woohoo, na veel gepruts ben ik ook binnen op de Ragnarok server, met dank aan The_Dud3 voor de worldpass.
Goed, de eerste indruk:
Bij thuiskomst van werk gisteren op mijn verjaardag nota bene, werd ik verblijd met het postpakketje wat dimensionplus binnen 24 uur bij mij thuis had weten te bezorgen. Hup meteen de CD's erin na het eten, ff registreren en spelen dacht ik ...
Mooi mis. Het eerste uur ging volledig op aan het installeren van het spel en de viewer en aan het registreren. (kon sneller, maar ik wilde eerst ff alles lezen enzo) Maar toen ik de playonline viewer zag, moest ik meteen denken aan .Hack voor de PS2

Erg netjes in mekaar gezet allemaal, met meer opties dan je had durven dromen, dus dat maakte wat goed
Na de registratie begon de horror pas echt goed, want toen moest het spel een update krijgen

Eerst een 7600-tal files downloaden wat vrij snel ging. Mooi dacht ik, dat valt mee ... Maar daarna kwam er nog eens doodleuk een update van 1900 files die maarliefst 2:45 uur downloadtijd kostte op mijn 2Mbit lijntje.
Maar toen dat alles gedaan was en het spel z'n vereiste update had, kon ik eindelijk het spel in. Eerst ff een account aangemaakt, toen een char gemaakt. Gelukkig was dat allemaal idiot-proof gemaakt. Goed, het was inmiddels een uur of 11 's avonds en ik kon eindelijk het spel in.
Graphics zijn

, op een paar ground textures na dan

Maar ...

@ de controls, dang, wat zijn die vervelend. De camera gaat steeds naar het laagste punt toe als je loopt en werkt ook precies in de tegengestelde richting dan wat je verwacht. Met de muis had handiger geweest, maarja.
Iemand hier die z'n PS2 controller op de pc heeft aangesloten? Misschien ga ik dat wel proberen. Kost een eurootje of 10 dacht ik zo'n aansluiting voor je controller op de pc.
Maar ik snap dus niet echt waarom ze een radeon 9000 serie als minimum vereiste neerzetten terwijl het op mijn gemodde raddy 8500 LE perfect @ max details draait

Maarja, dat is vast Square-Enix - logica ...
Nou, uiteindelijk heb ik 30 min rondgelopen op de server en toen was het wel weer tijd om te slapen. Vanmiddag na werk kan ik weer verder prutsen aan het spel, maarja, dat gaat helaas nog zo'n 8.5 uur duren