-= Radeon Topic - Deel 69 =-

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.103 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56
Anoniem: 93973 schreef op 15 november 2003 @ 19:36:
[...]

128mb versie?
Ben benieuwd :)
Ben van plan om ook deze te kopen....
Hoe is ie kwa geluid? Veel herrie of stil?
Ik denk dat ie inderdaad de 128 MB versie heeft, aangezien de 256 MB versie meer dan €100 duurder is en zelfs duurder is dan de R9800 XT met 256 MB :)

En qua geluid zal ie erg stil zijn, aangezien de Sapphire Radeon 9800 Pro (als het goed is) een passieve koeling erop heeft zitten:

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkyextreme.com/img/2003/08/saph_ult/9800_card.jpg

Voor interessante reviews over deze kaart kan je onder andere kijken bij Tweaktown.com en Sharky Extreme :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb vandaag een Radeon 9500 Pro op de kop getikt, tweedehands natuurlijk en ik moet zeggen... heerlijke kaart.

in Aquamark zie je gewoon het effect van 8 pixel pipelines ;-)

Ben dus ge-upgrade van een ti4800SE en ik kan je vertellen....als je vandaag nog een Ati Radeon 9500 Pro in goede conditie op de kop kan tikken zit je lekker hoor. Met ongeveer de zelfde GPU/GEHEUGEN snelheden haalt hij veel betere prestaties.

Maar nu een vraagje, ... Het is een Hercules Radeon 9500 Pro, ... weet iemand de timings van het geheugen op de kaart ( ivm overclocken ). Ik weet dat geheugen timings geen garantie zijn ( zeker niet ) maar een prognose is het wel :-)

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83454

Ik vind die naamgeving van Ati maar onduidelijk. Ik wil een 9600-model kopen, maar als ik naar de eerste de beste hardwarewinkel surf zie ik bij Club3D 5 modellen:

9600
9600LP
9600SE
9600PRO
9600XT

Het verschil tussen die 9600 en 9600PRO snap ik nog wel, maar ik heb het idee dat die andere 3 modellen maar een beetje vage tussenmodellen zijn.

Bovendien vrees ik ook voor de driveronderdsteuning voor die vage modellen, net als bij die Aldi 9600nogwat die geloof ik ook niet correct werd herkend door de nieuwste drivers.

Ik vind het allemaal maar amateuristisch overkomen, eerlijk gezegd, nVidia heeft het wat dat betreft toch beter begrepen. Veel duidelijkere naamgeving.

Kan iemand me ff uitleggen wat precies de verschillen zijn, voordat ik zo'n ding ga kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

MaRc0 schreef op 15 november 2003 @ 19:46:
[...]
Ik denk dat ie inderdaad de 128 MB versie heeft, aangezien de 256 MB versie meer dan €100 duurder is en zelfs duurder is dan de R9800 XT met 256 MB :)

En qua geluid zal ie erg stil zijn, aangezien de Sapphire Radeon 9800 Pro (als het goed is) een passieve koeling erop heeft zitten:

[afbeelding]

Voor interessante reviews over deze kaart kan je onder andere kijken bij Tweaktown.com en Sharky Extreme :)
Die heb ik dus ook. :) Super kaartje. En de koeling werkt perfect.
Anoniem: 83454 schreef op 15 november 2003 @ 20:43:
Ik vind die naamgeving van Ati maar onduidelijk. Ik wil een 9600-model kopen, maar als ik naar de eerste de beste hardwarewinkel surf zie ik bij Club3D 5 modellen:

9600
9600LP
9600SE
9600PRO
9600XT

Het verschil tussen die 9600 en 9600PRO snap ik nog wel, maar ik heb het idee dat die andere 3 modellen maar een beetje vage tussenmodellen zijn.

Bovendien vrees ik ook voor de driveronderdsteuning voor die vage modellen, net als bij die Aldi 9600nogwat die geloof ik ook niet correct werd herkend door de nieuwste drivers.

Ik vind het allemaal maar amateuristisch overkomen, eerlijk gezegd, nVidia heeft het wat dat betreft toch beter begrepen. Veel duidelijkere naamgeving.

Kan iemand me ff uitleggen wat precies de verschillen zijn, voordat ik zo'n ding ga kopen?
Ik denk dat de snelheid van de 9600SE en LP (low profile?) wat lager is. Dit is ong de volgorder kwa snelheid denk ik:

9600SE
9600LP
9600
9600Pro
9600XT

[ Voor 38% gewijzigd door schnumi op 15-11-2003 20:51 ]

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op 15 november 2003 @ 20:49:
Ik denk dat de snelheid van de 9600SE en LP (low profile?) wat lager is. Dit is ong de volgorder kwa snelheid denk ik:

9600SE
9600LP
9600
9600Pro
9600XT
Tanx :)

Maar hoeveel sneller of langzamer dan precies? Vind ik toch wel van belang bij de prijs/kwaliteit vergelijking. En hoe zit het met de driver-ondersteuning?

Ik kan de exacte specificaties van die vage tussenmodellen zo 1,2,3 op geen enkele site terugvinden, zelfs niet op die van Club3D. Ik blijf het maar vage shit vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 83454 schreef op 15 november 2003 @ 21:03:
[...]

Tanx :)

Maar hoeveel sneller of langzamer dan precies? Vind ik toch wel van belang bij de prijs/kwaliteit vergelijking. En hoe zit het met de driver-ondersteuning?

Ik kan de exacte specificaties van die vage tussenmodellen zo 1,2,3 op geen enkele site terugvinden, zelfs niet op die van Club3D. Ik blijf het maar vage shit vinden.
Ik denk dat de nieuwste drivers gewoon alle versies ondersteunen hoor. :) En het verschil kwa snelheid tussen de 9600 non pro en de Pro/XT versies is het geld wel waard denk ik. De XT is het snelst net iets sneller als de Pro versie maar is ong gelijk kwa prijs dus ik denk dat je het beste de 9600XT versie kan halen. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

Anoniem: 83454 schreef op 15 november 2003 @ 21:03:
[...]

Mag ik je ook aanraden zelf wat meer onderzoek te doen via Google, de FAQ van VB of de openingspost ;) .
Zal je vast op weg helpen door een link uit de openingspost (!) neer te zetten waarin wat gedetaileerde specs staan...
http://www.area3d.net/overview.php

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-11-2003 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op 15 november 2003 @ 21:10:
Mag ik je ook aanraden zelf wat meer onderzoek te doen via Google, de FAQ van VB of de openingspost ;) .
Zal je vast op weg helpen door een link uit de openingspost (!) neer te zetten waarin wat gedetaileerde specs staan...
Ja bijdehandje, tanx but no tanx :/.

Op deze site staan alleen maar de 9600PRO en non-PRO, die drie andere vage modellen staan er niet op. Dat is dus precies wat ik zeg :7. Het verschil tussen een 9600 en een 9600PRO is idd niet zo moeilijk te achterhalen. Maar het gaat me dus juist om die andere modellen.

Ik wil gewoon weten wat ik koop, maar erg transparant is het bij Ati gewoon niet en dat vind ik persoonlijk een slechte zaak.

En wat die driverondersteuning voor die vage modellen betreft: ik meen me toch echt te herinneren dat er problemen waren met de Catalyst-drivers icm met die vage 9600nogwat-kaart (eigenlijk overgeklokte 9500 geloof ik) die in die Aldi-PC's zat, dus zo irreëel is mijn vrees niet.

Ik begrijp best dat iedereen tegenwoordig helemaal lyrisch is over Ati en dat ik daarom uit moet kijken met kritiek, maar ik vind dat ik hier wel degelijk een punt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26274

Ik heb een soort van probleempje,

Ik heb een Sapphire Radeon 9600Pro, daarop aangesloten zitten 2 iiyama TFT's. 1 scherm zit op de DVI en de ander op de VGA.
Het scherm op de DVI is veel helderder dan het scherm op de vga en de kleuren zijn veel mooier.

Is dit nu normaal, het kleur verschil tussen DVI en VGA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83454 schreef op 15 november 2003 @ 21:37:
Ja bijdehandje, tanx but no tanx [...] Op deze site staan alleen maar de 9600PRO en non-PRO :/.
Ja, ik ziet het. Ik heb de info te snel beoordeeld en doorgestuurd... je hebt helemaal gelijk (wat trouwens de wat schijnbaar bozige toon van je zin niet helemaal rechtvaardigd, want het was goed bedoelde info en hulp, zie ;) . )
Mijn mening over eerst meer zelf zoeken was ook nog deels gebaseerd je volgorde van de 9600 modellen die je niet wist/kon vinden, want dat moet volgens mij toch goed zelf te vinden zijn (...maar kan in de praktijk best tegen vallen schijnbaar... ).
Ik begrijp best dat iedereen tegenwoordig helemaal lyrisch is over Ati en dat ik daarom uit moet kijken met kritiek, maar ik vind dat ik hier wel degelijk een punt heb.
... en volgens mij sla je hier zelf compleet de plank mis, want ik zie jou geen kritiek op de planken leveren maar op de info van de Ati site en vage info (en terecht vermoed ik).
Dus probeer wat minder fel te reageren IMHO, dan komt het allemaal wel goed met de hulp en info ;) . Dus, kom op, verder zoeken maar weer met z'n allen... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 15-11-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vaag zijn ze allemaal qua naamgeving :(
de SE, XT, Pro, Ultra en weet ik wat voor termen vliegen er in het rond, zowel bij ATI als nVidia. Beide flikken ze ook nog geintjes om kaarten met de zelfde naam uit te rusten met verschillende geheugenbussen, soms zomaar 64bit groot ipv 128. Maakt het allemaal lekker duidelijk voor ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

hjs schreef op 15 november 2003 @ 22:40:
de SE, XT, Pro, Ultra en weet ik wat voor termen vliegen er in het rond, zowel bij ATI als nVidia. Beide flikken ze ook nog geintjes om kaarten met de zelfde naam uit te rusten met verschillende geheugenbussen, soms zomaar 64bit groot ipv 128. Maakt het allemaal lekker duidelijk voor ons
Yep, ... ik begin niet over de FX5200 want daar zijn nu al zoveel versies van.

En dat XT bij ATI sneller is en bij Nvidia langzamer .... zucht... ik weet dat Nvidia er alles aan doet om Ati door het slijk te halen, ook al betekent dat zoiets als een ruggesteek als de code XT misbruiken.

Duidelijkheid bestaat niet echt meer op deze manier.

Zucht..ah well... blij dat wij tweakers beter weten ( daarom ook dat ik een radeon 9500 Pro gescoord heb, tweedehands...damn..wat een goede kaart )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjs schreef op 15 november 2003 @ 22:40:
Dat klopt op zich wel.

Maar er is een duidelijk verschil met nVidia:
nVidia kondigt ALTIJD duidelijk aan dat er een nieuw model aankomt en wat de verschillende kloksnelheden zijn. ALLE modellen kun je op de nVidia-site terugvinden en dat is bij Ati niet het geval. Ook de verschillende snelheden van de geheugenbus wordt voor nVidia altijd eindeloos voorgekauwd door de review-sites, gebaseerd op info van nVidia zelf.

Op de reviewsites kan ik wat betreft Ati alleen info vinden over de non-PRO-, PRO- en een heel enkele keer de XT-versie. De andere 2 modellen (en misschien zijn er nog wel veel meer in de handel) worden nergens meer genoemd en zijn volgens mij ook nooit door Ati officëel aangekondigd.

Bovendien vind ik de naamgeving van nVidia, hetzij met oplopende nummers (4200, 4400, 4600 bijvoorbeeld), hetzij met de toevoeging 'Pro' of 'Ultra', behoorlijk vanzelfsprekend en door nVidia ook zeer consequent gehanteerd. De 'Ultra'-versie is al jaren het allersnelste model, speciaal voor de figuren die echt geld teveel hebben. Dat begon al met de TNT2-Ultra.

Ik heb zelf een beetje het idee dat Club3D en andere goedkope merken gewoon af en toe wat vage, afgekeurde partijen GPU's opkopen bij Ati, die ze dan onder vage namen (LP, SE etc.) aan de man brengen. Maar Ati wil hier verder niet al teveel ruchtbaarheid aan geven, vandaar dat het ook nergens op hun site staat.

Vandaar ook dat ik me zorgen maak om de ondersteuning. Een nieuwe driver zal bijvoorbeeld een 9600LP herkennen als een gewone 9600 en hem instellen op een te hoge kloksnelheid. En dat dat problemen kan geven, hoef ik jullie ook niet te vertellen :).

Dat neemt niet weg dat de prijs/kwaliteit voor die vage modellen weleens uitstekend zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op 15 november 2003 @ 22:24:
Ja, ik ziet het. Ik heb de info te snel beoordeeld en doorgestuurd... je hebt helemaal gelijk (wat trouwens de wat schijnbaar bozige toon van je zin niet helemaal rechtvaardigd, want het was goed bedoelde info en hulp, zie ;) . )
Mijn mening over eerst meer zelf zoeken was ook nog deels gebaseerd je volgorde van de 9600 modellen die je niet wist/kon vinden, want dat moet volgens mij toch goed zelf te vinden zijn (...maar kan in de praktijk best tegen vallen schijnbaar... ).
Ik ben ook niet boos om het feit dat je me een link geef waar ik niks aan heb, maar wel enigszins geïrriteerd door dat betweterige, paternalistische toontje dat je aanslaat:
Mag ik je ook aanraden zelf wat meer onderzoek te doen via Google, de FAQ van VB of de openingspost ;).
Oftewel: 'Schattig zo'n n00b, maar ik de alwetende geweldenaar zal hem wel even op de goede weg helpen, want zijn vraag is dit forum absoluut onwaardig :7.' Tenminste dat proef ik er een beetje uit. Kun je er wel honderd ;) en :) smilies bijzetten, maar dat verandert niks aan de toon.

Je had me ook gewoon nonchy die link kunnen geven, zo van 'Hier [link] staat misschien wat meer info waar je wat aan hebt en in de FAQ staat nog meer. Veel plezier ermee :).'

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 83454 op 15-11-2003 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 26457 schreef op 15 november 2003 @ 21:10:
[...]

Handige Site, kun je aardig vergelijkingen mee maken...natuurlijk ... ATI GPU rekent anders als een nvidia GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93973

MaRc0 schreef op 15 november 2003 @ 19:46:
[...]

En qua geluid zal ie erg stil zijn, aangezien de Sapphire Radeon 9800 Pro (als het goed is) een passieve koeling erop heeft zitten
Alleen de Ultimate versie heeft passieve koeling, die is zo'n 60 euro duurder dan de gewone Atlantis versie...

Maar toch bedankt voor je reply :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 93973 op 16-11-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93973

schnumi schreef op 15 november 2003 @ 20:49:
[...]

Die heb ik dus ook. :) Super kaartje. En de koeling werkt perfect.
Heb al een aantal reviews over deze kaart gelezen...
Merk jij nou ook dat ie toch heet wordt ondanks de passieve koeling?
Wat voor cooling heb je voor de rest in je pc?
dan kan ik een beetje een vergelijking maken of ie ook in mijn pc kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84104

9600: 325 (MHz) core & 200/400 mem
9600Pro: 400 core & 300/600 mem
9600SE: 400 core & 200/400 mem
9600XT: 500 core & 300/600 mem

9600LP: Low Profile versie, ik heb geen exacte gegevens hiervan maar bij de meeste Low Profile AGP-kaarten is werkelijk op alles bezuinigt, traag geheugen, lage core-klok, geheugenbus gehalveerd e.d. Wie een PC heeft welke geen normale AGP-kaarten slikt maar wel een low profile, die doet er vaak verstandiger aan om een minder geknepen PCI-kaart erin te stoppen... :(

Naamgeving: Bij mijn hifi staat SE (Special Edition) voor een duurdere en betere getweakte variant. Bij mijn OS voor de nieuwe versie (Second Edition) en bij de videokaarten klaarblijkelijk voor Slakkengang Edition... :'(

En XT staat bij Meneer_E juist weer voor traaaag en AT voor snel, ik herinner mij nog goed de overgang van een 4.77 MHz (nee, geen GHz, echt niet) 8088 naar een 8 MHz AT... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26121

Anoniem: 26121 schreef op 12 november 2003 @ 14:50:
Ik heb een Radeon 9500 128 MB en een paar keer per week crasht mijn PC op een vreemde manier: eerst freezed het systeem en verschijnt linksboven op mijn scherm een blokje dat bestaat uit allemaal gekleurde puntjes. Na een seconde of 5 gaat het beeld op zwart. De computer is op dat moment helemaal vastgelopen: numlock/capslock lampje kan je ook niet meer aan/uitzetten.

Verschillende drivers enzo heb ik al geprobeerd. Ik zou graag weten of er mensen zijn die dit probleem ook gehad hebben.

Nog even wat systeemspecs:
P4 2.6 Ghz HT, 1024 MB RAM, Asus P4P800 Deluxe, Radeon 9500 128 MB, Win XP Pro
Iemand een idee?

Koeler is in orde.

Het ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=490307

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 93973 schreef op 16 november 2003 @ 12:58:
[...]

Heb al een aantal reviews over deze kaart gelezen...
Merk jij nou ook dat ie toch heet wordt ondanks de passieve koeling?
Wat voor cooling heb je voor de rest in je pc?
dan kan ik een beetje een vergelijking maken of ie ook in mijn pc kan..
1 intake fan en 1 outtake. Voor de rest niks aparts. Word niet echt heter hier in de kast en hij is voor de rest ook nog nooit vastgelopen etc dus hij zal ook wel niet super warm zijn.

Zal zo wel eens mijn met mijn handje testen kijken of hij ook extreem warm word. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:24

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik krijg morgen (eindelijk) mijn Asus Radeon 9600XT binnen. Ik vroeg me alleen af welke dirvers er beter waren, de Catalyst drivers of de drivers van Asus. Is er hier iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84104 schreef op 16 november 2003 @ 13:12:
9600: 325 (MHz) core & 200/400 mem
9600Pro: 400 core & 300/600 mem
9600SE: 400 core & 200/400 mem
9600XT: 500 core & 300/600 mem

9600LP: Low Profile versie, ik heb geen exacte gegevens hiervan maar bij de meeste Low Profile AGP-kaarten is werkelijk op alles bezuinigt, traag geheugen, lage core-klok, geheugenbus gehalveerd e.d. Wie een PC heeft welke geen normale AGP-kaarten slikt maar wel een low profile, die doet er vaak verstandiger aan om een minder geknepen PCI-kaart erin te stoppen... :(

Naamgeving: Bij mijn hifi staat SE (Special Edition) voor een duurdere en betere getweakte variant. Bij mijn OS voor de nieuwe versie (Second Edition) en bij de videokaarten klaarblijkelijk voor Slakkengang Edition... :'(

En XT staat bij Meneer_E juist weer voor traaaag en AT voor snel, ik herinner mij nog goed de overgang van een 4.77 MHz (nee, geen GHz, echt niet) 8088 naar een 8 MHz AT... _/-\o_
Hé onwijs bedankt Meneer_E!!! Dit is de info waar ik wat aan heb :) :).

Ik associeer de afkortingen hetzelfde als jij doet. Dus SE is snel en XT is traaaaag. SE is altijd nieuwer en beter, een soort gelimiteerde speciale editie, zoals bij de HDD's (extra cache). Behalve bij Ati dus :/.

Heb je misschien ook nog een goede link met wat meer info?

/edit Op http://www.asus.com/products/vga/r9600se/overview.htm zie ik trouwens dat hun 9600SE een coresnelheid van 325 MHz heeft, net als de gewone 9600 :/. Volgens mij maken die fabrikanten er maar een potje van :( en doen ze maar wat. Erg amateuristisch allemaal ;(.

Afijn, mijn besluit staat vast: ik ga voor de 9600PRO.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 83454 op 16-11-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

euhh hallo!

De 9600XT is het nieuwste model!!

Kijk maar op de ATI site, de XT is de snelste variant van de 9600. 100% zeker daar durf ik mijn hand wel in het vuur voor te steken.

Kijk ook even naar de kloksnelheden! De core van de XT versie draait 100mhz sneller als die van de Pro versie.

check deze review bij maar: hier testen ze de 9600Pro en de XT. De XT is dus wel een stukkie sneller.

Review hier

[ Voor 48% gewijzigd door schnumi op 16-11-2003 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83454 schreef op 15 november 2003 @ 23:28:
Ik ben ook niet boos om het feit dat je me een link geef waar ik niks aan heb, maar wel enigszins geïrriteerd door dat betweterige, paternalistische toontje dat je aanslaat:
[...]
Oftewel: 'Schattig zo'n n00b, maar ik de alwetende geweldenaar zal hem wel even op de goede weg helpen, want zijn vraag is dit forum absoluut onwaardig :7.' Tenminste dat proef ik er een beetje uit. Kun je er wel honderd ;) en :) smilies bijzetten, maar dat verandert niks aan de toon.

Je had me ook gewoon nonchy die link kunnen geven, zo van 'Hier [link] staat misschien wat meer info waar je wat aan hebt en in de FAQ staat nog meer. Veel plezier ermee :).'
Ok, dit gaat een beetje uit de klauw lopen vrees ik (betweterig, paternalistisch)... ik begrijp dat het allemaal niet zo goed is overgekomen bij jou en/of door mij niet zo goed beschreven is, want zo als jij het begrepen hebt is het ABSOLUUT NIET bedoeld. Ik ben zelf nog een halve n00b, dus zal het wel uit mijn hoofd laten om hoog van de toren te blazen. Was ECHT een goed bedoelde kreet van mij, Ik probeerde dat ook al weer te geven in de vervolg reactie.
Mijn welgemeende excuses dan hierbij, waarvan ik hoop dat je ze accepteerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 26457 op 16-11-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-05 21:44
Ok het bekende Cod probleem heb ik dus ook.

Ik heb een Ati radeon 9800 pro 128mb met Omega Catalyst drivers 3.9 fastwrites staat uit vpu recover is uit ik draai op 4x agp.
Aperture size van 128mb.
Help me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op 16 november 2003 @ 16:51:
euhh hallo!

De 9600XT is het nieuwste model!!
Ja daar waren we zelf ook al achter (als je goed gelezen had), maar bij mij en Meneer_E roept het aanhangsel 'XT' nu niet echt associaties met brute snelheid op, waar 'SE' (de trage variant) dat juist wel doet. Dit komt omdat andere fabrikanten dat wel op die manier doen, beetje vreemd dat Ati daar weer per se vanaf wil wijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Anoniem: 83454 schreef op 16 november 2003 @ 18:39:
[...]

Ja daar waren we zelf ook al achter (als je goed gelezen had), maar bij mij en Meneer_E roept het aanhangsel 'XT' nu niet echt associaties met brute snelheid op, waar 'SE' (de trage variant) dat juist wel doet. Dit komt omdat andere fabrikanten dat wel op die manier doen, beetje vreemd dat Ati daar weer per se vanaf wil wijken.
Sorry ik dacht dat je juist door hem niet voor een XT ging. :P

Maar waarom ga je nu voor de Pro en niet voor de XT als ik vragen mag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457 schreef op 16 november 2003 @ 16:55:
Mijn welgemeende excuses dan hierbij, waarvan ik hoop dat je ze accepteerd.
Jajoh relaxed, het is al goed. Het is maar een forum hoor, daar reageren mensen wel vaker een beetje kribbig als ze wat minder nuttige antwoorden op hun vragen krijgen. Gewoon niet teveel achter zoeken en niet op blijven reageren :).
schnumi schreef op 16 november 2003 @ 18:45:
Maar waarom ga je nu voor de Pro en niet voor de XT als ik vragen mag? :)
Door het prijsverschil en de toch vrij geringe prestatiewinst. Het scheelt toch zo'n 60 euri en dat is ongeveer 40%. Beetje veel voor een kaart die in de praktijk maar zo'n 10% hogere framerates haalt. Bovendien: voor dat geld heb ik ook al bijna een 9700, dan zou ik dat eerder doen.

En verder is de XT volgens mij ook nog lang niet overal goed verkrijgbaar en de PRO wel. Dus dan heb ik meer keus wat betreft de winkel waar ik de spullen koop.

Het is niet dat ik die 60 euri niet kan missen, maar ik heb gewoon nooit zin om teveel te betalen voor computerspullen. Ik hoef niet per se altijd het snelste van het snelste te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ah dacht dat de XT versie ong hetzelfde koste als de Pro versie maar als het 60 euro verschil is dan is het idd niet zo groot verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83454 schreef op 16 november 2003 @ 19:14:
[...]
Jajoh relaxed, het is al goed. [...] Gewoon niet teveel achter zoeken en niet op blijven reageren :).
Ook een waar woord... kom, gaan we weer lekker Ati spul besnuffelen :) (...is dan dus tevens laatste reactie ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 18:58
hjs schreef op 14 november 2003 @ 23:35:
Ik heb mij hercules Radeon 9800 binnen :9
Mooie kaart hoor, en zwaar met al dat koper 8)

[afbeelding]
En hoe bevalt ie ???
Ik heb er dus ook 1 besteld (bij eynstein) en ik krijg 'm volgen de week :D
En ik kan niet wachten tot ik dat ding in m'n handen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Heeft iemand al een 9600XT kunnen bemachtigen? Volgens The Inq heeft Sapphire de snelheden standaard omhoog gegooid naar 525 Mhz, en dit zou volgens hen voldoende moeten zijn om de FX5700U echt helemaal te verslaan.

En Hercules heeft schijnbaar de snelheden van Overdrive omhoog gegooid in haar versie van de 9800XT. Stap 1: 432 mhz (normaal 419) en Stap 2: 445 Mhz (normaal 432 Mhz). Het schijnt dat-ie zo'n beetje constant op 432 Mhz loopt, met af en toe een uitschieter naar 445 Mhz. Heeft er al iemand een Hercules 9800XT? Ben benieuwd of de beweringen van Digit Life namelijk waar zijn.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

You-Suk schreef op 16 november 2003 @ 23:03:
[...]

En hoe bevalt ie ???
Ik heb er dus ook 1 besteld (bij eynstein) en ik krijg 'm volgen de week :D
En ik kan niet wachten tot ik dat ding in m'n handen heb ;)
Ik heb zaterdag avond er ff een uurtje meegespeeld.
Eindelijk eens de nature test gezien in 3dmark03 en alleen ff GTA vice gespeeld met 8x AF en 4s FSAA aan, zag er erg mooi uit ;)
De kaart zelf ziet er mooi en en voelt vrij zwaar aan. Nog even de heatsink aan de achterkant gevoeld en die was best warm, doe dus goed zijn werk en is niet alleen cosmetisch ;)
Nu staat de pc op zolder achter een dichtgeplakt duur, ivm met een verbouwing van de benedenverdieping ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 15:59
Anoniem: 61853 schreef op 15 november 2003 @ 09:18:
[...]

Die Blauwe kaarten van Hercules blijven toch het mooist :9

Edit; de non-pro staat nog steeds niet in de pricewatch :?
Hij is inmiddels toegevoegd:

pricewatch: Hercules Radeon 9800 128MB (AGP)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

CJ schreef op 17 november 2003 @ 01:34:
Heeft iemand al een 9600XT kunnen bemachtigen? Volgens The Inq heeft Sapphire de snelheden standaard omhoog gegooid naar 525 Mhz, en dit zou volgens hen voldoende moeten zijn om de FX5700U echt helemaal te verslaan.

En Hercules heeft schijnbaar de snelheden van Overdrive omhoog gegooid in haar versie van de 9800XT. Stap 1: 432 mhz (normaal 419) en Stap 2: 445 Mhz (normaal 432 Mhz). Het schijnt dat-ie zo'n beetje constant op 432 Mhz loopt, met af en toe een uitschieter naar 445 Mhz. Heeft er al iemand een Hercules 9800XT? Ben benieuwd of de beweringen van Digit Life namelijk waar zijn.
Mmm, ik denk dat in DX8 de FX5700 Ultra in de buurt van de 9600XT kan komen, behalve natuurlijk zodra je FSAA en Aniso aan gaat zetten.

Maar in DX9 is het weer hetzelfde verhaaltje :-) ook al heeft de 9600XT maar 4 pipelines...wint met gemak van de FX5700Ultra!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvLeeuwen
  • Laatst online: 29-12-2014
Ik ben momenteel de aanschaf van een nieuwe videokaart aan het overdenken. Mijn systeem bestaat uit:

P4 2.6C 800Mhz/HT
2x256Mb pc3200 Dual Channel
Asus P4P800
Radeon 8500 64MB
DVD/CD-RW combodrive
2 harde schijven
Audio/LAN onboard
2 extra fans (intake/exhaust)

Ik overweeg momenteel drie opties:

1. Wachten tot de 9800 Pro in prijs gaat dalen
2. De 9800 non-pro nu kopen
3. De 9600XT 256MB versie nu kopen.

Ik kan alleen nergens reviews vinden van de 256 MB versie van de 9600XT. Het grote probleem bij deze kaart (naast de 4 pipelines uiteraard) is de lage geheugenbandbreedte. Ik vraag mij af of dit probleem enigszins verholpen wordt door de dubbele hoeveelheid geheugen die Saphire op haar 9600 XT heeft geprikt. Heeft iemand hier al reviews van gezien?

Wat vinden jullie van de opties? Opzich ben ik nog best tevreden over de prestaties van mijn systeem op het moment. CoD, GTA:VC en Max Payne 2 draaien soepel (op het feit dat MP2 na een paar minuten spelen mijn monitor op standby zet, waar ik nog steeds geen oplossing voor heb gevonden), dus opzich zou ik nog best een tijdje kunnen wachten met de aanschaf van een nieuwe videokaart, en eens rustig kijken wat de ontwikkeling zijn.

Ik ga ook een systeem voor een vriend van mij bouwen, min of meer dezelfde specs, maar dan een harde schijf minder (wordt wel S-ATA). Daar moet ik dus binnen nu en een maand WEL zeker weten een videokaart voor kopen. Wat is jullie suggestie in die situatie?

PS - Is een 350 Watt generic voeding denken jullie genoeg om zo'n systeem te trekken? Er zit vrij weinig in dat energie slurpt, behalve de videokaart en de proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

256mb zal de R9600Xt geen fps meer geven in spellen. Het geheugen blijft even traag.
Ik heb gekozen voor de R9800 non-pro, beste prijs\kwaliteit verhouding vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvLeeuwen
Ok, maar ervan uitgaande dat ik eventueel nog een week of 2-3 kan wachten met het bestellen van de kaart, is het dan nog steeds verstandig om dit nu al te doen? Misschien daalt de 9800 Pro nog enigszins in prijs, waardoor deze relatief weer aantrekkelijker wordt...

Dit verhaaltje krijgt echter weer een ander tintje wanneer we in gedachten houden dat de 9800 non-pro wellicht niet zo heel lang meer in productie is (meen zoiets gehoord te hebben)...

[ Voor 27% gewijzigd door FvLeeuwen op 17-11-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

@FwLeeuwen

9600 Pro = 400 GPU, 600DDR, 4 pipelines, 9,6GB/s bandwidth
9800 Non Pro = 325 GPU, 580DDR, 8 pipelines, 18,56GB/s bandwidth

Ik zou het wel weten, 8 pipelines is een heel verschil in performance vergeleken met 4 pipelines!

Heb zelf nu een 9500 Pro met 8 pipelines en die trekt een 9600 met 4 pipelines er makkelijk uit terwijl hij lager geklokt is...

Zo sterk is het verschil dus :-)

En hier dan

9700 Pro = 325GPU, 620DDR, 8 pipelines, 19,84GB/s

Oftewel een 9800 Non Pro presteert rond een 9700 Pro kaart.... en dat die goed presteert staat vast :-)

[ Voor 19% gewijzigd door swampy op 17-11-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvLeeuwen
Ik weet dat de 9800 non-pro in principe een stuk sneller is dan de 9600xt. De 9700pro kan ik helaas niet gebruiken (incompatible met de Asus P4P800). Het is echter wel een prijsverschil van bijna 100 euro, hetgeen toch niet niks is. Ikzelf wacht denk ik even rustig de ontwikkeling af, en kijk of de 9800 Pro eventueel in prijs gaat dalen door betere beschikbaarheid van de 9800 XT.

De computer die ik voor de vriend van mij ga bouwen moet echter wel over 4 weken klaar zijn, dus voor dit systeem heb ik niet heel veel tijd om rustig de fluctuaties in de markt af te wachten. Ik wil eigenlijk over maximaal 2 weken de videokaart besteld hebben. Wat denken jullie, gaat de 9800 Pro dalen in prijs of zal ik gewoon nu een 9800 non-pro halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvLeeuwen
Heh, had genoeg van het eindeloze getwijfel en heb bij EMPC voor ~ 275 euro de Saphire 9800 non-pro besteld voor de computer die ik voor die vriend van mij ga bouwen. Voor mijn eigen systeem wacht ik rustig af en bekijk ik of de 9800 Pro nog een beetje in prijs gaat dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dat de 9800 Pro gaat dalen is prijs staat vast, maar dat kan nog wel een tijdje duren. Wat dat betreft moet je zelf bepalen wanneer je wilt upgraden.

Maar een 9800 Non Pro is zeker weten interresant... een Pro of XT is natuurlijk interresanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:38
wOOOOOt! Heb vandaag m'n asus 9800XT besteld. byebye Nvidia..... :)

* stylezzz gaat nu een tijdje in het ATI kamp zitten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ik heb vanochtend dan eindelijk mijn Asus Radeon 9600XT binnengekregen. Ik scoor nu 11826 punten in 3D Mark 2001 en rond de 3600 punten in 3D Mark 2003. Ik heb nog geen tijd gehad om uitvoerig spellen te testen, dat komt straks nadat ik Windows opnieuw geinstalleerd heb. Mijn systeemspecs: http://www.tweakers.net/gallery/99082/sys

EDIT: Ik had hiervoor (tijdelijk) een GeForce 2 MX in mijn pc zitten, ik ben blij dat ik ervan af ben.

EDIT2: Ik heb er 256 MB bij geprikt (512 MB totaal) en ik zit nu rond de 12028 3DMark 2001 punten.

[ Voor 25% gewijzigd door MetroidPrime op 22-11-2003 16:08 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

dominator schreef op 17 november 2003 @ 19:23:
wOOOOOt! Heb vandaag m'n asus 9800XT besteld. byebye Nvidia..... :)

* swampy gaat nu een tijdje in het ATI kamp zitten.... :P
Kan je de Omega 3.9 drivers aanraden, bij de Ati 3.9 drivers had ik wat problemen in bepaalde titels ( schijnt een bug te zijn ) zoals VC die niet opstart. Maar met de Omega Driver doet alles het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VooDooMen_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 21:19
Heb een probleem met mijn kleuren van mijn radeon, als ik battlfield speel dan onthoud mijn kaart gewoon mijn kleuren. Maar als ik daarna een ander spel opstart bijvoorbeeld americas army en daarna het spel afsluit sta ik in windows met default kleuren..

Heb de kleuren aangepast met ATI Control Panel ( Bij tab blad ' color ' / Full Screen 3d )

Ik heb eerst een Ati Radeon 8500 gehad maar daar werkte ik altijd met powerstrip, maar het moet toch ook gewoon werken met dat control panel van Ati..?

- Display drivers 3.9 + control panel
- Ati Radeon 9800 np Club 3d

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aseslno
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-07-2022

Aseslno

Scuse Me, While I Kiss The Sky

MetroidPrime schreef op 17 november 2003 @ 20:27:
Ik heb vanochtend dan eindelijk mijn Asus Radeon 9600XT binnengekregen. Ik scoor nu 11826 punten in 3D Mark 2001 en rond de 3600 punten in 3D Mark 2003. Ik heb nog geen tijd gehad om uitvoerig spellen te testen, dat komt straks nadat ik Windows opnieuw geinstalleerd heb. Mijn systeemspecs: http://www.tweakers.net/gallery/99082/sys
Als je met powerstrip je kaart een beetje tweaked kan best de 3900/4000 halen hoor ;)

En zo is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 22:02

Upke dupke

Oompa Loompa

Als ik mag vragen welke video kaart had je eerst in je systeem?

offtopic:
Rot winkel! Ik zit nog steeds met een vervangende MX 440, wanneer kan ik er nu is een bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Bit Tech heeft een interessant interview online gezet met wat ATi medewerkers.

Ze hebben het onder andere over de compiler die ATi al vanaf Catalyst 3.6 heeft ingevoerd. Zoals we allemaal wel weten heeft nV met veel rumoer hun Unified Compiler zitten promoten alsof het een wondermiddel is, terwijl ATi dit in basale vorm al een tijd lang in de drivers had zitten.

Enig verschil is dat de compiler van ATi geen onderscheid maakt tussen verschillende shaders, maar werkt op alle shaders... In tegenstelling tot de nV compiler die alleen op bepaalde shaders reageert (vandaar ook het inkakken van nV hardware in 3DM2k3 patch 340, terwijl ATi hardware gelijk blijft presteren ondanks het verwisselen van de shaders door Futuremark).

Lees hier het interview: http://www.bit-tech.net/feature/27

En hier het officiele statement van ATi over de laatste 3DMark2003 patch, de nV unified compiler en nVidia's verminderde performance door die patch:
"It's been claimed that Futuremark's changes have disabled compilers. This is complete nonsense. ATI has had a compiler since CATALYST 3.6 and it didn't have any problems with Futuremark's changes. Shader replacement and compilers are completely different operations.

ATI has had a compiler since CATALYST 3.6. We didn't have any problems with Futuremark's changes. The new build of 3DMark03 gives an honest picture of the relative DX9 game performance of graphics cards. It accurately reflects what gamers will see with titles such as Half-Life 2, and what they already see with today's DX9 games, such as Tomb Raider: Angel of Darkness.

Secondly, it is disingenuous to claim that Shader replacement better reflects the performance in games. Only a tiny fraction of games get the attention that 3DMark03 has had from our competitors. It requires too much programming time. Over 300 PC games are launched a year, and 100 of these will really tax the graphics hardware. Maybe a half-dozen - the ones most used as benchmarks - will receive the gentle caress of the driver engineer. An honest run of 3DMark03 will give a true indication of performance for the overwhelming majority of DirectX 9 games. Gamers need to be able to play any game they want; they don't want to be locked into the six that have had all their shaders replaced.

Even assuming that you somehow found the resources to replace all the shaders in every game, it's still not a practical solution. Shader replacement is a massive step back for reliability and game compatibility. Every year you'll be writing thousands of Shader programs that each have to be checked for image quality, taken through QA and supported. And changed whenever the developer issues a patch. Treating every game as a special case is a huge stability issue. Developers have come out against Shader replacement. John Carmack is on record as saying "Rewriting shaders behind an application's back in a way that changes the output under non-controlled circumstances is absolutely, positively wrong and indefensible." The opinions of Gabe Newell, Valve Software's CEO, on Shader replacement are well-known. Developers hate it. What if they release a new level, the gamer downloads it and performance sucks? The hardware vendor isn't going to get any grief, because all the user sees is the old levels working fine and the new one running like molasses in January. The problem's obviously with the game, right? Developers are worried about the support nightmare this approach will generate and the damage to their own brand when they get blamed.”

Chris Evenden
PR Director
ATI Technologies

[ Voor 67% gewijzigd door CJ op 18-11-2003 14:24 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hey, kijk nou wat ik zojuist op de site van Sapphire aantref :9~ : http://www.sapphiretech.com/vga/9800-xt-ult.asp 9800XT nu ook in ultimate edition. Benieuwd hoe die er uit ziet, nog geen plaatje kunnen ontdekken. Is er al iemand die meer van deze kaart afweet? Weer een passive cooler misschien? Of zo'n supper ding ala Zalman? Iets als dit?:http://www.zalman.co.kr/english/product/ZM-OP1.htm.

[ Voor 32% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-11-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

kijk even boven aan de (vorige)pagina pannenkoek!

[ Voor 9% gewijzigd door The PyroPath op 18-11-2003 19:24 ]

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FvLeeuwen
Haha, rustig aan supergabber!

Wat ik mij afvraag, maakt het nu echt zo'n verschil in temperatuur zo'n heatpipe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

hmz, zo zonder enkele vorm van ventilator denk ik dattie of even warm of iets warmer of koler wordt, als je er een 8x8 ven op hebt blazen op 7 volt oid issie stil en heerlijk koel, althans dat lijkt mij :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 01:56
Radeon heeft er weer een klant bij! Ik wou tot vandaag de Point of View FX5950 Ultra aanschaffen maar recente tests wezen uit dat de Radeon XT gewoon sneller is. Ik werd net wakker met de conclusie om die maar aan te schaffen.

Asus 9800XT: is er ook een uitvoering zonder al die video in/uit/shvs toestanden? Want dit is iets dat ik gewoon niet gebruik. Tevens geeft de website van Asus aan dat Half-Life 2 meegeleverd wordt. Is dat zo :? Ik zag net iemand die de Asus had aangeschafd maar las er niks bij van Half-Life 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 21:17
Ik heb een Asus 9800XT en daar zit gewoon een Half-Life2 coupon bij, die kan je tegen de tijd dat Half-life 2 uitkomt inleveren voor een Exemplaar.

Asus verkoopt alleen een 9800XT met alles erop en eraan, er bestaat geen kale versie van.

Even wat anders, een stuk terug in deze topic werd er gesproken over de Radeon 9600SE, ik kreeg de indruk dat men hier dacht dat deze kaart tussen de 9600 en 9600PRO zit qua preformance.
Ik zag niemand die even vermelde dat de SE een 64bits kaartje is ipv een 128bits kaart.
Dus bij deze, de Radeon 9600SE is een 64-bits kaart net als de 9200SE

Zie ook: http://www.digit-life.com/articles2/radeon/asus-ati.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
MetroidPrime schreef op 17 november 2003 @ 20:27:

EDIT: Ik had hiervoor (tijdelijk) een GeForce 2 MX in mijn pc zitten, ik ben blij dat ik ervan af ben.
Misschien dat jij mij kan helpen: heb je gewoon zonder Windows opnieuw te installeren gewoon de nieuwe ATI kaart ingebouwd/geinstalleerd? Ik wou ook overgaan van Nvidia naar ATI zonder reinstall van Windows, maar ik kreeg mijn ATI kaartje niet echt werkend :(

Bedankt!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog meer verwarrende naamgevingen!

Sinds kort zijn er een aantal 9600SE modellen op de markt welke i.p.v. een 128bit geheugenbus nog maar een 64bit gebruiken (o.a. van ASUSen Sapphire). Aangezien de geheugensnelheid bij de 9600 serie al de bottleneck was, hoef ik denk ik niet meer toelichten dat deze niet best zal presteren.

Op mijn favoriete pricewatch geizhals zijn behalve prijzen en shopreviews ook veel productinformatie en gebruikerservaringen te vinden. Tot mijn verbazing zag ik dat bij een link van de Club 3D 9600 Pro er een expliciete waarschuwing stond vermeld: "Achtung, einige Händler schreiben nicht dazu, daß Sie die günstigere Version mit nur 200MHz Speichertakt verkaufen. Bitte immer nachfragen!"

Dat vond ik wat vreemd, want een 9600Pro heeft toch altijd een memoryspeed van 300/600MHZ, nietwaar? In mijn naïviteit dacht ik nog dat deze waarschuwing bedoeld was om misverstanden met de 9600 non pro of de 9600SE te voorkomen.

Mis! Want er bestaat ook iets als een Club 3D 9600Pro EZ met inderdaad, een snelheid van 400MHZ core en 200/400MHZ geheugen :(

Een blik op www.club-3d.nl leerd mij vervolgens dat je daar geen enkele info over dit soort producten kunt vinden. Dan eens in de FAQ's snuffelen en wat zie ik daar: "What are the core and memory speed of the ATI Cards?".

Kijk dat is handig, nietwaar? Niet waar! Want daar staan alleen maar de oude producten als de 7200-, 7500- en de 8500-serie vermeld! :(

Om het feest compleet te maken, je komt tegenwoordig hele mooie reviews tegen van 9600Pro en 9600XT kaarten met extra snel geheugen. Zo zat op de ATI referentiekaart samsung geheugen van 2.8ns geheugen en vol enthousiasme melden de reviewers welk een geweldige overklokken dit kaartje wel was. Dus mensen kopen een 9600Pro en willen deze overklokken. En dat blijkt tegen te vallen. Reden? Er wordt goedkoper en langzamer geheugen geleverd. Zo zit op de Tyan 9600 Pro geheugen van 3.6 ns. 3.6ns ? Maar dat is toch helemaal niet bedoeld voor 300 MHz hoor ik jullie al denken? Inderdaad, het geheugen dat op deze kaart zit is gespecificeerd voor 275MHz. Dus wat doet Tyan: zij verhogen het voltage van 2,5 Volt naar 2,8 Volt en klokken dat geheugen over naar 300MHz. Zie ook de details op AU-Ja!. Natuurlijk zorgt dit voor extra warmte en een minder lange levensduur, maar ach, de garantietermijn zal hij zeker wel halen, nietwaar? })

Maar wie gehoopt had op een leuke overklok, helaas, zelfs met goede koeling en een extra hoog voltage weet deze kaart niet meer dan 306MHz te halen, oftewel een overklok van slechts 2% en meer dan 50MHz minder dan wat ATI's referentiemodel weet te halen. En dat met een extra hoog voltage... :(

U bent bij deze gewaarschuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Die wildgroei aan kaarten is idd zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

ck2000nl schreef op 19 november 2003 @ 10:08:
[...]

Misschien dat jij mij kan helpen: heb je gewoon zonder Windows opnieuw te installeren gewoon de nieuwe ATI kaart ingebouwd/geinstalleerd? Ik wou ook overgaan van Nvidia naar ATI zonder reinstall van Windows, maar ik kreeg mijn ATI kaartje niet echt werkend :(

Bedankt!
Ik heb eerst de Detonator drivers gedeinstalleerd en daarna heb ik geprobeerd Detonator R.I.P. te draaien in de safe mode van Windows. Detonator R.I.P. werkt alleen niet bij mij. Ik heb daarna de kaarten vervangen en de drivers van mijn moederbord(N-Force 2 chipset) gedeinstalleerd en daarna de nieuwste N-Force drivers geinstalleerd. Hierna heb ik de ATI drivers(Catalyst 3.9) geinstalleerd. Het werkte op zich goed op een paar kleine problemen na. Het opstarten van Windows ging bijvoorbeeld heel traag. Nu ik Windows opnieuw geinstalleerd heb zijn alle problemen die ik had weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

MetroidPrime schreef op 19 november 2003 @ 14:55:
[...]

Ik heb eerst de Detonator drivers gedeinstalleerd en daarna heb ik geprobeerd Detonator R.I.P. te draaien in de safe mode van Windows. Detonator R.I.P. werkt alleen niet bij mij. Ik heb daarna de kaarten vervangen en de drivers van mijn moederbord(N-Force 2 chipset) gedeinstalleerd en daarna de nieuwste N-Force drivers geinstalleerd. Hierna heb ik de ATI drivers(Catalyst 3.9) geinstalleerd. Het werkte op zich goed op een paar kleine problemen na. Het opstarten van Windows ging bijvoorbeeld heel traag. Nu ik Windows opnieuw geinstalleerd heb zijn alle problemen die ik had weg.
Bij mij hetzelfde, het omgooien LEEK goed te gaan maar alles werd traag. Ik kijken in de opstart lijst... .... wil die nview laden..

Zucht!

Zelfs met dat uitgeschakeld bleef hij zwemen naar nvidia dingen. Ah wel, herinstallatie deed wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
GfMike schreef op 19 november 2003 @ 08:59:
Ik heb een Asus 9800XT en daar zit gewoon een Half-Life2 coupon bij, die kan je tegen de tijd dat Half-life 2 uitkomt inleveren voor een Exemplaar.

Asus verkoopt alleen een 9800XT met alles erop en eraan, er bestaat geen kale versie van.
Kan je die bij elke winkel inleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44830

FvLeeuwen schreef op 17 november 2003 @ 17:31:
Ik weet dat de 9800 non-pro in principe een stuk sneller is dan de 9600xt. De 9700pro kan ik helaas niet gebruiken (incompatible met de Asus P4P800). Het is echter wel een prijsverschil van bijna 100 euro, hetgeen toch niet niks is. Ikzelf wacht denk ik even rustig de ontwikkeling af, en kijk of de 9800 Pro eventueel in prijs gaat dalen door betere beschikbaarheid van de 9800 XT.
Hoezo is de 9700 Pro incompatible met de Asus P4P800? Ik ga namelijk een Asus P4P800 Deluxe moederbord halen met P4 2.8 GH, en wilde ook een 9700 pro erbij halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Kaap schreef op 19 november 2003 @ 17:08:
[...]

Kan je die bij elke winkel inleveren?
Die bon verwijst door naar deze webpagina: http://www.ati.com/gitg/promotions/hl2offer/index.html
Hier staat meer informatie over de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
MetroidPrime schreef op 19 november 2003 @ 14:55:
[...]

Dus een herinstallatie van Windows werkt toch het beste :) Bedankt voor je uitleg _/-\o_ Oh ja, hoeveel Watt is je voeding? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

ck2000nl schreef op 19 november 2003 @ 20:11:
[...]

Dus een herinstallatie van Windows werkt toch het beste :) Bedankt voor je uitleg _/-\o_ Oh ja, hoeveel Watt is je voeding? 8)
Ik heb een 350 Watt voeding, maar ik denk dat het met mijn huidige systeemconfiguratie zwaarder is dan dat ik echt nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
* stylezzz is a happy man!

De 9800XT zit erin en werkt als een tiet. Net even de NFSU demo weer zitten spelen en wat een verschil!!!! Heb echt het idee dat m'n GF3 al veel eerder vervangen moest worden.... :)

Ik heb trouwens niet windows opnieuw geinstalleerd (gezien de laatste posts). Gewoon de detonators ge-uninstalled via software/configuratiescherm --> kaart vervangen ---> catalyst 3.9 geinstalleerd. Tot zover geen problemen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
Hmmm, bedankt voor jullie ervaringen! :)

Dan ga ik ook maar de Hercules 9800 niet pro bestellen met een nieuwe voeding, aangezien de 9700 pro met mijn 300 watt voeding niet werkte.... Denk dat het gewoon daar aan lag |:(

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-03 20:11
ck2000nl schreef op 19 november 2003 @ 22:49:
Hmmm, bedankt voor jullie ervaringen! :)

Dan ga ik ook maar de Hercules 9800 niet pro bestellen met een nieuwe voeding, aangezien de 9700 pro met mijn 300 watt voeding niet werkte.... Denk dat het gewoon daar aan lag |:(

_/-\o_
Een upgrade van 9700 pro naar 9800 niet pro :X 8)7

Anoniem: 84160

Idd, niet doen, alleen andere voeding.
Een upgrade uitvoeren van 9700 pro naar 9800 NP |:( is te klein voor dat geld.

Wacht dan liever en maandje of 5 tot de nieuwe ATI's weer het licht zullen zien.

• MetroidPrime

MetroidPrime

Heeft iemand het Valve Premier Pack al weten te downloaden met de Half Life 2 code? Is het nu de bedoeling dat je de volledige Steam versie download of moet je eerst Steam downloaden zonder cache en via Steam het Premier Pack downloaden?

EDIT: Ik heb het al gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 21-11-2003 14:48 ]

• ck2000nl
Winnetou schreef op 19 november 2003 @ 23:28:
[...]

Een upgrade van 9700 pro naar 9800 niet pro :X 8)7
Nadat ik had geconstateerd dat ie niet werkte met mijn systeem heb ik em nog kunnen ruilen :) Dus ik heb dat geld terug gekregen en dat ga ik besteden voor de Hercules! Dank voor jullie bezorgdheid _/-\o_

• redpen
  • Laatst online: 08-04 10:12
ik vindt het raar maar ja

sys

amd 1900+
512 ddr
ati radeon 9800 pro 128 mb @ omega 3.7 dx 9.0b ( dacht ik)

scores

3dmark 2001 : 9000 ????
3dmark 2003 : 5000

(ps offtopic)
aquamark 28000

is dit normaal ?

ik heb trouwens een sis 757 chipset ofzo iets welke chipset drivers moet ik dan hebben ?

[ Voor 18% gewijzigd door redpen op 20-11-2003 11:57 ]

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• Intronic
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-05 21:23
redpen schreef op 20 november 2003 @ 11:46:

sys

amd 1900+
512 ddr

scores

(ps offtopic)
aquamark 28000

is dit normaal ?
amd 1900+

... ja.

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

redpen schreef op 20 november 2003 @ 11:46:

sys

amd 1900+
512 ddr

scores

(ps offtopic)
aquamark 28000

is dit normaal ?

ik heb trouwens een sis 757 chipset ofzo iets welke chipset drivers moet ik dan hebben ?
Pff... begin eerst maar eens met het updaten van je moederbord drivers...

SIS moederborden kunnen snel zijn maar daarvoor moet je wel de drivers installeren.

En eigenlijk zou je dan al de score in de .. 40000 moeten zijn gaan! Op zijn minst! Mijn 9500 Pro heeft al een "score" van 27000

[ Voor 4% gewijzigd door swampy op 20-11-2003 12:52 ]

• redpen
welke drivers moet ik dan hebben ?
dit is mijn moederbord

beter leesbaar op
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=192

K7S5A V3.1
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
 Processor  AMD® Athlon XP / Athlon / Duron CPU 
 Socket A 
 266 / 200MHz 
 CHIPSET  SiS® 735 Chipset 
 Super I/O  ITE IT8705F 
 Main Memory  2 DDR DIMMs 
 2 SDRAM DIMMs 
 Supports DDR266 / DDR200 
 Supports PC133 / PC100 
 Max. 1GB (DDR SDRAM or SDRAM) 
 Sound  C-Media CMI9738/4CH AC'97 CODEC 
 LAN  SiS 900 10/100Mbps Fast Ethernet PHY 
 IDE  2 UltraDMA 100 / 66 / 33 
 EXPANSION SLOT  5 PCI 
 1 AGP (4X) 
 1 x AMR slot 
 Back Panel I/O Ports  1 PS/2 Mouse 
 1 PS/2 Keyboard 
 1 LAN (optional) 
 2 USB 
 1 Parallel 
 1 Serial 
 1 Game port 
 1 Line-in 
 1 Line-out 
 Microphone 
 Internal I/O Connectors  Front Panel MIC/Speaker out header 
 Front Panel USB connector 
 LAN wake up connector 
 IR header 
 20-pin ATX power connector 
 BIOS  AMI 2Mb Flash EEPROM  
 FORM FACTOR  ATX 
 Board Size  305 mm x 244 mm

[ Voor 77% gewijzigd door redpen op 20-11-2003 13:02 ]

Nee, 3Dmark2001 score is aan de zeer lage kant. Mijn oude 'reserve-PC' met een XP2000+ & 512MB SDRAM (oude KT133A chipset) en Radeon 8500Pro haalt al zonder enige overklok bijna die 9000. Gebruik je wel de default-instellingen, of als je 9800 nieuw is, verse windows install gedaan? Mocht dat niet van toepassing zijn, kijk dan eens in de 3Dmarks Score te laag - Deel 2-topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 84104 op 20-11-2003 13:06 ]

• redpen
ja het systeem had eerst dus een gf 4 ti 4200 erin ( 128 mb) daarmee haalde ik 8300 punten en nu heb ik dus gewoon die kaart eruit gehaald en de nieuwe erin ( de ati radeon 9800 pro 128 mb) en de catalist drivers van cd geplukt geinstalled
daarna getest kwam ik op 29000 met aquamark en daarna heb ik de omega 3.7 drivers erop gezet en kreeg nog maar 28000 met aquamark maar een frisse install maak dat zoveel uit ? en dan wil ik wel zeker weten dat ik in me bios etc ook alles goed heb staan want dat weet ik zo ook niet

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:14
Een verse install maakt wel degelijk uit. Heb je de oude Geforce drivers wel uninstalled?
Zo niet, dan zou ik zeker weten een verse install doen en daarbij meteen de laatste catalyst drivers op je pc installeren. Dus niet eerst de oude van de cd.
Denk dat je dan een betere score behaald.

• redpen
ja maar met de 3.9 heeft call of duty problemen

en ik moet dan nog wel weten precies welke dx welke chipset drivers en welke catalisc of omega drivers ?

• FvLeeuwen
Kneep schreef op 09 november 2003 @ 22:53:
Is 360 watt genoeg voor mijn specs:

asusp4p800, p4 2.4, 9600pro, 1x cdr, 1x dvdr, 1x floppy, 2x hdd, 2 extra fans.
(misschien nog wat standaards vergeten :D)

Heb nl. enorm last van vastlopers/freeze tijdens 3dmark2001&2003 en met nieuwe spellen ook.
In theorie zou je voeding afdoende moeten zijn aangezien de 9600pro niet heel veel stroom vreet (in vergelijking met de 9800 bijv.). Het is echter wel waard even te vermelden of je voeding een no-name merk is, of van een bekend merk. Dit maakt nogal een verschil.

Op je voeding kun je als het goed is (stickertje) zien hoeveel ampere hij kan leveren over de verschillende rails (3,3/5/12volt), dit wisselt namelijk nogal van voeding tot voeding. Veel oudere voedingen geven naar huidige maatstaven bijvoorbeeld meer stroom over bepaalde rails dan nodig is, omdat processoren tegenwoordig over andere rails hun stroom trekken...

edit - Ter vergelijking, ik heb zelf ongeveer hetzelfde systeem als jij, zie http://www.tweakers.net/gallery/100758/sys, en heb mijn voeding geupgrade van een no-name 350 watt naar een q-tec (ok, geen geweldig merk, maar het was betaalbaar) 550 watt, omdat ik dan iig genoeg zou hebben, ook als ik in de toekomst misschien meer in mijn pc zou willen bouwen... Die Q-Tec 550 Watt is rond de 55 euro, dus opzich nog wel te doen ook qua prijs!

[ Voor 19% gewijzigd door FvLeeuwen op 20-11-2003 14:55 ]

Anoniem: 97410

Ik ga een dezer dagen een Radeon 9700 pro halen. :9~ Een 9800 vind ik te duur. Ik ben nu 190 euro kwijt. Dient te vervanging van een geforce4 Ti4200 64mb. :o

Kan ik op mijn XP2000+ met 512mb weer ff vooruit. ;)

• JeroenNietDoen
Ik moet zeggen, ik ben helemaal weg van de 9800XT, merken Hercules en Asus. Ik heb ook nog de Point of View 5950 Ultra in gedachten. Nou moet ik wel zeggen, minimum verschil is wel 100 euro en als je de Asus bij een fatsoendelijke winkel bestelt ben je al ongeveer 600 kwijt. Dit is voor mij een dilemma want ik wil graag top of the notch hebben maar het moet wel betaalbaar zijn en de 9800XT's zijn gewoon weg een beetje te duur. :S Maar ja ik denk er nog over na.

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:57

Dr.Roelski

Walk on ....

swampy schreef op 20 november 2003 @ 12:52:
[...]

Pff... begin eerst maar eens met het updaten van je moederbord drivers...

SIS moederborden kunnen snel zijn maar daarvoor moet je wel de drivers installeren.

En eigenlijk zou je dan al de score in de .. 40000 moeten zijn gaan! Op zijn minst! Mijn 9500 Pro heeft al een "score" van 27000
Die chipset heb ik ook.

Ik haal (onder '98):
3dm2001 (geen SE!): 9548
3dmark2003 : 3360

Met softmod (V3.8):
3dm2001 (geen SE!): 11307
3dmark2003 : 4579
Aquamark: 31035

AMD 2100+ met 512MB DDR (onder 98 niet meer mogelijk, ik heb 1Gig). Niet overgeklokt.
Onder XP loopt 3dmark2003 niet goed, maar daar heb ik meer problemen.
Ik ga binnenkort m'n XP opnieuw installeren, dus dan ga ik wel opnieuw testen.

Ik gebruik wel een getweaked bios (honeyX 021029 OC BIOS release 2) voor IO APIC ondersteuning.
Zie ook: http://pub65.ezboard.com/fk7s5amotherboardforumfrm6

[ Voor 13% gewijzigd door Dr.Roelski op 20-11-2003 19:01 . Reden: bios toegevoegd ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

redpen schreef op 20 november 2003 @ 13:00:
welke drivers moet ik dan hebben ?
dit is mijn moederbord

beter leesbaar op
http://www.ecs.com.tw/products/pd_spec.asp?product_id=192

K7S5A V3.1
http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=192
Je hebt dus de AGP drivers vooral nodig, en update de rest ook maar.

:-), misschien is de bios update ook interrestant...maar alleen als je problemen blijft houden!

[ Voor 21% gewijzigd door swampy op 20-11-2003 18:50 ]

Anoniem: 67991

Anoniem: 97410 schreef op 20 november 2003 @ 17:53:
Ik ga een dezer dagen een Radeon 9700 pro halen. :9~ Een 9800 vind ik te duur. Ik ben nu 190 euro kwijt. Dient te vervanging van een geforce4 Ti4200 64mb. :o

190€ voor een 9700pro? :o

Gimme link/plaats/telefoonnummer/... :> :P

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 97410 schreef op 20 november 2003 @ 17:53:

Goede keus, topkaart ( nou ja de 9800 Pro en de XT zijn natuurlijk sneller )

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik heb een 9800NP, echt een superkaart, ik kan alles zwaar relaxt spelen, nog nooit een happering int beeld gehad, ik heb als cpu een amd 2800+, ik haal een score van 16000 in 3dmark, dus echt superkaart, goede prijs/kwaliteit

• CU2morO
  • Laatst online: 17-04 12:08
Ik heb windows XP met service pack 1 + bijna alle windows updates installed. Ook heb ik de Unified nForce drivers (3.13) en de laatste final Catalysts 3.9 installed.
Nu heb ik echter het volgende probleem:
Op het moment dat windows opstart en de gebruikerslijst geeft om in te loggen, valt het signaal van de monitor weg, om na 10sec weer terug te komen. De resolutie blijft hetzelfde (1280x960) maar de refreshrate staat op 60Hz (toen ik de laatste keer afsloot stond ie op 85Hz). Wanneer ik nu de refresh rate in het advanced display menu opzoek, staat deze gewoon op 85 en wanneer ik deze naar 75 (of een andere) en weer terug naar 85Hz verander, staat hij weer goed.
Het gaat om de Asus Ati 9800XT 256DDR met een Iiyama MM904UT met correcte drivers van de iiyama site.
Ik denk niet dat dit een kwestie is van een refreshtooltje aangezien SP1 dit hoort te verhelpen en hij hem wel als 85Hz in de configs weergeeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Laatst online: 17-04 12:08
hmm, met de catalysts 3.9 isntalled haal ik 6006 punten in 3dmark 2003, met de default drivers van de Asus CD die er bij zat haal ik 6450 punten EN heb ik niet het refreshprobleem... weet ik voortaan ook weer dat ik niet de catalysts moet gebruiken :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Kaap schreef op 20 november 2003 @ 18:22:
Ik moet zeggen, ik ben helemaal weg van de 9800XT, merken Hercules en Asus. Ik heb ook nog de Point of View 5950 Ultra in gedachten. Nou moet ik wel zeggen, minimum verschil is wel 100 euro en als je de Asus bij een fatsoendelijke winkel bestelt ben je al ongeveer 600 kwijt. Dit is voor mij een dilemma want ik wil graag top of the notch hebben maar het moet wel betaalbaar zijn en de 9800XT's zijn gewoon weg een beetje te duur. :S Maar ja ik denk er nog over na.
De Sapphire 9800XT is 480 en echt niet minder.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

Ik stap binnenkort over van nVidia naar een ATI Radeon 9800 Pro (op een nieuw geinstalleerd systeem: dat scheelt weer een hoop gedonder schijbbaar...;)). Nu lees ik steeds maar weer over Catalyst drivers en Omega drivers... Ik ben een beetje huiverig om de niet-officiele Omega drivers te gebruiken. Is dat onterecht? Die drivers zijn sowieso altijd later uit dan de officiele Catalyst, toch? Ik wil een gewoon goed SNEL super gamesysteem (ik denk aan een P4 3.0 op en Asus P4P800, 512 RAM (liever nog 1024) en een 19" scherm)hebben en geen gedonder met experimentele drivers. Zijn die Omega drivers echt goed of is het een beetje pionieren...?

Hoe is de verhouding overigens tussen Omega en Catalyst gebruikers...? Weet iemand dat? Wat gebruiken de meesten hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Omega krijgt zelf support van ATI, is al jaren bezig met ATI drivers (daarvoor met 3dfx en de laatste tijd ook met nVidia) en zij aanpassingen zijn top.
(vaak krijgt hij de drivers ook eerder dan de rest van de wereld, zodat hij zijn versie vlak na de officiele release op het net kan zetten.

Gewoon proberen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
edward2 schreef op 21 november 2003 @ 00:40:
[...]

De Sapphire 9800XT is 480 en echt niet minder.
Waar dan? De laagste prijs in de pricewatch zit ergens in de 520 euro voor de sapphire. Hij heeft een paar weken geleden inderdaad even op de mycom site gestaan voor 479 ofzo, maar dat is omdat die sukkels niet goed konden rekenen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
dominator schreef op 21 november 2003 @ 08:56:
[...]

Waar dan? De laagste prijs in de pricewatch zit ergens in de 520 euro voor de sapphire. Hij heeft een paar weken geleden inderdaad even op de mycom site gestaan voor 479 ofzo, maar dat is omdat die sukkels niet goed konden rekenen.... :)
Dat wou ik net gaan posten. Was het maar waar dat die Sapphire zo duur was want dan had iedereen die kaart ipv een zelfde model van Asus o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik vond het al vreemd dat 1 bepaald merk zomaar 100 euro onder de normale straatprijs lag. De meeste XT kaarten zitten zo rond de 550-580 euro. En aangezien ze toch voor 90% uit 1 fabriek komen leek het me zeer twijfelachtig dat mycom ze zomaar voor dat geld kon aanbieden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Laatst online: 27-05 18:58
darkdesign schreef op 20 november 2003 @ 19:06:
ik heb een 9800NP, echt een superkaart, ik kan alles zwaar relaxt spelen, nog nooit een happering int beeld gehad, ik heb als cpu een amd 2800+, ik haal een score van 16000 in 3dmark, dus echt superkaart, goede prijs/kwaliteit
Welke drivers gebruik je ??
Ik kom tot dezelfde score met de omega 3.7 :)

Ik heb alleen nog een, klein, probleempje met de stroomvoorziening, m'n 300
watt voeding krijgt het moeilijk tijdens het opstarten :|
Gevolg pc blijft hangen en moet opnieuw gestart worden, bij de 2e poging loopt ie
er wel doorheen ----> verder is ie zo stabiel als ie maar kan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

dominator schreef op 21 november 2003 @ 08:56:
[...]

Ja het was Mycom, dus dat hebben ze alweer bijgesteld.

Het gekke is dat ik een half jaar geleden ook een Sapphire R9800 256 mb bij hun gekocht had voor 479, die later ook 560 was :D

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16235

hjs schreef op 21 november 2003 @ 08:49:
Omega krijgt zelf support van ATI, is al jaren bezig met ATI drivers (daarvoor met 3dfx en de laatste tijd ook met nVidia) en zij aanpassingen zijn top.
(vaak krijgt hij de drivers ook eerder dan de rest van de wereld, zodat hij zijn versie vlak na de officiele release op het net kan zetten.

Gewoon proberen !!
Okay, maar eh... geeft het geen gedonder als ik van Omega overstap naar Catalyst? Van de ene naar de andere soort drivers wil wel eens gedoe geven (zoals van nVidia naar ATI drivers...). Moet je trouwens Catalyst of Omega drivers eerst compleet uninstallen voordat je een andere versie probeert? Ik doe het natuurlijk liever allemaal in 1 keer goed: 'k heb niet zo veel zin in gelijk al zooi op m'n spliksplinternieuwe pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redpen
ok ik heb nu wat aanpassingen gedaan ik heb nu
de ati cat 3. drivers ( officieel) geinstalleerd en daarna de hotfix voor call of duty :P

en nu zijn mijn scores als volgt

3dmark 2001 11000 ( ongv nog iets hoger )
3dmark 2003 5000 ( ongv nog iets hoger )

en nu heb ik nog niet gekeken naar de andere bios versies waar ik nu momenteel over aan het lezen ben en over de niewe chipset drivers die ik ook maar eens dringend moet installen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kneep
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-01-2024
FvLeeuwen schreef op 20 november 2003 @ 14:52:
[...]

In theorie zou je voeding afdoende moeten zijn aangezien de 9600pro niet heel veel stroom vreet (in vergelijking met de 9800 bijv.). Het is echter wel waard even te vermelden of je voeding een no-name merk is, of van een bekend merk. Dit maakt nogal een verschil.

Op je voeding kun je als het goed is (stickertje) zien hoeveel ampere hij kan leveren over de verschillende rails (3,3/5/12volt), dit wisselt namelijk nogal van voeding tot voeding. Veel oudere voedingen geven naar huidige maatstaven bijvoorbeeld meer stroom over bepaalde rails dan nodig is, omdat processoren tegenwoordig over andere rails hun stroom trekken...

edit - Ter vergelijking, ik heb zelf ongeveer hetzelfde systeem als jij, zie http://www.tweakers.net/gallery/100758/sys, en heb mijn voeding geupgrade van een no-name 350 watt naar een q-tec (ok, geen geweldig merk, maar het was betaalbaar) 550 watt, omdat ik dan iig genoeg zou hebben, ook als ik in de toekomst misschien meer in mijn pc zou willen bouwen... Die Q-Tec 550 Watt is rond de 55 euro, dus opzich nog wel te doen ook qua prijs!
Mr v Leeuwen,

Het probleem wat ik HAD, lag idd niet aan me Chieftec 360 watt voeding !
Heb nogmaals nieuwe install van XP gedaan, nieuwste inf drivers, directx9.0, omega 3.7 drivers...toen AGP op 4x, Fast Writes off.

Nu werkt t allemaal weer, ben er zeer tevreden over _/-\o_
En t kaartje is redelijk over te klokken, alleen wel betere koeling nodig >:)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.