Toon posts:

ASUS A7N8X frontpanel aansluiten....

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb een A7N8X maar ik kan mijn frontpanel niet aangesloten krijgen, de stekkertjes van mijn behuizing komen namelijk niet overeen met de benamingen in mijn manual van mijn moederbord.

Ik heb namelijk op mijn aansluitingen staan:
Mic in
Mic in
Lin
Rin
Lout
Rout
Gnd
Gnd
In mijn manual staat echter bij de aansluiting voor frontpanel deze aansluitingen:
Mic2
Micpwr
Line_out_R
NIC
Line_out_L
AGND
+5VA
Bline_out_R
Bline_out_L
Kunnen jullie mij vertellen hoe ik mijn frontpanel aan moet sluiten _/-\o_ ? Ik ben namelijk al wat aan het proberen geweest maar ik kom er niet echt aan uit..... 8)7

Alvast bedankt.......
greetingz thekip

MANUAL:
[afbeelding]
excuses voor de baggerkwaliteit O-)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 13:37 ]

Verwijderd

Je frontpaneel... Als dat gewoon die is van asus de originele. Kan je hem volgens mij gewoon aansluiten zo te zien. Ik zie weinig verschillen nl. Iets andere benamingen maar dat maakt niet veel uit. Zo is 2x mic in ook 1x power voor de micro en zo verder. :) Probeer gewoon eens zou ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 13:46:
Je frontpaneel... Als dat gewoon die is van asus de originele. Kan je hem volgens mij gewoon aansluiten zo te zien. Ik zie weinig verschillen nl. Iets andere benamingen maar dat maakt niet veel uit. Zo is 2x mic in ook 1x power voor de micro en zo verder. :) Probeer gewoon eens zou ik zeggen.
Ja ok, maar ik heb een frontpanel in mijn behuizing zitten.... en die wil ik aansluiten. Bovendien zie ik die overeenkomsten ook wel maar wat moet nou op wat......

Verwijderd

Maak ook even een foto van de aansluitingen van het frontpanel.

Verwijderd

Mic in --> Mic2
Mic in --> AGND
Lin
Rin
Lout --> Line_out_L
Rout --> Line_out_R
Gnd --> Bline_out_R
Gnd --> Bline_out_L

Verwijderd

Topicstarter
als dit werkt.....
_/-\o_
ik post het dalijk ff

Verwijderd

Topicstarter
OK het werkt niet, toch bedankt voor je hulp en bovenal, waar heb je dat vandaan dat ze zo moesten staan.....

nog andere suggesties over welke aansluiting op welk pinnetje moet.... _/-\o_

Verwijderd

Ik had het in een Duits forum gevonden.
Maar doet helemaal niets het? Want die Mic-aansluiting kan bijna niet anders. :?

Verwijderd

Waar krijg je dat frontpanel?

Verwijderd

Topicstarter
nee nix doet het mun mic niet en mun hoofdtelefoon ook niet. dat frontpanel zit gewoon voor op mun behuizing, 2x usb 2.0 en 1x mic en hoofdtelefoon...... maar die 2 usbs die doen het dus al wel alleen mic en koptelefoon nie....

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 20:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Probeer dit eens:

Mic in -> Mic2
Mic in -> Micpowr
Lin -> Line_out_L
Rin -> Line_out_R
Lout -> BLine_out_L
Rout -> BLine_out_L
Gnd -> AGND
Gnd -> NIC

Verwijderd

Ik heb zelf de Asus P4PE met een frontpanel van de Thermaltake Xaser III en die heb ik als volgt aangesloten:
MIC2 -> MIC IN
MICPWR -> MIC PWR
AGND -> GND
+5VA -> niet
Line out_R -> EAR R
Line out_L -> EAR L
BLINE_OUT_R -> EAR R
BLINE_OUT_L -> EAR L
NC -> niet

Dus ik zou zeggen:
MIC2 -> MIC IN
MICPWR -> MIC IN
AGND -> GND
+5VA -> niet (of GND)
Line out_R -> Rin
Line out_L -> Lin
BLINE_OUT_R -> Rout
BLINE_OUT_L -> Lout
NC -> niet

Voor mijn microfoon (vd headset) moest ik trouwens wel bij Sound and Audio Devices onder Control Panel een tweede microfoon instellen, voordat ie het in het frontpanel ook deed (de stekker aan de achterzijde van de computer deed het namelijk wel en die van de frontpanel niet). De koptelefoon deed het wel meteen...

Verwijderd

Topicstarter
ok ga het nu ff testen....

Verwijderd

Topicstarter
OK het werkt, thanks _/-\o_ _/-\o_ lots of respect.....

Maaruh nou heb ik nog 1 probleem, ik heb nu dus 2 audio interfaces, die van mun audigy (geluidskaart) en van mun onboard geluid. Mun onboard geluid zit dus op mun frontpanel. Alleen nou moet ik hem dus op mun onboard geluid in stellen (configuratiescherm) wil ik ermee kunnen werken....

Is er geen mogelijkheid om dit met elkaar te laten communiceren

[topic]gaat nu meer richting Audio, Video & HiFi Forum[/topic]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Open een nieuw topic aldaar ;)

Elk op zichzelf staand vraag/probleem verdient gewoon een eigen topic :) Dat is veel duidelijker, overzichtelijker en makkelijker terug te vinden met de Search (ook voor de andere users!) ;)

[ Voor 112% gewijzigd door BalusC op 10-10-2003 23:13 ]

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 19:47:
Ik heb zelf de Asus P4PE met een frontpanel van de Thermaltake Xaser III en die heb ik als volgt aangesloten:
MIC2 -> MIC IN
MICPWR -> MIC PWR
AGND -> GND
+5VA -> niet
Line out_R -> EAR R
Line out_L -> EAR L
BLINE_OUT_R -> EAR R
BLINE_OUT_L -> EAR L
NC -> niet

Dus ik zou zeggen:
MIC2 -> MIC IN
MICPWR -> MIC IN
AGND -> GND
+5VA -> niet (of GND)
Line out_R -> Rin
Line out_L -> Lin
BLINE_OUT_R -> Rout
BLINE_OUT_L -> Lout
NC -> niet

Voor mijn microfoon (vd headset) moest ik trouwens wel bij Sound and Audio Devices onder Control Panel een tweede microfoon instellen, voordat ie het in het frontpanel ook deed (de stekker aan de achterzijde van de computer deed het namelijk wel en die van de frontpanel niet). De koptelefoon deed het wel meteen...
Nou hier kijkend naar het Forum zijn er een heleboel mensen met dit probleem en is jouw oplossign blijkbaar DE oplossing. Echter: Hoe stel je bij Sound and Audio Devices een twee microfoon in???

Ik heb een Asus A7N8X Deluxe Mobo in een AOpen QF50C en heb precies hetzelfde probleem: acherkant doet het wel, voorkant koptelefoon wel, maar microfoon niet!

[ Voor 11% gewijzigd door AJ1815 op 30-11-2003 23:01 ]

Verwijderd

Ik heb eerst mijn headset aansluitingen achter in mijn computer geplugd. Als de dan bij Sound en Audio devices gaat kijken en je gaat naar het tabblad Voice en dan test hardware dan zul je zien dat dit automatisch werkt.

Vervolgens heb ik mijn headset omgeplugd naar mijn frontpanel. Als je dan naar Voice en test hardware gaat doet ie niets!
Ga naar het tabblad Voice - Voice recording - Volume. Ga dan naar de Microphone - advanced toets. Daar zie je dat je onderaan bij Other controls het volgende aan kunt klikken: MIC Boost of mic2 Select. Kies die tweede (mic2select). Als je daarna naar test hardware gaat zul je zien dat je headset nu ook op je frontpanel werkt. Tenminste bij mij wel ;-)

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Perfect!!! Ik heb het allemaal gedaan zoals je beschreven hebt en inderdaad mijn headset doet het nu ook op mijn frontpanel!!! Dus iedereen met hetzelfde probleem: DIT IS DE OPLOSSING!!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 23:31:

Ga naar het tabblad Voice - Voice recording - Volume. Ga dan naar de Microphone - advanced toets. Daar zie je dat je onderaan bij Other controls het volgende aan kunt klikken: MIC Boost of mic2 Select. Kies die tweede (mic2select). Als je daarna naar test hardware gaat zul je zien dat je headset nu ook op je frontpanel werkt. T
Dat heb ik gedaan, maar bij mij is er nu het speciale geval dat de speaker van mijn backpanel nu maar geluid op een box stuurt, m.a.w.: een van de twee boxen werkt!
Frontpanel werkt wel goed (mic en speakers).

XP sucks...

Verwijderd

En als je nu allebei de vinkjes aanzet?!

Verwijderd

Nope, help biet. Het gekke is dat vanmiddag wel beide speakers het deden, gisteren en eerdere dagen niet en toen ik de mic aan het regelen was nioet meer... Vreemd!
Pagina: 1