zeg ik chello op en ga ik over op ADSL basic van KPN. Want ik betaal nu evenveel als voor zo'n adsl abbo. Dus UPC.... ur days are numbered.

dikzak

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:35

DDX

en fok neemt nu bericht van tweakers.net over :

http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35409

kijken wat webwereld morgen te melden heeft ;)

moet trouwens wel vertrouwde anonieme bron zijn dat ze dit op de frontpage willen zetten btw

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 27-11-2003 23:19 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-08 19:10
ja leuk voor jullie (meen ik echt).

ik ben @home klant.

hoop dat @home ook eens een keertje wakker word en alles omhoog doet want ik moet zeggen dat de afgelopen tijd alle providers hun up en down flink omhoog gegooid hebben en das lang niet slecht (woon aan grens) als ik naar duitsland kijk waar de meeste regios lang niet zoveel keus en snelheden hebben als hier.

heb al naar
tiscali (niet beschikbaar)
Demon (te ver weg dus die 2mb down of 8mb down haal ik nooit en dat wat ik haal is het niet waard voor dat geld)
gekeken dus @home is snelheid prijs voor mij de enige haal nu 2.3mb

• Raku

Raku

Mental Aid

Hmm , ik heb al van veel mensen gehoord die dit nieuws gehoord hebben dat ze willen downgraden. Dus als dit waar is zal dat eerder een averechts effect hebben... Misschien proberen ze op deze manier even de opinie te peilen ? :)

Raku

• comprobot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-08 12:07
Bij xs4all hebben ze 5 gb limiet bij adsl lite :P

www.tiedragon.nl

Verwijderd

Dat zou geen goede manier zijn om een opiniepeiling te houden als je het mij vraagt :7

Lijkt me ERG mooi als die verhoging komt, zit ik zeker wel op te wachten. Ik houd me verder stil tot ik informatie krijg uit de meest betrouwbare bron, KPN zelf!

• comprobot
  • Laatst online: 06-08 12:07
VERBRUIKSTATISTIEKEN ADSL Basic abonnement (famtie)
Periode Upstream Downstream
2003 8.449 GB 31.440 GB
januari 0.370 GB 2.274 GB
februari 0.020 GB 0.092 GB
maart 0.345 GB 1.997 GB
april 0.851 GB 3.342 GB
mei 2.218 GB 4.181 GB
juni 1.055 GB 4.351 GB
juli 0.722 GB 3.017 GB
augustus 0.571 GB 2.753 GB
september 0.716 GB 4.759 GB
oktober 0.965 GB 2.451 GB
november 0.615 GB 2.224 GB

Gezien normale verbruikstatistiek heb ik een reden voor overstap naar adsl lite met 5 gb limiet..

www.tiedragon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 20:55

MXL

ik moet zeggen dat ik hier als oud xs4all gebruiker best wel van baal. Ik ben net over naar demon, omdat ik het verschil tussen xs4all lite van 36,95 en demon 1024 van 39 wel erg groot vond. Voordat ik ben overgestapt heb ik diverse malen naar KPN en xs4all gebeld om te vragen of ze binnenkort nog verdere prijsverlagingen of snelheid verhogingen zouden verwachten, overal kreeg ik te horen dat er voorlopig niets ging gebeuren. Had me een hoop gedoe gescheeld.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erg blij weer met deze snelheids verhoging.
ze komen nu teminste met een goede snelheid tegen over chello voor hetzelfde geld >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
  • Laatst online: 12:02
MXL schreef op 28 november 2003 @ 00:02:
Had me een hoop gedoe gescheeld.
Ik ben dus ook sinds 2 dagen over op Demon. Maar vergeet niet dat BBned graag als 'beter dan KPN' aangeschreven wil blijven staan. Mocht KPN dit bericht dus officieel maken zal BBned hier binnen niet al te lange tijd vast en zeker op reageren... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 15:17
edwtie schreef op 27 november 2003 @ 23:59:
<knip>

Gezien normale verbruikstatistiek heb ik een reden voor overstap naar adsl lite met 5 gb limiet..
En als je in de toekomst is een keer een DVD wil downloaden heb je gelijk een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat eigenlijk met die data-limieten en Fair Use Policies? Ik heb een contract net afgesloten bij Wanadoo (ADSL Lite) waar zo ongeveer alles drie keer instaat, behalve dat er een Fair Use Policy geldt en geen datalimiet.

Ze kunnen je neem ik aan niet zomaar een limiet opleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 28 november 2003 @ 00:05:
[...]

En als je in de toekomst is een keer een DVD wil downloaden heb je gelijk een probleem ;)
Dat ik zeker zo en wie weet wil nog je eens met meerdere online zitten dan ga je je er denk ik alleen maar aan ergeren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

Dit klinkt natuurlijk als muziek in de oren, ik zit zelf op een lite abbo zonder datalimiet en hopelijk blijft dat ook na deze verhoging. Wat me wel verbaasd is de upload van basic en lite, dat die dan hetzelfde worden. Is natuurlijk niet helemaal fair tov van de basic gebruikers. Stiekum heb ik dan ook het vermoegen dat die upload van basic en anderen abbo's iets hoger zal worden(dat hoop ik dan voor de basic users). Morgen komt dan het officiele persbericht volgens die anonieme tipgever, nou ik zal dan met smart erop wachten. :)

KPN houd mij dan als klant als dit doorgevoerd word, ik wilde zelf overstappen op een ander netwerk namelijk.

Ik pak nog maar ff een biertje erbij :P

Right for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Laatst online: 01-07 22:58
Lekkere verhoging hoor :P KPN belazerd de boel weer lekker met hun ADSL Extra 2048/640 voor 88!! Euro per maand

Ben ik ff blij dat ik Eweka Premium heb 2048/1024 voor 59 euro !! per maand :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

Het is nu officieel, xs4all heeft het nu ook op hun website gezet:

http://www.xs4all.nl/nieu.../adsl2004_nogsneller.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wits
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-01-2023

Wits

fka Witsflow

AlPha.BeYoNdeR schreef op 28 november 2003 @ 00:14:
Lekkere verhoging hoor :P KPN belazerd de boel weer lekker met hun ADSL Extra 2048/640 voor 88!! Euro per maand

Erm, adsl extra wordt 4096 kbit hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in januari eindelijk adsl hier, al besteld bij xs4all. Wel lekker dat ik dan gelijk 4mbit zou krijgen ipv 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-08 17:23
Zou wel leuk zijn. Ben benieuwd of ik er iets aan heb overigens :)

ADSL is aangevraagd maar nog niet aangelegd, maar men gaf al wel tijdens de aanvraag aan dat de 2048/640 variant wegens technische omstandigheden niet beschikbaar was :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-08 19:10
:'(
nu maar hopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Ik vraag me af of ze dan ook capaciteits problemen kregen. Lijkt mij persoonlijk onvermijdelijk hoor , maar helaas kan ik niet in de zaken van kpn kijken :P Wel feli voor alle adsl-ers. Ik dacht dat ik trots kon zijn op mijn 3 mbit lijntje maar helaas.. Nogmaals feli.

* Raku is erggug jalours btw , ik wil ook verhoging , iig upload :P

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Witsflow schreef op 28 november 2003 @ 00:22:
Het is nu officieel, xs4all heeft het nu ook op hun website gezet:

YES !

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:22
AlPha.BeYoNdeR schreef op 28 november 2003 @ 00:14:

Basic Adsl is bij xs4all 51,15 voor 2048/320....
Alleen mag de upload nu ook nog wat sneller van mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 07-08 19:46
[quote]Bigbot schreef op 27 november 2003 @ 23:21:
ja leuk voor jullie (meen ik echt).

ik ben @home klant.

blablabla /quote]

en dit gaat @home ons bieden :|

Een prijsverhoging om de kwaliteit te handhaven" "|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Sjoan schreef op 28 november 2003 @ 00:38:
[...]

Basic Adsl is bij xs4all 51,15 voor 2048/320....
Alleen mag de upload nu ook nog wat sneller van mij :)
Typisch Nederlands he... Niet tevreden zijn met wat je hebt. Ik zou allang blij zijn met een hogere upload :(

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:22
Simulated Zero schreef op 28 november 2003 @ 00:46:
[...]

Typisch Nederlands he... Niet tevreden zijn met wat je hebt. Ik zou allang blij zijn met een hogere upload :(
Mwa, aangezien het lite-abbo nu dezelfde uploadspeed als de basic-abbo krijgt... vind ik dat wel een gegronde regel tot klagen dacht ik zo :)

/edit
enne de upload gaat dit keer niet omhoog met basic

[ Voor 8% gewijzigd door Sjoan op 28-11-2003 00:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou nou, dit is zeer zeker goed nieuws. _/-\o_ Ik was aan het overwegen om over te stappen op BBNED, maar nu ik dit nieuws heb gehoord blijf ik gewoon bij KPN. Vind het alleen jammer dat de upload bij het Lite en Basic abbo hetzelfde wordt, niet dat ik het de ADSL Lite'ers niet gun, een upload van 320 kbit, maar ik vind dat er toch een onderscheid moet zijn tussen de snelheden van de verschillende abbo's, zowel de up als downstream.

Ik denk dat dit een zeer goede zet is van KPN om te kunnen concureren met andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tsjongejonge, gaat je snelheid omhoog, loop je nog te klagen! Afbeeldingslocatie: http://frontpage.fok.nl/i/s/sm_eerie.gif

Ben gewoon tevereden en gun de lite users ook een fatsoenlijke upload.
En als je jaloers bent kun je altijd downgraden. Dan ben je wel je fair use policy kwijt.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, wel een kadootje, zo net na de vorige verhoging!

[ Voor 30% gewijzigd door Tyrian op 28-11-2003 01:06 ]

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees dan es goed mijn post, staat duidelijk dat ik het hun wel gun. En ik ben niet jaloers ik vind gewoon dat er een onderscheid moet zijn, ik betaal 52,25 als ik het goed heb voor ADSL comfort, dus voor dat geld wat ik meer betaal mag mijn upload ook hoger zijn als dat van een Lite abbo

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 12:00
Ik vind het wel jammer dat de upload een beetje achter blijft, is dit commercieel niet interessant genoeg?

640/2048 en 768/4096 zou ik dan beter vinden :)

1024/2048 en 2048/4096 :z

Is hier iemand die het zo positief inziet dat er een upload verhoging komend jaar (2004) in zit?

Nieuwe M3 Macbook of iMac kopen? Check: Apple M3 Prijs Overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Misschien zit ADSL Extra over een paar maanden wel op 8Mbit als het zo doorgaat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Xion schreef op 28 november 2003 @ 01:09:
Ik vind het wel jammer dat de upload een beetje achter blijft, is dit commercieel niet interessant genoeg?

640/2048 en 768/4096 zou ik dan beter vinden :)

1024/2048 en 2048/4096 :z

Is hier iemand die het zo positief inziet dat er een upload verhoging komend jaar (2004) in zit?
Upload kost de ISP meer geld dan download :)

En aangezien de gewone consument alleen naar de download kijkt zullen ze het ook niet zo snel verhogen :)

(en eigenlijk is 32 en 64Kbyte up toch zat voor normaal gebruik? als je een dikke server wilt gaan draaien kan je dat beter bij een goeie hoster doen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Sir_Killalot schreef op 28 november 2003 @ 01:20:
Misschien zit ADSL Extra over een paar maanden wel op 8Mbit als het zo doorgaat :o
Ik denk niet dat ze dat ooit zullen doen omdat het niet te garanderen valt. Ik vind die 4096 al zo bijzonder.

Volgens mij zijn ze de eerste ADSL ISP in Nederland die boven de 2Mbit durft te garanderen!

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalheister
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-05 15:04
wordt nu dan tijd voor chello om te verhogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik snap alleen niet dat de Extra versie niet gewoon naar 8mbit gaat dan kunnen ze concuren met BBNED.

Het wordt nu 4048/640 tegenover 8000/1024 van BBNED (die hier dan weer niet te krijgen is.)

Maar extra vuurpijl voor KPN 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep
  • Laatst online: 19-08 23:20

jep

Sir_Killalot schreef op 28 november 2003 @ 01:24:
[...]

Upload kost de ISP meer geld dan download :)
Oja? Kun je me dat eens uitleggen? Is nonsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Data verkeer is toch dataverkeer. Voor de een download is voor de ander namelijk upload. En bij hosting krijg je toch ook 1 limiet ? van b.v 20GB.

Een beetje verbinding is tegenwoordig ook synchroom. dus 1gb/1gb en hoger enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

MauritsvanBaerle schreef op 28 november 2003 @ 01:29:
Volgens mij zijn ze de eerste ADSL ISP in Nederland die boven de 2Mbit durft te garanderen!
doen ze toch niet ?

* Maximale snelheid. De behaalde snelheid is onder andere afhankelijk van de kwaliteit van de koperlijn en de afstand naar de nummercentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Yup, zoiets. Of iets upload of download is maakt niet uit in ieder geval. Upload is eerder goedkoper, omdat ze veel meer in hun netwerk binnen halen dan eruit jagen. Aangezien ze voor metered traffic zullen betalen en ze in verhouding relatief weinig uploaden is dit interessanter. Echter: Deze verhoging heeft te maken met KPN's infrastructuur, niet zozeer met de achterliggende ip-netwerken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
Ik vind wel dat kpn zich te netjes aan de adsl specificaties houd. Waar komt anders die 320 en 640 vandaan. 640 is theoretisch maximum voor adsl over isdn dacht ik (zie frequentie indeling)

Maar praktisch zit je tegen de 1mbit ?

Vraag met trouwens af wat er gebeurt als ze uitgeconcureerd zijn met ADSL. Want dat zal binnenkort wel zo zijn ? KPN zit al op 4mbit kan nog rekken tot 8 maar dan is dat ook over.

Wordt het dan meerdere ADSL abbo`s gebundeld / SDSL of HDSL mischin VDSL ? of toch dat glas in 2005 in alle meterkasten :-)

[ Voor 41% gewijzigd door raymonvdm op 28-11-2003 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
DDX schreef op 28 november 2003 @ 01:47:
[...]

doen ze toch niet ?

* Maximale snelheid. De behaalde snelheid is onder andere afhankelijk van de kwaliteit van de koperlijn en de afstand naar de nummercentrale.
Ik vermoed dat dat alleen op de upload slaat in dit geval. Je ziet wel vaker ISP's de uploadbeloftes wat voorzichtiger brengen dan de downloadbeloftes.

(Ik geef toe dat de plek van het sterretje het geheel op meerdere manieren uit te leggen maakt.)

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
jep schreef op 28 november 2003 @ 01:40:
[...]

Oja? Kun je me dat eens uitleggen? Is nonsense.
Dat heb ik hier op GoT (en volgens mij ook T.net) een paar keer gelezen, dus upload kost de ISP niks extra?

Waarom begon KPN ADSL (MXstream) dan met 64Kbit up :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Laatst online: 23-08 22:03

t3q

Say yes to teq

Hoax? Ik lees hier toch echt anders ;)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn vriendin vond deze pagina, wat mij betreft is het dus nu 100% zeker :) :

http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18054&site=0&channel=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jep

jep

Sir_Killalot schreef op 28 november 2003 @ 02:17:
[...]

Dat heb ik hier op GoT (en volgens mij ook T.net) een paar keer gelezen, dus upload kost de ISP niks extra?

Waarom begon KPN ADSL (MXstream) dan met 64Kbit up :?
Omdat dat in verhouding stond tot de download? :) Misschien heeft 't ook iets te maken met de DSL techniek, who knows. :) Je provider maakt het in ieder geval niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijk dit!! Kan ik ipv 17 GB per dag 34 GB per dag binnenhalen!! :9

Toch denk ik niet dat je met een 1 Mbit lite-abbonement echt blij moet zijn, tenminste als je een download-limiet hebt, daar ben je dan zo overheen...

Maargoed, mij hoor je verder niet klagen!! 4 Mbit here i come!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Van de KPN site:
Nieuwe snelheidsverhoging ADSL van KPN

KPN stelt de Internet Service Providers connected by KPN in staat om vanaf 15 januari 2004 de snelheden van alle ADSL-varianten opnieuw te verhogen.

Voor ADSL Lite gaat het om een verhoging naar 1024/320 kbit/s, voor ADSL Basic naar 2048/320 kbit/s en ADSL Extra naar 4096/640 kbit/s.

Raadpleeg de site van uw Internet Service Provider voor nieuws over deze snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Fantastisch. _o_

Die XS4ALL aanvraag gaat vandaag nog de deur uit. Misschien een tip voor de mensen die ook gaan overstappen: tot 30 november krijg je (iig bij XS4ALL, bij de rest weet ik niet) een gratis ethernet modem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stranglem
  • Laatst online: 21-01-2023
SUpermooi, maar eigenlijk wil ik toch ook wel een hogere upload voor basic en extra. Waarom hebben ze dat alleen bij lite gedaan?

Leven en laten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Stranglem schreef op 28 november 2003 @ 07:21:
SUpermooi, maar eigenlijk wil ik toch ook wel een hogere upload voor basic en extra. Waarom hebben ze dat alleen bij lite gedaan?
Omdat de upload van Basic en Extra al redelijk hoog is?

832 Kbit is volgens mij de max haalbare upload van ADSL, en om dat te halen moet je volgens de ISP's dicht bij de centrale wonen en een goede koperlijn hebben :)

(als je dat dus door 10 deelt is 83KB upload de max van ADSL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 22:07
Laat het waar zijn.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is waar. Dinsdag deed een vriend van me al heel geheimzinnig over "nieuwe informatie". Hij werkt bij KPN ADSL b.t.w. En nu is 1+1 voor mij 2. Hij heeft het tegenover mij nu ook bevestigd, al mag hij er eigenlijk niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje, ik heb ADSL Lite via KPN Netwerk. Het komt van Tiscali en ik heb het afgesloten voor de introductie van het adsl surf abonnoment, en had toen een FUP. Nu zie ik op hun site dat een ADSL Light via KPN een limiet van 2 gig. Hoe zit het nu? Heb ik nu wel, of geen datalimiet. Vind dat Tiscali een beetje raar is gaan doen met de aankondiging van Surf Abbo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
lezen: Sir_Killalot in "Opnieuw verhoging download kpn adsl!"
Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 08:13:
Ik heb even een vraagje, ik heb ADSL Lite via KPN Netwerk. Het komt van Tiscali en ik heb het afgesloten voor de introductie van het adsl surf abonnoment, en had toen een FUP. Nu zie ik op hun site dat een ADSL Light via KPN een limiet van 2 gig. Hoe zit het nu? Heb ik nu wel, of geen datalimiet. Vind dat Tiscali een beetje raar is gaan doen met de aankondiging van Surf Abbo.
Weet je zeker dat je abo via KPN loopt?

Tiscali heeft namelijk een eigen netwerk dus ze bepalen ook hun eigen regels, als je via Tiscali Lite hebt heb je denk ik een FUP :)

[ Voor 62% gewijzigd door Sir_Killalot op 28-11-2003 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 28 november 2003 @ 08:15:
[...]

lezen: Sir_Killalot in "Opnieuw verhoging download kpn adsl!"

[...]

Weet je zeker dat je abo via KPN loopt?

Tiscali heeft namelijk een eigen netwerk dus ze bepalen ook hun eigen regels, als je via Tiscali Lite hebt heb je denk ik een FUP :)
Ja, ik zit hier in Dronten, Flevoland .. en kon alleen via KPN. Ik zou 34,95 gaan betalen voor een Light abbo.. alleen mijn vader zegt nu weer dat ie minder dan 34,95 betaalt.. ik heb het ieg wel voor die prijs afgesloten :? Ik denk dat ik ze even mail voor opheldering.. want 2 gig is wel erg weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 23-08 22:58
vooir sir kilalot
Nee ook als je een lite abbo via kpn hebt dan heb je in principe gewoon een limiet.. alleen voor 'oude' klanten gaat dat pas volgend jaar in. Althans dat hebben ze mij toen aan de foon verteld. IK zou eerst nog een brief krijgen met precies daarin de regels etc.. nouj a tot op heden nog niet gehad en tot die tijd gewoon lekker downen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 28-11-2003 08:28 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op 28 november 2003 @ 08:24:
Nee ook als je een lite abbo via kpn hebt dan heb je in principe gewoon een limiet.. alleen voor 'oude' klanten gaat dat pas volgend jaar in. Althans dat hebben ze mij toen aan de foon verteld. IK zou eerst nog een brief krijgen met precies daarin de regels etc.. nouj a tot op heden nog niet gehad en tot die tijd gewoon lekker downen :P
Dus in principe behoor ik nog tot de 'oude' groep en krijg ik na dit jaar een datalimiet. Ik kon destijds net geen surf abbo meer krijgen.. scheelde zo'n 1,5 maand. Ik mail ze sowieso wel even, straks ben ik aan het download.. krijg ik een rekening van een paar gigjes :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Webgnome schreef op 28 november 2003 @ 08:24:
vooir sir kilalot
Ja dat bedoel ik, maar als je een Lite abo via het netwerk van Tiscali hebt geld er misschien wel een FUP :)

(als het netwerk van Tiscali niet in je dorp/stad ligt word je automatisch via KPN aangesloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 08:13:
Daar heb je een brief over gehad. Je bent omgezet naar het goedkopere abbo (waar ze inderdaad erg veel reclame voor hebben gemaakt) en hebt nu dus idd. een datalimiet. Je bent inmiddels te laat, om dit ongedaan te kunnen laten maken. Een vriendin van me heeft exact hetzelfde "probleem", al valt het wat betreft haar verbruik wel mee en betaalt ze netto nu minder. Ook zij zit via KPN, omdat het Tiscali netwerk niet bij haar in de buurt beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 20:04

Entity

9000rpm

Ik ga nu wel twijfelen of ik niet zal downgraden van Extra naar Basic... 2Mbit is al heel wat qua snelheid. Als is 640kbit up wel erg fijn en is 4Mbit natuurlijk zeker niet mis :)

Nog ff wat nachtjes over slapen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 17:56

dominic

will code for food

Gaaf zeg, ik moet nu nog steeds 'wennen' aan die 2mbit die ik nu heb (ADSL Fast bij xs4all), straks naar 4mbit, woei :)

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastern
  • Laatst online: 11-07 10:50
Een ieder gefeliciteerd, behalve mijzelf.

k'Heb namelijk mijn Zon Lite Abbo opgezegd en zit nu te w8en op Tweak DSL light. Laat ik hopen dat die ook ff een verdubbeling doorvoeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz tja

KPN moet wel aangezien ze upgrade die ze net hebben gedaan/mee bezig zijn? belachelijk duur en langzaam zijn vergeleken met bijvoorbeeld BBned. Ze beginnen het nu eindelijk beetje recht te trekken. Het wachten is tot ze weer upgraden naar 8mbit. Ik blijf lekker bij BBned want behalve xs4all zijn de KPN providers meestal klote qua service.

Cistron Rulezzz!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik baalde al dat ik door mijn verhuizing van 2048/1024 bij Tweak terug moest naar 1024/320 (voor méér geld nota bene), dit is toch wel een prettig bericht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 00:09
KillerAce_NL schreef op 27 november 2003 @ 15:45:
Lol, wat heb je nou aan 1 Mbit download als je een 500 MB of 1 GB datalimiet hebt ? (Lite) 8)7 8)7 |:(
HCCnet heeft een FUP bij alle varianten :P (en dus ook bij LITE)

- Ruud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-08 22:36

MikeWazowski

Look into my eye

Ik heb 3 maanden geleden mijn abbo bij Planet opgezegd en wordt dus per 31 januari 2004 verbroken (jaarcontract he), en heb nu al 2 KPN-snelheidverhogingen zien langsvliegen.....
* SWEEPER twijfelt nu of hij Planet moet vragen zijn opzegging ongedaan te maken (heb nog geen KPN-brief gehad)
.... is een upload van 1024 ipv 320 wel 2 maanden zonder internet + nieuwe aansluitkosten waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

sweeper schreef op 28 november 2003 @ 09:09:
Ik heb 3 maanden geleden mijn abbo bij Planet opgezegd en wordt dus per 31 januari 2004 verbroken (jaarcontract he), en heb nu al 2 KPN-snelheidverhogingen zien langsvliegen.....
* SWEEPER twijfelt nu of hij Planet moet vragen zijn opzegging ongedaan te maken (heb nog geen KPN-brief gehad)
.... is een upload van 1024 ipv 320 wel 2 maanden zonder internet + nieuwe aansluitkosten waard?
dat hangt ervan af hoe je het wilt gaan gebruiken, leech je vooral van ftp, torrent, irc dan zou ik hierbij blijven.
als je meer programma's als emule gebruikt (waar je dus bij moet uploaden) dan zou ik voor een ander abbo gaan
ook voor een ftp servertje is het natuurlijk erg prettig :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaJohn
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 12:29
Prachtig dat het bevestigd is _O_ 2048 here I come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-08 23:48
ik heb lite van planet, 1 MBIT POWAH :9~

dat is egt dubbel en dwars snelheid voor mij...

maar jah.. ik heb die 1gb datalimiet altijd aan mun laars gelapt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Don3k schreef op 28 november 2003 @ 09:17:
ik heb lite van planet, 1 MBIT POWAH :9~

dat is egt dubbel en dwars snelheid voor mij...

maar jah.. ik heb die 1gb datalimiet altijd aan mun laars gelapt :X
Maar dan betaal je welk elke maand extra toch?

[ Voor 25% gewijzigd door Sir_Killalot op 28-11-2003 09:36 ]

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.