PSN: Shiver23
Verwijderd
(grappig voorval: me makker vroeg gisteren waar die glimmend ding naast de camera voor diende, ik antwoorde kort ow voor de camera, hij zei: ooohw ..... HEEJ hij is stuk ? ik zeg huh hoezo? ja ik zit te drukken en te drukken maar gebeurd niets.... )
@shiver heb je een grotere variant van je avatar? ik wilde die uploaden naar mijn T610 maar hij is niet schermvullend.....
@ aan alle T610 bezitters, welk programma/middel gebruiken jullie voor het uploaden/downloaden en bijwerken van je T610?
wie heeft ook de master reset gedaan? wie heeft de display inmiddels vervangen?
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 15:09 ]
het heeft haastSYQ schreef op 19 december 2003 @ 14:38:
mensen heel kort vraagje. ik kan aan een t610 vodafone versie komen, geen simlock of wat dan ook. maar wel zon logo op de toestel dus.. is deze net zoals de tmobile logo weg te krassen????
Ja ik wil best wachten hoorVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 14:47:
@tommey nou als je nou even wacht op mijn antwoord van ES, ik heb hun gevraagd welke dongle ze me aanraden, en die spiegel moet je rechts naast de camera plaatsen, daar zit een zwart vlak en dat haal je dus eruit, met die spiegel zie je jezelf als je een foto maakt
Bedankt!
Verwijderd
Verwijderd
IRdA dongle?Ad Hox schreef op 19 december 2003 @ 15:05:
Ja ik wil best wachten hoorMaar ik heb nu toch al een IRdA (dongle?)...en die werkt niet, dus ga toch voor een BT kaartje...maar ik wacht nog wel even op je antwoord
Bedankt!
Verwijderd
Alleen is zo'n PCMCIA kaartjes iets van €70, dus ik wacht even tot ik binnen ben met betfair.com
Verwijderd
ik heb het met een suikerklontje gedaan. Ging perfektSYQ schreef op 19 december 2003 @ 15:08:
de tmobile versie heb ik ook gehad, logo wegkrassen was een eitje met een scheermesje. nou ja, ik ga er gewoon voor
Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:24:
[...]
ik heb het met een suikerklontje gedaan. Ging perfekt
eerst nat gemaakt ofzo??
BT = BluetoothVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:12:
[...]
IRdA dongle?is die dongle infrarood? ik kom ook maar net kijken in de donglewereld, ik heb er 1 geleend die op usb past en volgens mij is het een radiofrequentie? en wat is een BT kaartje?
Ik weet niet wat een dongle is
Verwijderd
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 15:36 ]
hmm grappigVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 15:33:
nee gewoon heel zachtjes eroverheen. Wel even de tastatuur afdekken vanwege de rommel
een dongle is een hardwarematige aanhangselAd Hox schreef op 19 december 2003 @ 15:34:
[...]
BT = Bluetooth
Ik weet niet wat een dongle isik dacht dat dat algemene term is ofzo voor ontvangers (dus ook IRdA). Ik heb dus gewoon een COM1 aansluiting met daaraan een IR portje. Ik weet niet hoe dat heet, maar ik zal het geen dongle maar een IrDA port noemen
in de vorm van een paralelle, seriele en usb aansluiting...
denk aan beveiligingstoepassingen, geheugen, en dus ook communicatie (BT, WiFi etc.)
“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering
Verwijderd
Verwijderd
Dat heb ik dus ook gelezen... En ondanks dat ik wel alle instellingen van mijn provider op papier heb gezet, vind ik het toch een beetje link.marcel067 schreef op 19 december 2003 @ 10:19:
[...]
Volgens mij zijn er nogal wat risico's verbonden aan die 13 sec. truc. Op
http://forum.myt610.net/ heb ik er een en ander over gelezen, ze hadden daar ook nog een andere manier om je geheugen compleet leeg te maken: http://forum.myt610.net/viewtopic.php?t=1839. Als je het mij vraagt is er teveel kans dat er iets fout gaat. Daar heb ik geen zin in dus.
Dan maar wat minder ruimte!
Ik heb een Trust Bluetooth-adapter en daarmee zet ik alles wat ik niet meer gebruik over op m'n pc. Wil ik thema's wisselen of foto's wisselen, dan moet het maar zo...
Verwijderd
als iemand een andere mogellijkheid weet om het weg te halen is ie altijd welkom omt het te vertellen...
Verwijderd
Dat is iig bij mijn tv kaart zo
Verwijderd
IK!Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 17:38:
heeft iemand hier ook al eens de vodafone plaatje op de achterkant van de T610 weg weten te gummmen met de zogenaamde "pennegum"???
als iemand een andere mogellijkheid weet om het weg te halen is ie altijd welkom omt het te vertellen...
Ik heb het logo van Vodafone op de voorkant verwijderd met mijn NAGEL !!
Op de achterkant had ik een vierkant logootje, op de voorkant stond er VODAFONE (+ tekentje van Vodafone)
Voorzichtig wegkrassen met je nagel gaat ook prima... Misschien eerst je nagel even vijlen zodat er een scherp hoekje aan komt.
Bij mij ging het prima en ik heb 0,0 krasjes!!
Ik zou zeggen probeer het met terpetine of zoVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 17:38:
heeft iemand hier ook al eens de vodafone plaatje op de achterkant van de T610 weg weten te gummmen met de zogenaamde "pennegum"???
[ Voor 12% gewijzigd door Mavvie op 19-12-2003 17:56 ]
Verwijderd
Zou ik persoonlijk niet doen... Het is aluminium en misschien wel gespoten aluminium dus je houdt dan lelijke vlekken over denk ik...
Waarom moeilijk doen met chemische goedjes als het ook met je eigen nagel kan??
Je moet even zorgen dat je grip hebt (nagel moet een beetje scherp zijn) maar daarna gaat het prima...!!
Verwijderd
Verwijderd
welk programma/middel gebruiken jullie voor het uploaden/downloaden en bijwerken van je T610?
wie heeft ook de master reset gedaan? wie heeft de display inmiddels vervangen
Verwijderd
Wat bedoel je precies met up- en downloaden en bijwerken?Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 19:08:
een boel T610 bezitters hebben gepost lees ik maar niemand gaat in op mijn vraag:
welk programma/middel gebruiken jullie voor het uploaden/downloaden en bijwerken van je T610?
wie heeft ook de master reset gedaan? wie heeft de display inmiddels vervangen
Ik gebruik Theme Creator Pro 3G in combinatie met Photoshop 7.0 om themes te maken (zie onder)

Verder gebruik ik een Trust Bluetooth-adapter om alle gegevens van telefoon naar pc te verzenden en andersom. Werkt prima...
Resetten heb ik niet gedaan, omdat ik het te link vind...
Verwijderd
en HOE heb je die masterreset gedaan? ik heb al 3 keren fabriekstinstellingen gedaan en snel snel hup hup naar die afbeelding van die bloemetje om het weg te halen maar steeds staat er kan niet verwijderen.... ik neem aan dat JIJ de 13 seconden truuk heb gedaan?Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 19:16:
heb masterreset gedaan, geen display vervangen
@kimskie dat ziet er heel gaaf uit, senks voor de uitleg en het showen...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 20:35 ]
Verwijderd
Je bedoelt dus dat je je toestel helemaal 'schoon' wilt hebben?Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 20:34:
[...]
en HOE heb je die masterreset gedaan? ik heb al 3 keren fabriekstinstellingen gedaan en snel snel hup hup naar die afbeelding van die bloemetje om het weg te halen maar steeds staat er kan niet verwijderen.... ik neem aan dat JIJ de 13 seconden truuk heb gedaan?
@kimskie dat ziet er heel gaaf uit, senks voor de uitleg en het showen...
als het goed is dan blijven die roos en die bloem over;
Eerst alles resetten (fabrieksinstellingen), daarna je telefoon tot de laatste byte volgooien totdat deze zelf meld dat deze vol is, daarna een contact aanmaken met een afbeelding erbij, als je die dan probeert te koppelen aan je account dan komt die ook steeds met het bericht dat ie vol is. gewoon negeren en met de backbutton teruggaan. Dan komt ie vanzelf met de melding dat ie het plaatje niet kan laden en dan kan je hem dus verwijderen. Pak wel eerst die roos en bloem eerst en dan pas de rest, want zodra er plaats vrij is dan komen die thumbnails weer tevoorschijn. (die zitten nl onder de 1 Kb)
Hiermee heb ikzelf mijn toetstel ook vrijgemaakt van die irritante plaatjes
Verwijderd
En weet iemand de standaard blokkeringscode?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 21:41 ]
Verwijderd
@viper8 dat probeerde ik daarstraks ook alleen er stond wel nul bytes bij beschikbaar uiteindelijk maar geen meldingen van "deze mobiel is vol", als ik bij thema kijk is alleen de test.thm, test1.thm, test2.thm gelukt en de overige tot en met test22.thm niet
ik heb een kladblokje gemaakt met AAAAAAAAAAAAAAAA erin totdat ik er 1 had van ruim 2 Mb en de overige waren 5 bytes enz( en de extensie verandert naar THM)
affijn het is een los toestel dus hij is niet zo erg vervuild met troep van een provider, alleen de ringtones + bloempjes mogen eruit
de rare gezichtjes plus klokkie, dat verwijderen lukt nog wel
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 22:13 ]
tis me ook gelukt om met een suikerklontje (!) het geheel te verwijderen, dus klepje + logo voorop. alleen enig idee hoe ik het vodafone troep eruit kan halen. ze hebben het werkelijk vol mee gestopt, bij elke optie zit wel een vodafone + sonyericcons linkje. zwaar irritantVerwijderd schreef op 19 december 2003 @ 17:54:
[...]
IK!
Ik heb het logo van Vodafone op de voorkant verwijderd met mijn NAGEL !!![]()
Op de achterkant had ik een vierkant logootje, op de voorkant stond er VODAFONE (+ tekentje van Vodafone)
Voorzichtig wegkrassen met je nagel gaat ook prima... Misschien eerst je nagel even vijlen zodat er een scherp hoekje aan komt.
Bij mij ging het prima en ik heb 0,0 krasjes!!
Daar heb je inderdaad een goed punt, dit zal ook wel bij mij zo zijn. De software werkt helaas niet met Windows 95 dus de IR (die overigens wél werkt) kan ik niet op mijn laptop gebruiken. Dat wordt een BT kaart aanschaffen.Verwijderd schreef op 19 december 2003 @ 17:53:
De reden waarom die infrarood niet werkt, is dat een tv kaart wordt geleverd met een 'infrarood-receiver' en geen IRDA adapter. Die infrarood receiver heeft alleen een sensortje die ontvangt en kan dus niet zenden.
Dat is iig bij mijn tv kaart zo
[ Voor 3% gewijzigd door Ad Hox op 20-12-2003 10:46 ]
Verwijderd
haha, ja waar een suikerklontje wel niet goed voor kan zijn he?SYQ schreef op 20 december 2003 @ 01:28:
[...]
tis me ook gelukt om met een suikerklontje (!) het geheel te verwijderen, dus klepje + logo voorop. alleen enig idee hoe ik het vodafone troep eruit kan halen. ze hebben het werkelijk vol mee gestopt, bij elke optie zit wel een vodafone + sonyericcons linkje. zwaar irritant
Maar je hebt wel gelijk... ik heb ook heel veel dubbele links: 2 thema's, 2 ringtones, 2x Sony-Ericsson... enz.
Je moet echt oppassen dat je niet per ongeluk de verkeerde aanklikt, anders maakt ie alweer meteen verbinding met Vodafone Live! Hebben ze volgens mij gewoon expres gedaan, zodat je je vergist en zij weer aan je verdienen

yeah tnx !Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 12:08:
[...]
haha, ja waar een suikerklontje wel niet goed voor kan zijn he?![]()
Maar je hebt wel gelijk... ik heb ook heel veel dubbele links: 2 thema's, 2 ringtones, 2x Sony-Ericsson... enz.
Je moet echt oppassen dat je niet per ongeluk de verkeerde aanklikt, anders maakt ie alweer meteen verbinding met Vodafone Live! Hebben ze volgens mij gewoon expres gedaan, zodat je je vergist en zij weer aan je verdienen

nu nog de software er proberen af te gooien
Verwijderd
Verwijderd
Ook ik heb een T610 uit Singapore laten meenemen die beplakt was met vodafone stickers (die er binnen 5 minuten af waren
Verwijderd
je bedoelt: je heb je mobiel geflashed? hoe deed je dat dan?Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 18:42:
Ik heb de originele firmware eropgezet, veel mooier als die vodafoneshit. Van mij hadden ze die echt niet hoeven te veranderen. Die originele icoontjes van SonyEricsson zijn toch veel mooier..............
Verwijderd
Heb ik bij een adresje laten doen, samen met unlocken om het compleet te makenVerwijderd schreef op 20 december 2003 @ 19:53:
[...]
je bedoelt: je heb je mobiel geflashed? hoe deed je dat dan?
Dus ik heb em origineel laten maken.
Verwijderd
Ik lees overal op internet dat speciaal met codafone software problemen zijn om die te verwijderen met een simpele firmware installatie, het icoontje linksboven blijft ' vodafone live' en de profielen voor gprs etc blijven ook, klopt dat?Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 18:42:
Ik heb de originele firmware eropgezet, veel mooier als die vodafoneshit. Van mij hadden ze die echt niet hoeven te veranderen. Die originele icoontjes van SonyEricsson zijn toch veel mooier..............
Mijn icoontjes zijn overigens wel allemaal hetzelfde als de originele.
Kun je die 'vodafone live icon niet editen (het adres wat er achter hangt bedoel ik)?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2003 20:17 ]
Eh waar was dat adresje... provincie (anders wordt die arme jongen helemaal gek van de emailtjes die die krijgtVerwijderd schreef op 20 december 2003 @ 19:59:
[...]
Heb ik bij een adresje laten doen, samen met unlocken om het compleet te maken.
Dus ik heb em origineel laten maken.
[ Voor 15% gewijzigd door Hoedje op 21-12-2003 17:36 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Dit zal misschien door een modje als 'warez-request' aangezien kunnen worden.w-k-pieters schreef op 20 december 2003 @ 20:08:
[...]
Eh waar was dat adresje... (plaatsnaam, provincie ofzo...)
Als ik jou was zou ik die vraag verwijderen, en hem dan via MSN/ICQ/meel aan hem vragen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Verwijderd
met die originele firmware erop zie je helemaal niks meer van die vodafone. weet niet over welk icoontje je het hebt (linksboven?). Nadat je die nieuwe firmware op je telefoon hebt laten zetten dan kan je zelf de instellingen van vodafone invoeren. die 'livebutton', rechtsonder zie is dan weg en is een snelkoppeling geworden voor BT aanzetten, notities en IR.Verwijderd schreef op 20 december 2003 @ 20:00:
[...]
Ik lees overal op internet dat speciaal met codafone software problemen zijn om die te verwijderen met een simpele firmware installatie, het icoontje linksboven blijft ' vodafone live' en de profielen voor gprs etc blijven ook, klopt dat?
Mijn icoontjes zijn overigens wel allemaal hetzelfde als de originele.
Kun je die 'vodafone live icon niet editen (het adres wat er achter hangt bedoel ik)?
Verwijderd
dus als iemand mij mischien een adres kan geven van een SonyEricsson Service Point in de buurt van Tilburg...als het hier niet op het forum mag dan plz naar mun email redmasters7@hotmail.com
thnx
dus geen download links naar eventuele illegale progs!
hey het valt me nu pas op. je hebt rechtsonder "MEER" staan terwijl je een vodafone versie hebt zeg je.. hoe heb je dat geflikt????
Heb even mijn sim in een ander toestel gedaan en daar werkte het wel
Heb telfort en smscentrale staat goed ingevuld. Verder staat ook het geheugen lang niet vol dus ik snap niet waar het aan ligt
Iemand enig goed advies?
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je naar een site link waar veel illegale en gekraakte programma's op verkrijgbaar zijn.bohdi schreef op 21 december 2003 @ 19:15:
[knip]
Het is gewoon mogelijk om een mobiel te "unbranden". Maar lees zelf op http://www.ik-hem-maar-niet-geqoute.com
Als ik jou was zou ik je link verwijderen, een modje meelen of het mag, en hem daarna eventueel weer plaatsen.
-
Maar..
Kun je internetten/wappen/Grps'en via zo'n Bluetooth dongle?
Als zo'n Dongle aangsloten zit op je Pc met I-net , dan kan toch je Telefoon gebruik maken van je bandbreedte?
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
er reageren nog altijd mensen met een T610 maar (bijna) niemand verteld welk proggie ze gebruiken voor de T610?
edit: deze dongle is geleend en dus moet ik zelf er 1 hebben. ik heb een boel dongles gezien en wat ik weten wil is bijv een TDK (bekend van cassetebandjes) dongle kost 50 euro en eenzelfde dongle als ik nu heb wordt van 75 naar 50 euro aangeboden op internet en nog 1 andere dongle voor 59 euro dat worldphone bluetooth usb adapter heet. kortom een boel dongles met een boel uiteenlopende software. welke hebben jullie en welke zouden jullie me aanraden en waar moet ik op letten? moet ik class 1.1 nemen of 2.0 of maakt dat toch nix uit?
wat betreft het weghalen van domme plaatjes en ringtones, das alleen om extra ruimte te krijgen. ik heb het opgegeven iig, want na battery eruit gehaald te hebben of opnieuw een fabrieksreset gedaan te hebben is alles weer terug, ik dacht dat ik er voorgoed ervan af zou zijnmaar dus niet
Anderen hebben troep van vodafone erin zitten en die hebben pas echt wat te klagen....
tot slot: het zou gaaf zijn als je mobiel kon inloggen op de computer (dus niet andersom want dat kan dan wel) terwijl het op internet zit, dat zou een stuk sneller zijn met downloaden en als echte voordeel ook nog gratis.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 02:44 ]
MrTweak: Welke software heb je het nou over?
Als je de bluetooth-software van je dongle hebt geinstalleerd kan je via die software ook in je telefoon "browsen" om plaatjes, thema's, ringtones e.d. erin te zetten of eruit te halen.
Kijk maar eens in mijn startpost.Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 01:39:
edit: deze dongle is geleend en dus moet ik zelf er 1 hebben. ik heb een boel dongles gezien en wat ik weten wil is bijv een TDK (bekend van cassetebandjes) dongle kost 50 euro en eenzelfde dongle als ik nu heb wordt van 75 naar 50 euro aangeboden op internet en nog 1 andere dongle voor 59 euro dat worldphone bluetooth usb adapter heet. kortom een boel dongles met een boel uiteenlopende software. welke hebben jullie en welke zouden jullie me aanraden en waar moet ik op letten? moet ik class 1.1 nemen of 2.0 of maakt dat toch nix uit?
T610 mini-FAQ
-
Verwijderd
Verwijderd
Ik besefte het te laatGinz schreef op 21 december 2003 @ 22:30:
[...]
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je naar een site link waar veel illegale en gekraakte programma's op verkrijgbaar zijn.
Als ik jou was zou ik je link verwijderen, een modje meelen of het mag, en hem daarna eventueel weer plaatsen.
Niet gevonden.Shiver23 schreef op 22 december 2003 @ 08:53:
MSN is mogelijk. Dit is al meerdere malen genoemd in het topic. Lees het nou even door. Sommige vragen zijn echt al zo vaak gesteld.
Kun je ook vertellen waar ?
Andersom moet toch wel kunnen ?"Ik heb geen kaas gegeten van Telefoons" (T-610)
Maar..
Kun je internetten/wappen/Grps'en via zo'n Bluetooth dongle?
Als zo'n Dongle aangsloten zit op je Pc met I-net , dan kan toch je Telefoon gebruik maken van je bandbreedte?
Verwijderd
hier4POX schreef op 22 december 2003 @ 14:13:Niet gevonden. Kun je ook vertellen waar ?
Ja dit kan, via de interne modem van je T610. Deze kun je laten connecten via bluetooth, IR of datakabel met je computer.4POX schreef op 22 december 2003 @ 14:13:Andersom moet toch wel kunnen ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 14:21 ]
Verwijderd
heb gelezen maar er wordt alleen verwezen naar een MSI bluetooth in de pricewatch, verder nix. daar vraag ik niet keer op keer om?
@ shiver23:ik vroeg je wat in een eerdere post, je leest hem zelf ook niet goed, de software die bij mijn dongle zat werkt nog wel maar ik kan de afbeelding pas bekijken als het OP mijn computer staat. de meegeleverde software bij de mobiel werkt niet, in eerdere posts kon je dat lezen.............
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2003 15:04 ]
Verwijderd
zo precies mogelijk:Shiver23 schreef op 22 december 2003 @ 15:07:
Leg dan nog eens uit welke software je precies bedoelt?
bij mijn usbdongle meegeleverde software is XTNDConnect Blue Manager 3.1 (de laatste nieuwste versie) vind het proggie de mobiel bij het openen van zichzelf. het kan geen afbeeldingen weergeven, enkel de file namen. ik moet het kopieren naar de harde schijf en dan pas kan ik ze bekijken. verder houdt hij de blue connectie vast waardoor de mobiel bluetooth niet uitwilt ( optie is wazig omdat het bezig is ) en dat houdt ie desnoods dagen vol. enige oplossing is de software echt killen door rechtsonder naast klokkie afsluiten te kiezen en niet voor sluiten in proggie zelf. dan pas is de bluetooth connectie eindelijk verbroken.
bij mijn T610 meegeleverde software is: SE MMS en SE image editor en Dial-Up Networking Wizard. alle 3 vinden zij bij openen een paar keren een T610 op verschillende COMs maar dan krijg ik een eindresultaat met een veldje waaruit ik 1 mobiel moet kiezen. echter dat veld is leeg/blanco en ik kan nix kiezen dus de OK knopje is wazig en niet te gebruiken dus, het enige wat ik nog kan aanklikken is annuleren. als je erna het programma nog 100 keren opent krijg je steeds weer hetzelfde als ik daarnet beschreef, de 3 programma hebben amper wat om in te stellen, ik kan geen com toewijzen of afwijzen enz. de Dial UP Networking zoekt bij openen steeds de MS outlook die ik niet heb en ook niet wil gebruiken.....
daarom vraag ik keer op keer: wie heeft welke dongle en welke programmaatje? ik wil er oa 1 met meer mogelijkheden zoals het eenvoudig maken/beindigen van verbinding, afbeeldingen gelijk kunnen zien, afbeeldingen manipuleren, een eigen thema maken, mms creeren. zoals gezegd heb ik een paar dongles gevonden van verschillende merken maar ben bang dat de bijgeleverde software waardeloos is, over de dongle zelf maak ik me niet zo een zorgen de kwaliteit zit wel goed....
oke nog duidelijker kan ik niet zijn om 6 uur smorgens
Het werkt pefect.
Eerder in deze Topic werd er een link neergezet dat Bluetooth drivers van MSI bevat, die heb ik dus geinstalleerd.
Heb al Thema's/Ringtones/Foto's/mms etc geupload naar mijn telefoon.
Ik denk als je Thema's/Foto's/sync OL Applz/mms maakt met de meegeleverde software van SE, kun je het verzenden met de dongle.
Hij zet de bestanden automatisch op z'n plek.
Het beindigen van de verbinding werkt bij mij wel goed.
Bij de MSI dongle zit wel een CD bij, maar die heb ik nog niet geopend.
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Ik heb de goedkoopste genomen die ik kon vinden: een WLinx voor 29 euro. Bijgeleverd een CDtje met drivers, en verder gebruik ik XTNDConnect van SE.Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 05:56:
daarom vraag ik keer op keer: wie heeft welke dongle en welke programmaatje?
Afbeeldingen gelijk kunnen zien, bedoel je daarmee dat je je foto's wil bekijken terwijl ze op de telefoon staan? Dat zou inhouden dat je elke keer als je verbinding maakt, 'ie alle plaatjes moet gaan binnenhalen. Zal wel even duren voordat je ze allemaal op je scherm krijgt. Afbeeldingen manipuleren? Kan je daar niet veel beter een 'echt' grafisch pakket voor gebruiken? Thema's kan je maken met het gratis verkrijgbare programmaatje Theme Creator Pro 3. MMSjes heb ik nooit gemaakt op de compu, maar daar zijn ook gewoon programmaatjes voor van SE. Wil je nu specifiek al die functies in 1 programma? Waarom?ik wil er oa 1 met meer mogelijkheden zoals het eenvoudig maken/beindigen van verbinding, afbeeldingen gelijk kunnen zien, afbeeldingen manipuleren, een eigen thema maken, mms creeren.
Ik heb niet het idee dat je met de ene bluetooth dongle driver meer kan bereiken dan de andere. Die maakt slechts de verbinding. Het gaat toch om de software die je daarnaast gebruikt, en die krijg je niet bij de dongle.zoals gezegd heb ik een paar dongles gevonden van verschillende merken maar ben bang dat de bijgeleverde software waardeloos is, over de dongle zelf maak ik me niet zo een zorgen de kwaliteit zit wel goed...
Als je hem alleen met je t610 gaat gebruiken, heb je aan class 1.1 genoeg, aangezien je t610 ook class 1.1 is (bereik 10 meter). Class 2 heeft een bereik van 100 meter, maar dat moeten beide apparaten ondersteunen (wat je t610 dus niet doet). Als je die dongle ook nog gaat gebruiken voor bijvoorbeeld een draadloos LAN, kan je beter voor de class 2 gaan.moet ik class 1.1 nemen of 2.0 of maakt dat toch nix uit?
Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility
Het is juist andersom:JanPedaal schreef op 23 december 2003 @ 10:57:
Als je hem alleen met je t610 gaat gebruiken, heb je aan class 1.1 genoeg, aangezien je t610 ook class 1.1 is (bereik 10 meter). Class 2 heeft een bereik van 100 meter, maar dat moeten beide apparaten ondersteunen (wat je t610 dus niet doet). Als je die dongle ook nog gaat gebruiken voor bijvoorbeeld een draadloos LAN, kan je beter voor de class 2 gaan.
[center]Bluetooth Classes range:[/center] | ||
Bluetooth Class: | ||
Class 1 | ||
Class 2 | ||
Class 3 |
[center]Bluetooth Classes:[/center] | ||
Product naam: | ||
Telefoons: | ||
SonyEricsson T610 | ||
SonyEricsson P800 | ||
SonyEricsson Z1010 | ||
Nokia 6230 | ||
Nokia 6310i | ||
Nokia 6600 | ||
Bluetooth Dongles: | ||
MSI | ||
MyCom | ||
SiteCom |
[ Voor 56% gewijzigd door Ginz op 23-12-2003 11:52 ]
-
Verwijderd
dat als er verbinding is door middel van Bluetooth bijv ik op mijn monitor van de computer kijk dat ik de afbeeldingen gelijk kan zien, nu kan ik alleen filenames aflezen en niet de afbeeldingen bekijken, wil ik 1 bepaald fotootje bewaren op HDD dan moet ik in de mobiel opzoeken welk nr of naam deze had of alle afbeeldingen naar harde schijf verplaatsen voor die ene foto
Thema's kan je maken met het gratis verkrijgbare programmaatje Theme Creator Pro 3.
oke
MMSjes heb ik nooit gemaakt op de compu, maar daar zijn ook gewoon programmaatjes voor van SE.
die proggies van SE werken dus niet bij mij....
Wil je nu specifiek al die functies in 1 programma? Waarom?
gemak?
Ik heb niet het idee dat je met de ene bluetooth dongle driver meer kan bereiken dan de andere. Die maakt slechts de verbinding. Het gaat toch om de software die je daarnaast gebruikt, en die krijg je niet bij de dongle.
ik heb het dan ook niet over de driver maar de meegeleverde software BIJ een dongle en bij deze dongle kreeg ik XTNDConnectManager. dat is het enige wat nog werkt met de T610. de andere 3 SE proggies kan ik niet gebruiken om 1 of andere vage reden en dat beschreef ik de vorige keer al
Is dat niet gewoon een kwestie van je weergave van de directory aanpassen in je windows?Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:21:
@janpedaal Afbeeldingen gelijk kunnen zien, bedoel je daarmee dat je je foto's wil bekijken terwijl ze op de telefoon staan?
dat als er verbinding is door middel van Bluetooth bijv ik op mijn monitor van de computer kijk dat ik de afbeeldingen gelijk kan zien, nu kan ik alleen filenames aflezen en niet de afbeeldingen bekijken, wil ik 1 bepaald fotootje bewaren op HDD dan moet ik in de mobiel opzoeken welk nr of naam deze had of alle afbeeldingen naar harde schijf verplaatsen voor die ene foto
Dit heeft volgens mij niets met specifieke software te maken.
Wel degelijk.Verwijderd schreef op 23 december 2003 @ 11:21:
[knip]
Ik heb niet het idee dat je met de ene bluetooth dongle driver meer kan bereiken dan de andere. Die maakt slechts de verbinding. Het gaat toch om de software die je daarnaast gebruikt, en die krijg je niet bij de dongle.
ik heb het dan ook niet over de driver maar de meegeleverde software BIJ een dongle en bij deze dongle kreeg ik XTNDConnectManager. dat is het enige wat nog werkt met de T610. de andere 3 SE proggies kan ik niet gebruiken om 1 of andere vage reden en dat beschreef ik de vorige keer al
Deze driver heb ik laatst gedownload, en die werkt beter dan de bijgeleverde driver van mijn MSI BT dongle.
Deze ondersteund bijvoorbeeld wel de voice-gateway profile.
-
Daarnaast hebben je andere BT apparaten ook ondersteuning nodig voor de profielen. Het ontwikkelen/in licentie nemen van een software stack voor een bepaald profiel kost geld en dus zijn vaak niet alle mogelijke profielen ondersteund, ook omdat het bijvoorbeeld weinig zin zou hebben als je T610 het HID profile zou ondersteunen (Human Interface Device, oftewel: zo'n Microsoft of Logitech BlueTooth keyboard en muis kun je dus niet op je telefoon gebruiken). Ook mijn Palm ondersteunt HID niet en daar is het weer best jammer van
Veel van de functies van een profile zitten al in de stack zelf. Network access bijvoorbeeld wordt geheel door Widcomm geregeld (zodat ik met mijn Palm, via BlueTooth, via mijn PC Internet op kan). Een paar dingetjes zijn duidelijk services op een hoger nivo: bijvoorbeeld PC Control is niet een standaard BT profile of zo, maar maakt wel gebruik van het BT ser. comm. profiel.
Kortom de gebruikte drivers maken een wereld van verschil en bij iedere nieuwe Widcomm versie is het weer spannend te zien wat er nu weer aan nieuwe functies toegevoegd zijn
Verwijderd
pfffffft al 3 posts en nog wordt ik niet begrepen. hieronder een screendump, vertel me ff wat voor afbeelding de 1e,2e,3e,4e enz is en wie of wat erop staat? kun je dat niet zien? waarom niet? omdat het een icoon is en geen voorbeeldweergave. en ik heb het hele programma gehad dus het zit er gwoonweg niet in! dus moet ik het eerst naar harde schijf verplaatsen voor ik het kan zien. en nee dus nix met windows te maken of drivers.....Shiver23 schreef op 23 december 2003 @ 11:44:
Is dat niet gewoon een kwestie van je weergave van de directory aanpassen in je windows?
Dit heeft volgens mij niets met specifieke software te maken.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 21:37 ]
Het kan gewoon niet, wat je wilt.
Calm down tweak! Here, have some coffee
[ Voor 75% gewijzigd door Shiver23 op 23-12-2003 18:02 ]
Verwijderd
zegggg dat dan gelijk ipv me 3 uitgebreide posts te laten schrijven.....Shiver23 schreef op 23 december 2003 @ 17:59:
Pfffft, we proberen je te helpen hoor!
Zet die dir eens op details?
Als dat niet werkt kan het niet.
Calm down tweak! Here, have some coffee
ok tijd voor koffie..
edit: details uiteraard geprobeerd, dan krijg je grootte, en nog wat dingen maar geen afbeeldingweergave....
edit2: gebruik jij de SE programmaatjes niet?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2003 18:08 ]
Verwijderd
Als ik bij wap profielen vodafone live wil weghalen kan ik heb menu niet selecteren want het is beveiligd.
Hoe krijg ik dit allemaal weg, want ik heb er een tmobile kaart in en wap via T-zones.
Via de officieele manier niet.Verwijderd schreef op 24 december 2003 @ 17:52:
ik heb een t610 met het menu in vodafone stijl, en er zit ook een vodafone tabblad.
Als ik bij wap profielen vodafone live wil weghalen kan ik heb menu niet selecteren want het is beveiligd.
Hoe krijg ik dit allemaal weg, want ik heb er een tmobile kaart in en wap via T-zones.
Via de niet officieele manier kan het wel, maar daar mogen wij het helaas hier niet over hebben.
-
heb je dat met die kabel gedaan die ze noemen ? of gewoon via een dongle ofzo ?SYQ schreef op 24 december 2003 @ 21:02:
en weg is vodafone! zoals eerder aangekaart mag dit eigenlijk niet, maar boeie
(het kan dus wel)
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Nu heb ik er meteen een TDK bluetooth adapter erbij gekocht.
De installatie hierval lukt prima en kan ook connectie met mijn T610 krijgen.
Vervolgens heb ik de software die bij de T610 zit geinstalleerd. Nu probeer ik te synchroniseren, maar krijg iedere keer de melding dat mijn telefoon niet gevonden kan worden
Is dit een bekend probleem icm een TDK bluetooth adapter???
misschien domme opmerking, maar heb je bluetooth op je telefoon wel aanstaan...??Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 20:25:
Ik heb nu eindelijk een T610![]()
Nu heb ik er meteen een TDK bluetooth adapter erbij gekocht.
De installatie hierval lukt prima en kan ook connectie met mijn T610 krijgen.
Vervolgens heb ik de software die bij de T610 zit geinstalleerd. Nu probeer ik te synchroniseren, maar krijg iedere keer de melding dat mijn telefoon niet gevonden kan worden![]()
Is dit een bekend probleem icm een TDK bluetooth adapter???
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
Yup...want via de standaard geinstalleerde driver van de TDK kan ik wel connectie krijgen naar mijn T610.DoD Cerberus schreef op 25 december 2003 @ 20:29:
[...]
misschien domme opmerking, maar heb je bluetooth op je telefoon wel aanstaan...??
Maar zodra ik de bijgeleverde software van SE wil gebruiken krijg ik de melding dat ie geen connectie (unable to detect phone) kan maken.
*EDIT*
Ik draai als OS Windows 2000 Professional met SP4
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2003 22:37 ]
Verwijderd
als je teruggelezen had had je gezien dat ik alleen de software kan gebruiken die bij de dongle zat. de SE software kan niet konnekten of de T610 vinden.
ikke Xp proffesional met alle updates....
Verwijderd
Verwijderd
hier wist ik niets van... ik heb hem gevonden maar welk com moet ik toewijzen dan? in de dongle staan 4 dingen:Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 23:55:
Juistem, kijk in het Configuratiescherm, daar zou Option Phone Monitor moeten staan, dan bij com poorten kijken en de poort die je in je BT dongel software heb geselcteerd hier ook aan de telefoon binden, dan zou het moeten werken.
*Port DUN = COM4
*Port FAX = COM6
*Port LAN = COM5
*Port SERIAL = COM3
de ES software stond nog op COM 1 en 2
edit: ik heb terug gelezen en vond 1 postje vaniemand die zei dat je serial moest instellen. dus de rest gebruik ik niet klopt dat? wat is DUN eigenlijk en kan je met FAX soms via dongle faxen? LAN is voor ....?
edit2: de T610 is nu eindelijk gevonden zegt de imageprogramma. sluit ik de XTND af dan heeft de imageprogramma geen verbinding meer. oke overnieuw gedaan en beide programma aangeklikt en opengelaten en dan wil ik als proef 1 plaatje uploaden, dat klokkie draait zoveel keren rond en dan beng foutmelding plaatje is niet succesvol overgezet. en daarna lukt het ineens 1 keer wel. ik druk annuleren en doe het nog 1 keer om te kijken of het klopt. nee hoor weer beng foutmelding. pfffffffffffttttt..... kon SE nu echt niet betere software dan dit geven dat voor zowel whizkiddies als nOObz geschikt zou moeten zijn??
edit3: ik heb trouwens de laatste nieuwste updates van image en mms van SE gedownt, behalve een mooie uiterlijk verder nix veranderd
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 00:47 ]
En wat is dat voor een flut #SonyEricsson channel op IRC?
R4C003 is uit (Dat Wordt Weer Terminatoren),
dit is ook de firmware van de nieuwe T630.
check:
http://www.howardforums.c...2BT610+%2Bnew+%2Bfirmware
En R6B003 lees ik net.
[ Voor 45% gewijzigd door WietBoer op 26-12-2003 03:38 ]
Verwijderd
ik lees trouwens op die engelse site iets over winamp besturen met deze mobiel????
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 09:36 . Reden: ik vond mijn post ineens niet volledig genoeg. ]
Verwijderd
Hmmm...ik heb via Option Phone Monitor de juiste COM poort (waar mijn BT dongle opzit) op status enabled gezet. Tevens reserved op yes gezet.Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 23:55:
Juistem, kijk in het Configuratiescherm, daar zou Option Phone Monitor moeten staan, dan bij com poorten kijken en de poort die je in je BT dongel software heb geselcteerd hier ook aan de telefoon binden, dan zou het moeten werken.
Wat ik tevens vreemd vind is dat de extra software TDK om o.a. je telefoonnummers bij te werken mijn telefoon ook niet kan vinden.
Verwijderd
jah, met jeyo remote (www.jeyo.com), kun je bijna alles op je comp vanaf je telefoon mee besturen. is alleen wel trial versie, anders moet je ervoor betalen.Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 08:04:
ik heb geen vodafone shit of wat dan ook op mijn T610 maar er zijn extra features zoals video opnemen en zoomfunctie (als dat al zo is, is nergens bevestigd maar alvast deze vraag he). dus ik wil weten of er in den haag adresjes zijn die dit flashen? gebruik eventueel mijn mailadres om te antwoorden.
ik lees trouwens op die engelse site iets over winamp besturen met deze mobiel????wie kan me iets meer vertellen daarover?
er is ook nog een gratis proggie, ongeveer hetzelfde.. ik zoek het wel ff op
-edit-
proggie gevonden, heet pc control, kun je vanaf hier downloaden
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 16:05 . Reden: proggie gevonden! ]
Verwijderd
jah, ik zoek ook iemand in omgeving den haag, die nieuwe firmware op mn t610 kan zettenwessel99 schreef op 26 december 2003 @ 12:20:
Iemand in de buurt van Tilburg die m'n foon wil terminatoren?
Verwijderd
ik zoek eigk ook zoon iemand in de buurt van tilburg...dus als iemand kan helpen???wessel99 schreef op 26 december 2003 @ 12:20:
Iemand in de buurt van Tilburg die m'n foon wil terminatoren?
Verwijderd
Ik heb het ook gedownload op mn notebookVerwijderd schreef op 26 december 2003 @ 16:03:
[...]
jah, met jeyo remote (www.jeyo.com), kun je bijna alles op je comp vanaf je telefoon mee besturen. is alleen wel trial versie, anders moet je ervoor betalen.
er is ook nog een gratis proggie, ongeveer hetzelfde.. ik zoek het wel ff op
-edit-
proggie gevonden, heet pc control, kun je vanaf hier downloaden
Vervolgens geinstalleerd
Bluetooth COMpoort ingeschakeld (COM6)
dan staat er een bluetooth verbinding in het scherm van mn T610
Dan start ik PC Control
PCControl connect op COM6, vervolgens staat er bij PCControl: connected
Maar in Applicaties vind ik geen applicatie om mn pc te bedienen
wat doe ik fout?
Verwijderd
als ie connected is moet je ook naar verbindingen > accesoires > pc controlVerwijderd schreef op 26 december 2003 @ 18:25:
[...]
Ik heb het ook gedownload op mn notebook
Vervolgens geinstalleerd
Bluetooth COMpoort ingeschakeld (COM6)
dan staat er een bluetooth verbinding in het scherm van mn T610
Dan start ik PC Control
PCControl connect op COM6, vervolgens staat er bij PCControl: connected
Maar in Applicaties vind ik geen applicatie om mn pc te bedienen![]()
wat doe ik fout?
Verwijderd
Verwijderd schreef op 26 december 2003 @ 18:35:
[...]
als ie connected is moet je ook naar verbindingen > accesoires > pc control

Thanks zal t strax ns proberen
& hij doet t
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 18:42 ]
Verwijderd
Ik ben nieuw hier en heb ook een sony ericsson T610 en alleen heb ik een probleem.
Als ik een mms ontvang van iemand met een Nokia 7650 krijg ik in beeld nadat hij gedownload is: berichtformaat incorrect. En kan ik hem dus niet openen. Wat zou hier het probleem van kunnen zijn? Een paar weken geleden kon ik wel gewoon mmsjes van hem openen zonder problemen, maar nu opeens niet meer. Weet iemand wat ik hieraan kan doen??
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,
-x- lianne

Ideaal, gewoon de iso-stekker waar je speakers je radio in gaan loshalen, deze stekker ertussen, microfoon opplakken (heb 'm zelf linksboven aan m'n raamstijl gehangen) en het bedieningspaneel (met knoppen voor opnemen/ophangen, volume zachter, volume harder en voicedial) op m'n dashboard geplakt (draadjes uiteraard netjes weggewerkt) en gaan met die banaan!
1x pairen door een knopje 2 sec in te houden op het apparaat, code 1234 (kan dus alleen in die 10 sec dat je het apparaat in pair mode zit, ik was ook al bang dat iedereen zomaar m'n carkit kon pairen

Carkit gaat aan als je de motor start, en eventuele gesprekken die je dan aan het voeren was gaan meteen over de speakers! Je radio hoeft niet eens mute te ondersteunen, daar de isostekker die je ertussen plaatst een dimmer heeft (in de bluetooth control box), en hij dan zelf het geluid versterkt over je speakers!
Er zit ook een losse speaker bij (heb ik niet gebruikt) waarmee je hem via een 12v lijntje (geschakeld aan je contact) als "standalone" kunt gebruiken, maar met die iso stekker was het lekker plug & Play!
voor 89 euro (nog niet de prijs van zo'n stom oortje) echt een prima investering, en geen ruis of galm of niets!
Ik gok dat die kerel er nog wel meer heeft (heb die van mij van de week opgehaald, en de ad staat er sinds november??):
http://www.marktplaats.nl...%3Fq%3Dbluetooth%2Bcarkit

Dit topic is gesloten.