DOC Moderatie feedback

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19
als ik ooit weer de groothandel in ga
wil ik best onder het mom van oc challenge wat organiseren

lijkt me een goed idee maar waarom doet tweakers dit zelf niet ?
met hun contacten ????

dan is die boost er zeker weer

en stuk of 40 combies van mem / mobo / cpu ter beschikking tegen inkoop

en gaan :)

wie wordt de beste !

koeling voeding enz dat maakt het dan uit
en je skills van tuning

Verwijderd

Astennu schreef op 22 november 2003 @ 00:58:
Dus een verbeterpunt voor GOT = meer contest's zoals : GoT PiFast Challenge!! V4.0. Ik vond het persoonlijk erg leuk om daar aan mee te doen.
Er komen meer wedstrijden..trust me.. ;)

Edit:

De pifast challenge is niet van Got btw. NoStra had het idee het hierheen te halen, ik heb het uitgevoerd met wat hulp van anderen en Thorry heeft de site gemaakt zoals hij nu is.. Met 3DMark doen we ook zoiets, alleen is er wat tijdgebrek op het moment.

http://3dmark.tweakers.net werkt iig al..

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 01:22 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 21:39:
Op xtreme is nu een OC wedstrijd in wording. 55 VGA kaarten te koop voor 40 euro inc verzenden. Daar word dus in de komende weken het licht uitgetweakt >:) Perfect id!! NoStra, YoupY en ik doen mee :) Geeft toch een boost op zo'n forum..
Dat vind ik op zich wel leuke ideeen.. Alhoewel het wel weer dicht tegen inkoop-acties aangaat die we af hebben moeten schaffen vanwege alle problemen.
Maargoed, toch es even onthouden :)
Dit soort dingen is namelijk ook voor de minder die-hard personen te doen.. ('t is niet te duur, geeft wel een groepsgevoel en een leuke competitie).
petervandamned schreef op 22 november 2003 @ 00:59:
als ik ooit weer de groothandel in ga
wil ik best onder het mom van oc challenge wat organiseren

lijkt me een goed idee maar waarom doet tweakers dit zelf niet ?
met hun contacten ????
Ik denk dat zoiets toch meer van de forumbezoekers af moet komen.. Als mods heb je sowieso dat soort contacten niet, en ik weet niet wat voor contacten de frontpage-mensen hebben, maar ik verwacht er eigenlijk ook niet te veel van :)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 01:18:
[...]

Er komen meer wedstrijden..trust me.. ;)

Edit:

De pifast challenge is niet van Got btw. NoStra had het idee het hierheen te halen, ik heb het uitgevoerd met wat hulp van anderen en Thorry heeft de site gemaakt zoals hij nu is.. Met 3DMark doen we ook zoiets, alleen is er wat tijdgebrek op het moment.

http://3dmark.tweakers.net werkt iig al..
Tja 3dmark is daar wel een lastige in zodra je een GF FX 5900 ultra hebt sta je boven de radeon's Dus dan moet je net als @ future mark alles onderverdeling in vga klasses en CPU want de P4 is sneller dan de barton en de FX weer sneller als P4 and so on.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Oke, misschien is het niet haalbaar en misschien zeg ik nu wel iets heel stoms:
Zou het geen idee zijn om twee OC fora te maken, dus gewoon "Overclocking & Cooling" voor de beginners en "Die-Hard Overclocking & Cooling" voor de 'gevorderden'. Dat je dan net als bij de HK acces moet vragen naar het DHOC gedeelte en OC speciaal inricht voor beginners zodat zij makkelijk aan de slag kunnen.
Want er is echt een tweedeling: mensen die er geen verstand van hebben en het wel willen (of mensen die denken dat ze er verstand van hebben), en mensen die er wel verstand van hebben.

Ik heb het nu wel extreem gezegd, maar misschien is het een idee? Ik zeg ook maar wat :)

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik wil even een eigen topic uit de faq hebben, en een beter topic (die niet van mij is) er in terugzetten:
Hoe veel ruimte rond GPU/northbridge? wil ik inwisselen voor Zelf wc blokken maken omdat daar de zelfde plaatjes in staan, met nog heel wat meer info.

(en omdat ik 'mijn' plaatjes binnenkort een andere plek ga geven, en ik niet alle topics af wil gaan om het te corrigeren)

[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 23-11-2003 14:54 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• petervandamned
erik9287nl schreef op 23 november 2003 @ 14:40:
Oke, misschien is het niet haalbaar en misschien zeg ik nu wel iets heel stoms:
Zou het geen idee zijn om twee OC fora te maken, dus gewoon "Overclocking & Cooling" voor de beginners en "Die-Hard Overclocking & Cooling" voor de 'gevorderden'. Dat je dan net als bij de HK acces moet vragen naar het DHOC gedeelte en OC speciaal inricht voor beginners zodat zij makkelijk aan de slag kunnen.
Want er is echt een tweedeling: mensen die er geen verstand van hebben en het wel willen (of mensen die denken dat ze er verstand van hebben), en mensen die er wel verstand van hebben.

Ik heb het nu wel extreem gezegd, maar misschien is het een idee? Ik zeg ook maar wat :)
een zeer goed idee

maar dan raken alle echt leuke topic waarschijnlijk in het xtrm terecht

• Exigence

Exigence

dnkroz

petervandamned schreef op 23 november 2003 @ 16:14:
[...]

een zeer goed idee

maar dan raken alle echt leuke topic waarschijnlijk in het xtrm terecht
Misschien dan een optie maken dat "normale" gebruikers het wel kunnen lezen maar niet replyen ofzo?

• petervandamned
kijk eens aan

dit is waar de mannen zich van de ventjes kunnen gaan onderscheiden :)

goede tip

wel een beetje in hokjes stoppende actie maar goed :)

weet zeker dat de mods hier iets mee moeten doen

Verwijderd

Ik vind het een slecht id.. Bevordert absoluut niet het groepsgevoel en kennis overdracht word beperkt :/ Gevorderden posten niet meer in het andere forum etc.

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ja, zo zat ik ook al te denken. Je krijgt wel een enorme tweedeling, en hoe doe je bijvoorbeeld de toegangseisen :?
Maar ik postte gewoon maar even mijn gedachtenspinsels, misschien dat iemand er iets mee kan, misschien niet.

• petervandamned
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 17:09:
Ik vind het een slecht id.. Bevordert absoluut niet het groepsgevoel en kennis overdracht word beperkt :/ Gevorderden posten niet meer in het andere forum etc.
n00bs kunnen dan toch wel lezen en leren

merk gewoon aan mijn msn/icq/mail dat heel vooral jonge gasten gewoon snel antwoord willen
en daarvoor willen ze bijna tot niks doen

nee ik zou het juist promoten

lezen okay
leren okay

na een goede algemene upgrade en een goed post gedrag verdien je het nieuwe level

bans worden wel gegeven voor mensen die zich niet aan de regels houden

bans op verstandig lullen bestaan niet (ook gelukkig voor mij ;) )

een 2 deeling zou ook bevoordelijk kunnen werken
nu moet je zelf bv een posting maken
en niet enkel bla bla bla hoeven te doen

als ik het bezoekers aantal bekijk op DOC in verhouding met andere GOT items
is dit helaas erg laag
tweakers/got is ooit ontstaan uit DOC en CM ervaringen

waarom het treetje niet wat hoger plaatsen

lezen okay reageren enkel als het zinnig zou zijn

just my 2 cents

[ Voor 58% gewijzigd door petervandamned op 23-11-2003 17:27 ]

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ik denk inderdaad ook niet dat dit echt een handige actie zou zijn...

Voor mij zouden zelfs die wedstrijden nou niet echt zo persé hoeven.. Meer van die topic's zoals petervandamned nou begonnen is over het koelen van zo'n videokaart met een prom.. Dat is interessant. Zeker de manier waarop het gedaan wordt is leuk met het filmpje en dan de ondersteundende tekst in het forum erbij :)
Oké niet iedereen kan het maken maar van mij zouden er best wel meer how=too's in mogen..

Dit is iets wat gewoon een groter publiek trekt als ze weten dat er how-too's zijn die gewoon voor iedereen toegankelijk zijn..
Dan moeten ze natuurlijk wel van een hoger niveau zijn als alleen een simpele waterkoeling inbouwen want dat doen ze tegenwoordig ook al in de PC-Active of de Computer idee :(

Ik denk ook dat dat het grootste probleem op het moment is.. Was vroeger waterkoeling al heel extreem en was dat dus ook onze doelgroep, de middelen waren relatief goedkoop waardoor meer mensen dingen konden gaan uitvinden en konden gaan expirimenteren, tegenwoordig wordt waterkoeling al gewoon in de normale computerbladen besproken waardoor dat niet meer echt die-hard is.. We zullen dus verder moeten gaan...
Denk aan peltiers en nog verder Prom en Vapo koeling. Dit is niet meer te betalen door b.v gewone naar school gaande scholieren.. (ik kan het teminste niet betalen zo'n prom) terwijl dat juist de personen zijn die tijd over hebben om dingen uit te vinden en te expirimenteren.

Nadat ik het bovenstaande snel opgekalkt heb hiero denk ik dat het beste is wat we zouden kunnen doen misschien wel is dat er vanuit tweakers.net ook b.v testen gedaan gaan worden.. Koop met tweakers.net (of krijg het van een sponsor :P ) een GF4 kaartje ga deze koelen met een prom en ga de bevindingen eens hiero neerzetten in een topic met tips, bevindingen, en resultaten..
Daaruit kan dan nog weer een leuke discussie vloeien over het onderwerp wat weer uitgetest kan worden door de mensen van tweakers.net (ik denk b.v aan het unlocken van die nieuwe Barton proc's die die fake bovenkant hebben)

Dan wordt het risico voor de doelgroep een stuk minder (je weet dan wat je te wachten staat en wat er mis kan gaan uit zo'n verhaal en wat er werkt en niet werkt) waar gewone mensen die wat krapper bij kas zitten weer op door kunnen bouwen waardoor we weer nieuwe primeurs e.d kunnen krijgen..

Verder hulde voor de modjes.. Soms blijft er nog wel eens een topic te lang open naar m'n zin en soms zijn er nog wel eens topic's die ik persoonlijk niet zo interessant vindt maar dat blijf je natuurlijk altijd houden...

ReemF, DaBit, Twynn (en alle modjes die rechten hebben in DOC) Petje af!! _/-\o_

Damn.. 1 biertje en dan al zo'n verhaal :X

[ Voor 3% gewijzigd door Apen-nootjes op 23-11-2003 17:27 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Nou..van T.net hoef je niks te verwachten.. Wat heeft T.net nog met tweaken te maken dan? Helemaal niks dus. Ze klokken iig NOOIT iets over en nieuws over tweakzaken zie je al helemaal niet.
Alleen berichten over halfjaarcijfers van een of ander dwaas software bedrijf..screenshots van de nieuwe windows..en copy en paste's van andere sites.

kijk gewoon nu eens op de FP en vertel me wat je aan hardware nieuws ziet, laat staan iets dat met tweaken te maken heeft..

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Oké! Dat is dus ook net het grooste probleem denk ik.. De mensen komen het eerste op de FP terecht.. Dan zien ze al dat slappe software geblaat en gezeur over cijfertjes van een software fabrikant.. Denk je dat de mensen dan nog gaan kijken op de Gathering als ze alleen maar geinteresseerd zijn in overklokken enzo??

Verder is Tweakers.Net groter als alleen de FP.. we hebben ook de Gathering... Het hoeft niet gelijk op de FP gepubliceert te worden dan maar het kan ook gewoon als discussie draadje op de Gathering gepost worden...

[ Voor 26% gewijzigd door Apen-nootjes op 23-11-2003 17:50 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 17:35:
Nou..van T.net hoef je niks te verwachten.. Wat heeft T.net nog met tweaken te maken dan? Helemaal niks dus. Ze klokken iig NOOIT iets over en nieuws over tweakzaken zie je al helemaal niet.
Alleen berichten over halfjaarcijfers van een of ander dwaas software bedrijf..screenshots van de nieuwe windows..en copy en paste's van andere sites.

kijk gewoon nu eens op de FP en vertel me wat je aan hardware nieuws ziet, laat staan iets dat met tweaken te maken heeft..
En dat is nou het nadeel (je zou het ook als voordeel kunnen zien) van enorm veel leden. Al die leden moeten aan hun trekken kunnen komen en dus wordt de informatie die aangeboden wordt veel afgevlakter. Voor een veel breder publiek. Dit in tegenstelling tot het doel waarmee T.net begonnen is.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 17:35:

Hear hear, daar heb je 100% gelijk in.
Best jammer voor een site die zich tweakers.net noemt, maar het is niet anders. Wat natuurlijk wel kan is dat er vanuit DOC leuke reviews en gestoorde OC-sessies gepost worden, wie weet kan er dan ook wel een artikel op de FP komen alla "Serenity schreef op ons forum een alleraardigste review van een blabla overgeclockt op blablabla klik hier voor het hele verhaal op GoT". Is direct ook nog es goed voor het niveau in DOC :)

• Hahn
  • Laatst online: 15:13
m-m schreef op 23 november 2003 @ 17:41:
[...]

Best jammer voor een site die zich tweakers.net noemt, maar het is niet anders. Wat natuurlijk wel kan is dat er vanuit DOC leuke reviews en gestoorde OC-sessies gepost worden, wie weet kan er dan ook wel een artikel op de FP komen alla "Serenity schreef op ons forum een alleraardigste review van een blabla overgeclockt op blablabla klik hier voor het hele verhaal op GoT". Is direct ook nog es goed voor het niveau in DOC :)
Ik zat aan precies hetzelfde te denken. In plaats van minachtend te doen over de frontpage kan je er zelf ook wat aan doen door bijvoorbeeld voor interessante dingen te zorgen.

Schrijf een review over hoe ver je tig CPU's kan krijgen en zet ze naast elkaar en tests waardoor je leuke resultaten te zien krijgt. Of zet een paar koelmogelijkheden naast elkaar, bijvoorbeeld waterkoeling, luchtkoeling en phase change etcetera en laat zien wat je er allemaal mee kan bereiken :)

The devil is in the details.

• petervandamned
wanneer neemt de FP een artikel uit GOT over?

ja als je bv je topic in een ander forum plaats

dan pikken ze die op

het heet tweakers.net en geen hard/softwareinfo toch ?????

• m-m
  • Niet online

m-m

petervandamned schreef op 23 november 2003 @ 18:06:
wanneer neemt de FP een artikel uit GOT over?
Wat dacht je van, wanneer er iets goeds staat?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoe leuk en interessant deze discussie ook is over de Tweakers.net FrontPage en wat daar eigenlijk op zou moeten staan gezien de naam: dit topic gaat nog altijd over de DOC-moderatie feedback. Vandaar dat ik iedereen zou willen vragen toch wat meer ontopic te gaan. Een discussie over het soort nieuws en de inhoud daarvan lijkt me veel beter thuis te horen in Frontpage Algemeen :)

LinkedIn
Instagram

• petervandamned
er zijn in het verleden diverse xtrm zaken gepost hier
en nooit over genomen door fp

maar knullige artikelen uit andere sites worden wel gepost

een tweaker/modder doet zijn werk ook uit eer

jij als cme mod zou bv nu moeten begrijpen waarom AP.Versteeg zijn nieuwe kast niet op got of tweakers post
maar die sta straks wel op de FP via een andere site

• petervandamned
ReemF schreef op 23 november 2003 @ 18:19:
Hoe leuk en interessant deze discussie ook is over de Tweakers.net FrontPage en wat daar eigenlijk op zou moeten staan gezien de naam: dit topic gaat nog altijd over de DOC-moderatie feedback. Vandaar dat ik iedereen zou willen vragen toch wat meer ontopic te gaan. Een discussie over het soort nieuws en de inhoud daarvan lijkt me veel beter thuis te horen in Frontpage Algemeen :)
je heb misschien gelijk wat betreft FP

echter de manier om achter het teruglopende DOC plaatsings gedrag te komen zijn open discussies als dit
om dan in meerdere forums te klessen is ook geen manier

• m-m
  • Niet online

m-m

petervandamned schreef op 23 november 2003 @ 18:21:
er zijn in het verleden diverse xtrm zaken gepost hier
en nooit over genomen door fp

maar knullige artikelen uit andere sites worden wel gepost

een tweaker/modder doet zijn werk ook uit eer

jij als cme mod zou bv nu moeten begrijpen waarom AP.Versteeg zijn nieuwe kast niet op got of tweakers post
maar die sta straks wel op de FP via een andere site
Omdat a.p.versteeg dit geen leuke site vindt, dat heeft hij nou al wel een miljoen keer laten doorschemeren, dmv. topics als Phreak is back, helaas?/ en uitlatingen op andere fora (CJ bijv.). Ik kan er echt niet mee zitten. Dat hij toevallig mooie casemods kan maken betekent natuurlijk niet dat we het hem hier zo veel mogelijk naar z'n zin moeten maken. Je kan er ook niet blind vanuitgaan dat als iemand iets op het forum post het ook automatisch wordt gezien door iemand van de frontpageredactie, dus je moet het ook wel even submitten daaro. Dan zien ze het iig sowieso.

• petervandamned
m-m schreef op 23 november 2003 @ 18:29:
[...]

Omdat a.p.versteeg dit geen leuke site vindt, dat heeft hij nou al wel een miljoen keer laten doorschemeren, dmv. topics als Phreak is back, helaas?/ en uitlatingen op andere fora (CJ bijv.). Ik kan er echt niet mee zitten. Dat hij toevallig mooie casemods kan maken betekent natuurlijk niet dat we het hem hier zo veel mogelijk naar z'n zin moeten maken. Je kan er ook niet blind vanuitgaan dat als iemand iets op het forum post het ook automatisch wordt gezien door iemand van de frontpageredactie, dus je moet het ook wel even submitten daaro. Dan zien ze het iig sowieso.
ik denk toch dat je hier nu een grote fout ga maken

er zijn bepaalde figuren die net wat boven de rest uit steken
juist deze moet je het wel naar hun zin maken

je ben ook vergeten dat versteeg vorig jaar geheel 4 free op de stand van tweakers stond ? en dat er via het doc/cme toen ook veel leuke topics gemaakt werden over die kast ?

Verwijderd

m-m schreef op 23 november 2003 @ 17:41:
[...]

Ja, maar dat gebeurd dus never.. T.net gaat altijd voorbij aan de Tweakers. "Bericht van Got" is er dan, maar dat gaat weer over iets dat helemaal niks met tweaken te maken heeft.

Mja..wat heeft T.net dan met dit topic te maken? Nou..ze helpen niet echt zeg maar. Tweakers.net gaat niet meer over tweaken en dat werkt door op het forum. Dus de sfeer in DOC is niet zo zeer DOC zelf, maar gewoon een gevolgd van het beleid van T.net.

Waarom maak ik me er nou zo druk om? Nou, ik vind het gewoon enorm slap dat je als tweaksite zo je oorsprong achter je laat omwille van de bezoekers. DOC is niks vergeleken met de rest van Got :( :( Iedereen komt voor die klote HK waar nooit wat zinnigs gepost word.. :r
ReemF schreef op 23 november 2003 @ 18:19:
Je heb helemaal gelijk :o

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 18:42 ]

• Remy

Remy

jongens, ik heb het eerder al vriendelijk gevraagd, nu vraag ik het nogmaals voor het laatst. Zou je ontopic willen gaan, en niet dit soort zaken hier behandelen? Hier is dit topic namelijk helemaal niet voor bedoeld. Dank je :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

m-m schreef op 23 november 2003 @ 18:29:
[...]

Ikweet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt maar ik ben nog steeds elke dag op GOT.

Het enige, en heel veer meer Grote Namen( mag ik echt wel zeggen over mij zelf met 3 aanvragen van grote merken voor een gemodde case voor de Cebit 2004 en er 3 gehad op de afgelopen Cebit 2003) dwars zit is dat dit Topic plat word gemodereerd door mensen die vaak veelste machts geil ziin.
Heel Nederland word al plat geregeld met alle wetten en regels en dit gebeurd nou ook nog eens een keer op een leuke site waar je vroeger nog wel eens kon schelden op elkaar maar het dan ook weer goed kon maken, lukt nu niet meer want voor je de kans ervoor nog krijgt lig je er al uit.
Jammer want de echte tweakers zijn in mijn idee mensen die anders zijn dan die regelmakers, zij willen iets creeren wat een ander niet kan of heeft.
Dit gevoel gaat dus zeker niet samen met het regel vaste beleid wat er nu gevoerd word.
Niks ten nadele van de modjes want die moeten zich net als een scheidsrechter in het voetbalveld(die het ook nooit goed doet in de ogen van iedereen) aan de regels houden,

Wat ik wil zeggen, speel meer met die regels en wees creatief met die regels zoals een echte tweaker zijn case probeerd te krijgen/maken.
ReemF schreef op 23 november 2003 @ 18:43:
<span style="color:blue";>jongens, ik heb het eerder al vriendelijk gevraagd, nu vraag ik het nogmaals voor het laatst. Zou je ontopic willen gaan, en niet dit soort zaken hier behandelen? Hier is dit topic namelijk helemaal niet voor bedoeld. Dank je :)</span>
zie je wat ik bedoel. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 18:59 ]

• petervandamned
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 18:54:
[...]

Ikweet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt maar ik ben nog steeds elke dag op GOT.

Het enige, en heel veer meer Grote Namen( mag ik echt wel zeggen over mij zelf met 3 aanvragen van grote merken voor een gemodde case voor de Cebit 2004 en er 3 gehad op de afgelopen Cebit 2003) dwars zit is dat dit Topic plat word gemodereerd door mensen die vaak veelste machts geil ziin.
Heel Nederland word al plat geregeld met alle wetten en regels en dit gebeurd nou ook nog eens een keer op een leuke site waar je vroeger nog wel eens kon schelden op elkaar maar het dan ook weer goed kon maken, lukt nu niet meer want dan lig je er direct uit.
Jammer want de echte tweakers zijn in mijn idee mensen die anders zijn dan die regelmakers, zij willen iets creeren wat een ander niet kan of heeft.
Dit gevoel gaat dus zeker niet samen met het regel vaste beleid wat er nu gevoerd word.
Niks ten nadele van de modjes want die moeten zich net als een scheidsrechter in het voetbalveld(die het ook nooit goed doet in de ogen van iedereen) aan de regels houden,

War ik zeg, speel meer met die regels en wees creatief met die regels zoals een echte tweaker zijn case probeerd te krijgen/maken.

[...]

zie je wat ik bedoel. ;)
ontopic of niet ?

het hele idee van xtrme overclocker te zijn wordt niet begrepen door het merendeel van de bezoekers, maar helaas ook niet (door de gedrags regels) door de mods soms

dit is feedback topic voor de mods
wat is er nu beter naar luisteren wat de bezoekers te melden hebben ?
ook al is het niet helemaal ontopic ?

[ Voor 6% gewijzigd door petervandamned op 23-11-2003 19:02 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Je kunt er niet onderuit natuurlijk dat er goede regels moeten zijn met zo veel leden. Maar tegelijkertijd is dat het grootste nadeel van GoT en T.net. Alles wordt afgevlakt voor de gemiddelde gebruiker. En in de echt interessante gedeeltes (DOC), waar men probeert nog wat boven dat niveau uit te steken wordt nauwelijks gereageerd omdat de helf er niks van snapt en 99% niet weet wat phase-change is.

Dus daarom vertelt T.net het ook maar niet, stel dat de in de war zouden raken en weg zouden gaan.... zozo.... het heet toch Tweakers.net zoals al gezegd.

Schoenmaker blijf bij je leest.

Wat ik dus probeer te vertellen is dat het helemaal niet goed is om zo veel leden te hebben. Maar als je dan zou bedenken dat er minder leden zouden moeten zijn dan kom je weer op dat punt van tweedeling.

[ Voor 15% gewijzigd door Exigence op 23-11-2003 19:05 ]

Verwijderd

erik9287nl schreef op 23 november 2003 @ 19:04:
Je kunt er niet onderuit natuurlijk dat er goede regels moeten zijn met zo veel leden. Maar tegelijkertijd is dat het grootste nadeel van GoT en T.net. Alles wordt afgevlakt voor de gemiddelde gebruiker. En in de echt interessante gedeeltes (DOC), waar men probeert nog wat boven dat niveau uit te steken wordt nauwelijks gereageerd omdat de helf er niks van snapt en 99% niet weet wat phase-change is.

Dus daarom vertelt T.net het ook maar niet, stel dat de in de war zouden raken en weg zouden gaan.... zozo.... het heet toch Tweakers.net zoals al gezegd.

Schoenmaker blijf bij je leest.

Wat ik dus probeer te vertellen is dat het helemaal niet goed is om zo veel leden te hebben. Maar als je dan zou bedenken dat er minder leden zouden moeten zijn dan kom je weer op dat punt van tweedeling.
veel leden is een hoog bezoekers aantal en dat betekend goed verkoop van reclame ruimte, dus GELD is helaas de drijfveer van deze site.

• petervandamned
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/16212/thumb.jpg

zo gaat het telkens
geen doc onderwerp in the refresh
slechts zo nu en dan

GOT was toch Gathering Off Tweakers ????

zet ik me schoen nog topics ???????????

• Exigence

Exigence

dnkroz

Ja het bloedt de laatste dagen/weken echt dood. Het lijkt wel of DOC een afschrikwekkende dreiging over zich heen heeft gekregen.
Dabit z´n project staat jammer genoeg ook al stil maar dat komt door andere redenen :P

[ Voor 27% gewijzigd door Exigence op 23-11-2003 19:23 ]

• Remy

Remy

a.p.versteeg, jij weet net zo goed als ik dat moderatie op een forum als GoT nodig is, en ook binnen een subforum als DOC. Als dat er niet zou zijn, dan zou het al gauw een grote speeltuin zijn waar ook jij geen lol aan zou beleven. Vandaar mijn vraag over het ontopic gaan, wat jij blijkbaar niet nodig vond.

Creatief zijn met regels heeft zeker ook mijn voorkeur, maar kom dan met die leuke DOC-topics, mega-OC's en How-To's. Als je je werk in een leuke post neerzet wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Laat maar es wat zien, maak DOC dan interessant. Zeuren over dat DOC saai is, daar kunnen de mods weinig aan doen, maar de users wel: geef het goeie voorbeeld, en maak die mega-koele/leuke/interessante topics! :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

ReemF schreef op 23 november 2003 @ 19:56:
a.p.versteeg, jij weet net zo goed als ik dat moderatie op een forum als GoT nodig is, en ook binnen een subforum als DOC. Als dat er niet zou zijn, dan zou het al gauw een grote speeltuin zijn waar ook jij geen lol aan zou beleven. Vandaar mijn vraag over het ontopic gaan, wat jij blijkbaar niet nodig vond.

Creatief zijn met regels heeft zeker ook mijn voorkeur, maar kom dan met die leuke DOC-topics, mega-OC's en How-To's. Als je je werk in een leuke post neerzet wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Laat maar es wat zien, maak DOC dan interessant. Zeuren over dat DOC saai is, daar kunnen de mods weinig aan doen, maar de users wel: geef het goeie voorbeeld, en maak die mega-koele/leuke/interessante topics! :)
Kijk maar onder de naam A.P.Versteeg bij google, weet je meteen wat ik vroeger, toen het nog leuk was, voor Tweakers heb gedaan.
Stond vorig jaar nog bij Tweakers op de HCC stand. Topics van mijn casemods scoorde dacht ik ook altijd zeer goed. Maar nu op dit moment zoals het nu gaat is er geen lol aan op GOT. Dit is mijn mening en ik den dat de keiharde cijfers dit ook duidenlijk laten zien.
Ik ben door Tweakers ook weer gevraagt voor dit jaar om met een mooie casemod op de HCC stand te staan, helaas gaat het dit jaar voor Tweakers niet door wegens financieele redenen. Ik zal de Tweakers stand wel missen.
Over het openen van Mega Topics, alleen al de manier hoe jij dit stelt aan mij staat mij al tegen. Als je nu topics dicht gooit van mensen die de dingen die ik maak nog niet kunnen, zullen zij later zeker niet meer deze site uitzoeken om hun Mega case mods voor het eerst te laten zien.
Ik dit keer dus ook niet, die van mij is deze week op www.hardware.info voor het eerst tezien en mijn Innova-Li zal ook op hun stand te bewonderen zijn.

U bent dus welkom op de HWI stand op de HCC en ik zal je de casemod graag laten zien.

• Twynn
petervandamned schreef op 23 november 2003 @ 18:35:
er zijn bepaalde figuren die net wat boven de rest uit steken
juist deze moet je het wel naar hun zin maken
Gedeeltelijk waar :)
Die bepaalde figuren moet je inderdaad wel zien te behouden omdat die het verschil in een forum maken.
Mis je deze figuren dan krijg je alleen de 13-in-een-dozijn topics..

Maar dat betekend ook weer niet dat je koste wat het kost alles moet toelaten.

Maar ik denk ook dat deze figuren er met de mods wel uitkomen :)
Wij zijn niet de grote boemannen waar je bang voor moet zijn en die alles alleen maar via regeltjes etc. willen doen :)
Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 18:54:
Ik denk dat dat juist wel meevalt.. Bekijk DaBit bijvoorbeeld eens.. Wel modje, maar tegelijk toch een van de die-hard gasten hier op doc.

Ik denk dat een van de verschillen is dat de echte casemodders en overclockers vaak heel technisch bezig zijn, en graag hun resultaten willen posten. Ze blijven meestal in het beperkte stukje forum (CME of DOC in dit geval). Wat daarbuiten speelt is vaak niet interessant.
De 'regelmakers' gaan juist wel buiten dat kleine stukje forum en zorgen voor de regels 'got-wide'.

Toch hoeft dat elkaar niet in de weg te zitten.. Ik weet zeker dat er geen hardware-mod hier is die doc graag nog verder ziet afzakken.

Wat ik wil zeggen, speel meer met die regels en wees creatief met die regels zoals een echte tweaker zijn case probeerd te krijgen/maken.
Daar ben ik het wel mee eens :)
erik9287nl schreef op 23 november 2003 @ 19:04:
Klopt.. Dat is inderdaad een nadeel. Aan de andere kant zitten er tussen al die bezoekers ook wel potentiele oc-ers.. Die zou je niet weg moeten jagen, maar juist stimuleren.. En juist door de echte oc-ers goede topics te laten maken lukt dat misschien :)
ReemF schreef op 23 november 2003 @ 19:56:
Niet helemaal mee eens.. Natuurlijk bepalen de mods voor een gedeelte de inhoud van een forum.. Als wij alles dichtgooien wat ons niet zint, dan wordt dat op een gegeven moment niet meer gepost..
Maar inderdaad, de gewone forumbezoekers kunnen het wel maken :)

a.p.versteeg: Ik vraag me wel af over wat voor tegenwerking je het precies hebt? Gaat dit over de topics die je zelf start? Of juist die van anderen? Ik zou graag wat voorbeelden zien, dan kunnen we daar misschien aan werken :)

• bredend
  • Laatst online: 16:04
Misschien is dat ook wel tekenent voor de huidige computertechniek: tweaken is 'normaal'. Daarom staat casemodden en overklokken ook in de C!T en zijn casemods (of beter: casemod spullen kopen en vastschroeven/plakken) nu dus 'gewoon' bij hardware.info te vinden.

Het 'echte' werk zie je ook te weinig.

Dit gaat dan wel meer over casemodden, maar wat is casemodden zonder overklokken en andersom???

Ik mis vooral dat er daadwerkelijk dingen worden gedaan. Nu zit vrijwel iedereen te wachten totdat iemand heeft uitgevonden hoe je iets moet tweaken zonder dat het fout gaat. Eigenlijk zouden er dus meer mensen (op GoT) moeten zijn die bijvoorbeeld op zoek gaan naar de specs van voltage regulatoren op de nieuwste ATI kaart ofzo.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Twynn schreef op 21 november 2003 @ 12:04:

Dingen die we graag willen weten zijn bijvoorbeeld:

- Wat vind je de moderators in Die-Hard Overclocking & Cooling
- Wat kan er verbeterd worden aan de moderatie in Die-Hard Overclocking & Cooling
Ik vind dat ze de spelling beter moeten beheersen >:) ;)

Ik vind de modderatie wel goed eigenlijk. Een verbetering zou ik alleen wel vinden, wat overigens geld voor heel GoT, is dat een klein offtopic postje wel moet kunnen af en toe. Kijk, het moet geen HK worden, dat helpt niemand. Maar om zo af en toe, het liefst natuurlijk wel bij een hulppost, een leuk geintje te zetten, maakt alles een stuk plezieriger om te lezen voor mensen. En wie heeft daar nou last van, af en toe zo'n postje. Natuurlijk moeten users wel begrijpen dat als er 2 posts voor hen al een grap staat het dan niet de bedoeling is er nog meer te maken... het moet wel tech blijven.

Het is hier soms een beetje erg streng, waar andere forum's soepeler zijn.

edit:
ennu, al die topics over "de toekomst van, hoe dan" vind ik zelf altijd maar een beetje dom, maarja, dat zal ik wel zijn :X

ennu, in DOC is het wat stil ja... Ik lees de laatste tijd steeds meer mensen die een super-mobo processor enz. combinatie kopen, maar dan niet willen voltmodden voor de garantie ofzo. Wat doe je dan hier >:)

even over wat ik las van versteeg: Ik kan me hier wel bij vinden... neem een voorbeeld aan xtreme, kijk een hoeveel van dat soort topics daar staan. Okee, niet ieder topic is een plaatst waard, het hoeven ook geen 200 topics te worden per dag. Maar voor sommige vragen die je toch lastig vind wordt je door verwezen naar google, dat je soms een dag kost voor je het eenvoudige weet. (ik ben nu met linux bezig, in NOS zijn ze ook niet zo gezellig). Dat terwijl veel users mensen wél willen helpen, maar de modderators die het daarna dicht gooien omdat het te makkelijk is. Dit heeft dat niet zozeer betrekking op DOC, maar weer op andere forums, zoals die NOS die ik noemte. Misschien tijd voor een modtjes overleg van tweakers?

Lappen: pics van Tbred en Palomino - had misschien een leuke discussie kunnen worden (GoT mag toch leuk zijn, vrijwillig, we krijgen toch niet betaald? En waarom geen wauw reacies?)

Ook kunnen sommige modjes nergens de grap van inzit, andere weer wel - Niet eens met mijn moddereteracties? -Dabit-/

Hardware+software combinatie. Script-requests mogen niet in software forums. Je weet niet waar je het wel moet plaatsen / geholpen kunt worden. Toch ben ik geholpen door een user, op m'n site staat nog steeds de handleiding. seriele poort aansturen met PHP o.i.d. .

DIt gaat dus niet over DOC, maar over GoT in het algemeen. FF hart kunne luchten.

[ Voor 58% gewijzigd door pierre-oord op 23-11-2003 21:50 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Exigence

Exigence

dnkroz

pierre-oord schreef op 23 november 2003 @ 21:32:
[...]
Ik lees de laatste tijd steeds meer mensen die een super-mobo processor enz. combinatie kopen, maar dan niet willen voltmodden voor de garantie ofzo. Wat doe je dan hier >:)
Ik denk dat het er meer om gaat dat het gewoon veel geld kost. Kijk als bij mij op dit moment m´n moederbord de pijp uit zou gaan dan zou ik zwaar de sigaar zijn. Ik kan op dit moment geen nieuw moederbord betalen :(

Wat ik ook nog even wil melden is dat ik in ieder geval vanaf morgen een maand lang niet op GoT te zien zal zijn. In ieder geval niet regelmatig, omdat ik met mijn ouders afgesproken heb dat ik een tijdje niet achter de computer ga omdat het met mijn schoolprestaties niet echt geweldig gaat :P Daar staat natuurlijk wel een aardig bedrag tegenover >:) De prom komt aardig dichter bij :)

Dus genoeg tijd om te modden en te oc'en natuurlijk. Ik ga waarschijnlijk ook een WC blokje voor m´n SB in elkaar klussen.

Zo en nu weer ontopic Ik zou niet weten hoe ik het jullie anders moest vertellen dus doe ik het hier maar even

• pierre-oord
@ erik:
- Als ik geld heb om nieuw mobo te kopen koop ik het, mod ik het bouw ik het in. En ik sloop het niet, ben zeker van mezelf. Gaat al lange tijd goed... En echt, heb dan geen cent op m'n rekening staan.
- Schoolprestaties en geld: Ik heb wel goeie prestaties, en krijg geen geld helaas om minder te computeren rofl, maar zowieso, een diehard computert toch wel, al krijgt die dan geen centjes :P

Verder nog even: Je zegt vanalles dat je gaat doen, (niks mis mee opzich hoor, begrijp me niet verkeerd, geen flame oid) maar we willen denk ik juist zien mensen die iets doen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 20:12:
[...]

Kijk maar onder de naam A.P.Versteeg bij google, weet je meteen wat ik vroeger, toen het nog leuk was, voor Tweakers heb gedaan.
Stond vorig jaar nog bij Tweakers op de HCC stand. Topics van mijn casemods scoorde dacht ik ook altijd zeer goed. Maar nu op dit moment zoals het nu gaat is er geen lol aan op GOT. Dit is mijn mening en ik den dat de keiharde cijfers dit ook duidenlijk laten zien.
Ik ben door Tweakers ook weer gevraagt voor dit jaar om met een mooie casemod op de HCC stand te staan, helaas gaat het dit jaar voor Tweakers niet door wegens financieele redenen. Ik zal de Tweakers stand wel missen.
Over het openen van Mega Topics, alleen al de manier hoe jij dit stelt aan mij staat mij al tegen. Als je nu topics dicht gooit van mensen die de dingen die ik maak nog niet kunnen, zullen zij later zeker niet meer deze site uitzoeken om hun Mega case mods voor het eerst te laten zien.
Ik dit keer dus ook niet, die van mij is deze week op www.hardware.info voor het eerst tezien en mijn Innova-Li zal ook op hun stand te bewonderen zijn.

U bent dus welkom op de HWI stand op de HCC en ik zal je de casemod graag laten zien.
Je bent teveel met jezelf bezig denk ik.. ik zal nooit ontkennen dat je een heel mooi deel aan GoT heb bijgedragen. Je casemods zijn legendarisch en ook op OC gebied mag je zeker niet klagen.. maar man wat zit jij vol van jezelf zeg!! :/ Niet alleen nu, maar in al je posts. Reacties van jou in topics met wat mindere mods zijn respectloos naar de TS toe... Jij wil altijd iedereen met jezelf vergelijken en opscheppen door wie je allemaal wel niet gevraagd bent. Laat gewoon de beginnende tweaker een beetje in zn waarde. Je bent oud genoeg tenslotte op dat te begrijpen.

• Exigence

Exigence

dnkroz

pierre-oord schreef op 23 november 2003 @ 21:54:
Verder nog even: Je zegt vanalles dat je gaat doen, (niks mis mee opzich hoor, begrijp me niet verkeerd, geen flame oid) maar we willen denk ik juist zien mensen die iets doen ;)
Maar dan moet het eerst wel gedaan worden :)
Over een maand zien we wel weer. M´n goal is om boven de 2650 MHz op water te komen met m´n nieuwe voeding die in bestelling is (ja heus er gebeurt wel wat, alleen ik open eigenlijk niet zoveel topic´s om te laten zien wat ik gedaan heb, dat zou er dus meer moeten gebeuren.)
Dus over een maand post ik wel een leuke oc en nog wat dingetjes, wees daar maar zeker van. Tot over een maand >:) Jullie kunnen van me op aan. :)

Oh, enne:
pierre-oord schreef op 23 november 2003 @ 21:54:
@ erik:
- Als ik geld heb om nieuw mobo te kopen koop ik het, mod ik het bouw ik het in. En ik sloop het niet, ben zeker van mezelf. Gaat al lange tijd goed... En echt, heb dan geen cent op m'n rekening staan.
Ik vertrouw ook volledig op mijn soldeerkunsten hoor, ik heb mijn huidige bordje ook gemod, no problem. Alleen als hij een aantal keren spontaan zou overlijden zoals YoupY had dan zou ik wel zwaar de sigaar zijn. Het is niet zo dat ik het dan maar laat om mijn bordje te modden, dat niet.

[ Voor 30% gewijzigd door Exigence op 23-11-2003 23:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 21:54:
[...]

Je bent teveel met jezelf bezig denk ik.. ik zal nooit ontkennen dat je een heel mooi deel aan GoT heb bijgedragen. Je casemods zijn legendarisch en ook op OC gebied mag je zeker niet klagen.. maar man wat zit jij vol van jezelf zeg!! :/ Niet alleen nu, maar in al je posts. Reacties van jou in topics met wat mindere mods zijn respectloos naar de TS toe... Jij wil altijd iedereen met jezelf vergelijken en opscheppen door wie je allemaal wel niet gevraagd bent. Laat gewoon de beginnende tweaker een beetje in zn waarde. Je bent oud genoeg tenslotte op dat te begrijpen.
Als jij alle mail die ik van beginnende tweakers/ casemodders nog zou moeten beantwoorden die ik thuis op mijn eigen mail adres heb beantwoord met veel plezier zou je dit nooit over mij zeggen.
Ik denk niet dat je een modder kan vinden die een mail aan mij persoonlijk heeft gestuurd en van mij geen antwoord heeft gekregen waar ik hem of haar in probeer te helpen. Of ik vol ben van mezelf mag jij helemaal zelf uit maken, is je goed recht om dat te zeggen wanneer jij dat vind.
In iemand ander zijn topic zal ik niet snel iets negatiefs zeggen maar eerder iets opbouwends proberen te melden, zou jij ook moeten doen wanneer je iets bij wil dragen aan het terug krijgen van het tweaker gevoel wat hier altijd was.
Ik ben ook altijd te porren om op te draven in meetings om gratis mijn steentje bij te dragen in de vorm van demonstreren of wat dan ook. Stond vorig jaar gratis bij Tweakers op de stand waar ik nul komma nul voor heb gekregen.
Ik vind het jammer dat jij zo over mij denkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 00:22:
[...]

Als jij alle mail die ik van beginnende tweakers/ casemodders nog zou moeten beantwoorden die ik thuis op mijn eigen mail adres heb beantwoord met veel plezier zou je dit nooit over mij zeggen.
Ik denk niet dat je een modder kan vinden die een mail aan mij persoonlijk heeft gestuurd en van mij geen antwoord heeft gekregen waar ik hem of haar in probeer te helpen. Of ik vol ben van mezelf mag jij helemaal zelf uit maken, is je goed recht om dat te zeggen wanneer jij dat vind.
In iemand ander zijn topic zal ik niet snel iets negatiefs zeggen maar eerder iets opbouwends proberen te melden, zou jij ook moeten doen wanneer je iets bij wil dragen aan het terug krijgen van het tweaker gevoel wat hier altijd was.
Ik ben ook altijd te porren om op te draven in meetings om gratis mijn steentje bij te dragen in de vorm van demonstreren of wat dan ook. Stond vorig jaar gratis bij Tweakers op de stand waar ik nul komma nul voor hem gekregen.
Ik vind het jammer dat jij zo over mij denkt.
Kijk, wat je buiten GoT doet daar kan ik niet over oordelen om de simpele reden dat ik daar niks vanaf weet. En misschien heb ik ook wel een verkeerd beeld. Dat ik de medetweaker -zou moeten helpen- slaat iig nergens op. Ik draag elke dag heel veel bij aan DOC zoals: Tbred draadjes, NF7-S draad, de FAQ, PiFast en talloze replies in andere draadjes. 95% van mijn posts zijn in DOC dus ik doe ruim genoeg en dan laat ik vragen over MSN nog erbuiten :)
Ik zeg niet dat je alleen slechte dingen doet..tuurlijk niet, maar het is gewoon met een bepaalde houding imo. Sommige mensen hier op Got vinden dat ze beter zijn dan een ander en dat kan ik absoluut niet hebben. Ik ben van mening dat Tweaken/Modden iets heel simpels is wat iedereen kan als je maar gewoon de kennis hebt. Het heeft niks met kunde te maken iig, tweaken dan. Modden is gewoon creatief zijn iets waar jij alle lof voor krijgt..

Verwijderd

Ik heb even door a.p.'s posts heengebladerd, en ik merk weinig arrogantie. 't heeft weinig zin om ruzie te gaan maken dus. Blijf maar ontopic heren :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:29:
Ik heb even door a.p.'s posts heengebladerd, en ik merk weinig arrogantie. 't heeft weinig zin om ruzie te gaan maken dus. Blijf maar ontopic heren :)
dank je Dabit, ;)

Ik wil alleen maar weer het Tweaker gevoel terug hier bij GOT.

• petervandamned
Ik denk dat we wel op de goede weg zijn. Tenslotte kunnen deze kleine ruzies misschien er toe bijdragen dat GOT weer het tweakers gevoel krijgt.

Wat kunnen de bezoekers doen ?

• Goede topics maken en leuk aankleden
• Met verstand op een topic reageren
• Pics maken altijd leuk
• Ideeen uit andere buitenlandse forums halen mits deze een meerwaarde hebben
• Niet gelijk een nieuweling afbitchen met RTFM of UTS
• ..............

Wat kunnen de mods doen?

• Orde houden
• Nieuwelingen niet afschrikken door hun topics gelijk te sluiten
• ...............

Dit kopieren en aanvullen of weghalen waar je niet mee eens bent. Daarna plakken

Kortom met zijn allen samenwerken, zodat die oude sfeer weer terug komt

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 13:22 ]

Verwijderd

petervandamned schreef op 24 november 2003 @ 11:54:
Ik denk dat we wel op de goede weg zijn. Tenslotte kunnen deze kleine ruzies misschien er toe bijdragen dat GOT weer het tweakers gevoel krijgt.

• Pics maken altijd leuk
• Ideeen uit andere buitenlandse forums halen mits deze een meerwaarde hebben
• ..............

Wat kunnen de mods doen?

• Orde houden
• ...............

Dit kopieren en aanvullen of weghalen waar je niet mee eens bent. Daarna plakken

YEAHHHH :)

ik vind dat de kleine casemods ook weer los een topic moeten kunnen maken.
Leuke kleine casemods blijven dan van zelf langer hangen met meer reacties en eer voor de persoon zelf. Het is dan ook niet zo dat wanneer er net een hele mooie kleine casemod wordt geplaats dat de mensen die direct daarna een minder mooie/ingrijpende mod plaatsen daardoor niet gezien worden omdat er te druk wordt gepraat over die ene speciale.
+ dat het elke keer weer veel meer zoek werk is tussen dingen die je misschien helemaal niet aanspreken terwijl wanneer ik langs de lijst kijk en iets zie wat me leuk lijkt ik direct dat topic induik om te kijken wat het is.

en schieten doen we wel in ET ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 12:09 ]

• Twynn
d:)b
Helemaal mee eens :)

Overigens, over dat punt van mensen die bang zijn om dure hardware te tweaken: Ik ben met het idee aan het spelen om een keer een contest op te zetten met het tweaken van oude hardware..
Dus wie kan een zo hoog mogelijke pifast en 3dmark score neerzetten met bijvoorbeeld een P1.
Ik denk dat je daarmee een redelijke groep mensen geinteresseerd kunt krijgen :)
Oude hardware hebben de meeste tweakers nog wel liggen, of is makkelijk te krijgen en het kost niet veel. Gaat het fout, dan is het jammer maar voor de rest niet veel aan de hand :)

• bredend
  • Laatst online: 16:04
Wie als eerste de meeste sleutenhangers heeft :+

Op zich ee enorm makkelijk idee, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb |:(

Wat ik me ineens afvraag: Hoeveel tweakers hier hebben een soldeer[station/bout/pistool] en een multimeter? Da's toch wel het minimale voor een tweaker toch?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

bredend schreef op 24 november 2003 @ 15:50:
Wie als eerste de meeste sleutenhangers heeft :+

Op zich ee enorm makkelijk idee, dat ik daar niet eerder aan gedacht heb |:(

Wat ik me ineens afvraag: Hoeveel tweakers hier hebben een soldeer[station/bout/pistool] en een multimeter? Da's toch wel het minimale voor een tweaker toch?
Apen-nootjes is in :) zeker als er dan die mooie sleutelhanger te winnen is die een tijdje terug op de FP stond van die Atlon64 :)

Ikke heb lekker het snelst de meeste sleutelhangers.. Heb er nu al 3 :)

• petervandamned
offtopic:
deze jongen heeft ze allemaal :)

zijn verzameling

kan ik met me 45 niet aan tippen ;)

maar kom op nu eens

copy paste jullie gedachten nu eens

we zitten niet hier om zo snel mogelijk de meeste postings te maken maar om DOC en de mods te helpen

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 12:01:
[...]

Leuke kleine casemods blijven dan van zelf langer hangen met meer reacties en eer voor de persoon zelf. Het is dan ook niet zo dat wanneer er net een hele mooie kleine casemod wordt geplaats dat de mensen die direct daarna een minder mooie/ingrijpende mod plaatsen daardoor niet gezien worden omdat er te druk wordt gepraat over die ene speciale.
+ dat het elke keer weer veel meer zoek werk is tussen dingen die je misschien helemaal niet aanspreken terwijl wanneer ik langs de lijst kijk en iets zie wat me leuk lijkt ik direct dat topic induik om te kijken wat het is.

agree :)

ff 900 dagen oud gezocht;
kijk eens wat een lief linkje. Een google had hem denk ik toen ook wel kunnen helpen, maar ja, kijk is wat een O+ users: Hoe geheugen overklokken?

[ Voor 12% gewijzigd door pierre-oord op 24-11-2003 17:05 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Ik heb dit zojuist als topic report de deur uit gedaan, maar wat mij betreft staat het open voor discussie.

Ik zit me af te vragen wat dit topic met DOC te maken heeft. Alles wat er te zien is en een fimpje wat erg onduidelijk is. Voor users die in DOC komen is het allemaal wel heel erg basic wat erin zou staan en voor nieuwe users in DOC vertelt de FAQ naar mijn mening nog meer dan dat deze draad doet.
Mij lijkt zoiets meer geschikt voor in de HK.

Ik weet dat er op DOC de laatste tijd niet heel erg meer te beleven valt. Het niveau is een stuk gedaald sinds dat ik zelf actief ben op GoT (DOC), maar wat ik de laatste dagen zie aan topics vind ik wel heel erg beneden pijl. Sinds een paar dagen worden er ineens een heleboel draadjes van Xtreme naar DOC gehaald en zelfs zonder te verwijzen naar de originele draad.
Ik zie er eerlijk gezegd ook niet het nut van in een draad te maken van een draad en deze te gaan bespreken en verder vraag ik me af waarom alleen van Xtreme. Er zijn een heleboel andere fora waar je ook niets van hoort en die ook interessante draadjes hebben, zoals bijvoorbeel oc-forums. Tuurlijk gaat Xtreme een stapje verder, maar daarom zou het ook wel zo heten 8)7, maar ik zie het niet zitten om de toekomst meer van dit soort draadjes te gaan bespreken.

• Pics maken altijd leuk
Ideeen uit andere buitenlandse forums halen mits deze een meerwaarde hebben DOC is DOC en geen Xtreme
• Niet te snel verwijzen naar de FAQ, maar meer zelf eerder uitleg geven wat en hoe wel en daarnaast verwijzen naar de FAQ.
• Meer OC competitie!!!!!
• .......

Wat kunnen de mods doen?

• Orde houden
• ...............

[ Voor 3% gewijzigd door YoupY op 25-11-2003 22:57 ]

Verwijderd

Ik ben het helemaal met YoupY eens, van de zomer was het erg rustig en sindsdien is het eigenlijk niet echt beter geworden. Het was nog ff actief in het refill-dag topic maar toen de dag geweest was en alles was afgehandeld ging dat errug offtopic naar het vrouwtje achter de balie (wat nou niet echt super bijzonder was :p)

Er moeten wat meer discussies en nieuwe expirimenten komen. Serenity heeft een goed voorbeeld met zijn [rml][ OC] nForce2 Ultra400 Vdd-mod: Wat bracht het jou?[/rml].

Ook moeten meer mensen ervaringen die ze gehad hebben posten in de grote topics en minder oplossingen vragen voor de problemen die ze hebben.

Het is al vaker gezegt maar ik vind het niveau echt lager als bijvoorbeeld een jaar geleden (hoewel er wel extreme pieken en dalen zijn, zoals de extreme topics van DaBit) en ik denk dat het komt omdat DOC nooit echt uit de gebruikelijke zomer dip is gekomen.

Ook is de naam Die-Hard Overclocking & Cooling een beetje dubbelzinnig, sommige mensen (zoals ik) zien dit als Die-Hard Overclocking & Die-Hard Cooling, maar blijkbaar wordt dit toch gezien als Die-Hard Overclocking & normale Cooling.

Hierdoor zijn er veel "Wat voor koeling heb ik nodig?","M'n fan maakt lawaai wat te doen?" en "Wat is de beste airflow?" die ik eigenlijk liever niet zie en als ze er dan toch zijn denk ik dat ze hier niet echt thuis horen maar eerder in PMG omdat het vaak over koeling van de processor gaat en het meestal basic vragen betreft (waar ze aan het aantal slotjes in PMG te zien wel raad mee weten)

Misschien is het een idee om verplicht de DOC FAQ 1 keer te laten zien aan mensen die DOC in willen, of om DOC net als de HK en andere fora exclusiever te maken dat je moet aanvragen voordat je erin mag of mag posten of om iemand alleen te kunnen laten posten als ie aan bepaalde voorwaarden voldoet (zoals het aantal techposts)

Ook vind ik dit topic een beetje een discussiepunt: [rml][ oc] Old OCZ titan 3 voorzien van coldplate[/rml]

Ik vind filmpjes goed, maar dit is in principe een mod in progress en die wil ik liever niet meer zien na de verschillende eindeloze topics wat meestal niets werd en mensen alleen maar vroegen wanneer dat de TS verder zou gaan.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 00:32 ]

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Moeilijk, moeilijk...

Iets dat ik even kwijt wil: mensen die net beginnen met OC'en en voor het eerst hun mobo hebben geoc'd, die voelen zich dan helemaal de man en maken daar graag een topic over. Zoals hier al vaker gezegd, deze moeten naar mijn mening gewoon open blijven. Voor mensen die dit ook hebben gedaan of willen beginnen zijn dit DE topics waar ze op wachten: conformatie dat OC'en niet zo moeilijk is en dat 'iedereen' het eigenlijk kan. :)
De wat meer ervaren OC'ers (of zij die zich ervaren voelen) moeten hier niet over gaan miepen dat het beneden hun niveau is: reageer dan gewoon niet. Een OC forum waar alleen de echte die-hard OC's een topic krijgen, en dan vervolgens gaan klagen dat ze geen nieuwe OC'ers mogen verwelkomen, gek he?

Verder kan ik me zo ergeren aan de mensen die een topic openen zonder eerst de moeite nemen om te zoeken. Natuurlijk, erg irritant, maar het verschil tussen beginnende OC'ers en 'topic spammers' is slecht te vinden.

De mensen die klagen dat hier weinig echt 'spannende' OC's geshowd worden, denk dan aan het volgende: ECHTE DIE-HARD OC'ers zijn vandaag de dag dun bezaaid. Welke halve zool geeft nou al zijn geld uit om de nieuwste stuff in huis te halen om vervolgens de meest gruwelijke floteringen en aanpassingen erop te plegen? (ok, ben ik sinds kort 1 van :p) My point: verwacht niet teveel want er is ook nog zoiets als geld/tijd/zin tekort om een gruwelijk vette OC te maken. En je moet ook maar net het gereedschap en kennis in huis hebben om echt iets te kunnen uitvoeren. Ik bijvoorbeeld, wil al lange tijd een WC inbouwen maar dat gaat niet zonder de nodige aanpassingen aan me kast. Wat een gereedschap daar niet bij komt kijken. Ben bij 0 begonnen en heb nu een redelijk werkplaatsje (lees: workmate) om wat 'serieuze' zaken te kunnen uitvoeren. Wou eerst een kast from scratch maken maar dat plan heb ik helaas moeten afblazen omdat ik hier niet voorelkaar kan krijgen. De 'drive' heb ik wel, nou de rest nog...

Maar ik dwaal af. Bedenk ik me nu ineens: er zou een soort topic gemaakt kunnen worden waarin mensen hun kleine OC kunnen plaatsen. Heb je gelijk een topic waar beginnende tweakers de noobs kunnen helpen.
En een apart topic voor het plaatsen van mods om je systeem verder te kunnen OC'en zou ook makkelijk zijn. Bijvoorbeeld mijn videokaart-koeling mod heb ik maar bij het '[CME] Post hier je kleine mods topic' geplaatst (wat eigenlijk niets met CME te maken heeft) omdat ik het geen nieuw OC'topic waardig vond... Misschien moet dit (weer) mogelijk worden.

Just my 2 cents...

Use the Search Luke...

Verwijderd

Tja wat moet ik er van zeggen........

De moderatie is redelijk en heeft 2 keerzijdes:

1) Een strenge moderatie zorg voor veel slotjes en het afschrikken van bezoekers die met hun handen in hun haar zitten ( beetje moeilijk bij mij ;) ).

De meestal wat snelle reactie....." gebruik de search"......of......." lees de Faq's".....is de gemakkelijke route voor de mods.....en over het algemeen de moeilijk voor de user.....

Doordat de forum groot is geworden heeft de search haar kracht verloren..... en komt er net zoveel BS uit als dat je bij Google " sex" in typt.
Het meerendeel is onbruikbaar doordat er genoeg onzin wordt gepost die de plank totaal mis slaat en waar dus de user niets aan heeft en verward raakt.
Dit is het gevolg van het massale van Tweakers. ( op een grote houseparty is het ook zoeken naar de bar....terwijl je in een kleine club er meestal al voor staat....).

2) een lossere moderatie zorgt er weer voor dat er nog meer nutteloze informatie wordt verspreid, er mensen zijn die het forum misbruiken om er zelf beter van te worden...... dan is het eind zoek..........

what to do what to do????

Het niveau van DOC:

DOC wat is dat????? 95% van wat er hier wordt verspreid heeft daar geen moer mee te maken...... Hoe zou dat nou toch komen....... misschien omdat jan en alleman hier maar wat post over z'n..." hardcore Spire koeler"....die lekker stil is maar toch redelijk koelt.......
Dat zal alleen maar het niveau laten dalen want dan blijven de echte Die-hards met de ruime ervaring weg.....
Zo zou eigenlijk voor DOC het werk van Bill Adams http://www.thermal-management-testing.com/ verplichte kost moeten zijn.......

Ik heb ook weleens een slotje op een posting van mij gehad....met de opmerking UTS......dat doet me nou echt demotiveren om ook weer anderen te helpen......

Zo hebben er wel meer ervaren overclockers en case modders gemixte gevoelens over GOT. en dat is gewoon niet VET,GAAF,COOL,LAUW,TOF om het maar in een jeugdig taalgebruik uit te drukken.

Het gezemel over leestekens gebruikt of internet taal is nog tot daar aan toe.....
Get a life als je je daarover druk maakt.
Uitrrd zijn er wel grnzen zo@ls het hlml aan elk@@r schrijven van je relaas zodat het nie of nauwelijks leesb@@r is voor ider1 en zo the nodige irri opwekt en dat maakt de search functie weer nog minder nutteloos omdat je wel een dag zo bezig bent met het er uit vissen van de benodigde informatie. :P

[quote]petervandamned schreef op 24 november 2003 @ 11:54:

• Pics maken altijd leuk
Ideeen uit andere buitenlandse forums halen mits deze een meerwaarde hebben DOC is DOC en geen Xtreme
• Ideeen uit andere buitenlandse forums halen mits deze een meerwaarde hebben zodat het wat meer op het niveau komt als Xtreme of Procooling
• Niet te snel verwijzen naar de FAQ, maar meer zelf eerder uitleg geven wat en hoe wel en daarnaast verwijzen naar de FAQ.
• Meer OC competitie!!!!!
• .......

Wat kunnen de mods doen?

• Orde houden
• ...............

Al met al prijs ik God op m'n knietjes dat ik geen mod op GOT ben......want om de problemen die er nu heersen op te lossen moet je wel over water kunnen lopen.

Een zondvloed geen goed idee??

succes

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 01:55 ]

• petervandamned
Zouden we dus door ons goed verstand niet meer te gebruiken, dit forum kwijtraken. Dan verplicht je de DOC-er dus naar andere forums toe te gaan.

Opmerkingen van draadjes kopieren en mods in progres zijn geen toegevoegde waarde? Iedereen zou ook enkel met de laatste hardware aan de slag moeten ? Iedereen zou zelf zijn Xtrm koeling moeten maken ? Wat in de rest van wereld gebeurd moeten de GOTTERS zelf opzoeken. Er zijn meer sites dan Xtreme, waarom posten jullie daar vandaan geen leuke topics. Niet iedereen weet ze te vinden.

Wat willen jullie liever ? De basic vragen ?

Als ik op dit moment kijk naar de actieve topics in DOC dan val je toch van je stoel. Meredeel bevatten basic vragen om hun eigen spulletje beter te laten draaien. eigenbelang niets anders dan dat Niks geen trotse eigenaren van dan wel oude of nieuwe hardware die in hun ogen er leuke dingen mee doen. Worden deze topics wel geplaatst krijg je opmerking van : BTDT (B,n There Done That) Nee daar wordt je vrolijk van?

Hier kan nooit iedereen 100% tevreden zijn maar ik mis wel de samenhorigheid van het begin van dit forum. Ik ben hier al jaren lid van (eerst een andere nick en pas sinds 2 jaar onder mijn huidige nick)met veel plezier en ik wil nog wel enige jaartjes hier aktief blijven met of zonder de nieuwste hard-ware.

Laatste opmerking

Ik weet dat de mods momenteel erg druk achter de schermen bezig zijn met dit forum weer op te krikken. Er wordt zeker wel naar jullie geluisterd. Sommige van ons kijken enkel op DOC en/of CME die komen niet in de andere forums. In fact ik ondekte zelf pas een paar weken terug dat er een groot spelletjes forum op GoT was ;)

Nee de mods doen nu hun best en geef die gasten ook eens eer naar werken.
Ik heb/had de nodige aanvaringen met ze gehad, maar er was altijd ruimte om met goed verstand samen tot een juiste oplossing te komen
Daarvoor ook hulde !!!! Meeste zittten overdag op hun werk en moeten dit soort werkzaamheden er tussen door doen.

RESPECT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Twynn
petervandamned schreef op 26 november 2003 @ 07:07:
Zouden we dus door ons goed verstand niet meer te gebruiken, dit forum kwijtraken. Dan verplicht je de DOC-er dus naar andere forums toe te gaan.
Klopt. Zodra er weinig insteressants is gaan mensen gewoon naar andere fora toe. Op zich niet vreemd. Het probleem is dat het dan voor de overgebleven mensen ook steeds minder interessant wordt :)
Opmerkingen van draadjes kopieren en mods in progres zijn geen toegevoegde waarde? Iedereen zou ook enkel met de laatste hardware aan de slag moeten ? Iedereen zou zelf zijn Xtrm koeling moeten maken ? Wat in de rest van wereld gebeurd moeten de GOTTERS zelf opzoeken. Er zijn meer sites dan Xtreme, waarom posten jullie daar vandaan geen leuke topics. Niet iedereen weet ze te vinden.
Tja, wat op andere fora kan, kan hier ook.. Misschien wat minder grootschaling, maar toch.
Een van de verschillen is overigens wel dat xtreme puur gericht is op het die-hard gebeuren. Hier is het slechts een onderdeeltje. Maar mijn doel is wel om dat onderdeeltje voor de doccers aanterekkelijker te maken en te houden. Het gaat dus gewoon om de inhoud :)
Ik in ieder geval niet ;)
Als ik op dit moment kijk naar de actieve topics in DOC dan val je toch van je stoel. Meredeel bevatten basic vragen om hun eigen spulletje beter te laten draaien. eigenbelang niets anders dan dat Niks geen trotse eigenaren van dan wel oude of nieuwe hardware die in hun ogen er leuke dingen mee doen. Worden deze topics wel geplaatst krijg je opmerking van : BTDT (B,n There Done That) Nee daar wordt je vrolijk van?
Wat mij betreft werkt juist het aanmoedigen beter. En daarbij horen natuurlijk ook de nutitige tips van de kenners :)

En over die nieuwe hardware: Tweaken is voor mij niet echt afhankelijk van nieuwe hardware. Tweaken is het zo optimaal mogelijk laten lopen van je hard en software. Dingen proberen die standaard niet mogelijk zijn.

Natuurlijk is het ook leuk om met een nieuwe athlon 64 en een radeon 9800XT een zo hoog mogelijke 3Dmark score neer te zetten, maar iemand met minder budget kan net zoveel plezier beleven aan een duron 600 setup die hij met waterkoeling opeens naar 1200MHz weet te brengen.
Hier kan nooit iedereen 100% tevreden zijn maar ik mis wel de samenhorigheid van het begin van dit forum. Ik ben hier al jaren lid van (eerst een andere nick en pas sinds 2 jaar onder mijn huidige nick)met veel plezier en ik wil nog wel enige jaartjes hier aktief blijven met of zonder de nieuwste hard-ware.
Helemaal mee eens :)
Ik weet dat de mods momenteel erg druk achter de schermen bezig zijn met dit forum weer op te krikken. Er wordt zeker wel naar jullie geluisterd. Sommige van ons kijken enkel op DOC en/of CME die komen niet in de andere forums. In fact ik ondekte zelf pas een paar weken terug dat er een groot spelletjes forum op GoT was ;)

Ik heb/had de nodige aanvaringen met ze gehad, maar er was altijd ruimte om met goed verstand samen tot een juiste oplossing te komen
Daarvoor ook hulde !!!! Meeste zittten overdag op hun werk en moeten dit soort werkzaamheden er tussen door doen.
Er wordt zeker naar jullie geluisterd.. In feite bepalen jullie gewoon hoe hier alles loopt, binnen de grenzen dan natuurlijk. (als iedereen hier opeens warez wil gaan aanbieden zal dat nog nooit mogelijk zijn.. Gewoon vanwege het simpele feit dat het forum dan zeer snel aan z'n einde komt vanwege allerlei instanties ;))

En inderdaad, de doc-modjes zitten gewoon overdag op hun werk, en doen dit er tussendoor. Eer naar het werken hebben we zodra we tevreden bezoekers hebben :)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

petervandamned schreef op 26 november 2003 @ 07:07:

Laatste opmerking

RESPECT !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil me hier helemaal bij aansluiten en vooral bij de laatste regel..

Maar inderdaad.. het DOC gedeelte is een beetje dood aan het bloeden en inderdaad er zijn mensen die bijna niet buiten DOC komen.. (ikzelf b.v)

Ik ben dan ook zeker van plan om een aantal dingen te gaan schrijven voor andere mensen omdat ik ook gek wordt van het lage niveau en van het eigenbelang wat inderdaad van de post's af te lezen is...

Jullie zullen van me horen beloofd!! :)

Verwijderd

Maak gewoon een overclock en cooling gedeelte en daarnaast voor de mensen die 500 posts of meer in DOC hebben een Diehard overclock gedeelte, dan ben je van het hele gezeur af. De n00bs en de modjes kunnen dan lekker hun gang gaan en de echte diehards kunnen ook lekker hun gang gaan in het echte diehard overclock gedeelte, daar wordt dus ook bijna NIET tot totaal niet gemod. Is ook helemaal niet nodig. Of is dat geen goed idee?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:13:
Maak gewoon een overclock en cooling gedeelte en daarnaast voor de mensen die 500 posts of meer in DOC hebben een Diehard overclock gedeelte, dan ben je van het hele gezeur af. De n00bs en de modjes kunnen dan lekker hun gang gaan en de echte diehards kunnen ook lekker hun gang gaan in het echte diehard overclock gedeelte, daar wordt dus ook bijna NIET tot totaal niet gemod. Is ook helemaal niet nodig. Of is dat geen goed idee?
Nope.. een heel slecht idee zelfs.. Want waar ga je de grens plaatsen??

500 post's forum wide, dan kan je alsnog een n00b post plaatsen door gewoon alleen in CME b.v te posten en dan 500 post's behalen..

Of ga je die 500 post's in alleen DOC laten gelden.. Want dan moet je 500 DOC post's hebben.. Hell.. dat hebben niet veel mensen hoor! dan houdt je dus een heeeel klein clubje over.. (ik heb 2000+ post's maar ik denk dat ik er maar een stuk of 500 in DOC heb ofzo terwijl dit toch m'n hoofd stekkie is..)

Verder zijn er mensen die wel gewoon kunnen posten in DOC en misschien wel leuke DOC projecten neerzetten terwijl ze nog maar 3 post's hebben.. Deze wil je juist wel hebben en die ga je dan weren door de 500 posts regel..

Lijkt me niet goed.. :)

Verwijderd

Conclusie....echt leuk kan het op GoT @ DOC niet meer worden.....

• Twynn
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:34:
Conclusie....echt leuk kan het op GoT @ DOC niet meer worden.....
Dus omdat er geen splitsing zou komen zou het nooit meer echt wat kunnen worden @ DOC :?

Ben ik het in ieder geval niet mee eens.. Waarom kan het op andere forums dan wel?
Iedereen kan zich ook registreren op andere fora, dus dat is niet het punt.

En topics die in het die-hard forum geplaatst zouden kunnen worden kunnen ook gewoon in het huidige doc geplaatst worden.

Verwijderd

Twynn schreef op 26 november 2003 @ 12:46:
[...]

Dus omdat er geen splitsing zou komen zou het nooit meer echt wat kunnen worden @ DOC :?

Ben ik het in ieder geval niet mee eens.. Waarom kan het op andere forums dan wel?

En topics die in het die-hard forum geplaatst zouden kunnen worden kunnen ook gewoon in het huidige doc geplaatst worden.
Omdat GoT veel te veel huiskamer lamers heeft die af en toe hier komen kijken en de meeste domme opmerkingen maken of onzinnige topics openen. Op Xtreme heb je bv niet een huiskamer of een general chat waar je kunt verkondigen dat het woensdag is en hoe koel of hoe kut die woensdag wel niet is. Daar is het puur en alleen PC wat de klok slaat en geen andere onzin er omheen. En die andere onzin er omheen trekt gewoon mensen aan die hier niets te zoeken hebben, maar toch even komen kijken. Daarom kan dat dus hier niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 12:56:
[...]

Omdat GoT veel te veel huiskamer lamers heeft die af en toe hier komen kijken en de meeste domme opmerkingen maken of onzinnige topics openen. Op Xtreme heb je bv niet een huiskamer of een general chat waar je kunt verkondigen dat het woensdag is en hoe koel of hoe kut die woensdag wel niet is. Daar is het puur en alleen PC wat de klok slaat en geen andere onzin er omheen. En die andere onzin er omheen trekt gewoon mensen aan die hier niets te zoeken hebben, maar toch even komen kijken. Daarom kan dat dus hier niet.
Ben ik het niet helemaal mee eens, je moet een bepaald aantal techposts hebben om toegang te krijgen tot de verschillende non-tech fora.

Wel ben ik het er mee eens dat er veel mensen zijn die echte onzin posten. En ook nooit geen FAQ lezen. Je ziet bijvoorbeeld in CME nog altijd mensen die in casemod topics Oooh en aaah reacties posten (als voorbeeld, in DOC gebeuren dit soort dingen ook)

• pierre-oord
och, HK heeft er niks mee te maken.

Maar is het misschien een idee om een DO (Die hard overclocking) gedeelte en een OC (overclock+cooling) Gedeelte te maken? Je hebt kans dat alles dan verdeeld wordt, maar zo heb je 1 forum om wat dingen te leren en een topic te maken over beste coolers, en een topic voor echte OC's.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 12:01:
[...]

daar ben ik ook mee eens :) Vind het jammer dat (kleine) casemods nu niet meer worden gepost op GOT. Er is dan wel een apart topic voor maar heb persoonlijk nogal een hekel aan "het grote ... topic" het is vaak super onduidelijk en lees ze daarom bijna nooit door.

Aan de andere kant als je kleine casemods toestaat komen er ook weer mensen met een topic over een vervangen fan :) wat dus ook weer niet de bedoeling is. Maar ik denk als de regels op dit gebied iets soepeler worden en dat men casemods weer zonder "gezeur" mag posten het toch ook weer aantrekkelijker wordt.

voor de rest vind ik het jammer dat de "grote" namen hier niet meer rond lopen. Vaak kunnen deze helpen in interessante topics in bijv. DOC met een iets wat hoger niveau.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:08:
[...]

Ben ik het niet helemaal mee eens, je moet een bepaald aantal techposts hebben om toegang te krijgen tot de verschillende non-tech fora.

Wel ben ik het er mee eens dat er veel mensen zijn die echte onzin posten. En ook nooit geen FAQ lezen. Je ziet bijvoorbeeld in CME nog altijd mensen die in casemod topics Oooh en aaah reacties posten (als voorbeeld, in DOC gebeuren dit soort dingen ook)
Klopt en als ze dan die verplichte 150 techposts hebben om de HK in te komen dan zijn ze daar ook 24 uur per dag te vinden....En posten dan sporadisch iets in DOC, wat dan vaak ook nog niet eens iets met DOC te maken heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 13:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:32:
[...]

Klopt en als ze dan die verplichte 150 techposts hebben om de HK in te komen dan zijn ze daar ook 24 uur per dag te vinden....
maar daar zie ik het probleem eigenlijk niet van. Deze mensen zijn niet geintresseerd in technische zaken op het forum... laat ze dan lekker in de hk blijven dat is beter dan onnuttige post in het tech deel.

De echte tech verslaafde :9 blijft toch wel in de technische delen posten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:34:
[...]

maar daar zie ik het probleem eigenlijk niet van. Deze mensen zijn niet geintresseerd in technische zaken op het forum... laat ze dan lekker in de hk blijven dat is beter dan onnuttige post in het tech deel.

De echte tech verslaafde :9 blijft toch wel in de technische delen posten.
Moest nog iets achteraan ;)

Wie zijn volgens jou hier de grote namen (geweest)? Want volgens mij loopt iedereen nog mee die hier ooit veel in DOC heeft gepost.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 13:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:37:
[...]

Moest nog iets achteraan ;)

Wie zijn volgens jou hier de grote namen (geweest)? Want volgens mij loopt iedereen nog mee die hier ooit veel in DOC heeft gepost.
ik heb niks gezegd ;)
ja idd lopen nog steeds veel grote namen rond... laat maar

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 13:42 ]

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Op zich ben ik wel voor het idee van Nostra om een gedeelte van doc alleen toegankelijk te maken voor de meer die hard mensen met als toelating een aantal bepaalde tech posts. Alleen vraag ik me af of je dan wel een echt hoog niveau haalt omdat het aantal personen met toegang beperkt zal worden, naar schatting 50 personen

Wat dat betreft kan je DOC ook niet echt vergelijken met Xtreme of OC-forums enz., aangezien hier alleen tweakers uit voornamelijk nederland en belgie posten en op engelstalige fora veel gemakkelijker toegankelijk zijn internationaal.

Wat me verder trouwens ook opvalt is dat er niet alleen topic met een laag DOC gehalte zijn, maar dat in de topics met een hoger DOC gehalte ook niet altijd evenveel wordt gepost. Kijk bijvoorbeeld naar draadjes als de discussie over gelockte bartons.

Verwijderd

Beter die hele GC gewoon een eigen site geven.. probleem opgelost.
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Duss.. :+ Schaf maar af die GC. ;) Volgens het bovenstaande hebben we die helemaal niet nodig namelijk :D

Ok..ff serieus..
Je kan er lang over lullen, maar het probleem is er al heel lang..het gaat niet weg. DOC is geen Die-Hard tweak forum punt. Alle tweakers die hier enigszins extreem zijn zitten toch al op een buitenlands forum. Tel daar nog het afschrikkende beleid van GoT bij en je bent klaar. Ik wil niet negatief zijn, maar het word niks. GoT is te groot helaas.

Edit:

Die lichte vorm van ontspanning (de GC :P ) is ietwat uit de hand gelopen :+

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 18:44 ]

Verwijderd

dubbel :)

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 18:43 ]

Verwijderd

Ik denk dat topics in welk forum dan ook die niet interresant genoeg zijn vanzelf naar beneden verdwijnen met de aandacht waar het recht op had.
Is het nou bv een fan met flits zwaailampen erop Topic en iedereen vind het interresant en reageerd er zinnig op(dit is dus de taak in mijn ogen van een mod om te beoordelen ) wie ben ik dan om te zeggen bij voorbaat dicht ermee.
Wat ik dus niet de taak van een mod vind is om te oordelen wat een interresant topic is of niet of wat in zijn ogen een kleine mod is of niet en het dus maar direct dicht gooit, is het echt niet interresant verdwijnt het topic vanzelf.

En ik wil ook nog wel eens lachen en me niet alleen maar serieus moeten voelen.
Tis ook ontspanning/hobby hoor, geen zwaar overbetaalde baan.

ik vind het logish dat een dubbele vraag of post word gesloten maar neem nou dit als voorbeeld:
In dit topic 2x256 dualchannel of 4x128 dualchannel
word er door verwezen naar dit topic 2x dualchannel of 2x2 dualchannel en dus >dicht gegooid<. maar het topic waar naar doorverwezen word was ook weer dicht gegooid?
Ik bedoel dat het misschien wel een kans had ondanks dat het in de ogen van een mod een simpele kwestie is waar het over gaat, het had zelfs een leuke leerzame discussie kunnen worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:01:
Ik denk dat topics in welk forum dan ook die niet interresant genoeg zijn vanzelf naar beneden verdwijnen met de aandacht waar het recht op had.
Is het nou bv een fan met flits zwaailampen erop Topic en iedereen vind het interresant en reageerd er zinnig op(dit is dus de taak in mijn ogen van een mod om te beoordelen ) wie ben ik dan om te zeggen bij voorbaat dicht ermee.
Wat ik dus niet de taak van een mod vind is om te oordelen wat een interresant topic is of niet of wat in zijn ogen een kleine mod is of niet en het dus maar direct dicht gooit, is het echt niet interresant verdwijnt het topic vanzelf.

ik vind het logish dat een dubbele vraag of post word gesloten maar neem nou dit als voorbeeld:
word er door verwezen naar dit topic 2x dualchannel of 2x2 dualchannel en dus >dicht gegooid<. maar het topic waar naar doorverwezen word was ook weer dicht gegooid?
Ik bedoel dat het misschien wel een kans had ondanks dat het in de ogen van een mod een simpele kwestie is waar het over gaat, het had zelfs een leuke leerzame discussie kunnen worden.
Ik denk dat je hier wel een goed punt heb. Mods zijn er niet om te bepalen wat de inhoud van het forum is. In zekere zin wel natuurlijk, want FAQwerk en searchvragen moeten nog steeds dicht.

En dat voorbeeld wat je geeft is ook een goeie.. User word verwezen naar een dood topic. Dat gebeurd ook zooo vaak. Of verwezen naar de search waar wel topics te vinden zijn, maar allemaal met replies waar je geen flikker aan hebt. User word kwaad en opent een nieuw draadje of een in LA..etc etc.. Dat is exact de frustratie van de users. Constant vechten tegen slotjes.

De DC vraag is overigens wel aardig, want er zit zover ik weet wel verschil in 4x of 2x..maar P4 is niet mijn gebied :o Iig heb ik ergens gelezen dat het allebei DC is, maar dat 4x dus wel sneller is. Dat kun je niet uit het topic halen..want die zit dicht en dus komt er geen info meer bij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 21:35 ]

• Exigence

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 21:32:
[...]
De DC vraag is overigens wel aardig, want er zit zover ik weet wel verschil in 4x of 2x..maar P4 is niet mijn gebied :o Iig heb ik ergens gelezen dat het allebei DC is, maar dat 4x dus wel sneller is. Dat kun je niet uit het topic halen..want die zit dicht en dus komt er geen info meer bij ;)
Ik reageer toch even stiekem :P

Volgens mij was het zo:
De chipset heeft 8 kanalen, 2 voor elke bank. Als je twee reepjes gebruikt dan worden er 4 kanalen (of 2 met singlesided geheugen) gebruikt in Dual Channel modus. Om echt de max uit de bandbreedte te pushen kun je dan het beste 4 bankjes (= 4 of 8 (doublesided) kanalen) gebruiken. Volgens Rick2001 scheelde dit zo´n 300 MB/s

• mrb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

mrb

Is het dan niet een beter idee, om Diehard en overclocking te scheiden?
Ik bedoel elke flip die een beetje leest op fora kan tegenwoordig zijn/haar fsb wel naar bovengooien. Maar het zijn de tweakers die met PC aan de slag gaan, of een chilled watercooling, dan krijgt ieder wat hij wil, de noobs gescheiden van de meer ervaren personen...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Scheiding van n00bs en die-hards is niet goed.

Ik post hier zelden, ik heb mijn computer niet overgeclocked (3% maar, van hoger gaat de IDE flippen), ik heb geen waterkoeling, standaard luchtkoeling, maar dat wil niet zeggen dat ik niets van overclocken en waterkoeling afweet, en dat alleen maar omdat ik dat lees.

Aan het overclocken zelf is niet veel te veranderen, de basis is steeds het zelfde, de uitvoering uiteindelijk ook (lucht of water, een enkeling gaat extreem), daarom is het weinig inspirerend, het enige doel is sneller gaan dan wat er in de winkel te koop is, en de volgende maand zien dat je weer even snel bent als er in de winkel staat.

Grote topics zijn vaak opsomtopics van snelheden, of topics met vragen die al -tig keer zijn langsgekomen (het grote waterkoelingsvragentopic, ik denk dat er in totaal maar 100 verschillende vragen in staan, alleen anders gesteld)

Dan krijg je met de moderatie ook problemen, je ziet het te vaak voorbij komen, dan ga je te vaak saaie slotjes zetten.
Daar is niets aan te doen, er zijn altijd mensen die beginnen met overclocken en niet weten wat er in de faq staat.

[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 26-11-2003 22:00 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:48
mrb schreef op 26 november 2003 @ 21:50:
Ik bedoel elke flip die een beetje leest op fora kan tegenwoordig zijn/haar fsb wel naar bovengooien.
Oc'en is ook niks bijzonders of iets dat je moet kunnen....
Er zijn een paar tweaks die handig zijn om te weten, maar voor de rest is het puur een kwestie van geluk dat je een juiste CPU hebt gevonden.
Een Die Hard overclock forum kan eigenlijk niet veel meer zijn dan een pats topic. Kijk eens wat ik heb gehaald.
Neem mij als voorbeeld.... Lekker pimpen in het pi-fast forum omdat ik net de mazzel heb dat ik een goede CPU heb gevonden. Maar heeft dat iets met kunnen of weten te maken? Tuurlijk niet. Daarom vind ik niet dat je een onderscheid kan maken tussen noobs of ingewijden.

Daarom, zoals Versteeg zegt, laat alles met rust en laat zoveel mogelijk open. Is iets niet interessant, dan zakt het vanzelf wel naar beneden in de lijst. We zitten hier voor de lol, een beetje kijken naar wat een ander haalt enzo...

Ik lees een paar keer over het splitsen van het forum. Maar dan krijg je helemaal 2 halve forumpjes waar nooit wat in gepost wordt. Het is nu al vrij rustig in DOC, laat staan dat je het nog eens gaat splitsen in meerdere sub-delen. Misschien moeten we de zooi zelfs weer gaan samenvoegen met Casemod gedeelte. Dan heb je weer een sub-gedeelte met redelijk wat activiteit. En waarom ook niet? Vaak gaan modden en oc'en toch al samen...

• mrb

mrb

Tuurlijk is het geluk hebben, alleen een beetje geluk kan je afdwingen dmv voltmods , om dan toch die 40 mhz extra te halen.

Ik moet je gelijk geven ivm met halve topics en eventueel nog minder topics.
Bij nader inzien een misschien toch niet zo'n goed id :)

Verder moet ik nog wel even kwijt dat ik het op zich ook allemaal wel goed vind gaan in DOC, ook ik lees meer dan dat ik wat post, en ook ik zit niet met chilled watercooling o.i.d. ook voltmods zitten er niet in , maar inderdaad dat wil allemaal nog niet zeggen dat je een noob bent.

[ Voor 1% gewijzigd door mrb op 26-11-2003 22:37 . Reden: typo ]

Verwijderd

Mij lijkt het het een slecht idee om DOC dicht te gooien, mensen moeten wel wat kunnen leren natuurlijk. Wat mij een beter idee lijkt is dat mensen geen topics kunnen starten of kunnen posten, er moeten eerst aan bepaalde criteria worden voldaan voordat iemand kan posten. Zijn zijn posts niet goed dan kan hem postrecht weer ontnomen worden, als iemand een tijdje goed post dan kan hij ook zelf topics starten. Eventueel in overleg met een mod kan iemand eerder al een topic openen omdat ie bijvoorbeeld iets bijzonders heeft gedaan.

• petervandamned
het valt mij op dat in pmg klik hier zoveel meer gericht op het topic wordt in gegaan ?

enig idee hoe dat zou komen

just my 2 cents

[ Voor 4% gewijzigd door petervandamned op 27-11-2003 10:30 ]

• Twynn
Ok, ik zie allereerst een aantal voorstellen over een tweede DOC erbij..
Ik zelf zie dat niet zo zitten.. DOC is nu al niet zo'n heel actief forum, een afsplitsing zal dit alleen maar erger maken.
De extreme topics die dan in dat tweede forum zouden kunnen, moeten ook prima binnen het huidige doc passen en op die topics hoeft als het goed is helemaal geen moderatie toegepast te worden :)
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:38:
Je kan er lang over lullen, maar het probleem is er al heel lang..het gaat niet weg. DOC is geen Die-Hard tweak forum punt. Alle tweakers die hier enigszins extreem zijn zitten toch al op een buitenlands forum. Tel daar nog het afschrikkende beleid van GoT bij en je bent klaar. Ik wil niet negatief zijn, maar het word niks. GoT is te groot helaas.
Ik ben het met je eens dat doc nooit alleen maar een die-hard tweak-forum kan worden. Maar ik denk wel dat we er met z'n allen weer wat meer inhoud aan kunnen geven. Jij doet goed je best met wat topics, en zo zijn er hier nog wel een aantal, dus wat dat betreft moet het wel kunnen.. En ik snap best dat de extremere tweakers op andere fora zitten.. Dat sluit bij hen gewoon meer aan, net als bijvoorbeeld in CME ook veel mensen op casejunkies etc. zitten.
Toch sluit dat wat mij betreft niet uit dat het ook hier nog altijd interessant gemaakt kan worden voor zowel de beginnende tweaker, als de doorgewinterde extreme oc-er.
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:01:
Ben ik op zich wel met je eens, maar het is wel een moeilijk punt. Laat je alle topics toe, dan klagen er mensen dat er alleen maar simpele topics zijn waar ze niks aanvinden.. (zie hierboven ;))
Sluit je alles, dan verpest je de sfeer en is het ook niet goed. Op een of andere manier moet er een middenweg gevonden worden, en dat is nu juist het lastige punt waar we vaak tegenaan lopen.
Klopt, en ik denk dat dat wel voor idereen geld :)
Tja, ook weer een lastige. Dat het eerste topic werd dichtgegooid is inderdaad terecht. Het tweede topic is vervolgens later gesloten omdat die betreffende mod het inderdaad niet interessant vond. Op zich best een lullige situatie. Het probleem is dat we niet alleen hier met DOC te maken hebben, maar ook met andere fora, en daar zit vaak best wel een verschil in :)
petervandamned schreef op 27 november 2003 @ 10:27:
het valt mij op dat in pmg klik hier zoveel meer gericht op het topic wordt in gegaan ?

enig idee hoe dat zou komen

just my 2 cents
Ik probeer zo veel mogelijk te reageren, maar dat lukt ook niet altijd :)

Verwijderd

Twynn schreef op 27 november 2003 @ 18:01:

Ik probeer zo veel mogelijk te reageren, maar dat lukt ook niet altijd :)
En toch reageer je niet op mijn post :? :p

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Twynn schreef op 26 november 2003 @ 12:46:
[...]

Ik ben het daar ook niet mee eens .
Zelf doe ik pas een half jaar mee dus eigenlijk ben ik voor de kenners in de ''saaie,,
tijd begonnen .
Nou moet ik zeggen dat ik het soms nou ook niet even spectaculair vind.
Ik denk dat dit voornamelijk komt door mijzelf .
Ik bedoel ,wanneer je ziet dat iemand zijn videokaart van 500 euro op het spel zet door er een weerstandje op te solderen is dat de eerste keer enorm speciaal.
Maar wanneer je dit keer op keer ziet vind je dit al snel saai worden.
Hetzelfde geld voor die processor die zijn laatste haalbare megahertzjes uitpoept in zes posten achter elkaar.
Toch is en blijft het een hele prestatie en heel bijzonder dat iemand zoiets flikt.
Hoe komt het toch dat het mij soms toch niet echt boeit .
Ik denk dat dit probleem in de regel bij veel mensen aanwezig is, en dat,,verveling'' hoe
extreem iemand ook bezig is, altijd opduikt
Zelf heb ik eens die refilldag georganiseerd dit vond ik en ook andere met mij,erg leuk.
Het volgende waar ik aan zat te denken is een dag te organiseren waar de prom bezitters hun prom kunnen laten testen ik wilde dan een soort testbankje maken etc etc .
Wat ik hiermee wil zeggen is dat wanneer je het interessant en boeiend wilt houden zul je dingen moeten organiseren .
Een aardig voorbeeld is misschien dat iedereen foto's maakt van zijn kast met de specificaties eronder en dan de mooiste en beste hiervan uitroepen tot winnaar Ik denk dat je hier erg veel bezoekers mee trekt en tevens ook het tweakervuur in de harten weer een beetje aanwakkert competitie is immers iets wat iedereen actief maakt.
Dit is maar een idee doe ermee wat je wilt .
Verder moet ik zeggen dat ik dit een erg leuk forum vind,ik vermaak mij dagelijks soms lezend soms typend ,bedankt hiervoor.

[ Voor 3% gewijzigd door Haeg op 01-12-2003 21:07 ]

• mrb

mrb

Misschien is het ook eens een idee om de rommeligste OC setup's te laten passeren, iedereen heeft het altijd over mooiste en hoogste scores, maar waarom geen grote bende op de foto?

Ik weet niet of bij jullie altijd alles opgeruimd is maar hier iig niet, en wat boeit het ? als het maar werkt toch?

Verwijderd

mrb schreef op 30 november 2003 @ 23:54:
Misschien is het ook eens een idee om de rommeligste OC setup's te laten passeren, iedereen heeft het altijd over mooiste en hoogste scores, maar waarom geen grote bende op de foto?

Ik weet niet of bij jullie altijd alles opgeruimd is maar hier iig niet, en wat boeit het ? als het maar werkt toch?
Dat is al eens gedaan..topic kreeg een zooi lame reacties en een titlechange..dus toen was het niet meer grappig.

[rml][ OC]Interessante Die-Hard OCsetups[/rml]

Title was eerst: Hoe Die-Hard ben jij?

En vervolgens post iemand die er helemaal niks van begrepen heeft de vraag:

"Hoeveel zegt het uiterlijk van mijn systeem over hoe Die-Hard ik ben"

|:( My god..dat is ook zooo voorspelbaar dat iemand dat post he. Daar is het draadje dus ook niet voor bedoeld. Het is bedoeld om van je stoel te rollen van het lachen omdat sommige lui er zo'n puinhoop van maken ;) Humor is soms ver te zoeken..

Voor diegene die er niks van snapt:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=11745
Kijk daar maar eens :+

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 10:11 ]

• mrb

mrb

Ja dat bedoel ik dus , gewoon lache en toch verbaasd zijn hoe iemand in zo'n situatie kan werken.
Dit eventueel ook in de openingspost zetten + een paar modjes die goed opletten dat er niemand gaat lopen f*cken, dan kan zoiets weer wel bestaan volgens mij.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
ja idd ,

- kunnen er geen totale oc lijsten worden gemaakt ? net als op Vr-zone
-3dmark score lijsten (2001se & 2003)
-aquamark score lijsten

-even tuele guide voor v-modding , en het assembleren van vele coolingen .

:)

• petervandamned
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 10:08:
[...]

Dat is al eens gedaan..topic kreeg een zooi lame reacties en een titlechange..dus toen was het niet meer grappig.

[rml][ OC]Interessante Die-Hard OCsetups[/rml]

Title was eerst: Hoe Die-Hard ben jij?

En vervolgens post iemand die er helemaal niks van begrepen heeft de vraag:

"Hoeveel zegt het uiterlijk van mijn systeem over hoe Die-Hard ik ben"

|:( My god..dat is ook zooo voorspelbaar dat iemand dat post he. Daar is het draadje dus ook niet voor bedoeld. Het is bedoeld om van je stoel te rollen van het lachen omdat sommige lui er zo'n puinhoop van maken ;) Humor is soms ver te zoeken..

Voor diegene die er niks van snapt:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=11745
Kijk daar maar eens :+
dat vind jij puinhopen :) hehehehe
nee man zulk soort topics moeten weer terug hier
beetje de LOL factor terug

Verwijderd

petervandamned schreef op 02 december 2003 @ 08:27:
[...]

Begrijpend lezen Peter ;)

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Gipsy King schreef op 01 december 2003 @ 19:18:
ja idd ,

-3dmark score lijsten (2001se & 2003)
-aquamark score lijsten

-even tuele guide voor v-modding , en het assembleren van vele coolingen .

:)
Mja.. goed.. dan ga je dus voor content die eigenlijk net als alchohol is (vluchtig I mean).. kan je dus elke maand nieuwe dingen gaan schrijven. . Totale OC lijsten zijn leuk maar je hebt er niet zo veel aan.. (nouja.. PiFast b.v is dan wel leuk...) En 3dMark score lijsten. tja. ook leuk om een hele lijst met getalletje's te zien. .maar wederom.. wat hebben andere mensen eraan vraag ik me dan af..

Denk dat het gewoon bij het oude moet blijven en dat we met z'n allen moeten proberen het beste van DOC te maken en betere postings te maken..
petervandamned schreef op 02 december 2003 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat je verkeerd leest Peter, hij wil dit soort dingen juist terug hebben in DOC!!

And remeber children:
"A better DOC begins with yourself"

[ Voor 19% gewijzigd door Apen-nootjes op 02-12-2003 08:45 ]

• Twynn
Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:26:
Mij lijkt het het een slecht idee om DOC dicht te gooien, mensen moeten wel wat kunnen leren natuurlijk. Wat mij een beter idee lijkt is dat mensen geen topics kunnen starten of kunnen posten, er moeten eerst aan bepaalde criteria worden voldaan voordat iemand kan posten. Zijn zijn posts niet goed dan kan hem postrecht weer ontnomen worden, als iemand een tijdje goed post dan kan hij ook zelf topics starten. Eventueel in overleg met een mod kan iemand eerder al een topic openen omdat ie bijvoorbeeld iets bijzonders heeft gedaan.
Dit zie ik op zich ook niet zo zitten.. De afspraak voor de gewone tech-fora is gewoon dat ze voor iedereen open zijn. De dingen die hier voor de HK enzo zijn geregeld zijn juist om te voorkomen dat mensen zich gingen registreren voor de HK. Dat lijkt me bij doc juist een ander verhaal.
Het idee van moderated posts (dus dat nieuwe posts eerst in een wachtrij komen totdat iemand ze goedgekeurd heeft zou misschien wel werken, maar dat is technisch niet mogelijk op dit moment).
Haeg schreef op 30 november 2003 @ 21:50:
Nou moet ik zeggen dat ik het soms nou ook niet even spectaculair vind.
Ik denk dat dit voornamelijk komt door mijzelf .
Ik bedoel ,wanneer je ziet dat iemand zijn videokaart van 500 euro op het spel zet door er een weerstandje op te solderen is dat de eerste keer enorm speciaal.
Maar wanneer je dit keer op keer ziet vind je dit al snel saai worden.
Ik denk ook dat dat een verschil is tussen zien en doen. Mensen die echt in het die-hard overclock wereldje zitten zien dit niet alleen, proberen het zelf ook.. en dat maakt redelijk wat verschil :)
Hetzelfde geld voor die processor die zijn laatste haalbare megahertzjes uitpoept in zes posten achter elkaar.
Toch is en blijft het een hele prestatie en heel bijzonder dat iemand zoiets flikt.
Hoe komt het toch dat het mij soms toch niet echt boeit .
Ik denk dat dit probleem in de regel bij veel mensen aanwezig is, en dat,,verveling'' hoe
extreem iemand ook bezig is, altijd opduikt
Klopt denk ik wel.. Probleem is ook dat iedereen op zoek is naar de maximale snelheid. En als jij iemand ziet die z'n duron 600 opeens op 1200MHz heeft lopen is de kans groot dat je denkt: "Leuk voor hem, maar het blijft een langzaam systeem.. Daar zul je nooit een hoge pifast score mee halen" etc..
Toch kan dat voor die persoon juist wel bijzonder zijn.
Als een grotere groep zich bezig zouden houden met zo'n zelfde duron 600 wordt het opeens een ander verhaal.. Dan is het een wedstrijd, en dus leuker :)
Zelf heb ik eens die refilldag georganiseerd dit vond ik en ook andere met mij,erg leuk.
Het volgende waar ik aan zat te denken is een dag te organiseren waar de prom bezitters hun prom kunnen laten testen ik wilde dan een soort testbankje maken etc etc .
Wat ik hiermee wil zeggen is dat wanneer je het interessant en boeiend wilt houden zul je dingen moeten organiseren .
Moeilijk.. Dit gaat namelijk meer buiten het forum om..
Ik vind het perfect dat er dingen georganiseerd worden, maar dat zal dan toch op basis van individuele bezoekers zijn, niet vanuit de got-crew georganiseerd :)
Een aardig voorbeeld is misschien dat iedereen foto's maakt van zijn kast met de specificaties eronder en dan de mooiste en beste hiervan uitroepen tot winnaar Ik denk dat je hier erg veel bezoekers mee trekt en tevens ook het tweakervuur in de harten weer een beetje aanwakkert competitie is immers iets wat iedereen actief maakt.
Op zich wel leuk, maar dat is dan net weer meer iets voor [rml][ ALG] Feedback gevraagd over CME![/rml]/ :)
Gipsy King schreef op 01 december 2003 @ 19:18:
Zie ik op zich wel zitten

Een topic met oc-resultaten, onderverdeeld in categorieen.. (En niet zoals nu per processor/mobo/etc).
Hetzelfde voor 3dmark, aquamark etc..

Daar zal echter wel veel werk bij komen kijken, en ik denk dat iemand dat gewoon per topic op zich moet nemen.. (Bijvoorbeeld zoals nu ook gebeurd bij de pifast en geheugenbench topics). Gewoon een goede startpost (inclusief leuke layout) met verschillende categorieen, en vooral ook afspraken. Dus welke tool, welke screenshots etc.. En bijvoorbeeld geen vragen in zo'n soort topic, maar gewoon resultaten :)

Verwijderd

apen-nootjes schreef op 02 december 2003 @ 08:44:
[...]

Mja.. goed.. dan ga je dus voor content die eigenlijk net als alchohol is (vluchtig I mean).. kan je dus elke maand nieuwe dingen gaan schrijven. . Totale OC lijsten zijn leuk maar je hebt er niet zo veel aan.. (nouja.. PiFast b.v is dan wel leuk...) En 3dMark score lijsten. tja. ook leuk om een hele lijst met getalletje's te zien. .maar wederom.. wat hebben andere mensen eraan vraag ik me dan af..

Denk dat het gewoon bij het oude moet blijven en dat we met z'n allen moeten proberen het beste van DOC te maken en betere postings te maken..

[...]

Ik denk dat je verkeerd leest Peter, hij wil dit soort dingen juist terug hebben in DOC!!

And remeber children:
"A better DOC begins with yourself"
We zijn hier toch voor onszelf bezig? Niet voor de buren iig. Dus als wij DOCers die lijsten met getallen willen dan is dat een goede reden denk ik. Het trekt ook aan. Kijk maar bij PiFast..staan een hoop namen tussen die ik niet ken iig. Ze willen toch allemaal weten hoe snel ze zijn :D

• petervandamned
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 08:30:
[...]

Begrijpend lezen Peter ;)
ik denk dat ik verkeerd begrepen wordt :)

zal de sarc mode maar eens uitzetten voortaan hier ;)
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 09:52:
[...]

We zijn hier toch voor onszelf bezig? Niet voor de buren iig. Dus als wij DOCers die lijsten met getallen willen dan is dat een goede reden denk ik. Het trekt ook aan. Kijk maar bij PiFast..staan een hoop namen tussen die ik niet ken iig. Ze willen toch allemaal weten hoe snel ze zijn :D
100% mee eens

De drang om eens te zien of je sneller dan een ander ben is gewoon des mensheids, welke manier dan ook. Als ik in de reacties lees over hun score en welke updates ze moeten doen dan is het heerlijk als ze er een paar punten mee winnen :)

• Dit soort topics moeten een zelfde layout hebben
• Dit soort topics moeten sticky zijn
• Dit soort topics moeten een soort guide worden
• Dit soort topics moeten DOC weer die boost kunnen geven

[ Voor 65% gewijzigd door petervandamned op 02-12-2003 10:00 ]

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:58
Ok, ik zal ook voor de meesten wel een complete onbekende zijn, maar ik lees fokking veel @ GoT. Dat houdt echter niet in dat ik geen bijdrage lever, ik mag dan maar 500 posts (dit is volgens mij mijn 500e :+ ) hebben, dat wil volgens mij nog niet zeggen dat ik er niets van leer, en dat ik niets bijdraag, helemaal niet omdat ik alleen post als ik wat nuttigs te zeggen heb. Dit draagt volgens mij júist bij bij dit forum, omdat dat imho beter is als al die 'oehhhh's en aaaaah's'. Maar ik weet wel als mijn GoT - acces op die manier wordt ingekort tot de n00b forums (om zo maar even de hiervoor angedragen opties te noemen) dat ik hier zeker niet zo veel meer zal zitten. De lol is er dan gewoon af, plus dat je een duidelijk onderscheid gaat maken tussen de zogenaamde 1337 mensen en de mindere mensen, iets wat we juist op Got proberen te weren, want volgens mij willen we met dit topic het groepsgevoel terug krijgen?
En ik ben het er echt helemaal mee eens dat er wat strenger gemoddereerd moet worden op bijvoorbeeld UTFS geroep, want het is gewon lullig voor de TS als hij denkt op die manier verder te komen met zijn oc of wat dan ook door de vraag hier te stellen en hij wordt dan zo weggescholden.

Aan de andere kant moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er ook aan zit te denken om mijn 9800 pro te vdd modden, al weet ik dat als ik dat verziek ik voorlopig geen pc meer heb. Helaas ben ik te klunzig met een soldeerbout en wacht ik er daarom maar ff mee, plus dat ik gewoon graag in mijn achterhoofd hou dat ik vervangend materiaal kan kopen als het nodig is, iets wat op het moment echt niet kan, puur door me budget. Maar de drang is er wel >:)

En godzijdank lijkt GoT niet op een forum als xtreme systems, ik heb het idee dat GoT (en dan zeker in SG) veel persoonlijker is. Mensen herinneren elkaar als je opvalt, in de zin van: hey, was jij niet die gast.... of, jij had toch die oc gefixxt toen?

• Apen-nootjes

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 09:52:
[...]

Daar heb je inderdaad wel gelijk in.. Hell.. ik ben zelf ook bezig met PiFast.. score komt morgen of overmorgen :X

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Moeilijk.. Dit gaat namelijk meer buiten het forum om..
Ik vind het perfect dat er dingen georganiseerd worden, maar dat zal dan toch op basis van individuele bezoekers zijn, niet vanuit de got-crew georganiseerd
Ik ga jou natuurlijk niet vertellen wat je wel en niet doen moet.
Maar als jullie zien dat er een topic word geopenend waarvan jullie denken
,,dat word leuk'' zou ik er toch wat energie instoppen.
Anders zie ik jullie taak alleen als, politieagentje spelen over dingen die niet mogen.
Ik bedoel,het is toch leuk om enthousiast te zijn over nieuwe dingen en dat juist te stimuleren in welke vorm dan ook .
Ik snap best dat je geen open dag gaat organiseren bij je thuis,dit suggereerde ik ook niet .
Pagina: 1 2 Laatste