Hoe zijn trouwens jullie ervaring met bereik? Ik zit hier en dan maakt het niet zoveel uit waar ik in de woonkamer zit met laptop op +-60% volgens de site monitor en connection 100% in het tabblad connection bij de wireless settings (wl-100g), maar qua snelheden kom ik niet verder dan 1,3mb/s(dat is volgens mij 11mbit, beetje vreemd dus!!) Iemand nog tips?
Verwijderd
No problem joh
Maar bereik is hier goed, heel erg goed. 40-50 meter (de straat in), en binnenshuis ook voldoende.
Prima dus
Verwijderd
Weet iemand toevallig of bovenstaande antenne ook geschikt is voor de wl-300b? Lijkt me wel, want beide accesspoints hebben dezelfde behuizing e.d. Ben alleen benieuwd of iemand t al geprobeerd heeft, of dit zeker weet.
Verwijderd
volgens asus.com hebben ze beide RF connector voor externe antenne, dus dan zal het wel dezelfde zijn!
Heeft iemand ervaring met de wl-100g kaartje in combinatie met de wl-300g router/AP.. Ik heb namelijk soms heel slecht bereik en de snelheid/bereik met mijn linksys kaartje op mijn vaste pc zijn ook stukken beter. Misschien dat het kaartje niet helemaal goed is ofzo.
Heeft iemand ervaring met de wl-100g kaartje in combinatie met de wl-300g router/AP.. Ik heb namelijk soms heel slecht bereik en de snelheid/bereik met mijn linksys kaartje op mijn vaste pc zijn ook stukken beter. Misschien dat het kaartje niet helemaal goed is ofzo.
Ben zelf van plan om 2 wl300's te gaan kopen. Het is de bedoeling om deze bridge's neer te gaan zetten tussen 2 huizen. Maar nu is mijn vraag, kan deze AP tegelijk bridgen en normaal als AP werken(dat client er nog op kunnen). Of kan ie alleen het een of het ander?
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Verwijderd
Ik heb de antenne nu zelf ook aangeschaft, de txpwr setting staat nu op 255!! Is dat niet meer dan wettelijk toegestaan?? anyhow, mijn bereik is er wel beter op geworden, linksyskaartje die ik heb geeft signal -3 en mijn wl-100g slechts -30 op korte afstand... beetje vreemd
Tevens heb ik bij de "gehackte" software met de telnet en ftpserver dat er telkens een fake macadress opduikt onder netstumbler, iemand dit ook al gehad??
Tevens heb ik bij de "gehackte" software met de telnet en ftpserver dat er telkens een fake macadress opduikt onder netstumbler, iemand dit ook al gehad??
Ik heb de antenne ook net en beetje mee lopen spelen vind het maar een kleine verbetering hebben ik denk zelf dat de antenne niet echt van super quality is maar er zit dat opzet stukje bij daar kun je volgens mij zo allerlei antenne types op knallen die van betere qualiteit zijnVerwijderd schreef op 20 juli 2004 @ 14:59:
Ik heb de antenne nu zelf ook aangeschaft, de txpwr setting staat nu op 255!! Is dat niet meer dan wettelijk toegestaan?? anyhow, mijn bereik is er wel beter op geworden, linksyskaartje die ik heb geeft signal -3 en mijn wl-100g slechts -30 op korte afstand... beetje vreemd![]()
[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 20-07-2004 18:19 ]
Verwijderd
Er is een nieuwe firmware hij is de bom! Alleen had ik een paar kleine probleempjes met de wachtwoord enzo maar na een reset was alles oke. http://www.chupa.nl/asus/wl300g/firmware/ WL300g_1.8.1.3_en.trx <Dat is em. Er zijn heeel wat bugs gefixed en er zijn ook heel wat extra features bij gekomen het is het upgraden waard geloof me.
1 bug die ik had die nu gefixed is:
Je ISP ip gebruiken voor jou webserver achter de wl300g eerst lukte dat niet want als je de ip van je isp intypte kreeg je de inlog scherm van de router maar dat is dus nu gefixed
PS: Om hem te resetten moet je de reset knop 5 secs ingerukt houden dan opnieuw starten.
Je ISP ip gebruiken voor jou webserver achter de wl300g eerst lukte dat niet want als je de ip van je isp intypte kreeg je de inlog scherm van de router maar dat is dus nu gefixed
PS: Om hem te resetten moet je de reset knop 5 secs ingerukt houden dan opnieuw starten.
Verwijderd
Is deze ook al gehacked om 84mwatt te geven op de advanced pagina? Dan ga ik hem gelijk proberen, ik wil WPA-PSK gaan draaien in een wds-configuratie wat voorheen niet kon. Als dit zou werken dan ben ik superblijVerwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 05:12:
Er is een nieuwe firmware hij is de bom! Alleen had ik een paar kleine probleempjes met de wachtwoord enzo maar na een reset was alles oke. http://www.chupa.nl/asus/wl300g/firmware/ WL300g_1.8.1.3_en.trx <Dat is em. Er zijn heeel wat bugs gefixed en er zijn ook heel wat extra features bij gekomen het is het upgraden waard geloof me.
Wat trouwens wel een zeer nuttige future kan zijn (in tegenstelling tot bv telnetd bv., die ik persoonlijk niet boeiend vind) is iets al poptop, een VPN-server zodat je meteen beveiligde verbindingen op kan bouwen. Ik heb alleen geen idee hoeveel power dat vergt en wat de Asus aan boord heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2004 13:28 ]
Verwijderd
WPA-PSK in WDS is nu mogelijk ook kan je de "Radio Power" van 19 naar 84 veranderen in de menu Wireless>Advanced.
Wat mij opvalt is dat het signaal versterkt is nu haal ik continu 54,0 Mbps met een Uitstekende signaalsterkte wat voorheen 24~36 Mbps met een Goede signaalsterkte was.
Enig idee wat "Frame Bursting" is?
Wat mij opvalt is dat het signaal versterkt is nu haal ik continu 54,0 Mbps met een Uitstekende signaalsterkte wat voorheen 24~36 Mbps met een Goede signaalsterkte was.
Oh dus het signaal is ook verbeterd volgens jouw ? hij staat alleen niet op asus site of is het geen official release ?Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 17:54:
WPA-PSK in WDS is nu mogelijk ook kan je de "Radio Power" van 19 naar 84 veranderen in de menu Wireless>Advanced.
[ Voor 4% gewijzigd door _MaLa_ op 25-07-2004 18:04 ]
Verwijderd
Ja het signaal is verbeterd. Ik denk dat het 1 of andere interne beta release is ofzo. http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=657
Verwijderd
hoe zit het trouwens met de veiligheid van al die straling? Wat voor risico loop je als je het vermogen opschroeft naar 84 mW?
Ik denk qua straling weinig omdat veel accespoints dit kunnen en de grotere kunnen nog meer produceren maar boven een aantal mW heb je in NL een vergunning nodig ofzo. Er zijn ook mensen die zeggen dat hij bij de 84 mW te warm word maar jah maybe ook speculaties vooral als je nu standaard in de firmware een schuif hebt waarmee je hem op maxium zet zou ik zeggen dat het gewoon kan zonder schade als het tenminste official release firmwares zijn..Verwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 19:56:
hoe zit het trouwens met de veiligheid van al die straling? Wat voor risico loop je als je het vermogen opschroeft naar 84 mW?
[ Voor 5% gewijzigd door _MaLa_ op 25-07-2004 21:20 ]
Klopt, bij 100 mW en hoger heb je een vergunning nodig in Nederland._MaLa_ schreef op 25 juli 2004 @ 21:20:
[...]
Ik denk qua straling weinig omdat veel accespoints dit kunnen en de grotere kunnen nog meer produceren maar boven een aantal mW heb je in NL een vergunning nodig ofzo.
Ik heb nu de externe antenne een tijdje en vind hem maar iets beter geworden ik moet wel door heel wat muren heen etc.. meer mensen die de externe antenne matig vinden ? heb hem nu op 70 mw staan.
Verder denk ik er over om een andere externe antenne aan te schaffen omdat er bij de asus externe antenne setje zon stukje bij zit waar dus de antenne op moest maar daar kunnen ook andere antennes op volgens mij.
Iemand die verchillende antennes heeft uitgetest op de 300g en wat zijn de ervaringen beter dan de externe antenne van asus zelf
Verder denk ik er over om een andere externe antenne aan te schaffen omdat er bij de asus externe antenne setje zon stukje bij zit waar dus de antenne op moest maar daar kunnen ook andere antennes op volgens mij.
Iemand die verchillende antennes heeft uitgetest op de 300g en wat zijn de ervaringen beter dan de externe antenne van asus zelf
Ik heb vandaag de firmware geupgrade en ik kan nu ook kiezen welk vermogen hij heeft. Maar wat ik ook instel, de waarden blijven rond deze getallen zitten:
Signal: -63 dBm
Noise: -83dBm
Het lijkt er dus op dat er niks verandert na verhogen of verlagen van het vermogen. Deze waarden zijn gemeten op nog geen 2 meter van het AP. Zijn deze waarden normaal voor deze afstand en is het normaal dat er niks anders is na verhogen/verlagen van het vermogen?
En ja, ik restart het modem na instellen nieuwe gegevens en deze zijn in de configtool ook te lezen dat ze er echt in staan.
Signal: -63 dBm
Noise: -83dBm
Het lijkt er dus op dat er niks verandert na verhogen of verlagen van het vermogen. Deze waarden zijn gemeten op nog geen 2 meter van het AP. Zijn deze waarden normaal voor deze afstand en is het normaal dat er niks anders is na verhogen/verlagen van het vermogen?
En ja, ik restart het modem na instellen nieuwe gegevens en deze zijn in de configtool ook te lezen dat ze er echt in staan.
Verwijderd
http://www.54g.org/pdf/Wireless-WP-100-RDS.pdfVerwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 17:54:
zie figuur 2
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2004 13:08 ]
even ter verduidelijking dit is een NIET officiele beta firmware (anders was het ook geen beta) welke van Asus afkomstig isVerwijderd schreef op 25 juli 2004 @ 05:12:
en je MOET altijd een reset default uitvoeren vanwege interne verandering in de firmware opzich doe je dit niet kun je problemen blijven houden
en omdat deze dus van Asus afkomstig is zitten er geen extra features in (dus telnet, standaard powerhack naar 84mW andere vage addons)
het maximum wat je kunt gebruiken om je power op te zetten is dus 84mW
echter gaat hiermee wel je transfer mee naar beneden, omdat het signaal 'onduidelijk' wordt. Het beste kun je iets van 21-23 gebruiken dit is volgens meerdere users de beste optie om beter bereik te hebben met een goede transfer snelheid
Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g
Verwijderd
ja, goeie ervaring zelfs ;-)Verwijderd schreef op 13 juli 2004 @ 13:56:
Heeft iemand ervaring met de wl-100g kaartje in combinatie met de wl-300g router/AP..
wl-300g staat op zolder en 2 plafonds (beton) lager heb ik nog >50% signaal op laptop met wl-100g ... er is zelfs iemand die mijn SSID ziet in de straat achter ons, toch een meter of 30. ... (zit wel aleen maar mijn dakkapel tussen en bij hem wat glas, geen beton).
stukken beter dan de 40% signaal die ik op een wl-138g krijg die maar 1 verdieping onder de AP staat.
Verwijderd
Ik heb dus nu een slechte ervaring met de helpdesk van Asus te pakken. Ik baal enorm dat de software geen WPA ondersteunt, dus ik mail ze. Jaaaa daarvoor moet windows 2000 worden geupdate, wij kunnen er niks aan doen zie dit KB artikel: xxxxxxx
Ehm meneer / mevrouw, daar staat dus letterlijk dat het aan jullie software ligt.
Geen reactie meer
Wat een kutservice zeg. 
Heeft iemand enig idee hoe ik de wl-100g onder win2k aan de gang krijg met WPA-PSK?
Ehm meneer / mevrouw, daar staat dus letterlijk dat het aan jullie software ligt.
Geen reactie meer
Heeft iemand enig idee hoe ik de wl-100g onder win2k aan de gang krijg met WPA-PSK?
Verwijderd
Als je goed zoekt in GOT kom je het tegen.. Ik heb het ergens zien staanVerwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 17:40:
Ik heb dus nu een slechte ervaring met de helpdesk van Asus te pakken. Ik baal enorm dat de software geen WPA ondersteunt, dus ik mail ze. Jaaaa daarvoor moet windows 2000 worden geupdate, wij kunnen er niks aan doen zie dit KB artikel: xxxxxxx
Geen reactie meerWat een kutservice zeg.
Ik heb mijn AP op mijn zolderkamer staan. Als ik met mijn laptop beneden ga zitten houd ik nog maar 2 mbit over. Dit komt denk ik door de grote hoeveelheid beton welke tussen AP en laptop zit. Ik heb zojuist de antenne besteld waar erhnam het een aantal postings terug over had om dit probleem op te lossen. Ook ben ik aan het zoeken voor de ideale plaats voor het AP...
Die antenne helpt wel iets maar vond het wel wat tegenvallen als je die toch besteld hebt kun je ook gelijk andere antennes aansluiten omdat dat opzetstukje erbij zit denk dat ik zelf ook eens een andere antenne ga proberenDuke_Nukem schreef op 13 augustus 2004 @ 16:34:
Ik heb mijn AP op mijn zolderkamer staan. Als ik met mijn laptop beneden ga zitten houd ik nog maar 2 mbit over. Dit komt denk ik door de grote hoeveelheid beton welke tussen AP en laptop zit. Ik heb zojuist de antenne besteld waar erhnam het een aantal postings terug over had om dit probleem op te lossen. Ook ben ik aan het zoeken voor de ideale plaats voor het AP...
Ik heb een vraag mbt dit AP. Binnenkort ga ik een laptop aanschaffen, en wil ik graag in en rond het huis kunnen internetten (zweeds skeletbouw, 99% hout denk ik).
Dit is mijn setup thuis:
De router heeft 4 slots (3 in gebruik dus), en 1 speciaal slot om een 2e netwerk eraan te hangen.
Gaat het werken met deze setup, en ik welk slot moet ik dan de AP hangen (het laatste vrije slot van de normale, de 4e dus, of in t slot van t extra netwerk)?
Graag jullie advies, alvast bedankt voor de moeite!
Zemskii
Dit is mijn setup thuis:
code:
1
2
| ADSL Ethernet Modem --> Draytek Vigor 2200E router --> 2x pc Win 2000
1x pc Win XP Pro |
De router heeft 4 slots (3 in gebruik dus), en 1 speciaal slot om een 2e netwerk eraan te hangen.
Gaat het werken met deze setup, en ik welk slot moet ik dan de AP hangen (het laatste vrije slot van de normale, de 4e dus, of in t slot van t extra netwerk)?
Zemskii
Verwijderd
Weet iemand toevallig wat de versterking is van de externe antenne van de wl-300g? Ik wil namelijk een andere antenne erop plaatsen die van wat betere kwaliteit is, maarja dan moet ik wel weten welke ik moet aanschaffen(ik hoef dan ook weer niet zo'n super de luxe die kilometers ver komt).
Ik heb hier een Vigor 2200 en daar zit die optie om een 2e netwerk aan te hangen blijkbaar niet op ofzo aangezien wij gewoon op alle vier de UTP ports PC's hebben hangen. Wel zit er aan 1 port ook nog een switchje met daaraan dan de AP, dat werkt bij mij allemaal prima, nooit probs mee gehad.Zemskii schreef op 13 augustus 2004 @ 20:24:
Ik heb een vraag mbt dit AP. Binnenkort ga ik een laptop aanschaffen, en wil ik graag in en rond het huis kunnen internetten (zweeds skeletbouw, 99% hout denk ik).
Dit is mijn setup thuis:
code:
1 2ADSL Ethernet Modem --> Draytek Vigor 2200E router --> 2x pc Win 2000 1x pc Win XP Pro
Zemskii
Zou dus even goed kijken of dat 4e slot wel daadwerkelijk zo ingesteld stata of dat je dat KAN doen... Ik heb daar namelijk nooit wat voor ingesteld
[ Voor 8% gewijzigd door Sander op 18-08-2004 00:27 ]
Verwijderd
Dat ligt eraan hoe je het wil hebben. Als je hem in het extra netwerk hangt komt de AP in een ander domein lijkt me. Als je hem op één van de 4 poorten hangt in hetzelfde domein.Zemskii schreef op 13 augustus 2004 @ 20:24:
Dit is mijn setup thuis:
code:
1 2ADSL Ethernet Modem --> Draytek Vigor 2200E router --> 2x pc Win 2000 1x pc Win XP Pro
Zemskii
2 ap tegenover elkaar in de straat a 60m -> heb ik dan 2 antennes nodig?..
Verwijderd
Die AP's hebben toch een antenne? 60 meter moet zat kunnen.. gewoon questie van proberen denk ik en ff signaal meten met netstumbler ofzo.Piksa schreef op 18 augustus 2004 @ 15:00:
2 ap tegenover elkaar in de straat a 60m -> heb ik dan 2 antennes nodig?..
ja maar ik red et net niet, heb een zwak singaal ... halve boom etc..
OKe ik heb hier het volgende probleem.
Ik ben bij een vriendin op haar kamer en ze hebben hier in hetzelfde complex Wlan liggen. Nu kan ik dat al wel aftappen met me laptop maar het signaal is dan Very Low. Ik heb nu van thuis mijn Wlan 300g meegenomen en wil proberen om die als wireless bridge ertussen te zetten zodat die het signaal kan oppikken, versterken en ik dus naar die kan connecten en een stabielere verbinding krijg.
Is dit mogelijk? En zo ja hoe en met welke settings? Het andere AP is overigens een linksys.
Ik ben bij een vriendin op haar kamer en ze hebben hier in hetzelfde complex Wlan liggen. Nu kan ik dat al wel aftappen met me laptop maar het signaal is dan Very Low. Ik heb nu van thuis mijn Wlan 300g meegenomen en wil proberen om die als wireless bridge ertussen te zetten zodat die het signaal kan oppikken, versterken en ik dus naar die kan connecten en een stabielere verbinding krijg.
Is dit mogelijk? En zo ja hoe en met welke settings? Het andere AP is overigens een linksys.
Ik wil graag melden dat ik met de standaard fabrieks firmware 1.6 nogwat geen 128 hex wep kon draaien met mijn apple aaiboek. Alleen 64 bits werkte.
Ik heb nu de 1.8.1.3 firmware er op gezet en 128 bits wep werkt nu uitstekend. Het kan zijn dat met een van bovenstaande custom firmwares dit ook al lukt, dat weet ik niet want die heb ik niet getest.
Hier is de firmware te vinden:
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=657
In deze firmware kun je zoals gezegd ook nu via de webinterface het signaal opkrikken. Dat heeft ook daadwerkelijk resultaat.
Ik heb nu de 1.8.1.3 firmware er op gezet en 128 bits wep werkt nu uitstekend. Het kan zijn dat met een van bovenstaande custom firmwares dit ook al lukt, dat weet ik niet want die heb ik niet getest.
Hier is de firmware te vinden:
http://www.chupa.nl/forum/showthread.php?t=657
In deze firmware kun je zoals gezegd ook nu via de webinterface het signaal opkrikken. Dat heeft ook daadwerkelijk resultaat.
[ Voor 13% gewijzigd door Q op 25-08-2004 02:55 ]
Verwijderd
IK draai op 2 AP's die 1.8.1.3 firmware, maar ik krijg het niet voor elkaar om die krengen op elkaar te laten connecten wanneer ik WPA-PSK gebruik (zowel TKIP als AES). Ik heb WDS geprobeerd te draaien, werkt niet. Maar ook Ethernetbridge-mode werkt niet, terwijl ik op één van de AP's dan wel
Mode : Hybrid
Channel : 10
Stations List
----------------------------------------
00:0E:A6:90:71:A6 associated
zie staan, met andere woorden het andere AP.... Waarom komt er geen data over mijn lijn heen naar die AP? Iemand enig idee?
Stations List
zie staan, met andere woorden het andere AP.... Waarom komt er geen data over mijn lijn heen naar die AP? Iemand enig idee?
Verwijderd
yep, hier : http://www.wirelesssecuritycorp.com/ ...Verwijderd schreef op 09 augustus 2004 @ 17:40:Heeft iemand enig idee hoe ik de wl-100g onder win2k aan de gang krijg met WPA-PSK?
klik op "WPA-PSK for Windows 2000 Download WSC's WPA Assistant".
heb er wat mee zitten spelen, maar kreeg de indruk dat de connectie van de AP naar m'n laptop met Windows 2000 er niet stabieler op werd ...
zal nog eens proberen ; ik had toen ook de power-hack aanstaan en dat maakte m'n signaal er ook niet beter op ...
heb een Win98SE doos met een ASUS WL-138g PCI kaartje en die viel er ook voortdurend van af ... 'txpwr' teruggezet naar default en alles weer in orde.
Verwijderd
Dat probleem is inmiddels opgelost, er staat winxp op de betreffende laptop. Nou nog WDS icm WPA-PSK draaien.... Dan ben ik eindelijk over op WPA 
Die assistant ken ik overigens, maar deze werkt niet wanneer je SSID niet wordt gebroadcast
Die assistant ken ik overigens, maar deze werkt niet wanneer je SSID niet wordt gebroadcast
Ok ik zit met een probleem ik wil deze asus 300 gebruiken om mijn wireless netwerk te vergroten, ik heb hem nu al een tijdje, maar ik heb hem nog niet aan de praat gekregen.
Nu heb ik na een paar uur van draadloze netwerkkaarten wisselen een routers resetten, eindelijk verbinding. Met default, een uitstekend signaal nog wel op een raar adres 169.254.225.35 en subnet 255.255.255.0
Ik kan hier niks mee (hij kan de asus router niet vinden in dat bijgeleverde programma, noch kan ik inloggen via 192.168.1.1, iets wat ik voorheen wel kon nadat de hond de netwerkkaart kapot had gebeten).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet wat nu te doen. Ik denk niet dat dat default netwerk van de buren is (we zitten zo'n 40 meter van elkaar, dus dat het uitstekend is lijkt mij sterk). Ik wil dus uiteindelijk wel verbinding maken met de asus 300, en uiteindelijk met de router waar het internet binnen komt, maar ik ben al lang blij wanneer hij de asus ziet
.
Nu heb ik na een paar uur van draadloze netwerkkaarten wisselen een routers resetten, eindelijk verbinding. Met default, een uitstekend signaal nog wel op een raar adres 169.254.225.35 en subnet 255.255.255.0
Ik kan hier niks mee (hij kan de asus router niet vinden in dat bijgeleverde programma, noch kan ik inloggen via 192.168.1.1, iets wat ik voorheen wel kon nadat de hond de netwerkkaart kapot had gebeten).
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet wat nu te doen. Ik denk niet dat dat default netwerk van de buren is (we zitten zo'n 40 meter van elkaar, dus dat het uitstekend is lijkt mij sterk). Ik wil dus uiteindelijk wel verbinding maken met de asus 300, en uiteindelijk met de router waar het internet binnen komt, maar ik ben al lang blij wanneer hij de asus ziet
Verwijderd
169.xxxx betekent dat je nog géén dhcplease hebt gekregen. Post eens een opzet van je netwerk (liefst ff painten ofzo
) dan kunnen we je verder helpen.
[delete]
[ Voor 165% gewijzigd door StephaN900 op 26-08-2004 19:37 . Reden: update ]
Ehm misschien een domme vraag, maar ik kan het mac adres niet vinden van de wl-300g?
In de gebruiksaanwijzing staat ook niet waar ik dat kan vinden.
Verwijderd
Als je met netstumbler oid kijkt dan zie je het macadres, kweet niet of er een system command voor is... en volgens mij staat het ook op de onderkant van je AP op een stickertje.StephaN schreef op 26 augustus 2004 @ 19:36:
Ehm misschien een domme vraag, maar ik kan het mac adres niet vinden van de wl-300g?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2004 23:35 ]
Verwijderd
Je computer kan de AP blijkbaar wel vinden, je hebt verbinding met de standaard instellingen (default SSID = default, wel aan te raden om dit te veranderen). Echter heb je nog geen lease gekregen, dus krijg je standaard een lease toegewezen.StephaN schreef op 25 augustus 2004 @ 22:20:
Ok ik zit met een probleem ik wil deze asus 300 gebruiken om mijn wireless netwerk te vergroten, ik heb hem nu al een tijdje, maar ik heb hem nog niet aan de praat gekregen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik weet niet wat nu te doen. Ik denk niet dat dat default netwerk van de buren is (we zitten zo'n 40 meter van elkaar, dus dat het uitstekend is lijkt mij sterk). Ik wil dus uiteindelijk wel verbinding maken met de asus 300, en uiteindelijk met de router waar het internet binnen komt, maar ik ben al lang blij wanneer hij de asus ziet.
TIP: Stel je ip handmatig in op dezelfde range als je AP, maak een plan voor je wireless en voer dit in via de webbased console.
Bedankt voor de tips allemaal, het was simpel op te lossen, ik had de verkeerde mac van de asus, door het config bestand daarvan op te slaan kon ik het goede adres vinden (beetje omslachtig, ik neem aan dat er wel een makkelijkere manier voor is).
Nu kan ik dus vanaf pc4 (de draadloze) de smc router pingen en inloggen op de router.
Ik kan nog niet internetten, of op het andere netwerk, maar ik vind dat ik al een hele stap verder ben
.
Nu kan ik dus vanaf pc4 (de draadloze) de smc router pingen en inloggen op de router.
Ik kan nog niet internetten, of op het andere netwerk, maar ik vind dat ik al een hele stap verder ben
Ikke bestel een externe antenne bij multicom-shop.nl afgelopen zondag...vandaag nog niet binnen dus ik belle .. blijkt tie niet voorradig te zijn(naja ze kunnen ehm niet vinden in het magazijn) ik ga dus deze order annuleren en ergens anders maar bestellen 
net contrive gebeld, die hebbe de prijs verlaagd naar 30 euro + 6 euro verzend kosten!
net contrive gebeld, die hebbe de prijs verlaagd naar 30 euro + 6 euro verzend kosten!
[ Voor 16% gewijzigd door Tristan op 27-08-2004 15:21 ]
Een driver voor een accesspointVerwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 15:51:
nieuwe driver voor Wl-300g :
http://www.asus.com/pub/A.../wg01080109_WL300g_EN.zip
Anyway, link is dood. Heb jij 'm toevallig gedownload, en zou je hem ff kunnen mirroren?
Verwijderd
nou ja, firmware dan
dood ?!? als ik erop klik, krijg ik keurig een download-scherm ...Anyway, link is dood. Heb jij 'm toevallig gedownload, en zou je hem ff kunnen mirroren?
btw ; eerste ervaringen zijn niet zo positief ... moest 'm resetten naar factory defaults na flash, want kon niet meer als 'admin' inloggen. hele config. opnieuw intikken ....
deze versie vraagt bij wijzigingen ook om de haverklap om userid/password, wat ik vorige versies nooit heb zien doen.
en er zit een klok in die begint op 1 jan. 1970 ... ?? ipv de aanduiding hoe lang de AP aanstaat.
Ook hier werkt de link niet misschien is het handig om een mirror te makenVerwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 22:19:
[...]
dood ?!? als ik erop klik, krijg ik keurig een download-scherm ...
Mail of MSN me anders even op gja-mail [at] zonnet.nl dan kan ik een mirror maken
[ Voor 19% gewijzigd door Gaitman op 04-10-2004 23:07 ]
RaarMarco K schreef op 04 oktober 2004 @ 23:07:
Bij mij werkt de link nu toch wel. Voor de zekerheid toch maar ff een mirrortje. Hij blijft er sowieso een week opstaan.
Ik wacht iig even met proberen, anders beginnen de buren weer te klagen
En dat terwijl het een paar minuten geleden toch echt niet werkte
Voor de zekerheid nog een mirror: wg01080109_WL300g_EN.zip (3599.913 kb)
hxxp://www.wepsite.net/gjaman/got/wg01080109_WL300g_EN.zip
[ Voor 25% gewijzigd door Gaitman op 07-10-2004 11:41 ]
en nog meer linkjes:
http://www.asus.com.tw/pu.../wg01080109_WL300g_EN.zip
ftp://ftp.asus.com.tw/pub.../wg01080109_WL300g_EN.zip
http://www.asuscom.de/pub.../wg01080109_WL300g_EN.zip
http://www.asus.it/pub/AS.../wg01080109_WL300g_EN.zip
ftp://www.asus.it/pub/ASU.../wg01080109_WL300g_EN.zip
zie ook: http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=944
http://www.asus.com.tw/pu.../wg01080109_WL300g_EN.zip
ftp://ftp.asus.com.tw/pub.../wg01080109_WL300g_EN.zip
http://www.asuscom.de/pub.../wg01080109_WL300g_EN.zip
http://www.asus.it/pub/AS.../wg01080109_WL300g_EN.zip
ftp://www.asus.it/pub/ASU.../wg01080109_WL300g_EN.zip
zie ook: http://forum.chupa.nl/showthread.php?t=944
Verwijderd
deze is wel leuk :
"When upgrading from 1.7.x.x based firmware: you MUST Reset your WL300g to defaults via the restore button at the back when the power is already on after upgrading to this firmware!"
beniewd hoe je moet upgraden met de power off ?! ;-)
maar inderdaad, zonder die reset kom je niet meer binnen merkte ik.
al anderen die deze firmware gebruiken ??
nog iets vreemds gevonden : als je mbv de Linux command-line (http://<ip-address>/Main_AdmStatus_Content.asp) 'wl txpwr' doet om de output op te vragen krijg je '255' als waarde ?!?
terwijl er in de settings kerurig '19' staat, zoals het hoort (default waarde).
edit : iemand die de syntax van het 'date' command in deze Linux-variant weet ? kan ik die suffe klok tenminste gelijk zetten ...
ah, gevonden : 'date 100514022004' om 'm op 5 Oct 2004 14:02 te zetten.
"When upgrading from 1.7.x.x based firmware: you MUST Reset your WL300g to defaults via the restore button at the back when the power is already on after upgrading to this firmware!"
nog iets vreemds gevonden : als je mbv de Linux command-line (http://<ip-address>/Main_AdmStatus_Content.asp) 'wl txpwr' doet om de output op te vragen krijg je '255' als waarde ?!?
edit : iemand die de syntax van het 'date' command in deze Linux-variant weet ? kan ik die suffe klok tenminste gelijk zetten ...
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 13:58 ]
beniewd hoe je moet upgraden met de power off ?! ;-) -> AAPVerwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 12:38:
deze is wel leuk :
das voor mensen die niet snappen dat je het restore knopje in moet houden terwijl hij aanstaat, dus niet als ie uit staat om in de firmware restore te komen
dit is voor de verandering geen chinees engels
wl txpwr wordt niet meer gebruikt eigenlijk, je moet wl txpwr1 gebruiken:
txpwr Set tx power in milliwatts. Range [1, 84]. (Deprecated: Use txpwr1 inst
ead)
txpwr1 Set tx power in in various units. Choose one of (default: dbm):
-d dbm units
-q quarter dbm units
-m milliwatt units
Can be combined with:
-o turn on override to disable regulatory and other limitations
voorbeeld:
[root@WL500G root]$ wl txpwr1
TxPower is 127 qdbm, 31.75 dbm, 255 mW Override is Off
[root@WL500G root]$ wl txpwr
txpwr is 255
Verwijderd
hee, bedankt !! waar haal je dit soort interessante info vandaan ??Antiloop schreef op 08 oktober 2004 @ 01:44:
wl txpwr wordt niet meer gebruikt eigenlijk, je moet wl txpwr1 gebruiken:
Verwijderd
Ik heb een probleem met de WL-300.
Momenteel hangt het AP aan een adsl modem. Het AP krijgt een ip van 10.0.0.xxx en de laptops (via draadloze wl-100 kaarten) krijgen ook een ip in dezelfde range. Alles werkt dan perfect.
Nu hebben we onlangs glasvezel gekregen. Wanneer ik het AP aan dat modem hang, krijgt het AP een ip van 192.168.39.0. De laptops krijgen geen ip meer van het AP (ze krijgen een intern 169 adres) een kunnen dus niet meer op internet.
Ik heb nog niet geprobeerd om alles een statisch ip te geven en handmatig de dhcp en gateways in te stellen, maar heeft er iemand enig idee waarom het AP ineens een 192 adres krijgt en de laptops helemaal geen ip?
Momenteel hangt het AP aan een adsl modem. Het AP krijgt een ip van 10.0.0.xxx en de laptops (via draadloze wl-100 kaarten) krijgen ook een ip in dezelfde range. Alles werkt dan perfect.
Nu hebben we onlangs glasvezel gekregen. Wanneer ik het AP aan dat modem hang, krijgt het AP een ip van 192.168.39.0. De laptops krijgen geen ip meer van het AP (ze krijgen een intern 169 adres) een kunnen dus niet meer op internet.
Ik heb nog niet geprobeerd om alles een statisch ip te geven en handmatig de dhcp en gateways in te stellen, maar heeft er iemand enig idee waarom het AP ineens een 192 adres krijgt en de laptops helemaal geen ip?
geen id.. maar het gaat in dit topic over de WL-300g en niet over de WL-300(dit is ook geen dhcp server overigens)Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:36:
Verwijderd
Als je hem laat bridgen krijg je inderdaad geen IP van het AP zelf normaal gesproken. Je kan toch ook gewoon je clients handmatig configgen?Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:36:
Die 169.x.x.x is overigens een teken dat hij helemaal geen IP meer krijgt
*subtiel schopje* 
Ik heb een mooie Asus 300g AP staan, en via dat AP probeer ik te surfen met een Acer laptop (centrino, dus IntelPro wifi) en een PC met XP pro en een Asus WL-138 PCI kaart. Met de laptop gaat alles perfect. De PC geeft echter alleen maar problemen. Soms kan hij het hele AP niet vinden. Als het dan eindelijk wel lukt is de verbinding zeer slecht. Ik dacht eerst dat het er aan lag dat de antenne van de PCI kaart achter het computermeubel zit. Maar nu heb ik het meubel een kwart slag gedraaid. De laptop ernaast gezet, en die gaf aan dat de signaalsterkte zeer goed was. Ik kan met de pc al een paar uur geen verbinding maken, terwijl het begin van de avond nog wel lukte. Het lijkt me dus dat het aan de PCI kaart ligt, zeker nu ik op internet meer verhalen heb gelezen over de WL-138.
Ik ga hem dus maar terugbrengen, maar nu zit ik met het volgende: ik heb geen zin in dezelfde problemen, dus wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met de volgende kaartjes:
SMC 2802W
MSI PC54G PCI (deze heeft een losse antenne met een draadje, zodat de antenne op het bureau kan worden geplaatst. Zou dat nog uitmaken?)
Goede ervaringen met andere PCI kaartjes mogen ook gemeld worden natuurlijk
De PC staat trouwens op de eerste verdieping, het AP op de begane grond. Maar dat mag eigenlijk niet uitmaken want de laptop gaat ook een verdieping hoger nog als een tierelier.
Ik heb een mooie Asus 300g AP staan, en via dat AP probeer ik te surfen met een Acer laptop (centrino, dus IntelPro wifi) en een PC met XP pro en een Asus WL-138 PCI kaart. Met de laptop gaat alles perfect. De PC geeft echter alleen maar problemen. Soms kan hij het hele AP niet vinden. Als het dan eindelijk wel lukt is de verbinding zeer slecht. Ik dacht eerst dat het er aan lag dat de antenne van de PCI kaart achter het computermeubel zit. Maar nu heb ik het meubel een kwart slag gedraaid. De laptop ernaast gezet, en die gaf aan dat de signaalsterkte zeer goed was. Ik kan met de pc al een paar uur geen verbinding maken, terwijl het begin van de avond nog wel lukte. Het lijkt me dus dat het aan de PCI kaart ligt, zeker nu ik op internet meer verhalen heb gelezen over de WL-138.
Ik ga hem dus maar terugbrengen, maar nu zit ik met het volgende: ik heb geen zin in dezelfde problemen, dus wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met de volgende kaartjes:
SMC 2802W
MSI PC54G PCI (deze heeft een losse antenne met een draadje, zodat de antenne op het bureau kan worden geplaatst. Zou dat nog uitmaken?)
De PC staat trouwens op de eerste verdieping, het AP op de begane grond. Maar dat mag eigenlijk niet uitmaken want de laptop gaat ook een verdieping hoger nog als een tierelier.
[ Voor 5% gewijzigd door Truus op 26-10-2004 00:00 ]
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
neem de linksys WMP54g(V2), en je probleem is opgelost(gebruikt broadcom chipje net als je wl300g dat ook doet)Truus schreef op 25 oktober 2004 @ 23:59:
*subtiel schopje*
---knipje---
SMC 2802W
Ik heb dus hetzelfde probleem. AP's draaien allebei op fw 1.8.1.9 en WDS met WEP werkt prima. Zodra ik WPA-PSK aanzet (op beide AP's) is de connectie weg?? Heeft iemand intussen al een tip/oplossing gevondenVerwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 11:34:
IK draai op 2 AP's die 1.8.1.3 firmware, maar ik krijg het niet voor elkaar om die krengen op elkaar te laten connecten wanneer ik WPA-PSK gebruik (zowel TKIP als AES). Ik heb WDS geprobeerd te draaien, werkt niet. Maar ook Ethernetbridge-mode werkt niet, terwijl ik op één van de AP's dan wel
Stations List
Tevens heb ik een probleempje met mijn KISS DP1500, die om een of andere reden niet wil werken met mijn WL-300g (via ethernet kabel). Aangezien beide wel werken met een willekeurige andere ethernet poort, denk ik zelf aan een autosensing probleem. Weet iemand of je de ethernet poort van je WL-300g fixed kan instellen op een snelheid?
Als laatste vraag ik mij ook af of er meer AP's zijn waar maar keuze is uit 11 kanalen (mijn ene AP kent er 13, de ander slechts 11??)
Hmmm, even een HUB (10Mb) tussen AP en DP1500 gehangen en nu werkt het wel. Aangezien ik geen groot zoemend, lichtgevend en eigenlijk overbodig apparaat naast mijn TV wil hebben staan, blijft mijn vraag wel staan of ik de poort van de AP niet fixed kan instellen.....
hang er ff een crosslink kabel tussen, kan helpenMekkoel schreef op 02 november 2004 @ 19:37:
Hmmm, even een HUB (10Mb) tussen AP en DP1500 gehangen en nu werkt het wel. Aangezien ik geen groot zoemend, lichtgevend en eigenlijk overbodig apparaat naast mijn TV wil hebben staan, blijft mijn vraag wel staan of ik de poort van de AP niet fixed kan instellen.....
fixed instellen is volgens mij niet mogelijk tenzij je de wl500g firmware erin flasht
maarja dan is je LAN poort de WAN poort weer.. heb je dat gezever er gratis bij...
crosskabel heb ik geprobeerd, maar dat werkte dus ook niet.....
Ik zit nu eraan te denken om 2 UTP-AUI mini transceivers aan elkaar te knopen en deze te proberen gevoed te krijgen vanaf de voeding van de AP......heb ik een soort van low budget, niet zoemende mini repeater.....of ASUS moet enthousiast reageren op mijn email en mij uitleggen hoe je die poort fixed instelt. In de config file van de AP kom ik 2 keer de variabele "wan_etherspeed_x=auto" tegen, maar hoe maak daar aanpassingen aan?
Ik zit nu eraan te denken om 2 UTP-AUI mini transceivers aan elkaar te knopen en deze te proberen gevoed te krijgen vanaf de voeding van de AP......heb ik een soort van low budget, niet zoemende mini repeater.....of ASUS moet enthousiast reageren op mijn email en mij uitleggen hoe je die poort fixed instelt. In de config file van de AP kom ik 2 keer de variabele "wan_etherspeed_x=auto" tegen, maar hoe maak daar aanpassingen aan?
OK, dat werkt dus ook niet, aangezien je niet zomaar 2 AUI poorten kunt "crossen", doordat je niet de extra signalen (buiten je Tx en Rx om) kunt doorzetten......iemand toevallig een adresje waar je mini UTP-UTP 2 poorts ethernet repeater kunt krijgen ???
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een probleem met het versturen van bestanden.
het netwerk bestaat uit 3 vaste pc's en een laptop. de accespoint is samen met een vaste pc via een hub op de adsl router aangesloten, de andere 2 pc's zijn rechtstreeks aangesloten op de adsl router.
Als ik wireless een bestand vanaf mijn laptop naar een andere computer in het netwerk verstuur, komt dit beschadigd aan en is onbruikbaar.
de laptop is uitgerust met een centrino dus heeft een intel pro wireless kaart.
bestanden versturen tussen vaste pc's gaat wel goed.
Het signaal is goed.
de laptop draait onder xp home, de andere pc's onder prof.
Ik heb een probleem met het versturen van bestanden.
het netwerk bestaat uit 3 vaste pc's en een laptop. de accespoint is samen met een vaste pc via een hub op de adsl router aangesloten, de andere 2 pc's zijn rechtstreeks aangesloten op de adsl router.
Als ik wireless een bestand vanaf mijn laptop naar een andere computer in het netwerk verstuur, komt dit beschadigd aan en is onbruikbaar.
de laptop is uitgerust met een centrino dus heeft een intel pro wireless kaart.
bestanden versturen tussen vaste pc's gaat wel goed.
Het signaal is goed.
de laptop draait onder xp home, de andere pc's onder prof.
http://blaat/Main_AdmStatus_Content.asp (had je ook gewoon kunnen vinden door te zoeken)Mekkoel schreef op 03 november 2004 @ 12:06:
crosskabel heb ik geprobeerd, maar dat werkte dus ook niet.....
en den
nvram set wan_etherspeed=dewaardediejewilhebben
en dan op Refresh knop drukken (niet op enter)
Verwijderd
hallo, ik heb dit AP gekocht om in combinatie met mijn ASUS wl-500g router te gebruiken. is het mogelijk om de volgende opstelling te gebruiken
==============================================
ADSL ROUTER --- WL_ROUTER --- PC1
--- PC2
---
---
AP --- SWITCH --- PC3
--- PC4
---
---
---
ASUS WIRELESS USB ADAPTOR --- LAPTOP1
ASUS WIRELESS USB ADAPTOR --- LAPTOP2
uitleg: de adsl router zorgt voor het internet die moet natuurlijk over alle pc's verdeeld worden. dat gebeurt prima voor PC1 en PC2, LAPTOP1 en LAPTOP2. PC3 en PC4 moeten ook op het internet en dat moet via de draadloze verbinding van de wl_router en de AP. er moet dus een bridge opgezet worden. heeft iemand enig idee hoe dit moet?
ADSL ROUTER --- WL_ROUTER --- PC1
--- PC2
---
---
AP --- SWITCH --- PC3
--- PC4
---
---
---
ASUS WIRELESS USB ADAPTOR --- LAPTOP1
ASUS WIRELESS USB ADAPTOR --- LAPTOP2
uitleg: de adsl router zorgt voor het internet die moet natuurlijk over alle pc's verdeeld worden. dat gebeurt prima voor PC1 en PC2, LAPTOP1 en LAPTOP2. PC3 en PC4 moeten ook op het internet en dat moet via de draadloze verbinding van de wl_router en de AP. er moet dus een bridge opgezet worden. heeft iemand enig idee hoe dit moet?
Verwijderd
WDS instellen op zowel de 500g als de 300g en je bent klaar, voor meer info zie de handleiding van desbetreffende producten, staat het keurig in uitgelegd.
Verwijderd
zo gemakkelijk... nou .... dat moet ik dan maar eens proberen.
kan ik dan nog wel met de laptop's op het internet.
deze werken met een usb adaptor
kan ik dan nog wel met de laptop's op het internet.
deze werken met een usb adaptor
Verwijderd
Ehh ja waarom niet? Als ze gewoon verbinding kunnen maken met het accespoint dan kunnen ze ook op internet.
Verwijderd
Er is weer een nieuwe firmware te downloaden op
http://wl500g.dyndns.org/1.9.2.7-2/
Als het goed is hoef je deze keer niet je AP te resetten
Wel als je huidige firmware versie lager is dat 1.8Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:08:
Er is weer een nieuwe firmware te downloaden op
Verwijderd
Je hebt volledig gelijkGJAman schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:15:
[...]
Wel als je huidige firmware versie lager is dat 1.8
Verwijderd
Zo even een klein schopje. Ik werk al bijna 2 jaar met dit accesspoint en het heeft altijd goed gewerkt op 54 mbps, maar sinds gisteren heb ik geen 54 mbps verbinding meer. De verbinding veranderd bijna elke minuut. Dan is hij weer 36 dan weer 11 en soms gaat hij zelfs naar de 1 mbps 
Het ligt in ieder geval niet aan mijn netwerkkaart (wl100g), want mijn broertje heeft precies hetzelfde probleem (ook een wl100g kaart). Ook al zit ik naast het ap dan nog schommelt de verbinding onwijs.
Heb inmiddels al andere firmware geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Het zendvermogen heb ik op maximaal gezet en dan nog werkt het niet goed.
Ik denk dat hij dus overleden is en ben al aan het kijken naar een ander ap (Linksys WRT54G, SMCWBR14-G EU).
Extra info: mac filtering staat aan, wpa-sk en tkip, ssid broadcast uit
Het ligt in ieder geval niet aan mijn netwerkkaart (wl100g), want mijn broertje heeft precies hetzelfde probleem (ook een wl100g kaart). Ook al zit ik naast het ap dan nog schommelt de verbinding onwijs.
Heb inmiddels al andere firmware geprobeerd, maar dat mocht niet baten. Het zendvermogen heb ik op maximaal gezet en dan nog werkt het niet goed.
Ik denk dat hij dus overleden is en ben al aan het kijken naar een ander ap (Linksys WRT54G, SMCWBR14-G EU).
waarschijnlijk zit er iemand in de buurt met ook wirelessVerwijderd schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 14:04:
Zo even een klein schopje. Ik werk al bijna 2 jaar met dit accesspoint en het heeft altijd goed gewerkt op 54 mbps, maar sinds gisteren heb ik geen 54 mbps verbinding meer. De verbinding veranderd bijna elke minuut. Dan is hij weer 36 dan weer 11 en soms gaat hij zelfs naar de 1 mbps
mogelijkerwijs zit je op kanaal 1 (en/of auto) welke wel vaker problemen kan geven
probeer eens een kanaal boven de 6 (ja 1 voor 1 proberen..)
Verwijderd
ik draai sinds kort met 1.9.3.6 ... is stabiel.
op 1e gezicht niets veranderd ; alleen 'onderwater' bug-fixes zo te zien.
op 1e gezicht niets veranderd ; alleen 'onderwater' bug-fixes zo te zien.
Verwijderd
Er zijn inderdaad meerdere draadloze netwerken hier in de buurt, maar er is er geen een bijgekomen (kanaalkeuze staat ook op automatisch).Antiloop schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:33:
[...]
waarschijnlijk zit er iemand in de buurt met ook wireless
mogelijkerwijs zit je op kanaal 1 (en/of auto) welke wel vaker problemen kan geven
probeer eens een kanaal boven de 6 (ja 1 voor 1 proberen..)
Ap is inmiddels bij de winkel geweest en die zeggen dat hij goed is. Hier neer gezet en werkt inderdaad prima totdat je hidessid aanzet. Dan stort de verbinding in elkaar. De laatste paar dagen doe hij nog vager. Zo kan ik wel streaming radio via winamp luisteren, maar geen internetpagina's oproepen
Dit topic lijkt een beetje uitgeblust maar er is vast wel iemand die mij kan helpen:
Ik was onlangs op zoek naar nieuwe drivers voor mijn WL-300g access point en zag toen het volgende op de ASUS site:
http://www.asus.nl/produc...less/wl-300g/overview.htm
Met de ' power over LAN' (IEEE802.3af) eigenschap kan de WL-300G van stroom voorzien worden via de ethernet kabel. Er is dus geen extra stroomkabel nodig.
Power over LAN (IEEE 802.3af) ondersteuning
Als iemand weet hoe ik dit voor elkaar krijg hou ik mij zeer aanbevolen. Zou voor mij weer wat kabelwerk schelen namelijk!
Ik was onlangs op zoek naar nieuwe drivers voor mijn WL-300g access point en zag toen het volgende op de ASUS site:
http://www.asus.nl/produc...less/wl-300g/overview.htm
Met de ' power over LAN' (IEEE802.3af) eigenschap kan de WL-300G van stroom voorzien worden via de ethernet kabel. Er is dus geen extra stroomkabel nodig.
Power over LAN (IEEE 802.3af) ondersteuning
Als iemand weet hoe ik dit voor elkaar krijg hou ik mij zeer aanbevolen. Zou voor mij weer wat kabelwerk schelen namelijk!
Geen commentaar
Even voor de duidelijkheid,Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:01:
Power over Ethernet injector
Kijk daar maar eens naar
Wat je dus kunt doen is zo'n Injector ergens in je lan planten en dan die stroom gebruiken voor de voediing van je AP?
Niemand die de 'Lost IP From Server' foutmelding kent?Of de wl300g als Home Gateway heeft ingesteld?
wild mutant space hamsters
Verwijderd
Ik wil net mijn wl-300g met de nieuwste firmware van asus upgraden maar krijg dan de fout:
Firmware upgrade fail!
Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmare and try again.
Heb nu nog 1.7.5.6 maar wil wel upgraden, want dat schijnt het bereik te vergroten
Nog meer mensen met hetzelfde idee, en dezelfde fout? De troubleshooting van asus laat hier niets over zien
Firmware upgrade fail!
Firmware upgrade fail. It may result from incorrect image or error transmission. Please check the version of firmare and try again.
Heb nu nog 1.7.5.6 maar wil wel upgraden, want dat schijnt het bereik te vergroten
Nog meer mensen met hetzelfde idee, en dezelfde fout? De troubleshooting van asus laat hier niets over zien
Hey,
Ik heb sinds kort ook een WL300G, maar hij werkt tot op heden nog niet echt zoals het hoort.
Mijn setup:
* Wanadoo Livebox, de WL300G is in Eth 2 geplugged (Eth 1 ook al geprobeerd).
* PC met wireless card, krijgt IP van WL300G via DHCP
* Laptop met wireless, krijgt IP van WL300G.
Ik heb mijn setup al met alle verschillende beveiliginsmogelijkheden aan en uit geprobeerd, ook heb ik al meerdere kanalen geprobeerd.
Desondanks hou ik het volgende probleem:
Om de zoveel uur/minuten lijkt de access point te crashen en hebben mijn computers geen verbinding meer. Op de Acess point branden meestal nog steeds 3 lampjes, soms brandt het lampje "Air" niet. Dit gebeurt meestal na een paar uur, maar vaak ook gewoon willekeurig.Nadat hij gecrashed is, is ie ook niet meer zichtbaar wat dus betekent dat ik dat hele ding moet rebooten - niet erg tof dus.
Is er iemand die bekend is met dit probleem en een oplossing heeft?
Mijn eeuwige dank voor wij mij kan helpen mijn setup goed aan de praat te krijgen
edit:
Op dit moment draait er firmware 1.8.1.9 op. Ik heb ook al geprobeerd te upgraden naar de nieuwste beta firmware, maar dit lukt simpelweg niet. Na ongeveer een halve minuut ligt mijn AP eruit en moet ik deze ook weer rebooten - is dit ook op te lossen?
Ik heb sinds kort ook een WL300G, maar hij werkt tot op heden nog niet echt zoals het hoort.
Mijn setup:
* Wanadoo Livebox, de WL300G is in Eth 2 geplugged (Eth 1 ook al geprobeerd).
* PC met wireless card, krijgt IP van WL300G via DHCP
* Laptop met wireless, krijgt IP van WL300G.
Ik heb mijn setup al met alle verschillende beveiliginsmogelijkheden aan en uit geprobeerd, ook heb ik al meerdere kanalen geprobeerd.
Desondanks hou ik het volgende probleem:
Om de zoveel uur/minuten lijkt de access point te crashen en hebben mijn computers geen verbinding meer. Op de Acess point branden meestal nog steeds 3 lampjes, soms brandt het lampje "Air" niet. Dit gebeurt meestal na een paar uur, maar vaak ook gewoon willekeurig.Nadat hij gecrashed is, is ie ook niet meer zichtbaar wat dus betekent dat ik dat hele ding moet rebooten - niet erg tof dus.
Is er iemand die bekend is met dit probleem en een oplossing heeft?
Mijn eeuwige dank voor wij mij kan helpen mijn setup goed aan de praat te krijgen
edit:
Op dit moment draait er firmware 1.8.1.9 op. Ik heb ook al geprobeerd te upgraden naar de nieuwste beta firmware, maar dit lukt simpelweg niet. Na ongeveer een halve minuut ligt mijn AP eruit en moet ik deze ook weer rebooten - is dit ook op te lossen?
[ Voor 12% gewijzigd door hondsdol op 16-12-2005 07:53 . Reden: Info vergeten ]
ik heb precies hetzelfde probleem, vage timeouts, snelheid is ook al om te huilen.
ik draai met firmware 1.9 nogiets
ben over gestapt naar 3com, nooit meer probs gehad, asus ding is echt meuk volgens mij
ik draai met firmware 1.9 nogiets
ben over gestapt naar 3com, nooit meer probs gehad, asus ding is echt meuk volgens mij
Beetje een oud topic, maar misschien toch nog een nuttige bijdrage: draai niet de beta firmware, deze geeft allerlei connectieproblemen. Dit access point is op zich prima, tenzij je de beta firmware gebruikt! Zie ook dit topic.
Verwijderd
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd ...Pkopf schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 08:48:
Of de wl300g als Home Gateway heeft ingesteld?
Heb nu een ZyXEL 650H-31 router (wireless gemaakt met een ZyAIR pcmcia kaartje) en het lijkt me wel handig om de ASUS er aan te hangen en te gebruiken als 'gateway' naar Internet via de router ... heeft iemand dat al eens geprobeerd ?
ik heb nu mijn @Home modem rechtstreeks in dit ding geprikt en gebruik hem dus voor internet access. Is dat wat je bedoelt met "gateway" ?
Signature van nature
Ook ik heb een WL-300G (2e hands gekocht) en hij wou ook niet meteen goed werken. Maar na een beetje zoeken en testen werkt ie alweer een paar weken zonder problemen. Wat heb ik gedaan:
- van kanaal 1 naar kanaal 7 gezet (dat hielp goed tegen het probleem van na een aantal uur zakt verbinding in elkaar)
- geeksperimenteerd met de plaats vd de unit, een voor mij onlogische plaats bleek toch het best.
- idem met het zendvermogen, staat nu op 40
- o ja, begonnen met upgrade naar firmware 1.8.1.9
- berust in het feit dat afhankelijk van de pc snelheid van 24 - 54 MB/s gehaald wordt (dus niet allemaal en altijd 54 MB/s
- van kanaal 1 naar kanaal 7 gezet (dat hielp goed tegen het probleem van na een aantal uur zakt verbinding in elkaar)
- geeksperimenteerd met de plaats vd de unit, een voor mij onlogische plaats bleek toch het best.
- idem met het zendvermogen, staat nu op 40
- o ja, begonnen met upgrade naar firmware 1.8.1.9
- berust in het feit dat afhankelijk van de pc snelheid van 24 - 54 MB/s gehaald wordt (dus niet allemaal en altijd 54 MB/s
Sorry voor de late reactie ... ja, dat bedoelde ik en het werkt inderdaad zonder enig probleem.Sircuri schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 20:32:
ik heb nu mijn @Home modem rechtstreeks in dit ding geprikt en gebruik hem dus voor internet access. Is dat wat je bedoelt met "gateway" ?
Ook de NintendoDS kolonie heeft nu internet access ;-)
Heeft iemand overigens al een van die nieuwe ASUS antennes (WL-ANT150 of WL-ANT168) geprobeerd op de WL-300g ??
Volgens de ASUS site heb je een 'optional connection adapter for RP-SMA' nodig ; is dat hetzelfde als de 'RP TNC-plug for RP SMA-plug adapter' die erbij zit ???
Iemand enig idee hoe ik de 300g me WPA-PSK aan kan sluiten op een 500g?
Ik kan wel op beide apparaten de WPA-PSK aanzetten, mijn laptop kan ik dan zowel laten communiceren met de 300g en de 500g, maar tussen de 300g en 500g krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb wel mac filtering aan staan waarbij beide apparaten ook staan en bij bridge op beiden apparaten het nummer van de ander staan.
Ik kan wel op beide apparaten de WPA-PSK aanzetten, mijn laptop kan ik dan zowel laten communiceren met de 300g en de 500g, maar tussen de 300g en 500g krijg ik het niet voor elkaar.
Ik heb wel mac filtering aan staan waarbij beide apparaten ook staan en bij bridge op beiden apparaten het nummer van de ander staan.
Etienne, MAC filtering moet je uitzetten als je WPA-PSK gebruikt. Bovendien is MAC filtering een wassen neus en megasimpel te omzeilen.
Ik heb zelf een probleem met WPA-PSK icm een Vista laptop. Vista wil maar niet praten met het access point. Gewoon geen connectie op willen zetten. Nu hoorde ik van een vriend van mij dat je het channel vast moet zetten (ipv auto) als je WPA wilt gebruiken en er meerdere wireless LANs in de buurt te vinden zijn (ik zie er 6).
Kan iemand een config online zetten die werkt met Vista op de WL300G? En hoe is Vista dan ingesteld?
Ik heb zelf een probleem met WPA-PSK icm een Vista laptop. Vista wil maar niet praten met het access point. Gewoon geen connectie op willen zetten. Nu hoorde ik van een vriend van mij dat je het channel vast moet zetten (ipv auto) als je WPA wilt gebruiken en er meerdere wireless LANs in de buurt te vinden zijn (ik zie er 6).
Kan iemand een config online zetten die werkt met Vista op de WL300G? En hoe is Vista dan ingesteld?
Een Configfile van de WL300G die werkt in Vista Ultimate goed hier is ie dan onderin beeld gepaste. Instellingen moeten natuurlijk in Vista ook gemaakt worden wat betreft de encryptie. D.w.z. de WPA-PSK heb ik Wachtwoord en de IP addressering is ingesteld als 192.168.1.1 (default voor bijvoorbeeld de Asus WL) voor de WL300G in de file. Die moet je natuurlijk zelf aanpassen als je hem anders wilt en bovendien moet de IP addressering in de Vista in dezelfde range ingesteld zijn anders heb je geen netwerkconnectie. De wireless lan SSID staat op default.
Succes
HDR1 wl_radius_port=1812 usb_webremote6_x= wl_mode_x=0 filter_lw_dstport_x= wan_unit=0 os_ram_addr=80001000 wan_route= wan0_primary=1 wl0_frameburst=0 qos_enable_x=0 misc_ping_x=0 wan_pppoe_keepalive=0 filter_wl_default_x=ACCEPT log_ipaddr= wan0_ipaddr= wan0_proto=dhcp wl_gmode_protection_x=0 wl_wdsapply_x=0 usb_webremote2_x= et0macaddr=00:0C:6E:46:95:DA wl_maxassoc=128 wan_pppoe_passwd= wl0_akm=psk psk2 watchdog=3000 boot_wait=on wan0_dns= wl_phytypes= wl0_phrase_x= wan_mode_x=2 wl0_infra=1 fw_disable=0 et0mdcport=0 wl0_country_code=DE usb_webmserver_x= dhcp_dns1_x= filter_lw_dstip_x= wan_nat_x=0 wl_infra=1 ses_event=2 wl_maclist_x= filter_wl_time_x=00002359 pmon_ver=PMON 3.11.19.0 restore_defaults=0 wl_radio_x=1 vts_proto_x= vts_ipaddr_x= wan0_ifname=eth0 filter_lw_time_x=00002359 wan_pppoe_service= wan_lease=86400 wl0_wme_sta_be=15 1023 3 0 0 off ddns_status_t= wl_radius_ipaddr= http_wanport= usb_websecurity_time_x=00002359 lan_gateway= wan_pppoe_txonly_x=0 wl0_ifname=eth2 wl0_gmode_protection_x=0 lan_domain= timer_interval=3600 wl0_wme_sta_bk=15 1023 7 0 0 off wl_wdsnum_x=0 usb_ftpusername_x= usb_webactivex_x=7777 wl_net_reauth=36000 forward_port0= dr_staticnum_x=0 vts_lport_x= ses_enable=1 lan_ipaddr_t=192.168.1.1 wan_pppoe_mru=1492 lan_route= vts_desc_x= wl0_mrate=0 wan_gateway= wl0_mode=ap usb_webrectime_x=0 dhcp_staticmac_x= time_interval=20 dhcp_start=192.168.1.2 usb_websecurity_x=0 url_keyword_x= wan_etherspeed_x=auto dr_staticgateway_x= vts_port_x= wl0_ap_isolate=0 usb_webfresh_x=1 wl_mrate=0 dhcp_end=192.168.1.254 wl0_radio_x=1 filter_wl_date_x=1111111 wl_akm=psk psk2 os_flash_addr=bfc40000 wan0_dns_t= dhcp_lease=86400 wl0_gmode=1 wl0_wme_no_ack=off usb_audio_device= usb_ftpnum_x=0 filter_wl_icmp_x= boardtype=bcm94710dev filter_lw_proto_x= is_default=1 usb_ftprights_x= usb_ftpport_x=21 url_num_x=0 filter_lw_date_x=1111111 wl_gmode=1 et1macaddr=00:11:22:33:44:55 wan_gateway_t= stats_server= ntp_server0=time.nist.gov usb_websecurity_date_x=1111111 ntp_server1= filter_lw_icmp_x= lan_netmask=255.255.255.0 filter_wl_dstport_x= wl_wme_sta_vi=7 15 2 6016 3008 off http_username=admin wl0_ssid=default wl0_dtim=1 usb_ftpbanip_x= usb_ftpenable_x=1 fw_wl_enable_x=0 et1mdcport=1 wl_wme_ap_be=15 63 3 0 0 off wan0_pppoe_ifname= wl0_macnum_x=0 os_date=Mar 22 2005 usb_webremote5_x= http_lanport=80 wl_wme_sta_vo=3 7 2 3264 1504 off wl_plcphdr=long wl_macmode=disabled wl_wme_ap_bk=15 1023 7 0 0 off wan_domain= wan_hwname= wl_phytype=b wan_netmask= lan_lease=86400 wl0_key1= wl_lazywds=0 wl0_key2= wan0_hostname= wan0_proto_t= macfilter_num_x=0 wl0_key3= wan0_status_t=Disconnected wl0_key4= wl0_wdslist_x= filter_client0= ddns_username_x= wan_hwaddr_x= filter_maclist= wl_auth_mode=psk usb_webremote1_x= usb_webhttpcheck_x=0 usb_websense_x=1 autofw_outport_x= misc_lpr_x=0 wl0_radio_power_x=19 usb_ftpstaytimeout_x=240 filter_lw_num_x=0 filter_wl_num_x=0 sp_battle_ips=1 wl_wpa_psk=Wachtwoord http_passwd=admin lan_ifnames_t=eth2 eth0 qos_ipaddr_x= wan_pppoe_demand=0 lan_stp=1 wl0_wme_ap_vi=7 15 1 6016 3008 off fw_lw_enable_x=0 wl_mode=ap wan0_pppoe_passwd= wl0_wdsapply_x=0 wl0_rate=0 wl0_plcphdr=long wl0_closed=0 wl_wpa_gtk_rekey=0 wl0_macmode=disabled lan_dhcp=0 wl0_wme_ap_vo=3 7 1 3264 1504 off wl0_radioids=BCM2050 wl0_phytype=g dr_default_x=1 wl0_lazywds=0 filter_wl_dstip_x= autofw_inport_x= wan0_mode_x=2 wan_route_x=IP_Bridged wan0_pppoe_keepalive=0 usb_web_flag= dr_staticnetmask_x=0 wl0_afterburner=off wl_wds_timeout=0 lan_hwaddr=00:0C:6E:46:95:DA wl_chan_list=1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 wl0_antdiv=-1 wan_dns= wl0_radio_time_x=00002359 filter_lw_srcip_x= wan0_pppoe_ac= wl0_mode_x=0 wl_mode_ex=ap wan_dns2_x= wl_dtim=1 wl_ssid=default dhcp_staticnum_x=0 wan_pppoe_mtu=1492 wl0_wpa_psk=Wachtwoord x_Setting=1 usb_webcaption_x=Web Camera Live Demo!!! qos_umaxbw_x= wan_netmask_t= dhcp_wins=wan wl_macapply_x=Both os_server= wan0_pppoe_relay_x=0 dr_static_matric_x=1 wl_key1= wan_proto=dhcp sr_num_x=0 wl_key2= wan_ipaddr_t= wl_key3= usb_web_device= wan0_pppoe_mru=1492 wl0_unit=0 wl_country_code=DE wl_key4= time_zone_x=GMT0 wl_hwaddr= ddns_enable_x=0 wl0_net_reauth=36000 wan0_etherspeed_x=auto sr_if_x= wan0_pppoe_txonly_x=0 usb_websendto_x= wan_pppoe_idletime=1800 wl0_mode_ex=ap productid=WL300g ntp_servers=time.nist.gov wl0_radio_date_x=1111111 usb_ftp_device= filter_wl_proto_x= wl0_wds= usb_ftpmax_x=12 sr_rip_x=0 wl_rate=0 wan0_gateway_t= log_level=0 wan0_gateway= ntp_server=192.5.41.40 192.5.41.41 133.100.9.2 wan_hwaddr= usb_webremote4_x= sr_enable_x=0 misc_http_x=0 wl_phrase_x= lan_ifnames=eth2 wl0_auth=0 wl0_wme=off wl0_radius_port=1812 wl0_wep_x=0 ddns_wildcard_x=0 lan_hostname= wl0_radius_ipaddr= qos_uminbw_x= wl_country= wl0_wme_sta_vi=7 15 2 6016 3008 off vlan_enable=0 wl_wep_x=0 filter_lw_srcport_x= usb_webhttpport_x=7776 wan_pppoe_username= wan_ifnames=eth0 wl_crypto=aes wl_rateset=default wl0_wme_sta_vo=3 7 2 3264 1504 off wan0_hwname= wan0_domain= usb_webremote_x=LAN Only lan_gateway_t= qos_maxbw_x= autofw_num_x=0 wl_radius_key= lan_proto=dhcp os_name=linux lan_ipaddr=192.168.1.1 clkfreq=125 url_enable_x=0 wl0_maxassoc=128 wan_dns_t= wl_unit=0 wan0_route= wan0_pppoe_demand=0 wl0_phytypes=g router_disable=1 wl0_wep=disabled wl0_frag=2346 usb_device= wan0_netmask= misc_conntrack_x=4096 sdram_config=0x0000 wl_wdslist_x= dhcp_gateway_x= wl0_country= usb_ftpsuper_x=0 dmz_ipaddr= wan0_wins= wl_wds= scratch=a0180000 wl0_rateset=default usb_ftppasswd_x= wan_dns1_x= wl_wme=off usb_ftpanonymous_x=1 wl_wme_ap_vi=7 15 1 6016 3008 off wan_primary=0 lan_ifname=br0 wan0_nat_x=0 usb_webmode_x=1 filter_wl_srcip_x= sdram_refresh=0x8040 wan0_pppoe_mtu=1492 dhcp_domain=wan wl0_wdsnum_x=0 usb_webenable_x=1 wl_auth=0 sdram_ncdl=0x00000000 wan0_netmask_t= qos_uport_x= usb_ftpmaxuser_x= wl_wme_ap_vo=3 7 1 3264 1504 off wan0_dns2_x= usb_webdriver_x= hardware_version=WL300-02-02-01-07 usb_ftptimeout_x=120 wl_frameburst=0 ezc_enable=1 qos_minbw_x= wl_macnum_x=0 wan0_lease=86400 wan0_route_x=IP_Bridged qos_urulenum_x=0 is_modified=0 wan_ipaddr= usb_websubject_x=Motion detection alert!!! dmz_ip= sr_gateway_x= misc_natlog_x=0 wl0_rts=2347 wl0_macapply_x=Both wan_pppoe_relay_x=0 wl_ifname= wan_wins= wl_wep=disabled wl0_maclist_x= os_version=3.91.23.0 wan0_hwaddr_x= wl_gmode_protection=off wl_radio_time_x=00002359 dhcp_staticip_x= wl0_wpa_gtk_rekey=0 lan_netmask_t=255.255.255.0 wl_frag=2346 wan0_dnsenable_x=1 wan0_desc=Default Connection wl_preauth=1 dhcp_static_x=0 wl0_key=2 macfilter_list_x= usb_webremote3_x= wl_maclist= filter_macmode=deny filter_lw_default_x=ACCEPT no_br=0 filter_wl_srcport_x= console_loglevel=0 et0phyaddr=0 time_zone=GMT0 autofw_inproto_x= vts_enable_x=1 fw_enable_x=1 usb_webattach_x=1 wan_ifname=eth0 usb_storage_device= wan0_pppoe_idletime=1800 wan0_pppoe_service= wl_wme_sta_be=15 1023 3 0 0 off wl_radioids= wan0_hwaddr= wan_status_t=Disconnected vts_num_x=0 wan_hostname= wl_corerev= wl0_radio=1 sr_ipaddr_x= dr_static_rip_x=0 qos_port_x= wl_channel=0 wl_wme_sta_bk=15 1023 7 0 0 off wl0_bcn=100 sr_matric_x= wan0_heartbeat_x= wl_afterburner=off wl_radio=1 wl0_hwaddr=00:0C:6E:46:95:DA usb_ftpscript_x= ezc_version=2 wl0_preauth=1 usb_webimage_x=1 wl_radio_date_x=1111111 wl0_gmode_protection=off autofw_outproto_x= wl0_maclist= ddns_passwd_x= wl_rts=2347 sdram_init=0x0419 macfilter_enable_x=disabled wl_ap_isolate=0 wan_desc= lan_wins= lan_hwnames= dl_ram_addr=a0001000 url_time_x=00002359 wan_dnsenable_x=1 wl_wme_no_ack=off wan0_pppoe_username= wan0_unit=0 regulation_domain=0X30DE wl0_radius_key= wl_radio_power_x=19 autofw_enable_x=0 wl0_wme_ap_be=15 63 3 0 0 off wan0_ipaddr_t= wan0_ifnames=eth0 wl0_corerev=4 wl_key=2 ddns_hostname_x= wl0_channel=0 lan_proto_x=0 wl0_wds_timeout=0 sr_netmask_x= upnp_enable=1 wl0_wme_ap_bk=15 1023 7 0 0 off fw_log_x=none wan_pppoe_ac= dhcp_enable_x=1 misc_httpport_x=8080 wan_proto_t= wl_closed=0 wl0_auth_mode=none et1phyaddr=30 wan_heartbeat_x= wan0_dns1_x= autofw_port0= dhcp_wins_x= autofw_desc_x= boardnum=asusX wl0_crypto=aes wan_pppoe_ifname= dr_staticipaddr_x= vts_protono_x= wl_bcn=100 firmver=1.9.3.7 qos_rulenum_x=0 url_date_x=1111111 ddns_server_x= usb_bannum_x=0 wl_antdiv=-1
Succes
HDR1 wl_radius_port=1812 usb_webremote6_x= wl_mode_x=0 filter_lw_dstport_x= wan_unit=0 os_ram_addr=80001000 wan_route= wan0_primary=1 wl0_frameburst=0 qos_enable_x=0 misc_ping_x=0 wan_pppoe_keepalive=0 filter_wl_default_x=ACCEPT log_ipaddr= wan0_ipaddr= wan0_proto=dhcp wl_gmode_protection_x=0 wl_wdsapply_x=0 usb_webremote2_x= et0macaddr=00:0C:6E:46:95:DA wl_maxassoc=128 wan_pppoe_passwd= wl0_akm=psk psk2 watchdog=3000 boot_wait=on wan0_dns= wl_phytypes= wl0_phrase_x= wan_mode_x=2 wl0_infra=1 fw_disable=0 et0mdcport=0 wl0_country_code=DE usb_webmserver_x= dhcp_dns1_x= filter_lw_dstip_x= wan_nat_x=0 wl_infra=1 ses_event=2 wl_maclist_x= filter_wl_time_x=00002359 pmon_ver=PMON 3.11.19.0 restore_defaults=0 wl_radio_x=1 vts_proto_x= vts_ipaddr_x= wan0_ifname=eth0 filter_lw_time_x=00002359 wan_pppoe_service= wan_lease=86400 wl0_wme_sta_be=15 1023 3 0 0 off ddns_status_t= wl_radius_ipaddr= http_wanport= usb_websecurity_time_x=00002359 lan_gateway= wan_pppoe_txonly_x=0 wl0_ifname=eth2 wl0_gmode_protection_x=0 lan_domain= timer_interval=3600 wl0_wme_sta_bk=15 1023 7 0 0 off wl_wdsnum_x=0 usb_ftpusername_x= usb_webactivex_x=7777 wl_net_reauth=36000 forward_port0= dr_staticnum_x=0 vts_lport_x= ses_enable=1 lan_ipaddr_t=192.168.1.1 wan_pppoe_mru=1492 lan_route= vts_desc_x= wl0_mrate=0 wan_gateway= wl0_mode=ap usb_webrectime_x=0 dhcp_staticmac_x= time_interval=20 dhcp_start=192.168.1.2 usb_websecurity_x=0 url_keyword_x= wan_etherspeed_x=auto dr_staticgateway_x= vts_port_x= wl0_ap_isolate=0 usb_webfresh_x=1 wl_mrate=0 dhcp_end=192.168.1.254 wl0_radio_x=1 filter_wl_date_x=1111111 wl_akm=psk psk2 os_flash_addr=bfc40000 wan0_dns_t= dhcp_lease=86400 wl0_gmode=1 wl0_wme_no_ack=off usb_audio_device= usb_ftpnum_x=0 filter_wl_icmp_x= boardtype=bcm94710dev filter_lw_proto_x= is_default=1 usb_ftprights_x= usb_ftpport_x=21 url_num_x=0 filter_lw_date_x=1111111 wl_gmode=1 et1macaddr=00:11:22:33:44:55 wan_gateway_t= stats_server= ntp_server0=time.nist.gov usb_websecurity_date_x=1111111 ntp_server1= filter_lw_icmp_x= lan_netmask=255.255.255.0 filter_wl_dstport_x= wl_wme_sta_vi=7 15 2 6016 3008 off http_username=admin wl0_ssid=default wl0_dtim=1 usb_ftpbanip_x= usb_ftpenable_x=1 fw_wl_enable_x=0 et1mdcport=1 wl_wme_ap_be=15 63 3 0 0 off wan0_pppoe_ifname= wl0_macnum_x=0 os_date=Mar 22 2005 usb_webremote5_x= http_lanport=80 wl_wme_sta_vo=3 7 2 3264 1504 off wl_plcphdr=long wl_macmode=disabled wl_wme_ap_bk=15 1023 7 0 0 off wan_domain= wan_hwname= wl_phytype=b wan_netmask= lan_lease=86400 wl0_key1= wl_lazywds=0 wl0_key2= wan0_hostname= wan0_proto_t= macfilter_num_x=0 wl0_key3= wan0_status_t=Disconnected wl0_key4= wl0_wdslist_x= filter_client0= ddns_username_x= wan_hwaddr_x= filter_maclist= wl_auth_mode=psk usb_webremote1_x= usb_webhttpcheck_x=0 usb_websense_x=1 autofw_outport_x= misc_lpr_x=0 wl0_radio_power_x=19 usb_ftpstaytimeout_x=240 filter_lw_num_x=0 filter_wl_num_x=0 sp_battle_ips=1 wl_wpa_psk=Wachtwoord http_passwd=admin lan_ifnames_t=eth2 eth0 qos_ipaddr_x= wan_pppoe_demand=0 lan_stp=1 wl0_wme_ap_vi=7 15 1 6016 3008 off fw_lw_enable_x=0 wl_mode=ap wan0_pppoe_passwd= wl0_wdsapply_x=0 wl0_rate=0 wl0_plcphdr=long wl0_closed=0 wl_wpa_gtk_rekey=0 wl0_macmode=disabled lan_dhcp=0 wl0_wme_ap_vo=3 7 1 3264 1504 off wl0_radioids=BCM2050 wl0_phytype=g dr_default_x=1 wl0_lazywds=0 filter_wl_dstip_x= autofw_inport_x= wan0_mode_x=2 wan_route_x=IP_Bridged wan0_pppoe_keepalive=0 usb_web_flag= dr_staticnetmask_x=0 wl0_afterburner=off wl_wds_timeout=0 lan_hwaddr=00:0C:6E:46:95:DA wl_chan_list=1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 wl0_antdiv=-1 wan_dns= wl0_radio_time_x=00002359 filter_lw_srcip_x= wan0_pppoe_ac= wl0_mode_x=0 wl_mode_ex=ap wan_dns2_x= wl_dtim=1 wl_ssid=default dhcp_staticnum_x=0 wan_pppoe_mtu=1492 wl0_wpa_psk=Wachtwoord x_Setting=1 usb_webcaption_x=Web Camera Live Demo!!! qos_umaxbw_x= wan_netmask_t= dhcp_wins=wan wl_macapply_x=Both os_server= wan0_pppoe_relay_x=0 dr_static_matric_x=1 wl_key1= wan_proto=dhcp sr_num_x=0 wl_key2= wan_ipaddr_t= wl_key3= usb_web_device= wan0_pppoe_mru=1492 wl0_unit=0 wl_country_code=DE wl_key4= time_zone_x=GMT0 wl_hwaddr= ddns_enable_x=0 wl0_net_reauth=36000 wan0_etherspeed_x=auto sr_if_x= wan0_pppoe_txonly_x=0 usb_websendto_x= wan_pppoe_idletime=1800 wl0_mode_ex=ap productid=WL300g ntp_servers=time.nist.gov wl0_radio_date_x=1111111 usb_ftp_device= filter_wl_proto_x= wl0_wds= usb_ftpmax_x=12 sr_rip_x=0 wl_rate=0 wan0_gateway_t= log_level=0 wan0_gateway= ntp_server=192.5.41.40 192.5.41.41 133.100.9.2 wan_hwaddr= usb_webremote4_x= sr_enable_x=0 misc_http_x=0 wl_phrase_x= lan_ifnames=eth2 wl0_auth=0 wl0_wme=off wl0_radius_port=1812 wl0_wep_x=0 ddns_wildcard_x=0 lan_hostname= wl0_radius_ipaddr= qos_uminbw_x= wl_country= wl0_wme_sta_vi=7 15 2 6016 3008 off vlan_enable=0 wl_wep_x=0 filter_lw_srcport_x= usb_webhttpport_x=7776 wan_pppoe_username= wan_ifnames=eth0 wl_crypto=aes wl_rateset=default wl0_wme_sta_vo=3 7 2 3264 1504 off wan0_hwname= wan0_domain= usb_webremote_x=LAN Only lan_gateway_t= qos_maxbw_x= autofw_num_x=0 wl_radius_key= lan_proto=dhcp os_name=linux lan_ipaddr=192.168.1.1 clkfreq=125 url_enable_x=0 wl0_maxassoc=128 wan_dns_t= wl_unit=0 wan0_route= wan0_pppoe_demand=0 wl0_phytypes=g router_disable=1 wl0_wep=disabled wl0_frag=2346 usb_device= wan0_netmask= misc_conntrack_x=4096 sdram_config=0x0000 wl_wdslist_x= dhcp_gateway_x= wl0_country= usb_ftpsuper_x=0 dmz_ipaddr= wan0_wins= wl_wds= scratch=a0180000 wl0_rateset=default usb_ftppasswd_x= wan_dns1_x= wl_wme=off usb_ftpanonymous_x=1 wl_wme_ap_vi=7 15 1 6016 3008 off wan_primary=0 lan_ifname=br0 wan0_nat_x=0 usb_webmode_x=1 filter_wl_srcip_x= sdram_refresh=0x8040 wan0_pppoe_mtu=1492 dhcp_domain=wan wl0_wdsnum_x=0 usb_webenable_x=1 wl_auth=0 sdram_ncdl=0x00000000 wan0_netmask_t= qos_uport_x= usb_ftpmaxuser_x= wl_wme_ap_vo=3 7 1 3264 1504 off wan0_dns2_x= usb_webdriver_x= hardware_version=WL300-02-02-01-07 usb_ftptimeout_x=120 wl_frameburst=0 ezc_enable=1 qos_minbw_x= wl_macnum_x=0 wan0_lease=86400 wan0_route_x=IP_Bridged qos_urulenum_x=0 is_modified=0 wan_ipaddr= usb_websubject_x=Motion detection alert!!! dmz_ip= sr_gateway_x= misc_natlog_x=0 wl0_rts=2347 wl0_macapply_x=Both wan_pppoe_relay_x=0 wl_ifname= wan_wins= wl_wep=disabled wl0_maclist_x= os_version=3.91.23.0 wan0_hwaddr_x= wl_gmode_protection=off wl_radio_time_x=00002359 dhcp_staticip_x= wl0_wpa_gtk_rekey=0 lan_netmask_t=255.255.255.0 wl_frag=2346 wan0_dnsenable_x=1 wan0_desc=Default Connection wl_preauth=1 dhcp_static_x=0 wl0_key=2 macfilter_list_x= usb_webremote3_x= wl_maclist= filter_macmode=deny filter_lw_default_x=ACCEPT no_br=0 filter_wl_srcport_x= console_loglevel=0 et0phyaddr=0 time_zone=GMT0 autofw_inproto_x= vts_enable_x=1 fw_enable_x=1 usb_webattach_x=1 wan_ifname=eth0 usb_storage_device= wan0_pppoe_idletime=1800 wan0_pppoe_service= wl_wme_sta_be=15 1023 3 0 0 off wl_radioids= wan0_hwaddr= wan_status_t=Disconnected vts_num_x=0 wan_hostname= wl_corerev= wl0_radio=1 sr_ipaddr_x= dr_static_rip_x=0 qos_port_x= wl_channel=0 wl_wme_sta_bk=15 1023 7 0 0 off wl0_bcn=100 sr_matric_x= wan0_heartbeat_x= wl_afterburner=off wl_radio=1 wl0_hwaddr=00:0C:6E:46:95:DA usb_ftpscript_x= ezc_version=2 wl0_preauth=1 usb_webimage_x=1 wl_radio_date_x=1111111 wl0_gmode_protection=off autofw_outproto_x= wl0_maclist= ddns_passwd_x= wl_rts=2347 sdram_init=0x0419 macfilter_enable_x=disabled wl_ap_isolate=0 wan_desc= lan_wins= lan_hwnames= dl_ram_addr=a0001000 url_time_x=00002359 wan_dnsenable_x=1 wl_wme_no_ack=off wan0_pppoe_username= wan0_unit=0 regulation_domain=0X30DE wl0_radius_key= wl_radio_power_x=19 autofw_enable_x=0 wl0_wme_ap_be=15 63 3 0 0 off wan0_ipaddr_t= wan0_ifnames=eth0 wl0_corerev=4 wl_key=2 ddns_hostname_x= wl0_channel=0 lan_proto_x=0 wl0_wds_timeout=0 sr_netmask_x= upnp_enable=1 wl0_wme_ap_bk=15 1023 7 0 0 off fw_log_x=none wan_pppoe_ac= dhcp_enable_x=1 misc_httpport_x=8080 wan_proto_t= wl_closed=0 wl0_auth_mode=none et1phyaddr=30 wan_heartbeat_x= wan0_dns1_x= autofw_port0= dhcp_wins_x= autofw_desc_x= boardnum=asusX wl0_crypto=aes wan_pppoe_ifname= dr_staticipaddr_x= vts_protono_x= wl_bcn=100 firmver=1.9.3.7 qos_rulenum_x=0 url_date_x=1111111 ddns_server_x= usb_bannum_x=0 wl_antdiv=-1
Sorry
, vergeet te zeggen dat hierin nog geen WEP encryptie zit. Handig die erbij te zetten. Kies gewoon voor WEP encryptie in de instellingen van je AP en zet die op 128bit. Geeft net wat meer security dan zonder. Bovendien had ik geen MAC filtering toegepast, dat kun je natuurlijk ook zelf nog even aanpassen afhankelijk van de rest van je netwerk.
Bye
Bye
Hallo
Wat is de laatste firmware voor de WL-300G ?
Het probleem is dat ik een draadloze IP camera heb maar die kan geen verbinding maken met de AP
AP staat op de BG en IP camera staat in de kelder, daartussen zit een betonnen vloer.
Plaats ik de camera dichter onder het AP in de kelder dan heb ik wel verbinding.
Ik den dat de IP camera te klein bereik heb maar ik hoop met een firmware update dit te compeseren.
Of is een antenne voldoende ?
Zo ja welke ?
Alvast bedankt
Wat is de laatste firmware voor de WL-300G ?
Het probleem is dat ik een draadloze IP camera heb maar die kan geen verbinding maken met de AP
AP staat op de BG en IP camera staat in de kelder, daartussen zit een betonnen vloer.
Plaats ik de camera dichter onder het AP in de kelder dan heb ik wel verbinding.
Ik den dat de IP camera te klein bereik heb maar ik hoop met een firmware update dit te compeseren.
Of is een antenne voldoende ?
Zo ja welke ?
Alvast bedankt
Niemand ?
Inmiddels 1.9.2.7-2 er op gezet en ik kan nu in iedergeval WAP2 beveiligen alleen het bereik is het zelfde gebleven.
Iemand nog een suggestie om de camera te pakken te krijgen via de ASUS AP ?
Inmiddels 1.9.2.7-2 er op gezet en ik kan nu in iedergeval WAP2 beveiligen alleen het bereik is het zelfde gebleven.
Iemand nog een suggestie om de camera te pakken te krijgen via de ASUS AP ?
Ben ook wel eens op zoek geweest naar een antenne om bereik te vergroten, maar de aansluiting op de WL-300G is zo exotisch dat ik nooit iets gevonden heb. ASUS heeft notabene een antenne, maar die past niet.
Heb zelfs nog eens een convertor uit de VS laten komen die eruit zag alsof het zou passen, maar helaas
EDIT: je zou 's moeten Googelen, er waren wat DIY projectjes om er een antenne aan te solderen.
Heb zelfs nog eens een convertor uit de VS laten komen die eruit zag alsof het zou passen, maar helaas
EDIT: je zou 's moeten Googelen, er waren wat DIY projectjes om er een antenne aan te solderen.
[ Voor 13% gewijzigd door Goner op 30-12-2009 15:43 ]
Hey allemaal,
Ik heb dit accespoint ook, en het ding stopte met fatsoenlijk functioneren, van de een op de andere dag. Ik begrijp het niet, ik kan er wel mee verbinden, maar ik krijg dan dus zo'n beperkte of geen verbindingmogelijkheden melding en een zelf toegewezen IP. Dit heb ik zowel op mijn MAC als op mijn PC.
Het stomme is, ik kan dus helemaal niet in de accespoint komen. Standaard IP werkt niet, en het IP dat ik het ooit heb toegewezen werkt óók niet.
Ps: Ik heb met mijn MAC geprobeerd opnieuw te verbinden maar hij verbind automatisch. Ik kan de wachtwoorden er op een of andere manier ook niet uitgooien om opnieuw verbinding te maken.
Op mijn PC kon ik dit wel, maar daar hielp het opnieuw inloggen ook niet.
Edit: Het ding was blijkbaar gefrituurd. Ik ging even naar beneden om de modem opnieuw op te starten en toen ik terugkwam hing er een enigzins blauwe walm in combinatie met plastic-stank. 3de keer dat iets dergelijks bij mij voorkomt.
Ik heb dit accespoint ook, en het ding stopte met fatsoenlijk functioneren, van de een op de andere dag. Ik begrijp het niet, ik kan er wel mee verbinden, maar ik krijg dan dus zo'n beperkte of geen verbindingmogelijkheden melding en een zelf toegewezen IP. Dit heb ik zowel op mijn MAC als op mijn PC.
Het stomme is, ik kan dus helemaal niet in de accespoint komen. Standaard IP werkt niet, en het IP dat ik het ooit heb toegewezen werkt óók niet.
Ps: Ik heb met mijn MAC geprobeerd opnieuw te verbinden maar hij verbind automatisch. Ik kan de wachtwoorden er op een of andere manier ook niet uitgooien om opnieuw verbinding te maken.
Edit: Het ding was blijkbaar gefrituurd. Ik ging even naar beneden om de modem opnieuw op te starten en toen ik terugkwam hing er een enigzins blauwe walm in combinatie met plastic-stank. 3de keer dat iets dergelijks bij mij voorkomt.
[ Voor 36% gewijzigd door broommaster2000 op 03-04-2010 12:17 ]