1: Geen idee, maar ik ben met een blinkenAVR bezig, daar komt straks een PCB van.Anoniem: 47200 schreef op 16 januari 2004 @ 22:49:
Allereerst, de layout van die PCB heb ik niet kunnen vinden (ook niet in de oude wel veel over gepraat maar nix gezien behalve een autoCAD plaatje maar die vond ik nou niet bepaald duidelijk) oftewel heeft iemand een linkje?
2. de leds mogen dus max. 20 milliampere gebruiken om NIET die ULN2803 nodig te hebben, als ik slim ben zorg ik binnen die spanning gewoon voor de hoogste candela waarde TOCH?
3. kan iemand mij de functie van die 4049 (veel over gehoord/gelezen) uitleggen dat mis ik namelijk ff.... (het is volgens mij de aansturing)...
4. wat is een eurocard (sorry voor de n00bheid), als ik goed lees in de FAQ moet het een vervanger zijn voor PCB (correct me if I'm wrong)???
5. moet ik ALLE (144) LEDjes zoals hier aansluiten (iemand misschien schema?
6. ligt het aan mij of mis ik in dit lijstje nou de aansluiting voor een serrieele poort? Die wil ik namelijk gebruiken, iemand hier misschien ook een naam voor.......
7. wordt op die website uit de faq DEZE eentje voor een serieele poort, volgens mij namelijk voor een paralelle. Als hij dus idd voor een parallelle is kan iemand mij dan uitleggen welke dingen voor een seriele anders zijn dan voor een parallele zodat ik hem voor een seriele kan maken.....
MUCH RESPECT![]()
![]()
voor degene die een of al mijn vragen kan beantwoorden
EN JA IK POST FOTO's ALS IK KLAAR BEN.....
edit: nog 1 laatste vraag, denken jullie dat dat kan in die drivebays?
2: Niet 20mA, eerder 2mA! Gebruik dus low current LEDs!
3: Het is 4094, da's een schuifregister, daar wordt de data in geladen.
4: Universele PCB met allemaal dezelfde sporen of eilandjes erop
5: Ja, alle LEDs dezelfde massa, de anodes van de LEDs via weerstandjes naar de 4094's.
6: Blinken is alleen parallel, dit komt de refresh rate ten goede (parallel ongeveer 5kHz!!! voor het hele display) en zorgt ervoor dat het schema simpel kan zijn.
7: Er is veel anders als je het serieel wilt doen!!!
Hier staat de beschrijving helemaal!
[ Voor 3% gewijzigd door Benadski op 17-01-2004 15:40 ]