Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Verwijderd
daar ben ik ook mee eensVerwijderd schreef op 24 november 2003 @ 12:01:
[...]
YEAHHHH![]()
ik vind dat de kleine casemods ook weer los een topic moeten kunnen maken.
Leuke kleine casemods blijven dan van zelf langer hangen met meer reacties en eer voor de persoon zelf. Het is dan ook niet zo dat wanneer er net een hele mooie kleine casemod wordt geplaats dat de mensen die direct daarna een minder mooie/ingrijpende mod plaatsen daardoor niet gezien worden omdat er te druk wordt gepraat over die ene speciale.
+ dat het elke keer weer veel meer zoek werk is tussen dingen die je misschien helemaal niet aanspreken terwijl wanneer ik langs de lijst kijk en iets zie wat me leuk lijkt ik direct dat topic induik om te kijken wat het is.
en schieten doen we wel in ET
Aan de andere kant als je kleine casemods toestaat komen er ook weer mensen met een topic over een vervangen fan
voor de rest vind ik het jammer dat de "grote" namen hier niet meer rond lopen. Vaak kunnen deze helpen in interessante topics in bijv. DOC met een iets wat hoger niveau.
Verwijderd
Klopt en als ze dan die verplichte 150 techposts hebben om de HK in te komen dan zijn ze daar ook 24 uur per dag te vinden....En posten dan sporadisch iets in DOC, wat dan vaak ook nog niet eens iets met DOC te maken heeft.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:08:
[...]
Ben ik het niet helemaal mee eens, je moet een bepaald aantal techposts hebben om toegang te krijgen tot de verschillende non-tech fora.
Wel ben ik het er mee eens dat er veel mensen zijn die echte onzin posten. En ook nooit geen FAQ lezen. Je ziet bijvoorbeeld in CME nog altijd mensen die in casemod topics Oooh en aaah reacties posten (als voorbeeld, in DOC gebeuren dit soort dingen ook)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 13:36 ]
Verwijderd
maar daar zie ik het probleem eigenlijk niet van. Deze mensen zijn niet geintresseerd in technische zaken op het forum... laat ze dan lekker in de hk blijven dat is beter dan onnuttige post in het tech deel.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:32:
[...]
Klopt en als ze dan die verplichte 150 techposts hebben om de HK in te komen dan zijn ze daar ook 24 uur per dag te vinden....
De echte tech verslaafde
Verwijderd
Moest nog iets achteraanVerwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:34:
[...]
maar daar zie ik het probleem eigenlijk niet van. Deze mensen zijn niet geintresseerd in technische zaken op het forum... laat ze dan lekker in de hk blijven dat is beter dan onnuttige post in het tech deel.
De echte tech verslaafdeblijft toch wel in de technische delen posten.
Wie zijn volgens jou hier de grote namen (geweest)? Want volgens mij loopt iedereen nog mee die hier ooit veel in DOC heeft gepost.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 13:38 ]
Verwijderd
ik heb niks gezegdVerwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:37:
[...]
Moest nog iets achteraan
Wie zijn volgens jou hier de grote namen (geweest)? Want volgens mij loopt iedereen nog mee die hier ooit veel in DOC heeft gepost.
ja idd lopen nog steeds veel grote namen rond... laat maar
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 13:42 ]
Wat dat betreft kan je DOC ook niet echt vergelijken met Xtreme of OC-forums enz., aangezien hier alleen tweakers uit voornamelijk nederland en belgie posten en op engelstalige fora veel gemakkelijker toegankelijk zijn internationaal.
Wat me verder trouwens ook opvalt is dat er niet alleen topic met een laag DOC gehalte zijn, maar dat in de topics met een hoger DOC gehalte ook niet altijd evenveel wordt gepost. Kijk bijvoorbeeld naar draadjes als de discussie over gelockte bartons.
Verwijderd
Duss..Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Ok..ff serieus..
Je kan er lang over lullen, maar het probleem is er al heel lang..het gaat niet weg. DOC is geen Die-Hard tweak forum punt. Alle tweakers die hier enigszins extreem zijn zitten toch al op een buitenlands forum. Tel daar nog het afschrikkende beleid van GoT bij en je bent klaar. Ik wil niet negatief zijn, maar het word niks. GoT is te groot helaas.
Edit:
Die lichte vorm van ontspanning (de GC
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 18:44 ]
Verwijderd
Is het nou bv een fan met flits zwaailampen erop Topic en iedereen vind het interresant en reageerd er zinnig op(dit is dus de taak in mijn ogen van een mod om te beoordelen ) wie ben ik dan om te zeggen bij voorbaat dicht ermee.
Wat ik dus niet de taak van een mod vind is om te oordelen wat een interresant topic is of niet of wat in zijn ogen een kleine mod is of niet en het dus maar direct dicht gooit, is het echt niet interresant verdwijnt het topic vanzelf.
En ik wil ook nog wel eens lachen en me niet alleen maar serieus moeten voelen.
Tis ook ontspanning/hobby hoor, geen zwaar overbetaalde baan.
ik vind het logish dat een dubbele vraag of post word gesloten maar neem nou dit als voorbeeld:
In dit topic 2x256 dualchannel of 4x128 dualchannel
word er door verwezen naar dit topic 2x dualchannel of 2x2 dualchannel en dus >dicht gegooid<. maar het topic waar naar doorverwezen word was ook weer dicht gegooid?
Ik bedoel dat het misschien wel een kans had ondanks dat het in de ogen van een mod een simpele kwestie is waar het over gaat, het had zelfs een leuke leerzame discussie kunnen worden.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 19:22 ]
Verwijderd
Ik denk dat je hier wel een goed punt heb. Mods zijn er niet om te bepalen wat de inhoud van het forum is. In zekere zin wel natuurlijk, want FAQwerk en searchvragen moeten nog steeds dicht.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:01:
Ik denk dat topics in welk forum dan ook die niet interresant genoeg zijn vanzelf naar beneden verdwijnen met de aandacht waar het recht op had.
Is het nou bv een fan met flits zwaailampen erop Topic en iedereen vind het interresant en reageerd er zinnig op(dit is dus de taak in mijn ogen van een mod om te beoordelen ) wie ben ik dan om te zeggen bij voorbaat dicht ermee.
Wat ik dus niet de taak van een mod vind is om te oordelen wat een interresant topic is of niet of wat in zijn ogen een kleine mod is of niet en het dus maar direct dicht gooit, is het echt niet interresant verdwijnt het topic vanzelf.
En ik wil ook nog wel eens lachen en me niet alleen maar serieus moeten voelen.
ik vind het logish dat een dubbele vraag of post word gesloten maar neem nou dit als voorbeeld:
word er door verwezen naar dit topic 2x dualchannel of 2x2 dualchannel en dus >dicht gegooid<. maar het topic waar naar doorverwezen word was ook weer dicht gegooid?
Ik bedoel dat het misschien wel een kans had ondanks dat het in de ogen van een mod een simpele kwestie is waar het over gaat, het had zelfs een leuke leerzame discussie kunnen worden.
En dat voorbeeld wat je geeft is ook een goeie.. User word verwezen naar een dood topic. Dat gebeurd ook zooo vaak. Of verwezen naar de search waar wel topics te vinden zijn, maar allemaal met replies waar je geen flikker aan hebt. User word kwaad en opent een nieuw draadje of een in LA..etc etc.. Dat is exact de frustratie van de users. Constant vechten tegen slotjes.
De DC vraag is overigens wel aardig, want er zit zover ik weet wel verschil in 4x of 2x..maar P4 is niet mijn gebied
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2003 21:35 ]
Ik reageer toch even stiekemVerwijderd schreef op 26 november 2003 @ 21:32:
[...]
De DC vraag is overigens wel aardig, want er zit zover ik weet wel verschil in 4x of 2x..maar P4 is niet mijn gebiedIig heb ik ergens gelezen dat het allebei DC is, maar dat 4x dus wel sneller is. Dat kun je niet uit het topic halen..want die zit dicht en dus komt er geen info meer bij
Volgens mij was het zo:
De chipset heeft 8 kanalen, 2 voor elke bank. Als je twee reepjes gebruikt dan worden er 4 kanalen (of 2 met singlesided geheugen) gebruikt in Dual Channel modus. Om echt de max uit de bandbreedte te pushen kun je dan het beste 4 bankjes (= 4 of 8 (doublesided) kanalen) gebruiken. Volgens Rick2001 scheelde dit zo´n 300 MB/s
Ik bedoel elke flip die een beetje leest op fora kan tegenwoordig zijn/haar fsb wel naar bovengooien. Maar het zijn de tweakers die met PC aan de slag gaan, of een chilled watercooling, dan krijgt ieder wat hij wil, de noobs gescheiden van de meer ervaren personen...
Ik post hier zelden, ik heb mijn computer niet overgeclocked (3% maar, van hoger gaat de IDE flippen), ik heb geen waterkoeling, standaard luchtkoeling, maar dat wil niet zeggen dat ik niets van overclocken en waterkoeling afweet, en dat alleen maar omdat ik dat lees.
Aan het overclocken zelf is niet veel te veranderen, de basis is steeds het zelfde, de uitvoering uiteindelijk ook (lucht of water, een enkeling gaat extreem), daarom is het weinig inspirerend, het enige doel is sneller gaan dan wat er in de winkel te koop is, en de volgende maand zien dat je weer even snel bent als er in de winkel staat.
Grote topics zijn vaak opsomtopics van snelheden, of topics met vragen die al -tig keer zijn langsgekomen (het grote waterkoelingsvragentopic, ik denk dat er in totaal maar 100 verschillende vragen in staan, alleen anders gesteld)
Dan krijg je met de moderatie ook problemen, je ziet het te vaak voorbij komen, dan ga je te vaak saaie slotjes zetten.
Daar is niets aan te doen, er zijn altijd mensen die beginnen met overclocken en niet weten wat er in de faq staat.
[ Voor 3% gewijzigd door Resistor op 26-11-2003 22:00 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Oc'en is ook niks bijzonders of iets dat je moet kunnen....mrb schreef op 26 november 2003 @ 21:50:
Ik bedoel elke flip die een beetje leest op fora kan tegenwoordig zijn/haar fsb wel naar bovengooien.
Er zijn een paar tweaks die handig zijn om te weten, maar voor de rest is het puur een kwestie van geluk dat je een juiste CPU hebt gevonden.
Een Die Hard overclock forum kan eigenlijk niet veel meer zijn dan een pats topic. Kijk eens wat ik heb gehaald.
Neem mij als voorbeeld.... Lekker pimpen in het pi-fast forum omdat ik net de mazzel heb dat ik een goede CPU heb gevonden. Maar heeft dat iets met kunnen of weten te maken? Tuurlijk niet. Daarom vind ik niet dat je een onderscheid kan maken tussen noobs of ingewijden.
Daarom, zoals Versteeg zegt, laat alles met rust en laat zoveel mogelijk open. Is iets niet interessant, dan zakt het vanzelf wel naar beneden in de lijst. We zitten hier voor de lol, een beetje kijken naar wat een ander haalt enzo...
Ik lees een paar keer over het splitsen van het forum. Maar dan krijg je helemaal 2 halve forumpjes waar nooit wat in gepost wordt. Het is nu al vrij rustig in DOC, laat staan dat je het nog eens gaat splitsen in meerdere sub-delen. Misschien moeten we de zooi zelfs weer gaan samenvoegen met Casemod gedeelte. Dan heb je weer een sub-gedeelte met redelijk wat activiteit. En waarom ook niet? Vaak gaan modden en oc'en toch al samen...
Tuurlijk is het geluk hebben, alleen een beetje geluk kan je afdwingen dmv voltmods , om dan toch die 40 mhz extra te halen.
Ik moet je gelijk geven ivm met halve topics en eventueel nog minder topics.
Bij nader inzien een misschien toch niet zo'n goed id
Verder moet ik nog wel even kwijt dat ik het op zich ook allemaal wel goed vind gaan in DOC, ook ik lees meer dan dat ik wat post, en ook ik zit niet met chilled watercooling o.i.d. ook voltmods zitten er niet in , maar inderdaad dat wil allemaal nog niet zeggen dat je een noob bent.
[ Voor 1% gewijzigd door mrb op 26-11-2003 22:37 . Reden: typo ]
Verwijderd
enig idee hoe dat zou komen
just my 2 cents
[ Voor 4% gewijzigd door petervandamned op 27-11-2003 10:30 ]
Ik zelf zie dat niet zo zitten.. DOC is nu al niet zo'n heel actief forum, een afsplitsing zal dit alleen maar erger maken.
De extreme topics die dan in dat tweede forum zouden kunnen, moeten ook prima binnen het huidige doc passen en op die topics hoeft als het goed is helemaal geen moderatie toegepast te worden
Ik ben het met je eens dat doc nooit alleen maar een die-hard tweak-forum kan worden. Maar ik denk wel dat we er met z'n allen weer wat meer inhoud aan kunnen geven. Jij doet goed je best met wat topics, en zo zijn er hier nog wel een aantal, dus wat dat betreft moet het wel kunnen.. En ik snap best dat de extremere tweakers op andere fora zitten.. Dat sluit bij hen gewoon meer aan, net als bijvoorbeeld in CME ook veel mensen op casejunkies etc. zitten.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 18:38:
Je kan er lang over lullen, maar het probleem is er al heel lang..het gaat niet weg. DOC is geen Die-Hard tweak forum punt. Alle tweakers die hier enigszins extreem zijn zitten toch al op een buitenlands forum. Tel daar nog het afschrikkende beleid van GoT bij en je bent klaar. Ik wil niet negatief zijn, maar het word niks. GoT is te groot helaas.
Toch sluit dat wat mij betreft niet uit dat het ook hier nog altijd interessant gemaakt kan worden voor zowel de beginnende tweaker, als de doorgewinterde extreme oc-er.
Ben ik op zich wel met je eens, maar het is wel een moeilijk punt. Laat je alle topics toe, dan klagen er mensen dat er alleen maar simpele topics zijn waar ze niks aanvinden.. (zie hierbovenVerwijderd schreef op 26 november 2003 @ 19:01:
Ik denk dat topics in welk forum dan ook die niet interresant genoeg zijn vanzelf naar beneden verdwijnen met de aandacht waar het recht op had.
Sluit je alles, dan verpest je de sfeer en is het ook niet goed. Op een of andere manier moet er een middenweg gevonden worden, en dat is nu juist het lastige punt waar we vaak tegenaan lopen.
Klopt, en ik denk dat dat wel voor idereen geldEn ik wil ook nog wel eens lachen en me niet alleen maar serieus moeten voelen.
Tja, ook weer een lastige. Dat het eerste topic werd dichtgegooid is inderdaad terecht. Het tweede topic is vervolgens later gesloten omdat die betreffende mod het inderdaad niet interessant vond. Op zich best een lullige situatie. Het probleem is dat we niet alleen hier met DOC te maken hebben, maar ook met andere fora, en daar zit vaak best wel een verschil inik vind het logish dat een dubbele vraag of post word gesloten maar neem nou dit als voorbeeld:
Ik probeer zo veel mogelijk te reageren, maar dat lukt ook niet altijdpetervandamned schreef op 27 november 2003 @ 10:27:
het valt mij op dat in pmg klik hier zoveel meer gericht op het topic wordt in gegaan ?
enig idee hoe dat zou komen
just my 2 cents
Verwijderd
En toch reageer je niet op mijn postTwynn schreef op 27 november 2003 @ 18:01:
Ik probeer zo veel mogelijk te reageren, maar dat lukt ook niet altijd
Ik ben het daar ook niet mee eens .Twynn schreef op 26 november 2003 @ 12:46:
[...]
Dus omdat er geen splitsing zou komen zou het nooit meer echt wat kunnen worden @ DOC
Ben ik het in ieder geval niet mee eens.. Waarom kan het op andere forums dan wel?
Iedereen kan zich ook registreren op andere fora, dus dat is niet het punt.
En topics die in het die-hard forum geplaatst zouden kunnen worden kunnen ook gewoon in het huidige doc geplaatst worden.
Zelf doe ik pas een half jaar mee dus eigenlijk ben ik voor de kenners in de ''saaie,,
tijd begonnen .
Nou moet ik zeggen dat ik het soms nou ook niet even spectaculair vind.
Ik denk dat dit voornamelijk komt door mijzelf .
Ik bedoel ,wanneer je ziet dat iemand zijn videokaart van 500 euro op het spel zet door er een weerstandje op te solderen is dat de eerste keer enorm speciaal.
Maar wanneer je dit keer op keer ziet vind je dit al snel saai worden.
Hetzelfde geld voor die processor die zijn laatste haalbare megahertzjes uitpoept in zes posten achter elkaar.
Toch is en blijft het een hele prestatie en heel bijzonder dat iemand zoiets flikt.
Hoe komt het toch dat het mij soms toch niet echt boeit .
Ik denk dat dit probleem in de regel bij veel mensen aanwezig is, en dat,,verveling'' hoe
extreem iemand ook bezig is, altijd opduikt
Zelf heb ik eens die refilldag georganiseerd dit vond ik en ook andere met mij,erg leuk.
Het volgende waar ik aan zat te denken is een dag te organiseren waar de prom bezitters hun prom kunnen laten testen ik wilde dan een soort testbankje maken etc etc .
Wat ik hiermee wil zeggen is dat wanneer je het interessant en boeiend wilt houden zul je dingen moeten organiseren .
Een aardig voorbeeld is misschien dat iedereen foto's maakt van zijn kast met de specificaties eronder en dan de mooiste en beste hiervan uitroepen tot winnaar Ik denk dat je hier erg veel bezoekers mee trekt en tevens ook het tweakervuur in de harten weer een beetje aanwakkert competitie is immers iets wat iedereen actief maakt.
Dit is maar een idee doe ermee wat je wilt .
Verder moet ik zeggen dat ik dit een erg leuk forum vind,ik vermaak mij dagelijks soms lezend soms typend ,bedankt hiervoor.
[ Voor 3% gewijzigd door Haeg op 01-12-2003 21:07 ]
Ik weet niet of bij jullie altijd alles opgeruimd is maar hier iig niet, en wat boeit het ? als het maar werkt toch?
Verwijderd
Dat is al eens gedaan..topic kreeg een zooi lame reacties en een titlechange..dus toen was het niet meer grappig.mrb schreef op 30 november 2003 @ 23:54:
Misschien is het ook eens een idee om de rommeligste OC setup's te laten passeren, iedereen heeft het altijd over mooiste en hoogste scores, maar waarom geen grote bende op de foto?
Ik weet niet of bij jullie altijd alles opgeruimd is maar hier iig niet, en wat boeit het ? als het maar werkt toch?
[rml][ OC]Interessante Die-Hard OCsetups[/rml]
Title was eerst: Hoe Die-Hard ben jij?
En vervolgens post iemand die er helemaal niks van begrepen heeft de vraag:
"Hoeveel zegt het uiterlijk van mijn systeem over hoe Die-Hard ik ben"
Voor diegene die er niks van snapt:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=11745
Kijk daar maar eens
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 10:11 ]
Ja dat bedoel ik dus , gewoon lache en toch verbaasd zijn hoe iemand in zo'n situatie kan werken.
Dit eventueel ook in de openingspost zetten + een paar modjes die goed opletten dat er niemand gaat lopen f*cken, dan kan zoiets weer wel bestaan volgens mij.
- kunnen er geen totale oc lijsten worden gemaakt ? net als op Vr-zone
-3dmark score lijsten (2001se & 2003)
-aquamark score lijsten
-even tuele guide voor v-modding , en het assembleren van vele coolingen .
dat vind jij puinhopenVerwijderd schreef op 01 december 2003 @ 10:08:
[...]
Dat is al eens gedaan..topic kreeg een zooi lame reacties en een titlechange..dus toen was het niet meer grappig.
[rml][ OC]Interessante Die-Hard OCsetups[/rml]
Title was eerst: Hoe Die-Hard ben jij?
En vervolgens post iemand die er helemaal niks van begrepen heeft de vraag:
"Hoeveel zegt het uiterlijk van mijn systeem over hoe Die-Hard ik ben"
My god..dat is ook zooo voorspelbaar dat iemand dat post he. Daar is het draadje dus ook niet voor bedoeld. Het is bedoeld om van je stoel te rollen van het lachen omdat sommige lui er zo'n puinhoop van maken
Humor is soms ver te zoeken..
Voor diegene die er niks van snapt:
http://www.xtremesystems....ead.php?s=&threadid=11745
Kijk daar maar eens
nee man zulk soort topics moeten weer terug hier
beetje de LOL factor terug
Verwijderd
Begrijpend lezen Peterpetervandamned schreef op 02 december 2003 @ 08:27:
[...]
dat vind jij puinhopenhehehehe
Mja.. goed.. dan ga je dus voor content die eigenlijk net als alchohol is (vluchtig I mean).. kan je dus elke maand nieuwe dingen gaan schrijven. . Totale OC lijsten zijn leuk maar je hebt er niet zo veel aan.. (nouja.. PiFast b.v is dan wel leuk...) En 3dMark score lijsten. tja. ook leuk om een hele lijst met getalletje's te zien. .maar wederom.. wat hebben andere mensen eraan vraag ik me dan af..Gipsy King schreef op 01 december 2003 @ 19:18:
ja idd ,
-3dmark score lijsten (2001se & 2003)
-aquamark score lijsten
-even tuele guide voor v-modding , en het assembleren van vele coolingen .
Denk dat het gewoon bij het oude moet blijven en dat we met z'n allen moeten proberen het beste van DOC te maken en betere postings te maken..
Ik denk dat je verkeerd leest Peter, hij wil dit soort dingen juist terug hebben in DOC!!petervandamned schreef op 02 december 2003 @ 08:27:
[...]
dat vind jij puinhopenhehehehe
And remeber children:
"A better DOC begins with yourself"
[ Voor 19% gewijzigd door Apen-nootjes op 02-12-2003 08:45 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit zie ik op zich ook niet zo zitten.. De afspraak voor de gewone tech-fora is gewoon dat ze voor iedereen open zijn. De dingen die hier voor de HK enzo zijn geregeld zijn juist om te voorkomen dat mensen zich gingen registreren voor de HK. Dat lijkt me bij doc juist een ander verhaal.Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 23:26:
Mij lijkt het het een slecht idee om DOC dicht te gooien, mensen moeten wel wat kunnen leren natuurlijk. Wat mij een beter idee lijkt is dat mensen geen topics kunnen starten of kunnen posten, er moeten eerst aan bepaalde criteria worden voldaan voordat iemand kan posten. Zijn zijn posts niet goed dan kan hem postrecht weer ontnomen worden, als iemand een tijdje goed post dan kan hij ook zelf topics starten. Eventueel in overleg met een mod kan iemand eerder al een topic openen omdat ie bijvoorbeeld iets bijzonders heeft gedaan.
Het idee van moderated posts (dus dat nieuwe posts eerst in een wachtrij komen totdat iemand ze goedgekeurd heeft zou misschien wel werken, maar dat is technisch niet mogelijk op dit moment).
Ik denk ook dat dat een verschil is tussen zien en doen. Mensen die echt in het die-hard overclock wereldje zitten zien dit niet alleen, proberen het zelf ook.. en dat maakt redelijk wat verschilHaeg schreef op 30 november 2003 @ 21:50:
Nou moet ik zeggen dat ik het soms nou ook niet even spectaculair vind.
Ik denk dat dit voornamelijk komt door mijzelf .
Ik bedoel ,wanneer je ziet dat iemand zijn videokaart van 500 euro op het spel zet door er een weerstandje op te solderen is dat de eerste keer enorm speciaal.
Maar wanneer je dit keer op keer ziet vind je dit al snel saai worden.
Klopt denk ik wel.. Probleem is ook dat iedereen op zoek is naar de maximale snelheid. En als jij iemand ziet die z'n duron 600 opeens op 1200MHz heeft lopen is de kans groot dat je denkt: "Leuk voor hem, maar het blijft een langzaam systeem.. Daar zul je nooit een hoge pifast score mee halen" etc..Hetzelfde geld voor die processor die zijn laatste haalbare megahertzjes uitpoept in zes posten achter elkaar.
Toch is en blijft het een hele prestatie en heel bijzonder dat iemand zoiets flikt.
Hoe komt het toch dat het mij soms toch niet echt boeit .
Ik denk dat dit probleem in de regel bij veel mensen aanwezig is, en dat,,verveling'' hoe
extreem iemand ook bezig is, altijd opduikt
Toch kan dat voor die persoon juist wel bijzonder zijn.
Als een grotere groep zich bezig zouden houden met zo'n zelfde duron 600 wordt het opeens een ander verhaal.. Dan is het een wedstrijd, en dus leuker
Moeilijk.. Dit gaat namelijk meer buiten het forum om..Zelf heb ik eens die refilldag georganiseerd dit vond ik en ook andere met mij,erg leuk.
Het volgende waar ik aan zat te denken is een dag te organiseren waar de prom bezitters hun prom kunnen laten testen ik wilde dan een soort testbankje maken etc etc .
Wat ik hiermee wil zeggen is dat wanneer je het interessant en boeiend wilt houden zul je dingen moeten organiseren .
Ik vind het perfect dat er dingen georganiseerd worden, maar dat zal dan toch op basis van individuele bezoekers zijn, niet vanuit de got-crew georganiseerd
Op zich wel leuk, maar dat is dan net weer meer iets voor [rml][ ALG] Feedback gevraagd over CME![/rml]/Een aardig voorbeeld is misschien dat iedereen foto's maakt van zijn kast met de specificaties eronder en dan de mooiste en beste hiervan uitroepen tot winnaar Ik denk dat je hier erg veel bezoekers mee trekt en tevens ook het tweakervuur in de harten weer een beetje aanwakkert competitie is immers iets wat iedereen actief maakt.
Zie ik op zich wel zittenGipsy King schreef op 01 december 2003 @ 19:18:
Een topic met oc-resultaten, onderverdeeld in categorieen.. (En niet zoals nu per processor/mobo/etc).
Hetzelfde voor 3dmark, aquamark etc..
Daar zal echter wel veel werk bij komen kijken, en ik denk dat iemand dat gewoon per topic op zich moet nemen.. (Bijvoorbeeld zoals nu ook gebeurd bij de pifast en geheugenbench topics). Gewoon een goede startpost (inclusief leuke layout) met verschillende categorieen, en vooral ook afspraken. Dus welke tool, welke screenshots etc.. En bijvoorbeeld geen vragen in zo'n soort topic, maar gewoon resultaten
Verwijderd
We zijn hier toch voor onszelf bezig? Niet voor de buren iig. Dus als wij DOCers die lijsten met getallen willen dan is dat een goede reden denk ik. Het trekt ook aan. Kijk maar bij PiFast..staan een hoop namen tussen die ik niet ken iig. Ze willen toch allemaal weten hoe snel ze zijnapen-nootjes schreef op 02 december 2003 @ 08:44:
[...]
Mja.. goed.. dan ga je dus voor content die eigenlijk net als alchohol is (vluchtig I mean).. kan je dus elke maand nieuwe dingen gaan schrijven. . Totale OC lijsten zijn leuk maar je hebt er niet zo veel aan.. (nouja.. PiFast b.v is dan wel leuk...) En 3dMark score lijsten. tja. ook leuk om een hele lijst met getalletje's te zien. .maar wederom.. wat hebben andere mensen eraan vraag ik me dan af..
Denk dat het gewoon bij het oude moet blijven en dat we met z'n allen moeten proberen het beste van DOC te maken en betere postings te maken..
[...]
Ik denk dat je verkeerd leest Peter, hij wil dit soort dingen juist terug hebben in DOC!!
And remeber children:
"A better DOC begins with yourself"
ik denk dat ik verkeerd begrepen wordt
zal de sarc mode maar eens uitzetten voortaan hier
100% mee eensVerwijderd schreef op 02 december 2003 @ 09:52:
[...]
We zijn hier toch voor onszelf bezig? Niet voor de buren iig. Dus als wij DOCers die lijsten met getallen willen dan is dat een goede reden denk ik. Het trekt ook aan. Kijk maar bij PiFast..staan een hoop namen tussen die ik niet ken iig. Ze willen toch allemaal weten hoe snel ze zijn
De drang om eens te zien of je sneller dan een ander ben is gewoon des mensheids, welke manier dan ook. Als ik in de reacties lees over hun score en welke updates ze moeten doen dan is het heerlijk als ze er een paar punten mee winnen
• Dit soort topics moeten een zelfde layout hebben
• Dit soort topics moeten sticky zijn
• Dit soort topics moeten een soort guide worden
• Dit soort topics moeten DOC weer die boost kunnen geven
[ Voor 65% gewijzigd door petervandamned op 02-12-2003 10:00 ]
En ik ben het er echt helemaal mee eens dat er wat strenger gemoddereerd moet worden op bijvoorbeeld UTFS geroep, want het is gewon lullig voor de TS als hij denkt op die manier verder te komen met zijn oc of wat dan ook door de vraag hier te stellen en hij wordt dan zo weggescholden.
Aan de andere kant moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er ook aan zit te denken om mijn 9800 pro te vdd modden, al weet ik dat als ik dat verziek ik voorlopig geen pc meer heb. Helaas ben ik te klunzig met een soldeerbout en wacht ik er daarom maar ff mee, plus dat ik gewoon graag in mijn achterhoofd hou dat ik vervangend materiaal kan kopen als het nodig is, iets wat op het moment echt niet kan, puur door me budget. Maar de drang is er wel
En godzijdank lijkt GoT niet op een forum als xtreme systems, ik heb het idee dat GoT (en dan zeker in SG) veel persoonlijker is. Mensen herinneren elkaar als je opvalt, in de zin van: hey, was jij niet die gast.... of, jij had toch die oc gefixxt toen?
Daar heb je inderdaad wel gelijk in.. Hell.. ik ben zelf ook bezig met PiFast.. score komt morgen of overmorgenVerwijderd schreef op 02 december 2003 @ 09:52:
[...]
We zijn hier toch voor onszelf bezig? Niet voor de buren iig. Dus als wij DOCers die lijsten met getallen willen dan is dat een goede reden denk ik. Het trekt ook aan. Kijk maar bij PiFast..staan een hoop namen tussen die ik niet ken iig. Ze willen toch allemaal weten hoe snel ze zijn
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Ik ga jou natuurlijk niet vertellen wat je wel en niet doen moet.
Moeilijk.. Dit gaat namelijk meer buiten het forum om..
Ik vind het perfect dat er dingen georganiseerd worden, maar dat zal dan toch op basis van individuele bezoekers zijn, niet vanuit de got-crew georganiseerd
Maar als jullie zien dat er een topic word geopenend waarvan jullie denken
,,dat word leuk'' zou ik er toch wat energie instoppen.
Anders zie ik jullie taak alleen als, politieagentje spelen over dingen die niet mogen.
Ik bedoel,het is toch leuk om enthousiast te zijn over nieuwe dingen en dat juist te stimuleren in welke vorm dan ook .
Ik snap best dat je geen open dag gaat organiseren bij je thuis,dit suggereerde ik ook niet .