Sperenvanger schreef op 07 januari 2004 @ 12:41:
[...]
offtopic:
Als het op cdfreaks niet mag, waarom zou het hier dan wel mogen? Het blijft natuurlijk een licentiekwestie, en ltnflash is volgens mij gelekt en dus eigenlijk illegaal
Mooie stapel dvd's Cutebritney. Ik ben benieuwd naar die Traxdata DVD+R 2,4speed (RITEKR01?) omdat ik soms nogal ontevreden ben over de kwaliteit van de RICOHJPNR01. De snelheid waarop het gebrand word maakt mij ook niet zoveel uit, maar ik wil wel graag leesbare dvd's overhouden, iets wat met de ricohjpnr01 niet altijd lukt. En om nou meteen dure Verbatim (MCC) aan te schaffen...
offtopic:
Ik kan wel wat vertellen over firmwares, aangezien we in IT dit ook veel tegenkomen met het unlocken van telefoons. Pin me er niet op vast, maar dit is ongeveer de Policy in IT:
Firmwares mogen. Mits ze door de fabrikant zijn uitgegeven, en niet gemodificeerd. Door een firmware te modificeren verbreek je de copyright als je hem weer verder verspreid, deze files zijn dus illegaal.
In dit geval, zal het waarschijnlijk zo zijn dat je zelf een string moet veranderen in de file. Of mischien kun je wel een gewone firmware gebruiken, en hoef je alleen iets in je eigen EEProm te veranderen.
Beide gevallen mogen gewoon, en zolang je de zelfgebakken firmwares/EEprom images niet verder verspreid, is het ook niet illegaal

Ik ben zeker ook benieuwd naar deze Riteks. Ze zijn niet heel goedkoop (1.25 per stuk), maar ze hebben zeer goede aanbevelingen in de Database. Dat was voor mij iig voldoende om een spindeltje erbij te doen.
Maar ik wil ze zelf zeker ook even goed testen. Op de een of andere manier ben ik toch een beetje afkeurend richting DVD+R. Grootste reden hiervan is waarschijnlijk dat de standaard bijgeleverde Liteon RICOH DVD+R niet werkte in m'n DVD speler. Terwijl elke DVD-R prima werkt tot nu toe.

Ik heb dus meer vertrouwen in DVD-R, maar ik wil het toch nog eens proberen met de plus versie

Stan schreef op 07 januari 2004 @ 13:56:
[...]
Heb je ze morgen al in huis?! Laat me weten of dat ook zo is, dan bestel ik ook!
En iets anders doen tijdens branden, kan dat echt NOOIT kwaad? Ik kan me gewoon nog steeds niet (ondanks al die features) aan de indruk onttrekken dat bijvoorbeeld een DivX encoden of een spel spelen invloed heeft op het branden (starten, stoppen, sneller, langzamer, wachten op harddisk etc. etc.).
Het is in ieder geval wel de bedoeling dat ze morgen hier al zijn ja. Als het goed is, is alles op hun site op voorraad. En als je per CC betaald kunnen ze direct versturen.
Op die manier heb ik al meerdere bestellingen bij hun geplaatst, binnen 24 uur geleverd
Of heb gebruiken van de PC tijdens het branden een probleem opleverd...nee, dat zou niet zo mogen zijn. Ik werk nu op deze manier:
Snelle PC met brander (AthlonXP 1800) met voldoende geheugen en twee snelle schijfjes. Alle bestanden staan echter op m'n fileserver, een P3 933mhz met een 160GB ide schijfje. Deze bak is voordurend met 100% CPU load belast, wegens programma's als GrabIt, eMule, Serv-U etc.
Toch brand ik altijd live, via het netwerk, direct van deze machine. M'n netwerk kan zo'n 16MB/sec aan (gbit), en het gaat dus zonder problemen met de 5.5MB/sec van de brander.
En terwijl ik brand kan ik makkelijk nog een divxje kijken, mp3tje spelen en/of werken (remote desktop) via het netwerk.
Games zullen mischien wel een vrij grote belasting zijn, aangezien die echt heel veel cpu vreten. Dat durf ik niet helemaal aan (naast dat ik sowieso nooit game), maar in princiepe verder alles wel

Cyberpope schreef op 07 januari 2004 @ 14:04:
[...]
Zeker een hele mooie stapel dvd's CuteB. Ik zelf ben toch maar voor de ritekg04 gegaan gezien alle positieve recenties hier. Wel iets duurder, maar zouden het wel waard moeten zijn. En zeker het met creditcard bestellen is fijn bij CDRwinkel.com.
Ik heb dus één Ritek G04 geprobeerd gister, welke met een error afsloot. Toen las ik het volgende op de site van opus:
klik
Wat blijkt: er zijn meerdere mensen met deze problemen. Daarnaast zijn de goedkopere Arita's vaak 'nep', met een soort opplak-sticker in plaats van een degelijke opdruk. Plus dat toch vrij veel mensen er problemen mee hebben...
Vandaar dat ik er toch niet voor ben gegaan
[edit]
Ik zie dat Opus de link naar ervaringen heeft veranderd

....eerst waren er minimaal 30 reacties...vaag
http://cutebrit.crewserver.com/dvd/mediacode_uitleg.php 
Verwijderd schreef op 07 januari 2004 @ 17:49:
Hierbij nog een KProbe testje van een That's Write DVD+R op 4x geschreven met LiteOn 811S (HS0E).
code:
1
| Media code/Manufacturer ID RICOHJPNR01 |
[
afbeelding]
(Gegevens ook toegevoegd aan de database!!)
Volgens mij een zeer goede PO-waarde... PI misschien aan de wat hogere kant op het einde (maar dat zijn we gewend van de RICOHJPNR01's he?)...
Wat vinden jullie van de waarden?
Schijfjes gekocht bij het Duitse
www.cdrohlinge24.de. Goeie shop; zondagmiddag besteld (met de kaart betaald), vandaag thuis (=België) geleverd!
Ik heb diezelfde zondag ook nog 100 Traxdata 4x DVD-R (RITEKG04) schijfjes besteld bij
www.ddvd.nl ... Die heb ik nog niet... Van zodra ze binnen zijn, ook van mij een test hiervan

Das idd wel een vrij nette score, maar officieel mag de Pi niet hoger dan 280 komen he

Je hebt dus wel kans dat ze na een paar jaartjes in de kast liggen minder goed speelbaar zijn...
aKra schreef op 07 januari 2004 @ 18:33:
Ik zou heel erg graag ook een KProbe over wat Platinum en Nashua schijfjes heen willen gooien, maar hij vind mijn brander niet in KProbe. Ik heb een Liteon 811S, en ik kan hem bijna in elk brand programma zien (CloneCD, Alcohol 120%, Ahead Nero, DiscJuggler, CDRWIN etc.)
Heb je niet toevallig zo'n Bulk ding, 8S11 ofzo ?
[
Voor 12% gewijzigd door
Xandrios op 07-01-2004 18:41
]