Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
1 ip adres en 15.000 sites, je kan dus volgens mij meerdere computers hebben met 1 ip adres hun dus ook. Dus je conclusie klop nog niet.
Bij rackshack huur je een standaard server. meer kan niet, minder kan niet.jep schreef op 02 december 2003 @ 01:50:
[...]
Dat niet echt, maar er zijn ook van die dingen als veel domeinen voor 1 website, loadbalancing en kleine websites.
Dus 1 ip adres = 1 server (altijd!).
mogen de slimme webhosters hier in dit topic mij eens uitleggen hoe je 500 sites op 1 server goed kan draaien. Let wel op (!!), ze hebben 10 mbps lijnen gehuurd vanaf hun server. Dus die moet je ook delen voor de 500 sites. En nog eens let op (!!), je mag veel mbtjes hosten daar, dus gaan veel mensen downloads op de site zetten, en die trekken veel van je bandbreedte dan dicht!
Er zijn meer 241 .com/net/org domeinen al op die server. Daarnaast zullen er echt veel .nl domeinen opstaan (iedereen in NL registreert nu toch liever een .nl domein, niet dan?). Kom je dus echt wel op de 500 (ensim op die servers ondersteutn dacht ik 800 of 1000 domeinen!)
[ Voor 42% gewijzigd door Stewie! op 02-12-2003 02:00 ]
Morfuisje: Je verkijkt je echt gigantisch op dat dataverkeer...
[ Voor 27% gewijzigd door jep op 02-12-2003 02:01 ]
en de bandbreedte?jep schreef op 02 december 2003 @ 02:00:
500 Sites != 500 domeinen. Ik heb een server met 300 domeinen en 2 websites. Bovendien kun je van kleine websites makkelijk 500 stuks op 1 server kwijt.
BTW: wacht maar totdat iedereen serieus aan de slag gaat met zn nieuwe pakketje en een zwaar PHP forum installed en veel met MySQL werkt. Dan draait het allemaal niet meer zo soepel op een celeron 2.0 met 512 mb die NIET uit te breiden is
Jep, als je zo positief bent, waarom doen jullie dit dan ook niet bij servicez.org??
Ik verkijk me echt niet op de bandbreedte, wacht maar totdat de mensen flinke downloads erop gaan zetten, wat moet je anders met al die diskspace he?
[ Voor 50% gewijzigd door Stewie! op 02-12-2003 02:03 ]
Veel meer dan genoeg. Ga zelf maar een hosten, zie je hoe het mee valt. Ik heb momenteel tien duizenden sites over in totaal 13 servers in mijn kastje en doe 3 megabit. Zitten ook grote sites bij.
10Mbit, dat is tering veel. Dat webhost je amper vol met normale websites op 1 server.
Waarom ik dit niet doe? Omdat ik in nederland host, niet daar. Werkt hier heel anders. Bovendien verkijk je je wel op bandbreedte. Just to give you een impression, een netwerk als 2Fast (dat ik toevallig ken) zou zonder streaming servers misschien 40mbit doen. Je praat dan over 30+ 42U kasten snok vol servers. Alleen streaming servers doen 10mbit +, webhosting dozen nooit.
[ Voor 32% gewijzigd door jep op 02-12-2003 02:06 ]
ok volgend verhaal, hoe wil je van 1 euro je personeel betalen? Zegt wel iets over het personeel he, of verdienen jullie bij servicez.org ook 10 cent per uur wit
BTW: mijn rackshack ervaringen zijn niet echt positief: veel spontane uitval (vooral windows servers) en netwerk storingen.
Uh, ben je niet in de war? Dit gaat hier niet over mij, ik vraag geen 1 euro en ik kan wél personeel betalen.DaMorpheus schreef op 02 december 2003 @ 02:10:
[...]
ok volgend verhaal, hoe wil je van 1 euro je personeel betalen? Zegt wel iets over het personeel he, of verdienen jullie bij servicez.org ook 10 cent per uur wit
Tsja, maar super veel mag je niet verwachten natuurlijk..BTW: mijn rackshack ervaringen zijn niet echt positief: veel spontane uitval (vooral windows servers) en netwerk storingen.
was een vergelijking naar een andere willekeurige hoster (jullie dusjep schreef op 02 december 2003 @ 02:11:
[...]
Uh, ben je niet in de war? Dit gaat hier niet over mij, ik vraag geen 1 euro en ik kan wél personeel betalen.
Ik doel erop dat ze meer kosten hebben dan opbrengsten (server kost bijvoorbeeld al 350 dollar/MAAND) en dan hebben we nog niet eens de personeelkosten berekend. En die zijn bij bedrijven altijd het hoogst, zeker vergeleken met die serverkosten!
Dat is mijn hele punt met toko'tjes als deze ook altijd geweest. Dat het begin-acties zijn en na 2 maanden ziet men dat er klanten komen en de prijzen 5 keer zo hoog moeten.DaMorpheus schreef op 02 december 2003 @ 07:47:
[...]
was een vergelijking naar een andere willekeurige hoster (jullie dus)
Ik doel erop dat ze meer kosten hebben dan opbrengsten (server kost bijvoorbeeld al 350 dollar/MAAND) en dan hebben we nog niet eens de personeelkosten berekend. En die zijn bij bedrijven altijd het hoogst, zeker vergeleken met die serverkosten!
Puur uit interesse. Hoeveel sites stonden hier op ? Beetje bekende ?Ik heb een lange tijd eigen server gehad die _makkelijk_ 100gb per maand haalde, geen files (max 95kb dan), puur hits. Denk niet dat ze mij als klant willen hebben
woei!
Verwijderd
Naam wel eens vaker gehoort in hosting land? haha dat heb je dan toch ff misDaMorpheus schreef op 02 december 2003 @ 01:03:
Lees dit eens mensen: http://www.webhostingtalk.nl/showthread/t-35769.html
BTW, die naam lennert (eigenaar ofzo) die heb ik wel vaker horen vallen in webhosting land, maar dacht dat die zeer onbetrouwbaar was! Let dus op!
lachen dit: 214 domains found on 69.57.138.42 (.com, .net, .org) Als je hier alle .nl domeinen bij opteld, dan zit je zo rond de 500 lijkt me? 500 op 1 server mensen! Let echt op, je site (vooral php sites) worden zo traag als stront door een trechter
en die is btw ook erg leuk: http://www.pcextreme.nl/webstat
The magic word = alles huren
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 11:33 ]
Ik ben hardstikke tevreden met pcextreme
Right for all the wrong reasons.
Maar tot zover, leuk
Goede prijs/kwaliteit verhouding imho, als je een snelle zeer betrouwbare host zoekt in NL dan betaal je daar ook voor toch?
jaja, weet precies hoe jullie dat doen, maar jullie uurloon is niet echt hoog lijkt meVerwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:29:
[...]
Naam wel eens vaker gehoort in hosting land? haha dat heb je dan toch ff mis.
The magic word = alles huren
Die naam lennert is dan van een ander, die persoon had veel van dit soort kleine gekke bedrijfjes, maar is ook weer snel failliet gegaan (waarna hij weer een nieuwe opstartte enzovoort)
Verwijderd
En het leuke is nog: je kunt voor zo'n hosting pakket makkelijk 100 euro per maand vragen. (Zelfs Xs4all rekent 24 euro/maand voor een simpele site)
Hoe wel het de laatste tijd wel iets minder wordt met nieuwe aanmeldingen zijn er verdomd weinig mensen die het account opzeggen. Is toch lekker verdient als je ze 3 jaar geleden wat verkocht hebt.
Ergo: als je MKB sites gaat hosten kun je belachelijk hoge tarieven vragen voor een shared hosting account waarbij er een paar 100 op 1 server staan. Tel uit je winst.
Maar aan de andere kant, als je sites gaat hosten voor tweakers en die knaller er een picserver op, dan ben je wel de lul.
Ga maar van mij uit dat ze echt wel aardig wat verdienen hoorjep schreef op 02 december 2003 @ 11:36:
Er komt een dag dat ze geen scholier meer zijn en er geen tijd meer voor hebben. Ze verdienen er tenslotte geen lor aan.
Maar tot zover, leuk
Right for all the wrong reasons.
Verwijderd
Ken anders ook genoeg bedrijven die het na een week nog niet in de gaten hebben als hun website down is, zijn misschien allemaal redelijk kleine bedrijfjes (tot 20 werknemers) maar voor hun is het veel belangrijker dat de email het goed blijft doen. (Dus heb ik het dus niet over 'bedrijfskritische ' e-commerce websites)DaMorpheus schreef op 02 december 2003 @ 13:01:
En van de andere kant, als je voor MKB gaat hosten en de site is 1 uur down, dan heb jij 100 rechtzaken lopen. Ga daar maar vanuit, elk serieus bedrijf pikt het niet dat de eigen website down is!
bij mij op het werk hebben we een heel park van die rackshack kisten genomen en gereselled. Voor een prikkie neem je ze erbij, die 700GB/maand trekken sommige websites alleen al er doorheenprimemaximuz schreef op 02 december 2003 @ 13:12:
[...]
Ga maar van mij uit dat ze echt wel aardig wat verdienen hoor, en als ze niet meer scholier zijn wilden ze ermee verdergaan. Maar dan nog professioneler
, ik heb ook vernomen dat ze binnenkort een 2de server erbij zullen nemen(januarie ergens)
Verwijderd
Op je site staat: "So please, have some more patience, i hope we will be back before 1 december 2003!"Snow_King schreef op 01 december 2003 @ 19:17:
Ok,
Ik heb zelf een website (http://www.bfmaps.nl/) daar gehost.
Ik heb het XL pakket genomen en kan niets slecht bekennen.
ja, en? Staat ook uitleg boven. Is toch zijn website, mag dat dan nietVerwijderd schreef op 02 december 2003 @ 14:00:
[...]
Op je site staat: "So please, have some more patience, i hope we will be back before 1 december 2003!"
Verwijderd
Verder ben ik al een paar dagen aan het nadenken over dat pcextreme. Ik heb ze zelfs een mail gestuurd en daarop werd keurig gereageert. Het lijkt me dat ik voor 12 euro niet veel risico loop. Een staatslot is duurder en levert vaak helemaal niets op. Ik denk dus dat ik wel bij hun een siteje ga hosten.
[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 14:33 ]
btw, het is nu IP-based, jullie zien heel iets anders dan ik, ik ben druk aan het devven
[ Voor 67% gewijzigd door Snow_King op 02-12-2003 14:36 ]
Verwijderd
Haha, lachen zeg. Ik was maar wat aan het stangen hoor.Snow_King schreef op 02 december 2003 @ 14:35:
ok, tekstje aangepast
btw, het is nu IP-based, jullie zien heel iets anders dan ik, ik ben druk aan het devven
Maar erg veel data genereer je niet. Je zult dus wel zeker tot hun doelgroep behoren. Bevalt het verder goed bij pcextreme? Ik denk er ook over!
Kleine aanvulling op de reactie van mabit, MKB'ers (met de nadruk op de 'k'DaMorpheus schreef op 02 december 2003 @ 13:01:
En van de andere kant, als je voor MKB gaat hosten en de site is 1 uur down, dan heb jij 100 rechtzaken lopen. Ga daar maar vanuit, elk serieus bedrijf pikt het niet dat de eigen website down is!
Ik heb genoeg klanten waarvan de site rustig 1 week down zou kunnen zijn zonder dat ze het merken (gaan we niet proberen maar toch
En 100 gb zonder downloads is echt belachelijk veel, dan zit je op 750.000 man die per maand op je site rondhuppelt, dat is niet 'gemiddeld' om het zo maar te zeggen. De meeste MKB'ers zijn blij als er per maand 7,5 persoon langs komt bij wijze van
[ Voor 7% gewijzigd door IceStorm op 02-12-2003 14:51 ]
Niet veel verkeer? Pff, dat komt nog wel, ik heb 2GB, die gaat vol komen ook.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 14:45:
[...]
Haha, lachen zeg. Ik was maar wat aan het stangen hoor.
Maar erg veel data genereer je niet. Je zult dus wel zeker tot hun doelgroep behoren. Bevalt het verder goed bij pcextreme? Ik denk er ook over!
Ik ga zo tekste even updaten, lees dan nog maar eens!
Btw, ik red 210KB/sec down hiero vanaf die server (mijn max)
Verwijderd
Ik weet t, het is geen ramp, en t is een leuk idee wat ze hebben uitgevoerd. Veel succes pcextreme
Alleen waarom PC extreme? PC?? Website extreme toch
Verwijderd
als ik hun ping kom ik op een snelheid van 120 minimaal en 124 maximaal in ms, das wel redelijk voor een us serverDaMorpheus schreef op 03 december 2003 @ 12:25:
Ook al kan je downloaden met 210 kb/sec vanaf die server, dan wilt dat niet zeggen dat je website snel is. Als je ze eens pingt zie je wat t werkelijk is.
Ik weet t, het is geen ramp, en t is een leuk idee wat ze hebben uitgevoerd. Veel succes pcextreme![]()
Alleen waarom PC extreme? PC?? Website extreme toch
Verwijderd
Meer gebruik je toch niet
Server staat in Nederland en alles is stukke sneller
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 15:17 ]
Verwijderd
Hosting4live.nl :Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:16:
Ik host zelf bij hosting4life.nl kost 1 euro per 1 gb dataverkeer per maand.
Meer gebruik je toch niet
Server staat in Nederland en alles is stukke sneller
Welcome to the home of hosting4life.nl
To change this page, upload your website into the public_html directory
miss is dat jouw website mar in iedergeval niet die van het hosting bedrijf
Verwijderd
Edit: ja, bij PCExtreme natuurlijk voor zover dat niet al duidelijk was.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 11:18 ]
Verwijderd
euhm ja en wat heeft dat met dit topic te makenVerwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:27:
Ik heb zojuist hosting en domein geregeld voor de nieuwe KPN ADSL Upgrade website. Bij de vorige KPN Upgrade trokken we 35.000 bezoekers in een paar dagen en die genereerden 50 GB dataverkeer. Dus dat zal in januari wel een goede test worden! Ik heb ze van te voren gemailed en ze zeiden dat dit geen enkel probleem zou zijn. Dus! URL Post ik wel als het rond is.
Inderdaad. Ben benieuwdVerwijderd schreef op 03 december 2003 @ 15:27:
Ik heb zojuist hosting en domein geregeld voor de nieuwe KPN ADSL Upgrade website. Bij de vorige KPN Upgrade trokken we 35.000 bezoekers in een paar dagen en die genereerden 50 GB dataverkeer. Dus dat zal in januari wel een goede test worden! Ik heb ze van te voren gemailed en ze zeiden dat dit geen enkel probleem zou zijn. Dus! URL Post ik wel als het rond is.
Wel netjes dat je ze eerst mailde trouwens
@R3n3gad3:
Hij heeft bij pcextreme hosting geregeld. Althans daar ga ik van uit
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 03-12-2003 15:31 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Bedankt voor uw bestelling.
De bestelling is verzonden en wij zorgen dat u binnen 24 uur alle informatie hebt ontvangen om te beginnen.
Heeft u vragen over uw bestelling? Laat het ons weten.
Met vriendelijke groet,
Het PCextreme Hosting team
Kzal wel zien of dat wat is of niet, eens kijken of hij mijn scripts aan kan
Verwijderd
Ga dan ook maar ff langs op mijn site miss ligt dan die server plat en krijg ik mijn geld zuruckBrons schreef op 03 december 2003 @ 15:48:
Hehe, ik wacht wel tot na de adsl upgrade site, ff kijken of het 'GoT effect' die boel lam kan leggen.
Ik wil nie veel zeggen, maar dat zou je ook kunnen zeggen van de BBned ADSL providers waarvan dr nu ook velen zijn die geen datalimiet hebben (ook geen FUP) :xjep schreef op 01 december 2003 @ 20:12:
[...]
Heb je een contract? Het is niet eens een bedrijf, het is niks. Dan heb jij ook niets om over te gaan zeuren ofzo..
Bovendien weet je van te voren dat onbeperkt dataverkeer niet kan. Partijen die dat serieus en zonder FUP aanbieden kun je niet echt serieus nemen..
Btw, je kan lullen wat je wil. Dat je concurrenten niet al te graag het licht wil laten zien kan ik begrijpen, maar ik hoor niets dan problemen en gezeik over de shellhosting van servicez.org de laatste tijden ?
en ook maar met de gedachte dat ik niet veel te verliezen heb.. Hier ga ik dus mooi een pic site op hosten
Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding
Verwijderd
JaWa schreef op 04 december 2003 @ 02:17:
zo ik heb ook maar een large aangevraagd plus domein
en ook maar met de gedachte dat ik niet veel te verliezen heb.. Hier ga ik dus mooi een pic site op hosten
Ik zweer het je je zou er geen spijt van hebben, jep heeft het mis, ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij daar een hosting pakket heeft afgesloten
Verwijderd
Zelfde inderdaad.eMiz0r schreef op 04 december 2003 @ 00:57:
[...]
Ik wil nie veel zeggen, maar dat zou je ook kunnen zeggen van de BBned ADSL providers waarvan dr nu ook velen zijn die geen datalimiet hebben (ook geen FUP) :x
Dit zijn geen concurrenen, en trouwens: we zijn een maand stabiel geweest maar hadden nu weer wat aanvalletjes. Dat weet je, als je shellhosting doet. Andere diensten hebben hier vanzelfsprekend geen last van, webhosting ook niet.Btw, je kan lullen wat je wil. Dat je concurrenten niet al te graag het licht wil laten zien kan ik begrijpen, maar ik hoor niets dan problemen en gezeik over de shellhosting van servicez.org de laatste tijden ?Ipv je tijd hier in dit topic te verdoen, ga es fixen dat o.a. de bouncers op irc niet om de 2 dagen zowat een dag op zn gat gaan
Maarja, we hebben het hier over een ander bedrijfje, uh.. clubje..
Verwijderd
Dikke onzin, zij openen toch geen topic op tweakers.net, dat waren wij toch en niet hun. Nah omdat jij hier post geef je helft van je inkomen maar aan mij, das toch hetzelfde? Slaat toch ook kant nog wal?Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 10:30:
je zou op zijn minst verwachten dat ze bij pcextreme nu de helft van de omzet aan tweakers doneren. Het is wel hele goedkope reclame op deze manier....
Hier heb je de naam van degene die dit topic heeft geopend:
eMGe22
En dit is zijn bericht:
"Heeft iemand ervaring met pcextreme webhosting. Ze hebben namelijk idioot lage prijzen en vraag me af of dit wel goed kan zijn.
http://www.pcextreme.nl/hosting.php zie je alles specs staan. maar eeuh 20 gb aan webspace ruimte en onbeperkt dataverkeer voor 5 euro per maand lijkt mij nogal goedkoop.
Je gaat toch ook niet tegen hem zeggen dat hij nu moet gaan betalen om te posten op tweakers.net en een forum is trouwens gratis.
Verwijderd
Verwijderd
"Bij rackshack huur je een standaard server. meer kan niet, minder kan niet.
Dus 1 ip adres = 1 server (altijd!)."
Hoezo zou 1 ip 1 server betekenen, als je bij je thuis host kan je toch ook meerdere servers hosten onder 1 ip adres die je gewoon opsplitst in meerdere lan Ip's??? Gewoon via een dns, en daarom zijn dns servers er misschien ook?
Verwijderd
hetzelfde bij mij, kheb daar nu ook mijn hosting en vind het totnu toe nog goed genoeg, ze helpen me zelfs op msn dus heb ik snel genoeg antwoord op mijn vragen, en dat vind ik nog veel fijner ook. Dat jep er nou niet tegen kan dat ze goedkoop zijn is zijn probleem, maar een dure host is niet altijd een goede host jep. Denk daar maar eens over naVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:21:
Gisteravond was mijn hosting al actief! Dat hebben ze snel gedaan zeg! .nl domein duurt altijd even. Ik moet zeggen dat het er allemaal goed en snel uit ziet. Handige web interface met veel mogelijkheden.
jij roept ook maar wat heVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:21:
@ Da Morpheus
"Bij rackshack huur je een standaard server. meer kan niet, minder kan niet.
Dus 1 ip adres = 1 server (altijd!)."
Hoezo zou 1 ip 1 server betekenen, als je bij je thuis host kan je toch ook meerdere servers hosten onder 1 ip adres die je gewoon opsplitst in meerdere lan Ip's??? Gewoon via een dns, en daarom zijn dns servers er misschien ook?
Een DNS heeft hier helemaal niks mee te maken. In een DNS zet je welk ipadres bij een bepaalde record hoort van een domein. Sim-pel, toch? Bijvoorbeeld de mx-record (email) hoort bij 123.456.789.147. Je kan meerder ipadressen kwijt per type, maar (!) daarbij hoort een prioriteit. Is de eerste niet te bereiken, dan wordt de tweede op de ranglijst gebruikt.
Jij bedoelt waarschijnlijk een router met NAT. Op deze router komen requests binnen (1 ip adres heeft de router) en de router stuurt op basis van de poort het door naar het juiste interne ip-adres. Hierbij is 1 poort dus maximaal 1 computer
Dus je bedoelt dan een loadbalancer, die verschillende servers behandelt alsof ze één zijn en de load daarop verdeelt.
Probleem 1: Bij rackshack huur je een dedicated server. Wil je iets extra's, kan niet. Wil je wat minder, kan niet.
Probleem 2: Je huurt een server, maar je KAN niet meer huren. Geen extra aansluiting op de master switch, geen load balancer, geen 2e harde schijf, geen nieuw besturingssysteem, etc
OK, nu mag jij me uitleggen hoe ze daar meerdere servers in een cluster denken te zetten. (Antwoord geef ik alvast: dat kan niet
Verwijderd
Zo ff geedit, hey thnx voor de tip
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 13:33 ]
Verwijderd
Procedure duurt echt niet meer dan 2 werkdagen..nl domein duurt altijd even.
Als ik vandaag een domein aanvraag, en de zonefile die ik opstuur is technisch goed dan wordt hij morgen in de gegevens opgenomen en overmorgen om 07.00 wordt de aanvraag in de dns server gezet.
Hele procedure duurt nog geen 48 uur...
Verwijderd
ik snap er niks van, dus neem effe de moeite om duidelijke zinnen hier neer te zetten, dan kan ik ook antwoorden
Verwijderd
Verwijderd
Gisteren aangevraagt, gelijk formulier toegemailed gekregen, vandaag ingevuld en opgestuurd, komt morgen aan bij pcextreme en dan pas dat verhaal dat jij houdt. kom ik op 4 dagen! Je moet natuurlijk wel vanuit de consument rekenen he!Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:49:
[...]
Procedure duurt echt niet meer dan 2 werkdagen.
Als ik vandaag een domein aanvraag, en de zonefile die ik opstuur is technisch goed dan wordt hij morgen in de gegevens opgenomen en overmorgen om 07.00 wordt de aanvraag in de dns server gezet.
Hele procedure duurt nog geen 48 uur...
Dure host? Je bedoeld nu vermoedelijk op hosts van meer dan 100 euro voor een vergelijkbaar virtualhosting pakket. Op zich hoeft dat niet per definitie duur te zijn, het ligt een beetje aan de voorwaarden.Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:24:
[...]
Dat jep er nou niet tegen kan dat ze goedkoop zijn is zijn probleem, maar een dure host is niet altijd een goede host jep. Denk daar maar eens over na
Waar ik me wel aan erger is dat dergelijke bedrijfjes klanten aantrekken om vervolgens weer te laten vallen omdat ze geen continuiteit kunnen waarborgen. Er komen namelijk als je serieus begint te worden kosten bij die je met zulke bedragen absoluut niet kunt betalen. Dat moet je toch kunnen begrijpen?
Ik gun het de heren helemaal, maar zou toch wel aanraden hun prijzen minstens te viervoudigen. Dan moet je érg veel verkopen, maar dat kan in theorie tenminste.
Kwestie van sommetjes maken.
Inderdaad, R3n3gad3, probeer iets beter te schrijven, in normaal ABN en juist gebruik van leestekens, daar zijn ze voor.DaMorpheus schreef op 04 december 2003 @ 11:57:
[...]
ik snap er niks van, dus neem effe de moeite om duidelijke zinnen hier neer te zetten, dan kan ik ook antwoorden
Geen flame, maar een tip
Oh, en om iemand te quoten kan je dit knopje gebruiken:
En om je post te editten of iets toe te voegen kan je dit knopje gebruiken:
[ Voor 14% gewijzigd door anandus op 04-12-2003 12:04 ]
- Vuurwerk is een bedrijfVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 11:59:
Ik host http://www.waterski.nl nu bij vuurwerk (let niet op de kleuren, smaken verschillen en binnenkort verander ik de site weer helemaal). En daarvan zou je verwachten dat je een hoop meer krijgt voor je geld, toch? Vroeger kon ik ze ook in het weekend bereiken als er een storing was, tegenwoordig niet meer, ik heb dus leren leven met het feit dat de site af en toe wel eens down kon zijn. Dat bleek niet een giga groot probleem te zijn. Ik vraag me af wat ik bij vuurwerk nu aan toegevoegde waarde heb als je het vergelijkt met pcextreme? Ik was eigenlijk al van plan om mijn sites bij vuurwerk naar prioserve.net te verhuizen. Die hebben servers in nederland staan en dat is misschien wel een pre tov pcextreme. Ik zie dus duidelijk de toegevoegde waarde van een grote gerenomeerde hoster als vuurwerk niet meer. Iemand daar commentaar op?
- Vuurwerk heeft kennis van zaken
- Vuurwerk heeft eigen machines
- Vuurwerk heeft een telefonische helpdesk
- Vuurwerk heeft fatsoenlijkere prijzen
- Vuurwerk is serieus
- Vuurwerk hoeft niet naar school
- Ga zo maar door.
Kijk eens naar http://www.linuxvirtualserver.org/. In zulke situaties zie je niet wat er achter zit. Zulke dingen gebruiken de 'big boys' die veel op 1 site hebben wellicht ook. Xs4all doet in ieder geval wel zulke dingen.DaMorpheus schreef op 04 december 2003 @ 11:30:
[...]
OK, nu mag jij me uitleggen hoe ze daar meerdere servers in een cluster denken te zetten. (Antwoord geef ik alvast: dat kan niet)
Verwijderd
Ehh er bestaat zoiets als een fax. Als jij mij nu een aanvraag formulier toefaxt (+kvk) doet jouw domein het overmorgen om 07.00Gisteren aangevraagt, gelijk formulier toegemailed gekregen, vandaag ingevuld en opgestuurd, komt morgen aan bij pcextreme en dan pas dat verhaal dat jij houdt. kom ik op 4 dagen! Je moet natuurlijk wel vanuit de consument rekenen he!
Toch niet helemaal eigenlijk. Er staat duidelijk in mn post: geen datalimiet en geen FUP. Letterlijk en figuurlijk geen limiet. Dat je dat niet kunt cq. wilt geloven is een heel ander verhaal, maar ga je er maar eens in verdiepenjep schreef op 04 december 2003 @ 11:10:
Zelfde inderdaad.
en ze zeggen ook dat als je veel dataverkeer gebruikt de "administrator" (duur woord he voor de n00b klanten) de site zal uitschakelen.eMiz0r schreef op 04 december 2003 @ 14:24:
[...]
Toch niet helemaal eigenlijk. Er staat duidelijk in mn post: geen datalimiet en geen FUP. Letterlijk en figuurlijk geen limiet. Dat je dat niet kunt cq. wilt geloven is een heel ander verhaal, maar ga je er maar eens in verdiepen
Dus onbeperkt my ass, je site wordt gewoon offline gezet als je veel dataverkeer trekt. Bovendien hebben ze ook een limiet, dus probeer eens 700 GB in één maand te gebruiken, kan je zien wie er morgen failliet is
Verwijderd
Uhm, ik weet niet bij welke SIDN jij je domeinen aanvraagt maar als ik nu formuliertjes heb dan werkt het domein morgenochtend hoorVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 14:23:
Ehh er bestaat zoiets als een fax. Als jij mij nu een aanvraag formulier toefaxt (+kvk) doet jouw domein het overmorgen om 07.00
Maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat deze toko prima 1 maand kan draaien en dan bedenkt dat tijd/geld/bandbreedte/helpdesk/klachten/administratie/load/kennis etc etc allemaal toch wel een beetje verkeerd ingeschat zijn en dan is het over
En waar ik me enigzins aan erger zijn de grote jongens die de hand niet willen omdraaien voor de kleintjes en ze eigenlijk het liefst gewoon in de grond willen stampen door veel kritiek te leveren. Begint zowat op jalozie te lijken, een positie die je toch niet zou verwachten van een dergelijk "bedrijf".jep schreef op 04 december 2003 @ 12:03:
Waar ik me wel aan erger is dat dergelijke bedrijfjes klanten aantrekken om vervolgens weer te laten vallen omdat ze geen continuiteit kunnen waarborgen. Er komen namelijk als je serieus begint te worden kosten bij die je met zulke bedragen absoluut niet kunt betalen. Dat moet je toch kunnen begrijpen?
Misschien dat deze jongens over 2 jaar niet in een dikke BMW willen rijden een villa in Bloemendaal hebben en een strandhuis op Cuba ?
Gezien de leeftijd van die jongens zouden ze met de minst geringste winst al dik tevreden zijn, ik kan me niet voorstellen dat jij rond kan komen (incl. geld verdienend personeel) van een dergelijke kleine winstmarge.
Overigens heb je geen flauw idee van de financiele positie van deze lui, ik zou wat me wat jou betreft verder lullig commentaar voor me houden... Zorg nu bijvoorbeeld maar eens voor meer IP's, ik hoorde dat servicez.org er doorheen is ?
Overigens heb ik nu ook webhosting besteld bij pcextreme, draait als een trein. De ping is inderdaad een minpuntje, maar voor websites etc. vind ik dat persoonlijk geen probleem. Je praat ook maar over een ping van 140/150.
Wat ik vooral aan deze gasten fijn vind is dat je binnen 24 uur reactie kan verwachten op vragen en ze zijn desnoods zelfs via msn bereikbaar. Oplevering duurde bij mij trouwens 1 dag. Als je webhosting zoekt voor een simpele site, lijkt me dit toch wel een goed alternatief voor weinig
Die post van mij ging ff snel over ADSL, als je een klein stukkie terug had gelezen had je gesnapt waar het over ging. Was puur offtopic, dus laat hangenDaMorpheus schreef op 04 december 2003 @ 14:30:
en ze zeggen ook dat als je veel dataverkeer gebruikt de "administrator" (duur woord he voor de n00b klanten) de site zal uitschakelen.
Dus onbeperkt my ass, je site wordt gewoon offline gezet als je veel dataverkeer trekt. Bovendien hebben ze ook een limiet, dus probeer eens 700 GB in één maand te gebruiken, kan je zien wie er morgen failliet is
ja, host finding nemo eensdus probeer eens 700 GB in één maand te gebruiken, kan je zien wie er morgen failliet is
dan komen we daar zo aan
Daarnaast gaat het argument dat 'de grote jongens' de 'kleintjes' in de grond willen stampen niet op imho. Alleen van de SIDN zijn al 1500 hosters (ok ok, en 3 reclamebureau's ed) lid en daar zitten echt maar 25 'grote jongens' bij als max. En dan vergeet ik de andere 1500 hosters nog even die 'gewoon' rondlopen. Als je dan nog durft te zeggen dat de grote jongens de kleintjes weg willen hebben dan doen ze dat of heel erg slecht of het is gewoon niet waar
Over financiele positie kan ik weinig zeggen uiteraard maar als je niet ingeschreven staat bij de KvK dan is dat op zich wel een teken imho.
Zucht, kap eens met die onzin. Ik heb 4 C-classes, heb alleen ergens verteld dat ik even een range uit moet zoeken ofzo. Ik héb tenminste ip's...eMiz0r schreef op 04 december 2003 @ 14:35:
Overigens heb je geen flauw idee van de financiele positie van deze lui, ik zou wat me wat jou betreft verder lullig commentaar voor me houden... Zorg nu bijvoorbeeld maar eens voor meer IP's, ik hoorde dat servicez.org er doorheen is ?
Zucht, je begrijpt het niet helemaal. Hoeveel is een euro bij jou? Hier bij mij is dat erg weinig. Voor een kvk inschrijving heb je er 50 nodig, dat zijn 50 klanten een maand. Schiet lekker opEn waar ik me enigzins aan erger zijn de grote jongens die de hand niet willen omdraaien voor de kleintjes en ze eigenlijk het liefst gewoon in de grond willen stampen door veel kritiek te leveren. Begint zowat op jalozie te lijken, een positie die je toch niet zou verwachten van een dergelijk "bedrijf".
Ik ben niet jaloers op bedrijven die 10 cent winst per klant per maand maken, in tegendeel. Ik wil jullie alleen maar uitleggen dat het leuk is maar niet meer dan dat. Wat ik wel snap is dat je voor je homepage even meelift op hun prijs. Hun een leuke tijd, jij een mazzeltje. Prima
/Edit: Ik spreek hier als jep. Niet als Algemeen directeur van het onderstaande gebeuren.
[ Voor 50% gewijzigd door jep op 04-12-2003 14:52 ]
Bouterrrrnep fries
Lijkt me sowieso wel duidelijk dat illegale software hosten niet mag ?ja, host finding nemo eens
dan komen we daar zo aan
Ik heb niet aangegeven wie ik als "grote jongens" beschouw in mijn eigen post. Dus imo is bovenstaande post sowieso al overbodigeMiz0r, het lijkt me niet nodig om Jep/Servicez.org te bekritiseren hier.
Daarnaast gaat het argument dat 'de grote jongens' de 'kleintjes' in de grond willen stampen niet op imho. Alleen van de SIDN zijn al 1500 hosters (ok ok, en 3 reclamebureau's ed) lid en daar zitten echt maar 25 'grote jongens' bij als max. En dan vergeet ik de andere 1500 hosters nog even die 'gewoon' rondlopen. Als je dan nog durft te zeggen dat de grote jongens de kleintjes weg willen hebben dan doen ze dat of heel erg slecht of het is gewoon niet waar.
Mjah, ik haal mijn kritiek op jou ook puur van "verhalen in de wandelgangen", net zoals jij dat ook doet. Maar goed, vanaf hier aub weer ontopic, dwalen wel erg ver af zo.jep schreef op 04 december 2003 @ 14:46:
Zucht, kap eens met die onzin. Ik heb 4 C-classes, heb alleen ergens verteld dat ik even een range uit moet zoeken ofzo. Ik héb tenminste ip's...Verder lijkt me dit allemaal niet echt nuttig.
[ Voor 3% gewijzigd door eMiz0r op 04-12-2003 14:52 ]
Wat moet ik er verder aan onderbouwen? Kun je zelf niet verzinnen wat er niet klopt aan een prijs van 1 euro, geen kvk inschrijving en geen eigen server?eMiz0r schreef op 04 december 2003 @ 14:48:
Ik heb niet aangegeven wie ik als "grote jongens" beschouw in mijn eigen post. Dus imo is bovenstaande post sowieso al overbodigTov pcextreme lijkt servicez.org mij ook een grote jongen die wel erg veel slecht onderbouwde kritiek levert op pcextreme (als jep zich nou even niet als servicez.org founder zou opstellen in deze discussie viel er sowieso weinig te zeggen over servicez, maar dat is niet het geval).
Ik praat over feiten, jij zoekt roddels. Beetje onzinnig.eMiz0r schreef op 04 december 2003 @ 14:52:
[...]
Mjah, ik haal mijn kritiek op jou ook puur van "verhalen in de wandelgangen", net zoals jij dat ook doet. Maar goed, vanaf hier aub weer ontopic, dwalen wel erg ver af zo.
[ Voor 21% gewijzigd door jep op 04-12-2003 14:54 ]
Als je dat wil ga je toch lekker naar Vuurwerk/NXS/2Fast/etc?
Inderdaad.Snow_King schreef op 04 december 2003 @ 14:58:
Wat is dit nu voor een gezeur? Deze jongens leveren een dienst tegen lage prijzen, ze hebben geen 8 uur per dag telefonische ondersteuning en ze hebben niet "the edge" servers.
Ik zit er een tijdje en tot nu toe is het prima. Als ze dit vol kunnen houden zitten ze wel goed, lijkt mij...
Eensch. Ik werd alleen even snoeihard aangevallen omdat ik geen positieve punten opnoemde. Vonden de vriendjes van pcextreme niet tof. Ik zeg ook: als dit voldoet voldoet 't, doe er je voordeel mee.Snow_King schreef op 04 december 2003 @ 14:58:
Wat is dit nu voor een gezeur? Deze jongens leveren een dienst tegen lage prijzen, ze hebben geen 8 uur per dag telefonische ondersteuning en ze hebben niet "the edge" servers.
Goed gezegdjep schreef op 04 december 2003 @ 15:01:
[...]
Eensch. Ik werd alleen even snoeihard aangevallen omdat ik geen positieve punten opnoemde. Vonden de vriendjes van pcextreme niet tof. Ik zeg ook: als dit voldoet voldoet 't, doe er je voordeel mee.![]()
Verwijderd
Er stond ook overmorgen in mijn post, en dat is gewoon haalbaar hoor.Ehh er bestaat zoiets als een fax. Als jij mij nu een aanvraag formulier toefaxt (+kvk) doet jouw domein het overmorgen om 07.00
Verwijderd
En volgensmij zat ik net een post te lezen maar toen refreshde ik de pagina en was de post weg
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 15:09 . Reden: spelfouten ]
Die is inderdaad ook erg ingewikkeld..Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:07:
@ jep, ik vat die laatste zin niet helemaal van voldoet voldoet 't, en blablabla
Ik zie niets verdwijnen, maar als 't wel zo is zal 't wel ergens goed voor zijn. Back on topic, ik heb mijn zegje gedaan.En volgensmij zat ik net een post te lezen maar toen refreshde ik de pagina en was de post wegHalen de admins in dit forum nu ook al posts uit de topics weg, zo klopt de hele topic toch niet meer
![]()
PCextreme, kunnen jullie die nieuwe kernel erop zetten zonder de rest te beschadigen?
SVP antwoord van pcextreme (dus geen speculaties/speculaas enz)
Verwijderd
Sorry, jep, heb gewoon gekeken naar de informatie zoals die op de website gepresenteerd werd.
Oh ja, dat gezeur over Kvk moet je maar eens mee ophouden, dat hebben de heren al meerdere keren uitgelegd!
"Door veel tevreden klanten en goed lopend bedrijf. Hebben wij besloten om hier nog een schepje boven op te doen. Elk pakket bevat nu onbeperkt dataverkeer!"
Zo'n fouten komen vaak voor. Wat zijn dat voor zinnen?
Help jullie effe t beter te maken, geen flame of whatever!
als dit voldoet dan voldoet 't, doe er je voordeel mee.Verwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:07:
@ jep, ik vat die laatste zin niet helemaal van voldoet voldoet 't, en blablabla
Zo makkelijker?
DaMorpheus schreef op 04 december 2003 @ 15:22:
Zo'n fouten komen vaak voor
Of klopt die zin wel?
Kijk dat is een interessante, goede vraag!DaMorpheus schreef op 04 december 2003 @ 15:15:
Weet je wat lachen is: bij rackshack moet je zelf je server onderhouden (software dan he). Nu is er een nieuwe kernel van linux uit, de vorige had een groot security leak.
PCextreme, kunnen jullie die nieuwe kernel erop zetten zonder de rest te beschadigen?
SVP antwoord van pcextreme (dus geen speculaties/speculaas enz)
Ik hoop ook dat ze hier snel op reageren
[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 04-12-2003 15:24 ]
Ik ben trouwens in verhouding niet klein en ik begin ook niet, maar dat doet er allemaal niet toe.
[ Voor 21% gewijzigd door jep op 04-12-2003 15:25 ]
Verwijderd
Oh en wat is dit dan
Registrant Contact:
QDC Internetservices
Domain Services (domain@qdc.nl)
+31.703279316
FAX: +31.703178560
Kerkweide 44
Leidschendam,
2265 DN NL
Nou hetzelfde dan 3X voor de:
Administrative Contact.
Billing Contact.
Technical Contact.
DNS servers:
DNS1.NAME-SERVICES.COM
DNS2.NAME-SERVICES.COM
DNS3.NAME-SERVICES.COM
DNS4.NAME-SERVICES.COM
DNS5.NAME-SERVICES.COM
Ik d8 dat de domeinnaam op mijn naam zou komen te staan? Dus dat kan dus betekenen: Jij maakt je site beroemt hun zetten hem te koop en hun hebben knaken. Ik ga er nog wel met die lennert over hebben, want dit vind ik vaag. En het lijkt me niet dat iemand hem voor mn neus heeft weggekaapt
Verwijderd
Wat maakt de spelling nou uit? Het is toch alleen maar bemoedigend als onze buitenlandse bewoners op een eerlijke manier hun geld proberen te verdienen? Nederlands is niet echt een makkelijke taal. We hadden dat jaren geleden al af moeten schaffen!DaMorpheus schreef op 04 december 2003 @ 15:22:
PCextreme, nog één tip: loop eens goed door jullie website heen:
"Door veel tevreden klanten en goed lopend bedrijf. Hebben wij besloten om hier nog een schepje boven op te doen. Elk pakket bevat nu onbeperkt dataverkeer!"
Zo'n fouten komen vaak voor. Wat zijn dat voor zinnen?
Help jullie effe t beter te maken, geen flame of whatever!
Het lijkt hier wel: "Zoek stok".
Overigens zou het zeker netter en proffesioneler ogen als de spelling wel 100% was. I agree!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 15:27 ]
ach gut, dat heb ik twee dagen geleden al in deze post aan iedereen gezegd. Nu komen jullie er pas achterVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:25:
Ik d8 dat de domeinnaam op mijn naam zou komen te staan? Dus dat kan dus betekenen: Jij maakt je site beroemt hun zetten hem te koop en hun hebben knaken. Ik ga er nog wel met die lennert over hebben, want dit vind ik vaag. En het lijkt me niet dat iemand hem voor mn neus heeft weggekaapt![]()
Lekker paraVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:25:
Ik d8 dat de domeinnaam op mijn naam zou komen te staan? Dus dat kan dus betekenen: Jij maakt je site beroemt hun zetten hem te koop en hun hebben knaken. Ik ga er nog wel met die lennert over hebben, want dit vind ik vaag. En het lijkt me niet dat iemand hem voor mn neus heeft weggekaapt![]()
Voor zover ik het begrijp komt het op hun naam, maar heb jij onderling met hun een contract dat erop neer komt dat je alles ermee mag doen, en de rechten uiteindelijk ook krijgt.
Staat ergens op hun forum of FAQ, geloof ik
Zo werkt het dus niet he..Voor zover ik het begrijp komt het op hun naam, maar heb jij onderling met hun een contract dat erop neer komt dat je alles ermee mag doen, en de rechten uiteindelijk ook krijgt.
[ Voor 68% gewijzigd door jep op 04-12-2003 15:30 ]
Wat interesseert het mij nu of iemand buitenlands is, daar kijk ik nooit naar. Zorg gewoon dat alles goed is, je eigen website is het ALLERbelangrijkste, dat is je visitekaartje, je eerste indruk! Dus fix die dingen gewoon, boeie of je uit het buitenland komt of niet, vrouw bent of man, blind of doof, gewoon doenVerwijderd schreef op 04 december 2003 @ 15:25:
[...]
Wat maakt de spelling nou uit? Het is toch alleen maar bemoedigend als onze buitenlandse bewonders op een eerlijke manier hun geld proberen te verdienen? Nederlands is niet echt een makkelijke taal. We hadden dat jaren geleden al af moeten schaffen!
Het lijkt hier wel: "Zoek stok".
Overigens zou het zeker netter en proffesioneler ogen als de spelling wel 100% was. I agree!
en dat is heel wat anders dan dat het echt op JOUW naam staat.anandus schreef op 04 december 2003 @ 15:28:
[...]
Lekker para
Voor zover ik het begrijp komt het op hun naam, maar heb jij onderling met hun een contract dat erop neer komt dat je alles ermee mag doen, en de rechten uiteindelijk ook krijgt.
Staat ergens op hun forum of FAQ, geloof ik
Wat denk je zelf als er nu wat mis gaat of als zij failliet gaan? Krijg jij je domein dus niet mee terug hoor
bijvoorbeeld:
JIJ: rechter, het stond op hun forum
RECHTER: dat bestaat nu niet meer
JIJ: maar ze hebben gezegd dat het op mijn naam kwam
RECHTER: hahahahahahahahaha, optiefen maar
jij en je domein krijgen zal je dus kunnen vergeten
[ Voor 20% gewijzigd door Stewie! op 04-12-2003 15:32 ]
is een groot risico
Weet ik ook wel. Ik heb me daar ook niet in verdiept. Ik heb een .tk domein gehuurdjep schreef op 04 december 2003 @ 15:29:
Zo werkt het dus niet he..Het domein staat op jou naam met jou email adres. Dan kun jij dus ook bepalen wanneer je hem gaat verhuizen: nu niet.
Maar hun 'uitleg' staat ergens op hun site
en waar is die uitleg als ze failliet zijn? heb je een contract thuis waar het opstaat?anandus schreef op 04 december 2003 @ 15:34:
[...]
Weet ik ook wel. Ik heb me daar ook niet in verdiept. Ik heb een .tk domein gehuurd
Maar hun 'uitleg' staat ergens op hun site
Dit topic is gesloten.
![]()