Toon posts:

pop-up killers + rommel in temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zeg ik heb nu het afgelopen jaar of zo al zo'n dikke 15 verschillende pop up killers geprobeerd, maar kweenie hoor, ik vind ze maar niks.

Veel blocken gewoonweg alles, tenzij je control ingedrukt houdt. Nouja, dat werkt, maar is soms best vervelend. Het kan beter.

Er zijn er een flink aantal die slimmer zijn. Ze blokkeren alleen popups als die van buiten het domein komen dat je op dat moment bezoekt, en/of werken met black en white lists.
Deze hebben allemaal, zover ik heb gezien, precies hetzelfde manko. De werking is bij een aantal ok. Maar om éen of andere reden laten ze allemaal elke start-up een file achter in de temp-dir. Gebruik je zo'n slimme stopper? check het maar. Na een maandje of wat staan er een dikke honderd van die files. Een beetje tweaker reboot vaak, dus dat loopt lekker op (geeft wel te denken trouwens. Zijn al die popup killers gebaseert op de zelfde engine?).

Effe de hele zooi wegpleure is er niet bij, want éen van die files is actief en blokkeert het verwijderen. Eerst popup killer stoppen en dan deleten dus. Maar voor zo'n simpel progje vind ik dat wel een beetje stom. En ze zijn allemaal pay-ware dus ik ga niet betalen voor zoiets.

Weet iemand een goeie pop-up killer die ook nog eens geen rotzooi in de tempdir achter laat?

Verwijderd

Jep, Opera met de ingebouwde pop up killer.

DIe openet alleen vensters die jij opent door op een link te kliken bijv. Maar dat kan je natuurlijk ook anders instellen.

Een losse pop up killer is gewoon niet handig dus ga voor een echte i-net browser met een ingebouwde pop up killer.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, da's een mening. Maar ik vind een popup killer van pff 20 meg of zo? (Opera dus) wel een beetje groot. Ik ben verder best tevreden met IE <schuilt voor rotte tomaten>.

• NkLs
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Heb je de Google Toolbar 2 al geprobeerd?

Ipsa scientia potestas -Francis Bacon

Verwijderd

Pff, sorry hoor maar hoe zo dat je moelijk doet over 20mb ???
Windows vreet pas ruimte ;-).

Je kan natuurlijk ook Mozilla proberen, het grote voordeel is dat die pop up killer veel beter met de browser kan comuceren omdat ze bij elkaar horen.

Veder heeft i-net exploler ook veel lekken die je niet kan tegen houden met een pop up killer en die zijn best intersant voor die reclame makers.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 20:32 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Laten we een heel klein beetje objectief blijven in het verdedigen van je product. Onderbouw je voordelen dan ook met feiten, loze kreten of het in diskrediet brengen van een ander product voegt niet zo veel toe :)

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-04 17:34

Kristof

is een Belgisch product

Ik heb ook een tijd aan het testen geweest
en sinds enkele maanden gebruik ik die van meaya! Doet wat hij moet doen, niks meer en niks minder
http://www.meaya.com/

edit:
* Voordelen: eurm hij blockt pop-ups 8)7
* Nadelen: hmmm... hij is niet gratis

[ Voor 23% gewijzigd door Kristof op 10-11-2003 20:36 ]

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Verwijderd

Google toolbar 2 roels! vangt 99% van de popups af, en als je wel ene popup nodig hebt (sommige pagina's brengen op die manier bv. hun download-schermpje op), houd je gewoon CTRL ingedrukt. Perfect!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Kristof schreef op 10 november 2003 @ 20:34:
en sinds enkele maanden gebruik ik die van meaya! Doet wat hij moet doen, niks meer en niks minder

edit:
* Voordelen: eurm hij blockt pop-ups 8)7
* Nadelen: hmmm... hij is niet gratis
Ennuhhh geen garbage in de tempdir?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-09 11:09

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

* Freee!! is al heel lang een tevreden gebruiker van Popup Stopper van Panicware. Hierbij moet ik wel aantekenen dat ik versie 2.4 fijner vind dan nieuwere versies die ik ook heb geprobeerd. Ik heb nooit iets gemerkt van achtergebleven bestanden in temp.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
Zou het een andere oorzaak kunnen hebben? Het gaat om bestanden in de tempdir van de user. Dus C:\Documents and Settings\<username>\Local Settings\Temp. Daar staan dan files met namen als ~139FB593 ofzoiets. Beginnen allemaal met een tilde in elk geval.

Nou zag ik vandaag toevallig dat als ik de killer die ik op dat moment probeerde met de hand sluit, dat bestandje ook weg gaat. Maar als ik reboot (de killer loopt dan natuurlijk nog) blijft het bestandje dus staan en wordt bij starten een nieuwe gemaakt met een andere naam, etc...

Heeft niemand anders dat? Ik heb dit zowel op mijn laptop als op mijn pc.

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:26

GeekK

Rag Mama Rag

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 20:20:
Ok, da's een mening. Maar ik vind een popup killer van pff 20 meg of zo? (Opera dus) wel een beetje groot. Ik ben verder best tevreden met IE <schuilt voor rotte tomaten>.
Ieder z'n meug.....

Opera 7.21 is maar 3.2 MB!

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

Verwijderd

Topicstarter
Kristof schreef op 10 november 2003 @ 20:34:
Ik heb de trial versie lopen. Hij werkt behoorlijk (popnot heeft een leuke testpagina. Google op: popnot test), maar minder goed als sommige anderen. Toch voldoet hij wel m.i. en whats even better: Géén rommel in temp!

Verwijderd

PopUpCop werkt bij mij echt prima. Ik gebruik het al sinds een jaar ofzo en het programma word steeds beter. Hij blokt nu ook van die dailer installeer proggie's etc. Je kent ze wel dat waarschuwingsschermpje of je dit bedrijft vertrouwd of niet. 1 keer aanvinken en je vertrouwd ze nooit meer :P.
Pagina: 1