Toon posts:

onbekend vraagteken icoontje

Pagina: 1
Acties:
  • 470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sinds enige tijd heb ik een onbekend icoontje in mijn System Tray er bij.

Het icoontje ziet er uit als een geel vierkantje met afgeronde hoeken. In dit vierkant staat een blauw vraagteken weergegeven.

Als ik met de rechter muisknop op het icoontje klik krijg ik een menu te zien met de volgende opties:
- show startpage (grijs, uitgeschakeld)
- disconnect (grijs, uitgeschakeld)
- update
- hide

Als je op update klikt gebeurt er niets. Als je op hide klikt verdwijnt het icoontje maar als je opnieuw opstart is het er weer.

Weet iemand van welk programma dit icoontje is? en nog belangrijker hoe ik er weer van af kan komen?

Alvast bedankt.

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 10:54
Heb dit ook al es gehad op computer die beneden staat (wordt door rest van familie misbruikt :/).
Toen heb ik het opgelost door gewoon in het register de sleutel te verwijderen die ervoor zorgde dat dat ding opstarte. De naam was iets met MS erin als ik mij goed herinnner :?.

Verwijderd

Dat is spyware, kan je verwijderen met ad-aware (www.ad-aware.com) Ik heb hem her en der al vaker gezien, maar ben de naam kwijt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb alle info uit de vorige topics bekeken en uitgeprobeerd maar zonder resultaat. Kan het zijn dat MS-connect ook andere namen gebruikt?

Elke hulp is welkom.

Alvast bedankt,

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:56

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 19:38:
Dat is spyware, kan je verwijderen met ad-aware (www.ad-aware.com) Ik heb hem her en der al vaker gezien, maar ben de naam kwijt.
Of probeer Spybot - Search & Destroy, die vindt soms nog wat meer.

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Verwijderd

Spybot krijgt 'em ook niet altijd weg. Zoek ff in je system32-dir naar exe's, heb hem eens herkend als code.exe Kijk ook wat voor bijzonders er opstart in je msconfig, evt. nazoeken in je register bij /software/windows/currentversion/run

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 21:41:
Spybot krijgt 'em ook niet altijd weg. Zoek ff in je system32-dir naar exe's, heb hem eens herkend als code.exe Kijk ook wat voor bijzonders er opstart in je msconfig, evt. nazoeken in je register bij /software/windows/currentversion/run
De eventuele dll's die worden gebruikt, worden dan doodleuk gemist.

@ TS: Probeer HijackThis eens, als je er zelf niet uitkomt hier gewoon een log daarvan posten.

Verwijderd

Topicstarter
Andina en Schouw bij deze wil ik jullie hartstikke bedanken voor jullie geweldige hulp. Eindelijk ben ik van dat rot ding af.

Ik had zowel code.exe als cat.exe in mijn system32 directoy staan. code.exe was niet te vinden in de registry, dus deze was waarschijnlijk door ad-aware of spybot verwijdert uit mijn registry.

Cat.exe was wel degelijk in mijn registry te vinden, op diverse plekken zelfs. Ik hem hem er overal uitgegooid.

Beide executables natuurlijk verwijderd en mijn laptop is weer gered :-)

Dit scheelt mij weer een weekendje laptop herinstalleren.

Met vriendelijke groet,

Florin

Voor alle mensen die nog niet precies kunnen volgen wat ik gedaan heb, volgt hier een samenvatting.

Maar voordat ik begin, eerst het volgende:
Ik leg hier alleen maar uit hoe ik in mij geval het probleem heb opgelost. Het zal waarschijnlijk ook in andere gevallen werken, maar dit is geen garantie. Ik draag en neem geen verantwoordelijkheid in geval je computer niet meer op wilt starten of wat dan ook voor andere problemen krijgt door het uitvoeren van onderstaande stappen.

Stap 1:
M.b.v. ad-aware en spybot alle rotzooi verwijderd, ze vinden veel maar duidelijk niet alles. Want ik had het probleem nog steeds.

Stap 2:
M.b.v het commando "msconfig" kan je bij het tabblad opstarten allerlei programma's uitschakelen zodat deze niet opgestart worden. N.a.v. de reactie's ben ik begonnen met alle .exe files die in de c:\windows\system32 directory staan.

Stap 3:
Als je msconfig afsluit vraagt hij of je de computer opnieuw wilt opstarten, dit heb ik gedaan. Na het opnieuw opstarten was het icoontje inderdaad verdwenen. Het spyware programma bevindt zich dus in de meuk die ik uitgeschakeld heb.

Stap 4:
Schakelen een voor een de uitgeschakelde programma's terug in, iedere keer opnieuw opstarten en controleren of het icoontje weg blijft. Na enige keren opnieuw opstarten kwam ik er achter dat cat.exe de boosdoener was.

Stap 5:
Schakel alle resterende programma's die nog uitgeschakeld staan weer in, je weet nu inmiddels de boosdoener.

Stap 6:
Verwijder de boosdoener uit je system32 directory (in mijn geval cat.exe)

Stap 7:
Start het programma regedit (wees voorzichtig met dit programma, als je teveel wijzigd kan je computer rare dingen gaan doen). Zoek op de naam van de boosdoener (in mijn geval dus op cat.exe). Je zal hem waarschijnlijk een aantal keren tegen komen, verwijder hem op alle plaatsen.

Stap 8:
Start je computer opnieuw op en haal opgelucht adem, als het goed is ben je nu van het rot programma ontdaan.

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05-2025

Verbal Kint

The man with the plan

I O+ GoT!

Ik zette net de laptop van mijn vriendin aan en gelijk viel het icoontje me op. Door er op te klikken met de taskmanager open zag ik al snel dat het "cat.exe" moest zijn (die gaf nl cpu-activiteit voor cat.exe bij een rechtsklik op het icoontje). Google gaf een beetje veel antwoorden maar hier vind ik natuurlijk meteen wat ik zocht (dat had ik kunnen weten natuurlijk, maar ja, ik hang teveel in AVH waarschijnlijk).

Spyware dus! Straks mn vriendin maar even vermanend toespreken.... Toch ook nog een vraagje: In het register, moet ik alleen de waardes verwijderen of de hele key?

Great minds think alike!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Stap 1:
M.b.v. ad-aware en spybot alle rotzooi verwijderd, ze vinden veel maar duidelijk niet alles. Want ik had het probleem nog steeds.
Had je dit in safe-mode gedaan? wanneer het programma in gebruik is dan kan het namelijk niet verwijderd worden denk ik. :)

Human Bobby

Pagina: 1