Done

johnnyv.nl schreef op 27 november 2003 @ 08:12:
Ik vind de grote topics juist handig, omdat we anders tientalleen topics per dag over net een ander type radeon of geforce krijgen.
Verder vind ik dat topics welke gaan over problemen met betrekking tot de grafics in één spel direct op slot moeten, bijvoorbeeld gisteren stonden er een aantal topics over 'mijn kaart a doet het niet in spel b', dit hoort thuis in het spielerij vragen forum...
Dat is erg zwart-wit gesteld, maar wanneer het duidelijk weinig/niets met hardware te maken heeft is een move (in geval van goede topicstart) of een slotje (in de meeste andere gevallen) wel aan de orde.
Ook heb ik nog wat kritiek op de 'welke kaart moet ik nu kiezen' topics. Wordt een beetje gek van elke dag weer mensen die niet de moeite nemen om even zelf reviews op te zoeken

Die horen wij rooien gewoon te sluiten conform policy. Ik zal er iig beter op letten.
Ik geloof dat de tv-out faq enigzins verouderd is, misschien dat daar nog aan gewerkt kan worden.
Toevallig vond ik bij het aanpassen van de policy dat er zelfs in de layout van die FAQ dooie links zaten (het balkje bovenin bijvoorbeeld) en heb ik die iig even verholpen. Dat alleen maar om aan te geven hoe lang het is sinds er goed naar gekeken is.
Ik zal zien of ik iets toe te voegen heb, maar vermits ik al 8 jaar geen losse TV heb heb ik het vermoeden dat die update ergens anders vandaan moet komen

Breepee schreef op 27 november 2003 @ 09:43:Ik vind dat de grote topics inderdaad een hell zijn om iets in te vinden, maar zo streng als het nu moet gaan worden vind ik ook weer een beetje te streng. We wilden, zoals johnnyv.nl zegt, nujuist die wildgroei van topics voorkomen, met grote topics. Mij lijkt dat daarom een aanverwant onderwerp best in een reeds bestaand topic kan.
Juist dat laatste is het probleem. Het is zeker niet zo dat grotere topics per definitie in de ban gedaan zijn, wel dat ze een welomlijnde en niet te brede onderwerp moeten hebben (denk aan
[rml][ Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen[/rml] ) en dat het onderwerp toegevoegde waarde moet bieden (dus geen opsomtopic is).
Eigenlijk is deze 'nieuwe' maatregel gewoon het consequent toepassen van zowat het oudste forumregel, namelijk dat elk topic een (uniek) onderwerp dient te hebben.
Shunt schreef op 27 november 2003 @ 09:47:
als user gezien vind ik dit een zeer slechte stap.
ik zelf zou het veel handiger dat er gewoon een paar grote topics waren.
er worden als verklaring 2 pro's genoemd en een hoop con's
echter die pro's wegen in mijn ogen veel zwaarder tegen de con's
waar denk je meer werk aan te hebben per dag:
10 tot 20 topics sluiten omdat dit een vraag is die makkelijk beantwoord zou kunnen worden in een grote ervaringen topic
of per dag een stuk of 30 post's lezen in een groot dit en dat topic
Wat we momenteel in (o.a. PMG) ervaren is dat er juist veel makkelijker gezocht kan worden waardoor die 10 tot 20 topics beperkt blijven tot een vijftal topics die makkelijk op te ruimen zijn. Bijkomend voordeel is dat veel duidelijker is wat goed is en wat minder (goed=open, bagger=op slot), waardoor gebruikers, vooral de beginners, sneller stijgen in niveau.
echter een groot ervaringen topic is na een stuk of 5 pages idd een beetje onoverzichtelijk klopt helemaal
echter als de start topics beter worden bij gehouden (desnoods voor een topic een persoon aan wijzen die dat doet of zo) bvb gewoon alle nuttige en relevante info in voegen
zodat er niet 10x de zelfde vraag gesteld word
echter kijk ik als admin er tegen aan jah dat kan ik ook
ik snap dat iedere dag een stuk of 10 a 20 grote ervaringen topics door lezen geen pretje is
en dat er een hoop zooi in komt te staan dat allemaal op geruimd moet worden
wat bvb mogelijk zou zijn is
een een los sub fora bvb
met alleen maar grote ervaring topics
hier zou je gewoon een aantal fanatieke users bvb lite mod voor kunnen maken om het te onderhouden
dit is natuurlijk een extreem iets
maar als het echt zon pain in the but is
bvb in de grote radeon mod topics waren heel erg handig
en met zeer complete start posts
just my 2 centen
Ik denk dat je hier juist de kern van het probleem met de grote topics aankaart- het waren op zichzelf al sub-subfora geworden. Helaas is een enkel topic een heel brak medium om dat te doen. Bovendien zogen ze het leven uit VB als geheel (ik voer wederom het totale gebrek aan belangstelling voor dit evaluatietopic aan ter illustratie daarvan)- veruit de meeste posts van de echte regulars, grotendeels de mensen die ik hier overigens zie reageren, zaten in die topics en niet elders.
Ik kan trouwens niets dan lof hebben voor een aantal startposts, met name die van de 3dfx, Radeon en GeforceFX topics waren zo goed dat ze gelijk in de FAQ konden. De tijd en moeite die in die dingen gegaan is verdient niets anders dan lof en vermelding.
Wat dat betreft, er is zonder meer enorm veel kennis aanwezig hier in VB en als mensen concrete voorstellen maar liever nog daadwerkelijke inhoudelijks stukjes hebben om de FAQ uit te breiden, graag
Mbt de voorstellen van We Are Borg, Shunt en Breepee om een blik extra modforce open te trekken om alsnog de grote topics beheersbaar te houden, dat is niet zo'n goed idee. Het is een beetje als meer 'blauw' op straat gooien zonder de donkere hoekjes en inbraakgevoelige openingen aan te pakken.
Het is alleszins niet de bedoeling dat er iets verandert in de inhoud van discussies in VB (behalve dan dat zoals eerder gezegd dat er makkelijker gezift kan worden), maar dat die discussies gewoon in het subforum zelf gevoerd worden in plaats van in de afgesloten hoekjes van aparte monstertopics.
Evenmin zijn grote topics geheel in de ban gedaan, maar we zijn wel een stuk meer gaan kijken naar in hoeverre ze niet in een forum-in-een-forum veranderen. Waar er absoluut wel plaats voor is, is topics zoals de al genoemde
[rml][ Ervaringen]Philips 109p40 convergentiefouten/garantievragen[/rml] met een nauw omschreven (en in beginsel eindige) onderwerp, of topics zoals de taxatie- en ruiltopics in OH, waar op zich de topics 'oneindig' kunnen worden, maar waar dategene wat erin kan dermate begrends is dat het simpel is koren van de kaf te scheiden en bovendien er niet een warboel van discussies gaat lopen.
Een aantal van de topics die nu gesloten zijn (ik denk hier met name aan
ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 6 en
9800SE flashen en ervaringen ) hadden zonder meer ook volgens de nieuwe regels door de beugel gekund, maar waren alleen te groot geworden.
Bottom line is dat voorlopig in ieder geval de grote topics niet in oude vorm terug gaan komen. We zijn ervan overtuigd dat deze maatregel in VB, net zoals in PMG, DOC, OM en OH op termijn het subforum nieuw leven in gaan blazen. Mocht dat na een tijdje niet blijken, dan zullen we uiteraard gaan heroverwegen en zullen we jullie suggesties daarbij uiteraard als richtlijn gebruiken. Wat we jullie eerst vragen is om de 'nieuwe' regels een kans te geven. Ik verwacht dat na een week ofzo de meesten die hier twijfels hebben positief verbaasd zullen zijn over de gevolgen