[OC]Guide to Insulation Against Condensation

Pagina: 1
Acties:

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Even gepikt van vr-zone

echt een artikel de moeite waard

voor al uw condensatie probleempjes

Klik hier
en die op Dabits verzoek van Bowman
Klik hier

bij mij gaan ze de bookmarks in

deze is wel >:)

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviewspics/Nov03/condensation/34.jpg

een 64 naked

[ Voor 45% gewijzigd door petervandamned op 25-11-2003 12:18 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik vindt wel dat ze het wel heeeel erg overdreven isoleren hoor! Maar verder inderdaad een heel mooie....

*bookmarked*

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-02 18:21

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Omg als ik dit zie denk ik dat er iemand te veel tijd over hebt :P ;)

Al snap ik niet echt waarom dit nodig zou zijn want ik heb al een paar keer last van condens gehad maar alles blijft gewoon functioneren ......
Het lijkt erop dat elektronica en water toch wel redelijk samen kunnen gaan ....

Al meegemaakt water in de socket :/ 8)7
Al meegemaakt plasje water op de achterkant van een GF 4 Ti 4400 ...... :/ 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door SmokeyTheBandit op 25-11-2003 11:36 ]

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik vind Bowman's artikel @ phase-change.com ook wel goed..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Misschien zijn dit soort dingen wel makkelijk om in de faq op te nemen :)

Dus als mensen nog meer nuttige links hebben...

• petervandamned
SmokeyTheBandit schreef op 25 november 2003 @ 11:34:
Omg als ik dit zie denk ik dat er iemand te veel tijd over hebt :P ;)

Al snap ik niet echt waarom dit nodig zou zijn want ik heb al een paar keer last van condens gehad maar alles blijft gewoon functioneren ......
Het lijkt erop dat elektronica en water toch wel redelijk samen kunnen gaan ....

Al meegemaakt water in de socket :/ 8)7
Al meegemaakt plasje water op de achterkant van een GF 4 Ti 4400 ...... :/ 8)7
vaak is het nog zuivere condens denk ik zelf
dus die zal nog niet geleiden

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Nog een kleine tip voor isolatie vanaf de onderkant: electrisch isolerend schuim, van dat roze spul waar soms hardware in verpakt wordt. Bij een computerwinkel zal het vast wel in de container liggen, een lekker dikke laag (net zo dik als de afstandsbusjes) en een groot oppervlak (iets groter dan het socket) aan de onderkant, en de zijkanten van het koelblok kan je er ook mee afwerken, zodat de tec niet de buitenlucht afkoelt.

En vaseline, als je de componenten insmeert met een dun laagje daarvan condenseert er ook niets op.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Verwijderd

oh, jawel hoor; dat vaseline staat in no-time blank van de condens. Maar die komt dan niet meer bij de elektronica, dus is 't niet erg.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviewspics/Nov03/condensation/5.jpg

Doe mij zo'n rolletje sealstring... en ik gok dat ie er maar een paar euro voor heeft neergelegd ipv die dure mini rolletjes van je prom.

• vormstreber
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

vormstreber

Neti pot fan sinds 1981

OMFG!! :r

Mooie guide, maar even serieus, die gast moet toch eens zijn nagels knippen hoor!

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviewspics/Nov03/condensation/32.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/Shamino/pics/add6.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.vr-zone.com/reviewspics/Nov03/condensation/13.jpg

:o

www.gijsbesselink.com

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Meisje? :P

Een beetje vaseline is hier genoeg geweest voor 80watt pelt, beetje koel, maar geen condens ofzo, je kreeg wel condens als je je pelt een nachtje aan liet (gelukkig stond die toen met pomp geschakeld) en je pc niet aan hebt; kleine druppeltjes lekken dan.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Mja.. Met mijn 226 watt pelt werkt een beetje vaseline en neopreen afdoende.. Ik hoef echt niet heel m'n mobo in te pakken..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

iets wat ik leuk spul vind om te gebruiken voor isolatie: vloeibare electrische tape.
makkelijk opbrengbaar en makkelijk verwijderbaar het stinkt alleen een beetje en is moeilijk in nederland te krijgen.
Afbeeldingslocatie: http://www.maximumoc.com/img/hardware/asus_a7n8x_modding/red_goop.jpg

• petervandamned
Afbeeldingslocatie: http://www.maximumoc.com/img/hardware/asus_a7n8x_modding/cpu_vmod_upclose.jpg

en nooit geen gezeur over een rma aanvraag ;)
want die krijg je dan nooit
mooi spul om je mobo te kleuren ook maar dan moeten we een nieuwe openen in CME :)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 18:52:
iets wat ik leuk spul vind om te gebruiken voor isolatie: vloeibare electrische tape.
makkelijk opbrengbaar en makkelijk verwijderbaar het stinkt alleen een beetje en is moeilijk in nederland te krijgen.
[afbeelding]
Vloeibaar? Dus je giet het over je mobo en het wordt hard? Als dat zo is is het zeker handig. :)
De enige reden dat ik geen pelts gebruik is nl. dat ik als de dood ben voor condensatie. :X

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• Astennu
  • Laatst online: 06-02 16:55
casemodderpoel schreef op 25 november 2003 @ 19:09:
[...]

Vloeibaar? Dus je giet het over je mobo en het wordt hard? Als dat zo is is het zeker handig. :)
De enige reden dat ik geen pelts gebruik is nl. dat ik als de dood ben voor condensatie. :X
Ik zou dat dus echt niet gebuiken want als je mobo dood gaat heb je geen garantie standaart prom spul krijg je er zo af met was benziene.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

er zit gewoon een kwastje in de dop waarmee je het aanbrengt, dit spul stolt dan en lijkt een soort plastic. En zoals ik al zei is het er heel simpel weer af te krijgen dus rma is geen probleem. oke als het tussen allemaal pootjes zit wordt het lastiger maar nog steeds redelijk te doen.

edit: @peter, ik zal het is uitproberen op een dood mobo bij veel kleine priegeldingetjes. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 16:03 ]

• petervandamned
helaas trek je dan sommige onderdelen van je mobo af
trust me daar heb je weinig voor nodig :)
Pagina: 1