*subtiel schopje*
Ik heb een mooie Asus 300g AP staan, en via dat AP probeer ik te surfen met een Acer laptop (centrino, dus IntelPro wifi) en een PC met XP pro en een Asus WL-138 PCI kaart. Met de laptop gaat alles perfect. De PC geeft echter alleen maar problemen. Soms kan hij het hele AP niet vinden. Als het dan eindelijk wel lukt is de verbinding zeer slecht. Ik dacht eerst dat het er aan lag dat de antenne van de PCI kaart achter het computermeubel zit. Maar nu heb ik het meubel een kwart slag gedraaid. De laptop ernaast gezet, en die gaf aan dat de signaalsterkte zeer goed was. Ik kan met de pc al een paar uur geen verbinding maken, terwijl het begin van de avond nog wel lukte. Het lijkt me dus dat het aan de PCI kaart ligt, zeker nu ik op internet meer verhalen heb gelezen over de WL-138.
Ik ga hem dus maar terugbrengen, maar nu zit ik met het volgende: ik heb geen zin in dezelfde problemen, dus wil ik graag weten of iemand ervaring heeft met de volgende kaartjes:
SMC 2802W
MSI PC54G PCI (deze heeft een losse antenne met een draadje, zodat de antenne op het bureau kan worden geplaatst. Zou dat nog uitmaken?)
Goede ervaringen met andere PCI kaartjes mogen ook gemeld worden natuurlijk

De PC staat trouwens op de eerste verdieping, het AP op de begane grond. Maar dat mag eigenlijk niet uitmaken want de laptop gaat ook een verdieping hoger nog als een tierelier.
[
Voor 5% gewijzigd door
Truus op 26-10-2004 00:00
]
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.