Geheel uninstallen is altijd het beste.Verwijderd schreef op 21 november 2003 @ 11:37:
[...]
Okay, maar eh... geeft het geen gedonder als ik van Omega overstap naar Catalyst? Van de ene naar de andere soort drivers wil wel eens gedoe geven (zoals van nVidia naar ATI drivers...). Moet je trouwens Catalyst of Omega drivers eerst compleet uninstallen voordat je een andere versie probeert? Ik doe het natuurlijk liever allemaal in 1 keer goed: 'k heb niet zo veel zin in gelijk al zooi op m'n spliksplinternieuwe pc...
heuj mensen, ik zit met een probleem...
ik ben in het bezit van een sapphire 9500 np 128mb met rode pcb
jah.... erg leuk... softmod van omega cat 3.9 drivers
ook leuk....
hogere gpu + mem frequenties geflashed in m'n bios... ook heeeeel leuk
nu haal ik zo'n 4700 3dmarks (03)
en m'n ut2003 loopt voor geen meter...
1024 32bit low detail heb ik gemiddeld 50fps
sys specs: Intel Celeron 2.0 @ 2.66 Ghz.
512mb DDR pc 2100
2x 40gb 7200rpm raid-0
wat is het probleem...???
ook leuk....
512mb DDR pc 2100
2x 40gb 7200rpm raid-0
FraGManiA
Verwijderd
Eh... is Connect een goed merk...? Ik zie net op de site van Paradigit dat de Connect 3D Radeon 9800XT 256 MB DDR 499,- kost...! Ik kan Connect niet vinden in de Pricewatch...dominator schreef op 21 november 2003 @ 08:56:
[...]
Waar dan? De laagste prijs in de pricewatch zit ergens in de 520 euro voor de sapphire. Hij heeft een paar weken geleden inderdaad even op de mycom site gestaan voor 479 ofzo, maar dat is omdat die sukkels niet goed konden rekenen....
Ik denk dat ze daarmee Connect3D bedoelen...
Mooi, altijd goed om te horen! Een Chieftec 360 Watt zou idd ruim voldoende moeten zijn voor dat systeem... Maargoed, gelukkig werkt het nu wel goed!Kneep schreef op 21 november 2003 @ 12:03:
[...]
Mr v Leeuwen,
Het probleem wat ik HAD, lag idd niet aan me Chieftec 360 watt voeding !
Heb nogmaals nieuwe install van XP gedaan, nieuwste inf drivers, directx9.0, omega 3.7 drivers...toen AGP op 4x, Fast Writes off.
Nu werkt t allemaal weer, ben er zeer tevreden over![]()
En t kaartje is redelijk over te klokken, alleen wel betere koeling nodig
Je celeron, en pc2100.fragmania schreef op 21 november 2003 @ 13:38:
heuj mensen, ik zit met een probleem...
ook leuk....
512mb DDR pc 2100
2x 40gb 7200rpm raid-0
Is het iemand opgevallen dat de beta Catalyst 3.10 die nu op de ATi site staat, ook wel beter bekend als de COD fix, volledige ondersteuning biedt voor OpenGL 2.0 op R300+ kaarten?
Vreemd genoeg wordt 1 ding van OpenGL 1.5 nog niet ondersteund, maar OpenGL 2.0 wordt dus helemaal ondersteund. Daarmee zijn ze dus nVidia een stapje voor en een aantal gamedevelopers hebben al aangegeven dat ze hier dus meteen aan de slag gaan.
Vreemd genoeg wordt 1 ding van OpenGL 1.5 nog niet ondersteund, maar OpenGL 2.0 wordt dus helemaal ondersteund. Daarmee zijn ze dus nVidia een stapje voor en een aantal gamedevelopers hebben al aangegeven dat ze hier dus meteen aan de slag gaan.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Waar is die hotfix te verkrijgen? En wat fixt ie?redpen schreef op 21 november 2003 @ 11:56:
ok ik heb nu wat aanpassingen gedaan ik heb nu
de ati cat 3. drivers ( officieel) geinstalleerd en daarna de hotfix voor call of duty
en nu zijn mijn scores als volgt
3dmark 2001 11000 ( ongv nog iets hoger )
3dmark 2003 5000 ( ongv nog iets hoger )
en nu heb ik nog niet gekeken naar de andere bios versies waar ik nu momenteel over aan het lezen ben en over de niewe chipset drivers die ik ook maar eens dringend moet installen
thnx
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Hallo,weet iemand iets over de 9800XL te vertellen,ik zie hem niet in de pricewatch staan en een review is ook niet te vinden.Ik kan deze kaart voor zo'n 190 euro krijgen maar wil graag weten wat voor een soort kaart dit is voor ik overweeg om hem toch te kopen.Heb nu een gf3 ,zal misschien wel een goede opwaardering zijn?
graag julie mening!
graag julie mening!
2 Weken later. Ik krijg bericht over mijn video kaart. Hij word niet vergoed. Waarom? Ik heb een sticker er af gehaald en weggegooid om dat ik die niet mooi vond. Ik was niet geinformeerd dat dat niet mocht. Waarscheinlijk ga ik dadelijk mee naar de winkel en dan maar een compleet nieuwe bestellen.
de 9800XL kaart zit in de nieuwe aldi pc
hij is een ati 9800pro of iets dergelijks
met de kloksnelheid zit hij tussen de 9800non pro en de 9800pro in
en heeft niets met de 9800XT te maken zoals veel mensen dachten.
waarom hij op deze snelheid geklockt is weet niemand (hij zou extra voor medion gemaakt zijn
)
de kaart word als ati 9800pro herkent
vriend van me heeft de pc al
waarom hij op deze snelheid geklockt is weet niemand (hij zou extra voor medion gemaakt zijn
Verwijderd
voor 190 euro iets tussen de nonpro en de pro??
Dont think so
edit: spijtig genoeg
Dont think so

edit: spijtig genoeg
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 17:45 ]
Als ik me niet vergis, geldt die hotfix alleen voor de AIW9800, en volgens mij gewoon van de ATI site te downloaden...ck2000nl schreef op 21 november 2003 @ 16:53:
[...]
Waar is die hotfix te verkrijgen? En wat fixt ie?
thnx
Ik gebruik nog maar ff met omega 3.7 drivers, waarmee ik geen problemen mee ondervind
en toch is het zo
ga maar naar de nieuwe aldi aanbieding kijken daar word de clock snelheid genoemd.
betwijfel ook dat hij deze kaart in de winkel koopt want tot nu heb ik deze kaart alleen in de nieuwe medion pc gezien.
voor 190 euro heb ik hem ook graag
ga maar naar de nieuwe aldi aanbieding kijken daar word de clock snelheid genoemd.
betwijfel ook dat hij deze kaart in de winkel koopt want tot nu heb ik deze kaart alleen in de nieuwe medion pc gezien.
voor 190 euro heb ik hem ook graag
Is inderdaad een Medion kaart!wordt dus speciaal voor die specifieke pc gebouwd?Bigbot schreef op 21 november 2003 @ 17:39:
de 9800XL kaart zit in de nieuwe aldi pc
waarom hij op deze snelheid geklockt is weet niemand (hij zou extra voor medion gemaakt zijn)
Dan is 190 euro dus wel een leuk prijsje voor een -bijna- pro kaart!
ja een erg leuke prijs.
waar koop je hem als ik vragen mag?
van een vriend ofzo die een aldi pc heeft?
de kaart zal wel goed zijn heeft 8 pipes enz
maar niemand begrijpt de clockspeed ik zou graag een reden hiervoor willen hebben maar die heeft niemand
medion zegt: deze kaart is voor ons gemaakt.
ik had zelf de gewaagde theorie dat het gewoon kaarten zijn die eigenlijk TX of pro moesten zijn maar dat productie fout erin sloop in de serie en dat daardoor deel van de GPUa de snelheid van de TX niet aankon en dat hij daarom die rare clocksnelheid heeft. (maar die theorie werd meteen de grond ingeboord)
was ook maar theorie, maar zou graag willen weten wat de mensen hier ervan denken.
dus kopen die hap
maar niemand begrijpt de clockspeed ik zou graag een reden hiervoor willen hebben maar die heeft niemand
ik had zelf de gewaagde theorie dat het gewoon kaarten zijn die eigenlijk TX of pro moesten zijn maar dat productie fout erin sloop in de serie en dat daardoor deel van de GPUa de snelheid van de TX niet aankon en dat hij daarom die rare clocksnelheid heeft. (maar die theorie werd meteen de grond ingeboord)
was ook maar theorie, maar zou graag willen weten wat de mensen hier ervan denken.
dus kopen die hap
Verwijderd
Mijn theorie en ervaring is, is dat je niet te veel van Medion moet kopen. Heb zelf bij de Aldi gewerkt, dus......
rofl
(off-topic)
heb al video camera van hun werkt goed tot nu
heb vriend die een oude aldi aanbieding heeft en alleen maar problemen heeft.
dus kweenie maar met die kaart zal denk ik niets mis zijn.
(off-topic)
heb al video camera van hun werkt goed tot nu
heb vriend die een oude aldi aanbieding heeft en alleen maar problemen heeft.
dus kweenie maar met die kaart zal denk ik niets mis zijn.
Ik heb sinds een aantal dagen een 9800SE AIW, maar het lukt me dus absoluut niet om de zenders in te stellen op de door mij gewenste volgorde
.
Kan iemand me uitleggen hoe dit moet?
Als het niet mogelijk is wil ik graag weten welke alternatieven er zijn voor Ati Multimedia Center waarbij dit wel mogelijk is (en de Remote Wonder moet natuurlijk wel ondersteund worden)
Kan iemand me uitleggen hoe dit moet?
Als het niet mogelijk is wil ik graag weten welke alternatieven er zijn voor Ati Multimedia Center waarbij dit wel mogelijk is (en de Remote Wonder moet natuurlijk wel ondersteund worden)
Koekie?
Yep. Die bedoel ik. De rechtstreekse downloadlink is: http://www2.ati.com/drivers/wxp-w2k-cod-7-96-012324e.exe
Dit is eigenlijk een beta van Catalyst 3.10. En alle OpenGL 2 demos van 3DLabs doen het met deze drivers: http://www.3dlabs.com/sup.../ogl2/downloads/index.htm
Het meeste is al gezegd over de 9800XL. Maar leuk om te vermelden is dat de Radeon9800XL in de Medion PC door MSI gemaakt is. Deze MSI videokaart heeft als typenummer MS 8934 en wordt voor zover ik weet alleen geleverd aan Medion en is dus speciaal voor Medion gemaakt door MSI.Fern schreef op 21 november 2003 @ 17:32:
Hallo,weet iemand iets over de 9800XL te vertellen
MSI maakt zelf alleen maar nVidia kaarten voor verkoop onder eigen naam, maar als er grote orders zijn (boven 100.000) dan maken ze ook andere kaarten. In dit geval zijn er zo'n 400.000 a 500.000 ATi Radeon 9800XL kaarten gemaakt.
Hier kan je een recensie lezen van de 9800XL: http://www.pcwelt.de/ratgeber/hardware/35720/
Volgens deze recensie zijn de mem-chips 2.2 ns chips... wat dus wil zeggen dat je ze tot 450 Mhz zou moeten kunnen overklokken... maar helaas hebben ze geen overklokresultaten in de review opgenomen. Misschien dat iemand met een 9800XL dit even wil proberen?
[ Voor 31% gewijzigd door CJ op 21-11-2003 18:41 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Verwijderd
Effe ter losse info en om het hart te luchten.... Had voor (nu inmiddels besteld) nieuw systeem de 9800 besteld. Echter niet meer leverbaar !!! Nu, na veel wikken en wegen en iets korting, de 9800PRO maar genomen... Naar mijn idee totale overkill, maar dan zit ik in ieder geval voor de toekomst voorlopig goed hoop ik
Verwijderd
Mja zou ik ook wel willen wetenBigbot schreef op 21 november 2003 @ 18:06:
ja een erg leuke prijs.
ik had zelf de gewaagde theorie dat het gewoon kaarten zijn die eigenlijk TX of pro moesten zijn
[...]
Enne het is btw XT, niet TX
oh dat hij van MSI was wist ik nog niet (dit weekend effe de pc van me vriend onder ogen nemen)
maar waarom dan die rare clock snelheid?
waarom niet gewoon op pro speed
Het staat fabrikanten vrij om andere clockspeeds te gebruiken dan de standaard snelheden van ATi.Bigbot schreef op 21 november 2003 @ 19:02:
oh dat hij van MSI was wist ik nog niet (dit weekend effe de pc van me vriend onder ogen nemen)
Zo brengt Sapphire een 9600XT uit op 525 Mhz core ipv 500 Mhz, en brengt Powercolor een 9600XT met een geheugen kloksnelheid van 380 Mhz (=760 effectief) ipv de standaard 300 Mhz.
Waarom ze dat doen? Geen idee. Misschien gebruikt MSI (afgedankte) R350 cores die niet harder willen lopen dan 360 Mhz en dus niet voor de Pro snelheden in aanmerking komen? Wie zal het zeggen...
daarom zit ik ook al te wachten op de eerste overclockings uitslagen van deze 9800XL
omdat ik zelf ook denk dat het afdankertjes zijn.
omdat ik zelf ook denk dat het afdankertjes zijn.
Ik zag trouwens dat Humus ook weer een nieuwe demo had gemaakt.

Te vinden op: http://esprit.campus.luth.se/~humus/
(is meer te vinden, en de demo is Radeon 9500 en sneller)
Over demo's gesproken, hebben jullie al die mooie screenshots gezien van GLeXcess 2 op Driverheaven?

Te vinden op: http://esprit.campus.luth.se/~humus/
(is meer te vinden, en de demo is Radeon 9500 en sneller)
Over demo's gesproken, hebben jullie al die mooie screenshots gezien van GLeXcess 2 op Driverheaven?
Helaas,ik was net te laat,iemand was mij al voor.wordt dus maar weer eens rondsnuffelen naar een kaart,ieder geval bedankt voor de info e.d.Bigbot schreef op 21 november 2003 @ 18:06:
ja een erg leuke prijs.
dus kopen die hap
Verwijderd
halo, ik heb een vraag is het verstandig om nu met kerst een 9700 te gaan kopen ik heb zo een 200 euro uit te geven. ik heb gezocht waarneer de 420 serie uitkomt en dat moet in het 1e kwartaal van 2004 gebeuren is het handig in te wachten en dan pas een video kaart te kopen?
Het ligt er een beetje aan wat je nu hebt 
Ik heb bijv. een ti4600 en vind het nog neit de moeite waard om te upgraden, aangezien er nog geen spellen zijn die een zwaardere videokaart nodig hebben. Begin volgend jaar komen de echte zware spellen uit. Dan koop ik wel een nieuwe videokaart..
Heb je nu bijv. een geforce2mx, tja, dan is een 9700(pro) of een 9800nonpro waarschijnlijk wel een goede aankoop, omdat je nu de meeste spellen al niet meer lekker spelen kan.
Ik heb bijv. een ti4600 en vind het nog neit de moeite waard om te upgraden, aangezien er nog geen spellen zijn die een zwaardere videokaart nodig hebben. Begin volgend jaar komen de echte zware spellen uit. Dan koop ik wel een nieuwe videokaart..
Heb je nu bijv. een geforce2mx, tja, dan is een 9700(pro) of een 9800nonpro waarschijnlijk wel een goede aankoop, omdat je nu de meeste spellen al niet meer lekker spelen kan.
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Verwijderd
ik heb nu een ati radeon 8500 pro en ik zie nu al dat hij het niet meer goed trekt. in kotor, nfs underground. daarom dacht ik aan een 9700 anders wacht ik wel op de volgende generatie ati's die volgende kwartaal moeten komen. en koop er dan 1
Verwijderd
ik weet niet goed welke vga kaart ik moet kopen ik had gisteren in rotterdam ff wat info gevraagd omdat die 9800SE all in wonder wel aantrekkelijk goedkoop is ter vergelijking met de 9800pro die dude vertelde mij dat het verschil niet erg groot is in snelheid maar wel merkbaar met games naja dacht ik zal wel. En die 9600 pro is ook wel aantrekkelijk goedkoop maar zei die die is vergelijkbaar met de 9800SE all in wonder dus werd er niet echt wijzer van ik wil niet die 9800pro van 550 euro vind ik gewoon te duur dus welke raden jullie aan de 9600 of de 9800SE all in wonder. voor de rest heb je ook nog van gigabyte 256 mb ati voor rond de 250 euro maar of die nou echt zo goed zijn?
de radeon 9800, is goede kaart prijs/kwaliteit, die kaart hebbik zelf ook en is supergoed, (16000 punten in 3dmark2k1)
Hallo, ik heb een vraagje. Ik zit momenteel met een ge4 ti4600 en ik overweeg om een radeon 9600xt te kopen voor m'n systeem. Ik ontdekte net op de site van sapphire dat ze de 9600xt uitbrengen met een 256bit memory interface. Klopt dit? Want op de site van ati zelf staat er maar een 128bit memory interface.
Indien dit klopt levert dit veel extra prestatiewinst op of niet?
Verder vraag ik mij af of ik over de gehele lijn, beter performance zal hebben door m'n ti4600 te vervangen door een 9600xt. In sommige reviews zag ik dat bij sommige games een ti4200 de 9600xt versloeg en bij nieuwere directx 9 games was dit natuurlijk omgekeerd.
Mijn vraag is dus gewoon is deze upgrade nuttig?
Indien dit klopt levert dit veel extra prestatiewinst op of niet?
Verder vraag ik mij af of ik over de gehele lijn, beter performance zal hebben door m'n ti4600 te vervangen door een 9600xt. In sommige reviews zag ik dat bij sommige games een ti4200 de 9600xt versloeg en bij nieuwere directx 9 games was dit natuurlijk omgekeerd.
Mijn vraag is dus gewoon is deze upgrade nuttig?
Ik heb een ATi Radeon 9500 en de gewoonlijke Call of Duty problemen, ik zie geen menu's etc.
Ik heb al meerdere malen de CoD Hotfix geinstalleerd (hij bleef eerst een oude versie pakken) en hij heeft nu eindelijk de goede versie. Maar nog steeds doet hij het niet, VPU Recover gebeuren had er volgens mij iets mee te maken, dus aan/uit gezet maar geen verbeteringen...
Whats up 'doc'
Ik heb al meerdere malen de CoD Hotfix geinstalleerd (hij bleef eerst een oude versie pakken) en hij heeft nu eindelijk de goede versie. Maar nog steeds doet hij het niet, VPU Recover gebeuren had er volgens mij iets mee te maken, dus aan/uit gezet maar geen verbeteringen...
Whats up 'doc'
Intentionally left blank.
Je Fast Write al uitgezet in je bios ?aKra schreef op 23 november 2003 @ 13:37:
Ik heb een ATi Radeon 9500 en de gewoonlijke Call of Duty problemen, ik zie geen menu's etc.
Whats up 'doc'
Nee, zal ik eens doen en kijken wat hij dan doet 
Neen!, hij doet het niet
Hier de informatie die ik krijg met 'CheckVer.exe'.

Neen!, hij doet het niet
Hier de informatie die ik krijg met 'CheckVer.exe'.
code:
1
2
| ATI-configuratiescherm CPanel 6.14.10.5062 ATI Beeldschermstuurprogramma Driver 7.96-031113a-012324E-ATI |
[ Voor 76% gewijzigd door aKra op 23-11-2003 15:01 ]
Intentionally left blank.
Fern
jammer dat die kaart al weg was voor die prijs zou het namelijk leuk zijn geweest.
en D3L4W4R3
de 9800SE heeft minder pipes, inplaats van 8 zoals de non pro, pro en TX hebben heeft deze maar 4 (hij heeft er 8 maar 4 werken niet)
en zal dus minder presteren soms kunnen deze 4 inactive pipes geactiveerd worden met behulp van een mod en zal hij dus in de richting van een kaart met 8 pipes presteren, maar dit lukt niet altijd.
wat hier boven bedoelt was dat voor niet veel meer geld je al een 9800non pro kunt krijgen die wel 8 pipes heeft en dus beter zal presteren.
maar de keus blijft aan jouw en de keuze tusen een 9800se en een 9600tx is moeilijk
dat vind ik tenminste
jammer dat die kaart al weg was voor die prijs zou het namelijk leuk zijn geweest.
en D3L4W4R3
de 9800SE heeft minder pipes, inplaats van 8 zoals de non pro, pro en TX hebben heeft deze maar 4 (hij heeft er 8 maar 4 werken niet)
en zal dus minder presteren soms kunnen deze 4 inactive pipes geactiveerd worden met behulp van een mod en zal hij dus in de richting van een kaart met 8 pipes presteren, maar dit lukt niet altijd.
wat hier boven bedoelt was dat voor niet veel meer geld je al een 9800non pro kunt krijgen die wel 8 pipes heeft en dus beter zal presteren.
maar de keus blijft aan jouw en de keuze tusen een 9800se en een 9600tx is moeilijk
dat vind ik tenminste
Verwijderd
naja nu minder natuurlijk nu je hoort van de toch wel aanzienelijke snelheidsmindering op de 9800SE hoor meer goeie verhalen over de 9600 denk dat ik maar voor die gaBigbot schreef op 23 november 2003 @ 16:09:
Fern
en D3L4W4R3
dat vind ik tenminste
Ik zit zelf ook te tweifelen tussen 9800SE of 9600 Pro / XT. Ik ga aanstaande vrijdag naar de HCC dagen (jaja, eindelijk het is dan weer zo ver) en daar ga ik gewoon even op me gemak de prijzen bekijken. De 9800SE / 9600XT presteren ongeveer gelijk. Dus je kunt of de gok wagen met een 9800SE naar 9800 Pro settings of je kiest gewoon voor de normale weg en neemt een 9600 Pro / XT. Is maar net wat jij wilt doen met je kaart.
Als ik een 9600XT voor weinig kan krijgen denk ik dat ik liever voor deze kaart ga. Just to be sure, zeg ik dan maar.
Maar ja een 9800SE met mogelijkheid tot 9800 Pro is ook zeer verleidelijk.
Als ik een 9600XT voor weinig kan krijgen denk ik dat ik liever voor deze kaart ga. Just to be sure, zeg ik dan maar.

Staan er eigenlijk alweer opvolgers voor de 9800 in de startblokken?, ik bedoel niet dat ik er nu 1 koop en over 2 maanden er weer iets veel beters is...........(en dat de rest dan goedkoper word)
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
dat weet je nooit met computers , zelfde zoals waarom zijn die intels p4 nu zo goedkoop en voorheen altijd duur waarom zijn de amd3200+ duurder dan de intelp4 3,0Erw schreef op 23 november 2003 @ 17:50:
Staan er eigenlijk alweer opvolgers voor de 9800 in de startblokken?, ik bedoel niet dat ik er nu 1 koop en over 2 maanden er weer iets veel beters is...........(en dat de rest dan goedkoper word)
er zijn voorzover ik weet nog geen opvolgers in aantocht voor de 9800pro dat is de creme de la creme van nu :d
mmmmmm, nou das mooi, dan ga ik mn ti4400 upgraden naar een 9800 pro/xtVerwijderd schreef op 23 november 2003 @ 18:01:
[...]
dat weet je nooit met computers , zelfde zoals waarom zijn die intels p4 nu zo goedkoop en voorheen altijd duur waarom zijn de amd3200+ duurder dan de intelp4 3,0![]()
er zijn voorzover ik weet nog geen opvolgers in aantocht voor de 9800pro dat is de creme de la creme van nu :d
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines
Verwijderd
of je koopt een 9800SE AIW en je softmod deze zodat je ook 8 pipelines hebt ipv 4 zie hiervoorErw schreef op 23 november 2003 @ 18:02:
[...]
mmmmmm, nou das mooi, dan ga ik mn ti4400 upgraden naar een 9800 pro/xt
code:
1
| [TOPIC=816583///][NOHTML][rml][ OC | MOD] Radeon 9800SE Mod Topic Deel 2[/rml][/NOHTML][/TOPIC] |
suc6
Verwijderd
Je ken dan ook direct gaan voor een 9800SE AIW, kost ongeveer 230 euro. Voor het prijsverschil hoef je ut niet te laten iig... (ik weet niet zeker of Herc dezelfde specs heb als andere 9800SE's, maar dat doet Herc niet denk ik)Kickasz schreef op 23 november 2003 @ 17:26:
Ik zit zelf ook te tweifelen tussen 9800SE of 9600 Pro / XT. Ik ga aanstaande vrijdag naar de HCC dagen (jaja, eindelijk het is dan weer zo ver) en daar ga ik gewoon even op me gemak de prijzen bekijken. De 9800SE / 9600XT presteren ongeveer gelijk. Dus je kunt of de gok wagen met een 9800SE naar 9800 Pro settings of je kiest gewoon voor de normale weg en neemt een 9600 Pro / XT. Is maar net wat jij wilt doen met je kaart.
Als ik een 9600XT voor weinig kan krijgen denk ik dat ik liever voor deze kaart ga. Just to be sure, zeg ik dan maar.Maar ja een 9800SE met mogelijkheid tot 9800 Pro is ook zeer verleidelijk.
Verwijderd
en die 9800SE AIW ken je toch ook op 8 pipelines zetten ipv 4 ? Denk er namelijk over om die ook te kopenVerwijderd schreef op 24 november 2003 @ 13:32:
[...]
Je ken dan ook direct gaan voor een 9800SE AIW, kost ongeveer 230 euro. Voor het prijsverschil hoef je ut niet te laten iig... (ik weet niet zeker of Herc dezelfde specs heb als andere 9800SE's, maar dat doet Herc niet denk ik)
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 15:00 ]
Verwijderd
Hmmm das vreemd... Hercules heeft nu een 3D Prophet 9800XT CLASSIC
wat is daar nou zo classic aan, komt er nog een 3D Prophet 9800XT Pro aan van Hercules of is dit een 9800XT zonder Vivo en dat er ook eentje komt met ViVo??
Can anyone explain
Can anyone explain
Ik heb binnen kort de beschikking over een: Iiyama HM204DT 22 inch CRT met een Ergonomische Resolutie van: 1800x1440 @ 94Hz
En hierbij zocht ik een goede video kaart na lang zoeken en lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het best een RADEON 9600 pro/XT kan kopen.
Maar nou las ik net op de ATI site het volgende:
Hier te lezen.
Dan haal je toch nooit 1800x1440 @ 94Hz
die Iilyama opgeeft als Ergonomische Resolutie, zelfs niet @85hz. Klopt dit dan wel? Mijn oude ATI 8500 kan wel 2048x1536 @ 85Hz
Anders moet ik toch maar een Ati 9800 (SE) kopen want die kan dat dan wel weer
En hierbij zocht ik een goede video kaart na lang zoeken en lezen ben ik tot de conclusie gekomen dat ik het best een RADEON 9600 pro/XT kan kopen.
Maar nou las ik net op de ATI site het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 2D DISPLAY MODES Resolutions, colors and maximum refresh rates (Hz) in 256, 65K or 16.7M colors Monitor Resolution Hz 640x480 120 800x600 120 1024x768 120 1152x864 120 1280x1024 120 1600x1200 85 1920x1200 75 1920x1440 75 2048x1536 60 |
Hier te lezen.
Dan haal je toch nooit 1800x1440 @ 94Hz
die Iilyama opgeeft als Ergonomische Resolutie, zelfs niet @85hz. Klopt dit dan wel? Mijn oude ATI 8500 kan wel 2048x1536 @ 85Hz
Anders moet ik toch maar een Ati 9800 (SE) kopen want die kan dat dan wel weer

ik zie op windows update een nieuwe driver staan voor ati video kaarten.
lijkt mij een oude gezien ie 12 september is gedateerd.
iemand al geprobeerd ?
lijkt mij een oude gezien ie 12 september is gedateerd.
iemand al geprobeerd ?
Windows Updates en drivers... tja... ik blijft het houden op omega drivers hoor! Laatste nvidia detonator driver update kwam van MEI!
There is no place like ::1
Misschien omdat ie niet bestaat?
Koekie?
9600 PRO AIW bestaat wel, en is de meest uitgebreide AIW, daaromHazuki schreef op 24 november 2003 @ 21:19:
Misschien omdat ie niet bestaat?
ik denk dat je em moet laten overbrengen.
volgens mij is ie niet te koop in NL (nog
)
de betere zaken hebben em niet
doesn't matter, maar wel raar.
hij bestaat wel ja:
look:
http://www.ati.com/products/radeon9600/aiw9600pro/index.html
volgens mij is ie niet te koop in NL (nog
de betere zaken hebben em niet

doesn't matter, maar wel raar.
hij bestaat wel ja:
look:
http://www.ati.com/products/radeon9600/aiw9600pro/index.html
[ Voor 25% gewijzigd door Stranglem op 24-11-2003 21:28 ]
Leven en laten leven!
Verwijderd
Ow hier een videoreview van de 9600AIW 128MB:
http://www.xpcgear.com/li...deon-9600-pro-03-256k.wmv
Maar hij staat hier niet in de PW, maar als alternatief is er de 9800SE AIW he...
Maar hij staat hier niet in de PW, maar als alternatief is er de 9800SE AIW he...
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2003 21:47 ]
De 9800 heeft minder features...Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 21:44:
Ow hier een videoreview van de 9600AIW 128MB:
Verwijderd
Oke, ik wil een radeon 9800 pro kaart kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er zijn zoveel merken.
Vereisten:
- kwaliteit/stabiliteit
- lage geluidsproductie (fan op gpu dus)
- uiterlijk doet er niet toe
Ik kon hier hoe merkwaardig ook, geen goede review/test van vinden
Er zijn zoveel merken.
Vereisten:
- kwaliteit/stabiliteit
ik denk dat ik een sapphire 9800xt ga kopen+vragen voor mijn verjaardag, heb nu een asus geforce 2 pro 64mb ddr, denk dat ik dat wel ga merken 
hoop alleen dat ik geen last heb van die CS frame drops en shit, weet iemand met welke configuraties dit is of is dat nogal onduidelijk?
Heb verder trouwens:
Epox 8rda3+ (Nforce 2 400 ultra chipset)
AMD 2800+ (FSB 333)
2x 256mb DDR400 Kingston
2x 140gb Serial ATA Maxtor's in Raid 0.
SB Live 5.1
XP SP1 volledig geupdate.
Iemand die hier zo uit z'n hoofd weet of er toevallig conflicten zijn ergens tussen? (Dit gaat overigens m'n eerst ATI kaart worden dan
)
hoop alleen dat ik geen last heb van die CS frame drops en shit, weet iemand met welke configuraties dit is of is dat nogal onduidelijk?
Heb verder trouwens:
Epox 8rda3+ (Nforce 2 400 ultra chipset)
AMD 2800+ (FSB 333)
2x 256mb DDR400 Kingston
2x 140gb Serial ATA Maxtor's in Raid 0.
SB Live 5.1
XP SP1 volledig geupdate.
Iemand die hier zo uit z'n hoofd weet of er toevallig conflicten zijn ergens tussen? (Dit gaat overigens m'n eerst ATI kaart worden dan
Ik heb een vraagje. Wat adviseren jullie mij om te kopen? Zit te twijfelen tussen een 9600 PRO / XT of een een 9700 non pro.
Zit al een tijdje te zoeken, maar kom er niet uit. Ook omdat ik de 9600 XT en de 9700 non pro niet in 1 test kan vinden.
Zit al een tijdje te zoeken, maar kom er niet uit. Ook omdat ik de 9600 XT en de 9700 non pro niet in 1 test kan vinden.
Zoek en gij zult vinden
Tjek dit maar eens -> http://www.3dcenter.de/ar...0/zh_aa_bildqualitaet.php
Google
Tjek dit maar eens -> http://www.3dcenter.de/ar...0/zh_aa_bildqualitaet.php
Vroeger zag je bij meer geheugen dat er langzamer geheugen werd gebruikt.
Ik vraag me af of dat ook bij de Sapphire 9600XT is gedaan
er is een 128 en een 256mb versie en scheelt maar paar euro
weet iemand dit
Ik vraag me af of dat ook bij de Sapphire 9600XT is gedaan
er is een 128 en een 256mb versie en scheelt maar paar euro
weet iemand dit
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Heb mijn Hercules 9500 Pro ge-oc-ed naar 9700 Pro snelheden en een uurtje of 3 max pain II gespeeld, ik moet zeggen, dit kaartje is zeker een goede overclocker. Er moet meer uit te halen vallen!
Maar nu staat hij weer op stock snelheden, aangezien ik die extra kracht in games van nu niet nodig heb :-)
Maar nu staat hij weer op stock snelheden, aangezien ik die extra kracht in games van nu niet nodig heb :-)
De gene die een 9800 SE willen kopen en die softmodden naar een 9800 Pro !!
Wees er bewust van dat de kans dat het goed werkt ong. 20% is dus de kans dat je een niet te modden kaart koopt is heel groot !!!!!!
En dit percentage baseer ik op ervaring omdat ik er zelf ook 5 heb getest en er maar 1 op 8 pipelines wou draaien ....
Dus wees gewaarschuwd
Wees er bewust van dat de kans dat het goed werkt ong. 20% is dus de kans dat je een niet te modden kaart koopt is heel groot !!!!!!
En dit percentage baseer ik op ervaring omdat ik er zelf ook 5 heb getest en er maar 1 op 8 pipelines wou draaien ....
Dus wees gewaarschuwd
Turn it off and on again.
Verwijderd
Kom ik dan toch bij een Hercules uit?Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 22:23:
Oke, ik wil een radeon 9800 pro kaart kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er zijn zoveel merken.
Vereisten:
- kwaliteit/stabiliteit
ik heb dus sinds kort als toevoeging aan mijn systeem een nieuwe video kaart een ati radeon 9800 pro 128 mb
nu zit deze dus in het volgende systeem
amd 1900+
ecs k7s5a mobo
512 ddr 2100
saphire ati radeon 9800 pro 128 mb
alles goed gekoeld en stressed op 44 graden hooguit
gister clean install gedaan dus complete format
winxp pro sp1 en alle web updates die er waren
chipset drivers ( sis 757 ofzoiets ) geinstalleerd
daarna dx 9.... geinstalleerd
telkens na elk geinstalled ding gereboot
en op het laats de ati cat 3.9 drivers erop
ik dus daarna meteen testen met 3dmark 2001
en haal een score van 9860 ( ongv )
ik dus echt met grote ogen kijken ?
hoe kan dat nou ?
ik dxdiag ingetype bij run en zie bij video kaart 2 dingen aan en die van texture versnelling ( de onderste ) die stond op uit niet beschikbaar ? die stond eerst wel aan ?
is deze score normaal voor dat systeem ( dat mobo )
zou het anders de voeding kunnen zijn ?
want die geeft het volgende aan
nu zit deze dus in het volgende systeem
amd 1900+
ecs k7s5a mobo
512 ddr 2100
saphire ati radeon 9800 pro 128 mb
alles goed gekoeld en stressed op 44 graden hooguit
gister clean install gedaan dus complete format
winxp pro sp1 en alle web updates die er waren
chipset drivers ( sis 757 ofzoiets ) geinstalleerd
daarna dx 9.... geinstalleerd
telkens na elk geinstalled ding gereboot
en op het laats de ati cat 3.9 drivers erop
ik dus daarna meteen testen met 3dmark 2001
en haal een score van 9860 ( ongv )
ik dus echt met grote ogen kijken ?
ik dxdiag ingetype bij run en zie bij video kaart 2 dingen aan en die van texture versnelling ( de onderste ) die stond op uit niet beschikbaar ? die stond eerst wel aan ?
is deze score normaal voor dat systeem ( dat mobo )
zou het anders de voeding kunnen zijn ?
want die geeft het volgende aan
beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond
Verwijderd
pricewatch: Sapphire Radeon 9800 XT 256MB (AGP)
Wauw, de Sapphire 9800 XT schiet naar beneden met 30 euro! Hier ga ik zeker een oogje op houden. Zit natuurlijk ook nog die halflife 2 preorder bij, dus dat scheelt ook al weer.
Wauw, de Sapphire 9800 XT schiet naar beneden met 30 euro! Hier ga ik zeker een oogje op houden. Zit natuurlijk ook nog die halflife 2 preorder bij, dus dat scheelt ook al weer.
Aangezien de Hercules 9800 niet pro nergens meer is te krijgen, wil ik voor een Hercules 9600XT gaan. Is een XT het prijsverschil waard t.o.v. een 9600 pro? Ik heb nu trouwens een GF 4 Ti4200SE.
Bedankt!
Bedankt!
Zoals al gezegd is, eeen 9600 ( XT of niet ) heeft maar 4 pipelines en zelfs de XT versie komt maar net in de buurt van de 9500 Pro ( 8 pipelines )als je kijkt naar performance.ck2000nl schreef op 25 november 2003 @ 13:24:
Aangezien de Hercules 9800 niet pro nergens meer is te krijgen, wil ik voor een Hercules 9600XT gaan. Is een XT het prijsverschil waard t.o.v. een 9600 pro? Ik heb nu trouwens een GF 4 Ti4200SE.
Bedankt!
Het is daartegen zeker een goede kaart hoor
Je kan ook een 9800 Non Pro nemen want die heeft dus wel 8 pipelines en is hoog geklokt, dus sneller als eeen 9700 Pro :-)
Verwijderd
euhm, hij zegt net dat de 9800 non-pro nergens meer is te krijgen 
bij lokale hwboer hier om de hoek trouwens nog wel
Is wel in belgië, en em doet niet aan verzending. Pech voor jullie hé [/sarcastic mode]

bij lokale hwboer hier om de hoek trouwens nog wel
Hehe, sommige mensen hebben een echte pc-bril nodig... Hij heeft het over een Hercules 9800 np, dat HIJ die niet kan vinden, dit betekent niet dat ie nergens meer te krijgen is, sterker nog, de 9800 np (in het algemeen) is praktisch overal te krijgen... Er wordt idd gesproken over Hercules, dus ik begrijp je confusion...
Niet dat het uitmaakt verder... ;-)
Niet dat het uitmaakt verder... ;-)
Verwijderd schreef op 25 november 2003 @ 16:28:
euhm, hij zegt net dat de 9800 non-pro nergens meer is te krijgen
bij lokale hwboer hier om de hoek trouwens nog welIs wel in belgië, en em doet niet aan verzending. Pech voor jullie hé [/sarcastic mode]
![]()
[ Voor 6% gewijzigd door duhtje op 25-11-2003 16:36 ]
Verwijderd
euhm... 9800se en 9800np zijn toch eol?
Enne er staat btw wél degelijk:
Enne er staat btw wél degelijk:
I winAangezien de Hercules 9800 niet pro nergens meer is te krijgen, wil ik...
Hij is in Nederland inderdaad niet meer leverbaar, doordat Hercules de kaarten zeer slecht kan aanleveren zijn een aantal leveranciers er mee gestopt. Dit heb ik meegekregen van de mensen van Eynstein die mij netjes alles uit gingen leggen. Hij wordt op korte termijn zeker niet meer verwacht...
Zelfs Eurosys in Belgie heeft em niet meer, die hadden de kaart een tijdje geleden nog op de site staan tegen een ERG hoge prijs
Zelfs Eurosys in Belgie heeft em niet meer, die hadden de kaart een tijdje geleden nog op de site staan tegen een ERG hoge prijs

mense, ik ga komende week nieuwe videokaart kopen m'n budget is rond de 200 euro, welke radeon kaart(heb gehoorde dat deze de laatste tijd beter zijn dan geforce) is nu voor die prijs het beste?
En welke driver is voor deze kaart het meest geschikt?
kan iemand me hiermee verder helpen:?
En welke driver is voor deze kaart het meest geschikt?
kan iemand me hiermee verder helpen:?
lijkt me een redelijk normale score voor je systeem. Pc2100 is nu niet echt rap en een amd xp1900 is ook niet echt rap. Anders moet je het even zoeken in het topic mijn 3dmark2k1 score is laag..redpen schreef op 25 november 2003 @ 13:05:
ik heb dus sinds kort als toevoeging aan mijn systeem een nieuwe video kaart een ati radeon 9800 pro 128 mb
@ Tommy
Kerel, je hebt na 5 posts ofzo al een waarschuwing achter de kiezen.. lijkt het je niet verstandig om eventjes de FAQ door te lezen? Dan weet je meteen hoe we hier op GoT gebruik maken van het forum.
Verder: zoek en gij zult vinden ;)
Kerel, je hebt na 5 posts ofzo al een waarschuwing achter de kiezen.. lijkt het je niet verstandig om eventjes de FAQ door te lezen? Dan weet je meteen hoe we hier op GoT gebruik maken van het forum.
Verder: zoek en gij zult vinden ;)
offtopic:
Jij bent toch niet die kerel die ook op Fok! rondspookt?
Jij bent toch niet die kerel die ook op Fok! rondspookt?

[ Voor 16% gewijzigd door Hazuki op 25-11-2003 18:00 ]
Koekie?
Daaag, dat is belachelijk weinig. Een vriend van me haalt op een KT266 bordje met een 1800+ Palomino en GeForce4 ti4400 nog 11.000 punten in 3DMark 2001. Het zou op z'n minst 13.500 ofzo moeten zijn.lijkt me een redelijk normale score voor je systeem. Pc2100 is nu niet echt rap en een amd xp1900 is ook niet echt rap. Anders moet je het even zoeken in het topic mijn 3dmark2k1 score is laag..
PC2100 is gewoon geschikt voor gebruik met een 133MHz FSB, standaard voor elke
(oudere) Athlon XP dus.
Maak daar eens een screenshot van, je temps lijkt me niets mis meeik dxdiag ingetype bij run en zie bij video kaart 2 dingen aan en die van texture versnelling ( de onderste ) die stond op uit niet beschikbaar ? die stond eerst wel aan ?
[ Voor 3% gewijzigd door Hazuki op 25-11-2003 18:11 ]
Koekie?
Ik heb vandaag me Club3d 9800pro binnen gekregen, en nu vraag ik me af hoeveel ns het geheugen is wat erop zit, de volgende code staan op de chips:
Ik heb al op het I'net gezocht naar deze (k40263238e-gc2a) code maar daarmee heb ik maar 1hit en daarmee kom ik ook niet verder
Kan iemand me de code uitleggen
bvd
oeps typfoutje...
het moet zijn:
en daarmee vond ik op de samsung site dat het op 2,5v loopt en dan 350mhz DDR haalt.. en als het op 2,8v draait 400mhz DDR moet halen
dus 800mhz effectief.
woei
code:
1
2
| SAMSUNG 316 K40263238E-GC2A |
Ik heb al op het I'net gezocht naar deze (k40263238e-gc2a) code maar daarmee heb ik maar 1hit en daarmee kom ik ook niet verder
Kan iemand me de code uitleggen
oeps typfoutje...
het moet zijn:
code:
1
| K4D263238E-GC2A |
en daarmee vond ik op de samsung site dat het op 2,5v loopt en dan 350mhz DDR haalt.. en als het op 2,8v draait 400mhz DDR moet halen
woei
[ Voor 26% gewijzigd door Lief Adje op 26-11-2003 11:17 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
euhmzzz.. en hoe verklaar je die 3dmark03 score dan...???
FraGManiA
weet iemand hoe je het fps drop probleem in counter-strike kan verhelpen. Ik heb gezocht overal en kan nergens een antwoord vinden. Ik heb een ati radeon 9800 pro met Omega 3.9 catalysts.
Verwijderd
oke dit had ik eerder gevraagd, maar helaas geen antwoord op gekregen....dus ik vraag het maar weer.Verwijderd schreef op 24 november 2003 @ 19:32:
Hmmm das vreemd... Hercules heeft nu een 3D Prophet 9800XT CLASSICwat is daar nou zo classic aan, komt er nog een 3D Prophet 9800XT Pro aan van Hercules of is dit een 9800XT zonder Vivo en dat er ook eentje komt met ViVo??
Can anyone explain

Het is mij voor gekomen dat ik nergens anders een 9800XT Classic kan vinden maar alleen dan bij hercules...... wat is hier zo speciaal aan
Verwijderd
Oke .. ben van plan een nieuwe PC te kopen met een Radeon 9800 Pro. Ik wil er ook een Iiyama 431-S bij kopen, maar las net ergens dat het geen zin heeft en dat je beter een CRT monitor voor deze kaart kunt kopen. Klopt dit?
De radeon kan erg hoge resoluties op al even hoge refresh rates aan. De gemiddelde tft heeft een max resolutie van 1024x768 of 1280xnogwat (lol, ff vergeten), dus is het dan in feite zonde van de snelheid van de kaart. Ook het feit dat je voor de prijs van een 17inch tft een 22inch crt hebt speelt nogal mee (vind ik)Verwijderd schreef op 26 november 2003 @ 13:17:
Oke .. ben van plan een nieuwe PC te kopen met een Radeon 9800 Pro. Ik wil er ook een Iiyama 431-S bij kopen, maar las net ergens dat het geen zin heeft en dat je beter een CRT monitor voor deze kaart kunt kopen. Klopt dit?
Yup, een mooie 21/22 Inch trinitron is even duur als een 17" TFT scherm met 16ms refreshrate.johnnyv.nl schreef op 26 november 2003 @ 13:24:
[...]
De radeon kan erg hoge resoluties op al even hoge refresh rates aan. De gemiddelde tft heeft een max resolutie van 1024x768 of 1280xnogwat (lol, ff vergeten), dus is het dan in feite zonde van de snelheid van de kaart. Ook het feit dat je voor de prijs van een 17inch tft een 22inch crt hebt speelt nogal mee (vind ik)
En op de Trinitron kun je natuurlijk een stuk hogere resoluties draaien.
Alleen is een tft meestal mooier qua design, minder groot etc. Het is een keuze die je moet maken. Er is wat betreft tft-gamen een serie topics geweest (de final episode heette die), ff voor je zoeken...swampy schreef op 26 november 2003 @ 13:42:
[...]
Yup, een mooie 21/22 Inch trinitron is even duur als een 17" TFT scherm met 16ms refreshrate.
En op de Trinitron kun je natuurlijk een stuk hogere resoluties draaien.
[edit]TFT-Gamen - The 8th Episode¨-edit*
[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 26-11-2003 13:56 ]
Verwijderd
Mss tipje voor alle belgen die meekijken:
bij Padeg (pcwinkelketen hier rond brussel) zijn nog verschillende Hercules radeon 9800 non-pro's en 9800se AIW's in stock, met prijzen van resp. 299 en 235 pleuro's
bij Padeg (pcwinkelketen hier rond brussel) zijn nog verschillende Hercules radeon 9800 non-pro's en 9800se AIW's in stock, met prijzen van resp. 299 en 235 pleuro's
Nav het nieuwe beleid voor 'Grote Topics' gaat dit topic dicht.
Lees voor meer informatie deze (tijdelijke) sticky:
Waar zijn alle 'Grote Topics' naartoe?
En natuurlijk de (bijgewerkte) policy:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Maar alles is niet verloren! De startpost van dit topic is in de FAQ verwerkt
Lees voor meer informatie deze (tijdelijke) sticky:
Waar zijn alle 'Grote Topics' naartoe?
En natuurlijk de (bijgewerkte) policy:
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *
Maar alles is niet verloren! De startpost van dit topic is in de FAQ verwerkt
Oslik blyat! Oslik!
Dit topic is gesloten.