Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 6 | |||
|
[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 30-12-2003 11:00 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Het Grote SonyEricsson T610 topic - Deel 6 | |||
|
[ Voor 27% gewijzigd door Xandrios op 30-12-2003 11:00 ]
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Anoniem: 85511
http://www.mirc.com/olof schreef op 10 november 2003 @ 22:26:
Ik heb een vragje aan gebruikers van het tweakers IRC.
Wat is dat in vredesnaam en hoe zou ik dit ook kunnen gaan gebruiken? Ik heb geen enkele ervaring met IRC (ik neem aan dat het iets van een chat is?).
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
[ Voor 22% gewijzigd door foske op 10-11-2003 23:23 ]
Oja, dat is natuurlijk ook een optie. Toch de rode nemen, en dan een losse behuizing kopen via internet.Fossie schreef op 10 november 2003 @ 23:22:
nou ik ga denk toch de rode bestellenism orange 20eur... maar smaken verschillen hehh
(rood is voor de avonturier, grijs voor het behouden persoon
)
edit:
en als ik nog wat rustiger wordt, frummel ik ergens wel zon cover vandaan
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Anoniem: 61758
Je provider zal het leuk vinden als je expres veel beltFossie schreef op 10 november 2003 @ 23:48:
arg eigenlijk wil ik alleen maar horen dat het een stomme telefoon is, ik weet namelijk nog niet zeker of ik nou van mijn prepaid moet afstappen of niet.....![]()
en nu ik de laatste tijd aan het kijken ben hoeveel ik bel, bel ik juist express veel via mijn mobiel, ik ben echt slecht...
Niet zo heel veel verschil denk ik; gewoonweg omdat de camera een beetje sucky is van de t610.martincm schreef op 11 november 2003 @ 00:02:
Iemand al ervaringen met foto's die gemaakt zijn i.c.m de flitser, t lijkt me wel een gaaf ding mits je er ook een beetje resultaat mee behaald. Iemand screens??
Anoniem: 46009
Wat verwacht je zelf?martincm schreef op 11 november 2003 @ 00:02:
Iemand al ervaringen met foto's die gemaakt zijn i.c.m de flitser, t lijkt me wel een gaaf ding mits je er ook een beetje resultaat mee behaald. Iemand screens??
PSN: Shiver23
Anoniem: 54991
Anoniem: 54991 in "Sony Ericsson T630"Shiver23 schreef op 11 november 2003 @ 09:30:
T630 heeft zelfde camera.
Is behalve een TFT-scherm en nieuwe software identiek aan de T610.
Anoniem: 79124
Anoniem: 79124
Tja, zijn diensten al kostbehhersing enzo, voor een arme student als ik is dat zeker handig..Zerveza schreef op 11 november 2003 @ 11:22:
tja boeiend dat je geen gebruik kan maken van de pin2 diensten.. weet je wel wat dat zijn..
zijn echt geen nuttige diensten waar je gebruik van (wil) maken. Het zijn voornamelijk diensten die van toepassing zijn op bedrijfstelefoons.
ik neem m met 30 euro abo van orange = veel verstandiger!Fossie schreef op 10 november 2003 @ 23:22:
nou ik ga denk toch de rode bestellenism orange 20eur... maar smaken verschillen hehh
(rood is voor de avonturier, grijs voor het behouden persoon
)
edit:
en als ik nog wat rustiger wordt, frummel ik ergens wel zon cover vandaan
Meen je dat dat je na een half jaar kan downgraden? ik dacht dat je alleen mocht upgraden van abbonement. Maar als je echt de waarheid spreekt dat ga ik hem meteen halen met Orange free 30 abbonement. Bij de orange shop scheelt het 120 euro.Anoniem: 85511 schreef op 11 november 2003 @ 13:02:
[...]
ik neem m met 30 euro abo van orange = veel verstandiger!
scheelt behoorlijk op de toestelprijs (bijna het verschil tussen 1 jaar 20 en 1 jaar 30) en na een half jaar mag je gratis je abonnement downgraden »» dus dan ben je goedkoper uit
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Ik heb het nog nagevraagd toen ik mijn abonnement ging afsluiten.mrVB schreef op 11 november 2003 @ 14:29:
[...]
Meen je dat dat je na een half jaar kan downgraden? ik dacht dat je alleen mocht upgraden van abbonement. Maar als je echt de waarheid spreekt dat ga ik hem meteen halen met Orange free 30 abbonement. Bij de orange shop scheelt het 120 euro.
heel mooi nieuws. Deze week heb ik geen tijd, maar volgende week is hij van mijAnoniem: 85511 schreef op 11 november 2003 @ 15:47:
[...]
Ik heb het nog nagevraagd toen ik mijn abonnement ging afsluiten.
Sterker nog, GSM.nl baseerde ooit een aanbieding op deze mogelijkheid!
Eén nadeel: je moet t wel in je agenda zetten want je kunt niet nu gelijk bellen dat je m over 6 maanden wilt downgraden
[ Voor 71% gewijzigd door mrVB op 11-11-2003 19:02 ]
Anoniem: 95671
Ik ga uit van 1 jaar contract want ik hou t niet langer vol dan 1 jaarFossie schreef op 11 november 2003 @ 19:34:
reken eens met mij mee dan: en vertel me daarna jouw prijzen
even de prijzen gepakt van 2call.nl die is bij 20 het goedkoopst, en bij 30 2e plaats (www.telecomvergelijker.nl)
prijs 2 jaar 20 eur:
21 eur extra betalen:
prijs 2 jaar 30 eur:
-25 eur, 25 eur terug gestort dus.
verschil van 46 eur...
je betaalt over 6 maanden 60 eur meer.. dus voor het toestel hoef ik het niet doen..
tuurlijk, ik krijg er ook voor 60 eur meer belmin e.d. bij, maar ik zit nu al te twijfelen of ik die 20 wel op krijg, had eigenlijk liever een abbo van 15 gezien ofzo...
dus voor mij is het niet zon geweldige optie..
[ Voor 6% gewijzigd door MyNameIs op 11-11-2003 21:50 ]
[ Voor 4% gewijzigd door TimMer op 12-11-2003 13:16 ]
Beltoon oplopend doet ie gewoon automatisch. Niets aan te doen. Ik stoor me er iig niet aan. Vind het wel fijn dat ie niet in 1x begint te blehren, maar dat je eerst tijd hebt om op te nemen.TimMer schreef op 12 november 2003 @ 13:15:
Ik heb gisteren een nieuwe T610 gekocht en ik wil mijn firmware kunnen upgraden. Kennelijk zit er een oude in, want de optie "Beltoon oplopend" is beschikbaar en kun je aan en uit zetten, maar er verandert niks als je dat veranderd.
Ik heb hier uiteraard een datakabel voor nodig. Maar klopt het dat het geen originele Sony Ericsson datakabel mag zijn? En moet hij perse serieel zijn (heb liever usb)? Waar kun je deze kabels trouwens kopen, want ik heb nog geen site gevonden die een seriële datakabel voor de T610 verkoopt.
En hoe zit het met de garantie? Uiteraard vervalt die officieel als je zelf je firmware upgrade, maar kunnen ze dat ook daadwerkelijk zien bij reparatie? Er zit toch trouwens ook maar een jaar garantie op deze telefoon?
Bedankt alvast.
Anoniem: 95671
ik had een meeltje gestuurd naar sonyericsson of ze mij konden helpen en toen kreeg ik een meeltje terug dat ik maar eens op hun site moest kijken en dan "configuraties" eens moest zoeken...Fossie schreef op 11 november 2003 @ 21:10:
voor zo ver ik uit de teksten uit de vorige posts heb gehaald, wel jah... maar je moet natuurlijk alles goed instellenen niet beetje @home, beetje vodafone...
@home kan ook, ik geloof dat in de begin pagina's van topic 5 nog wat informatie stond
maar zoals jij nu die 2 servers heb staan, zou je met vodafone volgens mij moeten kunnen melen...
suc6
Dan zal ik hem eerst wel moeten kopen he? Had een 3210 hiervoor, dus ik heb niks van Ericsson.Shiver23 schreef op 12 november 2003 @ 13:27:
[...]
Je kan gewoon een ericsson datakabel gebruiken. Aansluiting van T610 is niet anders als van andere ericsson modellen die al wat ouder zijn. Controleer gewoon of die past.....(uhm...duh!?)
Ik heb een los toestel gekocht en mijn Hi Prepay sim overgezet, dus dan merken ze het dus niet.Als je bijvoorbeeld een vodafone live versie hebt en je zet er gewone firmware op zullen ze dat wel merken, maar als je gewoon een nieuwere versie erop zet is dat volgens mij niet te controleren.
1 jaar garantie inderdaad.
Tuurlijk zijn er zat winkels die die dingen verkopen, maar ik moet wel zeker weten dat USB ook werkt, koop het niet voor Jan met de korte achternaam natuurlijk.Shiver23 schreef op 12 november 2003 @ 14:22:
Uhm, er zit vast wel een vreemd telecomzaakje (zo'n winkel die bijna alleen maar accu's en frontjes verkoopt) bij je in de buurt. Ga daar gewoon eens naar binnen en kijk daar naar een datakabel. Ik meen dat de USB-kabels ook wel werken.
Anoniem: 93292
die beltoon automatisch oplopend vind ik ook mega irritant...TimMer schreef op 12 november 2003 @ 13:15:
Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en de voorgaande topics ook, maar toch kreeg ik daar niet heel erg duidelijke antwoorden uit.
Ik heb gisteren een nieuwe T610 gekocht en ik wil mijn firmware kunnen upgraden. Kennelijk zit er een oude in, want de optie "Beltoon oplopend" is beschikbaar en kun je aan en uit zetten, maar er verandert niks als je dat veranderd.
Ook is het natuurlijk altijd wel handig en leuk om de nieuwste firmware in je telefoon te hebben (diehard Tweaker).
Ik heb hier uiteraard een datakabel voor nodig. Maar klopt het dat het geen originele Sony Ericsson datakabel mag zijn? En moet hij perse serieel zijn (heb liever usb)? Waar kun je deze kabels trouwens kopen, want ik heb nog geen site gevonden die een seriële datakabel voor de T610 verkoopt.
En hoe zit het met de garantie? Uiteraard vervalt die officieel als je zelf je firmware upgrade, maar kunnen ze dat ook daadwerkelijk zien bij reparatie? Er zit toch trouwens ook maar een jaar garantie op deze telefoon?
Bedankt alvast.
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Niks aan te doen, zelfs bij de nieuwste firmware is het niet opgelost.TimMer schreef op 12 november 2003 @ 13:15:
Ik heb dit topic helemaal doorgelezen en de voorgaande topics ook, maar toch kreeg ik daar niet heel erg duidelijke antwoorden uit.
Datakabel?? Vrijwel iedereen hier gebruikt een BT dongle (€29 - €39). Ten eerste heb je dan geen kabel nodig. Draadloos syncen en bestanden overbrengen. Ten tweede is dit goedkoper of even duur als een originele kabel. Bovendien is die dongle wel handig voor de volgende telefoon ( toekomstige telefoontjes hebben waarschijnlijk veel vaker de BT-optie ipv de infrarood - denk ik - )Ook is het natuurlijk altijd wel handig en leuk om de nieuwste firmware in je telefoon te hebben (diehard Tweaker).
Weet niet zeker. Toen ik mijn mobieltje door een officiele SESP heb laten updaten, stond er wel nadrukkelijk bij dat de firmware van .... naar .... ging.En hoe zit het met de garantie? Uiteraard vervalt die officieel als je zelf je firmware upgrade, maar kunnen ze dat ook daadwerkelijk zien bij reparatie? Er zit toch trouwens ook maar een jaar garantie op deze telefoon?
Bedankt alvast.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 61758 op 12-11-2003 17:28 ]
I love orangeAnoniem: 93292 schreef op 12 november 2003 @ 19:19:
. Dit is voornaamelijk belangrijk voor mensen die hun belminuten per maand niet opkrijgen
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Jah zit wat in, maar voor mij heeft de BT Dongle meer voordelen. Opladen hoef ik maar eens in de zoveel dagen en dan leg ik hem gewoon s'nachts naast m'n bed aan de kabeljoey6666 schreef op 12 november 2003 @ 20:56:
Voor de duidelijk, een normale kabel usb of serieel werkt niet voor flashen! je heb hier een andere kabel voor nodig... meer kan ik niet zeggen moet wel legaal blijven hier...
Even los hiervan... iedereen heeft het er altijd over de voordelen van een BT dongle maar een normale vaste datakabel heeft een sterk voordeel: je kunt hem ook als oplader gebruiken!
...
een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608
Anoniem: 85287
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 85287 op 12-11-2003 21:24 ]
Ik heb geen infrarood op mijn computer en stuur foto's via e-mail of mms naar mijn computer.Anoniem: 85287 schreef op 12 november 2003 @ 21:19:
[...]
Heeft iemand hier ervaring met foto's downloaden via infrarood?
Ik heb wel gezien dat de meesten hier BlueTooth hebben, maar ik had al zo'n infrarood ding voor m'n 7250i, dus als het niet nodig is ga ik geen BT dongle kopen.
Handigwat kost mms?
Tot 1 februari 2004 is mms voor Orange klanten gratis! Je kunt het dus eerst uitproberen zo vaak als je wilt. Per 1 februari 2004 betaal je € 0,50 per verzonden bericht. Een mms ontvangen is gratis. Een mms versturen vanuit het buitenland kost € 0,50 per verzonden bericht. Daarnaast betaal je daar ook voor het GPRS verkeer. Dit kost € 15 per MB, verrekend per 25 KB. Dat is iets minder dan € 0,37 per 25 KB. Voor een mms ontvangen in het buitenland betaal je alleen voor het GPRS verkeer.
-> voorwaarden gratis mms
[ Voor 5% gewijzigd door Vrieskist op 12-11-2003 22:07 ]
MMS is een bericht met daarin text, foto en geluid4POX schreef op 12 november 2003 @ 22:35:
MMS
Dat is toch sms met een kleurtje ?
Als ik het goed heb begrepen hoef ik t610 aanteschaven. Plaats ik een bluetooth pcmcia ding in de laptop. Bluetooth handsfree set in de auto. En ik heb nooit meer een kabel nodig (behalve bij het laden ? )
Sterker nog. Ik denk dat ik dan de telefoon nooit meer uit de zak hoef te halen.
Anoniem: 85287
OK, Canaria thanx, 't is gelukt!Canaria schreef op 12 november 2003 @ 21:41:
Maar als je het via infrarood wilt doen, moet je op de telefoon een foto selecteren, 'meer' kiezen en dan 'verzenden via infrarood'. Leg dan de telefoon voor de infraroodontvanger van de computer en de foto komt direct binnen op je computer, zonder aanvullende software.
Anoniem: 54991
Herfst @ Hei | ||
![]() | ![]() | ![]() |
En nu kan ik hem dus gratis laten updaten? Aangezien er bugs gefixt zijn.Lord_T schreef op 13 november 2003 @ 13:36:
He mensen goed nieuws.... volgens SE is het porbleem met het oplopend bel volume opgelost en werkt het goed met de laatste firmware....
ja mits je een aankoopbon hebt met IMEI nummer eropTimMer schreef op 13 november 2003 @ 14:50:
[...]
En nu kan ik hem dus gratis laten updaten? Aangezien er bugs gefixt zijn.
Anoniem: 19324
weet je zeker dat mail.chello.nl de inkomende server is van Chello?Anoniem: 19324 schreef op 13 november 2003 @ 15:26:
Helaas, na twee minuten zoeken, nog steeds: Server niet gevonden....
Volgens mij ondersteund telfort wap alleen wap via de gateway en verwacht de email functie van de t610 een volledige internet toegang. Dus dan zou je een gprs abbo moeten hebbenAnoniem: 19324 schreef op 13 november 2003 @ 15:08:
Kan iemand mij vertellen hoe ik excact mijn meel in moet stellen in combinatie met telfort en chello?
Verbinden via: Telfort WAP (werkt)
Is het mogelijk om via gprs te melen? En hoe weet ik of ik aan het gprs-en ben?
Heb ik, is het updaten nu gratis? En kan ik erop wachten?Lord_T schreef op 13 november 2003 @ 14:56:
[...]
ja mits je een aankoopbon hebt met IMEI nummer erop
DIt klopt. Dataverkeer zoals bij e-mail is iets anders dan dataverkeer bij wap. De inkomende poort voor e-mail (110 inderdaad) is bij een wapverbinding niet beschikbaar. Je zult hiervoor dus een gprs verbinding moeten hebben die wel geschikt is voor e-mail of een inbelverbinding bij je eigen provider (chello dus).FAD schreef op 13 november 2003 @ 15:55:
Volgens mij ondersteund telfort wap alleen wap via de gateway en verwacht de email functie van de t610 een volledige internet toegang. Dus dan zou je een gprs abbo moeten hebben
Ik kan ook niet via wap mail checken maar wel als ik via data connecties bij een provider laat inbellen
of je aan het gprs-en bent kun je zien aan een blauw driehoekje linksboven.
Anoniem: 93866
Anoniem: 96548
Dan ben je godver ook genaaid. Ik verkoop m voor 13.99 euro.... Bij Tell-Me in Noordwijk. Dat scheelt je gewoon 3 euri op een bedrag van 17 euro dat is 18% jezus,wat een verschil. RoyRoelant schreef op 13 november 2003 @ 00:56:
[img]"http://muppet.roelant.net/~roelant/plaatjes/hoesje.jpg"[/img]* Roelant heeft vandaag voor € 16,96 bij de T-for-telecom een originele Classic Case ICE-25 gehaald. Het originele holster van Sony Ericsson voor de T610. En eerlijk is eerlijk: het is absoluut een aanrader.
Behalve dat deze assesoire er natuurlijk gewoon érg netjes uitziet, geen cheap-ass plastic venster of andere ongewenste fratsen heeft, is het dingetje stevig genoeg om het toestel te beschermen tegen stoten en andere vervelende invloeden van buitenaf, en zacht gevoerd (met een soort filt) om krassen te voorkomen. Al met al dus een echte assesoire zoals ik ze van Sony Ericsson gewend bent: degelijk en goed over nagedacht _/-o_.
Over de kwaliteit met de foto's: het is gewoon webcam kwaliteit, maar meer moet je op dit moment imho ook nog niet verwachten van een telefooncam. Wat voorbeeldjes van wat fototjes die ik er mee geschoten heb op een mooie herfstdag:
Herfst @ Hei [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Ik heb een mapje in m'n Tweakers.net fotoalbum een mapje aangemaakt voor T610-made foto's, ben van plan daar wat fotos te verzamelen die ik met 't toestel gemaakt heb, gewoon om eens een verzamelingetje aan te leggen met wat vergelijkingsmateriaal.
[ Voor 13% gewijzigd door PcFer op 13-11-2003 19:33 ]
Anoniem: 58110
PcFer schreef op 13 november 2003 @ 19:32:
offtopic:
@ vrieskist: Jouw avatar klopt nietde pompeblêden staan op de kop
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 58110 op 13-11-2003 19:35 ]
heb het niet getest maar de software van msi (die bij de msi bluetooth dongle hoort) zou het moeten kunnenQorne schreef op 13 november 2003 @ 19:05:
weet iemand of er ook software is, dat ik op mijn pc smsjes kan typen en dan via bluetooth naar me telefoon verzend? en dat die dan automagischworden verstuurd?
is die software legaal? als ik vraag of ik die software van jou mag? ik heb geen MSI dongle maar het zit al in me laptopLord_T schreef op 13 november 2003 @ 19:54:
[...]
heb het niet getest maar de software van msi (die bij de msi bluetooth dongle hoort) zou het moeten kunnen
tenminste daar kan ik sms typen...
tnxAnoniem: 93292 schreef op 13 november 2003 @ 19:58:
@Qorne
met FloAt's Mobile Agent (Fma) werkt dit heel goed.
hier kun je de Fma downloaden
http://sourceforge.net/pr...d=71167&release_id=196325
[ Voor 7% gewijzigd door Qorne op 13-11-2003 20:50 ]
hehePcFer schreef op 13 november 2003 @ 19:32:
offtopic:
@ vrieskist: Jouw avatar klopt nietde pompeblêden staan op de kop
die kun je gewoon downloaden.... op de site van msiQorne schreef op 13 november 2003 @ 19:56:
[...]
is die software legaal? als ik vraag of ik die software van jou mag? ik heb geen MSI dongle maar het zit al in me laptop
Anoniem: 58110
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 58110 op 13-11-2003 21:48 ]
This is the Way.
dat kunnen wij niet bepalen wantHIValicious schreef op 13 november 2003 @ 21:57:
ik zou wel eenn 610 of 630 willen hebben...
maar wat is nu een mooi abbonement of prepaid pakket? provider maakt me nix uit ...
Anoniem: 90587
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq