nu nog een kubus, ps2 of xdoos kopen? en welke?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 468 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Goed mijn vraag is eigenlijk al duidelijk met de titel

ik betrap me erop dat als ik achter de pc ga zitten ik niet meer aan spellen toekom

enige dat ik doe is mn inetverslaving op peil houden......nu wil ik dus eens een spelconsole vd 'nieuwe' generatie proberen

ik heb jaren een psx met veel plezier gehad.....consoles hebben toch wel wat

maar na de psx heb ik absoluut niks meer gevolgd van de console wereld...ik weet dus niet hoe het staat met eventuele opvolgers voor de ps2, gamecube of xbox?

maw is het nu nog verstandig om zo'n console te kopen? niet dat volgend jaar alweer een opvolger uitkomt ofzo......

en welke vd 3 zou ik moeten kopen.......qua spellen zijn de ps2 en xbox het vetste denk ik

en gamecube kost maar 80 eurootjes meer in duitsland....dus die kan er altijd nog bijgekocht worden :+

het gaat dus vooral om de ps2 en xbox...........
favoriete genres van mij zijn adventures, racegames en vooral spellen die je met meer personen kunt spelen (dat gaat nooit zo lekker op een pc als op een console)

toevallig is nu broken sword 3 uitgekomen op xbox....speelt dat een beetje met een gamepad???

maargoed, ik wil jullie meningen wel eens horen, is echt moeilijk kiezen tussen ps2 en xbox
m.i. is xbox grafisch mooier, maar wel een beperkter aanbod spellen dan ps2......

pfff waarom ga ik net nu dit topic openen, volges mij is t een rommeltje geworden ik moet naar bed

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

gamecube halen en t daar bij houden imo :P
komen nu veel koele games op uit of zijn al uit en zoals je zei is ie goed betaalbaar
(zie gc topic eens)

over xbox en ps2... ik zou dan voor xbox gaan omdat je daar grotere hd in kan gooie en m dan om laten bouwen en dan ... etc (sorry als ik zo al te ver ga :p) je kan er ook films op kijken enzo en je kan ook nog s emu+roms erop spelen

maarja wil je perse geld uitgeven ofzo? :P

mijn advies:
koop gewoon een gamecube met super smash brothers, metroid, zelda, fzero, mario kart en heb pret! >:) ben je echt wel tijdje zoet mee
uiteraard vergeet ik andere toptitels - deze schoten als eerste te binnen (zijn ook nog s exclusief gamecube)

Verwijderd

ik blijf nintendo altijd een beetje de kinder versie van de consoles vinden, niet alleen qua uiterlijk maar ook qua games.

Ik heb zelf een PS2 en heb er altijd veel plezier uit gehaald en ik gebruik hem tevens om al men dvds op af te spelen. Xbox is misschien wel leuk met de HD en iets betere gfx, maar qua degelijke spellen valt de Xbox door de mand. Naar mijn mening dan. Plus dat die controllers van xbox zo verrekte omhandig zijn. Die van de GC trouwens ook.

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Nou Viper, ik kan je echt aanraden een GameCube te kopen. Voor een kleine 100 euro heb je de console in huis en als je dan geen Xbox/PS2 aanschaft heb je nog zeker 200 euro over, geld genoeg voor 3 extra controllers en wat party games als Mario Kart Double Dash, Smash Brothers Mellee en F-Zero GX, waarbij de echte kaskrakers nog maar iets van 30 euro kosten. Nintendo is goed & ook nog lief voor je beurs ;).

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:00
Gamecube is duidelijk minder dan de andere twee qua aanbod. Als je voor racegames gaat is de cube sowieso nutteloos, omdat bijna alle racespellen die daarvoor zijn ook te krijgen zijn op de box en de PS2.

Xbox heeft Project Gotham Racing, PS2 heeft GT3 (en binnenkort 4). Die laatste wordt toch echt wel een stukje cooler IMHO.

Verder heb je op de PS2 uberhaupt veel meer spellen; Xbox heeft eigenlijk alleen maar DOA3 (achterhaald) en HALO (en HALO2) als exclusieve hits; PS2 stelt daar FFX tegenover, met FFX-2 en FFXI en FFXII in aantocht, al zijn dat natuurlijk RPGs ipv adventures (hoewel ik vroeger ook adventures speelde en helemaal overgegaan ben op RPGs). Verder PES3, Jak and Daxter 2, Beyond Good and Evil.

De grafische voorsprong van de Xbox is iets wat je alleen ziet als je box en PS2 naast elkaar ziet. Het verschil is subtiel, bijna niet zichtbaar op de lage resolutie van een TV en bovendien zijn graphics niet heiligmakend.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 23-11-2003 09:45 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-10 07:17
Het beste is een console kiezen afhankelijk van welke spellen je echt wilt spelen en wat voor tv hij heeft? Afhankelijk daarvan zou ik de keuze maken iig.

[ Voor 48% gewijzigd door Carel op 23-11-2003 09:58 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39
Carel schreef op 23 november 2003 @ 09:56:
Ik kan nergerns zien wat de topicstarter voor spellen wilt spelen(iets specifieker graag :) ) en wat voor tv hij heeft? Afhankelijk daarvan zou ik de keuze maken iig.
Dat moet je toch beter kijken:
favoriete genres van mij zijn adventures, racegames en vooral spellen die je met meer personen kunt spelen (dat gaat nooit zo lekker op een pc als op een console)
Zelf ben ik eigenlijk totaal geen consolefan, maar er zijn toch een aantal spellen die ik dolgraag zou willen spelen, maar waarvan ik weet dat ze toch nooit op de PC zullen komen. Daarvoor, en omdat een console met meerdere mensen ook erg cool is, zit ik ook over een console na te denken.

Zelf kom ik uit op de GameCube, omdat deze ten eerste niet eens €100 hoeft te kosten, er spellen zoals Metroid Prime, Zelda The Wind Waker en Soul Calibur II voor te krijgen zijn en hij ook lekker klein. Tel daar bij de Wavebird op en je kan coole games spelen vanuit je bed, wat ik ook wel eens mis bij het gamen op de PC.

De Playstation 2 trekt mij eigenlijk helemaal niet zo, omdat daarvoor maar heel weinig spellen uitkomen die mij interesseren of die ook niet op de GameCube uitkomen. Hetzelfde geld in wat mindere mate voor de Xbox, daar komen een aantal spellen uit die ik óók zou willen spelen en die er niet voor de GC uitkomen, maar voor de Xbox betaal je al snel het dubbele.

Ik zit totaal niet om geld verlegen, maar ik heb al te vaak bij mezelf meegemaakt dat ik iets duurs heb gekocht om het na een korte tijd alweer te laten verstoffen :)

The devil is in the details.

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
als je kijkt naar de nieuwe spellen die nog uit moeten komen, bijv. sudeki en fable zou ik voor de xbox gaan, betere beeldkwaliteit, veel rps (als je daar van houd, nu zijn er ook 2 top rps uit: morrowind, KOTOR) de GQ vintik minder, maar ik had gehoort en geleze datie 100 euro werd(kweet nie of dat al zo is) ps2 zou ik nie voor gaaan, wel veel spellen, maar de pixels zijn nog groter als een xbox controller :P

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10 09:55

RSP

Eigen mening: Gamecube

Genuanceerd: PS2, verreweg meeste games + userbase.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Dr. Strangelove schreef op 23 november 2003 @ 09:44:
Gamecube is duidelijk minder dan de andere twee qua aanbod. Als je voor racegames gaat is de cube sowieso nutteloos, omdat bijna alle racespellen die daarvoor zijn ook te krijgen zijn op de box en de PS2.

Xbox heeft Project Gotham Racing, PS2 heeft GT3 (en binnenkort 4). Die laatste wordt toch echt wel een stukje cooler IMHO.
Gamecube heeft Mario Kart en F-Zero GX
En niet gaan roepen dat ze niet realistisch zijn want dat zijn bovenstaande titels net zo min :7 (ga dan voor een echte sim op de pc)

Maar goed, de topicstarter twijfelt vooral tussen de Xbox en PS2. Dan lijkt de keuze voor de Xbox me duidelijk; nieuwer, mooier, en vergelijkbaar spellenaanbod met de PS2.
Tja en een Gamecube.. je moet van de Nintendo stijl houden. Persoonlijk lijkt het me de beste keuze als je ook al een goede pc hebt (daarom heb ik er ook 1), zoniet kun je dus beter voor een PS2 of Xbox kiezen.

Verwijderd

Ik heb ze alledrie en hoewel mijn persoonlijke voorkeur altijd bij de PS2 heeft gelegen vermaak ik me de laatste maanden het meest met mijn Gamecube.

Spellen als Metroid, Zelda en F-Zero (Mario Kart ben ik nog niet helemaal uit) zijn gewoon heel erg goed en voelen meer 'af' dan xbox en ps2 games die ik de laatste tijd speel.

Toch is er voor alledrie de consoles wat te zeggen; de ps2 heeft tekken, gran turismo(!!), final fantasy, metal gear en vaak goede versies van games die multiplatform uitkomen (ssx3, nfs:hp, tony hawk underground).

Xbox vind ik lastig omdat die (voor mij althans) geen echte exclusieve toppers heeft. Halo en project gotham zijn leuke games maar maken op mij persoonlijk niet zo veel indruk. Toch zijn er veel goede games en vaak ook met live support; moto gp, top spin(!), soul calibur, amped, kotor, enz...

Welke je kiest hangt dus direct af van het soort games dat je speelt. Als je zegt dat je van adventures en racegames houdt dan zou ik zeggen ps2; final fantasy x en gran turismo 3 (en binnenkort 4) zijn absolute wereldspellen, vooral multiplayer GT3 is gegarandeerd plezier. Maar ik zou net zo goed kunnen zeggen xbox met kotor(of fable) en Project Gotham Racing 2 ... of gamecube met Zelda en F-zero ...

oftewel, het valt niet mee ... :)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

GC schijnt bij de Mediamarkt nog maar 88 euri te kosten, scheelt je 24 euro's aan benzine (oid) ;)

Ik heb zelf pas nog n GC gekocht, SSBM erbij, 2 controllers, geheugenkaartje(jup, nadeel van GC: ze hebben geen ingebouwde HD's), gewoon omdat ik wel van dat soort games houd. Lekker melig, simpel, en je kan altijd ff snel een potje doen (of natuurlijk 5 uur achter mekaar potjes doen :D). Graphics zijn prima. En als je van melige spellen houd is GC definitly de #1 :D

Maar stel dat je niet zo van flauwe spellen houd, dan zou ik zelf kiezen voor n X-Box. X-Box heeft wel wat best goede games(oa. Halo) wat echt lekker speelt op n console(nothing beats a controller, if u ask me). Dat de controllers te groot zijn valt wel mee, t went wel, als je poten maar groot genoeg zijn. Ook de online support van X-Box is ok, alhoewel je daar natuurlijk wel de Microsoft prijs voor betaalt. Nu moet ik daar wel bij zeggen dat ik nog niet op n PS2 heb gespeelt, maar de PS1 vond ik zelf bagger(geen originele games, irritante controllers)

[ Voor 4% gewijzigd door RSpliet op 23-11-2003 11:42 . Reden: ok, even dit vauwtje de wereld uithelpen ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Hahn
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 23 november 2003 @ 11:07:
GC schijnt bij de Mediamarkt nog maar 88 euri te kosten, scheelt je 24 euro's aan benzine (oid) ;)
* Hahn bevestigt dat ie €88 is :)
Graphics zijn prima, ondanks dat ie de laagste specs heeft van alle consoles.
De Playstation 2 heeft altijd nog lagere specs dan de Gamecube, maar specs zeggen niet zoveel over grafische kwaliteit, een Xbox-game kan nog lelijker zijn dan een PSX spel, dat ligt aan de maker.
Maar stel dat je niet zo van flauwe spellen houd, dan zou ik zelf kiezen voor n X-Box.
Alsof de GC geen serieuze spellen heeft?
Dat de controllers te groot zijn valt wel mee, t went wel, als je poten maar groot genoeg zijn.
Daar hebben ze speciaal de S controller voor gemaakt die vrijwel overal te krijgen is :)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 23 november 2003 @ 11:07:
Graphics zijn prima, ondanks dat ie de laagste specs heeft van alle consoles. En als je van melige spellen houd is GC
definitly de #1 :D
lolbroek :P, de cube heeft bijna de dubbele specs van de PS2 en komt zelfs in de buurt van het #mhz op de xbox, het jammere van de xbox is dat er gewoon nog steeds geen spellen op zijn die de grafische kracht van de xbox volledig benutten (spellen zijn op de cube nog steedst het mooist van alle consoles!)

This space is occupied

• RSpliet

RSpliet

*blink*

MaRc0 schreef op 23 november 2003 @ 11:11:
Alsof de GC geen serieuze spellen heeft?
Tuurlijk zijn er voor de GC ook wel serieuze spellen, maar die van de X-box vind ik persoonlijk beter. Helaas is de keus van een console iets heel persoonlijks, dus kunnen we daar nog wel uren over twisten :).

oja, en ik dacht altijd dat GC de laagste specs had(485MHz), my bad :).

[ Voor 10% gewijzigd door RSpliet op 23-11-2003 11:16 ]

• Dr. Strangelove
de PS1 vond ik zelf bagger(geen originele games, irritante controllers
Geen originele games? Blaat niet zo man. GT, GT2, FF series, Crash Bandicoot 1/2/3, MGS, bijna alle RPGs die tussen 95 en 99 zijn uitgegeven. Ik kan nog wel een paar pagina's doorgaan.

• Hephaistus
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 14:07
TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 11:14:
[...]

lolbroek :P, de cube heeft bijna de dubbele specs van de PS2 en komt zelfs in de buurt van het #mhz op de xbox, het jammere van de xbox is dat er gewoon nog steeds geen spellen op zijn die de grafische kracht van de xbox volledig benutten (spellen zijn op de cube nog steedst het mooist van alle consoles!)
het is te zien hoe dat jij mooi defineert.
als jij onrealisitische ventjes zoals mario mooi vind dan heb je gelijk.
geef mij maar meer realistische figuren zoals op de ps2

Ik zou zo de ps2 nemen veel groter aanbod in spelen. alleen is het spijtig dat het harde schijf heeft zoals de xbox.

heb ik niet iets gehoord van de psx (ps3) die ging uitkomen:)

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Green_Yoda schreef op 23 november 2003 @ 11:21:
[...]

het is te zien hoe dat jij mooi defineert.
als jij onrealisitische ventjes zoals mario mooi vind dan heb je gelijk.
geef mij maar meer realistische figuren zoals op de ps2

Ik zou zo de ps2 nemen veel groter aanbod in spelen. alleen is het spijtig dat het harde schijf heeft zoals de xbox.

heb ik niet iets gehoord van de psx (ps3) die ging uitkomen:)
-Starfox Adventures
-F-zero GX
-Metroid Prime
-Resident Evil (remake)
-Resident Evil Zero
-Resident Evil 4 ( :9~ )
-Star Wars: Rebel Strike
-Star Wars: Rogue Leader 2
_/-\o_
Just a sample :P

This space is occupied

Verwijderd

Laat dit nou niet weer aanleiding zijn voor een 'mijn console is de beste' gevecht. De grafische kwaliteit ligt imo niet zover uit elkaar om daar een console voor uit te sluiten, het komt gewoon neer op de games, laten we het daar dan ook over hebben (toch?).

Heeft de TS al met bepaalde games/consoles gespeeld? en wat vond ie ervan ... ?

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Geen originele games? Blaat niet zo man. GT, GT2, FF series, Crash Bandicoot 1/2/3, MGS, bijna alle RPGs die tussen 95 en 99 zijn uitgegeven. Ik kan nog wel een paar pagina's doorgaan.
inderdaad, t waren n hoop RPG's, die ik weinig nieuws vond hebben. YARPG zeg maar ;). Crash Bandicoot was wel leuk, maar had nou niet iets speciaals waardoor ik t idee had 'die ga ik kopen'. GT was een redelijk gewone racing game, die je ook had voor PC. FF is zelfs gewoon voor PC.
Wat dat betreft vind ik het origineler als je gaat racen in karts met volkomen onlogische personages waarbij je de ander gaat treiteren met bananenschillen en schilden van schildpadden.
Wat ik probeer te zeggen is, de PS1 had voor mij geen meerwaarde tov. een PC, de N64 toen wel(games die je nooit zou vinden voor PC).

Edit: dit gaat eigenlijk best wel offtopic...

Edit2: ik ben het best wel eens met degene boven mij. Probeer eerst een of 2(of 3 ;)) consoles, dan merk je vanzelf wat je t beste vind. En als je niet kan kiezen, moet je maar doorsparen tot je ze alle3 kan kopen ;).

[ Voor 35% gewijzigd door RSpliet op 23-11-2003 11:43 ]

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 11:14:
[...]

Je zou toch onderhand wel verwachten dat mensen weten dat het aantal megaherz geen ruk uitmaakt voor de grafische kracht die je uiteindelijk op je scherm krijgt (denk maar aan AMD - Intel, AMD weet met lagere kloksnelheid toch vergelijkbare prestaties neer te zetten).

Verder hebben de PS2 en GC allebei hun eigen architectuur, waar de Xbox de standaard x86 architectuur uit PCs gebruikt. Ook hangt het er inderdaad van af hoe goed de ontwikkelaar met het platform om kan gaan, het schint dat games maken voor de PS2 vrij lastig is, maar als je het eenmaal in de vingers hebt dat je er heel veel mee kan.

edit:
Ik zou gewoon een lijstje maken waarbij je de voor- en nadelen voor jou op een rijtje zet per console (als jij online mogelijkheden belangrijk vind, is de GC voorlopig nog niet zo een goede keus. Maar als jou dit niks uitmaakt hoef je er ook niet op te letten). Zet dan ook voor elke consoles een zwik games op een rij welke je leuk lijkt.
Als je dat allemaal op papier of in Word oid hebt staan, ga je er nog eens ff goed over nadenken en koop je morgen je console :P

[ Voor 20% gewijzigd door Rafe op 23-11-2003 11:34 ]

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Rafe schreef op 23 november 2003 @ 11:31:
[...]

Je zou toch onderhand wel verwachten dat mensen weten dat het aantal megaherz geen ruk uitmaakt voor de grafische kracht die je uiteindelijk op je scherm krijgt (denk maar aan AMD - Intel, AMD weet met lagere kloksnelheid toch vergelijkbare prestaties neer te zetten).

Verder hebben de PS2 en GC allebei hun eigen architectuur, waar de Xbox de standaard x86 architectuur uit PCs gebruikt. Ook hangt het er inderdaad van af hoe goed de ontwikkelaar met het platform om kan gaan, het schint dat games maken voor de PS2 vrij lastig is, maar als je het eenmaal in de vingers hebt dat je er heel veel mee kan.
Dat weet ik ook wel, maar MHZ is nou eenmaal de makkelijkste manier om iets te vergelijken (en dat moest nu ff omdat iemand iets verkeerd dacht over de kracht)

This space is occupied

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 11:35:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar MHZ is nou eenmaal de makkelijkste manier om iets te vergelijken (en dat moest nu ff omdat iemand iets verkeerd dacht over de kracht)
Ja, stel je voor dat iemand iets verkeerd zou zeggen over jouw (evil)gamecube :)

Jammer dat de TS niet echt reageert in z'n eigen topic, met zijn hulp zouden we veel beter advies kunnen geven lijkt me.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 11:39:
[...]

Ja, stel je voor dat iemand iets verkeerd zou zeggen over jouw gamecube:)
Tis toch lullig als iemand iets niet koopt door een verkeerde uitspraak :?

This space is occupied

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 11:40:
[...]

Tis toch lullig als iemand iets niet koopt door een verkeerde uitspraak :?
Als dat de reden is dat ie 'em niet koopt dan verdient hij ook geen cube :)

In dit soort topics worden sowieso alle vooroordelen weer van stal gehaald (ps2 is lelijk, xbox controllers zijn klote, gc is voor kiddies) dus dan kan je nog wel even doorgaan.

Verwijderd

Het is altijd wel lachen dat als Nintendo ter sprake komt men altijd met 'kinderlijk' als argumenten komt. Mogen ze zelf weten, maar bijvoorbeeld bij de Xbox blijven ze proberen karaktertjes in games te gooien van hetzelfde caliber, alleen slagen ze er niet in. Blinx, Voodoo Vince noem ze maar op, ze slagen er niet in. Nintendo balanseerd het nu eenmaal anders, houdt rekening met meerdere leeftijdsstromingen. Maar volgens mij spelen volwassenen het net zo, ik kan alleen maar voor mezelf spreken, qua leeftijd dan, volwassenheid is een ander verhaal :).

Xbox en PS2 hebben wel cool games, maar voor mijzelf alleen in een stuk minder mate, maar dat heeft ook met smaak te maken denk ik. PS2 heeft Devil May Cry, redene genoeg voor mij om er 1tje aan te schaffen, serieus waar, het coolste console game ooit!

Xbox heeft zo'n spel nog niet voor mij, wel een paar coole games, maar vaak games die op andere consoles ook te krijgen zijn, of op PC. Een paar games die ik echt vet vind, zijn dan de actie arcade games, zoals Otogi en Crimson Sea. Ninja Gaiden is wel een erg mooie game die in de maak zijn, net als een paar coole RPGs zoals Sudeki en Fable.

Maar als ik echt afstand van 2 van de 3 moest doen, zou ik toch die PS2 en Xbox wegdoen.

Ik zou maar gewoon eerst even naar Gamespot.com gaan of zo en door de Nintendo/PS2/Xbox games in de lijst gaan om te kijken wat jou nu precies aanspreekt. Ieder heeft een eigen smaak en niemand kan jou smaak bepalen zou ik zeggen.

Verwijderd

Ik zal zeker geen gamecube halen, ik vind het ook een slechte zaak dat de gots hier zon stom advies geven. Een gamecube is zo goedkoop omdat er over een jaar weer een neiuwe nintendo komt. Juist ja dat betekend dus dat je je gamecube voor maar 1 jaar koopt. Ik vind het zoizo schande dat nintendo na 2,5 jaar al weer met een neiuwe console aan komt kakken maar dat effe terzijde.

Ik zal als ik jouw was een ps2 kopen, dit omdat ps2 de beste en grootste spellenaanbod heeft. Je kan ook een x-box nemen maar ik vind dat deze console maar een paar goede titels telt. Verder vind ik de controller van de x-box niet echt fijn. Maar ik denk dat dat ook een kwestie van smaak is ;)

Ow ja welke console je ook koopt, koop er altijd een rgb kabeltje bij. Dit verbeterd het beeld enorm ten aanzien van het compesite kabeltje dat standaard bij de console's word geleverd. Rgb kan je meestal kopen in je lokale gameshop voor 10 euro of minder. Zo duur is dat niet :)

(En om die gast die zei dat de gamecube het mooiste beeld heeft lach ik me al helemaal kapot.)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 12:14 ]

• Ecco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08-2014
Gamecube natuurlijk.

Kan me eigenlijk maar 1 reden bedenken waarom je een PS2 zou kopen en dat zijn de RPG's. Maar strax komt op de cube ook Final Fantasy CC, Tales of Symphonia en Baten Kaitos. Verder kun je met andere genres inmiddels ook wel aardig bij de gamecube terecht.

Verder zijn de spellen van Nintendo (ook 2nd party) gewoon zeer veel verder geëvolueerd dan de anderen. Waar anderen denken dat iets een spel mooi wordt als het realistisch, duister, bloederig etc is heeft Nintendo door waar het echt om gaat: gameplay en fun. Vooral bij de multiplayer fun moet je absoluut bij Nintendo zijn.

Maar dat is natuurlijk mijn bescheiden mening maar.
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:10:
Ik zal zeker geen gamecube halen, ik vind het ook een slechte zaak dat de gots hier zon stom advies geven. Een gamecube is zo goedkoop omdat er over een jaar weer een neiuwe nintendo komt. Juist ja dat betekend dus dat je je gamecube voor maar 1 jaar koopt. Ik vind het zoizo schande dat nintendo na 2,5 jaar al weer met een neiuwe console aan komt kakken maar dat effe terzijde.
Maar de mooie spellen voor de cube zijn er al. Sterker nog, ze zijn maar 30 euro. Dus volgens mij hebben we niets te klagen.
Bovendien; hoe kom je bij die informatie? Opvolger staat nog altijd op begin 2006 als ik me niet vergis.
Ow ja welke console je ook koopt, koop er altijd een rgb kabeltje bij. Dit verbeterd het beeld enorm ten aanzien van het compesite kabeltje dat standaard bij de console's word geleverd. Rgb kan je meestal kopen in je lokale gameshop voor 10 euro of minder. Zo duur is dat niet :)
Die officiele van Nintendo kost 20 euro bij nedgame geloof ik maar dat is meer dan het geld waard.
(En om die gast die zei dat de gamecube het mooiste beeld heeft lach ik me al helemaal kapot.)
Hmm zal het of zal het niet een flamewar worden :P
Btw ik hoop dat je dat laatste niet serieus meent.

[ Voor 54% gewijzigd door Ecco op 23-11-2003 12:23 ]

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:10:

Ik zal als ik jouw was een ps2 kopen, dit omdat ps2 de beste en grootste spellenaanbod heeft. Je kan ook een x-box nemen maar ik vind dat deze console maar een paar goede titels telt. Verder vind ik de controller van de x-box niet echt fijn. Maar ik denk dat dat ook een kwestie van smaak is ;)

Nintendo gaat bij de E3 04 nieuwe Hardware laten zien, niet uitgeven, en het is zeer waarschijnlijk GEEN nieuwe console.
en Als er al in 2005 een nieuwe komt is het om de andere 2 voor te zijn (grootste fout was deze generatie consoles dat nintendo te laat kwam |:(
prove me wrong ;) als je toch zo hard aan het lachen bent :)

[ Voor 8% gewijzigd door Collaborator op 23-11-2003 12:18 ]

This space is occupied

Verwijderd

De Gamecube dus! Zelda is de perfecte adventure game en voor spelletjes voor meerdere personen is de Gamecube ultiem (zoals Mario Kart : DD).

Zoals je zelf al zegt ben je een beetje uitgekeken op de PC spellen. (dan dus zeker geen Xbox kopen, Broken Sword is er ook gewoon voor de PC. Dus voor de Xbox gaan alleen om BS3 is dom)

MAAR ik heb een tijd geleden na de PSX ook weer eens een console gekocht,
de Dreamcast. Omdat ik ook bijna nooit meer PC spelletjes speelde. Nou, die
DC stond na 3 weken weer in de kast. Houd er ook goed rekening mee dat je nu misschien op je PC vaak spelletjes kopieerde en op de consoles dat niet direct mogelijk is. De spelletjes voor consoles zijn vaak duurder dan PC spellen. Mocht ik ook nog een console kopen dan PS2 voor Final Fantasy, Silent Hill, en MGS, of de Gamecube juist voor "gezelligheids" spelletjes - fun games.

Verwijderd

Nou volgens mij heeft nintendo echt bevestigd dat er volgend jaar een nieuwe console komt.. En een nadeel een heel groot nadeel van nintendo is dat als er een nieuwe console komt dat nintendo dan meteen stopt met spellen maken voor de oude console. Kijk maar naar de snes en de N64 die stopte meteen met spellen maken. Ik heb van het verleden geleerd dat ik niet meer geld in zoiets stop.

Bij de ps2 daarintegen weet je teminste zeker dat er nog 2 jaar spellen zullen uitkomen nadat de ps3 uitkomt. En het mooiste is ook nog dat je die ps2 speleln ook op de ps3 kan spelen. Dit betekend dus dat je op de ps3: ps1 ps2 en ps3 spellen kan spelen. Dat heb ik bij nintendo nog nooit gezien. Bij de x-box kan je dat ook nog niet zien omdat er nog maar 1 console van is.

En mensen moeten leren om niet zo veel naar de specs te kijken maar naar het beeld zelf. De gamecube heeft erg mooi beeld dat zal ik niet ontkennen. Maar echt niks beter dan de ps2. dat geld voor alle 3 de console's ik heb nog nooit echt een titel gezien waarbij ik denk van: "wow deze console heeft echt het beste beeld" In principe hebben ze alle 3 goed beeld.:)

• Rafe
  • Laatst online: 27-06 13:12
TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 11:35:
[...]

Tja, als je een Xbox koopt omdat die de meeste megaherzen heeft doe je toch iets fout imho. Je moet gewoon kijken of het aanbod van games je interesseerd en of er andere extra's wel of niet bijzitten. Hell, met mijn 16 mhz (geloof ik) SNES heb ik soms meer plezier dan op een Xbox met zijn 733 mhz :)

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:29:
En mensen moeten leren om niet zo veel naar de specs te kijken maar naar het beeld zelf. De gamecube heeft erg mooi beeld dat zal ik niet ontkennen. Maar echt niks beter dan de ps2. dat geld voor alle 3 de console's ik heb nog nooit echt een titel gezien waarbij ik denk van: "wow deze console heeft echt het beste beeld" In princiepe hebben ze alle 3 goed beeld.:)
Hmm ik heb dus wel altijd als ik ps2 speel: WOW heb je nogsteeds een ps1? Ownee tis een ps2, tjah dat za ik niet eens door al die kartels heen :X (en dat had ik de eerste keer ECHT (paar jaar geleden)

En als je nog nooit mooiere spellen dan die van de ps2 hebt gezien meot je echt eens die spellen die ik noemde spelen _/-\o_ dan zel je het vanzelf zien (dus zonder kartels en framerate gedoe, zoals het hoort bij console only spellen)

This space is occupied

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Dr. Strangelove schreef op 23 november 2003 @ 11:17:
[...]

sommige mensen houden niet zo van dat soort spellen (GT? FF? i'll pass :r)
Wel was Metal Gear Solid een van de enige maar ook een van de beste games van de psx voor mij (vele malen uitgespeeld binnen 1 week)
en crash bandicoot is een dikke mario taping

This space is occupied

Verwijderd

Rafe schreef op 23 november 2003 @ 12:31:
[...]

Tja, als je een Xbox koopt omdat die de meeste megaherzen heeft doe je toch iets fout imho. Je moet gewoon kijken of het aanbod van games je interesseerd en of er andere extra's wel of niet bijzitten. Hell, met mijn 16 mhz (geloof ik) SNES heb ik soms meer plezier dan op een Xbox met zijn 733 mhz :)
Ja daar ben ik het volledig mee eens. Ik kan wel nog zo'n mooie specs hebben maar als je er niks mee doet dan hebt je er nog niks mee. En ik geloof er ook heilig in dat men veel maar kan doen met minder. Die 733 mhz die overgens niet met de pc moet worden vergeleken. Heb je in princiepe helemaal niks aan.

• swopdark
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

hey vent dit soort vragen moet je dus niet op zulk soort forums komen, hier zitten alleen xbox-ps2 en GC Fanboys hun console op te hemelen... ga naar een goede game winkel en laat je informeren door een volwassen persoon (de jonkies zijn ook meestal fanboys) speel wat games bij winkels en ga es een half uur voor de game-rekken staan van alle consoles. maak dan lekker je keuze...

;)

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Dit soort topics blijven steeds weer uit de grond poppen. het blijft een broeikas van vooroordelen over "elkaars" consoles.

Ondanks dat alle consoles wel hun voor en nadelen hebben heb ik gekozen voor de xbox.

Waarom?

1. Minimaal of misschien net meer spellen die mij aanstonden dan voor de ps2/gc
2. Verwachting dat er nog heel veel moois gaat uitkomen
3. Beste Online multiplayer ("Live")
4. Betere graphics
5. Harde schijf
6. Custom Soundtracks
7. Real time Dolby Digital geluid
8. De S controller vind ik fijner dan die van de gc, de ps2 is ook heel fijn alleen zijn de rumble motoren wat zwakjes.

En Argumenten als de Xbox heeft zo weinig spellen? Wat een bucketload of crap. Als ik een gameswinkel binnenloop staan er twee keer zoveel xbox titels als gc titels.

Dus hier maar even de statistieken met uitgebrachte games voor de ps2/xbox/gc
Houd er rekening mee dat de ps2 al 1,5 jaar langer bestaat dan de xbox/gc!

PS2: 1020 titels totaal
XboX: 603 titels totaal
GC: 431 titels totaal

Wat zien we,
de xbox heeft in praktisch dezelfde periode als de gc 200 (is bijna de helft van alle titels van de gc) titels meer om uit te kiezen. En dat in 2 jaar tijd. De ps2 heeft er ongeveer 1000. Maar goed wel al 1,5 jaar voorsprong. En hoe lang bestaat de xbox al? Een jaar of twee?
Doorgerekend komt de gc dan op 800 titels, de xbox op 1200 en de ps2 op 1000.

Wie heeft er dan de meeste games?
Dit is natuurlijk niet reeel maar het gaat om het idee.

Nou ja, succes met kiezen!

Verwijderd

OcNewB schreef op 23 november 2003 @ 12:37:
Ondanks dat alle consoles wel hun voor en nadelen hebben heb ik gekozen voor de xbox.

Waarom?

4. Betere graphics
5. Harde schijf
6. Custom Soundtracks
8. De S controller vind ik fijner dan die van de gc, de ps2 is ook heel fijn alleen zijn de rumble motoren wat zwakjes.
Je bent gebrainwasht door Microsoft...Het gaat niet om de specs (koop dan een vette pc). Het gaat juist om het plezier, de games dus.

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 12:33:
[...]

Hmm ik heb dus wel altijd als ik ps2 speel: WOW heb je nogsteeds een ps1? Ownee tis een ps2, tjah dat za ik niet eens door al die kartels heen :X (en dat had ik de eerste keer ECHT (paar jaar geleden)

En als je nog nooit mooiere spellen dan die van de ps2 hebt gezien meot je echt eens die spellen die ik noemde spelen _/-\o_ dan zel je het vanzelf zien (dus zonder kartels en framerate gedoe, zoals het hoort bij console only spellen)
Dude ik wil niet veel zeggen maar ik zie meer Yaggies op de gamecube dan op de ps2. Zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt zijn de meeste gamecube spellen ontzettend geblurred. Dit betekend dus dat het beeld waziger word gemaakt om blokkerigheid te verminderen. Dit truukje deden ze ook in het verleden met de N64 die overdreven veel was geblurred.

Daarbij zijn yaggies lelijk daar mogen we allemaal hiet over eens zijn. Maar je moet je wle realiseren dat minder yaggies het spel nog niet mooier maken. Er zijn zoveel factoren die een spel mooi maken. Ik vind persoonlijk goede textures belangrijk. De andere wil weer dat er meer decals zijn. This gewoon een kewstie van smaak.

Verwijderd

er wordt behoorlijk veel in de rondte gepost in deze topic, maar leest viper_gts dit wel. Wel lache eigenlijk, moet ik ook eens doen, flamewar ergens beginnen en dan niet meer terugkomen. :*)

Verwijderd

OcNewB schreef op 23 november 2003 @ 12:37:
Dit soort topics blijven steeds weer uit de grond poppen. het blijft een broeikas van vooroordelen over "elkaars" consoles.

Waarom?

4. Betere graphics
5. Harde schijf
6. Custom Soundtracks

En Argumenten als de Xbox heeft zo weinig spellen? Wat een bucketload of crap. Als ik een gameswinkel binnenloop staan er twee keer zoveel xbox titels als gc titels.

Dus hier maar even de statistieken met uitgebrachte games voor de ps2/xbox/gc
Houd er rekening mee dat de ps2 al 1,5 jaar langer bestaat dan de xbox/gc!

PS2: 1020 titels totaal
XboX: 603 titels totaal
GC: 431 titels totaal

Wat zien we,
de xbox heeft in praktisch dezelfde periode als de gc 200 (is bijna de helft van alle titels van de gc) titels meer om uit te kiezen. En dat in 2 jaar tijd. De ps2 heeft er ongeveer 1000. Maar goed wel al 1,5 jaar voorsprong. En hoe lang bestaat de xbox al? Een jaar of twee?
Doorgerekend komt de gc dan op 800 titels, de xbox op 1200 en de ps2 op 1000.

Wie heeft er dan de meeste games?
Dit is natuurlijk niet reeel maar het gaat om het idee.

Nou ja, succes met kiezen!
Corectie de ps2 heeft al meer dan 2000 titels :*)

Verwijderd

Ik wacht wel met een nieuwe console totdat er een goede base voor HDTV is.
Ik erg me echt een aan de lage resolutie van game consoles, echt jammer dat na 3 console generaties jullie nog steeds zitten te spelen in crappy resolutie. Ik geloof dat momenteel de hoogste resolutie 852x480 is met een 16:9 ratio ?

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:42:
[...]

Dude ik wil niet veel zeggen maar ik zie meer Yaggies op de gamecube dan op de ps2. Zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt zijn de meeste gamecube spellen ontzettend geblurred. Dit betekend dus dat het beeld waziger word gemaakt om blokkerigheid te verminderen. Dit truukje deden ze ook in het verleden met de N64 die overdreven veel was geblurred.

Daarbij zijn yaggies lelijk daar mogen we allemaal hiet over eens zijn. Maar je moet je wle realiseren dat minder yaggies het spel nog niet mooier maken. Er zijn zoveel factoren die een spel mooi maken. Ik vind persoonlijk goede textures belangrijk. De andere wil weer dat er meer decals zijn. This gewoon een kewstie van smaak.
is jouw addres toevallig steen nr1?
dude je moet echt eens een van die spellen spelen die ik heb genoemd hoor, want blurring word al een laaange tijd niet meer gebruikt, helemaal niet bij die spellen die ik noem.
en als je goede textures zo belangerijk vind moet je zeker niet bij de ps2 zitten (weinig geheugen = minder mooie textures)

This space is occupied

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:45:
Ik wacht wel met een nieuwe console totdat er een goede base voor HDTV is.
Ik erg me echt een aan de lage resolutie van game consoles, echt jammer dat na 3 console generaties jullie nog steeds zitten te spelen in crappy resolutie. Ik geloof dat momenteel de hoogste resolutie 852x480 is met een 16:9 ratio ?
Ow nee weer zo iemand die een console resolutie met een pc resolutie vergelijkt ¬¬ Alweer zo iemand die weer alleen naar de specs kijkt en niet naar het beeld zelf. Ik heb me voorgenomen om er ook niet meer op te reageren.. Ik zal jouw wel een hint geven though. Kijk eerst naar eens pel op 800x600 op een tv (met rgb) en dan hetz elfde spel op 800x600 op een pc. En kom dan maar es terug ;)

• OcNewB
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:41:
[...]

Je bent gebrainwasht door Microsoft...Het gaat niet om de specs (koop dan een vette pc). Het gaat juist om het plezier, de games dus.
Nee dat ben ik niet. Ik heb er bewust voor gekozen. Nadat ik Halo, doa3, etctera had gespeeld was ik hooked. Ik heb ook een ps2 gehad en ik heb me daar ook prima mee vermaakt (jack+dexter grand tourismo etcetera) maar ik miste gewoon wat afwisseling in de games. Ik heb nog geen een goede shooter gezien op de ps2 bijvoorbeeld. Besides ik hem mijn xbox nu een jaar of 1,5 en ik heb er nog steeds geen spijt van! Daarnaast komen veel ps2 spellen na een maand of wat ook naar de xbox met betere graphics beter geluid en met meer mogelijkheden met soundtracks.

En ik ben verre van gebrainwasht.
Ik kijk ook met jaloerse ogen naar beyond good en evil (komt ook naar xbox) Naar zelda of naar metroid prime. Maar dat zijn maar een paar spellen. Bij de xbox was dat anders ik had veel meer spellen die ik moest spelen. En bij de ps2 was dat gewoon wat minder.

• OcNewB
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:45:
[...]

Corectie de ps2 heeft al meer dan 2000 titels :*)
Jah, als je ps1 titels meetelt....

• swopdark
  • Laatst online: 12-06 02:43

swopdark

ja doe maar...

psx is géén ps3!!!

Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 12:46:
[...]

is jouw addres toevallig steen nr1?
dude je moet echt eens een van die spellen spelen die ik heb genoemd hoor, want blurring word al een laaange tijd niet meer gebruikt, helemaal niet bij die spellen die ik noem.
en als je goede textures zo belangerijk vind moet je zeker niet bij de ps2 zitten (weinig geheugen = minder mooie textures)
Welke spellen zijn geblurred? Nou zelda bijvoorbeeld is erg geblurred, En mario sunshine heb je die achtergronden wel es gezien? Die zijn super erg geblurred. En dat heb je nog bij veel meer spellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:48:
[...]

Ow nee weer zo iemand die een console resolutie met een pc resolutie vergelijkt ¬¬ Alweer zo iemand die weer alleen naar de specs kijkt en niet naar het beeld zelf. Ik heb me voorgenomen om er ook niet meer op te reageren.. Ik zal jouw wel een hint geven though. Kijk eerst naar eens pel op 800x600 op een tv (met rgb) en dan hetz elfde spel op 800x600 op een pc. En kom dan maar es terug ;)
Haha, 800x600 op de PC. Dat was _jaren_ geleden, times have changed.
Minimum op de PC is nu toch echt wel 1280x1024.

Verwijderd

OcNewB schreef op 23 november 2003 @ 12:49:
[...]

Jah, als je ps1 titels meetelt....
Nee dus want dan komt ie over de 5000 titels ;)

• OcNewB
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:52:
[...]

Nee dus want dan komt ie over de 5000 titels ;)
En waar haalt u deze wijsheid vandaan?
Enlighten me please!

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:51:
[...]

Welke spellen zijn geblurred? Nou zelda bijvoorbeeld is erg geblurred, En mario sunshine heb je die achtergronden wel es gezien? Die zijn super erg geblurred. En dat heb je nog bij veel meer spellen.
Bij die spellen word het gebruikt om een soort sfeer te creeren, niet om kracht e sparen oid zoals bij de N64
Starfox gebruikt DAT soort blurring ook maar ook weer om een bepaald filmisch effect te krijgen

kijk maar eens met je ogen naar 1 punt, je zult merken dat dat punt er scherp uit ziet, en de rest blurry is. dit effect bootsen ze na.

This space is occupied

Verwijderd

[...]

Voor jouw mischien maar niet voor iedereen is het minimum 1280x1024. Er zijn ook mensen die geen 1000 euro pe rmaand gaan uitgeven voor nieuwere hardware. Daarbij bewust ik dit op een vergelijking dat een console beter beeld heeft op 800x600 dan een pc op 800x600. Je kan ze gewoon niet met elkaar vergelijken. This gewoon heel andere techniek.

• Hahn
Waar zie jij dat er beweert wordt dat de PSX een Playstation 3 is? Met PSX wordt/werd er vrijwel altijd Playstation 1 bedoelt, daarom vind ik het enigzins jammer dat Sony ervoor heeft gekozen om die nieuwe PS2 ook PSX te noemen, omdat je zo meer verwarring krijgt.

Verwijderd

OcNewB schreef op 23 november 2003 @ 12:54:
[...]

En waar haalt u deze wijsheid vandaan?
Enlighten me please!
Op de lijst van mijn kopier boer staan zo rond de 3000 ps1 spellen en rond de 2000 ps2 spellen. Moet ik er wel bijzeggen dat er ook veel japanse bijzitten. Die hier waarschijnlijk nooit zullen uitkomen :'(

• Ecco
Laat je niet misleiden door het aantal uitgekomen titels; dat zegt namelijk niets over de kwaliteit van de titels. Soms worden er echt massa's el-cheapo baggergames op de markt geworpen.
Daar heeft volgens mij Nintendo nog veruit het minst last van.

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

[...]
Meneer is grappig? :P

De meeste mensen zijn casual gamers en zijn niet zo gebrand op hoge resoluties. Verder is het als je niet de nieuwste videokaart (ieg een flink nieuwe :P ) hebt niet mogelijk om op die resolutie lekker te kunnen spelen bij de nieuwste spellen. Dan zit je nog met tft schermen die nu bij redelijk wat mensen thuis staan.. De meeste schermen die verkocht worden zijn 15" Hier komt momenteel wel verandering in, maar die wel al verkochte "kleinere" schermen kunnen de door jouw genoemde resolutie niet eens aan.
Minimum is "iets"
is dus een beetje kort door de bocht...
Ik speel m'n spellen niet op een lagere resolutie dan "iets"
lijkt me een iets betere uitspraak :P

Ik ben eik meestal wel tevreden met 1024*768 @ the moment :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Doe jezelf een groot plezier en koop een XBOX...en vergeet die andere consoles.

krijg je:

-Gamesconsole
-DVDspeler
-(ftp)server
-MP3 speler
-Andere console emulator (N64/PSX/Amiga/SNES/MAME etc etc)
-DivX speler
-Online gaming met LIVE

De XBOX kan veel meer als alleen spelletjes spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:22 ]

Verwijderd

Okyah schreef op 23 november 2003 @ 12:58:
[...]

Meneer is grappig? :P

De meeste mensen zijn casual gamers en zijn niet zo gebrand op hoge resoluties. Verder is het als je niet de nieuwste videokaart (ieg een flink nieuwe :P ) hebt niet mogelijk om op die resolutie lekker te kunnen spelen bij de nieuwste spellen. Dan zit je nog met tft schermen die nu bij redelijk wat mensen thuis staan.. De meeste schermen die verkocht worden zijn 15" Hier komt momenteel wel verandering in, maar die wel al verkochte "kleinere" schermen kunnen de door jouw genoemde resolutie niet eens aan.

[...]
is dus een beetje kort door de bocht...

[...]
lijkt me een iets betere uitspraak :P

Ik ben eik meestal wel tevreden met 1024*768 @ the moment :)
Resolutie zegt ook niet zo veel vind ik. Een hogere resolutie is er alleen voor minder yaggies te krijgen. Maar zoals ik al eerder zei: "Minder yaggies is een van de miljoen dingen die een spel mooier kan maken". Ik vind dat ze eens een keer meer aan de textures of aan de caracters doen. Bijvoorbeeld in silent hill 3 die caracters zijn er gewoon goddelijk uit. Zelfs op 800x600 off lager :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:59:
Doe jezelf een groot plezier en koop een XBOX...en vergeet die andere consoles.

krijg je:

-Gamesconsole
-DVDspeler
-(ftp)server
-MP3 speler
-DivX speler

De XBOX kan veel meer als alleen spelletjes spelen.
dat kan de ps2 ook ;) Van de ftp server weer ik het niet zeker, maar ik neem aan dat dat ook geen probleem is. Btw stuur dan es een link waar je een N64 emulator voor een x-box kan downloaden want ik geloof er niks van ;)

Daarbij moet je er niet vergeten bij te zeggen dat je de console's moet ombouwen a 200 euro om die leuke dingen te doen die jij daar hebt staan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:13 ]

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
Lijkt me makkelijke keuze, aangezien je al PS1 spellen hebt, zou ik voor de PS2 gaan.

Veruit het grootste spellen aanbod en je kan je oude spellen ook nog eens spelen.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 19:38
Persoonlijk zou ik gewoon voor de Gamecube gaan. Ik heb inderdaad deze console ook thuis staan en voor mij was de keus ook erg simpel om hem in huis te halen.

Voordeel:
- Gevarieerd spellen aanbod
- Innovative games
- Betere third party support dan de N64
- Groot aanbod van games, in begin was dit mager maar nu betaal ik me schil aan games.
- De games hebben een magic sparkle waardoor je weer wat jonger voelt :+ Voor onbekende zullen de games er "kiddie" uitzien maar dit is meer dan onzin. Goed voorbeel is bv zelda, de cellshading brengt de wereld tot leven en of je echt in het spel zit. Het lijkt gewoon een fantastische tekenfilm die je zelf speelt. Kiddie is dus een onzin uitspraak. Zelf zou ik ziek worden van spellen waar alles over de duivel gaat en dat de apocalypse begint als er miljoenen zielen worden verzameld.. En daarnaast Nintendo bied genoeg games aan voor jong en oud, zo zijn er ook genoeg serieuse titels beschikbaar.

- Klein voordeel, Gameboy player voor als je een gba hebt :) Een erg leuke gimmick.
- Nintendo Power 8)
- Qua marketing ging het eerst slecht maar persoonlijk vind ik het stukken beter nu gaan, vooral sinds verleden maand. Denk dat dit nog wel een impact gaat krijgen op third party support.
- Geweldige party games!
- Prijs (games en consoles)

Nadeel:
- Klein aanbod RPG's alleen dit veranderd volgend jaar met het prachtige ToS en Baten Kaitos
- FPS en Racegames laten op dit moment ook nog een beetje de wensen over, alleen ik heb daar mijn pc voor en vind dit dus totaal geen probleem.
- Zelda verslaving :+ O+
- Weinig online...ik zie dit niet als een verlies. Het is tenslotte een console.

Verder weet ik geen nadeel, ik ben er gewoon erg tevreden over en mijn vriendin die speelt er ook erg graag op :) Uitspraken zoals deze heeft betere graphics en meer mhz zijn onzin, het gaat erom wat jij belangrijk vindt in games.

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Ik zelf zou voor de X-Box gaan. Ik heb er nog geen. De reden is dat de spellen die er voor de xbox zijn mij erg goed bevallen, en bovendien de multiplayer online optie bij de box. Deze mogelijkheden hebben de andere 2 ook, maar bij de cube is er op het moment maar 1 spel die multiplayer ondersteunt dacht ik, en bij de PS2 is het 'net' mogelijk zeg maar :7 Dat is de voornaamste reden, zou op de PS2 nu online gamen ook zo beroemd zijn als xbox live dat zou de keus tussen deze 2 wat pittiger zijn.

Enigste reden dat ik geen xbox heb/ga kopen is de prijs plus mn portemonnaie laat t niet toe :'(

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Verwijderd

Ik ga geen link posten (das illegaal), maar ik kan wel een quote posten over een poll van beste emulators op de XBOX.

"Amiga 500 - uaex
Only Amiga emulator available on the Xbox.

Arcade - MAMEoX
This is where you'll see alot of disagreement. While I agree for the most part with the ease of use of Mame-X compared to Mameox, Mameox uses the more recent build of the MAME code, supports more arcade software, and is generally more stable. Shadowland had also pointed out that some sidescrolling raster-based games seem to run smoother on mame-x, but I couldn't see it. MameoX also has better support of Midway games like Smash TV and Mortal Kombat 2, and plays vector-based games like Tempest more accurately.

Atari 2600 - Z26
Better compatibility than Stella, and soon to be updated with Xports
recent menu.

Atari ST - WinSTon
Currently the only Atari ST emulator on Xbox, and likely to be updated with Xports recent menu.

Gameboy Color/Gameboy Advance - XboyAdvance
Great GBA emulator that also emulates GBC games. Plays games fullscreen, and has good speed, outside the graphically intensive games like Tony Hawk, and Ecks vs. Sever. GBC games are flawless. Quite recommended.

Genesis/Sega CD - either Xenesis or NeoGenesis
Both of these are excellent. NeoGenesis uses Xport's rediculously configurable menu, and has great compatibility. Xenesis also runs most Genesis and Sega CD games wonderfully, and some people view Carcharius' menu as being easier to use than Xports.

Master System - SMSplus
Wonderful menu, exceptional compatibility. It doesn't emulate the FM sound found in japanese Master Systems, but other than that, this is great stuff.

Neo Geo - Kawa-X
Absolutely the best Neo Geo emu on Xbox. With the capability of playing the majority of Neo games almost flawlessly, AND being able to play Capcom's CPS 1 and CPS 2 arcade software, this is an essential emulator for your Xbox.

Nintendo Entertainment System FCE Ultra
Using a lovely Super Mario Bros 2 theme for the menu, this is one of the best NES emulators out there, for either PC or console. It has much better compatibility than Nester, and supports MANY features like savestates, and screenshots. Other than a lack of lightgun support, this is as close as you're going to get without getting the original console.

Nintendo 64 UltraXLE
The main reason why I'll agree with this being the better N64 emulator (right now), is that for the few games that it emulates (Mario 64, Mario Kart, Wave Race), it emulates them well. PJ64 emulates a far larger amount of games, but most are too glitchy for my liking. This will probably change when the emulators are updated.

Playstation - PCSXbox
The only Playstation emulator available on Xbox.

Super Nintendo - xSNES9x
One of the original emus on the system, and still one of the best. With a high level of compatibility, gorgeous GUI, and pending update, Its the SNES emu of choice. Just don't play it on a progressive scan TV...

Turbografx-16/CD - Hugo
Also recently updated sporting a new interface, this is really the only TG-16 emu on the Xbox, not including the earlier versions ported by the same coder. While the original emu that this is ported from doesn't have the best of compatibility, it has excellent speed, and plays both "iso'ed", and original Turbo CDs fairly well.

I'd also like to mention that Final Burn is also a wonderful CPS 1/CPS 2 emulator, that plays some great shooters that neither Mameox nor Kawa-X emulates, such as Guwange, and Esp Ra De. Definitely worth checking out."

p.s. De XBOX heeft ook nog betere gfx en is sneller dan een PS2 en in de XBOX kun je "onbeperkte grootte" harde schijf inbouwen.

Het kost helemaal geen 200 euro om de XBOX om te bouwen (alleen als je misschien 250 gig hd erin wilt zetten). Ik heb een cheapmod en kostte misschien 15 euro in totaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:18 ]

Verwijderd

Ik heb mijn next-gen periode afgetrapt met een xbox, om vervolgens een halfjaartje later ook een gamecube te scoren.

De xbox is naar mijn mening het meest veelzijdig. Hoewel de spellen voor de xbox momenteel (imo) nog niet om over naar huis te schrijven zijn, zitten er toch wel degelijke spellen tussen (Halo, Fable, KOTR, topspin). Maar toch zijn het niet allemaal helemaal mijn spellen.

Mijn xbox was meteen toen ik hem verkreeg omgebouwd. Dit bracht vele voordelen met zich mee, onder andere dat ik geen spellen meer hoefde te kopen, maar vooral de uitbreiding met de mogelijkheid om op emulators te spelen. Ik heb nu onderhand Snes/nes/n64/genesis/gba emu's erop staan, waar ik eigenlijk meer mee speel dan de xbox spellen zelf.

Toch kan ik niet te lang volhouden met de xbox, en vooral het gemis van de zelda en resident evil spellen overtuigde mij om ook voor een gamecube te gaan. En ik moet zeggen dat de gamecube mij toch wat meer aansprak qua spellenaanbod dan de box. Ze zijn een stuk minder arcade, en dat bevalt mij eigenlijk wel. Het enige nadeel is voor mij dat ik de spellen nog moet kopen, omdat ze nog niet brandbaar zijn. Maar gelukkig is het mogelijk om spellen te streamen, dat ga ik binnenkort maar eens checken.

Verwijderd

ik zou zelf voor een xbox gaan...
(gewoon omdat er zo veel spellen voor zijn)

gamecube is wel leuk voor de mario games ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 13:19:
ik zou zelf voor een xbox gaan...
(gewoon omdat er zo veel spellen voor zijn)

gamecube is wel leuk voor de mario games ;)
Ik heb het! Koop ze alle 3 dan heb je alle voordelen bij elkaar :P

Verwijderd

ach ja, kan ook he :P
ik heb zelf de gamecube en de xbox.

xbox is wel leuk omdat je hem kunt ombouwen ;) (lekker xvid divx enz zien)
en er zijn gewoon vet veel spellen.
En de gamecube heb ik gewoon voor de mario games :)

Verwijderd

ja maar dat ombouwen kost duurder dan de console zelf :( dat vind ik gewoon rip off.

(Btw ik heb ook gehoord dat de gamecube om te bouwen is en dat die spellen op speciale kleine dvd's worden gefikt)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:44 ]

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 13:43:
ja maar dat ombouwen kost duurder dan de console zelf :( dat vind ik gewoon rip off.

(Btw ik heb ook gehoord dat de gamecube om te bouwen is en dat die spellen op speciale kleine dvd's worden gefikt)
nope dat kan niet.
je kan wel cube iso´s streamen vanaf je pc naar je cube via Phantasy Star online en de Broad band adapter >:)
speelt lekker kan ik je vertellen :)

This space is occupied

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 13:47:
[...]

nope dat kan niet.
je kan wel cube iso´s streamen vanaf je pc naar je cube via Phantasy Star online en de Broad band adapter >:)
speelt lekker kan ik je vertellen :)
LOL das evil xD, maar waa sla je die iso op dan? zover als ik weet heeft de game cube geen hd. (

btw heb jij een RGB kabel voor je cube ?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 13:50 ]

• RSpliet

RSpliet

*blink*

daPet schreef op 23 november 2003 @ 13:06:
Lijkt me makkelijke keuze, aangezien je al PS1 spellen hebt, zou ik voor de PS2 gaan.
Dat maakt dus geen ene flikker uit lijkt mij, je kan toch ook gewoon je PS1 aangesloten houden, meeste tv's tegenwoordig stikken van de AV-poorten ed. dus da's geen probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door RSpliet op 23-11-2003 13:58 ]

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 13:48:
[...]

LOL das evil xD, maar waa sla je die iso op dan? zover als ik weet heeft de game cube geen hd. (

btw heb jij een RGB kabel voor je cube ?
Zoals ik al zeg word het dus gestreamd, niks opgeslagen, maar what you stream is what you see :)
en er word ook gebruik gemaakt van het geheugen om een cache te maken.

en nee ik heb nog geen RGB (nooit nodig gehad, maar nu wel omdat ik nu een 72 cm breedbeeld heb >:))
Ik wil dr wel eentje halen :), want ik heb het verschil wel gezien he :)

This space is occupied

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op 23 november 2003 @ 13:58:
[...]

Zoals ik al zeg word het dus gestreamd, niks opgeslagen, maar what you stream is what you see :)
en er word ook gebruik gemaakt van het geheugen om een cache te maken.

en nee ik heb nog geen RGB (nooit nodig gehad, maar nu wel omdat ik nu een 72 cm breedbeeld heb >:))
Ik wil dr wel eentje halen :), want ik heb het verschil wel gezien he :)
Ja het verschil is erg groot, rgb is zoizo al beter dan s-video en bij een tv-out zie je al het beeld verschil tussen compesite en s-video. Rgb is nog beter dan dat en het ziet er gewoon super strak uit. Een klein nadeeltje is aan rgb dat je iets meer yaggies hebt. Maar he krijgt er vlijm scherp beeld voor terug :)

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

Ik ben bang dat ik na al die replies een beetje overbodig ben, maar dat benik wel vaker dus dat geeft niet :9

OK je houdt van
1 racespellen
2 adventures en
3 spellen die je met zn allen kan spelen

Nou bij 2 en 3 lijkt me dus de gamecube het beste, Zelda, Metroid en binnenkort ook weer een Final Fantasie (¿) zullen je qua adventures wel even bezig houden, al hoewel PS2 ook wel een hoop spul heeft, Kindom Hearts en al dat FF geweld. Maar Zelda en Metroid zijn toch wel even andere koek!

En als je met zn allen wil spelen (party games) nou dan is de gamecube natuurlijk heer en meester met Super smash Brothers Melee, Mario Kart, Monkey Ball 1/2, Mario Party (die is wel erg kiddy, maar ik heb gasten tussen de 20 en 30 zich prachtig zien vermaken met dat spel, dus dat maakt echt geen reet uit) en Sega Soccer Slam en vast nog wel wat. En als je ook graag tegen elkaar vecht dan heb je misschien geen Tekken, maar met Soul Caliber II heb je een van de beste vechtspellen ooit, op welke console je hem ook speelt.

Alleen met racespellen heb je aan de gamecube wat minder, je hebt natuurlijk FZero, die erg goed is en ook weer met zn vieren gespeelt kan worden, en nog wat andere race spelletjes, maar ja ik denk dat je je toch veeel langer zal vermaken met Bijv. GT3 en 4.

Verder zijn de PS2 en XBOX wel handig met dvd kijken, maar daar blijft het wel bij, want al die andere functies zijn eigenlijk wat overbodig. divx en mp3, daar heb je je PC toch voor?
En online spellen zoals schiet spellen zijn vaak toch het beste op de PC, door een muis, toetsenbord en vaak meer diepgang enzo. Al is het misschien wel leuk ook via je console tegen anderen over internet te te racen zoals met Need for Speed, maar dat is lang niet zo leuk als met zn vieren gewoon offline tegen elkaar spelen...

En zo is het!

Verwijderd

want al die andere functies zijn eigenlijk wat overbodig. divx en mp3, daar heb je je PC toch voor?
Waarom zou je dan DVD kijken op je Xbox/PS2, en niet op je PC? :)

Sinds gisteren ben ik naast Gamecube en Dreamcast bezitter nu ook Xbox bezitter, en de mogelijkheid dat ik nu makkelijk/snel DVD kan kijken op de TV vind ik toch een groot voordeel. Normaal kijk ik alles op m'n PC, maar wilde ik iets op TV kijken, dan moest ik m'n laptop erbij pakken met een hele schep kabels. En dan was het ook nog onhandig om een film te starten.

Ik kan je ben ik bang verder niet helpen met de keus van een console, want er zijn al zoveel goede argumenten opgenoemd in dit topic. Zelf vind ik de spellen op de GC prachtig (origineel, goed uitgewerkt), maar de Xbox heb ik erbij voor andere 'soort' spellen zeg maar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 15:24 ]

• daPet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 08:35
S3v3n_0f_n1n3 schreef op 23 november 2003 @ 13:57:
[...]

Dat maakt dus geen ene flikker uit lijkt mij, je kan toch ook gewoon je PS1 aangesloten houden, meeste tv's tegenwoordig stikken van de AV-poorten ed. dus da's geen probleem.
Je hebt helemaal gelijk, maar je gaat aan het feit voorbij dat je op de XBOX of GameCube nogal moeilijk PS1 én PS2 spellen kan spelen, dat kan wel op een PS2.
Dat scheelt weer een apparaat in je kast (en AV-poort) en je kan je PS1 dan mooi op een andere tv aansluiten.

TS kan de PS1 ook nog verkopen ;) Heb je weer korting op de aanschaf van de PS2.

-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering

• Dr. Strangelove
-Gamesconsole
-DVDspeler
-(ftp)server
-MP3 speler
-DivX speler
-Online gaming met LIVE
Allemaal nutteloze mogelijkheden. Die functies heeft de gemiddelde persoon al lang op zijn PC of DVD speler. Allemaal non-argumenten om een xdoos te kopen.

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 23 november 2003 @ 16:13:
[...]

Allemaal nutteloze mogelijkheden. Die functies heeft de gemiddelde persoon al lang op zijn PC of DVD speler. Allemaal non-argumenten om een xdoos te kopen.
Dat zal best, maar we hebben toch ook al spellen op de pc? dus waarom zou je dan nog een box kopen.

Het zijn allemaal kleine dingetjes, en hoewel ze meestal allang in omloop zijn, kunnen ze goed van pas komen.

• Dr. Strangelove
Spelletje op een console zijn toch wel wat anders dan spellen op een PC.

Een Xbox als DVD speler gebruiken levert hetzelfde op als een gewone DVD speler (behalve dat de beeldkwaliteit van DVD op de Xbox, net als op de PS2 trouwens, Kwalitatief Uitermate Teleurstellend is).

• Ecco
Precies, zeg nee tegen integratie. Een spelcomputer heb je om spellen op te spelen en een DVD-speler heb je om DVD's op te kijken. Als die functies niet ingebouwd waren zou dat je al gauw 50 euro schelen en voor dat bedrag heb je iets dat veel beter zijn werk doet dan wat jou door de keel geduwd wordt.

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-10 17:35
Heb zelf laatst nog een PS2 gekocht. Gewoon die games me meer aantrekken dan bv Zelda oid. Maarja, het blijft toch je eigen keuze ;)

• Noedelsupke
Holy shit wat een reacties :o

ik heb er pas een paar gelezen, maar zal ff wat 'vragen' beantwoorden die ik al zag

als tv heb ik een breedbeeld 82 cm....ik geloof dat veel console spellen een widescreen optie hebben?

verder heb ik als geluid een dd/dts omgeving, nu heeft de xbox als enige dacht ik dolby digital?

en de gamecube dolby prologic II? dat zou jammer zijn, want mn receiver ondersteunt dat niet

oja en ik zag iemand zeggen dat de controllers van de xbox zo onhandig zijn: dat gaat tegenwoordig ook niet meer op IMO, sinds ze standaard die kleine controllers erbij leveren _O_

maar qua controllers blijft de ps2 heersen, omdat ik die gewoon al gewend ben van de psx

gamecube controllers liggen imo super in de hand, maar de controle van veel spellen laat toch te wensen over.........sowieso ben ik geen liefhebber van shooters op consoles: die kunnen echt niet tegen de controle op de pc op

maargoed ik ga 'even' verder lezen :+

PIII 800@804 Mhz

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

btw over dat geluid verhaal. :)

Xbox ondersteund DD. De PS2 DTS en DPLII. Maar daar moet wel bij gezegt worden dat maar zeer weinig games gebruik maken van DTS (echt heel weinig).

De Gamecube ondersteund idd alleen maar DPLII.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

• Noedelsupke
Ik zie dat veel mensen het hebben over Final Fantasy als goede adventure zijnde

maar das toch meer rpg??? en rpg's houd ik dus niet van! er is toch een wezenlijk verschil tussen adventure en rpg

ik denk dat Zelda ook meer rpg dan adventure is?? of heb ik dat fout, heb zelda nog nooit gespeeld nl.

verder vind ik Metal Gear Solid het beste spel OOIT wat ik gespeeld heb op de PSX
nu is metal gear 2 alleen op de ps2 uit dus dat maakt het alweer moeilijker

volges mij moet ik ze echt alledrie gaan kopen ofzo :(

trouwens dat xbox live schijnt zo gaaf te zijn, maar dat trekt me helemaal niet eigenlijk.......zeker niet omdat je per maand moet betalen :{ maarja heb t nog nooit 'ervaren' eigenlijk

PIII 800@804 Mhz

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Zelda is idd meer adventure. :) FF is volgens mij gewoon RPG hoor.

En MGS komt ook voor de GC uit. :) Genaamt: MGS: Twin Snakes. Dit is een compo van deel 1/2 maar dan met sterk verbeterde graphics en nieuwe dingen etc. :) MGS3 is voorlopig nog PS2 exclusief. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Verwijderd

ViperGTS schreef op 23 november 2003 @ 18:39:
Ik zie dat veel mensen het hebben over Final Fantasy als goede adventure zijnde

maar das toch meer rpg??? en rpg's houd ik dus niet van! er is toch een wezenlijk verschil tussen adventure en rpg

ik denk dat Zelda ook meer rpg dan adventure is?? of heb ik dat fout, heb zelda nog nooit gespeeld nl.

verder vind ik Metal Gear Solid het beste spel OOIT wat ik gespeeld heb op de PSX
nu is metal gear 2 alleen op de ps2 uit dus dat maakt het alweer moeilijker

volges mij moet ik ze echt alledrie gaan kopen ofzo :(

trouwens dat xbox live schijnt zo gaaf te zijn, maar dat trekt me helemaal niet eigenlijk.......zeker niet omdat je per maand moet betalen :{ maarja heb t nog nooit 'ervaren' eigenlijk
Metal Gear Solid 2 is ook verkrijgbaar op de Xbox, een remake van de eerste komt voor de gamecube en Metal Gear Solid 3 komt voor de ps2 ... om het nog even iets ingewikkelder te maken :)

FF is inderdaad meer een rpg, bedoel je met adventure de monkey island achtige point-and-click games?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

ViperGTS > Ja, breedbeeld wordt afentoe wel ondersteund, maar echt veeeeel te weinig, hoor. Ik heb zelf practisch niets (cube/xbox) waabij bb ondersteund wordt. Starfox is geloof ik de enige :/ Ik wil Beyond Good & Evil binnenkort halen, deze ondersteunt ook bb :) (en is op alle consoles te halen).

Zelda is wel meer adventure dan rpg, hoor :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Okyah schreef op 23 november 2003 @ 19:21:
ViperGTS > Ja, breedbeeld wordt afentoe wel ondersteund, maar echt veeeeel te weinig, hoor. Ik heb zelf practisch niets (cube/xbox) waabij bb ondersteund wordt. Starfox is geloof ik de enige :/ Ik wil Beyond Good & Evil binnenkort halen, deze ondersteunt ook bb :) (en is op alle consoles te halen).

Zelda is wel meer adventure dan rpg, hoor :)
word al door veel meer spellen ondersteund hoor. :) Maar idd nog steeds te weinig. Zo'n optie zou eigenlijk al standaard moeten zijn ondertussen gezien het steeds verder groeiende aantal BB tv's eigenaren.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, er zijn wel meer spellen, maar ik heb ze niet :P
Ik heb toch meer dan 10 titels en maar 1 daarvan is bb :/
Verder weet ik van F-Zero dat die breedbeeld doet :9 Misschien toch maar aanschaffen, maar ik wacht even tot die ietsjes goedkoper is, ik kan er toch prob neit alles uithalen :|

Alone at last
Just nostalgia and I

Verwijderd

Dr. Strangelove schreef op 23 november 2003 @ 16:13:
[...]

Ej heb je wel es de geweldige kwalitijd van het beeld bij roms op de pc gezien? dat bee;d lijkt net mien Dobbelsteen in een blokkendoos. Volgens mij heb je nog nooit roms op de pc gedaan anders had je dit niet gezecht. Een dvd film ziet er ook beter uit op een x-box of een losse dvd speler. En divx ook en zo kan ik nog wel effe door gaan :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 20:13 ]

• PROximity
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11 07:34
Het is altijd wel grappig hoe er over de xdoos word gepraat.
Het is een Gameconsole, MP3 speler, DivXPlayer, ftp server etc. etc. in 1!
Echter is dit niet in de originele staat waarin hij geleverd word. Als ik wist hoe ik zo'n xdoos moest ombouwen naar een divxplayer had ik er allang 1 gekocht. Maar aangezien ik dit niet weet overweeg ik ook een kubus of speelstation!

Verwijderd

PROximity schreef op 23 november 2003 @ 20:17:
Het is altijd wel grappig hoe er over de xdoos word gepraat.
Het is een Gameconsole, MP3 speler, DivXPlayer, ftp server etc. etc. in 1!
Echter is dit niet in de originele staat waarin hij geleverd word. Als ik wist hoe ik zo'n xdoos moest ombouwen naar een divxplayer had ik er allang 1 gekocht. Maar aangezien ik dit niet weet overweeg ik ook een kubus of speelstation!
Je kan hem ook laten ombouwen door een proffesioneel bedrijf kost wel zo ron de 150/200 euro maar dan heb je ook wat ;) Maar zoals ik al zei: de ps2 kan dit ook. Er zijn zat site's die divx player voor de ps2 hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 20:22 ]

Verwijderd

Ik heb zelf een gamecube en een pc.

Ik vind persoonlijk de gamecube de leukste spellen hebben voor multiplayer. Dus met zijn 2/3/4en achter de tv en spelen maar. Maar ik vind simpele spellen daarvoor het leukste :: Smash brother, monkeyball, soccerslam, timesplitters.

Voor singleplayer heb je op de cube dan zeker wat toppers maar dat ligt er maar net aan wat je zelf leuk vindt. Ik vind metroid en zelda erg tof. En er zijn nog talloze games die ik zou willen spelen.
Eveneens zijn dat Nindendo exclusive games die ik niet op de pc kan spelen zoals een aantal andere van de xbox.

Echter denk ik dat je moet kijken naar de huidige spellen. Maak een lijstje voor iedere console en ga eens vergelijken. Iedereen vindt zijn console toch de beste want... vul zelf iets in.... maar het gaat er toch om dat JIJ aan het spelen bent en niet wij.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-11 15:35
Alleen voor de prijs al zou ik voor de cube gaan, ook veel fun met meerdere mensen. Ik heb zelf ook de double dash pack gehaald en ben zeer tevreden.

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 18:54:
[...]

Metal Gear Solid 2 is ook verkrijgbaar op de Xbox, een remake van de eerste komt voor de gamecube en Metal Gear Solid 3 komt voor de ps2 ... om het nog even iets ingewikkelder te maken :)

FF is inderdaad meer een rpg, bedoel je met adventure de monkey island achtige point-and-click games?
das lekker wazig idd.......op iedere console komt er dus 1 metal gear spel uit maar wel allemaal verschillende 8)7

aangezien ik erg resident evil fan was op de psx is daar de gamecube weer aantrekkelijk voor nu deel4 en zero enzo uit gaan komen
en adventures bedoel ik idd de monkey island stijl adventures mee, zoals broken sword eigenlijk de enige was die hieraan kon tippen op de psx..... 'echte' adventures zullen nou eenmaal steeds schaarser worden ;(

oja en de dvd optie is voor mij sowieso een non argument aangezien ik een standalone heb waar ik tevreden mee ben en die door een xbox en ps2 absoluut niet overtroffen zal worden

dusssssssss gamecube is erg aantrekkelijk, (maar de rest ook eigenlijk :D :'( )

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

ViperGTS schreef op 23 november 2003 @ 21:14:
[...]
en adventures bedoel ik idd de monkey island stijl adventures mee, zoals broken sword eigenlijk de enige was die hieraan kon tippen op de psx..... 'echte' adventures zullen nou eenmaal steeds schaarser worden ;(

oja en de dvd optie is voor mij sowieso een non argument aangezien ik een standalone heb waar ik tevreden mee ben en die door een xbox en ps2 absoluut niet overtroffen zal worden
Voor 'adventures' hoef je geen console kopen, want er komt meer uit op de PC (BS3, Black Mirror, Runaway Adventure, Sam & Max 2), dus. DVD niet nodig? Dus,
dan lijkt met de Gamecube de beste optie voor je 'meerdere spelers'.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 21:50:
[...]

Voor 'adventures' hoef je geen console kopen, want er komt meer uit op de PC (BS3, Black Mirror, Runaway Adventure, Sam & Max 2), dus. DVD niet nodig? Dus,
dan lijkt met de Gamecube de beste optie voor je 'meerdere spelers'.
Ik vind de aventures van de pc altijd zo saai en zoutloos, gaat het niet over vampiers dan gaat het wel over de middeleeuwen. Ik vind de anime like adventures/rpg op een console daarom ook veel kleurijker een smaakvoller.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 23:01 ]

• Ecco
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 23:00:
[...]

Ik vind de aventures van de pc altijd zo saai en zoutloos, gaat het niet over vampiers dan gaat het wel over de middeleeuwen. Ik vind de anime like adventures/rpg op een console daarom ook veel kleurijker een smaakvoller.
Heuh? Waar heb je het in vredesnaam over kerel? Sam & Max 2 over vampiers of middeleeuwen? Zou je je niet eens afvragen voordat je iets post, of je wel een flauw idee hebt waar je over lult? Je weet blijkbaar niet eens wat adventure games zijn |:(

• Alabama_man
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-08 14:37
Ik zou persoonlijk voor de gamecube gaan. Die heeft naar mijn mening de leukste 4-player spellen (smash brothers, time splitters, mario kart, f-zero, mario party en nog een paar andere) en is vrij goedkoop. Wat ook een groot voordeel van de gamecube is zijn de korte laadtijden. Iets waar ik me bij de ps2 soms een beetje erger.
Pagina: 1 2 Laatste