Abit AN-7

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 07:11
Na een tweak operatie volgens mij m'n Asus A7N8X Dlx 2.0 beetje brak gemaakt, en nu keek ik op de abit site en zag de AN-7 staan.
Het is me echter nog niet helemaal duidelijk of deze naast de NF-7(S) komt te staan (budget- of juist betere versie), of dat dit eigenlijk een soort van opvolger is.

http://www.abit-usa.com/p...hp?categories=1&model=158

Iemand meer info?

[ Voor 28% gewijzigd door StanTheMan op 16-11-2003 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens naar de chipset specs ..

Als deze dezelfde zijn, dan staan ze gewoon naast elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
AN7
NF7-S

AN7: NVIDIA nForce2 Ultra 400 chipset with MCP-T
NF7: NVIDIA nForce2 SPP chipset with MCP-T

Dat zijn de enige grote verschillen die ik kan vinden.
Verder ondersteunt de NF7 IRDA en de AN7 niet.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:34

Piggen

Lekker bakkie

De AN-7 heeft nGuru. Dat lijkt me het grooste verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 16-08 07:11
dan zijn we natuurlijk erg benieuwd naar de overclockresultaten van dit nieuwe broertje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die zullen niet veel verschillen van de NF7-S. Dit is gewoon een nieuwe/verbeterde versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hadden we er pas een leuk "gesprek" over.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De AN7 heeft ook Vdimm tot 3.2V btw.. Verder is het gewoon een NF7-S met uGuru erop en misschien ook een MCP-S Southbridge (native sata).

Hopelijk hebben ze wat aan de voltages en MP's gedaan zodat hij nog wat beter overklokt..

Edit:

Ow en omdat de Vdimm nu tot 3.2V kan heb ik het idee dat ze hem nu van de 5V af halen. Dat maakt de huidige 3.3V mod overbodig en geeft tevens genoeg ruimte om de Vdimm echt hoog op te schroeven. 3.3V Vddr is nu wel een probleem, straks hopelijk niet meer. Maar dit zijn slechts speculaties..

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Leuk plankje dan. Ik zat er al aan te denken om een NF7-S aan te schaffen. Ik zit nu nog met een Chaintech 7NJL1, maar ik zou graag een bord willen met SATA, Firewire, Soundstorm en nieuwe revisie Nforce 2. Als deze niet veel duurder wordt dan de NF7-S wordt dit hem waarschijnlijk :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me sinds kort ook aan het orienteren voor een nforce2 mamaplankje. Weet iemand wanneer dit ding uitkomt? Als er inderdaad een nieuwe revisie op zit, dan lijkt me dit wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:10:
De AN7 heeft ook Vdimm tot 3.2V btw.. Verder is het gewoon een NF7-S met uGuru erop en misschien ook een MCP-S Southbridge (native sata).

Hopelijk hebben ze wat aan de voltages en MP's gedaan zodat hij nog wat beter overklokt..

Edit:

Ow en omdat de Vdimm nu tot 3.2V kan heb ik het idee dat ze hem nu van de 5V af halen. Dat maakt de huidige 3.3V mod overbodig en geeft tevens genoeg ruimte om de Vdimm echt hoog op te schroeven. 3.3V Vddr is nu wel een probleem, straks hopelijk niet meer. Maar dit zijn slechts speculaties..
ik hoorde laatst van iemand dat die hem in duitsland tekoop aangeboden gezien was, helaas weet ik niet meer wie het was :( (teveel tweakertjes in mijn lijst) weet jij toevallig of ze uberhoud al tekoop zijn en zoja waar (waarschijnlijk)
wil namelijk wel is dit bordje onder handen nemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:14

MaDLiVe

.-Observer-.

Owned eindelijk een vdimm hoger dan 3.0V zonder voltmod (de nf7 overvolt met 0.1).

Misschien leuk om eens te proberen.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Alleen jammer dat ze er niet gelijk OTES op gezet hebben. Dat zou het helemaal compleet hebben gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

mpmad schreef op 17 november 2003 @ 21:47:
Alleen jammer dat ze er niet gelijk OTES op gezet hebben. Dat zou het helemaal compleet hebben gemaakt
OTES is lomp en doet volges mij verder geen fuck. Het lijkt mij in ieder geval wel een mooi bordje, maar kga er m'n NF7-S rev2 niet voor vervangen, dat heb ik al gedaan met m'n 8RDA+ ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor diegene die echt niet kunnen w8en, hier is hij iig al tekoop!!!
http://xcsystems.com/cata...6a3fe7673a1458497e0956b85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

In Duitsland is hij ook al (beperkt) te koop

http://www.hardwareschott...id_1233349/preis_ABIT+AN7

Maar ik wacht nog tot hij in NL is. Misschien nog wel leuk voor Sinterklaas

Is die MCP-S southbridge (die hier dus niet opzit) nou zo'n enorme verbetering omdat er native SATA in zit. Is het alleen maar gunstig voor de prijs of is het ook beter voor de prestaties?

[ Voor 33% gewijzigd door Piggen op 17-11-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mpmad schreef op 17 november 2003 @ 22:23:
In Duitsland is hij ook al (beperkt) te koop

http://www.hardwareschott...id_1233349/preis_ABIT+AN7

Maar ik wacht nog tot hij in NL is. Misschien nog wel leuk voor Sinterklaas

Is die MCP-S southbridge (die hier dus niet opzit) nou zo'n enorme verbetering omdat er native SATA in zit. Is het alleen maar gunstig voor de prijs of is het ook beter voor de prestaties?
de duitse alternate staat erbij, ik heb alternate (NL) gemaild om te kijken waneer hij hier verwacht word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

hier zat toch ook G-bit ehternet ingebakken in de southbridge?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb hem besteld bij Gistron :) die wisten nog niks van het bordje maar die zijn er altijd wel snel bij als je er naar vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

casemodderpoel schreef op 18 november 2003 @ 11:24:
hier zat toch ook G-bit ehternet ingebakken in de southbridge?
in de chip zou een g-bit... moeten zitten ja, zat ik ook al naar te kijken alleen vond ik deze nergens terug bij de specificaties van het mobo, maarja ik gebruik het toch niet, moet ik heel nieuw netwerk gaan aanleggen enz.enz., dit gaat al snel zat.

wat vroegen ze bij gistron voor het bordje en hadden ze een verwachte levertijd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Die Gbit zit alleen in de MCP-S1000, en niet in de MCP-S, dus zal hier hoogstwaarschijnlijk ook geen Gbit LAN op zitten :D .

Voor de rest lijkt het me een leuk bordje. Kijken of ik hem op de HCC-dagen ergens kan vinden (zal wel niet ... ). Ik denk dat dit de opvolger van mijn dode NF7-S wordt :) .

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Ik zit nu echt te twijfelen, of de nf7-s te kopen op de beurs of de an7.
de an7 zal er waarschijnlijk nog niet zijn. iemand al resultaten gezien van dit boardje?

tips mbt het kopen?
als ik hem niet koop op de beurs zit ik een week na de beurs zonder comp omdat ik mijn oude comp heb verkocht.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK de topicstarter heeft al min of meer zijn antwoord gekregen en dit topic wordt alleen maar gekaapt en offtopic gegaan. Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.