Asus A7N8X Deluxe icm Casetek CS-1018

Pagina: 1
Acties:

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 14:07

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Na onderstaand systeem te hebben aangeschaft ben ik nu hard op weg om het in elkaar te zetten....

Moederbord
Asus A7N8X Deluxe (onboard S-ATA RAID, FW, LAN en sound)
Processor
Athlon XP 2600+ (OPGA, boxed, "Barton")
Videokaart
Club 3d Radeon 9700 Pro/TD
Monitor TFT 17 inch
Iiyama Prolite E431S-S
Drives
Cdrom

Geheugen
Kingston DIMM 512MB Value Ram, DDRAM ECC PC3200 2.5

Case
Casetek CS-1018 (zonder voeding)
Overig
Q-Tec Voeding (LowN ATX) 350 Watt

Echter ik loop/liep tegen een aantal problemen aan :(

*Problemen waar ik tegen aanliep waren:
-Parite virus op mijn oude hd.. :( Na lang kloten heb ik dit er weer vanaf gekregen. :)

-Voedingskabels waren te kort voor deze kast. :( Maar ik heb inmiddels gezien dat er verlengkabels voor zijn :)

*problemen waar ik tegen aanloop zijn
-Ik heb een flashcard reader (intern). Maar ik weet me god niet waar ik die op dit mobo moet aansluiten. Ik dacht USB. Zie ook volgend punt.

-De kast heeft bovenop 2x usb, firewire en audio. Maar ik kom volgens mij een hoop aansluitingen te kort. Hoe valt dit op te lossen.

-Ik heb een berg ledjes die ik kan aansluiten. En heb er al een hoop kunnen vinden, maar ik weet niet waar ik mijn hd-ledje op moet aansluiten. Heeft iemand er ervaring mee. De Manual wordt ik niet veel wijzer van |:(

-Op veel kabels zie ik de afkorting VCC staan. Wat betekend dit?

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 04-11-2003 09:48 ]

Basement Bios ---- Exo-S

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

hd led, bladzijde 25 van je manual. staat een mooi plaatje.

Je cardreader op een van de onboard (Bord heeft immers 4 x usb) USB connectoren aansluiten (wel opletten hoe en wat). Ik heb zelf de USB naar voren gebracht in mijn kast, is handiger.

Het is allemaal door te lussen, Voor audio heb je dit topic nodig.

Voor de rest, de ASUS manual is niet slecht. Alles staat erin wat jij wilt.

If you choose to criticise you choose your enemies

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Euh, waarom heb je vier zowat dezelfde dezelfde pics staan? Die laatste pic stelt verder ook niet zoveel voor ..
- Ik heb een flashcard reader (intern). Maar ik weet me god niet waar ik die op dit mobo moet aansluiten. Ik dacht USB.
Uhm..? Om welke reader gaat het dan..? Zoek eens de specs (aansluitingspecs) op 8)7
-De kast heeft bovenop 2x usb, firewire en audio. Maar ik kom volgens mij een hoop aansluitingen te kort. Hoe valt dit op te lossen.
Welke aansluitingen kom je tekort :? :?
-Ik heb een berg ledjes die ik kan aansluiten. En heb er al een hoop kunnen vinden, maar ik weet niet waar ik mijn hd-ledje op moet aansluiten. Heeft iemand er ervaring mee. De Manual wordt ik niet veel wijzer van
Gewoonlijk op "HDD LED", "IDE LED", "HDD Activity", etc..etc.. Bij dat groepje frontpanel connectors, dat staat echt wel in de manual B)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 04-11-2003 09:23 ]

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
Emmeau schreef op 04 november 2003 @ 09:19:
hd led, bladzijde 25 van je manual. staat een mooi plaatje.

Je cardreader op een van de onboard (Bord heeft immers 4 x usb) USB connectoren aansluiten (wel opletten hoe en wat). Ik heb zelf de USB naar voren gebracht in mijn kast, is handiger.

Het is allemaal door te lussen, Voor audio heb je dit topic nodig.

Voor de rest, de ASUS manual is niet slecht. Alles staat erin wat jij wilt.
Ben ik dan zo dom? of ben jij zo slim? 8)7 :(

Wat bedoel je naar voren gebracht?
En door te lussen? Bedoel je dan dat ik splitters nodig heb ofzo?

Basement Bios ---- Exo-S

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
BalusC schreef op 04 november 2003 @ 09:22:
Euh, waarom heb je vier zowat dezelfde dezelfde pics staan? Die laatste pic stelt verder ook niet zoveel voor ..
[...]
Oh nee, dit is niet de HK, daar schreeuwen ze altijd om pics... :+ Dus beter een pic teveel dan een pic te weinig..
[b]
Uhm..? Om welke reader gaat het dan..? Zoek eens de specs (aansluitingspecs) op 8)7
Die zal ik eens gaan zoeken, maar op het kabeltje van die reader staat VCC vermeld. Het was een smal stekkertje 5 gaats

[/quote]
[b]
[...]
Welke aansluitingen kom je tekort :? :?
[...]
Bovenop zitten 2 usb, firewire en audio. Dus dat kost me 2 keer usb, verder heb ik een gameport /usb-hub achterin zitten (PCI) Dat kost me ook 2 keer USB + mijn gameport.
Dan zit ik nog met die card-reader van hierboven, wat volgens mij ook usb was.
[b]
Gewoonlijk op "HDD LED", "IDE LED", "HDD Activity", etc..etc.. Bij dat groepje frontpanel connectors, dat staat echt wel in de manual B)
Ja, daar ben ik ook al een heel eind meegekomen, maar ik kon het toch niet vinden...

Basement Bios ---- Exo-S

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mystikal schreef op 04 november 2003 @ 09:29:
Oh nee, dit is niet de HK, daar schreeuwen ze altijd om pics... :+ Dus beter een pic teveel dan een pic te weinig..
:| Haal de pics dan weg .. Eentje is genoeg. Hell, nul is zelfs genoeg, want deze pics verschaffen nul komma nul nuttige informatie bovenop de topicstart.
Bovenop zitten 2 usb, firewire en audio. Dus dat kost me 2 keer usb, verder heb ik een gameport /usb-hub achterin zitten (PCI) Dat kost me ook 2 keer USB + mijn gameport.
Het is geen verplichting om alle poorten/brackets tegelijkertijd te kunnen aansluiten cq gebruiken :) Daarnaast zijn sommige mobo's nou eenmaal niet voorzien van alle denkbare aansluitingen. Een kast met bijvoorbeeld vier USB aansluitingen op de voorkant is leuk, maar dan moet het mobo ook zijn voorzien van een extra USB controller met vier interne aansluitingen.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde moederbord:
1) Je moet idd kiezen of je ofwel je usb aansluiting bovenin je kast wilt ofwel bij je gameport, misschien ken je onderin alleen je gameport aansluiten, maar vermits ik die al helemaal niet meer gebruik heb k die maar helemaal weggelaten.
2) Dat HD-ledje is niet bij allen andere aansluitingen voor je kast maar die aansluiting is wel in de buurt. De het ene pinnetje staat onder het andere pinnetje, de aansluiting heet ideled1 en zit rechts boven de 'buzz1' en links boven de powerled, maar dit staat alleen op de sticker die bij het manual zat, dus niet in het manual zelf, heb er idd ook een tijd naar moeten zoeken

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Mystikal schreef op 04 november 2003 @ 09:23:
[...]
Ben ik dan zo dom? of ben jij zo slim? 8)7 :(
Wat bedoel je naar voren gebracht?
En door te lussen? Bedoel je dan dat ik splitters nodig heb ofzo?
Kijk ook eens op bladzijde 8 van je manual.
code:
1
2
3
4
o  oo ooo
o
  ooooooooo
  ooooooooo
De 2 o's linksboven in mijn tekening zijn is de IDE led. Verder staan alle aansluitingen daar vermeld.

Wat bedoel ik met naar voren gebracht? Mijn kast heeft voorin 2 USB en audio zitten. Dit heb ik allemaal netjes aangesloten, waardoor ik dus achterin 2 x usb en voor in 2x usb heb, en tevens nog wat audio meuk aan kan sluiten.
Handig voor de mp3 speler.

If you choose to criticise you choose your enemies

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Bij de handleiding krijg je ook een Quick reference Card. Daarop staan de pinnetjes voor de LEDjes onwijs duidelijk aangegeven... Het is alleen uitvogeln wat +/-/ground is...

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Topicstarter
AJ1815 schreef op 04 november 2003 @ 17:05:
Bij de handleiding krijg je ook een Quick reference Card. Daarop staan de pinnetjes voor de LEDjes onwijs duidelijk aangegeven... Het is alleen uitvogeln wat +/-/ground is...
Thnx for the help..
Ik ga eerst ff verlengkabeltjes halen voor mijn voeding. Grotere kast betekend ook meer snoer.... Geen rekening mee gehouden |:(

Basement Bios ---- Exo-S

Pagina: 1