Toon posts:

[Media compatibiliteit] Lite-On LDW-4xxS/8xxS

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:
  • 871 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 96990

Topicstarter
Na aanleiding van BalusC in het vorige topic heb ik dit draadje aangemaakt om de ervaringen en compatibiliteit van de verschillende media te delen.

Discussie's over de dvdwriter zelf kunnen in dit topic: [rml][ Ervaringen] Lite-On LDW-8xxS[/rml]

Probeer de media code te vermelden bij je post. Voor tools om het uit te lezen kan je bij de nuttige links hieronder kijken.

Nuttige links:

Kprobe (download)
DVD Info Pro (download)
Lite-On SMART-BURN utility
http://www.instantinfo.de/
http://club.cdfreaks.com/...php?s=&threadid=75277 DVD Media Tests @ cdfreaks
DVD Media List Hier kan je kijken welke mediacode de DVD+/-R(W)'s hebben voordat je ze koopt
DVD Player Compatibility List

Eventuele andere nuttige links kan je hier posten.

De laatst beschikbare firmware is op het moment van schrijven HS0E
Changelog:
Improves the readability of recorded discs when the intended use is for playback in a DVD player or a XBOX machine.
Het is mogelijk om sommige media op 8speed te branden. Op dit moment zijn dat (onder voorbehoud):
RICOHJPNR01
YUDEN000

---

Mijn eerste ervaring:
- Memorex 4x DVD+R: De ervaring die ik met deze schijven heb is zeer teleur stellend. Haperingen,stilstaand beeld bij een standalone dvdspeler.
Ik heb op 4X gebrand en op 2,4 maar dat maakt schijnbaar geen verschil

Hier even een toevoeging van de media code
Memorex:
RICOHJPNR01

Wat is jullie ervaring en welke schijven zijn het best te combineren met deze brander

Hier even de conclusies van AZRAEL

401s / 411S, DVD+
DVD+R
+ Fujifilm 2.4x @ 4x OK
+ TDK 2.4x
+ Imation 2.4x @ 4x OK
+ Ricoh 4x
+ Sony
+ Nashua 4x
+ Verbatim 4x
+ Traxdata 4x
+ Arita (RICOHJPNR00) 2.4x OK, 4x = onleesbaar
+ Memorex RICOHJPNR01 4x
+ Philips 2.4x @ 4x OK
+ Thats write 2.4x
+ Sky 2.4x
+ Maxell 2.4x
+/- Platinum 4x
- MMore 2.4x

DVD+RW
+ HP
+ Philips 2.4x
+ Philips 4x
+ Nashua 2.4x
+ Imation 2.4x @ 4x OK
+ Ricoh 4x
+ Sony
+ Verbatim 4x
+ TDK 2x
+ Intenso 2.4x
- Sentinel
- Platinum

401S geflashd naar 411S, DVD-
DVD-R
+ Fujifilm 2x
+ That's Write 4x
+ Emtec/Basf 1x
+ Nashua 2x
+ JVC 2x
+ Imation 2x
+ Nashua 2x
+ Datawrite 4x
+/- Princo 4x
+/- Arita 4x
- Creation 1x
- MMore 2x (afrader !!)

DVD-RW
+ Imation 1x

411S, DVD-
DVD-R
- Mitsui 4X

DVD-RW
nog leeg

Ps ik heb gebrand met de firmware OE
Ps1 dit topic gaat niet om een bepaald probleem maar gewoon ter informatie over welke media je het best kan gebruiken met deze brander
Ps2 Dank aan SilverMaster voor het beschikbaar stellen van een verbeterde topicstart

[Voor 119% gewijzigd door Anoniem: 96990 op 30-11-2003 21:12. Reden: Update topicstart]

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:57
Vreemd. Memorex schijnt best goede kwaliteit te zijn, op opus staat er zelfs 'als beste getest' o.i.d. bij....

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Het is wel heel belangrijk te vermelden welke firmware je hebt, en niet zo van "De laatste" maar een versie nummer dus.
Ik wil deze brander morgen gaan kopen.

• Sperenvanger
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 23:48
Het is ook wel aardig om erbij te vermelden welke media code de DVD's hebben. Misschien kan de topicstarter de bekende tools in de TS vermelden.

Memorex 4x kan volgens http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia 2 mediacodes hebben. Namelijk:
RICOHJPNR01 (goed, kan zelfs op 8x gebrand worden)
CMC MAG.F01 (waarschijnlijk minder goed)

Tests van de dvdmedia kan je vinden bij club.cdfreaks.com

De topicstart had eigenlijk wel iets uitgebreider gemogen O-)

Topicstarter
Gelukkig kunnen we de topicstart nog uitbreiden dus als je nog tips hebt dan zal ik de wijzigingen doorvoeren

En je moet er wel rekening mee houden dat dit mij eerste post is

• Sperenvanger
Ik heb een mail gestuurd naar BalusC of de media compatibiliteit topics van de 811S en 4x1S niet bij elkaar kunnen omdat de 811s alleen als meerwaarde heeft dat hij op 8speed DVD+R's kan branden.

Anders kan je dit als start gebruiken ;)

start here>>
[knip]
<<end here

Hier heb je naar mijn inzien een betere topicstart dan de huidige. (Heb zelf nog nooit een topicstart gedaan voor een groot topic)

Edit: Ik heb nog een interessante link gevonden: http://www.instantinfo.de Daar kan je ook de ATIP van cd-r(w)'s zoeken bij merk.

Fix ook even de changelog quote in je openingspost. Die is niet helemaal goed meegekomen omdat je mij gequote hebt. Dit stond er:

[ quote ]Improves the readability of recorded discs when the intended use is for playback in a DVD player or a XBOX machine.[ /quote ]

Even de spaties rond de quote tags weghalen en het is goed :)

[Voor 78% gewijzigd door Sperenvanger op 27-11-2003 15:51]

Topicstarter
offtopic:
Dankje voor de tips om de topicstart te verbeteren
_/-\o_

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-05 18:38
Ik wil op de HCC eens kijken of ik daar voor een fatsoenlijke prijs een 411 of 811 op de kop kan tikken en vraag me af hoe goed de 811 overweg kan Philips 4x DVD+R-schijfjes? Deze kan ik namelijk voor € 3,08 p/s krijgen (is volgens mij niet te duur) en Philips lijkt me ook wel een aardig merk.

In het grote ervaringen topic van de 4x1 en de 8xx ben ik de schijfjes van Philips niet echt vaak tegengekomen. Is hier iemand die misschien ervaring heeft met deze schijfjes? Het gaat me vooral om gewone dataopslag en het afspelen van films (in zowel andere pc-dvd-spelers als standalone apparaten). X-Box maakt me iig geen drol uit ;).

Ze verkopen trouwens ook Thats Write 4x DVD+R-schijfjes, dit klinkt meer als een B-merk, maar heeft iemand hier misschien ook ervaring mee?

• Sperenvanger
Kheldar, de DVD+R's van Philips zijn in mijn ogen onnodig duur. Philips maakt de DVD+R's namelijk niet zelf, maar koopt ze blanco in om te bedrukken met het eigen logo. Philips DVD+R's hebben als mediatype RICOHJPNR01, wat op dit moment een van de betere DVD+R's is. Maar een hoop andere goedkopere merken verkopen ook RICOHJPNR01 mediatype DVD+R's die eigenlijk even goed zijn, maar met een andere opdruk van onbekend merk. Voor andere merken met dezelfde RICOHJPNR01 als basis kun je hier kijken. Het is ook bekend dat de RICOHJPNR01 op 8speed gebrand kan worden, maar daarop kan natuurlijk geen garantie gegeven worden of het werkt, en wat de levensduur van de DVD+R's dan is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

SilverMaster schreef op 27 november 2003 @ 13:54:
Ik heb een mail gestuurd naar BalusC of de media compatibiliteit topics van de 811S en 4x1S niet bij elkaar kunnen omdat de 811s alleen als meerwaarde heeft dat hij op 8speed DVD+R's kan branden.
Ik vind het geen probleem :) Ik heb de titel er maar even naar aangepast ;)

Topicstarter
Kheb nu geprobeerd om de dvd anders te branden

In plaats van via nero Dvd video:
Ik heb dus gewoon dvd udf genomen en dan gewoon udf 1,07 genomen
ga vanmiddag testen of deze beter draait

later meer......

• Kheldar
SilverMaster schreef op 28 november 2003 @ 07:46:
Kheldar, de DVD+R's van Philips zijn in mijn ogen onnodig duur.

[...]
Mmm ik heb eens op die site rond gekeken, maar de 4x Traxdata gebruikt ook die RICOHJPNR01 schijfjes, maar deze zijn zo een beetje de helft van de prijs :*).

Anoniem: 36312

Ik heb een paar keer philips gebruikt nog nooit 1 keer problemen mee gehad dvd+r en de RW op 4 x prachtig spul beetje duur maar wel waard vind ik. Nooit ongerust te zijn of ze wel of niet branden!!! Ik heb trouwens een 411s met nieuwste firmware

• Sperenvanger
Ik heb zojuist 20 Traxdata DVD-R bij opus besteld. Deze hebben de mediacode RITEKG04. Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten. Ik zal wel een kprobe testje neergooien als daar vraag naar is.

• NiBoR
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-07-2018
SilverMaster schreef op 28 november 2003 @ 14:00:
Ik zal wel een kprobe testje neergooien als daar vraag naar is.
Volgens mij gaat dit topic juist daarover :+

Systeem

• Sperenvanger
LDW-811S HS0E 4.05GB data

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                    RICOHJPNR01
Format Type                                                      UDF 183.
Volume Name                                                              
Application id                                                           
Implementation id                                                        
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy)                       0/ 0/   0  0:00:00
Format Capacity                                            4.05GB(4.35GB)
Book Type                                                           DVD+R
Media Type                                                          DVD+R
Media Id Code Speed                                         4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor                           CLV  8.0x  11080KBps
Available Write Descriptor                           CLV  6.0x   8310KBps
Available Write Descriptor                           CLV  4.0x   5540KBps
Available Write Descriptor                           CLV  2.4x   3324KBps
Data area starting sector                                          30000h
Data area end sector                                              2067FFh
Linear Density                                                0.267um/bit
Track Density                                                0.74um/track
Number of Layers                                                        1

Full Media code
code:
1
2
3
4
00000000 08 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 23 67 FF .............#g.
00000010 00 00 00 00 00 00 01 52 49 43 4F 48 4A 50 4E 52 .......RICOHJPNR
00000020 30 31 02 38 23 54 37 09 00 3C 67 00 AC 62 16 18 01.8#T7..<g..b..
00000030 0B 0B 0A 0B 01 19 1B 0B 0B 0E 0F 01 00 00 00 00 ................

Sold as Traxdata DVD+R 4x

http://home.planet.nl/~horne043/media/LDW-811S_Traxdata_4X_8X_HS0E.PNG

Gebrand op 8speed. Toch niet helemaal aan te raden. Weet niet of de dvd het doet want het is een xbox spel maar mijn xbox slikt geen DVD+R :P

• Gman
  • Nu online
Ik heb gekocht op de HCC:
-811s :P
-10x Traxdata ?x DVD+R
-25x DataWrite 2x DVD-R (Grijs)
-5x Fuijfilm ?x DVD+R

Ik weet dat de datawrite's niet al te best zijn maar voor 22,- per 25x spindel kon ik het toch niet laten liggen.
Ik heb er namelijk al een hoop van gebrandt zonder problemen.
De rest om te testen, wat volgende week gebeurt want ik heb nog een lanparty dit weekend.

[Voor 15% gewijzigd door Gman op 29-11-2003 00:05]

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01 21:53
weet iemand hoe het zit met Datatrack DVD'tjes? die wil ik mss wel ff op de HCC gaan halen..

• Snok
en dan had ik nog een vraagje.. het schijnt dus dat die RICOH media code het beste is.. maar als ik op Opus ofzo kijk eindigt die code op 00 ipv 01 wat jullie hier zeggen.. is het toch hetzelfde? En als je 2 verschillende DVD-R's hebt, met dezelfde mediacode, zijn het dan dezelfde, maar alleen verkocht onder een andere naam?

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-11-2022

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Snok schreef op 29 november 2003 @ 10:45:
en dan had ik nog een vraagje.. het schijnt dus dat die RICOH media code het beste is.. maar als ik op Opus ofzo kijk eindigt die code op 00 ipv 01 wat jullie hier zeggen.. is het toch hetzelfde? En als je 2 verschillende DVD-R's hebt, met dezelfde mediacode, zijn het dan dezelfde, maar alleen verkocht onder een andere naam?
Vergeet niet dat de 00 2,4 speed is en de 01 4 speed is. Tevens zijn er ook van de RICOH A en B-grade media. Misschien zelfs ook wel C-grade :( Traxdata en Platinum zijn beiden niet altijd van even goede kwaliteit!

webOS all the way!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 07:05
Hermanvh schreef op 29 november 2003 @ 10:50:
[...]

Vergeet niet dat de 00 2,4 speed is en de 01 4 speed is. Tevens zijn er ook van de RICOH A en B-grade media. Misschien zelfs ook wel C-grade :( Traxdata en Platinum zijn beiden niet altijd van even goede kwaliteit!
gadverdamme, wat een gezeik toch met dvd-+r's.. gek man! Met cd-writers was dit gezeur nooit zo. Nou ja, vandaag maar weer wat merken kopen die ik hier heb zien staan.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Snok
Hermanvh schreef op 29 november 2003 @ 10:50:
[...]

hoe weet je dan welke media A en B grade zijn? En is Datatrack een beetje goed?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Welk progje gebruik je hiervoor en waar is het te downloaden ?

[Voor 86% gewijzigd door Bartjuh op 29-11-2003 14:22]

• Sperenvanger
Bartjuh schreef op 29 november 2003 @ 12:38:
[...]

Welk progje gebruik je hiervoor en waar is het te downloaden ?
Ik heb al deze stappen gedaan: http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=75277

Zou je misschien je post willen editen en mijn quote eruit kunnen halen? Het neemt namelijk onnodige ruimte in en maakt het onoverzichtelijk.

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10-2022
Ik heb sinds gisteren (yup hcc beurs :p ) een lite-on 411s in mijn bezit.
alleen ik vraag mij af hoe ik kan zien of ik 1 van de laatste versies heb, op de opus site zie ik namelijk steeds 411sv03 staan. hoe kan ik zien welke versie ik heb?

de brander deed het aan het begin niet perfect,
als ik een dvd-r in mijn standalone afspeelde ging de film schokken halverwege de film en werdt steeds erger tot ie helemaal nix meer deed.
daarom heb ik firmware geupgraded naar de laatste "F" versie, alleen dit hielp ook niet.

Daarna ben ik het in de software gaan zoeken, ik maak altijd al gebruik van nero 6.0 dus ik denk ik probeer de software die bij de brander zit.......
et voila! perfecte copie, speelt perfect af in standalone!

ik ben zeer tevreden met de brander tot nu toe alleen ben ik benieuwd welke versie ik heb......
weet iemand hoe ik daar achter kan komen?

[edit]

argghh te vroeg gejuigd, schokkert nu toch :( wie weet wat het kan zijn?

[Voor 6% gewijzigd door duncanvdlinden op 29-11-2003 13:42]

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• meelmark
duncanvdlinden schreef op 29 november 2003 @ 13:32:

ik ben zeer tevreden met de brander tot nu toe alleen ben ik benieuwd welke versie ik heb......

[edit]

denk dat het komt doordat (weet niet zeker) meeste dvd standalones liever + hebben dan -. Maar kan ook bullshit zijn, want ik heb dit alleen van een vriend vernomen.

• Bartjuh
  • Niet online
meelmark schreef op 29 november 2003 @ 14:17:
[...]

denk dat het komt doordat (weet niet zeker) meeste dvd standalones liever + hebben dan -. Maar kan ook bullshit zijn, want ik heb dit alleen van een vriend vernomen.
De verhalen zijn juist andersom :)
De meeste willen liever de - standaard :)

Maar raar genoeg werkt bij mij thuis de plus beter :?
Ik heb princo dvd-r met allerlei films gebrand, in één dvd-speler worden ze helemaal niet herkend en in de andere gaat het vaak goed, maar op het einde van de dvd vaak haperingen enzo.
Nou heb ik goedkopie/blanco dvd+r's gekocht en die werken perfect op beide spelers, ook het einde!!
En dat zijn gewoon de goedkoopste van de goedkoopste schijfjes, dan mag je tog wel concluderen dat de + standaard een stuk beter is!
SilverMaster schreef op 29 november 2003 @ 12:41:
[...]

Ik heb al deze stappen gedaan: http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=75277

Zou je misschien je post willen editen en mijn quote eruit kunnen halen? Het neemt namelijk onnodige ruimte in en maakt het onoverzichtelijk.
Tenk joe ! en de post is edited

[Voor 20% gewijzigd door Bartjuh op 29-11-2003 14:23]

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10-2022
duncanvdlinden schreef op 29 november 2003 @ 13:32:
Ik heb sinds gisteren (yup hcc beurs :p ) een lite-on 411s in mijn bezit.
alleen ik vraag mij af hoe ik kan zien of ik 1 van de laatste versies heb, op de opus site zie ik namelijk steeds 411sv03 staan. hoe kan ik zien welke versie ik heb?

de brander deed het aan het begin niet perfect,
als ik een dvd-r in mijn standalone afspeelde ging de film schokken halverwege de film en werdt steeds erger tot ie helemaal nix meer deed.
daarom heb ik firmware geupgraded naar de laatste "F" versie, alleen dit hielp ook niet.

Daarna ben ik het in de software gaan zoeken, ik maak altijd al gebruik van nero 6.0 dus ik denk ik probeer de software die bij de brander zit.......
et voila! perfecte copie, speelt perfect af in standalone!

[edit]

Ik ben er nu achtergekomen dat de dvd-r's (noname met princo mediacode) het wel goed doen in een allesvretende cyberhome maar in mijn panasonic rv32 heb ik nog steeds het schokkerprobleem. toch vreemd omdat als ik met mijn pioneer a05 op dezelfde dvd's brand ik ze perfect kan afspelen in mijn panasonic rv32.

hoe los ik dit op?

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

• meelmark
ik heb net 1 Ricoh 4X + gekocht en 1 Arita 4X +. Ik laat weten welke ik op 8 keer kon rossen.

binnen Nero zou er toch automatisch 8X moeten staan bij de brandkeuzes?

[Voor 75% gewijzigd door meelmark op 29-11-2003 16:20]

Anoniem: 4479

Ik weet wel dat mijn liteon 165H met huidige firmware CH0Q mijn net gebrande mam 4x niet kan lezen. En de nieuwe firmware loopt vast bij 99%, windows xp pro meenemend... (dus muis beweegt nog, maar dat *%&#os reageert niet meer :/ :(

Ik hoop dat ik ergens anders alternatieve firmware kan vinden die het wel doet, anders open ik maar een topic :(

Nou ja, de provision van ons herkent de mam's wel, maar als ik naar ch 18/18 ga, loopt de dvdspeler vast. :(.

Maar goed, ik zal even de progjes over de dvd heen halen :)

Hij is momenteel bezig... Ik heb de dvd gebrand met de originele firmware (0c dacht ik) en zal zometeen anders nog wel een dvd gaan branden met de huidige firmware, om het resultaat te vergelijken..

Hoewel.. Op 27% is de avg PI al 928! Toch de dvd's maar terug doen, want dit lijkt me niet goed....

Ben benieuwd (?) naar het grafiekje.

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 29-11-2003 17:14]

Ok, even een nieuwe reply, met daarin de resultaten. Als de tweede disc ook zo is, gaan ze weer terug (ben bang dat ze idd teruggaan). :(
Media Information
Disc Regions are 1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID MCI4XG01
Format Type UDF 1.02
Volume Name Data
Application id
Implementation id mkisofs
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 11/29/2003 13:23:53
Format Capacity 4.34GB(4.66GB)
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Media Id Code Speed 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 1.0x 1385KBps
Write Strategy Speed 4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta 09
2x Speed OPC power 0B
2x Write Strategy field 1 11 B8 88 80
2x Write Strategy field 2 88 80 00 00 00 00
4x Speed OPC beta 03
4x Speed OPC power 14
4x Write Strategy field 1 09 09 01 01
4x Write Strategy field 2 9A 04 0C 0B
4x Write Strategy field 3 A4 00 24 00
4x Speed OPC beta multi-pulse 00
4x Speed OPC power multi-pulse 00
4x Write Strategy field 4 00 00 00 00
4x Write Strategy field 5 00 00 00 00 00 00
4x Write Strategy field 6 00 00 00 00 00
Data area starting sector 30000h
Data area end sector 22B59Fh
Linear Density 0.267um/bit
Track Density 0.74um/track
Number of Layers 1
Check ook dat mijn fikker ze op slechts 1x kan branden.
00000000 00 6C 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 85 06 0B .l...@....R.....
00000010 98 88 70 00 03 4D 43 49 34 58 47 00 04 30 31 00 ..p..MCI4XG..01.
00000020 00 00 00 00 05 88 80 00 00 00 03 00 06 09 0B 11 ................
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/dvd/Mam.PNG

Trek je conclusies zou ik zeggen. Waardeloze zooi (vooral omdat de getallen bij goede dvds, stukken lager liggen)! Ik zal nog één poging ondernemen, met de nieuwste firmware.

/Edit:

Ik vind het nog knap dat de promedia standalone speler er nog wat van kan maken!

De tweede dvd-r is volgens mij nog slechter als de eerste :(, want ik zie het balkje in het brandprogramma soms terugspringen :/ :(.

• meelmark
meelmark schreef op 29 november 2003 @ 16:09:
ik heb net 1 Ricoh 4X + gekocht en 1 Arita 4X +. Ik laat weten welke ik op 8 keer kon rossen.

binnen Nero zou er toch automatisch 8X moeten staan bij de brandkeuzes?
ARITA 4X + is goed bevonden door mijn 811s; lekker gebrand in 7 minuutjes 4500 mb. (8 speed dus). Alleen beetje jammer dat ik "backup" gemaakt heb van de commentaarversie van Moulin Rouge ha ha. De film doet het goed in mijn dvdspeler in de pc, en ook bij mijn ouders. Ik test straks op een stand alone.

Vanavond ga ik de Ricoh Volschrijven (80 eurocent duurder dan de Arita). Ben benieuwd.

• Bartjuh
  • Niet online
meelmark schreef op 29 november 2003 @ 18:49:
[...]

ARITA 4X + is goed bevonden door mijn 811s; lekker gebrand in 7 minuutjes 4500 mb. (8 speed dus). Alleen beetje jammer dat ik "backup" gemaakt heb van de commentaarversie van Moulin Rouge ha ha. De film doet het goed in mijn dvdspeler in de pc, en ook bij mijn ouders. Ik test straks op een stand alone.

Vanavond ga ik de Ricoh Volschrijven (80 eurocent duurder dan de Arita). Ben benieuwd.
Oen :P

Tip: Bekijk de back-up dvd voordat je hem brand met power dvd van de harde schijf. Weet je zeker dat de instellingen goed staan :)

• meelmark
Bartjuh schreef op 29 november 2003 @ 18:52:
[...]

Oen :P

Tip: Bekijk de back-up dvd voordat je hem brand met power dvd van de harde schijf. Weet je zeker dat de instellingen goed staan :)
ja ha ha, normaal doe ik dat wel (of zou ik dat doen zeg maar) maar op een of manier wilde ik alleen die 8X testen ha ha ha!

En nee... pour moi geen pdvd, maar wdvd!!! :D

Trouwens, heb bij de mediamarkt nog wat brakke dvd-r van princo gekocht (10 voor 11 euro): -> niet doen, lezen is beetje slecht, en ook was het dus maar 1 speed :S (was overtuigd dat ik 4 speed zag staan maar ja...)

• Snok
Snok schreef op 29 november 2003 @ 12:30:
[...]

hoe weet je dan welke media A en B grade zijn? En is Datatrack een beetje goed?

De mitsui mam-e's gaan terug. Wat een bagger :(.
Media Information
Media code/Manufacturer ID MCI4XG01
Format Type UDF 1.02
Volume Name Data
Application id
Book Type DVD-R
Media Type DVD-R
Available Write Descriptor CLV 1.0x 1385KBps
Write Strategy Speed 4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta 09
2x Speed OPC power 0B
2x Write Strategy field 1 11 B8 88 80
2x Write Strategy field 2 88 80 00 00 00 00
4x Speed OPC beta 03
4x Speed OPC power 14
4x Write Strategy field 1 09 09 01 01
4x Write Strategy field 2 9A 04 0C 0B
4x Write Strategy field 3 A4 00 24 00
4x Speed OPC beta multi-pulse 00
4x Speed OPC power multi-pulse 00
4x Write Strategy field 4 00 00 00 00
4x Write Strategy field 5 00 00 00 00 00 00
4x Write Strategy field 6 00 00 00 00 00
Data area end sector 22B58Fh
Number of Layers 1
00000000 00 6C 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 52 00 02 85 06 0B .l...@....R.....
00000010 98 88 70 00 03 4D 43 49 34 58 47 00 04 30 31 00 ..p..MCI4XG..01.
00000020 00 00 00 00 05 88 80 00 00 00 03 00 06 09 0B 11 ................
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/dvd/Mam2.PNG

(helaas maar tot 85% gekomen vanwege een zus die nieuwsgierig het knopje op de dvdbrander indrukte).

Ik had meer verwacht van mitsui. Misschien kan de brander ze gewoon niet aan met de nieuwste firmware maar deze ondingen gebruik ik niet meer :(

Hmm de dvd+rw die bij de brander zat, bleef over het algemeen laag, maar op het einde kreeg ik een unrecoverable readerror :(.
Media Information
Media code/Manufacturer ID RICOHJPNW11
Format Type UDF 1.02
Volume Name Data
Application id
Format Capacity 4.38GB(4.70GB)
Book Type DVD+RW
Media Type DVD+RW
Available Write Descriptor CLV 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 2.4x 3324KBps
BG Format Status Suspended
Data area end sector 23053Fh
Number of Layers 1
00000000 08 02 00 00 92 0F 04 00 00 03 00 00 00 25 B5 9F .............%..
00000010 00 00 00 00 00 00 01 52 49 43 4F 48 4A 50 4E 57 .......RICOHJPNW
00000020 31 31 01 39 23 00 8A 86 68 02 26 00 8A 86 70 02 11.9#...h.&...p.
00000030 28 00 8A 86 6A 02 28 22 12 10 E0 00 F0 00 00 00 (...j.("........
http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/dvd/dvd+r%20(brander).PNG

Trouwens op 2 speed geprobed, zien de mam-e's er een beetje beter uit:

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/dvd/1.PNG

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 29-11-2003 21:02]

• Sperenvanger
Ah Rtukkers, die DVD ziet er niet uit. Vooral als ik dit lees:
Use this as a guideline for good discs:
PI (Parity Inner): No larger areas on the disc should exceed 280 PI errors, do not worry too much about high single spikes that exceeds 280.

PO (Parity Outer): No larger areas on the disc should exceed 32 PO (actually PI uncorrectable) errors, do not worry too much about high single spikes that exceeds 32.

(Note that this is not completely correct according to the standards, but is still a good guideline, *knip*).
MAM-E media moeten we voortaan maar niet meer nemen. Hopelijk heb je er niet teveel want dat zou ontzettend zonde zijn van je geld ;(

• meelmark
SilverMaster schreef op 29 november 2003 @ 22:00:

[...]

MAM-E media moeten we voortaan maar niet meer nemen. Hopelijk heb je er niet teveel want dat zou ontzettend zonde zijn van je geld ;(
ik heb de Ricoh 4X ook getest net; zonder problemen gebrand op 8 speed. Leesbaar in twee dvd stations (computer). Ga straks de That's Write Testen guysl

Tot nu toe met laatste firmware op 8 speed te branden op 811-s:

Ricoh DVD +R 4X
Arita DVD +R 4X
That's Write +R 4X (met Ricoh code)

Niet aan te raden:

Princo DVD -R 1X (2 cd's vol met redundancy clyclic errors -> klote)

[Voor 5% gewijzigd door meelmark op 29-11-2003 22:42]

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 10:19
kan dit lijstje even in de topicstart gezet worden?

401s / 411S, DVD+
DVD+R
+ Fujifilm 2.4x @ 4x OK
+ TDK 2.4x
+ Imation 2.4x @ 4x OK
+ Ricoh 4x
+ Sony
+ Nashua 4x
+ Verbatim 4x
+ Traxdata 4x
+ Arita (RICOHJPNR00) 2.4x OK, 4x = onleesbaar
+ Memorex RICOHJPNR01 4x
+ Philips 2.4x @ 4x OK
+ Thats write 2.4x
+ Sky 2.4x
+ Maxell 2.4x
+/- Platinum 4x
- MMore 2.4x

DVD+RW
+ HP
+ Philips 2.4x
+ Philips 4x
+ Nashua 2.4x
+ Imation 2.4x @ 4x OK
+ Ricoh 4x
+ Sony
+ Verbatim 4x
+ TDK 2x
+ Intenso 2.4x
- Sentinel
- Platinum

401S geflashd naar 411S, DVD-
DVD-R
+ Fujifilm 2x
+ That's Write 4x
+ Emtec/Basf 1x
+ Nashua 2x
+ JVC 2x
+ Imation 2x
+ Nashua 2x
+ Datawrite 4x
+/- Princo 4x
+/- Arita 4x
- Creation 1x
- MMore 2x (afrader !!)

DVD-RW
+ Imation 1x

411S, DVD-
DVD-R
- Mitsui 4X

DVD-RW
nog leeg ;)

SilverMaster schreef op 29 november 2003 @ 22:00:

[...]

In ieder geval niet icm de liteon. Ben opzich blij dat ik "niet zoveel" heb gekocht.

Misschien ligt het aan het feit dat de brander de dvd-r niet helemaal goed herkent (maar toch zou het op 1x ook wel goed moeten gaan imo), maar op het forum van cdfreaks.com staat er ook in een thread dat "slechte" merken ook de mediacode bevatten die op de dvd's stond.

Het meest lompe vind ik wel dat de spindel met 50 dvd's (ik heb er een van 25 :() een opdruk had van cdfreaks.com. Begrijp niet dat ze zulke dvd-r's durven te verkopen onder die naam!

Gelukkig heb ik het "bonnetje" nog wel (of je dat een bonnetje mag noemen weet ik zelfs niet 7(8)7 |:( :().

[Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 29-11-2003 23:37]

• BaSsDruM
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23-05 15:41
Ik heb 2 spindels van 50 van deze K*T dvd's gekocht, inderdaad omdat ik geen idee had welke nou goed waren en cdfreaks.com wel een naam hoog te houden hebben leek me. Fout dus! Als ik ze op 4x brand op m'n nec1300 kan ik de cd niet eens meer lezen na het branden.

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb vandaag op de HCC de LDW-811S gekocht. Verder heb ik er een cakebox met 25 Traxdata DVD+R 4x gekocht. Deze zijn inderdaad van Ricoh en met de laatste firmware update kon ik deze netje branden op 8x.

Volgens de verify zaten er ook geen fouten op. Ik heb echter niet gecontroleerd met dvdinfopro. Wat ik wel merkte was, dat mijn Sony-725D, die normaal niet eens cdr's of cdrw's leest, de traxdata met film netjes afspeelt :) Ik denk dat ik er morgen nog een paar bij haal :)

• NoReseth
  • Laatst online: 26-05 12:16
Ik wil zelf ook wat media gaan testen die ik hier heb liggen, maar ik vroeg me wat af ...
Ik heb k-prober erop gezet, en dan wil ik mijn media testen, als ik de plaatjes hierboven bekijk denk ik dat de mensen een "tilt-analysis" hebben gedaan.

Maar kan iemand mij vertellen welke optie ik moet nemen om te testen net zoals de rest , en hoelang duurt zo'n test ongeveer :?

Verder vroeg ik me af of de dvd echt beschreven wordt of dat je hem daarna gewoon nog een keer kan beschrijven.

Alvast bedankt, hopelijk kan ik hierna zelf ook wat dvd's testen op kwaliteit :+

[Voor 6% gewijzigd door NoReseth op 30-11-2003 09:51]

• Bartjuh
  • Niet online
meelmark schreef op 29 november 2003 @ 22:18:
[...]

ik heb de Ricoh 4X ook getest net; zonder problemen gebrand op 8 speed. Leesbaar in twee dvd stations (computer). Ga straks de That's Write Testen guysl

Tot nu toe met laatste firmware op 8 speed te branden op 811-s:

Ricoh DVD +R 4X
Arita DVD +R 4X
That's Write +R 4X (met Ricoh code)

Niet aan te raden:

Princo DVD -R 1X (2 cd's vol met redundancy clyclic errors -> klote)
En ik had toendertijd nog wel 2 van die spindeltjes bij mediamarkt gekocht :( , wat zijn die dingen bagger zeg !

Princo 1x dvd-r moet je niet kopen !! >> AFRADER <<
Kan je meteen van op aan dat ze allemaal bagger branden :'(

Het rare is, goedkopie/blanco dvd+r schijfjes branden hier perfect, bij mijn dvd-speler en die van mijn pa worden ze snel herkend en gedurende de hele film geen enkele hapering/blokjes/vastlopers !
Ook data brand goed, alle dvd's ook nog eens gecheckt met dvdinfopro en die heeft nog geen enkele leesfout gegeven.

• Snok
ik ga over een half uurtje naar de HCC.. tips voor welke media ik zal kopen? Traxdata?

• Sperenvanger
Sephiroth schreef op 30 november 2003 @ 09:47:
Ik wil zelf ook wat media gaan testen die ik hier heb liggen, maar ik vroeg me wat af ...
Ik heb k-prober erop gezet, en dan wil ik mijn media testen, als ik de plaatjes hierboven bekijk denk ik dat de mensen een "tilt-analysis" hebben gedaan.

Maar kan iemand mij vertellen welke optie ik moet nemen om te testen net zoals de rest , en hoelang duurt zo'n test ongeveer :?

Verder vroeg ik me af of de dvd echt beschreven wordt of dat je hem daarna gewoon nog een keer kan beschrijven.

Alvast bedankt, hopelijk kan ik hierna zelf ook wat dvd's testen op kwaliteit :+
Nee, geen tilt analysis. Je moet eerst de dvd erin stoppen en dan krijg je de juiste opties voor je kiezen. Loop dan dit schema door: http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=75277

Misschien ook laten vermelden in de topicstart. Maar de topicstarter lijkt niet meer te reageren?

• Puck
  • Laatst online: 22:35

Puck

W32.Deadcode.A

Bartjuh schreef op 30 november 2003 @ 11:38:

Princo 1x dvd-r moet je niet kopen !! >> AFRADER <<
Kan je meteen van op aan dat ze allemaal bagger branden :'(
Weet iemand hoe het dan zit met de DVD-R PRINCO 4X ? Deze heb ik namenlijk besteld ( en DVD+R ARITA 4X ) maar zijn die dan wel goed? Iemand ervaring mee?

Ik krijg mijn Lite-On LDW 811S pas vrijdag (met sinterklaas ja :P) maar heb alvast wat lege DVD's besteld (anders heb je er weinig aan he...)

Ervaring zal ik aankomend weekend dan ook wel posten.

Toch nog een vraagje, wat zijn nou precies de verschillen tussen + en - ? Behalve dan dat - eerder door externe DVD-Spelers word geslikt?

Blackhand.w32 Long Live Great SERBIA

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

OllieMongollie schreef op 30 november 2003 @ 01:42:
Ik heb vandaag op de HCC de LDW-811S gekocht. Verder heb ik er een cakebox met 25 Traxdata DVD+R 4x gekocht. Deze zijn inderdaad van Ricoh en met de laatste firmware update kon ik deze netje branden op 8x.

Volgens de verify zaten er ook geen fouten op. Ik heb echter niet gecontroleerd met dvdinfopro. Wat ik wel merkte was, dat mijn Sony-725D, die normaal niet eens cdr's of cdrw's leest, de traxdata met film netjes afspeelt :) Ik denk dat ik er morgen nog een paar bij haal :)
Hier dezelfde ervaring, traxdata bij opus vandaan zijn de ricohjpnr variant en gaan met de 0e firmware op 8x.
Ik heb ook memorex bij opus gehaald, maar die gaan max op 4x (CMC MAG F01).

Who is John Galt?

• Snok
ik heb net ook traxdata bij opus gehaald maar dat zijn riteks ofzo? is dat wel goed dan?

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:28
Bij Opus op de HCC dagen heb ik 30 Memorex +R 4x schijfjes gehaald.
Net 3 gebrand, op 4x, met Nero 6.0.0.23, maar alledrie schokken ze op m'n allesetende samsung dvd speler, en 2 lopen na een aantal minuten zelfs helemaal vast.
Balen zeg! :'( :'( :'( Gebrand met 811S, 0E firmware.
Dacht dat het een goede brander was, en ik heb deze media ook zorgvuldig gekozen na goede ervaringen in het 411S topic.

Zal straks nog even wat van die tests doen zoals in startpost gemeld staat, en kijken of ik de ricoh of cmc variant heb.

/edit: het is de CMC versie.

Gegevens:
Ik zie daar trouwens 2x 2,4 speed staan, en 1x 4x. Wat moet je dan geloven? Op de verpakking staat 4x.

Media code/Manufacturer ID CMC MAG F01
Format Type UDF 1.02
Volume Name ZINNED
Application id
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy) 11/18/2003 17:29:04
Format Capacity 4.37GB(4.69GB)
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Media Id Code Speed 2.4x 3324KBps
Data area end sector 22F34Fh
Number of Layers 1

[Voor 80% gewijzigd door DeadMetal op 30-11-2003 19:19]

• Sperenvanger
dennis19, zou je http://www.instantinfo.de/ en http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=75277 als links in de topicstart willen vermelden?

En de changelog van de firmware verbeteren in:

[ quote ]Improves the readability of recorded discs when the intended use is for playback in a DVD player or a XBOX machine.[ /quote ]

(zonder spatie bij de quote tags) in plaats van [...]

DeadMetal, dat de Available Write Descriptor CLV 2 keer voor komt bij je media kan kloppen omdat hierin word aangegeven op welke snelheid je de media kan branden. Je kan hem dus op 2,4x en 4,0x branden. Wat Media Id Code Speed 2.4x inhoud weet ik niet.

[Voor 25% gewijzigd door Sperenvanger op 30-11-2003 19:24]

• DeadMetal
Bedankt voor de info Silvermaster. Weet iemand wat die Media Code ID Write speed is?

- Zou het nut hebben om de film nog een keertje op 2,4x te proberen, om te zien of die vervelende artefacts en problemen dan niet optreden? En moet ik de problemen nou verwijten aan het schijfje, aan de brander (firmware), aan Nero of aan mijn stand alone DVD speler (die alle SVCD etc zonder problemen afspeelt)?

Oeh :o :'(
http://home.planet.nl/~veldk171/dvd/memorex4x.jpg

[Voor 36% gewijzigd door DeadMetal op 30-11-2003 20:16]

Goed, ik ben vandaag weer naar de hcc geweest, en daar hebben ze tegen me gezegd dat de mam-e dvd-r's idd niet goed werkten in de liteon 411s, en toen heb ik nieuwe meegekregen.

Superservice! Ik ga ze zo uitproberen :)

Grafiekje is nog niet klaar, maar tot nu toe is de PI ~200 en de PO ~0.161, dus is het al stukkern beter dan de mam-e's :)

Hmm, had ik maar niets gezegd :X :(. Maar nog steeds beter als de mam-e. Misschien een rotte, grafiekje komt zo eraan.
Media Information
Media code/Manufacturer ID RICOHJPNR01
Format Type UDF 1.02
Volume Name Data
Application id
Book Type DVD+R
Media Type DVD+R
Data area end sector 22B59Fh
Number of Layers 1
00000000 08 02 00 00 A1 0F 02 00 00 03 00 00 00 25 B5 9F .............%..
00000010 00 00 00 00 00 00 01 52 49 43 4F 48 4A 50 4E 52 .......RICOHJPNR
00000020 30 31 02 38 23 54 37 09 00 3C 67 00 AC 62 16 18 01.8#T7..<g..b..
00000030 0B 0B 0A 0B 01 19 1B 0B 0B 0E 0F 01 00 00 00 00 ................
Grafiek komt er zo aan...

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/dvd/Ricoh.PNG

Niet echt helemaal fijn wat de PO ligt toch wel behoorlijk hoog :(. Hopelijk is dit het enige slechte schijfje :(, anders zou ik moeten kijken of branden op 2,4 speed goed gaat...

(tweede grafiek van dezelfde disc, op max speed, dit ziet er redelijk uit, maar nog steeds redelijke PO aan buitenkant van de dvd)

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~tukkers/GoT/dvd/Ricoh(max).PNG

Het is wél te lezen, btw. In deze thread op het forum van dvd freaks staat dat ricoh's soms wat inconsistent zijn. Ik zal het scannen eens proberen op verschillende snelheden en eens kijken hoe de PO en de PI zijn.

Wordt vervolgd....

OK?????????????????????????????? WTF?

8)7

OMFG op max speed is de PO op de eerste 4% slechts 11,4 gemiddeld. Hoezo inconsistent?

Zie ook onderstaande quote. Is kprobe inconsistent (aan het worden)?
I've got the same experience with one of these discs using the same burner/firmware. I burned it, tested at 4x as usual, and got PI/PO averages of 400 and 70. I supposed it was a bad disc and burned the material again, on another ricohjpnr01 from the same batch, with similar results (I didn't even bother to finish the scan).

I took me quite a lot of effort to compile this particular disc, so I burned it to a Taiyo Yuden, and forgot about the ricohs.

When I read this thread, I took one of the supposedly bad discs, and scanned it at max speed. This time the scan was quite good (averages 32/0.144).

As I already read the rdgrimes post when I did this, I proceeded to do another scan at 4x without ejecting the disc. I didn't had to let it finish, as it started at with constant ~250 PI.

I restarted the test two more times at max, and two more at 4x, and the results are consistent, it starts about 30 at max, and about 250 at 4x.

I guess we can infere that it's not true that "each time the drive mounts it the resuts are different", as stated by rdgrimes.

The disc seems to play OK in my home player, so I suppose it's not as bad as the 4x scans may suggest, but it is clear to my understanding that there is something wrong here, and as I successfully burnt (i.e. obtained good KProbe scans at 4x with) some discs from the same batch with previous firmwares, I guess it may be a firmware thing.

I have the KProbe scans images, just in case someone wants to have a look at them.

[Voor 153% gewijzigd door BalusC op 04-12-2003 07:15. Reden: smiley verkleind ;)]

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:32
ik snap echt helemaal niks van die grafiekjes (zal wel om foutmetingen gaan :?). Kun je wat uitleg geven per grafiek (wat het weer geeft en of een hoge of lage score goed is)

marteltor schreef op 30 november 2003 @ 23:38:
ik snap echt helemaal niks van die grafiekjes (zal wel om foutmetingen gaan :?). Kun je wat uitleg geven per grafiek (wat het weer geeft en of een hoge of lage score goed is)
Klik hier voor uitleg :)

En trouwens de ricoh's zijn wel goed te lezen ondanks de gare grafiekjes, zelfs in mijn tld 165H!! :) (leestest gedaan op de writer en foutentest op de ltd 165H, bij foutentest btw geen vertragingen gehoord (behalve toen hij klaar was)).

Ben er tot nu toe tevreden over. Kijken of de provision dat morgen ook is :)

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 01-12-2003 00:29]

• meelmark
Anoniem: 4479 schreef op 01 december 2003 @ 00:00:
[...]

Klik hier voor uitleg :)

Ben er tot nu toe tevreden over. Kijken of de provision dat morgen ook is :)
overigens, al die grafiekjes hier vind ik beetje irritant, maar ja, persoonlijk.

Ik heb vandaag een DVD speler gekocht bij mediamarkt, Vestel 2600; super apparaat! Leest al mijn op 8speed + gebrande dvd's, zelfs MP3 op dvd! Dus op 8 speed afspelen ZONDER problemen!

• Gman
  • Nu online
Bedankt voor de KProbe uitleg link.
Ik ga vanaf nu ook DVD's testen met m'n 811S (Sorry mark :P):

Gebruikte Firmware:
DR8HS0E

10ps mini spindle Traxdata DVD+R 2.4x (2.4x staat er niet op)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
                            Media Information                            
Disc Regions are                                          1,2,3,4,5,6,7,8
Media codeManufacturer ID                                    RITEK   R01
Format Type                                                      UDF 1.02
Volume Name                                                   ENZOFERRARI
Application id                                    Derrow UDFISO Applicat
Implementation id                                  Derrow UDFISO Library
Recording DateTime (mmddyyyy)                      11232003 190449
Format Capacity                                            3.72GB(4.00GB)
Media Id Code Speed                                         2.4x 3324KBps
Data area end sector                                              1DC9EFh
Linear Density                                                0.267umbit
Track Density                                                0.74umtrack

http://www.xs4all.nl/~gman2/got/dvdtest/Traxdata_+R_2.4x.PNG

Mijn graphs zijn wat anders dan die van jullie (deze heel netjes toch?)
Heb ik het goed gebenched?
Want in het orginele forum stonden niet veel instellingen.

*edit* Ik zie dat deze disc niet helemaal volgeschreven is, dat is natuurlijk wel de bedoeling want het laatste stuk is extra gevoelig, ik zal hier volgende keer op letten.

Nog 1:

DataWrite DVD-R 4x RedTop

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
                            Media Information                            
Media code/Manufacturer ID                                         PRINCO
Volume Name                                                    WATERWORLD
Application id                                    Derrow UDF/ISO Applicat
Implementation id                                  Derrow UDF/ISO Library
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy)                      11/29/2003 20:53:55
Format Capacity                                            4.36GB(4.68GB)
Book Type                                                           DVD-R
Media Type                                                          DVD-R
Available Write Descriptor                           CLV  2.0x   2770KBps
Write Strategy Speed                                        4.0x 5540KBps
2x Speed OPC beta                                                      09
2x Speed OPC power                                                     13
2x Write Strategy field 1                                     11 87 78 80
2x Write Strategy field 2                               88 80 00 00 00 00
4x Speed OPC beta                                                      01
4x Speed OPC power                                                     1B
4x Write Strategy field 1                                     0D 0F 0B 08
4x Write Strategy field 2                                     97 08 0F 0C
4x Write Strategy field 3                                     00 00 00 00
4x Speed OPC beta multi-pulse                                          00
4x Speed OPC power multi-pulse                                         00
4x Write Strategy field 4                                     00 00 00 00
4x Write Strategy field 5                               00 00 00 00 00 00
4x Write Strategy field 6                                  00 00 00 00 00
Data area end sector                                              22E24Fh

http://www.xs4all.nl/~gman2/got/dvdtest/Datawrite_-R_4xRedTop.PNG

[Voor 56% gewijzigd door Gman op 02-12-2003 01:17]

• DeadMetal
Oké mensen, er is iets vreemds met de Memorex schijfjes heb ik ontdekt, dus even opletten, kan je problemen besparen ;)

Er zijn 3 varianten van Memorex +R schijfjes:

1e:
Media code/Manufacturer ID SKYMEDIAR01

2,4 speed schijfjes dus.

Daarnaast zijn er nog 2 soorten 4x +R schijfjes in omloop:
2e: (wordt verkocht op spindel van 10+1 gratis)
http://www.opus.nl/images/prodgr/MEOV4700PR03.jpg
Media code/Manufacturer ID CMC MAG F01

3e: (wordt per stuk verkocht)
http://www.opus.nl/images/prodgr/MEOV4700PR02.jpg
Media code/Manufacturer ID RICOHJPNR01

Let op het verschil tussen de 2e en 3e. Bij allebei bestaat er een 4x Available Write Descriptor, maar bij de eerste variant is de Media Id Code Speed 2,4!

Dat is heel vreemd, want er staat eigenlijk: maximale snelheid: 2,4 speed. Manieren om te branden: 2,4x en 4x.

Ik heb die schijfjes gekocht, en het blijken ook echt maar 2,4x schijfjes te zijn! Bij Opus Supplies wordt hij inmiddels ook als 2,4x verkocht, maar op de HCC dagen werden ze door hun als 4x verkocht, en dat staat ook op het schijfje zelf.

Ik heb er 3 op 4x gebrand, maar bij alledrie ontstaan er allemaal artefacts, en hij blijft even later zelfs helemaal hangen. Op 2,4 speed branden dus! (gaat wel goed bij mij).

/edit: Correctie: op 2,4x mislukken ze ook bij mij :'(
Ik ga ze ruilen. :(

[Voor 15% gewijzigd door DeadMetal op 03-12-2003 10:47]

• NoReseth
  • Laatst online: 26-05 12:16
Ik heb zelf ook die memorex bij opus gekocht (spindel van 10+1)
en dvd-identifier geeft bij mij :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
-----------------------------------------------------------------
Unique Disc Identifier : [DVD+R:CMC MAG-F01-00]
------------------------------------------------------------------
Disc Type :              [DVD+R]
Manufacturer ID :        [CMC MAG]
Media Type ID :          [F01]
Product Revision :       [Not Specified]
Disc Application Code :  [General Purpose]
Recording Speeds :       [2.4x - 4x]
Blank Disc Capacity :    [Not Supported By Method 2]
[DVD Identifier - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com]

code:
1
2
3
0000 : a1 0f 02 00 00 03 00 00  00 26 05 3f 00 00 00 00   .........&.?....
0010 : 00 00 01 43 4d 43 20 4d  41 47 00 46 30 31 00 38   ...CMC MAG.F01.8
0020 : 23 54 37 10 02 48 71 02  8c 69 16 16 0b 0b 0a 0a   #T7..Hq..i......

Maar ik kan ze gewoon op 4x branden en dan werken ze ook gewoon in een stand-alone DVD, alleen powerdvd gaat enorm flippen :(
Verder als ik hem daarna terug naar hdd doe met dvd-decrypter, is alles weer perfect 8)7

Straks maar is op 2.4x proberen te branden :+

[Voor 29% gewijzigd door NoReseth op 02-12-2003 10:09]

Anoniem: 37308

Nou, ik heb ook even een gebrand DVD+Rtje getest met KProbe. Ik snap er zelf de ballen van, maar hier het resultaat:

http://pwesdorp.op.het.net/blaat.BMP (ik zou niet weten hoe ik een plaatje in moet voegen :P)

Maar in ieder geval heb ik het idee dat dit er best goed uitziet?

Getest via KProbe -> Write Strategy -> C1C2/PIPO met standaard opties. DVD is gebrand op 8x en grootte is 4.30G.

edit: en nu ook in JPEG, voor onze 'modemvrienden' ;)
http://pwesdorp.op.het.net/blaat.jpg

[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 37308 op 02-12-2003 16:16]

Anoniem: 31879

Moet je daar niet ff een jpg tje van maken voor onze modem vrienden ?
Anoniem: 37308 schreef op 02 december 2003 @ 12:45:
Nou, ik heb ook even een gebrand DVD+Rtje getest met KProbe. Ik snap er zelf de ballen van, maar hier het resultaat:

http://pwesdorp.op.het.net/blaat.BMP (ik zou niet weten hoe ik een plaatje in moet voegen :P)

Getest via KProbe -> Write Strategy -> C1C2/PIPO met standaard opties. DVD is gebrand op 8x en grootte is 4.30G.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 10-02 14:42

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Had op de HCC echt de meest cheape DVD+Rs gekocht namelijk blanco 100 voor 80 Euro ......
Ach dacht bij mezelf eens nederlander altijd he :P ;)

Nu doen deze het nog erg goed ook en nog op 4 speed ook ............
Damn koopje van het jaar zal vanavond ff die media code posten :)

Turn it off and on again.

• Martinus
  • Laatst online: 27-05 21:43
hoe moet ik die k's dvd probe lezen? snap die grafieken niet.

een plaatje vol met kleur(rood of blauw) is dat nu goed of slecht?

edit: ik rukeend, ik nie goed gelezen...... nog nie wakker 8)

[Voor 23% gewijzigd door Martinus op 03-12-2003 10:42]

no comment

• DeadMetal
Ik heb me vergist, die vreemde Memorex schijfjes mislukken bij mij ook als ik ze op 2,4 speed brand. Of artefacts, of geheel onleesbaar. Vervelend zeg.
Ik denk dat ik ze maar ga ruilen.

• Gman
  • Nu online
SmokeyTheBandit schreef op 03 december 2003 @ 08:19:
Had op de HCC echt de meest cheape DVD+Rs gekocht namelijk blanco 100 voor 80 Euro ......

We kunnen pas echt iets doen met die grafiekjes.
Je kan ze ook naar mij mailen dan host ik ze wel.
BDW opslaan als .PNG aub, scheeld een hoop in kilobytes.

• Sperenvanger
Anoniem: 37308 schreef op 02 december 2003 @ 12:45:

edit: en nu ook in JPEG, voor onze 'modemvrienden' ;)
http://pwesdorp.op.het.net/blaat.jpg
Je hebt de stappen niet goed doorlopen. Je snelheid staat nog op max en waarschijnlijk heb je de ECC instelling niet veranderd. Dit zijn wel belangrijke dingen om een vergelijkbaar resultaat te krijgen. De ECC instelling is belangrijk zodat het ongeveer te vergelijken is met de officiele standaard. Lees het topic op cdfreaks nog een keer goed door zodat we allemaal goede resultaten krijgen.

Anoniem: 64851

Ik heb ook Arita 4x dvdtjes maar ik kan nergens vinden hoe ik ze op 8 speed kan branden. Heb topic doorgelezen btw. of ben ik blind? 8)7

• Sperenvanger
Anoniem: 64851 schreef op 03 december 2003 @ 19:53:
Ik heb ook Arita 4x dvdtjes maar ik kan nergens vinden hoe ik ze op 8 speed kan branden. Heb topic doorgelezen btw. of ben ik blind? 8)7
Welke Media Code hebben jouw DVD+R's? Volgens dvdrhelp moet dat de RICOHJPNR01 zijn. En heb je ook de laatste firmware? Meer info graag.

Edit: Heb je wel DVD+R's gekocht en geen DVD-R's?

[Voor 14% gewijzigd door Sperenvanger op 03-12-2003 21:06]

• Martinus
Heb net verbatims gekocht, nero denkt dat ze wel op 8x kunnen zou mooi zijn, wel yudenooo, zolas in opening topic gezegd.
Na fikken zal ik ff testen of ze ook error-correct blijven.

no comment

Anoniem: 64851

Sperenvanger schreef op 03 december 2003 @ 21:04:
[...]

Welke Media Code hebben jouw DVD+R's? Volgens dvdrhelp moet dat de RICOHJPNR01 zijn. En heb je ook de laatste firmware? Meer info graag.

Edit: Heb je wel DVD+R's gekocht en geen DVD-R's?
Ik heb net de nieuwe firmware geinstalleerd en zie nu dat ik de Arita's op 8 speed kan branden! Dat is mooi. Btw die Arita's zijn zeer goed te branden, heb nergens problemen mee, mijn stand-alone dvd-speler leest ze ook zonder problemen :)

[Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 64851 op 04-12-2003 02:10]

• kosmonout
  • Laatst online: 02-05 15:27
Op de HCC heb ik 50 That's Write DVD+R 4 speeds gekocht. Die werken na het branden alleen in de 411s en verder nergens in. (Uiteraard de laatste firmware.) 'k snap dus niet dat jullie daar zo goede ervaringen mee hebben.

[Voor 7% gewijzigd door kosmonout op 04-12-2003 13:14]

• Martinus
Martinus schreef op 03 december 2003 @ 22:46:
Heb net verbatims gekocht, nero denkt dat ze wel op 8x kunnen zou mooi zijn, wel yudenooo, zolas in opening topic gezegd.
Na fikken zal ik ff testen of ze ook error-correct blijven.
Test:

http://members.home.nl/emulednb/sick/test.png

no comment

• NiBoR
  • Laatst online: 01-07-2018
Weet iemand wat lege DVD's doen nu in Amerika ivm de lage Dollar :)

Een familielid komt regelmatig in Amerika en zou dus al vooraf willen weten wat ze moet kopen.
Of is het niks goedkoper als twee euro hier?

Systeem

• Sperenvanger
Volgens mij heb je de test niet uitgevoerd zoals hij op cdfreaks staat. Jouw snelheid staat op max, en dat moet eigenlijk 4x zijn. Heb je ECC ook op 8 gezet? Graag deze standaard aanhouden zodat we het volgens de standaard met elkaar kunnen vergelijken. :)

• Kheldar
Ok, ik heb ook ff een testje gedraaid met de standaard 4x DVD+RW die bij m'n Lite-on 811S zat. Als testdata heb ik de iso van The Matrix Reloaded gebruikt 4,3GB (4.657.246.208 Bytes).

DVDinfo gaf de volgende info:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
                       Media Information                    
Disc Regions are                             1,2,3,4,5,6,7,8
Media code/Manufacturer ID                       RICOHJPNW11
Format Type                                         UDF 1.02
Volume Name                                         MATRIX_R
Application id                                              
Implementation id                                    mkisofs
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy)         10/ 1/2002 10:58:03
Format Capacity                               4.38GB(4.70GB)
Book Type                                             DVD+RW
Media Type                                            DVD+RW
Media Id Code Speed                            4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor              CLV  4.0x   5540KBps
Available Write Descriptor              CLV  2.4x   3324KBps
BG Format Status                                   Suspended
Data area starting sector                             30000h
Data area end sector                                 23053Fh
Linear Density                                   0.267um/bit
Track Density                                   0.74um/track
Number of Layers                                           1

K-Probe:
Ik heb bij write strategy de speed op 4x gezet (max uitgevinkd) en de PI/PO sum op 8 ECC en daarna op start gedrukt. Dat was tenminste wat ik op kon maken uit de info van cdfreaks :). Daar rolde het volgende grafiekje uit:
http://home.student.utwente.nl/b.j.m.abma/tweakers/dvd/liteon_dvd+rw_4x.png

Geen slechte RW lijkt me zo, max PI van 27 en geen grote pieken, en een max PO van 7 dus ook ruim binnen de standaard.

• Gman
  • Nu online
Heel netjes inderdaad, maar die 4x is bij mij overleden.
DVD brander weet er geen raad meer mee.

• Kheldar
Gman schreef op 04 december 2003 @ 15:30:
Ik vraag me ook af hoe snel de kwalilteit naar beneden gaat als ik hem een paar keer overschrijf, dit was namelijk de eerste keer. Ik hoop dattie een beetje ok blijft :).

Ik heb net ook nog een Verbatim DataLifePlus DVD+R 4x gekocht (voor 4,- :( ). DVDinfo geeft de volgende informatie over deze DVD:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
                       Media Information         
Region information                        N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                        MCC     002
Format Capacity                                 Not Formatted
Free Blocks                                         405405696
Free Capacity                                  4.38GB(4.70GB)
Book Type                                               DVD+R
Media Type                                              DVD+R
Media Id Code Speed                             4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor               CLV  8.0x  11080KBps
Available Write Descriptor               CLV  6.0x   8310KBps
Available Write Descriptor               CLV  4.0x   5540KBps
Available Write Descriptor               CLV  2.4x   3324KBps
Data area starting sector                              30000h
Linear Density                                    0.267um/bit
Track Density                                    0.74um/track
Number of Layers                                            1
Het is dus jammer genoeg geen YUDEN000, maar hij schijnt wel op 8x gebrand te kunnen worden (Nero zegt ook 8x, alhoewel de Media Id Code Speed slechts 4x is...). Als ik weet wat ik erop ga zetten zal ik ook deze DVD door K-Probe halen.

Bij cdfreaks wisselen de resultaten een beetje, PI is af en toe aan de hoge kant terwijl de PO meestal vrij laag blijft ( http://club.cdfreaks.com/...ead.php?s=&threadid=75682 ).

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gman schreef op 04 december 2003 @ 15:30:
Bij mij is ie ook overleden ....

• Bartjuh
  • Niet online
SmokeyTheBandit schreef op 03 december 2003 @ 08:19:

Ik had er 25 dvd+r's voor 24 euro op de hcc gekocht, en die werken ook perfecto ! :P

[Voor 3% gewijzigd door Bartjuh op 04-12-2003 18:26]

Anoniem: 88662

Ik heb een Liteon 401S
Kan dus alleen maar DVD+R en DVD+RW branden.

Heb totaal geen kennis hiervan , dus weet zelfs niet wat die firmware is en waar het goed voor is.

Ik heb 2 merken DVD's :

TDK : Deze kan ik aan 4x branden.
Merkloos : 25 Dvd's voor 20 € : kan ik aan 2.4x branden.

Ik heb nog nooit een failed burn gehad.
Ik heb echter wel een probleem om de gebrandde dvd's gelezen te krijgen in een Aopen 16x Dvdrom. In men andere dvdrom's en writer zelf werken de DVD's.

Ik heb bij het backuppen van men season van 24 problemen gehad. Ik had Nero gebruikt en telkens bleken er maar de eerste 2 afleveringen van de 4 op de DVD te werken.

Daarna heb ik CloneDVD gebruikt en dit werkt zonder probleem.

• Gman
  • Nu online
Gebruikte Firmware:
DR8HS0E

Een ouwetje (maar wel op de HCC gekocht):
DataWrite GreyTop 2x DVD-R

http://www.xs4all.nl/~gman2/got/dvdtest/Datawrite_-R_2xGreyTop.PNG

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
                            Media Information                            
Media code/Manufacturer ID                                     PRODISCG02
Volume Name                                                    FRIENDS01A
Application id                                    Derrow UDF/ISO Applicat
Implementation id                                  Derrow UDF/ISO Library
Recording Date/Time (mm/dd/yyyy)                      12/ 4/2003 19:26:25
Format Capacity                                            3.48GB(3.73GB)
Book Type                                                           DVD-R
Media Type                                                          DVD-R
Media Id Code Speed                                         2.0x 2770KBps
Available Write Descriptor                           CLV  2.0x   2770KBps
Write Strategy Speed                                        1.0x 1385KBps
Data area end sector                                              1BCD4Fh

00000000 00 6C 00 00 01 40 C1 FD 9E D8 50 00 02 89 0E 13 .l...@....P.....
00000010 87 88 80 00 03 50 52 4F 44 49 53 00 04 43 47 30 .....PRODIS..CG0
00000020 32 00 00 00 05 88 80 00 00 00 01 00 00 00 00 00 2...............

Ik heb 1 film gekeken die op deze dvd gebrand is en bijna geen haperingen in m'n Hiteker 1700

Die TraxData's die ik al eerder gepost hebt doen het trouwens ook erg goed.
Zowiezo heb ik meer vertrouwen in +R want dat is gewoon een betere techniek.

• Martinus
Sperenvanger schreef op 04 december 2003 @ 14:56:
[...]

Volgens mij heb je de test niet uitgevoerd zoals hij op cdfreaks staat. Jouw snelheid staat op max, en dat moet eigenlijk 4x zijn. Heb je ECC ook op 8 gezet? Graag deze standaard aanhouden zodat we het volgens de standaard met elkaar kunnen vergelijken. :)
heb juist die post als leidraad gebruikt, om juist te kunnen vergelijken......

EDIT: sorry je had wel gelijk :'( , heb mn post ge-update....

[Voor 8% gewijzigd door Martinus op 07-12-2003 17:06]

no comment

• Martinus
......

[Voor 99% gewijzigd door Martinus op 07-12-2003 17:09. Reden: suf]

no comment

• Sperenvanger
Ik heb gisteren een paar Traxdata DVD-R (4speed) gebrand op 4speed voor in m'n Xbox. Hij leest ze wel, alleen soms krijg ik een Dirty Disc error en het laden duurde lang. Daarna heb ik het op 2speed geprobeerd, en nu loopt het stukken beter :*) Mediacode is RITEKG04. Zal vanavond wel een kprobe er tegenaan gooien.

• DeadMetal
Ik heb precies diezelfde Traxdata's gekocht, en die doen het probleemloos in mijn pc en stand alone. Maar ik zal Kprobe ook eens draaien, kunnen we zien of de resultaten een beetje met elkaar overeenkomen.

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:58

dodo79

witte dikke tonnie

nog een ervaring erbij.

ik heb hier de memorex dvd liggen (niet die uit topicstart).
deze memorex dvd+r hebben een andere fabrikant dan de andere uit de topicstart.

ik lees de volgende code uit vanaf de dvd:

Unique Disc Identifier : [DVD+R:CMC MAG-F01-00]
--------------------------------------------------------------------------
Disc Type : [DVD+R]
Manufacturer ID : [CMC MAG]
Media Type ID : [F01]
Product Revision : [Not Specified]
Disc Application Code : [General Purpose]
Recording Speeds : [2.4x - 4x]
Blank Disc Capacity : [Not Supported By Method 2]
--------------------------------------------------------------------------

deze brand perfect op een lit-on ldw-411 op 4 speed.

en tot nu toe speelt deze op alle dvd spelers af zonder problemen

omdat het kan!

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:14
Ik gebruik de Lite-on 411s dvd brander en heb op de hcc dagen een spindeltje DVD+r van arita gekocht deze branden prima op 4 speed, en worden zelfs nog gelezen in een el-cheapo DVD speler van blokker.

Hier nog wat informatie over de dvd+r

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                            Media Information                            
Region information                                    N/A not a DVD-VIDEO
Media code/Manufacturer ID                                    RICOHJPNR01
Format Capacity                                             Not Formatted
Free Blocks                                                     405405696
Free Capacity                                              4.38GB(4.70GB)

• Bartjuh
  • Niet online
StaticZ schreef op 06 december 2003 @ 00:42:
Ik gebruik de Lite-on 411s dvd brander en heb op de hcc dagen een spindeltje DVD+r van arita gekocht deze branden prima op 4 speed, en worden zelfs nog gelezen in een el-cheapo DVD speler van blokker.
[/code]
De elcheapo blokker dvd-speler van mij pakt een stuk meer media dan de tomson van me pa 8)7

[Voor 60% gewijzigd door Bartjuh op 06-12-2003 10:21]

• meelmark
Bartjuh schreef op 06 december 2003 @ 10:20:
[...]

De elcheapo blokker dvd-speler van mij pakt een stuk meer media dan de tomson van me pa 8)7
ik zou een keer met een gebrande dvd naar de mediamarkt kunnen gaan en alle dvd-spelers aan een test onderwerpen als er interesse voor is?

Anoniem: 55308

Deze week Liteon LDW411S binnengekregen. Gelijk firmware geupgrade naar FS0F. Ik heb nog geen spindel dvd's gekocht maar eerst enkele losse dvd's om te testen.

Hier enkele tests zoals ik deze heb gedaan zoals op het forum van Cdfreaks omschreven. Hier zie je een paar opmerkingen uit dit forum over hoe te testen met KProbe:

"So to get results directly comparable to the standards you have to scan a disc twice at 1X reading speed:

1 time with PI/PO sum set to 8 ECC to get a result comparable to the 280 PI errors per 8 blocks standard.
1 time with PI/PO sum set to 1 ECC to get a result comparable to the MAX 4 PI Uncorrectable (Called PO in K-Probe) per block standard.

But to make it faster and easier we have “relaxed” the scanning requirements a bit compared to the standards as you may read in the next post.

For the following recommendations to be true K-Probe must be set to 8 ECC PI/PO sum while scanning and preferably scanned by a Lite-On DVD-Writer (in other words NOT a DVD-ROM or Combo!).

Use this as a guideline for good discs:
PI (Parity Inner): No larger areas on the disc should exceed 280 PI errors, do not worry too much about high single spikes that exceeds 280.
PO (Parity Outer): No larger areas on the disc should exceed 32 PO (actually PI uncorrectable) errors, do not worry too much about high single spikes that exceeds 32. (Note that this is not completely correct according to the standards, but is still a good guideline, read the first technical post if you wonder why this is not a 100% correct way of reading the results compared to the standards)."

Ik heb dus getest op 4X met LBA en 8ECC. De -dvd's zijn geschreven op 2x en de +dvd's op 2.4x.

DVD's:
- Verbatim DataLifePlus -R
- Verbatim DataLifePlus +R
- Sony -R
- Ricoh +R
- Wordt nog getest: Intenso -R

Ik heb een goedkope Hiteker HE940 dvd standalone met Divx/Xvid ondersteuning en tot mijn verassing speelt deze beide formaten af.

De resultaten:

Ricoh +R - RICOHJPNR01

http://members.lycos.nl/mdree/Ricoh+R.jpg

Sony -R - MCC 01RG20

http://members.lycos.nl/mdree/Sony-R.jpg

Verbatim -R - MCC 01RG20

http://members.lycos.nl/mdree/Verbatim-R.jpg

Verbatim +R - MCC 002

http://members.lycos.nl/mdree/Verbatim+R.jpg

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 55308 op 19-12-2003 09:14]

Anoniem: 99222

Ik heb de liteon 411 met de firmware fsof, ik gebruik als brandprogramma nero 6.00.23 en roxio versie 6.
Cd's gebrand als muziek cd's van verschillende merken van onderandere nashua, platinum en cd-rw sony op 40x speed maar ook lager worden niet herkend of afgespeeld met rare storende geluiden en kan zo een nummer.
Dit gebeurt op de cd-rom van LG en de sony cd speler van m'n geluidsinstallatie
en de cyberhome dvdspeler herkent deze helemaal niet maar speelt gebrande dvd's wel goed af. In de dvd brander speelt alles wel weer goed zowel cd's als dvd's.
Een vriend van mij heeft een standalone dvdspeler waar de gebrande dvd's van mij weer niet op kunnen worden afgespeeld maar de cd van mij geven bij hem geen rare geluiden.
ra ra volgens mij is de dvd brander niet helemaal in orde of zijn er meer mensen die hier problemen mee hebben.

Ik heb de brander sinds twee weken en gekocht bij wintelco

Ik heb ook nog even de Princo -R getest met KProbe.

Settings KProbe:
4x
8 ECC
LBA

PRINCO -R - PRINCO

http://members.lycos.nl/mdree/Princo-R.jpg

Ook deze speelt af in mijn standalone player, maar de grens van 280 (PI) wordt hier in ieder geval overschreden.

Kunnen jullie nog meer tests sturen?

Nogmaals de testsetup:

DVD's zijn gebrand met 2x of 2.4x met Nero 6.0.0.28
Firmware: FS0F
Settings KProbe: zie boven
DVD's testen met KProbe in de LiteOn LDW411S (niet in andere drive).

[Voor 133% gewijzigd door Anoniem: 55308 op 07-12-2003 13:37]

• Bartjuh
  • Niet online
Anoniem: 55308 schreef op 07 december 2003 @ 13:02:
Ik heb ook nog even de Princo -R getest met KProbe.

Settings KProbe:
4x
8 ECC
LBA

PRINCO -R - PRINCO

[afbeelding]

Ook deze speelt af in mijn standalone player, maar de grens van 280 (PI) wordt hier in ieder geval overschreden.

Kunnen jullie nog meer tests sturen?

Nogmaals de testsetup:

DVD's zijn gebrand met 2x of 2.4x met Nero 6.0.0.28
Firmware: FS0F
Settings KProbe: zie boven
DVD's testen met KProbe in de LiteOn LDW411S (niet in andere drive).
Dat is nog wel de pinco 4x schijfjes ... die schijnen nog redelijk te zijn.

Ik heb hier princo 1x schijfjes, en slechter kun je denk niet krijgen..
Waar kan je k-prope downloaden ?? iemand link ?

Dan test ik de princo 1x schijfjes eens en me el-cheapo dvd+r's :)

Bartjuh schreef op 07 december 2003 @ 14:58:
[...]

.....Waar kan je k-prope downloaden ?? iemand link ?

Zie topic start. Daar staat de link.

Bartjuh schreef op 07 december 2003 @ 14:58:
[...]

Te gek dat je wil testen :)

Wil je testen dan met onderstaande settings met de dvd in je Liteon dvd brander? Hebben we tenminste dezelfde test ;)

http://members.lycos.nl/mdree/settings.jpg

• Kheldar
Anoniem: 55308 schreef op 07 december 2003 @ 15:23:
[...]

Wil je testen dan met onderstaande settings met de dvd in je Liteon dvd brander? Hebben we tenminste dezelfde test ;)

[afbeelding]
Waarom zet je hem op LBA (ik geloof dattie standaard op Disk size staat?). Wordt daar op cdfreaks ergens wat over gezegd?

Kheldar schreef op 07 december 2003 @ 15:40:
[...]

Waarom zet je hem op LBA (ik geloof dattie standaard op Disk size staat?). Wordt daar op cdfreaks ergens wat over gezegd?
Je hebt gelijk, daar staat hij standaard op. Op cdfreaks zie ik er niet specifiek iets over staan. Wel over de ander settings.
Het gaat me er meer om dat als je wat gaat testen dat je dat met dezelfde settings doet anders heeft het nauwelijks waarde.

Maar heb je misschien zelf ook wat dvd's die je wilt testen met kprobe?

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 55308 op 07-12-2003 15:58]

• Gman
  • Nu online
Anoniem: 55308 schreef op 07 december 2003 @ 15:23:
[...]

[afbeelding]
*Stom*
Ik ben die ECC en LBA setting vergeten.
Ik ga mijn tests overnieuw doen en de plaatjes aanpassen zo.
*done*

Van die DataWrite -R 4x blijft echt niks heel zeg!
Ze zijn ook onbruikbaar voor films...haper haper haper.

[Voor 13% gewijzigd door Gman op 07-12-2003 16:40]

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee