Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een nieuw telefoontje voor een zacht prijsje. En ik kwam deze SE T230 tegen. Ik zag hem voor €109,- bij http://www.mobielabc.com met een T-mobile Pre-paid abbo met 10 euro beltegoed erbij.

wat vinden jullie er van?

Afbeeldingslocatie: http://www.mobile-review.com/articles/2003/image/selaunch/t230/t230-3.jpg

Imaging/Messaging:
*101 x 80 pixel display
*4096 colorscreen
*Backlight display
*Camera ready
*Standbytijd: 300 uur
*spreektijd: 780 minuten
*79.2 gram
*EMS (Enhanced Messaging)
*MMS (Multimedia Messaging)
*MMS templates
*Mobile chat
*Picture editor
*Picture gallery
*Picture Phonebook
*Picture wallpaper
*Predictive text input
*SMS (Text Messaging)
*SMS, long
*Sound recorder
*Themes display
*Viewfinder display

Entertainment:
*Content Online
*Games Download
*Games Embedded
*Melody composer
*Polyphonic Sound 32 tones
*Start-up/Shutdown shows

Connectivity:
*GPRS
*RS-232 cable support

Internet:
*OTA settings
*WAP 1.2.1
*WTLS

Controls:
*Icon Desktop 9
*Keypad lock
*Menu shortcuts
*Navigation key
*Option key
*Redial
*Side Volume Keys
*SIM card lock
*Sleep mode
*Speed dialing
*Vibrating Alert

Features
*Organizer
*Alarm clock
*Business card exchange
*Calculator
*Call list
*Clock
*Conference calls
*Contacts
*Phone book
*Stopwatch
*Timer

Networks
Dual band 900/1800

Available colors
Steel Blue
Blade Grey

Accessories
*CommuniCam™ MCA-30
*Stereo FM Radio Handsfree HPR-20
*Classic Case ICE-25
*Advanced Car Handsfree HCA-20
*Advanced Music Mute HCE-16
*Plug In Car handsfree HCQ-30
*Car Holder - Generic HCH-30
*Blue Torch IBT-20
*Laser Pointer ILP-20
*Portable Handsfree HPB-20
*Standard Charger CST-13
*Micro Travel Charger CMT-10
*Desk Speaker Stand CSS-20

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2003 13:39 . Reden: Plaatje veranderd ]

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik vind 't een erg net ding.

Het is een beetje Sony Ericssons variant op de Siemens M55.

Ik heb momenteel een Siemens M35, die vanwege batterijprobs ECHT moet worden vervangen. Nu is de M55 een prima kandidaat, en Siemens bevalt me uitstekend, maar ik wil weleens een ander merk.

De SonyEricsson T230 lijkt een beetje hetzelfde idee, volgens reviews die ik ben tegengekomen (ook van het tweelingbroertje T226) is het best een goed ding.

Ook is-ie nog een stuk goedkoper dan ik dacht: maar € 109 prepaid dus.
Nu zoek ik eigenlijk een los toestel voor bij mijn abo, maar ik zou deze natuurlijk kunnen unlocken...

Overigens zou ik eerder naar de Bart Smit gaan dan naar Mobielabc.com. Daar is-ie even duur, en dan heb je 'm gelijk in handen ipv van een vage webwinkel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf nog niet echt goed gekeken, waar ik hem kan kopen. Maar als ik keuze heb bij zo'n vage webwinkel en de Bart Smit dan koop ik hem liever bij de bart smit. Ik denkd at ik hem vandaag ga kopen. Ik ga vandaag ff lekker naar de stad en kijk dan ook nog even rond, maar deze telefoon is in zijn prijsklasse 1 van de beste.

• wicher|IA
Toch wel geinig dat er op internet zo veel meer aandacht is voor high-end dan voor mid- en low-end telefoons...

Als ik op inet zoek naar T230 vind ik bijna niks, maar op bijv T610 of T630 vliegen de links je om de oren.
Toch wordt deze waarschijnlijk meer verkocht dan die twee samen... :)

Verwijderd

Topicstarter
wicher schreef op 01 november 2003 @ 15:36:
Toch wel geinig dat er op internet zo veel meer aandacht is voor high-end dan voor mid- en low-end telefoons...

Als ik op inet zoek naar T230 vind ik bijna niks, maar op bijv T610 of T630 vliegen de links je om de oren.
Toch wordt deze waarschijnlijk meer verkocht dan die twee samen... :)
Tja ik ben net naar bart smit geweest en hij was er niet te krijgen, dus ik ging naar al die andere telecom zaken en daar wisten ze niet eens dat deze telefoon bestond. Dus bekent is ti zeker niet. Op internet vind je ok niet echt veel informatie er over, maar voor 110,- euro voor deze telefoon met deze specificaties is hij echt goed. Wel jammer dat er zoveel aandacht word besteeds aan die high-end mobiele telefoons.

Ik zit zoeken wanneer hij precies uitkomt, maar op http://www.sonyericsson.com/t230/ staat ´comming soon´ dus daar heb ik ook weinig aan....

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 17:12:
[...]

Tja ik ben net naar bart smit geweest en hij was er niet te krijgen, dus ik ging naar al die andere telecom zaken en daar wisten ze niet eens dat deze telefoon bestond. Dus bekent is ti zeker niet. Op internet vind je ok niet echt veel informatie er over, maar voor 110,- euro voor deze telefoon met deze specificaties is hij echt goed. Wel jammer dat er zoveel aandacht word besteeds aan die high-end mobiele telefoons.

Ik zit zoeken wanneer hij precies uitkomt, maar op http://www.sonyericsson.com/t230/ staat ´comming soon´ dus daar heb ik ook weinig aan....
Gister zag ik 'm bij een vriend van me in de Bart Smit-folder staan (Utrecht).

Misschien geldt die folder nog niet? Ik kan dat alleen niet controleren, want ik heb zelf een almachtige NEE/JA-sticker.

Zeker is € 110 een erg mooie prijs.

[ Voor 3% gewijzigd door wicher|IA op 01-11-2003 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
In breda ben ik langs bart smit geweest, maar nog geen spoor van te bekennen. verder is hij ook in geen ene telecom zaak te vinden. Maar op de t-mobile site staat dat hij "tijdelijk uitverkocht" is. Ik wacht nog ff af, en zoek verder. hopelijk dat hij dan volgende week in de bart smit staat.

• wicher|IA
Toch vreemd dat deze T230 zoveel minder aandacht krijgt dan de T300 en T310 (destijds).

Het is toch een minstens even aantrekkelijk toestel. Kleiner, strakker, en goedkoper, maar qua functies niet echt minder. (Tja, geen IR, maar wel weer beter scherm.)

Heeft iemand 'm al ergens bespeurd?
Ik ben gister even langs de Bart Smit (Utrecht, HC) gelopen, maar ook daar niks gezien. Ook bij andere winkels niks.

Op www.sonyericsson.com/t230 staat nog wel steeds 'coming soon', toch stond het in de Bart Smit-folder en op T-mobile.nl al alsof ze 'm al hebben (gehad).

[ Voor 17% gewijzigd door wicher|IA op 04-11-2003 12:48 ]

Verwijderd

Volgens mij is hij nog niet te koop in nederland :?

`k geloof dat ie half november ongeveer zou komen (correct me if i`m wrong) 8)7

Verwijderd

Ik zag de Sony Ericson T230 onlangs in een folder van de Kijkshop met dezelfde prijs zoals jullie hebben gemeld.
Ik ga vandaag even langs om te zien of ze hem binnen hebben.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11 15:31
nou ik heb dit telefoontje gekocht, leuk ding is het wel.
Maar wat me opvalt is dat er helemaal geen poly sounds
zijn te vinden voor dit toestel (zelfs niet bij t-mobile) maar
voor de t300 en t610 zijn er zat dingen te vinden.
mijn vraag is hoe kan dat want die 2 ander toestellen zijn
volgens mij veel nieuwer dan de t230 of is dat niet zo.

Verwijderd

gewoon van de t310 of t610 de polyphone ringtones downloaden, die dingen zijn compatible

Verwijderd

Vandaag ben ik bij The Phonehouse langs geweest en heb het toestel even mogen testen.

Het bedienen is heel makkelijk en fijn :). Het menu is heel makkelijk. Je bent er naar een paar doorheen te gaan direct wegwijs.
het model zelf is opvallend mooi. Zelf nog mooier dan op foto's als je dit toestel met het blote oog bekijkt.

Dit is weer eens een mooi kunstwerkje van Sony Ericsson _/-\o_

Verwijderd

Ik vind het ook een hele mooie telefoon van SE. Ik was niet zo weg van de Tx10 serie omdat alles zo hoekig was en het design verschrikkelijk was maar met de Tx30 serie maken ze alles weer goed! :)

Deze T230 is een mooie telefoon voor weinig geld! ;)

Heeft iemand al wat Live-Pics btw?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2003 17:41 ]

• Sur_G
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Sur_G

Like u Don't Know me?

Los (sim lock vrij) is de telefoon nog niet te krijgen, maar als er mensen zijn die geintresseerd zijn in de T-Mobile versie, dan kun je die bij je Belcompany in jouw buurt kopen, en daar is ie trouwens ook nog afgeprijst van 109.99euro naar 99.98 euro dus grijp je kans :*) ....Ik vind het by the way zelf wel een mooi relax foontje en dat voor die prijs, en ik vond die T100 al scherp geprijst!

• E-RIC
  • Laatst online: 22:32
Ik kan deze telefoon ook kopen/krijgen (ligt aan termijn) icm contractverlenging met T-mobile. Alleen ben ik niet meer zo op de hoogte van alle mogelijkheden van moderne telefoons. Daarom vraag ik me af wat mogelijk is met
- De beltoon: het is dus mogelijk om beltonen die je kan downloaden voor de T310/610 ook gebruiken voor deze telefoon? En met een datakabel heb je deze er zo op (moet je daarvoor software installeren?). En kan je ook eigen .mid files maken uit muzieknummers (WAV/MP3)?
- Emailen: wat moet ik me hier bij voorstellen? Moet je dan de mailgegevens invullen (server, password etc.) en dan kan je mailen vanaf die account?

En badboynova, wat is je gevoel over deze telefoon na een paar dagen?

Mij lijkt het me wel een aardige telefoon, omdat je voor niet zo veel geld een telefoon hebt met (relatief) veel mogelijkheden en wat ook belangrijk is, is dat hij nog maar net uit is, dus dan loop je niet al "achter" bij aankoop.

[ Voor 3% gewijzigd door E-RIC op 30-11-2003 22:15 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik overweeg ook om deze telefoon te kopen icm een t-mobile prepaid pakket voor 99 euro. Is dit telefoontje echt waar voor zn geld of mist deze 'belangrijke' functies die andere telefoons in deze prijsklasse wel hebben? (ingebouwde camera hoeft van mij niet).

Verder nog mensen ervaringen hiermee??

PS. hoe zit dat precies met WAP.. op advertenties staat WAP 2.0, terwijl op de officiele site WAP 1.2.1 staat. :?

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 03-12-2003 15:04 ]

• E-RIC
Heeft er dan nog niemand ervaring met deze telefoon en/of kan m'n vragen met zekerheid beantwoorden?

• Palomar
  • Niet online
ik heb hem inmiddels gekocht. Ben er wel tevreden mee. Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel.

Verwijderd

Palomar schreef op 04 december 2003 @ 20:56:
ik heb hem inmiddels gekocht. Ben er wel tevreden mee. Als je nog specifieke vragen hebt hoor ik het wel.
Zou je wat foto's willen posten hoe hij is in real live?

• E-RIC
Palomar:
- wat valt je tegen aan deze telefoon?
- heb je ook een datakabel? -> heb je polyfone beltonen gedownload (van de T310/610) en er via die kabel op gezet?
- Heb je die emailfunctie gebruikt? -> wat is je ervaring daarmee?

• Palomar
  • Niet online
Beltonen heb ik nog niet geprobeerd te downloaden (heb geen datakabel).
De e-mailfunctie is eigenlijk net als op de pc. Instellen van servers, login/pass en op welke manier die moet verbinden (gprs, gsm). Het is mij alleen nog niet gelukt om mail te ontvangen, maar dat schijnt te komen omdat t-mobile e-mail niet toestaat met prepaid abo's.. (weet ik niet zeker, dus als iemand dit kan bevestigen?). Via t-zones (wap) kan ik wel mail ontvangen.

En wat me tegenvalt.. eigenlijk niet echt serieuze tegenvallers (ben dan ook een oude nokia 3210 gewend ;)). Het beeldschermpje is alleen erg slecht leesbaar als de backlight niet aan staat (maar dat is volgens mij altijd zo met kleurenschermpjes).

En foto's zal ik morgen of in het weekend wel ff maken. Dan heb ik weer de beschikking over mn digicam.

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-10 08:25

shag-me

-n0n3-

Ik heb hem ook gekocht, ben er zeer tevreden over. Ik vind het allleen jammer dat je nog niet kan MMS'en omdat t-mobile de instellingen nog niet af heeft (zei de klantenservice) Eigenlijk wel een beetje raar, aangezien men in de t-mobile reclame van dit toestel zegt dat dit kan. maargoed, het zou binnenkort dus moeten werken.

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

• Palomar
  • Niet online
ja, en op de site van t-zones kun je ook nog nergens instellen dat je deze telefoon hebt. Bij ringtones enzo zegt ie ook dat er voor mijn type telefoon geen beschikbaar zijn.. Zal wel komen omdat ie nog zo nieuw is...

En nog iets anders, een datakabel lijkt mij wel handig. Origineel van SE zijn die dingen ontzettend duur, maar van die third-party kaneltjes zijn een stuk goedkoper. Probleem is alleen dat bij die dingen niet de T230 vermeld staat. Iemand een idee of je ook gewoon een kabel voor een ander model kunt gebruiken?

• Lentje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 14:45
Heb hem vandaag bij dixons gehaald voor 99,99 euro met T-Mobile. Ben er tot nu toe erg tevreden over, mooi telefoontje. Heb meteen wat plaatjes geschoten :)

Afbeeldingslocatie: http://www.biershop.nl/tel/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biershop.nl/tel/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biershop.nl/tel/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.biershop.nl/tel/4.jpg

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
kun je er een ander tmobile simmetje erin stoppen zonder dat ie weigert of is het echt alleen maar die prepaid sim?

• Lentje
alleen die T-Mobile sim helaas, heb hier nog me oude KPN liggen maar die doet het er niet in.

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
Lentje schreef op 08 december 2003 @ 18:50:
alleen die T-Mobile sim helaas, heb hier nog me oude KPN liggen maar die doet het er niet in.
Dat snap ik maar een t-mobile abbo sim? iemand getest?

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11 20:09
Ja natuurlijk moet dat kunnen. Sim-lock is alleen provider-based dus elke T-Mobile sim gaat werken :)

Verwijderd

Een simlock bij T-Mobile is alleen voor T-Mobile. Bij Orange bijvoorbeeld kunnen er echt alleen prepaid simkaarten in (productlock).

• Lentje
Palomar schreef op 05 december 2003 @ 20:57:
ja, en op de site van t-zones kun je ook nog nergens instellen dat je deze telefoon hebt. Bij ringtones enzo zegt ie ook dat er voor mijn type telefoon geen beschikbaar zijn.. Zal wel komen omdat ie nog zo nieuw is...

En nog iets anders, een datakabel lijkt mij wel handig. Origineel van SE zijn die dingen ontzettend duur, maar van die third-party kaneltjes zijn een stuk goedkoper. Probleem is alleen dat bij die dingen niet de T230 vermeld staat. Iemand een idee of je ook gewoon een kabel voor een ander model kunt gebruiken?
Waar kan je die third party datakabels trouwens vinden?

• Palomar
  • Niet online
Lentje schreef op 08 december 2003 @ 22:06:
[...]

Waar kan je die third party datakabels trouwens vinden?
op www.salesplaza.nl hebben ze wel allerlei kabels voor niet al te duur, maar niet specifiek voor de T230. Ik zie wel deze staan: Datakabel SonyEricsson P800/T100/T200/T300/T310/T600/T610/T68i . Je zou toch denken dat ie dan ook wel op de T230 moet passen.. Ik heb die zaak wel gemaild, maar ik kreeg reactie terug dat ze geen kabels hebben voor de T230.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kweet niet of het hier geoorloofd wordt maar als iemand er nog eentje zoekt....
Als je hem komt halen in Eindhoven mag je hem voor 110 Euro hebben, simlockvrij.
Mail: audia3 (at) chello (punt) nl

Om dit topic niet al te ver af te laten dwalen reageer ik alleen op vragen via mail.

[ Voor 19% gewijzigd door AP3X op 08-12-2003 23:17 ]

• Lentje
Volgens mij past de 'Datakabel SonyEricsson P800/T100/T200/T300/T310/T600/T610/T68i' wel op de T230. De ingangen kloppen in ieder geval wel, dus hij past wel.

Trouwens, USB en serieel, scheelt 10 euro ofzo, serieel is langzamer, maar verder nog nadelen eraan?

Verwijderd

heb zelf ook sinds twee weken t230, best toestel! geen problemen (leuk race spel er op, zeker voor als je weer es op een trein moet wachten die niet komt).

Het toestel zelf heb ik zodra die uit was bij de kijkshop gekocht was iets van 99,95 in plaats van de advies prijs van t-mobile a 109,95 eurie.

Ik heb trouwens m'n abo sim overgeplaatst in dit prepaid toestel, ben dus het levende bewijs dat het kan

Ben alleen op zoek naar die camera die er op past: MCA-30 en hoeveel dat pest ding dan wel niet mag kosten. .

• Palomar
  • Niet online
Lentje schreef op 09 december 2003 @ 09:39:
Volgens mij past de 'Datakabel SonyEricsson P800/T100/T200/T300/T310/T600/T610/T68i' wel op de T230. De ingangen kloppen in ieder geval wel, dus hij past wel.
bestel jij hem anders ff.. dan kun je ons daarna vertellen of het werkt of niet B)

• Lentje
Palomar schreef op 09 december 2003 @ 21:43:
[...]

bestel jij hem anders ff.. dan kun je ons daarna vertellen of het werkt of niet B)
Hehe, ik wacht wel op een reactie van dat salesplaza.

Maar weet iemand of er nog nadelen zitten aan de serieele versie? Ik kan daar gewoon hetzelfde mee als met de usb?

• Palomar
  • Niet online
ja dat wil ik ook wel weten.. op de site van SE zie ik geen verschil tussen die verschillende kabels qua functionaliteit.

Ik heb trouwens nog ff verder gekeken op die site bij de accessoires voor de T230. Als je bij die datakabel kijkt met welke toestelen die compatible is staat er een hele lijst SE telefoons bij (http://www.sonyericsson.c...S1&B=ie&PID=9677&LM=PSM_V). We kunnen dus wel concluderen dat datakabels die voor t200, t300 etc. werken ook geschikt zijn voor de t230.

Ik denk dat ik die van salesplaza gewoon ga bestellen. Ik moet dan alleen nog ff weten welke software je kunt gebruiken om ringtones/telefoonboek etc. te uploaden. Op de site van SE kan ik dit niet vinden. Iemand tips hiervoor?

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:22

greatgonzo

schit-te-rend!

ik zit te twijvelen tussen deze en de m55

Nadeel van de T230 vind ik is dat hij geen java heeft, of zijn er nog andere leuke spellen via datakabel op te zetten, die te downloaden zijn via sony-ericsson ofzo

• Palomar
  • Niet online
greatgonzo schreef op 11 december 2003 @ 16:30:
ik zit te twijvelen tussen deze en de m55

Nadeel van de T230 vind ik is dat hij geen java heeft, of zijn er nog andere leuke spellen via datakabel op te zetten, die te downloaden zijn via sony-ericsson ofzo
hij gebruikt 'Mophun'. Dat is ook een soort platformpje waarmee je spellen kunt spelen. Kijk maar es op www.mophun.com bij games welke spellen je kunt downloaden (via wap). Ik moet toegeven dat via java natuurlijk veel meer mogelijk is, dus als je dat echt belangrijk vind kun je beter een telefoon nemen met java.

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
Kan een T230 ook met outlook (tel nr's en agenda) synchroniseren?

[ Voor 16% gewijzigd door ernst op 13-12-2003 23:39 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Lentje
ernst schreef op 13 december 2003 @ 22:13:
Kan een T230 ook met outlook (tel nr's en agenda) synchroniseren?
Ik weet wel dat je hem kan synchroniseren, maar weet niet of het met outlook kan.

• ernst
Lentje schreef op 14 december 2003 @ 01:51:
[...]

Ik weet wel dat je hem kan synchroniseren, maar weet niet of het met outlook kan.
Wat valt er dan nog meer te synchroniseren ? Afbeeldingen, screensavers en beltoontjes ?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• ernst
kickje

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Om even in te haken op een aantal vragen:

Ik heb het pre-paid pakket gekocht en mijn T-Mobile abonnement simkaart erin gestopt, en dat werkt zonder problemen. Even alle nummers downlaoden van de sim kaart en klaar...

Over de mogelijkheden van de datakabel, een quote van www.sony-ericsson.nl:
Aansluiten op een pc

Sluit je T230 aan met een kabel en maak gebruik van de afbeeldingen-editor en MMS Home Studio van Sony Ericsson. Met de afbeeldingen-editor van Sony Ericsson kun je je T230 aanpassen aan je eigen smaak met afbeeldingen op je pc of uit de afbeeldingengalerie van de afbeeldingen-editor. Met MMS Home Studio kun je heel eenvoudig MMS-berichten opstellen op je pc en deze overbrengen naar je telefoon voor snelle en eenvoudige communicatie met vrienden en familie.
Nu sony maar eens mailen of je ook geluiden kunt overzetten. Zal het antwoord wel even posten als ik wat hoor.

Ik ben erg tevreden over de telefoon. Hij doet gewoon wat hij moet doen, hij belt prima. Geluidskwaliteit is al een stuk beter dan mijn oude siemens A50. Ook de bediening is naar mijns inziens prima, maar ik heb niet te veel vergelijkingsmateriaal.

Mijn 2 cent...

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-11 19:41
hmm, leuke gsm voor nog leukere prijs, weet iemand of deze te unlocken is ?
heb namelijk net een telfort 330 abbo besteld waarop ik veel korting.

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:56

RumaNoV

Folding

Ziet er inderdaad wel een leuk gsm'tje uit voor een lekkere prijs. Maar ik kan hem maar niet vinden in een winkel. Kent er hier iemand een winkel in België waar ik deze gsm kan kopen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
heb je ook een datakabel? -> heb je polyfone beltonen gedownload (van de T310/610) en er via die kabel op gezet?
Ik had een kabel van Pone Data Suite (Mediamarkt en de Vodafone-kloon) erbij gekocht maar die werkt dus mooi nog niet. De software brult doodleuk dat hij het toestel niet ondersteund. Ook op de website is geen update te vinden voor dit model.

De originele software van Ericsson krijg ik ook niet aan de praat. Die is blijkbaar niet compatible met die nep-kabel.
Maar mijn grootste vrees is dat je helemaal geen ringtones en java-games kunt uploaden. via zo'n datakabel.
Op de site van Ericsson worden gouden bergen belooft, maar er is helemaal geen software van Ericsson die het kan. Je kan hooguit een MMSje of achtergrondje uploaden. Voor de rest moet je maar gewoon dure ringtones en javagames kopen. :(

Ik denk dat ik de T230 maar terug breng want zelfs een Nokia van 4 jaar geleden heeft meer functionaliteit (afgezien van een kleurenschermpje en polyfone-ringtones) dan dit onding. Elke andere (duurdere) Ericsson heeft wel de functionaliteit maar bij de T230 wordt er een beetje vaag over gedaan om je over te halen om zo'n toestel te kopen. Erg lullig, iets dat je niet verwacht van Ericsson.

Senile! Senile Oekaki

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-11 12:02
Verwijderd schreef op 09 december 2003 @ 21:35:
...Ik heb trouwens m'n abo sim overgeplaatst in dit prepaid toestel, ben dus het levende bewijs dat het kan
...
Kurkentrekker schreef op 18 december 2003 @ 11:02:
...Ik heb het pre-paid pakket gekocht en mijn T-Mobile abonnement simkaart erin gestopt, en dat werkt zonder problemen. Even alle nummers downlaoden van de sim kaart en klaar...
OK! T-mobile abo sims werken dus gewoon in de T230 T-M pre-pay.
Maar weet iemand of het ook werkt met een oude Ben abo SIM ('99) :? Liefst natuurlijk praktijk ervaring.

edit:
M'n vraag is intussen beantwoord: heb de telefoon gekocht en m'n oude Ben sim werkt gewoon!

[ Voor 12% gewijzigd door nOLoGIc op 24-12-2003 17:18 ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Palomar schreef op 09 december 2003 @ 23:01:
ja dat wil ik ook wel weten.. op de site van SE zie ik geen verschil tussen die verschillende kabels qua functionaliteit.

Ik heb trouwens nog ff verder gekeken op die site bij de accessoires voor de T230. Als je bij die datakabel kijkt met welke toestelen die compatible is staat er een hele lijst SE telefoons bij (http://www.sonyericsson.c...S1&B=ie&PID=9677&LM=PSM_V). We kunnen dus wel concluderen dat datakabels die voor t200, t300 etc. werken ook geschikt zijn voor de t230.

Ik denk dat ik die van salesplaza gewoon ga bestellen. Ik moet dan alleen nog ff weten welke software je kunt gebruiken om ringtones/telefoonboek etc. te uploaden. Op de site van SE kan ik dit niet vinden. Iemand tips hiervoor?
Kabel serieel & usb zijn idd precies hetzelfde op aansluiting na natuurlijk...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• -=bas=-
Paitor schreef op 23 december 2003 @ 02:23:
[...]

Kabel serieel & usb zijn idd precies hetzelfde op aansluiting na natuurlijk...
De seriele noname-kabel van FoneDataSuite (Mediamarkt en Vodafoon) werkte bij mij niet samen met de originele Ericsson software. :(

Senile! Senile Oekaki

• ernst
Hmm, had mijn vraag niet helemaal duidelijk gesteld.

Mijn vraag is: Is het mogelijk om deze telefoon met outook te synchroniseren? (met name tel nr's en agenda).

:?

• nOLoGIc
ernst schreef op 24 december 2003 @ 13:37:
...
Mijn vraag is: Is het mogelijk om deze telefoon met outook te synchroniseren? (met name tel nr's en agenda) :?
De handleiding zegt voor "events" letterlijk dat syncen met een PC niet mogelijk is. Grote kans dat het ook niet gaat werken voor tel.nr's :'(

• -=bas=-
De handleiding zegt voor "events" letterlijk dat syncen met een PC niet mogelijk is. Grote kans dat het ook niet gaat werken voor tel.nr's :'(
PoneDataSuite heeft software die dit wel kan (volgens mij beweren ze dat op de verpakking).

En verder nog ter aanvulling uit een andere thread over games/ringtones/plaatjes uploaden :

Ik heb de originele seriele kabel van SonyEricsson gekocht (DCS-11) en mbv Float's Mobile Agent (aka FMA) (http://fma.xinium.com/index2.htm) aan de praat gekregen.

Ik heb dus :
-een T230
-een SE DCS-11 seriele kabel
-FMA versie 0.09.13
-De seriele snelheid staat op 115200 baud en de rest op standaard in het apparaatbeheer van windows.
-In FMA staat de snelheid op 9600 baud.
-In FMA staat de RTS op enabled
-In FMA staat de DTS op disabled

De nieuwste versie van FMA werkte niet.
Versie 0.09.13 werkt wel zonder problemen (met uploaden van files althans).
Games (mophun; met de extensie mpn) kan je gewoon uploaden en mid-files werken ook zonder problemen.

Senile! Senile Oekaki

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:58

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@bas:
Je zou de ontwikkelaars van de software vermoedelijk een enorm groot plezier doen als je je bevindingen even naar ze toemailt, dan zijn zij ook weer wat verder met hun software...

ping 127.212.23.124

• -=bas=-
pjottum schreef op 28 december 2003 @ 11:59:
@bas:
Je zou de ontwikkelaars van de software vermoedelijk een enorm groot plezier doen als je je bevindingen even naar ze toemailt, dan zijn zij ook weer wat verder met hun software...
Ik heb deze tips al van het FMA forum af gehaald dus ik neem aan dat ze al reeds bekend waren. :)

Senile! Senile Oekaki

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ah ja, da's natuurlijk waar.
't ding ligt nu bij de Mediamarkt in Utrecht voor 88 euro...

ping 127.212.23.124

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 22:01
Hmm hier even mijn ervaringen van mn net nieuwe T230 :P

Het ding werkt best fijn imho, alleen de datakabel werkt nog niet echt. (Verder had ik niet verwacht dat zo'n usb datakabel 50 euro was :X).

Hier zijn wat pics voor de mensen die nog niet overtuigd zijn :P (beetje brak, dat wel, maar de scanner werkte niet en de digicam is aan vervanging toe, dus werd het maar een webcam ;)):

Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/T230/Image017.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/T230/Image018.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/T230/Image025.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/T230/Image026.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/T230/Image027.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/T230/Image028.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.phys.uu.nl/~0315133/private/T230/Image029.jpg

Maar ik had zelf nog wat probleempjes met de datakabel (de RS232 DRS-11, serieel, origineel van SE), plaatjes versturen via de originele SE software werkt wel, maar als ik met FMA probeer te werken dan lukt dat niet. SMS kan ik wel zien, Sim phonebook ook, maar het hele OBEX gebeuren werkt niet, dus als ik wil syncen dan geeft ie een error. Nu kan ik dus niet de phonebook updaten en geen plaatjes/geluiden uitwisselen, en dat lijkt me wel grappig ;)

De error die ie geeft is (fma 0.0.9.13 in debug mode):

12:48:22:812 SIM card found and ready
12:48:25:500 Start Sync Phonebook....
12:48:25:546 [TX] AT*EOBEX
12:48:25:609 [RX] CONNECT
12:48:25:640 Obex Session Established
12:48:25:687 Obex Negotiateing...
12:48:26:718 [Tx] 80 00 13 01 00 01 00 46 00 0C 49 52 4D 43 2D 53 59 4E 43
12:48:26:796 [Rx] C3 00 13 10 00 02 00 4A 00 0C 49 52 4D 43 2D 53 59 4E 43
12:48:26:828 [Tx] 81 00 03
12:48:26:890 [Rx] A0 00 03
12:48:26:921 Obex Session Ended

Wat geeft ie bij jou precies Bas, als je sync phonebook doet?

Mijn setup is als volgt:
- Seriele kabel van SE (RS232 DRS-11)
- FMA 0.0.9.13
- Baud rate 9600
- Com poort 2 (1 werkte ook niet)
- RTS enabled
- DTR disabled
- Hardware setup van de compoort in windows is gewoon standaard, behalve de snelheid die op 115200 staat.
- Windows 2000 SP4

Ik heb al de nieuwste versie van FMA geprobeerd, 0.0.10 XE was dat, maar die werkt helmaal niet, omdat ie volgens mij gelijk aan het begin al met OBEX aan de slag gaat, terwijl dat dus niet werkt.
Verder wat settings in fma veranderd (transferrate, werkte niet, rts dtr, werkte ook niet)
Op het fma forum is er wel een thread over, maar geen antwoord, via google vind ik verder niks...

Iemand nog ideeen verder? Dat zou ik zeker op prijs stellen :)

Iemand misschien een idee wat ik nog meer zou kunnen proberen?

edit:

Hmm ik heb nu in de nieuwe FMA versie, 0.0.10 XE de phonebook dingetjes wel aan de praat, door OBEX uit te schakelen. Alleen nu kan ik geen plaatjes/geluiden oversturen, dus dan kan ik er nog niet veel mee doen :P.

Iemand misschien nog een ideetje? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Atomstar op 04-01-2004 14:11 . Reden: updateje ]

Verwijderd

eyz allemaal !
ik heb dus ook sinds kerst een Sony ericsson t230 ik beb erg te spreken over deze telefoon ...na enig gekloot met de GPRS is het wel gelukt het aan te praat te krijgen....nu zit ik alleen nog met het probleem van de email ????bij berichten staat een aparte map met email enzow waar je alles in kan ontvangen enzow maar ik wil dus mijn planet mail hierop krijgen maar hoe krijg ik dat voor elkaar????ik heb al de instellingen van de site van sony ericsson gehaald maar als ik dan dus wil connecten dan blijft die maar zoeken naar de server :S:S kennelijk die van planet kan iemand mij hiermee helpen ???????????

o ja en kan iemand mij vertellen waar ik die camera voor deze telefoon vandaan kan halen ?????de MCA-30 ben al bij verschillende winkels langsgeweest om te vragen maar geen enkele winkel heeft hem :S alleen de T for telecom of zoiets zou heb binnekrijgen en dan zou die verkocht worden voor 30 euro ?lijkt mij erg goedkoop of zou het kunnen kloppen ...het was trouwens 1 week geleden en ze hebbeh heb nog steds niet????iemand op deze vragen een antwoord?????????????

greetz xziller

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 18:30:
eyz allemaal !
ik heb dus ook sinds kerst een Sony ericsson t230 ik beb erg te spreken over deze telefoon ...na enig gekloot met de GPRS is het wel gelukt het aan te praat te krijgen....nu zit ik alleen nog met het probleem van de email ????bij berichten staat een aparte map met email enzow waar je alles in kan ontvangen enzow maar ik wil dus mijn planet mail hierop krijgen maar hoe krijg ik dat voor elkaar????ik heb al de instellingen van de site van sony ericsson gehaald maar als ik dan dus wil connecten dan blijft die maar zoeken naar de server :S:S kennelijk die van planet kan iemand mij hiermee helpen ???????????

o ja en kan iemand mij vertellen waar ik die camera voor deze telefoon vandaan kan halen ?????de MCA-30 ben al bij verschillende winkels langsgeweest om te vragen maar geen enkele winkel heeft hem :S alleen de T for telecom of zoiets zou heb binnekrijgen en dan zou die verkocht worden voor 30 euro ?lijkt mij erg goedkoop of zou het kunnen kloppen ...het was trouwens 1 week geleden en ze hebbeh heb nog steds niet????iemand op deze vragen een antwoord?????????????

greetz xziller
Welkom op GOT ten eerste! Volgens mij heb je de faq nog niet helemaal doorgelezen want hier wordt niet gegroet naar elkaar ;).
Ik denk dat ook andere camera types samen werken met de t230 (want deze telefoon is op hetzelfde platform gebaseerd als de t68i en de t300/t310). Verder is 30 euro een redelijk normale prijs voor zo'n simpel stukje elektronica. Misschien kan je bij een online gsm shop kijken of zoek de laagste prijs anders op in de t.net pricewatch.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

ja thnx maar weet je misschien wat het probleem is met die email ????waarom dat niet werkt waarom die maar blijft door zoeken naar de server????????????

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

staat gprs aan op het moment dat je gaat inloggen? ik bedoel: ik zet dat op mijn m50 default uit, voor ik ga wapperen moet ik dat dan dus eerst weer aanzetten.

ping 127.212.23.124

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 januari 2004 @ 19:10:
ja thnx maar weet je misschien wat het probleem is met die email ????waarom dat niet werkt waarom die maar blijft door zoeken naar de server????????????
je hebt zeker t-mobile prepaid? Dan werkt pop3 email niet (iig niet via gprs, gsm-data weet ik zo niet). Je kunt wel je mail checken via wap (via webbased dingen als twigger of de portal van t-zones).

Verwijderd

ehmz o jaik heb wel dat tmobile ...komt dat nog dan dat tmobile dat gaat ondersteunen of niet???en als ik via tzone me mail ga checken krijg ik de foutmelding HTTP 500 :S:S ook zoiets vaags de rest werkt wel allemaal van me telefoon en gprs doet het perfect

ps ik heb trouwens de instellingen op de site van tmobile ook al ingesteld bij tzones dus van je mail etc

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2004 19:24 ]

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 22:44
FMA software kan ook:

Winamp Howto
Using Winamp through your phone is simple, in two steps:
Run command "regsvr32 C:Program FilesFmaWinampCOMLib.dll" (skip this if you use setup to install Fma, it's done automaticaly)
Run Fma go to Options and select Carpedi3m script, connect to phone, and just go to phone menu: connections, accessoires and then FMA, enter WinAmp and see what is offered there :-)

Note: You can control other applications as Windows Media Player, PowerPoint, WinDVD, etc. Explore FMA menu under accessories for more information.

leuk!,(denk ik). Degenen met datacable's -->test it! ;)

oja, EERST FF DE WINAMP CONTROL DOWNLOADEN!!!:
http://sourceforge.net/pr...tes.php?release_id=143210

[ Voor 11% gewijzigd door injectx op 05-01-2004 00:06 ]

Verwijderd

ik weer ...... hoe moe tje een spelletje naar je mobiel versturen zonder datakabel dus dat je hem ergens op internet moet ophalen ????dus downloaden ? netzoals van die sites? want heb heel veel java games nu maar weet niet hoe ik ze erop moet zetten????? als map ofzow maar hoe download je die hele map dan ?????please help me :P >:)

• Palomar
  • Niet online
www.mophun.com

of direct naar het wap adres: games.mophun.com (met je telefoon dus..)

En als je bovenstaande niet bedoelt (je bent nogal onduidelijk) en als je bijv. als spellen op je pc hebt staan dan moet je ze uploaden naar een webadres (van je provider ofzo) en vanaf daar downloaden met je telefoon. Let wel op dat de t230 geen java ondersteunt....

[ Voor 62% gewijzigd door Palomar op 06-01-2004 18:09 ]

• Palomar
  • Niet online
btw. weet iemand ook of je die screensaver uit kunt zetten? Vind ik nl. niet echt handig...

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

dwa

probleempje: ik heb een theme gemaakt met theme creator pro voor de t230. deze heb ik op een webserver gezet zodat ik 'm met de telefoon kon downloaden. dit wil dus niet. ik krijg steeds een melding dat er iets niet klopt met de link ofzo... terwijl deze toch echt goed is.. ook heb ik geprobeerd een mophun game te downloaden op dezelfde manier maar dat lukte ook niet.
edit:

ik zet gewoon de .thm en de .mpn op de server, is dat wel ok?

heeft iemand hier ervaring mee? doe ik iets verkeerd?
ik gebruik t-mobile prepaid en hij is naar mijn weten goed ingesteld, een plaatje downloaden wil bijvoorbeeld wel...

[ Voor 8% gewijzigd door dwa op 06-01-2004 23:29 ]

• -=bas=-
Verwijderd schreef op 06 januari 2004 @ 17:40:
ik weer ...... hoe moe tje een spelletje naar je mobiel versturen zonder datakabel dus dat je hem ergens op internet moet ophalen ????dus downloaden ? netzoals van die sites? want heb heel veel java games nu maar weet niet hoe ik ze erop moet zetten????? als map ofzow maar hoe download je die hele map dan ?????please help me :P >:)
Ik geloof dat als je een wapservertje hebt (gratis bij Geocities? ) je zelf games via WAP kunt ophalen voor je mobiel. Maar WAP is vrij duur om te gebruiken.
Een datakabel heb je er dan zo uit en je kan er nog meer mee. :)

Verder kan je Java-games niet gebruiken want de T230 heeft geen java support (althans niet dat ik weet), maar mophun support (bestanden met de extensie mpn) zoals een reeks andere telefoons. De T610 heeft geloof ik wle zowel java als mophun support.

Senile! Senile Oekaki

• -=bas=-
Wat geeft ie bij jou precies Bas, als je sync phonebook doet?
Heb ik nog niet geprobeerd. :)
Verder zijn mijn instellingen hetzelfde. Mogelijk loop je tegen een andere bug aan in FMA. Ik hoop dat de nieuwere versie eindelijk ook weer eens werken op de T230.

Senile! Senile Oekaki

• Atomstar
Hmm, nou ja bij mij werkt de datakabel eindelijk. Niet helemaal, maar files uploaden gaat. Wat je dus moet doen is de functie send file gebruiken dat je bovenin kunt vinden, dus dat overzichtje rechts heb je eigenlijk niet nodig...
Dan werkt de T230 gewoon met datakabel, 9600 baud, rts enabled, dtr disabled (zoals hierboven beschreven staat). OBEX is dus niet nodig (Althans, je hoeft het niet expliciet aan te doen). Ik kan nu themes, games en ringtones (midi) uploaden, achtergrondjes doe ik met de software van SE zelf, die cropt ook meteen (is wel handig).

De nieuwste versie heeft OBEX standaard aan, en wil dat ook gelijk gebruiken. Omdat fma + T230 + Obex problemen geeft, zal dit denk de reden zijn dat de nieuwere versies niet werken, dus als je obex uit doet in de nieuwere versies van fma (X-mas edition bijv) dan zal dit denk wel werken.

Games downloaden via wap heb ik nog niet gedaan, op T-zones hebben ze het niet eens voor de T230 (terwijl ze er wel zijn).

Geen id btw hoe die screensaver uitgaat, best irritant ja :P

hier zijn wat themes te downloaden voor de T230, sommigen werken niet, anderen wel :P (beetje proberen).
Ringtones/games kun je krijgen door de previews te downloaden en te converten naar midi, of raadpleeg je lokala p2p netwerk. Misschien dat iemand zelf themes heeft gemaakt :+
achtergronden kun je elke jpg of bmp voor gebruiken (got logo, anyone? :P)

Verwijderd

@ Chaser2600
Ik hem geen interesse om hem van je over te kopen, maar hij is nog niet verkrijgbaar als simlockvrij (correct me if I'm wrong 8)7), dus hoe maak je hem simlockvrij? Zou voor mij namelijk erg goed uitkomen :).

Edit:
Ik hem hem al gemaild, weet inmiddels al hoe het moet.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:26 ]

Verwijderd

NoobX schreef op 08 januari 2004 @ 18:12:
Hmm, nou ja bij mij werkt de datakabel eindelijk. Niet helemaal, maar files uploaden gaat. Wat je dus moet doen is de functie send file gebruiken dat je bovenin kunt vinden, dus dat overzichtje rechts heb je eigenlijk niet nodig...
Dan werkt de T230 gewoon met datakabel, 9600 baud, rts enabled, dtr disabled (zoals hierboven beschreven staat). OBEX is dus niet nodig (Althans, je hoeft het niet expliciet aan te doen). Ik kan nu themes, games en ringtones (midi) uploaden, achtergrondjes doe ik met de software van SE zelf, die cropt ook meteen (is wel handig).

De nieuwste versie heeft OBEX standaard aan, en wil dat ook gelijk gebruiken. Omdat fma + T230 + Obex problemen geeft, zal dit denk de reden zijn dat de nieuwere versies niet werken, dus als je obex uit doet in de nieuwere versies van fma (X-mas edition bijv) dan zal dit denk wel werken.

Games downloaden via wap heb ik nog niet gedaan, op T-zones hebben ze het niet eens voor de T230 (terwijl ze er wel zijn).

Geen id btw hoe die screensaver uitgaat, best irritant ja :P

hier zijn wat themes te downloaden voor de T230, sommigen werken niet, anderen wel :P (beetje proberen).
Ringtones/games kun je krijgen door de previews te downloaden en te converten naar midi, of raadpleeg je lokala p2p netwerk. Misschien dat iemand zelf themes heeft gemaakt :+
achtergronden kun je elke jpg of bmp voor gebruiken (got logo, anyone? :P)
als je bij sony ericsson.com gaat kijken heb je de pagina support daar moet je je effe aanmelden kan je ook games downloaden zoals minigolf best grappig.....andere games kan ik neit vinden alleen java ...ben op zoek naar de game mario of prins of persia maar kan hem nergens vinden voor mijn tel alleen voor Java en JAd ofzoiets iemand die hem heeft???????? :*) :*) :*) :O

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-11 22:44
Hallo mensen,

Ik was misschien van plan om een apart forum te gaan maken voor
de t230, daar kan iedereen dan zijn wallpapers, ringtones, games en
theme´s posten. Laat me weten wat je hiervan vindt.

Als je wil helpen, graag ;)

[ Voor 3% gewijzigd door injectx op 09-01-2004 13:50 ]

• Palomar
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 22:17:
[...]
als je bij sony ericsson.com gaat kijken heb je de pagina support daar moet je je effe aanmelden kan je ook games downloaden zoals minigolf best grappig.....
minigolf lijkt me dan nog wel weer leuk... maar die zie ik niet staan op die site :? (heb me speciaal geregistreerd). Waar kun je die dan precies vinden?

Verwijderd

Palomar schreef op 09 januari 2004 @ 10:03:
[...]

minigolf lijkt me dan nog wel weer leuk... maar die zie ik niet staan op die site :? (heb me speciaal geregistreerd). Waar kun je die dan precies vinden?
ga naar deze link http://www.sonyericsson.com/fun/gamesShowHTML.do en klik dan op dat vakje waar staat één speler en selecteer multi player!! daar staat minigolf bij ik heb hem zelf ook en is best leuk :D hahahaha en trouwens over dat forum voor de t230 wil ik best helpen hoorz :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

Hey,

Heb deze gsm uiteindelijk ook vandaag gekocht. Knap dingetje etc, ik moet em nog wat verkennen.

Maar er steekt mij 1 ding tegen. Ik heb deze GSM gekocht met een pakket van Mobistar (gsm-operator in Belgïe). Nu in het menu van de gsm staat er zo een logootje van Mobistar met verschillende opties onder. Ik zou dit graag weghebben, vermits ik geen gebruik maak van Mobistar, maar van Base :)

Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-11 23:44

Korakal

Up up up!

XZiLLeR, graag even je aandacht. Ik heb een ernstig vermoeden dat je Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) nog niet hebt gelezen. Ga dat alsjeblieft heel snel doen en stop met die overdaad aan leestekens en smilies. Dat is not-done!

Verder heb ik 2 posts van je verwijderd waarin je een zogenaamde warez-request deed, ook warez zijn hier niet toegestaan. Zie Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

Tot slot: je bent hier op GoT, niet op MSN. Wil je je taalgebruik daar ook een beetje aan aanpassen? Niet achter iedere regel een ":S" (want die doet het toch niet) en gewoon een beetje normale zinnen formuleren aub.

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

RumanoVVV schreef op 09 januari 2004 @ 23:10:
Hey,

Heb deze gsm uiteindelijk ook vandaag gekocht. Knap dingetje etc, ik moet em nog wat verkennen.

Maar er steekt mij 1 ding tegen. Ik heb deze GSM gekocht met een pakket van Mobistar (gsm-operator in Belgïe). Nu in het menu van de gsm staat er zo een logootje van Mobistar met verschillende opties onder. Ik zou dit graag weghebben, vermits ik geen gebruik maak van Mobistar, maar van Base :)

Iemand enig idee hoe ik dit moet doen?
Iemand een idee?

• Palomar
  • Niet online
je bedoelt zeker het 'wap' menuutje? Bij mij staat daar een t-zones logootje. Volgens mij kun je dat alleen veranderen door er een nieuwe firmware in te zetten (met datakabel).

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

Jup, het wapmenuutje. En ook als ik de gsm afzet, dan zie ik het logo van Mobistar, wat ik liever niet zie 8)7

Datakabel moet ik me nog aanschaffen, maar waar zou ik de standaard firmware kunnen vinden voor dit toestel?

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

Palomar schreef op 06 januari 2004 @ 20:09:
btw. weet iemand ook of je die screensaver uit kunt zetten? Vind ik nl. niet echt handig...
Screensaver kan je volgens mij niet uitzetten. Als je em zou uitzetten dan zou het scherm inbranden dacht ik ergens gelezen te hebben.

• Atomstar
Volgens mij branden lcd (tft/stn) schermen niet in ;). En ook nieuwe crts niet (als in, nieuw van de laatste 10 jaar :P). Alleen die eerste fosfor beeldbuizen die nog nagloeiden hadden er volgens mij last van, verder valt het allemaal wel mee.

Maareh, het logo wegkrijgen gaat volgens mij niet. Ik heb em via t mobile, maar dat zit er erg diep ingebakken. Misschien na een reset van de hele telefoon, maar dat doe ik liever niet :P. Ik vind het niet zo erg, en zet mn telefoon toch niet zo vaak uit ;).

Simlock is er inmiddels al wel af :P. Nu ff dat orange free 20 abotje scoren :). Nee, niet met software thuis, maar laten doen (kan voor 15 euro ofzo). Oh ja, en laat je simlock er _niet_ op een markt ofzo afhalen :P. Mijn toestel was daardoor verneukt (en moest 10 euro extra betalen om dat weer te laten fixen).

Verwijderd

Weet iemand nog een plek waar je hem simlock vrij kunt kopen?

Deze telefoon zal toch ooit ook wel simlockvrij worden verkocht :s

Na het simlockvrij maken van je telefoon, vervalt dan geen garantie ofzo?

• nOLoGIc
NoobX schreef op 16 januari 2004 @ 19:45:
Volgens mij branden lcd (tft/stn) schermen niet in ;). En ook nieuwe crts niet (als in, nieuw van de laatste 10 jaar :P). Alleen die eerste fosfor beeldbuizen die nog nagloeiden hadden er volgens mij last van, verder valt het allemaal wel mee.
Over CRT's heb ik hetzelfde gehoord, maar ook nieuwe CRT's en TFT's branden wel degelijk in!! De monitoren aan de servers op m'n werk vertonen duidelijke sporen van ingebrande startbalken en desktop iconen.
Dus die screensaver lekker aan laten staan, ook al is ie lastig.

• Arwimyth
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10 22:45
Ik probeer via een datakabel gegevens naar mijn T230 te sturen. Dit wil echter niet lukken. Ik krijg wel verbinding met de telefoon, maar veel verder kom ik niet.
Ik heb zowel de nieuwe als een oude versie van FMA gebruikt.
Als ik bij versie 0.0.9.13 van FMA op send file druk krijg ik de volgende foutmelding : "OBEX PUT failed: Bad reguest"
Ik had al gelezen dat OBEX niet echt werkt, maar volgens mij kun je dat in deze versie niet uitzetten.
Als iemand suggesties heeft dan hoor ik dat graag......

Is er verder nog software voor communicatie met GSM's?

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Ik heb sinds gisteren ook een t230. Deze zat in een mobistar pack hier in Belgie.
In Belgie is simlocken verboden dus kon ik er fijn mijn proximus kaartje insteken.

Enige probleem is dat mobistar wat wijzigingen heeft aangebracht aan de gsm.
Zo is de menu entry "wap-services" (rechtsmidden) verandert naar hun logo met hu naam erboven.
En de "afmeldafbeelding" (de afbeelding die je krijgt als je de telefoon afzet) is veranderd naar hun logo.
Is dit te wijzigen?
Ik heb al geprobeerd een de telefoon volledig te resetten, maar dat lukte dus niet.
Ik heb nog niet met een datakabel geprobeerd omdat ik er nog geen heb.

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag mn datakabel gekocht, maar met alles wat er in deze topic staat, kan ik op geen mogelijkheid files uploaden. Hij ziet sms berichten en telefoonboek ook. Ik heb de nieuwe en de oudere versies geprobeerd, maar ik merk geen verschil. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

yoshi_rules schreef op 27 januari 2004 @ 09:44:
Ik heb sinds gisteren ook een t230. Deze zat in een mobistar pack hier in Belgie.
In Belgie is simlocken verboden dus kon ik er fijn mijn proximus kaartje insteken.

Enige probleem is dat mobistar wat wijzigingen heeft aangebracht aan de gsm.
Zo is de menu entry "wap-services" (rechtsmidden) verandert naar hun logo met hu naam erboven.
En de "afmeldafbeelding" (de afbeelding die je krijgt als je de telefoon afzet) is veranderd naar hun logo.
Is dit te wijzigen?
Ik heb al geprobeerd een de telefoon volledig te resetten, maar dat lukte dus niet.
Ik heb nog niet met een datakabel geprobeerd omdat ik er nog geen heb.
Jup, heb net hetzelfde pakket als jij gekocht (zie hierboven). Er is ook zo een geluidje van mobistar in enzo, ik wil dat ook wegkrijgen. We zouden de originele firmware van de T230 te pakken moeten krijgen en dan die er op één of andere manier er op zetten.

Maar hoe weet ik niet, iemand hier meer info over?

Verwijderd

Hallo,

Ik heb inmiddels kunnen uploaden naar mijn telefoon, maar kan nog steeds niet vanaf mijn pc dingen verwijderen. Ik heb inmiddels de nieuwste ( 0.1.0.31c) versie, en het uploaden(send file) werkt. :)

Groeten, duncan

PS. Hoe kan ik een plaatje uploaden naar mn telefoon?

• Yoshi|IA2
RumanoVVV schreef op 29 januari 2004 @ 10:40:
[...]

Jup, heb net hetzelfde pakket als jij gekocht (zie hierboven). Er is ook zo een geluidje van mobistar in enzo, ik wil dat ook wegkrijgen. We zouden de originele firmware van de T230 te pakken moeten krijgen en dan die er op één of andere manier er op zetten.

Maar hoe weet ik niet, iemand hier meer info over?
Het enige dat ik zou willen wegkrijgen is het icoontje in het menu en het logo als je de gsm afzet. Het beltoontje en wallpaper vind ik best mooi :)

Is het mogelijk om de originele firmware erop te zetten mbv een datakabel?

• RumaNoV

RumaNoV

Folding

Heb hier al wat op internet gevonden, maar heb het zelf nog niet geprobeerd. Heb nog geen datakabel.

http://www.esato.com/boar...c.php?topic=35043&forum=2

http://www.esato.com/boar...c.php?topic=35026&forum=2

Als je het getest hebt, kan je dan hier effe posten of het gelukt is?

Grtz

Edit: Kijk wat ik nog gevonden heb :P :
Q. Can I turn off the clock screensaver and use my own screensaver instead?
A. No. It's impossible to turn off the clock screensaver. It's primary purpose is to save power.

[ Voor 29% gewijzigd door RumaNoV op 29-01-2004 20:09 ]

• Yoshi|IA2
RumanoVVV schreef op 29 januari 2004 @ 20:05:je het getest hebt, kan je dan hier effe posten of het gelukt is?
Grtz
Sorry, heb zelf ook (nog) geen datakabel...

• Atomstar
Volgens mij kun je die provider dingen niet wegkrijgen, tenzij je echt de hardware ervoor hebt, net zoals met een simlock, die is ook niet zomaar weg te halen ;). Dus ik denk niet dat het lukt. Je kunt bij zo een unlockertje langsgaan, sommigen kunnen wel T610's 'schoonmaken', dus misschien kan het met de T230 ook, maar dan zul je wel moeten betalen.

Oh en plaatjes vind ik het handigst om up te loaden met een tool van SE zelf, staat op hun site ergens bij de T230. Daarmee kun je meteeen croppen enzo, en selecties maken. Hier is een linkje:
http://www.sonyericsson.c...ID=1&MN=Imaging&noredir=1

http://www.sonyericsson.c...PID%3D10093%26LM%3DSD_VPF hier kun je wat andere dingen vinden voor de T230, zoals een Wap en MMS configurator die je (gratis) op kunt laten sturen.

[ Voor 5% gewijzigd door Atomstar op 31-01-2004 08:39 ]

Verwijderd

He Noobx welke datakabel gebruik jij dan; ik ban namelijk van plan om er een te schaffen maar ik hoor verschillende verhalen dat sommige kabels niet i.c.m. de t230 werken

• Atomstar
In een eerdere post van mij stond dat ik de RS232 DRS-11 datakabel heb, een serieel ding gewoon dus. Gekocht voor 25 euro bij de BCC (echt bizar duur vind ik dat, maar ja, de USB versie was 50 euro, ze verdienen er echt grof geld mee).

BTW in V&A stond nog zo een kabel volgens mij, voor 4 euro :P. Stuk goedkoper dan de 25 bij bijv de BCC, weet alleen niet welke het is. Hier staat ie.

Enneh, die kabel werkte wel, maar momenteel heeft ie opeens kuren :P. Het is me wel gelukt om spellen erop te zetten enzo, maar de support is wel een beetje buggy, met fma dan iig. Met de software van SE gaat het meestal wel goed.

[ Voor 22% gewijzigd door Atomstar op 01-02-2004 22:28 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

mensen ik zit met een probleem :( ik heb geen geluid meer bij mijn spelletjes :S opeens doet het geluid daarvan niet meer voor de rest wel weet iemand of ik iets moet veranderen ofzow en nog iets weten mensen nog goeie sites voor games voor de t230 ????? :)

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-11 22:36
Ik heb mijn T230 mat datakabel aan de praat gekregen op de manier van NoobX.
Jammer dat je alleen up kan loaden naar je mobieltje...
Volgens mij is het niet mogelijk om zelf spelletjes voor Mophun te schrijven? Daarom zul je ook geen legale sites met Mophun spellen vinden.
Veel T300 spellen doen het wel op de T230, soms krijg ik de melding "Therminal not supported" en ik weet niet of daar nog iets aan te doen is.
Pagina: 1 2 Laatste