[OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 6

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.088 views sinds 30-01-2008

• H_Indewarrie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
MadMarky schreef op 20 november 2003 @ 20:38:
[...]

Bij die lijsten gaat het enkel om 2500+ bartons, niet om 2400+ thortons. Thortons waren toch altijd unlocked? Correct me if i'm wrong...
Helaas alle nieuwe procs zijn gelocked vanaf week 43.
Week 39-42 locked en unlocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PASware schreef op 20 november 2003 @ 20:57:
[...]

wat voor fouten in IE6?? Dat hij soms niet reageert op links klikken? Dus dat er dan niks gebeurt als je o peen link klikt? Dat heb ik namelijk
" Internet Explore generate an error and will shutdown " = restart van Explorer " send to Microsoft ... etc. etc. ( enzv enzv ) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op 20 november 2003 @ 21:42:
[...]

Wat voor koeling heb je dan?

Mijne draait nu namelijk stabiel @ 11*203 op 1,75 V
Temps zijn dan idle: 47 graden en stressed 54

Ik vind dit zelf aan de hoge kant.

Wel jammer dat mn MP gelocked is, want hoger dan 203 FSB kom ik niet, meer mhz kan ik er niet uitpersen want dat geeft dan fouten in prime
Terwijl ik met mn vorige processor (XP2200) op een FSB van 214 draaide, dus mn geheugen enzo kan het wel allemaal aan.
Als je mijn Header leest, zie je mijn specs= Wc NEXTCOOL dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste heren,

Eerst maar even mijn specs:

Ik ben de trotse bezitter van een amd barton 2600+, Tevens heb ik het Asus a7n8x-deluxe2.0 mobo. Het geheugen bestaat uit 2 x pc 3200 corsair (de standaard dimms cheap cheap :P ). Deze zitten op de dual channel wat het mobo weer ondersteund

Zal er maar gelijk eerlijk bij zeggen dat ik nieuwe ben met oc en dat soort activiteiten. Wel heb ik intussen me wat verdiept in wat forums en tijdschriften hierover.

Hier mijn vraagjes:

Als ik met de multiplier de snelheid aanpast (zowel ten goede als downgrade ) Boot me pc niet meer. Moet dan power off zetten en opnieuw booten. Er komt dan zo fijne vrouwelijke computer stem in me oor. default set due to overclocking....

Mijne is dus gelocked ?

Wat wel lukt is me mp standaard laten staan en de FSB verhogen van 166 naar 200. Dit levert een resultaat op van 2300 mhz. Dit draait dan ook vrij stabiel. Alleen als ik bv C&C speel valt ie na een half uur opeens uit met zo een blauw scherm dat ie je geheugen dumpt. mark3D03 draait ie overiges wel stabiel. Ook heb ik hot cpu tester een ruim half gerund zonder enkele error.

Me vcore staat op 1.775 zou ik deze maybe wat meer moeten verhogen om wat meer systeem stabiliteit te krijgen bij games ???? De voltage van me mem staat op 2.8.

Verder las ik dat er andere mensen waren die hun FSB boven de 200 kregen met het zelfde mobo als ik. Kunnen deze mij dan vertellen hoe zij dit voor elkaar hebben gekregen ?

Dan nu mijn laatste vraag: Imo heb ik een vrij mooie set. Alleen alles draait nog op de standaard koeler die erbij zit. Deze word dus behoorlijk heet als ik hem op 2300 mhz laat draaien. Welke (lucht) gekoelde cooler raden jullie mij aan om de temp wat lager te houden als ik hem op 2300mhz laat draaien...

Is dit wat bv ? Thermaltake Volcano 11 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn je temps op dit moment?
Als je de MP verandert wat doe je dan met je fsb? wanneer heb je de proc gekocht? weet je misschien de gegevens van de proc?

verder is een overklok van 2300mhz al aardig netjes hoor :) zeker voor lucht. Misschien dat je de voltage van je core nog iets kan op schroeven maar dat moet je het wel kunnen koelen. Op wat voor setting staat je geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02 16:06

mjhzenden

... vooral stilte ...

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 03:48:
.... Wat wel lukt is me mp standaard laten staan en de FSB verhogen van 166 naar 200. Dit levert een resultaat op van 2300 mhz. Dit draait dan ook vrij stabiel. Alleen als ik bv C&C speel valt ie na een half uur opeens uit met zo een blauw scherm dat ie je geheugen dumpt. mark3D03 draait ie overiges wel stabiel. Ook heb ik hot cpu tester een ruim half gerund zonder enkele error.

Me vcore staat op 1.775 zou ik deze maybe wat meer moeten verhogen om wat meer systeem stabiliteit te krijgen bij games ???? De voltage van me mem staat op 2.8.

Verder las ik dat er andere mensen waren die hun FSB boven de 200 kregen met het zelfde mobo als ik. Kunnen deze mij dan vertellen hoe zij dit voor elkaar hebben gekregen ?

Dan nu mijn laatste vraag: Imo heb ik een vrij mooie set. Alleen alles draait nog op de standaard koeler die erbij zit. Deze word dus behoorlijk heet als ik hem op 2300 mhz laat draaien. Welke (lucht) gekoelde cooler raden jullie mij aan om de temp wat lager te houden als ik hem op 2300mhz laat draaien...

Is dit wat bv ? Thermaltake Volcano 11 ?
Ik denk dat waarschijnlijk je processor zo heet wordt dat je daardoor een error krijgt! Wat zijn je temperaturen na een 3dmark run?
Het mobo is niet het probleem. Die heeft bij mij zonder problemen op 213 Mhz gedraaid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

mjhzenden schreef op 21 november 2003 @ 09:27:
[...]

Ik denk dat waarschijnlijk je processor zo heet wordt dat je daardoor een error krijgt! Wat zijn je temperaturen na een 3dmark run?
Het mobo is niet het probleem. Die heeft bij mij zonder problemen op 213 Mhz gedraaid :9
Ik heb dat mobo ook (a7n8x delcuxe 2.0) en mijn FSB komt niet hoger dan 190 ofzo...Als ik heb daar op zet cracht ie wanneer ik benchmark...en geeft 3dmark en call of duty errors... Doe ik iets fout dan dat jij zo hoog kan?

specs:
a7n8x deluxe 2.0
amd 2500+ locked
twinmos 512 ddr pc3200

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 08:33
Goed, gentlemen,

Na uren graven in Barton OC topics ben ik toch ook toe aan wat 'hulp van boven'. Want ik kan echt niet begrijpen waarom ik mijn 2500+ echt voor geen meter niet overclocked krijg. FSB 180 en dan wordt het instabiel....?!

De feiten:
- Barton 2500+, AQYFA 0342 XPMW
- Asus A7N8X-X, rev 2.0, bios 1.007
- 512Mb (JetRam=cheap) PC3200 8-3-3-3
- Coolermaster Aero 7 Lite
- GeForce Fx5200 (non-OC, zolang dit niet werkt)
- WinXP Pro (met alle updates eroverheen)
- Chieftec BX-02 case, Chieftec 360W voeding. 5v nooit onder 4.92, de rest zelfs boven spec...

Mijn Barton is dus multiplier locked. Instellen in bios kan wel, maar wordt genegeerd. Geheugen zou geen probleem mogen zijn tot tenminste FSB 200 en de temps zijn nooit boven de 50 stressed geweest.

Booten op 11x200 doet 'ie wel, maar al snel daarna crasht het ene na het andere programma. stressen of 3dmark draaien kan ik wel vergeten. En datzelfde gebeurd ook als ik terugval naar bv FSB 185.

De A7N8X-X heeft geen bios opties om Vdimm, Vagp of agp/pci buslocking expliciet in te stellen. Ik neem aan dat de agp/pci bus dus op 66Mhz blijft.
Vcore naar het bios max van 1,85v helpt voor geen meter.

Waar moet ik het zoeken?
Heeft de 1005 uberbios instellingen die op een A7N8X-X zinvol zijn?
Heeft die stupide mb-jumper voor fsb 166/200 en 100 nog zin?
Ligt het soms aan dat ik de -X versie van het mobo heb. Iedereen lijkt een gewone of deluxe te hebben.

En ik dacht nog wel dat ik een goede stepping had...

Iemand die dezelfde ervaringen met deze onderdelen had en die een oplossing heeft gevonden?

Thx!

Edo

[ Voor 4% gewijzigd door swiv98 op 21-11-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
met die stepping zit het wel goed,
voor de rest kan ik je ook niet echt helpen op dit moment. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

swiv98 schreef op 21 november 2003 @ 09:39:
Goed, gentlemen,

[...]
Iemand die dezelfde ervaringen met deze onderdelen had en die een oplossing heeft gevonden?

Thx!

Edo
Check je geheugen eens op fouten met memtest86 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Brainpower schreef op 21 november 2003 @ 10:03:
Check je geheugen eens op fouten met memtest86 3.0
Heeft dat echt zin, als de boel op standaard 166MHz fsb wel stabiel lijkt te zijn?

En als ik bv overclock naar FSB190 of zo, en memtest geeft dan errors, moet ik dan concluderen dat mijn 512Mb reep gaar is? Of mag ik dat alleen concluderen bij de standaard fsb (die voor het geheugen trouwens eigenlijk 200 is...)

Ik wil graag 'iets' de schuld geven, maar dan moet ik wel weten of het logisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je met je mem nog niet op de 200 zit en hij geeft dan een error is ie volgens mij niet helemaal lekker die reep...

offtopic:
hoe kom ik er achter met wat voor een timings de Corsair 3200 Valeuselect reep (CL 2,5) gefabriceerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
dat had ik namelijk ook dat mijn geheugen gaar was.

gewoon ff ruilen(als je nog garantie heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 10:36:
Als je met je mem nog niet op de 200 zit en hij geeft dan een error is ie volgens mij niet helemaal lekker die reep...

offtopic:
hoe kom ik er achter met wat voor een timings de Corsair 3200 Valeuselect reep (CL 2,5) gefabriceerd is?
Het kan natuurlijk ook aan je northbridge liggen wat ik meer voor de hand denk liggen. Te weinig voltage zal het zijn.

Ik heb ook PC3200 en op mijn vorige plankje wilde de fsb niet boven de 175. Nu met hetzelfde geheugen op een andere plank draait het op 220.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jahoor mijn Nf7-S rev. 2 begint de geest op te geven , behalve dat die Pc niet uit wilt , doe ik via die voeding uit en daarna als ik weer die voeding inschakel, gaat hij niet in standby maar gelijk aan, dus diensdag word ruilen by Yorcom ( dat kan dus ook dat 1.85V toeter en belletjes geeft ) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik heb hier mijn gelockte Barton 2500+ op 3200+ draaien. Eingelijk niks bijzonder.
Ik moet eerst zien dat ik beter geheugen krijg. Want dat Kingston Value geheugen kom niet bepaald ver. Wie heeft er ervaring met Kingston HyperX PC3200 cas2?
Valt dat nog een beetje te clocken?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Mijn Kingston HyperX PC3000 (185mhz/370ddr normaal) draait stabiel tot/met 227mhz fsb, sync met de proc (11x227 = 2497mhz). Proc is een Barton 2500+. Om precies te zijn dit geheugen. Loopt op 2,8v en de data-througput blijft hangen op ongeveer 3180MB/sec. Dus dat HyperX is prima spul, ook die PC3200 ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReemF schreef op 21 november 2003 @ 11:03:
Mijn Kingston HyperX PC3000 (185mhz/370ddr normaal) draait stabiel tot/met 227mhz fsb, sync met de proc (11x227 = 2497mhz). Proc is een Barton 2500+. Om precies te zijn dit geheugen. Loopt op 2,8v en de data-througput blijft hangen op ongeveer 3180MB/sec. Dus dat HyperX is prima spul, ook die PC3200 ;)
Euhm....3180mb/s @ 227Mhz FSB is een erg trieste membench... op 200Mhz FSB zit ik al op 3080mb/s en op 227 al dik over de 3400mb/s. Draai jij extreem slappe timings ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Nee NoStra, het geheugen is gewoon PC3000, dus dat komt niet verder. Ik haal al rond de 3000MB/sec bij rond de 200mhz fsb, en daar komt gewoon niet veel meer bij :). Het geheugen draait wel braaf mee op 209, 218, of 227 resp 2300/2400/2500mhz @ proc, maar heeft gewoon niet meer headroom qua data-throughput ;). En de timings zijn strak zat, 2/2/2/11 :P

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi luitjes
ik heb er een tijd over gedacht en ik neem de stap
ik gaat oc'en (altans het proberen)
ik heb al een hoop gelezen erover maar ik wil toch wat info van de diehards:)
mijn specs zijn
asus a7n8x-x rev 2
amd barton 2800+
nvidia fx 5200
2x 256 pc 2100 twinmos
maxtor diamondplus 9. 2 mb 80 gig
cooling = spire whisperrock IV

oke wat ik wil weten is het volgende
hoe en waarmee kan je het best beginnen als je wilt oc'en
dus ik bedoel een goed en geschikte werkwijze

ik heb er wel wat over gelezen maar ook een hoop tegen strijdige dingen,dus het is een beetje verwarrend

soz maar ik heb geen stepping nr ect. want was weer te ongeduldig met het erin proppen :P
als jullie meer willen weten just ask

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 08:35:
[...]

wat zijn je temps op dit moment?
Als je de MP verandert wat doe je dan met je fsb? wanneer heb je de proc gekocht? weet je misschien de gegevens van de proc?

Hoi als ik de mp verander dan verlaag ik ook de FSB. bvb 166 x 10 = 1660 mhz, een downgrade dus. Ook dan start me mobo niet op en hoor ik van set to defaultdue to overclocking. Heb het geprobeerd met FSB 133 x 13 = 1729 mhz ook een downgrade dus. Gooit ie hem ook naar defaults.

Bij 166 x12,5 een upgrade dus ook.

Enige wat ik kan doen is me mp op standaard laten en de FSB verhogen naar 200 dan draait ie op 2300mhz... ( is ie dan wel of niet gelocked ) Processor heb ik vorige week gekocht, hij zei hij ze net nieuw binnen had. Dus denk zelf wel dat ie gelocked is. Vind het dan alleen zo raar dat ik wel de FSB omhoog kan lopen en dat hij dna keurig als 2300 mhz loopt

Standaard loopt ie op 36C en bij stress 43C Als ik hem naar FSB 200 zet dan word ie zo een 45 C en bij stress 52 C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mjhzenden schreef op 21 november 2003 @ 09:27:
[...]

Hoe heb jij je FSB dn boven de 200 gezet ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 08:35:
[...]

verder is een overklok van 2300mhz al aardig netjes hoor :) zeker voor lucht. Misschien dat je de voltage van je core nog iets kan op schroeven maar dat moet je het wel kunnen koelen. Op wat voor setting staat je geheugen?
Ha kaasie daar heb ik geen kaas van gegeten O-) Hoe bedoel je setting van me geheugen? Weet alleen dat ik hem ipv 2.7 V 2,8V geef. Heb ze in de dual chan kanalen gedaan het betreft 2 x 256 corsair geheugen. watzou ik verder dan nog ermee kunnen doen ?

Andere mensen : Wat is een echt GOEDE lucht koeler dat niet klinkt als een opstijgend vliegtuig. mag rond de E 50 kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, je koeler maakt geen geluid, dat doet je ventilator ;) Maar als je een goede luchtkoeler wil, neem een Swiftech. Delta Fan er op, desnoods op 7 volt en gaan met die overclock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Goed, ik ben dus verder gegaan met het OC van me gelockte AMD XP2500+.
Eerst haalde ik er 195FSB mee. Maar helaas kwam ik geen steek verder.
Nu ging ik eens verder OC'en op mijn Asus A7N8X deluxe.
Daarbij heb ik de FSB meteen op 215Mhz gezet. En het geheugen op 83% van de FSB. Dus deze draaid op 178.45Mhz (356.9DDR).
Van deze instellingen had niet verwacht dat deze stabiel zou lopen.
Maar nu loopt de processor op 2370Mhz met 1.84V. En wordt koel gehouden door een Wisperrock IV @ 46C stressed :)

Ik denk dat het geheugen de bottleneck is.

Straks eens Kingston HyperX proberen of dit geheugen 1:1 wil draaien met de FSB

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 16:06:
Nou, je koeler maakt geen geluid, dat doet je ventilator ;) Maar als je een goede luchtkoeler wil, neem een Swiftech. Delta Fan er op, desnoods op 7 volt en gaan met die overclock.
En die settings van me geheugen wat kan je daar mee rotzooien. Enige wat ik nu gedaan is, is me fsb naar 200 gebracht met als resultaat 2300 mhz tevens heb ik me vcore iets verhoogd naar 1.775.

wat is er dan allemaal mogelijk met je geheugen( heb 2x 256 corsair).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 15:15:
[...]

Ha kaasie daar heb ik geen kaas van gegeten O-) Hoe bedoel je setting van me geheugen? Weet alleen dat ik hem ipv 2.7 V 2,8V geef. Heb ze in de dual chan kanalen gedaan het betreft 2 x 256 corsair geheugen. watzou ik verder dan nog ermee kunnen doen ?

Andere mensen : Wat is een echt GOEDE lucht koeler dat niet klinkt als een opstijgend vliegtuig. mag rond de E 50 kosten
je kan het geheugen op verschillende settings laten draaien. Op deze manier kan je dus je geheugen sneller/langzamer laten draaien dan de standaard mobo settings. zie bijv. hier

Je kan er vanuit gaan dat jouw proc is gelocked omdat je hem vorige week hebt gekocht. Je kan dus niets met MP doen, maar je fsb kan je natuurlijk wel proberen zo hoog mogelijk te krijgen. Extra voltage op je core helpt als je proc instabiel is, maar blijf dan wel je temps in de gaten houden.

maar een waterkoelingsetje is dat niks voor je? heb nu zelf de thermaltake aquarius II een relatief goedkoop setje van rond de 100euro die zeer leuk presteerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 17:06:
[...]

maar een waterkoelingsetje is dat niks voor je? heb nu zelf de thermaltake aquarius II een relatief goedkoop setje van rond de 100euro die zeer leuk presteerd :)
Maybe wel een idee....

Maargoed nog even een vraagje me fsb staat op 200 ( dit kan niet hoger op me mobo ) Zie dat sommige mensen het wel kunnen dus begrijp dit niet zo goed. Heb de Asus a7n8x-deluke 2.0.

Me geheugen draait op dual channel ook 200 mhz ( synchroom zoals het moet toch ? ) Maar moet ik de ddr voltages in de bios dan ook iets opschroeven ???

Heb de keus uit 2.6, 2.7 en 2.8

Standaard is 2.6. Ik heb hem nu op 2.8 staat is dit te hoog ?

Me vcore staat nu op 1.75 standaard 1.675 Bij zware grafische spellen wil me stabiel nu nog weleens instabiel zijn. Kan het zijn dat me vcore hoger moet?? ( uiteraard temp dan in de gaten houden )

Alvast bedankt voor jullie lieve anwoorden en handige tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 17:36:
[...]

Maybe wel een idee....

Maargoed nog even een vraagje me fsb staat op 200 ( dit kan niet hoger op me mobo ) Zie dat sommige mensen het wel kunnen dus begrijp dit niet zo goed. Heb de Asus a7n8x-deluke 2.0.

Me geheugen draait op dual channel ook 200 mhz ( synchroom zoals het moet toch ? ) Maar moet ik de ddr voltages in de bios dan ook iets opschroeven ???

Heb de keus uit 2.6, 2.7 en 2.8

Standaard is 2.6. Ik heb hem nu op 2.8 staat is dit te hoog ?

Me vcore staat nu op 1.75 standaard 1.675 Bij zware grafische spellen wil me systeem nu nog weleens instabiel zijn. Kan het zijn dat me vcore hoger moet?? ( uiteraard temp dan in de gaten houden )

Alvast bedankt voor jullie lieve anwoorden en handige tips !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Sebz, dat van de fsb is op de eerste pagina van dit topic al 2x voorbij gekomen, ga dat eens héél gauw lezen ;)
En het kan best zijn dat je pc instabieler wordt op een hogere vcore. Kijk eens wat je temperaturen zijn (stressed met Prime95 bijv.) en wat je voltages dan zijn.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand zijn ASUS A7N8X Delux Rev. 2 al op MP13 gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 14:08:
hoi luitjes
ik heb er een tijd over gedacht en ik neem de stap
ik gaat oc'en (altans het proberen)
ik heb al een hoop gelezen erover maar ik wil toch wat info van de diehards:)
mijn specs zijn
asus a7n8x-x rev 2
amd barton 2800+
nvidia fx 5200
2x 256 pc 2100 twinmos
maxtor diamondplus 9. 2 mb 80 gig
cooling = spire whisperrock IV

oke wat ik wil weten is het volgende
hoe en waarmee kan je het best beginnen als je wilt oc'en
dus ik bedoel een goed en geschikte werkwijze

ik wou het nog ff onder de aandacht brengen

en ik kan mijn mp wel aanpassen in mijn bios ,betekend dit dat hij unlocked is ?
ik heb er nog niets mee gedaan ,ik wacht ff op JULLIE goede adviesen

bedankt alvast :*)

ik heb er wel wat over gelezen maar ook een hoop tegen strijdige dingen,dus het is een beetje verwarrend

soz maar ik heb geen stepping nr ect. want was weer te ongeduldig met het erin proppen :P
als jullie meer willen weten just ask

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Nou goed dutch noob.
Als je wilt oc zou ik zelf beter PC2700 of zelf liever PC3200 geheugen halen.
Want je hebt dat veel meer speelruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieeft iemand al een OC waarbij hij een BARTON 2500+ en een ASUS A7N8X Delux rev. 2 gebruikt?

Gelieve MP, FSB, en volt settings geven.

Wellicht werkt het dan bij mij wel, alles wat ik probeer, ik krijg m'n plank niet stabiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 08:29:
Hieeft iemand al een OC waarbij hij een BARTON 2500+ en een ASUS A7N8X Delux rev. 2 gebruikt?

Gelieve MP, FSB, en volt settings geven.

Wellicht werkt het dan bij mij wel, alles wat ik probeer, ik krijg m'n plank niet stabiel!
Er zijn genoeg mensen die dat hebben. Lees het topic maar eens door.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
ik zou alleen niet klakkeloos settings over nemen, dat kan wel eens fout aflopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijne namelijk niet stabiel krijgen! Wat ik ook probeer...

Zou het aan mijn DDR kunnen liggen? Ik heb nu 512DDR PC2700 van Infineon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je geheugen is dat 1 reepje of 2 en van waar komt die? USA? Want de 256mb USA versie klokt wel goed over itt de 512mb.

[ Voor 7% gewijzigd door pisart op 22-11-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
Ik heb hier nu het volgenden :
Asus A7N8X deluxe
Barton 2500+ op 2411Mhz (11*219FSB) AQFA 0432XPMW
2 x 512Mb Kingston Value op 83% van de FSB, dat is 364DDR (3-3-3-7)

Jammer genoeg krijg ik hem niet op 220FSB.
Wil die gewoon niet meer booten. Extra voltage op mem en proc helpen niet.
Kan dit een of andere bescherming van het moederbord zijn?

edit : Plaatje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.homepages.hetnet.nl/~peggeman/got/oc2500.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door The_Greater op 22-11-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Laatst online: 22-09 15:51

porn*

...take on the world!

The_Greater schreef op 22 november 2003 @ 12:11:
Ik heb hier nu het volgenden :
Asus A7N8X deluxe
Barton 2500+ op 2411Mhz (11*219FSB) AQFA 0432XPMW
2 x 512Mb Kingston Value op 83% van de FSB, dat is 364DDR (3-3-3-7)

Jammer genoeg krijg ik hem niet op 220FSB.
Wil die gewoon niet meer booten. Extra voltage op mem en proc helpen niet.
Kan dit een of andere bescherming van het moederbord zijn?

edit : Plaatje :)
[afbeelding]
Nette oc maarrrrr...... dat er nog steeds mensen zijn die niet weten dat het mem async draaien niet echt goed voor de performance is op een nForce2 :X

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 22 november 2003 @ 11:11:
Je geheugen is dat 1 reepje of 2 en van waar komt die? USA? Want de 256mb USA versie klokt wel goed over itt de 512mb.
Het is één keer 512 van Gistron...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
porn schreef op 22 november 2003 @ 12:49:
[...]

Nette oc maarrrrr...... dat er nog steeds mensen zijn die niet weten dat het mem async draaien niet echt goed voor de performance is op een nForce2 :X
Dat klopt ook. Maar dat is met alles eigenlijk zo. Zo gauw er diverders worden gebruikt wordt de geheugen bandbreedte minder.
Maar ik ga het straks een keer met Kingston HyperX proberen op 1:1 te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@ Duth noob: Een Barton 2800+ heeft een fsb van 166, je hebt al minstens pc2700 geheugen nodig om synchroon te draaien, laat staan overklokken

@ Ivo Kox: Dit bord kan fsb van ver over de 200 draaien, waarom zou je een mp van 13 uberhaupt willen gebruiken :? En zoals eerder gezegd, draai je geheugen eens synchroon(mits het de snelheid aankan).

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heya tweakers,

Ik heb weinig ervaring met OC'en, maar wil toch eens proberen met mijn nieuwe config een beetje te spelen. Op basis van de threads die ik lees krijg ik nog niet echt een goed beeld wat voor mijn configuratie verstandig is om te doen (multiplier, bussnelheid, voltage?). Welke settings zou ik aan kunnen passen om een beetje veilig de snelheid omhoog te schroeven?

Specs:
AMD Barton 2500+ met standaard fan
Asus a7n8x deluxe rev2.0
2 x Corsair pc2700

Alvast bedankt voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 14:15:
Heya tweakers,

Ik heb weinig ervaring met OC'en, maar wil toch eens proberen met mijn nieuwe config een beetje te spelen. Op basis van de threads die ik lees krijg ik nog niet echt een goed beeld wat voor mijn configuratie verstandig is om te doen (multiplier, bussnelheid, voltage?). Welke settings zou ik aan kunnen passen om een beetje veilig de snelheid omhoog te schroeven?

Specs:
AMD Barton 2500+ met standaard fan
Asus a7n8x deluxe rev2.0
2 x Corsair pc2700

Alvast bedankt voor de tips :)
Daarvoor hebben we een leuke FAQ bovenaan dit subforum staan, misschien kun je die beter eens doorlezen. Het is voor ons niet te doen om iedere nieuwe user apart alles uit te leggen.

Ik zal je alvast 1 tip geven: het is jammer dat je pc2700 geheugen hebt, nu kun je de fsb van je moederbord niet zo ver verhogen.

[ Voor 7% gewijzigd door MadMarky op 22-11-2003 14:21 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op 22 november 2003 @ 14:20:
[...]

Daarvoor hebben we een leuke FAQ bovenaan dit subforum staan, misschien kun je die beter eens doorlezen. Het is voor ons niet te doen om iedere nieuwe user apart alles uit te leggen.

Ik zal je alvast 1 tip geven: het is jammer dat je pc2700 geheugen hebt, nu kun je de fsb van je moederbord niet zo ver verhogen.
Ik raak zowaar de weg kwijt in al die forums en topics joh! GOT is nou niet echt een overzichtelijk geheel voor niet-ingewijden...

Maar dank je voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ohja, uitgebreide uitleg was ook niet de bedoeling hoor, alleen een paar fail-safe settings die sowieso wel zullen werken op mijn config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
porn schreef op 22 november 2003 @ 12:49:
[...]

jaja, 2x gequote!

Ik heb nu hier 2 x 512MB PC3200 HyperX er in zitten.
En hij draaid nu met gemak 1:1 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik zie al een probleempje, het 1007 bios dat ik heb geeft niet de mogelijkheid om in kleine stapjes de bussnelheid te verhogen, ik kan alleen tussen 166 en 200 kiezen. Zou ik hiervoor het bios moeten flashen naar een andere versie? (of moet ik deze vraag dan weer in een a7n8x topic posten? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 15:49:
[...]

Ik zie al een probleempje, het 1007 bios dat ik heb geeft niet de mogelijkheid om in kleine stapjes de bussnelheid te verhogen, ik kan alleen tussen 166 en 200 kiezen. Zou ik hiervoor het bios moeten flashen naar een andere versie? (of moet ik deze vraag dan weer in een a7n8x topic posten? ;))
Ik ken die asus niet goed , maar zou 't niet kunnen dat je eerst alles op "user defined" of "expert" moet zetten O-)

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Ik heb nu een nieuw reepje gehad, want de vorige crachte al als ie op 170 stond ipv 166...Nu staat ie op 185 omdat ie met 200 niet boot, 198 progs crachen en lager krijg ik af en toe spontane reboots...

Nu had ik memtest86 18 uur draaien (was niet thuis :) ) en krijg bij de 5 keer dat ie alles teste fouten op 510 mb (is twinmos 512 pc3200).
Dus dit reepje is weer dus niet helemaal lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-GF-Annihilator schreef op 22 november 2003 @ 16:14:
[...]

Ik ken die asus niet goed , maar zou 't niet kunnen dat je eerst alles op "user defined" of "expert" moet zetten O-)
Nee, flashen ;)

Ik gebruik nu uber 1007, bussnelheid op 184 @ 2.02Ghz ipv 166 @ 1.83Ghz. Dit ziet er allemaal wel netjes uit, cpu is 40 graden na een tijdje testen, moederbord 34. Ik heb het voltage van de cpu een klein stukje opgeschroefd naar 1.7.

Ik vraag me alleen af hoever ik zou kunnen gaan met het pc2700 geheugen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 18:32:
[...]

Nee, flashen ;)

Ik gebruik nu uber 1007, bussnelheid op 184 @ 2.02Ghz ipv 166 @ 1.83Ghz. Dit ziet er allemaal wel netjes uit, cpu is 40 graden na een tijdje testen, moederbord 34. Ik heb het voltage van de cpu een klein stukje opgeschroefd naar 1.7.

Ik vraag me alleen af hoever ik zou kunnen gaan met het pc2700 geheugen...?
waar haal je die nieuwste uber biossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

The_Greater schreef op 22 november 2003 @ 15:28:
[...]

jaja, 2x gequote!

Ik heb nu hier 2 x 512MB PC3200 HyperX er in zitten.
En hij draaid nu met gemak 1:1 :D
Netjes! Met een beetje mazzel is dat HyperX Winbond BH5, wat betekent dat het meestal vrij hard gaat ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
porn schreef op 22 november 2003 @ 19:37:
[...]

Netjes! Met een beetje mazzel is dat HyperX Winbond BH5, wat betekent dat het meestal vrij hard gaat ;)
Ik kan het niet zien of het winbond chips zijn. Want er zit een heatspreader op.
btw, die timings zijn cas 2 3-3-11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 15:49:
[...]

ehm, kijk eens bovenaan die pagina, wat ik tegen Sebz zei (hier om precies te zijn).
Juist ja, dat geldt dus ook voor jou ;)

En je hebt mijn post nu 3x gequote in 3 aparte posts, wil je voortaan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop gebruiken om je post aan te passen? Dan kun je alles gewoon in 1 post zetten.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op 23 november 2003 @ 01:06:
[...]

ehm, kijk eens bovenaan die pagina, wat ik tegen Sebz zei (hier om precies te zijn).
Juist ja, dat geldt dus ook voor jou ;)

En je hebt mijn post nu 3x gequote in 3 aparte posts, wil je voortaan de [afbeelding] knop gebruiken om je post aan te passen? Dan kun je alles gewoon in 1 post zetten.
Op een forum verblijven betekent dingen voor mensen herhalen knul, je kan niet verwachten dat mensen elke keer 3 uur besteden om hun antwoord zelf te vinden als de forumstructuur zo complex is als op GOT. Daarbij nemen al mijn quotes bij elkaar nog steeds minder ruimte in als de gemiddelde onnodige Wcpuid/Sandra-screenshot en is je reactie overbodig omdat ik zoals te lezen is het probleem zelf al heb opgelost.

Je had ook gewoon op mijn allereerste post kunnen reageren met: "download uberbios @ www.nforcershq.com om te OC'en (staat immers niet in faq), en laat het schoolmeesteren aan moderators over.

Quote: "Zie je iets dat niet door de beugel kan, attendeer dan een moderator via een topicreport maar post hierover niet in het topic, dat werkt alleen averechts. Zie ook de policy die wij op dit forum hanteren. "

Verdorie, nu doe ik het zelf ook. >:) No flame intended. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06-2023
ik heb sinds kort een 3000+ en ben bezig deze over te klokken, alleen krijg ik de fsb niet boven de 185.. zou dit aan mjin geheugen kunnen liggen? (samsung pc 2700 512 mb ddr)
en weet iemand misschien hoe waar ik de mp kan veranderen (de faq hierover heb ik al doorgelezen) maar in de bios zie ik bv geen optie om de mp te veranderen.

mijn verdere specs zijn:
gigabyte ga7vt600
amd 3000 +
samsung pc 2700 sdram drr 512 mb
radeon 9800 pro

over voltages gesproken: ik kan alleen de cpu voltage verhogen met 5, 7.5 of 10%
ligt dit aan mn bios ????

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

RoUgHrOcK schreef op 24 november 2003 @ 02:51:
ik heb sinds kort een 3000+ en ben bezig deze over te klokken, alleen krijg ik de fsb niet boven de 185.. zou dit aan mjin geheugen kunnen liggen? (samsung pc 2700 512 mb ddr)
en weet iemand misschien hoe waar ik de mp kan veranderen (de faq hierover heb ik al doorgelezen) maar in de bios zie ik bv geen optie om de mp te veranderen.

mijn verdere specs zijn:
gigabyte ga7vt600
amd 3000 +
samsung pc 2700 sdram drr 512 mb
radeon 9800 pro

over voltages gesproken: ik kan alleen de cpu voltage verhogen met 5, 7.5 of 10%
ligt dit aan mn bios ????
Volgens mij draait die pc2700 op 166MHz, dus 185 is al een flinke stap. Met een barton van 2500+ en hoger kan je volgens mij beter pc3200 of hoger nemen omdat die op 200 kunnen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Post je stepping even, dan kunnen we een gokje doen of ie gelocked is (in principe allemaal vanaf week 39). In dat geval kun je je MP niet veranderen.

Je geheugen kan sowieso het probleem zijn, het hoeft standaard immers maar tot 166Mhz FSB te werken. Je kunt wel het voltage wat verhogen en de timings wat minder strak instellen (=de waardes wat hoger zetten, ipv cas 2 bijv 2,5).

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
swiv98 schreef op 21 november 2003 @ 09:39:

Want ik kan echt niet begrijpen waarom ik mijn 2500+ echt voor geen meter niet overclocked krijg. FSB 180 en dan wordt het instabiel....?!

De feiten:
- Barton 2500+, AQYFA 0342 XPMW
- Asus A7N8X-X, rev 2.0, bios 1.007
- 512Mb (JetRam=cheap) PC3200 8-3-3-3
- Coolermaster Aero 7 Lite
- GeForce Fx5200 (non-OC, zolang dit niet werkt)
- WinXP Pro (met alle updates eroverheen)
- Chieftec BX-02 case, Chieftec 360W voeding. 5v nooit onder 4.92, de rest zelfs boven spec...

.....

De A7N8X-X heeft geen bios opties om Vdimm, Vagp of agp/pci buslocking expliciet in te stellen. Ik neem aan dat de agp/pci bus dus op 66Mhz blijft.
Vcore naar het bios max van 1,85v helpt voor geen meter.
Ff wat feedback geven over de resultaten so far.

Ten 1e: die Vdimm en Vagp zijn wel in te stellen op een A7N8X-X. Moest alleen wel doorscrollen naar beneden 8)7

Terug naar Computerland geweest om mijn reepje JetRam PC3200 3-3-3 terug te brengen. Want, wat bleek, dat spul gaf bij bussnelheden boven de +- 185 steeds bakken met errors in memtest86. Mijn Barton 2500 wil met gemak naar 3200+ clocks, maar dan moet het geheugen asynchroon...

Computerland deed een beetje moeilijk over omruilen. Wilde eigenlijk terugbrengen, maar moest dan wachten op de test van de TD. Van ellende dus maar een ander reepje meegenomen. Is nu een TwinMos 3-3-2.5 PC3200....

Helaas echter ook daarmee errors boven de +- 190. Ben ik nou gek of zit het probleem dan toch in het mobo? Pc3200 hoort het toch gewoon te doen t/m tenminste 200 Mhz, verd#mme!!! :(

Afijn. Geen zin in verder gedoe.

Mijn XP2500+ draait nu happy op 11x210 = 2310Mhz, aircooled door een Aero 7+ (ja, de lite is ook terug, want die ratelde).
Geheugen helaas async op 83%, dus +-174Mhz.

Perfect stabiel. Temps idle mid-30, stressed niet hoger gezien dan 51, bij casetemps van 26, kamertemp +- 19. Fan rpm op +- 2750

Maar ik baal wel. Dat stomme Pc3200 spul moet het gewoon doen....Krijg je er blijkbaar van als je te belazerd bent om meer dan 100 euro voor 512 Mb uit te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

swiv98 schreef op 24 november 2003 @ 10:05:
[...]

Ten 1e: die Vdimm en Vagp zijn wel in te stellen op een A7N8X-X. Moest alleen wel doorscrollen naar beneden 8)7

Terug naar Computerland geweest om mijn reepje JetRam PC3200 3-3-3 terug te brengen. Want, wat bleek, dat spul gaf bij bussnelheden boven de +- 185 steeds bakken met errors in memtest86. Mijn Barton 2500 wil met gemak naar 3200+ clocks, maar dan moet het geheugen asynchroon...

Computerland deed een beetje moeilijk over omruilen. Wilde eigenlijk terugbrengen, maar moest dan wachten op de test van de TD. Van ellende dus maar een ander reepje meegenomen. Is nu een TwinMos 3-3-2.5 PC3200....

Helaas echter ook daarmee errors boven de +- 190. Ben ik nou gek of zit het probleem dan toch in het mobo? Pc3200 hoort het toch gewoon te doen t/m tenminste 200 Mhz, verd#mme!!! :(

Mijn XP2500+ draait nu happy op 11x210 = 2310Mhz, aircooled door een Aero 7+ (ja, de lite is ook terug, want die ratelde).

Perfect stabiel. Temps idle mid-30, stressed niet hoger gezien dan 51, bij casetemps van 26, kamertemp +- 19. Fan rpm op +- 2750

Maar ik baal wel. Dat stomme Pc3200 spul moet het gewoon doen....Krijg je er blijkbaar van als je te belazerd bent om meer dan 100 euro voor 512 Mb uit te geven ;)
Heb het probleem ook...FSB wil niet op 200, ook niet 190...krijg ik af en toe lockups....Ook met vcore op 1.85... Heb nu het VDimm 0.1 omhoog gedaan om te kijken of het helpt...
Maar wel vaag idd dat die FSB niet op 200 wilt...

Is het dus handiger om je geheugen niet sync te draaien dus bv dat de FSB op 200 staat en het geheugen dan op 185 ofzo? Dat is dus beter dan hem wel sync te zetten waardoor FSB op 185 moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
porn schreef op 24 november 2003 @ 08:59:
Post je stepping even, dan kunnen we een gokje doen of ie gelocked is (in principe allemaal vanaf week 39). In dat geval kun je je MP niet veranderen.

Je geheugen kan sowieso het probleem zijn, het hoeft standaard immers maar tot 166Mhz FSB te werken. Je kunt wel het voltage wat verhogen en de timings wat minder strak instellen (=de waardes wat hoger zetten, ipv cas 2 bijv 2,5).
waar kan ik mijn stepping terug vinden????
sorry ben een echte noob op oc gebied

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49

Smarron

The bend

RoUgHrOcK schreef op 24 november 2003 @ 10:20:
waar kan ik mijn stepping terug vinden????
sorry ben een echte noob op oc gebied
Op je cpu :?

Als je dat nog niet weet, zit je denk ik een beetje verkeerd hierzo. :X

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swiv98 schreef op 24 november 2003 @ 10:05:
[...]

Op welk voltage is dat en met welke koelpasta? Ik heb dezelfde koeler, casetemp ongeveer hetzelfde, kamertemp het zelfde, zelfde multiplier en fsb en als ik een tijdje prime klimt ie mooi naar de 60 graden. Ik denk dat de koeler er bij mij niet helemaal lekker op zit :). Of geen pasta ofzo. De koeler is door de shop waar ik em gekocht had erop gezet. Toch maar eens controleren want ik wil een hogere oc :D.

Oja, heb de vcore op 1,8v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 24 november 2003 @ 10:41:
[...]

Geef die jongen nou gewoon antwoord en laat die 2e opmerking gewoon lekker achterwege.. ;) Jij wist alles meteen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
Smarron schreef op 24 november 2003 @ 10:41:
[...]

oke, ik heb op mn cpu gekeken en heb dit gevonden:

AMD Ahlon
AXDA 30000DKV4D
Y821834270397
AQXDA0317MPMW 1999 AMD

27488 assembled

nou mag jij me vertellen (of iemand anders natuurlijk) wat de stepping van deze cpu is :):)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
ik heb nu pc3200 512 mb gehaald.
maar nu kan ik de fsb niet hoger krijgen dan 175 :'( echt heel raar...
merk geheugen is PQI (nederlandse fabrikaat)

ik weet het echt niet meer..
denk dat ik het geheugen maar ga terug brengen.
btw
weet iemand al hoe ik mijn mp kan veranderen, ik zie namelijk geen optie in mn bios om dit te doen!

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoUgHrOcK schreef op 24 november 2003 @ 14:31:
ik heb nu pc3200 512 mb gehaald.
maar nu kan ik de fsb niet hoger krijgen dan 175 :'( echt heel raar...
merk geheugen is PQI (nederlandse fabrikaat)

ik weet het echt niet meer..
denk dat ik het geheugen maar ga terug brengen.
btw
weet iemand al hoe ik mijn mp kan veranderen, ik zie namelijk geen optie in mn bios om dit te doen!
Kijk ook even op het net na wat uberhaupt de mogelijkheden zijn met jouw board/bios, misschien moet je je bios eerst flashen met een getweakte versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoUgHrOcK schreef op 24 november 2003 @ 12:24:
[...]

oke, ik heb op mn cpu gekeken en heb dit gevonden:

AMD Ahlon
AXDA 30000DKV4D
Y821834270397
AQXDA0317MPMW 1999 AMD

27488 assembled

nou mag jij me vertellen (of iemand anders natuurlijk) wat de stepping van deze cpu is :):)
Dit is je stepping: AQXDA 0317 MPMW
Een AQXDA MPMW uit week 17 van het jaar 2003 :) Niet gelocked dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 14:58:
[...]

Dit is je stepping: AQXDA 0317 MPMW
Een AQXDA MPMW uit week 17 van het jaar 2003 :) Niet gelocked dus.
oke, das heeel mooi ;) bedankt voor de reply. nou wil ik alleen nog weten hoe ik mn mp omhoog kan schroeven.. zal waarschiujnlijk wel aan mn bios liggen. heb de standaard versie ( wel de nieuwste) van mijn mobo: gigabyte ga7vt600

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roughrock
pc loopt nu op een fsb van 190 waarmee ik op een cpu snelheid van (13*190) 2470 mhz. kan het zijn dat dit gewoon de max van mn cpu is waardoor ik dus niet hoger kom met de fsb?????
zo ja, is het dan niet beter om de mp omlaag te halen en de fsb omhoog te gooien ?

[ Voor 3% gewijzigd door Roughrock op 24-11-2003 15:26 ]

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoUgHrOcK schreef op 24 november 2003 @ 15:25:
pc loopt nu op een fsb van 190 waarmee ik op een cpu snelheid van (13*190) 2470 mhz. kan het zijn dat dit gewoon de max van mn cpu is waardoor ik dus niet hoger kom met de fsb?????
zo ja, is het dan niet beter om de mp omlaag te halen en de fsb omhoog te gooien ?
Hogere FSB is altijd het meest ideale omdat dan je hele systeem en vooral je bandbreedte omhoog gaat qua performance.

Wat zijn je temps op deze snelheid? Als je met lucht koelt zou ik dat maar eens heel gauw gaan checken met Motherboard Monitor 5.

Kun je je fsb niet over de 200 krijgen dan of kan dat bord het niet aan? Probeer eens een lagere multiplier en een hogere FSB, krijg je veel meer performance mee zoals ik al zei. Moet je waarschijnlijk even kijken bij Voltages/ Multiplier in je bios... ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Brainpower schreef op 24 november 2003 @ 10:11:
[...]

Heb het probleem ook...FSB wil niet op 200, ook niet 190...krijg ik af en toe lockups....Ook met vcore op 1.85... Heb nu het VDimm 0.1 omhoog gedaan om te kijken of het helpt...

...
Maar wel vaag idd dat die FSB niet op 200 wilt...

Is het dus handiger om je geheugen niet sync te draaien dus bv dat de FSB op 200
Mijn vcore staat op 1.8. Maar de processor is in mijn geval het probleem niet.
Het geheugen asynchroon laten draaien is eigenlijk NIET goed voor de performance. Althans, dat lees ik overal.
Het zal ook best een paar procent schelen, maar het leek me ook wel handig om de proc hoger dan bijv. 11x185 te houden (als 185 het max is dat mijn geheugen trekt....)
Onderbouwen kan ik het niet echt, want ik ben niet het type dat bij elke instelling een complete benchmarking-sessie gaat zitten doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 11:00:
[...]
Op welk voltage is dat en met welke koelpasta? Ik heb dezelfde koeler, casetemp ongeveer hetzelfde, kamertemp het zelfde, zelfde multiplier en fsb en als ik een tijdje prime klimt ie mooi naar de 60 graden. Ik denk dat de koeler er bij mij niet helemaal lekker op zit :). Of geen pasta ofzo. De koeler is door de shop waar ik em gekocht had erop gezet. Toch maar eens controleren want ik wil een hogere oc :D.

Oja, heb de vcore op 1,8v.
Noz, mijn vcore is ook 1.8v. Volgens mij kan 'ie lager, maar nog niet geprobeerd.
Koelpasta is gewoon het witte spul dat mij de Aero7+ zat. Daarmee een mooi, DUN en glad vlakje gemaakt in het midden van de heatsink. Blijkbaar werkt het. prima.
Die 'veer' waarmee je geheel vastzet vond ik trouwens een etter-ding van jewelste. ik heb liever de soort waar je een schroevedraaier voor nodig hebt!

Voor stressen gebruik ik geen prime95 trouwens. Maar CPUStability test (die heeft een CPU warming optie die erg effectief lijkt te zijn - alles locked zo'n beetje). En 3dMark03. Alles met MBM5 gemeten, diode temp. High/lows geven dan genoemde waarden.

Mijn kast heeft onderin een 8cm fan (op lage toeren met een regelbare temp-sensor) en een 9cm casefan ter hoogte van de proc, als extra exhaust.

Kan best zijn dat jouw heatsink niet goed zit. In zo'n zaakje hebben ze toch vaak haast, nietwaar. En dan is pasta enorm lastig :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu een asus a7n8x delux en ik zou mn bios willen updaten..

Zou ik de laatste nieuwe officiele drivers nemen of de 1007 uber bios (en wat zijn de voor/nadelen ervan?) Alvast bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swiv98 schreef op 24 november 2003 @ 16:48:
[...]

Noz, mijn vcore is ook 1.8v. Volgens mij kan 'ie lager, maar nog niet geprobeerd.
Koelpasta is gewoon het witte spul dat mij de Aero7+ zat. Daarmee een mooi, DUN en glad vlakje gemaakt in het midden van de heatsink. Blijkbaar werkt het. prima.
Die 'veer' waarmee je geheel vastzet vond ik trouwens een etter-ding van jewelste. ik heb liever de soort waar je een schroevedraaier voor nodig hebt!

Voor stressen gebruik ik geen prime95 trouwens. Maar CPUStability test (die heeft een CPU warming optie die erg effectief lijkt te zijn - alles locked zo'n beetje). En 3dMark03. Alles met MBM5 gemeten, diode temp. High/lows geven dan genoemde waarden.

Mijn kast heeft onderin een 8cm fan (op lage toeren met een regelbare temp-sensor) en een 9cm casefan ter hoogte van de proc, als extra exhaust.

Kan best zijn dat jouw heatsink niet goed zit. In zo'n zaakje hebben ze toch vaak haast, nietwaar. En dan is pasta enorm lastig :'(
Thx voor je info. Ik ga eens kijken hoe ie het doet met die proggies. Als het afwijkt dan ga ik toch maar eens de cooler van de proc afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*

porn*

...take on the world!

Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 16:54:
ik heb nu een asus a7n8x delux en ik zou mn bios willen updaten..

Zou ik de laatste nieuwe officiele drivers nemen of de 1007 uber bios (en wat zijn de voor/nadelen ervan?) Alvast bedankt _/-\o_
Nadeel van 1007 tov van 1006 is dat je geen Aggressive CPU interface meer in kunt stellen, wat dus trager is.
Voordeel van Uber's is dat je wat extra tweakopties hebt (ACPI aan/uit, Vddr tot 2.9v, etc). Overigens is het Vddr dan nog maar 2.85v :) Ik heb geen nadelen aan de Uber's kunnen ontdekken, het zijn gewoon de Asus BIOSsen met de hidden features ingeschakeld.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap