Toon posts:

[WC][montage] Spacer nodig? (Barton proc)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment druk bezig om een watercolling zelf te bouwen.

Ik heb alle onderdelen verzameld.
Het enige waar ik naar op zoek ben is een Spacer (coppershim) voor mijn AMD Barton 2600+ processor. Deze kan ik nergens vinden omdat ze niet geschikt zijn voor de Barton.

Weet iemand hoe ik aan deze spacer kan komen of is het mogelijk om een andere spacer te gebruiken en deze bijv. uit te vijlen zodat deze wel op mijn processor past

Of moet ik het gewoon zonder spacer doen? En hoe zit dat dan met de core. Want breekt deze snel als ik een duwtje geef tegen mijn kast. Er zit namelijk wel een redelij groot koelblok aan wat wel enige grammetjes weegt. Deze wordt met moertjes en boutjes vast gemaakt aan mijn MB waar speciale gaten inzitten om het koelblokl aan te bevestigen.

Ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vragen

Tnx alvast.

Gr,

Eddy

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Als je de koeler maar stevig vastzet, kan er niks mis gaan lijkt me. Mijn koeler is veel zwaarder dan volgens de specs van AMD mag, maar hij zit zo stevig vast, dat ik er gerust mee durf te schudden. En als je maar voorzichtich ben met monteren kan er eigenlijk niks foutgaan

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Met een beetje meten en vijlen moet je met deze spacer al een heel eind kunnen komen, of je moet gewoon je blok netjes op je mobo monteren, dan heb je geen spacer nodig. Gewoon rustig de schroeven aandraaien, tot het geheel goed klem zit, maar niet te strak :)

edit: ff titel wat duidelijker gemaakt :)

[ Voor 7% gewijzigd door Remy op 04-11-2003 22:29 ]

LinkedIn
Instagram

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:04
Ik had eerst een Tbird+spacer; erg fijn idee als je er net mee ben begonnen. Zo draaide ik met een waterpomptang mijn blok wat vaster, zonder enige kans op gekraak van de core. (wel resette mijn pc toen :+ )

Nu heb ik een applebred, en heb voor het gemak maar even langere stukken draadeind en wat veertjes gehaald.
Met die veertjes en wat ruimere gaten door het blok kan er eigenlijk maar weinig mis gaan lijkt me.
veertjes tegen het te strak draaien, en de ruime gaten omdat het blok anders scheef komt te staan omdat de stukken draad ook scheef zitten!

Verwijderd

Ik vind het echt knap als je een core sloopt hoor.. Een spacer heb je niet nodig. Daarnaast vind ik het maar niks dat er dan wat tussen zit. Mja..das mijn mening. Ik heb al heel wat procs verwisseld. ik ben niet extreem voorzichtig ofzo..nooit iets gehad met kapotte cores.

Edit:

Mijn waterblok zit zo op mn plank dat de hele plank aardig krom staat als hij niet in de kast zit.. Trek je conclusies.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 23:01 ]

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

bredend schreef op 04 november 2003 @ 22:56:
Ik had eerst een Tbird+spacer; erg fijn idee als je er net mee ben begonnen. Zo draaide ik met een waterpomptang mijn blok wat vaster, zonder enige kans op gekraak van de core. (wel resette mijn pc toen :+ )
zieke geest :X :P
met een waterpomptang, hoe kom je erop. :D
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 23:00:
Mijn waterblok zit zo op mn plank dat de hele plank aardig krom staat als hij niet in de kast zit.. Trek je conclusies.
conclusie> doe een stukkie rubber tussen je tray en je mobo? :P

@TS als je van die bevestigingsveertjes hebt, en je draait een beetje gelijkmatig, kan er weinig stuk, maar toch, voorzichtigheid is geboden. ;)

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 22:19:
Ik ben op dit moment druk bezig om een watercolling zelf te bouwen.

Ik heb alle onderdelen verzameld.
Het enige waar ik naar op zoek ben is een Spacer (coppershim) voor mijn AMD Barton 2600+ processor. Deze kan ik nergens vinden omdat ze niet geschikt zijn voor de Barton.

Weet iemand hoe ik aan deze spacer kan komen of is het mogelijk om een andere spacer te gebruiken en deze bijv. uit te vijlen zodat deze wel op mijn processor past

Of moet ik het gewoon zonder spacer doen? En hoe zit dat dan met de core. Want breekt deze snel als ik een duwtje geef tegen mijn kast. Er zit namelijk wel een redelij groot koelblok aan wat wel enige grammetjes weegt. Deze wordt met moertjes en boutjes vast gemaakt aan mijn MB waar speciale gaten inzitten om het koelblokl aan te bevestigen.

Ik hoop dat iemand antwoord weet op mijn vragen

Tnx alvast.

Gr,

Eddy
Bij gebruik van blok met montage dmv 4 bouten,veren en moeren.....is het niet nodig om een spacer te gebruiken.....
Als je rustig het blok op de cpu laat zakken en rustig de moeren (afwisselend diagonaal ) geleidelijk aandraait kan je de core niet beschadigen.....

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
hier ook nog nooit een kapotte core gehad, geen spacer.

Ik had wel gehoord dat thunderbirds gevoeliger waren voor core crushes dan de nieuwe xp's. Vandaar dat er misschien ook geen spacers meer verschijnen, omdat het gewoon geen nut heeft.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:19
enigste spacers die ik gebruik zijn de plastic plakspacers die je bij vapochill en prometeia gebruik.
en dan enkel bij boven genoemde spullen

voor wc en lucht gebruik ik geen spacers hoor

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Idd hier ook geen spacer, nog nooit een core gecrushed of wat dan ook :)
(DD Maze4)

I love watercooling

Verwijderd

Och, ik heb wel eens ooit een spacertje gebruikt. Die had ik zelf uit een stuk plastic gesneden (Hertog ijsdoos) en gevlakt op de juiste dikte. Door deze aan beide kanten met vaseline in te smeren kon ik zo mijn core luchtdicht afdichten. Handig tegen condensvorming.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb m'n spacer gewoon bijgevijld met m'n dremel. Als je na het vijlen die spacer maar even schoonspoelt! er moet natuurlijk geen kopergruis je socket in. Wat spacer betreft vind ik de grootse grap om een zilveren te kopen. Alsof dat tengoede komt van de warmte zoals sommige shops beweren |:(

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Demon_Eyez schreef op 05 november 2003 @ 18:18:
Ik heb m'n spacer gewoon bijgevijld met m'n dremel. Als je na het vijlen die spacer maar even schoonspoelt! er moet natuurlijk geen kopergruis je socket in. Wat spacer betreft vind ik de grootse grap om een zilveren te kopen. Alsof dat tengoede komt van de warmte zoals sommige shops beweren |:(
[offtopic]
Ik heb weleens een mailtje naar xxlcases gestuurd, dat dingen die zij zeiden over allerlei coolproducten volstrekte onzin was. Alles zorgvuldig onderbouwd enz. Ik kreeg een mail terug die ik helaas niet heb bewaard, met iets in de richting van "Ach, dan annulleer je toch lekker die nieuwsbrief"

Zilveren spacer, rofl

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

http://www.v-webshop.nl/p...th=1_22_25&products_id=47

dit misschien iets voor de barton??

Verwijderd

Topicstarter
Tnx jongens,

Ik doe het gewoon zonder spacer. Even goed mijn blok schuren en dan zetten we hem er gewoon op. Is dat van die veren misschien een goed idee??
Of raden jullie gewoon aan om het zonder te doen?

Gr,

Ed

• Apen-nootjes
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Tja.. met veren draai je je blok niet te snel te vast.. maar zonder kan ook gewoon hoor!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit is namelijk de eerste keer voor mij dat ik een koperen waterkoelblok monteer op een AMD. Ik heb wel al vele male een standaard koelvin erop gemoteerd alleen deze druk je gewoon aan met een schroevedraaier.

Maar wat verstaan jullie onder goed vast zetten? Ik kan hem dus redelijk strak aandraaien?

Gr,

Ed

Verwijderd

ja je kan hem redelijk strax vast draaien maar niet te vergaan!. trouwens heb gisteren mijn spacer gebruikt op een barton core ! ik gebruik zelf t-bred B. Het merk van de spacer is Thermaltake coppershim ben erg blij mee :).

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Zolang je de schroeven op de goede manier aandraait, dus op gevoel de diagonalen even strak. Dan kan je moderbord zonder problemen zo staan:

Afbeeldingslocatie: http://casemod.oxipage.nl/koelblok.jpg

zonder spacer, die had ik wel maar die was ik vergeten ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Oxi op 06-11-2003 19:38 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Die is het niet! ik heb volgens mij iets oudere type ik kan maar die plaatje niet vinden.
Pagina: 1