Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding uit dunnen

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• Incredible Elmo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-01-2022
Je kent dat wel, een groot bos met draden die van je voeding af komt en nooit gebruikt.
Kun je deze er af solderen / knippen zodat je meer airflow ronddom je voeding krijgt?
En als je ze later ooit weer nodig heb er weer aan solderen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb ze er gewoon afgeknipt bij mijn Enhance voeding in mijn Athlon bakkie.
Het gaat hier met name om de AUX connector die toch nooit gebruikt wordt.

Je kunt ze er natuurlijk altijd weer op vast solderen.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11 14:55
Kan zeker.... tis maar waar je zin in hebt ;)

Maar ik zou het niet doen als ik jou was.... die losse kabels kun je meestal wel ergens achter stoppen ofzo..

Verwijderd

dit is volgens mij wel eens eerder bij got geweest.. Al gesearched?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Ik heb ze ook gewoon afgeknipt/gedesoldeerd (ligt er ff aan welke case) maar daar heb ik 0,0 last van. Dus gewoon doen ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• FiXeL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-04 17:33
tja, wat je niet used, kan je of afknippen en isoleren, of lossolderen. ff het kappie van de voeding af, en modden maar... ik erger me persoonlijk aan die AUX stekker.. ik ben nog niet een ATX bord tegengekomen die dat nog gebruikt (het wordt nog wel gebruikt, maar niet door de borden die ik heb gehad)

wat de molexen betreft: ik zou er nog een paar extra laten zitten, voor het geval je later nog eens extra ide aparaten of mods wilt toevoegen aan je pc.

Mn 3D printer blogje..

Verwijderd

Ongebruikte stekkers kun je gewoon weghalen. De beste manier hiervoor is de voeding openschroeven en de bewuste draden lossolderen van het printje.

Andersom kan vaak ook: extra snoertjes erbij solderen. Veelal zijn er ongebruikte soldeergaatjes op de +5V / +12V en Ground soldeeilandjes waarop je weer een extra molex kan aansluiten. Op die manier kun je bijvoorbeeld van een non-P4 voeding een P4 voeding maken door er een extra connector bij te maken.

Eigenlijk best wel logisch en handig, waarvan je een praktijk voorbeeld van een voeding zonder molexen en pinout naslag van de diverse bedrading kan vinden in [rml][ EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts[/rml]

Je kunt dus zondermeer je ongebruikte molexen verwijderen, iets wat ook 2,5 jaar geleden BC3 Victim zich afvroeg. Kortom: een beetje logica en de search gebruiken alvorens een topic te openen. Zie Welkom in Casemodding & Electronica (Policy) wat wij in CME verwachten.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 03:55 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.