nu nog een kubus, ps2 of xdoos kopen? en welke?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Interessant om allemaal te lezen aangezien ik deze kerst ofzo ook aan de console ga!

Vriend heeft Xbox, en ook wel eens bij mij gespeeld, maar ik was nooit echt onder de indruk aangezien ik een pc gamer ben en de graphics dus ontzettend vind tegenvallen! Ook die xbox afzetterij dat als je dvds wilt kijken je eerst DERTIG euro mag neertellen voor zo'n IR ding en afstandsbediening....

Ik heb SSX3 gespeeld en dat is niet echt mijn soort spel. Ook Soul calibur 2 en DOA 3 en Wolfenstein, maar alleen leuk/grappig vond ik Kung FU chaos.

Denk dus dat voor mij de gamecube dan wel interessant is aangezien ik DVDs, MP3, Multiplayer via de pc icm TV.

Had tot nu alleen maar gedacht aan de Xbox, vanwege ombouwen en dus 'gratis' games downloaden, maar aangezien Cube ZO goedkoop is en zo te horen 'leukste' multiplayer is hmm..

Wil namelijk console kopen om met vriendin te gamen.

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

voor samen gamen (multiplayer) en goedkoop gamen moet je zeker een Gamecube hebben.
daar is het echt multiplayer paradise.

This space is occupied

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:27:

Hier thuis krijgt de GC inderdaad de meeste aandacht van m'n vriendin, games als mario kart, monkey ball, starfox en zelda zijn erg 'vriendin-vriendelijk' !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:32:
[...]

Hier thuis krijgt de GC inderdaad de meeste aandacht van m'n vriendin, games als mario kart, monkey ball, starfox en zelda zijn erg 'vriendin-vriendelijk' !
Weer een reden om een Gamecube aan te schaffen :D:D:D

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
:D maar, The Sims is weer op de PS2!

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10 23:55

philipnorth

Zeg maar Danny

[...]

terwijl mijn vriendin dus DoA en SSX geweldig vindt :)

Vandaar ook weer onze keuze voor een PS2 (wat exclusief PS2 online gebeuren enzo, en online wat sowieso goedkoper is dan van Xbox)

Maar ik vind idd de Cube ook wel wat hebben, maar gezien de prijs van dat ding koop ik die misschien nog wel eens erbij :)

-Xbox Gamertag: Dbongers

Verwijderd

philipnorth schreef op 24 november 2003 @ 15:25:
[...]

terwijl mijn vriendin dus DoA en SSX geweldig vindt :)

Vandaar ook weer onze keuze voor een PS2 (wat exclusief PS2 online gebeuren enzo, en online wat sowieso goedkoper is dan van Xbox)

Maar ik vind idd de Cube ook wel wat hebben, maar gezien de prijs van dat ding koop ik die misschien nog wel eens erbij :)
Zjn er geen vechtspellen dan voor gamecube? :?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:11

NoTimeRemains

I know

soul caliber 2, street fighter alpha beta zeta xxx 033, mortal kombat: deadly alliance

This is the Way.

Verwijderd

De X-Box controllers zijn voortaan standaard in de kleinere versie verkrijgbaar bij de X-box ;) Dus dat is het probleem niet..

Maar ik zou zelf op dit moment een X-box kopen + Halo + Midtownmadness 3 = 200 Euro :) (een pakket)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 16:41:
De X-Box controllers zijn voortaan standaard in de kleinere versie verkrijgbaar bij de X-box ;) Dus dat is het probleem niet..

Maar ik zou zelf op dit moment een X-box kopen + Halo + Midtownmadness 3 = 200 Euro :) (een pakket)
NEE! betaal dan 229 en heb je 3 games EN extra controller!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:18

Wimo.

Shake and Bake!

PROximity schreef op 23 november 2003 @ 20:17:
Het is altijd wel grappig hoe er over de xdoos word gepraat.
Het is een Gameconsole, MP3 speler, DivXPlayer, ftp server etc. etc. in 1!
Echter is dit niet in de originele staat waarin hij geleverd word. Als ik wist hoe ik zo'n xdoos moest ombouwen naar een divxplayer had ik er allang 1 gekocht. Maar aangezien ik dit niet weet overweeg ik ook een kubus of speelstation!
Laat hem ombouwen .. kost je 30 euro en je hoeft niet eens na te denken

edit: mijn visie :)

Koop een xdoos .. laat hem ombouwen en je hebt een perfect all in one speelmaatje .. Standaard zit er een 10gb hd in dus mocht je vrienden hebben met spellen ben je goedkoop klaar

[ Voor 18% gewijzigd door Wimo. op 24-11-2003 16:56 ]

Verwijderd

Welk pakket is dat dan ?
Maar met extra controller is wel beter

+ .tje voor de X-box HALO 2 :9~

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

EfBe schreef op 24 november 2003 @ 15:18:
[...]

:D maar, The Sims is weer op de PS2!
ook op de cube :>

This space is occupied

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

ga naar een game winkel en laat je niet inlichten door deze fan-boy meute.. mensen met een xbox vinden xbox roel.. mensen met een ps2 vinden ps2 roel.. en mensen met een camecube.. je raad et al

ga naar de winkel speel wat games... laat je inlichten en vertel dáár je wensen...

neem er een half uurtje voor en blijf ff staan voor de game line-up van alle systemen maak dan je eigen keuze...

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
swopdark schreef op 24 november 2003 @ 17:27:
ga naar een game winkel en laat je niet inlichten door deze fan-boy meute.. mensen met een xbox vinden xbox roel.. mensen met een ps2 vinden ps2 roel.. en mensen met een camecube.. je raad et al

ga naar de winkel speel wat games... laat je inlichten en vertel dáár je wensen...

neem er een half uurtje voor en blijf ff staan voor de game line-up van alle systemen maak dan je eigen keuze...
En wat weten die lui er nou van? Die geven je ook alleen maar super clichée advies. Hoe vaak sta ik wel niet in een winkel en de een of andere winkelier geeft als advies een ps2 te kopen omdat "iedereen die koopt". Helemaal die Dixons lui :r

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Een game winkel he.. natuurlijk geen Dixons of Bart Smit.
Maar bij bv. Dimension Plus of Nedgame hebben ze er echt wel verstand van :)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Ecco schreef op 24 november 2003 @ 17:34:
En wat weten die lui er nou van? Die geven je ook alleen maar super clichée advies. Hoe vaak sta ik wel niet in een winkel en de een of andere winkelier geeft als advies een ps2 te kopen omdat "iedereen die koopt". Helemaal die Dixons lui :r
oh, bij onze dixons viel dat wel mee. Daat begon die te lullen over hoe tevreden hij was met zijn GC aankoop, dat ie er veel lol aan beleeft met al die games(weet ff niet wattie noemde, volgens mij de Zelda reeks) en dattie ook nog eens tevreden was met de draadloze controller. Dat citro-en verkoper style vertellen ziet er best leuk uit, zeker als zo'n jup t over een GC heeft :D.

Die x-box word inderdaad erg goedkoop ge'dumpt', zo'n tijd geleden had m'n broer er een gekocht, t apparaat+1 controller was 299 euro, daar kwam nog Halo a 70 euro bij, en een extra controller, dus dan kom je op dik over de 400 euro, wat dus bijna 1000 gulden was. Nu krijg je voor 100 euri minder de doos los, en als je 30 euro bijdokt zitten er nog 2 games bij ook. Wat dat betreft is dit het moment om te kopen, als je t mij vraagt natuurlijk ;)

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

als je eenmaal verslaafd bent aan pc games is er heleaas geen weg meer terug.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:08:
als je eenmaal verslaafd bent aan pc games is er heleaas geen weg meer terug.
Daarom gaat deze thread over consoles...

:w

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:17:
[...]
Daarom gaat deze thread over consoles...

[afbeelding]
lees ff het eerste stukje van de opener van deze topic w8 ik quote hem wel ff voor je:
ViperGTS schreef op 23 november 2003 @ 04:09:

ik betrap me erop dat als ik achter de pc ga zitten ik niet meer aan spellen toekom
enige dat ik doe is mn inetverslaving op peil houden......

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 21:56
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:26:
[...]

lees ff het eerste stukje van de opener van deze topic w8 ik quote hem wel ff voor je:

[...]
En daarmee maak je je eigen (vorige) reply ook overbodig, aangezien de topicstarter dus eens wat anders wil dan PC spellen ;)

The devil is in the details.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Even een subreply. :)

Ik heb nu een tijdje geleden (2½ week) een NGC gekocht en ik ben er erg blij mee, is te verwachten want anders had ik heb natuurlijk niet gekocht. Toch is de keuze niet zo gemakkelijk als het gaat om consoles, ik vind RPG's leuk maar ook spellen als Gran Turismo dus daar had ik het even moeilijk. Uiteindelijk ben ik voor de NGC gegaan ipv de PS2 omdat ik spellen alá Zelda toch leuker vind. Bovendien heb ik nog een berg GB(A)-spellen liggen en die zijn weer speelbaar op de NGC met de uitbreiding. :)

Je koopt een console met in het achterhoofd de spellen die je ermee wilt spelen. Daarom vind ik die oorlogen over consoles overbodig, dat je een bepaalde console leuk vindt wil niet meteen zeggen dat de ander daar ook zo over denkt. De ander houdt misschien wel van andere spellen en daar ga je dan met de vergelijking. :P

Nee, de Cube was voor mij e beste keuze, hij sluit aan op mijn smaak en ik kan er Zelda op spelen en daar gaat het mij om. Ik kan spelen wat ik leuk vind.

Nu zit ik nog met het probleem dat ik GT3 niet kan spelen maar misschien komt er ooit wel een PS2(3?) om mijn NGC gezelschap te houden. :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-11 16:26

RSP

Mensen kijk niet alleen naar wat er nu te spelen valt maar ook naar wat er komen gaat zo hebben alle 3 de consoles een stevige line up die heel wat goeds beloofd. als je nu al zin hebt in racegames kan je GT3 kopen maar je kan ook ff w88 op GT4 op de PS2...

Heb je liever team based actie in een heftige shooter? ga dan voor Halo 2 op de Xbox

Zit je toch liever aan een spannende adventure te denken? Metroid Prime 2 komt volgend jaar uit voor de cube!

Denk aan de games, niet aan de consoles.

• Ecco
RSP schreef op 24 november 2003 @ 20:13:
Mensen kijk niet alleen naar wat er nu te spelen valt maar ook naar wat er komen gaat zo hebben alle 3 de consoles een stevige line up die heel wat goeds beloofd. als je nu al zin hebt in racegames kan je GT3 kopen maar je kan ook ff w88 op GT4 op de PS2...

Heb je liever team based actie in een heftige shooter? ga dan voor Halo 2 op de Xbox

Zit je toch liever aan een spannende adventure te denken? Metroid Prime 2 komt volgend jaar uit voor de cube!

Denk aan de games, niet aan de consoles.
Maar je vergeet dat de cube zo mooi lief klein en kubusvormig is O+

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Je kijkt gewoon op welke console de meeste spellen uitkomen die je leuk vindt, daar heb je ons niet bij nodig..

offtopic:
[Nintendo is liev O+ ]

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:45:
[...]

Weer een reden om een Gamecube aan te schaffen :D:D:D
zou t ook andersom werken dan :?
als ik een gamecube koop, de vriendin ook spontaan komt aanlopen :? :+

PIII 800@804 Mhz

• Ecco
ViperGTS schreef op 24 november 2003 @ 21:39:
[...]

zou t ook andersom werken dan :?
als ik een gamecube koop, de vriendin ook spontaan komt aanlopen :? :+
Die kans is dik aanwezig, zeker met een titel als Mario Kart. Das een echte babe-magneet :*)

• bAdmuTs
  • Laatst online: 15:13

bAdmuTs

mAzE

Heb een PS2 en wil cker weten ook een kubusje hebben, vind ik meer geschikt voor de gezelschap spellen (multiplayer) enzo :) (en natuurlijk vanwege f-zero gx en metroid prime en zelda en mario kart - double dash)

[ Voor 27% gewijzigd door bAdmuTs op 24-11-2003 23:50 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

TheEvilCuber schreef op 24 november 2003 @ 14:31:
voor samen gamen (multiplayer) en goedkoop gamen moet je zeker een Gamecube hebben.
daar is het echt multiplayer paradise.
Dit wil ik toch ook bevestigen, ik ben geen nintendo fanboy, maar ik heb nu toch een gamecube gekocht en spellen als monkeyball, mariokart, SSB enzo zijn echt geweeeeeeeeeeeeldige spellen die je een avond lang met een zooi vrienden en een kratje bier erbij speelt. Echtwaar, zo kinderachtig en melig als wat, maar als je eenmaal de 20 gepasseerd bent en het niet meer slecht voor je "imago" is om een nintendo te hebben, is het echt super. (Je hebt dikke kans dat het op je 14e "not done" is om een GC te hebben en je een vette/stoere (of moet ik dan "lauwe" zeggen 8)7) PS2 moet hebben ;).

Het enige echte nadeel is alleen het aanbod realistische racegames. Je hebt burnout, F-zero, Mariokart en nog wat racegames maar die zijn allemaal niet echt sim-achtig, maar er komt binnenkort R-Racer uit, wat GT3 aspiraties heeft en ook NFS komt / is uit op de GC. Dus ook op dat gebied heeft de cube aspiraties.

Verder vind ik het een lief dingetje, ken ik al iemand met een PS2 en iemand met een Xbox en vond ik de verschillen in graphics niet echt heel erg de moeite waard (ik vind ze alledrie wel prima graphics weergeven, alledrie zijn ze snel enzo) en vond de multiplayer factor en de prijs van de GC doorslag gevend :).

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 25-11-2003 00:16 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Zoals als hier al vaker is gezegd is de keuze voor welke console voor iedereen anders is.
Iedereen heeft zijn eigen smaak en mening.

Wat ik in eerste instantie zou doen is kijken of er meer mensen in je omgeving zijn die een console hebben.
Probeer het daar een paar keer uit hoe het speelt en wat je van de games vind.
Wat ook handig is dat als er meer mensen in jouw buurt dezelfde console hebben als jou kan je misschien van hun spellen lenen en dat scheelt weer geld :)

Het belangrijkste keuze voor een console is de spellen.
Kijk eens binnen bij een intertoys oid en ga eens hoesjes lezen over games.
Wat vind je interresant :?
Racegames heb je bijv in verschillende soorten en maten bijv fun (Mario Kart: Double Dash!!(GC)) futuristich (F-Zero (GC) of Wipeout (PS2)) realistich (Project Gotham (Xbox) of GT3 (PS2))
Je snapt wel wat ik bedoel :) (kan ook nog wel voorbeelden bedenken maar dat staat wel in andere post :P)

De meeste grote games komen op alle consoles uit dus dat moet niet veel verschil op leveren (hoewel de GC het daar iets minder mee gaat) en sommige games komen wat later uit.

Het grote verschil zit in hun eigen games
Nintendo heeft zijn eigen vrolijke "kiddy" manier.
Je moet er van houden maar als je er van houd is je keuze beslist en ga je voor Nintendo (net als ik gedaan heb :+)

PS2 heeft de meeste titels en de meeste toppertjes en exclusieve games.
Ze hebben veel bagger games en veel super juweeltjes (de PS2 wil ik ook nog hebben :+)

MS is nog erg PC achtig qua games
Ze hebben erg mooie games zoals HALO & Amped 2 en een aantal zeer mooie titels die eraan komen.
Alleen weinig originele titels, maar hopelijk dat daar snel een verandering in komt

Grafisch is over het algemeen de Xbox het beste gevolgd door de GC en de PS2, hoewel bij sommige ontwikkelaars anders ligt maar echt veel verschil zit er niet in.

PS2 en Xbox hebben allebij een DVD speler en als je het dat handig vind dan kan dat ook in hun voordeel tellen.

Xbox heeft Xbox live en PS2 ook hun netwerk dus met die kan je ook online spelen (voor Xbox live heb je wel een credit card nodig)

Laat je gewoon goed voorlichten door zoveel mogelijk games te spelen :P
De games maken de console en niet andersom.

Ben aangeschoten dus vergeef me mijn schrijffouten :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:27:
Vriend heeft Xbox, en ook wel eens bij mij gespeeld, maar ik was nooit echt onder de indruk aangezien ik een pc gamer ben en de graphics dus ontzettend vind tegenvallen! Ook die xbox afzetterij dat als je dvds wilt kijken je eerst DERTIG euro mag neertellen voor zo'n IR ding en afstandsbediening....
...
Denk dus dat voor mij de gamecube dan wel interessant is aangezien ik DVDs, MP3, Multiplayer via de pc icm TV.

Had tot nu alleen maar gedacht aan de Xbox, vanwege ombouwen en dus 'gratis' games downloaden, maar aangezien Cube ZO goedkoop is en zo te horen 'leukste' multiplayer is hmm..

Volgens mij spreek je jezelf 2x tegen:

Accoord dat de PC betere graphics heeft dan de Xbox. Maar de PC heeft betere graphics dan ELKE console, dus om dat als argument tegen de console met de beste graphics te gaan gebruiken, is hypocriet.

En 30 euro neertellen voor een DVD afstandsbediening? Accoord, de PS2 heeft standaard DVD-faciliteiten, maar ontzettende buggy software en geen ffwd/rwd-functies, daarvoor moet je een update KOPEN... daarvoor krijg je gelukkig ook een afstandsbediening. Kost je een paar tientjes, maar dan heb je ook wat. Die update vreet trouwens 2.5Mb van een 8Mb memorycard op, die dingen zijn ook niet gratis. Kortom, wil je dvd's op je PS2 kijken, dan ben je duurder uit dan met de Xbox.

Trouwens, jij zegt dat je toch geen dvd's op je console wilt kijken, dus alweer een ongeldig argument in jouw geval. Sterker nog, bij de PS2 betaal je dus al een beetje voor (brakke) dvd-functies, bij de Xbox hoef je daar geen geld aan uit te geven als je het toch niet gebruikt (noem het FBTO-gevoel. :+ )

Al met al is de Xbox eventueel toch de goedkoopste console, omdat je geen memorycards hoeft te kopen (tenzij je savegames mee naar een maat wilt nemen), niet hoeft te dokken voor een netwerkadapter, en niet hoeft te dokken voor een harddisk.

Maar het prijsverschil is uiteindelijk minder dan 2 games, dus eigenlijk boeit het helemaal niet. Koop gewoon de console met voor jou de leukste games, daar zijn die dingen voor. ;)

• Creepy
  • Laatst online: 18:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 15:14:
[...]

En 30 euro neertellen voor een DVD afstandsbediening? Accoord, de PS2 heeft standaard DVD-faciliteiten, maar ontzettende buggy software en geen ffwd/rwd-functies, daarvoor moet je een update KOPEN... daarvoor krijg je gelukkig ook een afstandsbediening. Kost je een paar tientjes, maar dan heb je ook wat. Die update vreet trouwens 2.5Mb van een 8Mb memorycard op, die dingen zijn ook niet gratis. Kortom, wil je dvd's op je PS2 kijken, dan ben je duurder uit dan met de Xbox.
Nou weet ik niet wanneer jij je PS2 hebt gekocht, maar ik had met mijn standaard PS2 zonder update echt wel de ffwd en rwd mogelijkheden en kon ik prima DVD's kijken (inmiddels heb ik wel de afstandsbediening gekocht, maar zonder gaat ook prima).

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• TiMMieJ
  • Laatst online: 11:24

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb zelf vorige week ook weer de stap gewaagd richting console, na veel plezier gehad te hebben op mijn ps1. Hier speelde ik echt vooral resident evil 1,2,3 en GT 1,2 op egt super spellen. Nu heb ik dus ook een tijdje gestaan met wat wil ik nu doen welke van de 3. Want ieder heeft zo wel een voor en nadeel! Als je exclusive games wil spelen moet je idd bij de ps2 en cube zijn. Maarjah zijn dat wel spellen die ik kewl vind ? Ja die zitten er zeer zeker tussen zoals GT 3,4 op de ps2 en Resident evil en de nieuwe rogue squadron op de cube.

Maar ik ben gewoon maar gaan kijken naar wat ik met een console wil doen.
En dat was zoiezo omdat ik al een dikke pc heb staan waar ik alle games op kan spelen die op de pc komen dat het ding DVD speelt. Zodoende bleven er dus maar 2 over van de 3!
Verder hoorde ik via een goede vriend over een gemodificeerde box die met een grotere HD werkt en ook mpeg4 afspeelt. Nou toen was het voor mij snel gedaan omdat ik niet steeds zin heb om mijn zware pc naar beneden te slepen.

Maarjah mijn advies is zet alle voor- en nadelen voor jezelf op een rijtje en maak dan een keuze hieruit!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
TuRk schreef op 25 november 2003 @ 16:02:
Ik heb zelf vorige week ook weer de stap gewaagd richting console, na veel plezier gehad te hebben op mijn ps1. Hier speelde ik echt vooral resident evil 1,2,3 en GT 1,2 op egt super spellen. Nu heb ik dus ook een tijdje gestaan met wat wil ik nu doen welke van de 3. Want ieder heeft zo wel een voor en nadeel! Als je exclusive games wil spelen moet je idd bij de ps2 en cube zijn. Maarjah zijn dat wel spellen die ik kewl vind ? Ja die zitten er zeer zeker tussen zoals GT 3,4 op de ps2 en Resident evil en de nieuwe rogue squadron op de cube.

Maar ik ben gewoon maar gaan kijken naar wat ik met een console wil doen.
En dat was zoiezo omdat ik al een dikke pc heb staan waar ik alle games op kan spelen die op de pc komen dat het ding DVD speelt. Zodoende bleven er dus maar 2 over van de 3!
Verder hoorde ik via een goede vriend over een gemodificeerde box die met een grotere HD werkt en ook mpeg4 afspeelt. Nou toen was het voor mij snel gedaan omdat ik niet steeds zin heb om mijn zware pc naar beneden te slepen.

Maarjah mijn advies is zet alle voor- en nadelen voor jezelf op een rijtje en maak dan een keuze hieruit!
je hebt nu een xbox gekocht als ik het goed begrijp???

PIII 800@804 Mhz

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:45
Had al een tijdje een ps2 en die is idd erg gaaf voor goede race sims zoals gt3, wrc3 en gave platforms zoals rachet and clank.

Maar ik verlangde dus ook naar Rogue Squadron en Mario. Nou, nu dus een cube naast mijn ps2 staan, jaja geld te veel (zijn er rgb switch kabels trouwens?). De controller voelt wel even wat raar aan. RS3 is erg leuk, heb nu wel een beetje after-aankoop-dip en vraag me af wat er nog meer exclusief voor de cube is, misschien toch maar in een gba sp moeten investeren.

Maar grafisch niet een enorm verschil met de ps2, en ik voeg me bij de bovengenoemde tips, speel eens op alle drie.

Verwijderd

Mijn mening:

het gaat om de games, dat bepaalt je aankoop. De consoles zelf zijn nu toch zo goedkoop, al zou je er 1-2 jaar plezier van hebben, boeie?

Games zijn backwards compatible.

Verwijderd

JvS schreef op 25 november 2003 @ 00:15:
[...]

Dit wil ik toch ook bevestigen, ik ben geen nintendo fanboy, maar ik heb nu toch een gamecube gekocht en spellen als monkeyball, mariokart, SSB enzo zijn echt geweeeeeeeeeeeeldige spellen die je een avond lang met een zooi vrienden en een kratje bier erbij speelt. Echtwaar, zo kinderachtig en melig als wat, maar als je eenmaal de 20 gepasseerd bent en het niet meer slecht voor je "imago" is om een nintendo te hebben, is het echt super. (Je hebt dikke kans dat het op je 14e "not done" is om een GC te hebben en je een vette/stoere (of moet ik dan "lauwe" zeggen 8)7) PS2 moet hebben ;).
So true :)

Je ziet ook dat de GC-verkoop piekt bij jonge kinderen en iets oudere mensen, waar de Xbox en PS2 een diep dal hebben. Ouders vinden vrolijke spelletjes ook leuk (zie mijn vader nog zitten spelen met Mario 1 en Zelda), maar haken af wanneer het bloederig wordt (zie mijn vader nog zijn hoofd schudden bij het zien van Doom en Wolf3d op mijn eerste PC).

Verwijderd

ik zou gaan voor de xbox. ik heb zelf xbox gamecube en ps2. xbox en ps2 sinds 3 maanden. gamecube 1,5 jaar al. qua racegames is de cube 3x niks. qua adventures wel. (al moet je wel houden van zelda of mario ofzo.)

ps2 is heel vet. zeker als je gran turismo hebt. maar ik heb gehoord dat ps3 al in 2004 komt.

xbox zal nog wel een tijd meegaan. het groeit nog steeds snel. xbox live. het aanbod is mooi. je hebt een harddisk waar je je muziek op kan zetten en op kan saven enzo. mp3 kan je gewoon tijdens het gamen afspelen.

kortom:
gamecube: leuk voor adventures en niet duur
ps2: groot aanbod aan spellen, maar qua techniek niks bij de gamecube en xbox. ps4 komt eraan
xbox: toekomst gericht (vind ik) groot aanbod ook. harddisk.

Verwijderd

Zoals je ziet is het per persoon verschillend! Ikzelf heb ze ook alle drie, maar heb laatst een groot aantal Xbox en PS2 games weggedaan, aangezien het een beetje te veel werd voor het leuke. Cube is 'my own ....my precious'. PS2 is voor mij voornamelijk voor de adventure games waar ik van hou (Drakan 2, Tomb Raider) en games als Devil May Cry (mijn favoriete game ooit). Xbox voor hetzelfde en ook RPGs (aangezien ik niet van die PS2-turnbased RPGs hou). Momenteel wacht ik erg op Ninja Gaiden, maar dat duurt nog ff denk ik.

Ik zou het wel leuk vinden als er weer eens een echte leuke single player Cube uitkwam. Hopelijk komt Final Fantasy snel. Maar ik ben ook met Zelda OoT begonnen en binnenkort de 2e N64 port van Zelda.

De splitscreen mode van de Cube werkt het leukst voor de games die ik heb. Ik geef toe, ik ben een erge arcade gamer vaak, niet altijd, maar wat racegames betreft wel, dus Mario Kart en F-Zero staan hoog in de lijst. Ook wat party games betreft is Cube eigenlijk de enige serieuze aanbieder, net als Xbox en PS2 meer voor echt online werk bedoeld is. Ik heb mijn PC al voor online, nothing beats Unreal Tournament 2003. Favoriete game op de Cube is nog steeds Metroid Prime, zowieso staat deze game vlak onder Devil May Cry, alleen Dante is net iets cooler.

Verwijderd

ik zou voor de X-Box gaan. Ik zat een half jaartje geleden met dezelfde vraag: PS2 of XBox.

Maar Xbox heeft vele voordelen (nog meer als je ombouwd)
- spellen bij videoland huren en naar je HD kopieeren
- dvd's bij videoland huren en naar je HD kopieeren
- roms en emulators (ik heb SNES emu met 179 roms :D )
- divx films op je pc downloaden en via FTP+utp-kabel naar xbox sturen om op tv te kijken
- mp3's, wma, mov, mpeg etc etc afspelen
- betere graphics
- als je xbox hebt ben je orgineler dan PS2-bezitters
- xbox is gewoon de bom :)

oh en trouwens; de controller zit helemaaaal niet kut!!! ik ken mensen die er een dagje aan moesten wennen maar ik zelf was er binnen 3 min. aan gewend
Viper: ga eens bij de lokale gameshop de controller proberen en laat je niet meeslepen door xbox-haters

Verwijderd

Die S-controler is stukke beter ja, ik heb ook zo'n grote controler en da's niet aan te raden als je L en R ingedrukt moet houden, ik had na 10 minuten pijn in mijn klauwen (was me Quantum Redshift, de acceleration zat op R en die moet je dus constant ingedrukt houden .... au).

Zowieso zijn alle controlers verder wel ok. Die dubbels knoppen aan de achterkant van de PS2 zijn soms handig, maar soms vergis ik me ook in welke ik nu ook al weer in moest drukken.

• Creepy
  • Laatst online: 18:33

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 12:32:
- betere graphics
- als je xbox hebt ben je orgineler dan PS2-bezitters
- xbox is gewoon de bom :)
Beter graphics dan de PC? De bom? En wat bedoel je met "origineler"? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18

Woohooo

Smilie, James Smilie

Ik ga binnenkort samen met mn broertjes een console kopen

Kwa grafisch gedeelte vindt ik het niet zoveel uitmaken en beoordeel ik daar
ook niet van, maar waar het mij om gaat is de spellen.
Ik wil de console gaan gebruiken om spellen met zn 2en of 3en te doen
en niet voor Online Gaming... :)

Bij de GameCube heb je daar geloof ik wel meer spellen voor dan voor de XDoos,
maar bij een XDoos kan je ook makkelijk een emulator kopen en daar andere
gameboy of whatever console games mee draaien. :Y)
Kan dit ook voor een GameCube? :?
en is een XDoos ook een beetje console om samen mee te spelen? :?

De prijs van de spellen is ook wel een beetje hetzelfde al zijn er voor de XDoos
wel meer oudere spellen voor iets van €30,- dan bij de GameCube of is dat niet zo? :?

Kan dr iemand antwoord geven op mijn vragen en eventueel advies? :?

Verwijderd

Woohooo schreef op 30 november 2003 @ 18:49:
Ik ga binnenkort samen met mn broertjes een console kopen

Kwa grafisch gedeelte vindt ik het niet zoveel uitmaken en beoordeel ik daar
ook niet van, maar waar het mij om gaat is de spellen.
Ik wil de console gaan gebruiken om spellen met zn 2en of 3en te doen
en niet voor Online Gaming... :)

Bij de GameCube heb je daar geloof ik wel meer spellen voor dan voor de XDoos,
maar bij een XDoos kan je ook makkelijk een emulator kopen en daar andere
gameboy of whatever console games mee draaien. :Y)
Kan dit ook voor een GameCube? :?
en is een XDoos ook een beetje console om samen mee te spelen? :?

De prijs van de spellen is ook wel een beetje hetzelfde al zijn er voor de XDoos
wel meer oudere spellen voor iets van €30,- dan bij de GameCube of is dat niet zo? :?

Kan dr iemand antwoord geven op mijn vragen en eventueel advies? :?
broertjes => GC

edit:
GC games zijn goedkoper dan deze van de concurrentie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2003 19:02 ]

Verwijderd

Als echt Nintendo fan hou je toch ook een beetje van Nintendo :D
En dan ben je dus ook liefhebber van Mario en Zelda en Donkey Kong en Metroid en Mega Man etc etc.
Dan zou ik zeker voor Nintendo gaan, al is het maar om het bedrijf te helpen in deze moeilijke tijden.
Jammer dat er voor de PS veel meer RPG spellen zijn, daar hou zelf toch het meeste van.
En dat maakt waarschijnlijk voor veel gamers die ook van dit genre houden de keuze makkelijk.
Maar je moet verder kijken vind ik, die fantasie games en RPG's komen ook wel voor de Cube binnen nu en een paar maanden.

Ga je voor veel games die je makkelijk kan "downloaden" wat niet mag natuurlijk, dan zou ik voor Xbox gaan.

Playstation vind ik zoiezo al te groot, vandaar dat ik die geheel links laat liggen.

Hoe meer goede concurentie hoe beter.
Ze moeten alle 3 een even groot marktdeel krijgen.

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41

-SaveMe-

-klik-

Op een enkeling na zie ik hier alleen maar een enorm fanboy gehalte en
weinig objectiviteit. Dat naast de gebruikelijke anti-ms stemming ...

Zoals gezegd bepaalt je smaak qua games voornamelijk waarvoor je moet kiezen.
De keuze is dus voornamelijk SUBJECTIEF. OBJECTIEF zijn er wel degelijk verschillen
tussen de consoles, maar die zul je niet vernemen van schreeuwende fanboys.

8)7

GamiQ, de game notes app met game maps!

Verwijderd

Woohoo .... gamecube is inderdaad goed gericht op splitscreen .... arcade racers o.a. een leuke beat 'em up als Smash Brothers Melee, Mario Party .... best gavarieerd. Op de andere consoles is er ook wel aanbieding voor splitscreen, maar da's toch beter online. Ook voornamelijk shooters en beat 'em ups dacht ik. Cube games zijn niet makkelijk, maar vaak wel makkelijker te leren voor nieuwkomers, dus als je met wat vrienden die onbekend zijn met games wil gamen, dan is dat echt makkelijker.

Voor mij ligt de toekomst ook in Coop mode, ik vind dat ze daar meer mee moeten doen. Da's echt ultieme fun :).

Nadeel is dat sommige third party games niet altijd even lekker draaien op de Cube. Ze zeggen dat de Cube het niet aankan, maar dat is niet zo. Op de PS2 draait het wel goed, dus daar hebben ze dan wel moeite gedaan om het te optimaliseren. Ik krijg ook sterk het vermoeden dat developers gewoon moeite hebben met Cube-code.

Maar ook is het zo, en da's bij de Xbox ook soms, dat ze de hardware overschatten, er te veel in doen en het dan juist frameproblemen krijgt. Hardware is 1 kant, maar de software moet ook goed zijn, optimaliseren van de code of graphics is dat ook iets waar ze soms moeite mee hebben. Dan maar wat polygonen minder toch?

Toch hoop ik dat de Cube ook eens met een Devil May Cry game komt, of iets dergelijks. Xbox krijgt Ninja Gaiden, en Cube .... ehhh ???? Ik heb ze alle drie, maar heb wat games verkocht, werd een beetje uit de hand gelopen hobby. Ik speel alleen RPGs en Actie Arcade games als Ninja Gaiden/DMC op die andere twee, de rest op de Cube. Ik kon geen afstand van Dante doen, beste game ooit voor mij :).

Verwijderd

Verbaasd me niks dat er zoveel gamecube fanboys hun console hier zitten aan te prijzen. Niet op letten. Ze hebben een topic lopen van dik boven de 30 delen terwijl de ps2 en xbox topics niet eens op 2 delen zitten! Dat betekent dus dat ze meer over hun console lullen dan dat ze erop spelen :)

Maar om de TS te helpen: je houdt van adventures en race games? Ga voor de ps2. Je moet devil may cry 1 proberen (niet 2 ;)). Dat spel is ZO meesterlijk mooi en spannend. Metal gear solid 3 komt ook uit binnenkort. En als racegame zit iedereen natuurlijk te wachten op Gran turismo 4. Vooral omdat je er GRATIS mee online kan racen tegen 15 anderen :*)
Zone of the enders 2 is trouwens ook een aanrader als je van action adventures houdt. Vooral de graphics vallen op in dat spel. Zeer gelikt :)

Verwijderd

tis heel simpel imho..
-welke spellen vind je echt gaaf??
-op welke console kan je die spellen spelen??

Ben je daar over uit, dan kies je de console waar jij van vind dat daar de leukste spellen op zijn te spelen..

Ik heb een PS2, puur en alleen om de PES series op te spelen, en binnenkort ook WE want ik laat um ombouwen..
ik heb wel andere spelletjes erop maar die speel is echt haast NOOIT..
Ik heb dat ding dus puur om te voetballen..

dvd's en andere meuk kijk ik op mijn dvd speler, niet op mijn ps2.
toen ik mijn ps2 kocht dacht ik niet van, ah leuk, ik kan er ook dvd's op kijken.. het ging mij puur en alleen om het PES.. :) om een spel dus.

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 02:49:
Verbaasd me niks dat er zoveel gamecube fanboys hun console hier zitten aan te prijzen. Niet op letten. Ze hebben een topic lopen van dik boven de 30 delen terwijl de ps2 en xbox topics niet eens op 2 delen zitten! Dat betekent dus dat ze meer over hun console lullen dan dat ze erop spelen :)

Maar om de TS te helpen: je houdt van adventures en race games? Ga voor de ps2. Je moet devil may cry 1 proberen (niet 2 ;)). Dat spel is ZO meesterlijk mooi en spannend. Metal gear solid 3 komt ook uit binnenkort. En als racegame zit iedereen natuurlijk te wachten op Gran turismo 4. Vooral omdat je er GRATIS mee online kan racen tegen 15 anderen :*)
Zone of the enders 2 is trouwens ook een aanrader als je van action adventures houdt. Vooral de graphics vallen op in dat spel. Zeer gelikt :)
Ok, dan ga k voor de GC
spellen als mgs3 en internet games speel k toch op de PC.
Graphics vindt k allebei goed... en GC spellen zijn nog goedkoper ook :Y)

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:37
absoluut voor de xbox gaan als je een beetje een pc gamer bent... goede games en een goede toekomst! Volgend jaar wordt qua games echt het jaar van de xbox :) (fable, halo 2, sudeki, ninja gaiden, nog veel meer) en nu liggen er ook veel goede games in de winkel (project gotham racing 2, knights of the old republic, XIII, crimson skies 2, tony hawk underground, nog veel meer shit), ze zijn vaak ook wel op de pc of andere consoles te vinden, maar de xbox versie is vaak toch het fijnst, pc is wat intensiever spelen, en de xbox versie is meestal in vergelijking met andere consoles het mooist.

Ik heb ook een Gamecube gehad, en dat is een best leuke console hoor, maar niet voor mij, toch maar weer verkocht. De playstation 2 speel ik ook regelmatig mee, maar ook al hebben ze veel games, ze hebben ook heel veel games die mij absoluut niet aanspreken.

Bovendien speelt de xbox dvds goed af en ondersteund tie dolby digital 5.1 en breedbeeld

edit: owja en xbox live is heel erg tof, en er komen nu echt veel meer xbox live spellen, als je xbox live te duur vind kan je nog altijd via xbox connect of andere progjes tegen elkaar spelen :)

[ Voor 11% gewijzigd door DarkShadow op 01-12-2003 10:47 ]

Verwijderd

Wat nou gamecube fanboys. Valt best mee. Ik heb alle drie de consoles, dat zeg ik ook in mijn post, ik ben objectief bij het kiezen van mijn favoriete console MAAR degene die poste heeft ook DUIDELIJK aangegeven wat hij wilde, daar past de Cube nu eenmaal beter in. Als hij online wilde schieten, had ik Xbox gezegd. Lees ook voortaan even wat degene die het vraagt wilt.

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Tnx :Y)

Kheb ook al wel leuke games gevonden als Mario Party4, Super Smash Brothers Melee
en Mario Kart Double Dash dus dat komt wel goed... :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 11:07:
Wat nou gamecube fanboys. Valt best mee.
Ach, wind je er niet over op. Ik vind het wel grappig ik vind dit draadje eigenlijk wel meevallen met "fanboy" gedrag :). Ik vind het eigenlijk zelfs grappig dat mensen zich er zelf toe verlagen door er niet met normale argumenten tegenin te gaan, maar dat er geroepen wordt "ach dat zijn fanboys" terwijl er gewoon valide en nette argumenten worden gegeven voor elke console :) 8)7.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik wind me niet op hoor :) Vechten? hehe j/k. Maar alle drie hebben goeie spellen, en de spelen en wat je ermee wilt doen bepalen wat je kiest toch? De PS2 voor mij was het al waard voor Devil may Cry alleen al, op de Xbox kotm Ninja Gaiden .... Cube mist dat soort games, best jammer.

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Kheb gisteren mn keuze gemaakt :)
en kvondt de kosten nog wel meevallen...

GameCube + 2 Extra Controllers + Memorycard +
Super Smash Brother Melee + Mario Kart DD + Mario Party 4
was iets van € 260,-

• TiMMieJ
  • Laatst online: 11:24

TiMMieJ

PSN: Orixez

ViperGTS schreef op 28 november 2003 @ 00:52:
[...]

je hebt nu een xbox gekocht als ik het goed begrijp???
Jah ik heb nu een X-box gekocht :)

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Woohooo schreef op 02 december 2003 @ 08:12:
Kheb gisteren mn keuze gemaakt :)
en kvondt de kosten nog wel meevallen...

GameCube + 2 Extra Controllers + Memorycard +
Super Smash Brother Melee + Mario Kart DD + Mario Party 4
was iets van € 260,-
Bah, leeeeem :( :(

NedGames, geen Mario Kart DD meer, geen zwarte GameCube meer,
geen memory cart meer... :'(

Verwijderd

Een xbox heb ik gehad, en daar had ik echt alle games wel voor die er waren.
Stapels en stapels dvd's lagen er op me kamer.
De games had ik al lang en toen zag ik ze pas in de winkels verschijnen.
Maar ik miste toch mijn "vertrouwde vriendjes"Mario, Zelda etc.
Dus ik heb de hele shit in een maffe bui van de hand gedaan. (Xbox met 175 games)
En ik heb er tot nu toe nog geen spijt van, ja ik baal een beetje want ik heb nu geen dvd speler meer :'(
Waarschijnlijk haal ik wel weer een xbox erbij om dvd's te kunnen kijken, voor een ftp servertje en om de games te spelen die ook ook de cube zijn, en die extra games zoals Halo en Fable.
Maar Nintendo met zijn games aanbod sprak me altijd het meeste aan. (SNES)
Dus ik verwacht binnen nu en niet al te lange tijd hetzelfde soort games als toen voor de legendarische Super Nintendo.
Veel RPG spellen!
Final Fantasy komt er in ieder geval al aan over een paar maanden.
Nu de rest..

Verwijderd

Ik heb al een tijd een xbox. Die reclame die ik hoorde over de gamecube
(GC + 4 Zelda games + Mario Kart Double Dash voor 150 Euro) vind ik wel erg aantrekkelijk.
Mischien dat de kerstman toch nog langskomt van 't jaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 13:11 ]

Verwijderd

Ze hebben alle drie wel wat :) Ik heb nu alleen een PS2, en daar vermaak ik me prima mee. Metal Gear Solid 2, Final Fantasy X en X-2, Pro evolution Soccer, Suikoden III, Gran Turismo...vermaak ik me wel mee (plus het feit dat ie m'n oudere PSX games ook speelt).

Een X-Box spreekt me het minste aan, maar dat komt eigenlijk alleen door een voor mij persoonlijk meuklaunch. Halo (niet mijn spel), PGR (niet mijn spel) en DOA3 (wel mijn spel maar te kort, te simpel in 1.5 alles uitgespeeld). Inmiddels zullen er best wel leuke spelletjes voor zijn maar echt boeien doet ie me nog niet. Ninja Gaiden en met name Fable zullen daar verandering in brengen (voor Fable alleen zou ik een X-Box kopen).

De Cube, sjah, ik ben altijd wel Nintendo aanhanger geweest (tot de N64, dat was niks) maar ik heb er nog geen. Binnenkort zal ik die wel eentje gaan halen (eerder dan een X-Box) maar dan voor Final Fantasy: Crystal Chronicles. Kan ik ook es Metroid Prime spelen :) (nee Zelda vind ik niks)
Pagina: 1 2 Laatste