[Notebook] Welke merken leveren *stille* notebooks?

Pagina: 1
Acties:

• GeekK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 00:13

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Ik zit erover te denken een notebook te kopen ter vervanging van mijn desktop pc.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op bv. de Travelmate 8x serie, maar ik kijk eigenlijk naar alle merken, zeker ook Toshiba en HP.

Naast goede systeemeisen en robuustheid (svp. geen onbetrouwbare onderdelen waar je binnen de kortste tijd problemen mee hebt), ben ik vooral op zoek naar een stille notebook. Over het geluidsniveau is echter op de sites die ik bezocht heb niks te vinden.

Zijn er goede, betrouwbare notebooks die ook stil zijn? Aan welke merken moet ik dan denken?

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31
Voor stage werk ik nu op een ACER TravelMate 273LC (P4-M 1.7ghz en deze is echt wel stil :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Ik werk met een IBM Thinkpad A31p.
Prima apparaatje.. Hoor je eigenlijk nooit, alleen wanneer je proc op volle toeren draait, hoor je de koeler.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 10:20 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Sindskort van mijn werkgever een Dell Latitude D600 Centrino laptop. Wel warm echter geen dB geluid, dit ding is zo stil, helemaal invergelijking met mijn eigen Compaq Presario 714 EA-XP.

Voor plaatjes van deze laptop zie mijn post:[rml]aardbeix15 in "[ Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic"[/rml]

btw. wat is je budget :? dit ding kost je zeker 2100 euro....

[ Voor 11% gewijzigd door aardbeix15 op 28-10-2003 10:23 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• MerijnB
  • Laatst online: 17:18
tja.. hoe stil is stil ??

ik heb zelf een Dell Inspirion 8200. ben zeer tevreden is ook flink stil

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:14

Stewie!

Keen must die!

mn acer tm 800 is stil :) Elke half uur 1x 5 seconde blazen, en voor de rest niks :)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:58

JWO

tsja is vooral de cpu die er in zit, meestal zit je met een mobile/centrino cpu wel goed.

zelf heb ik een acer travelmate 290lci, dat is een met centrino cpu, ik heb de fan nog nooit horen aanslaan...

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Het lijkt me dat je dan met name naar de Pentium M's / Centrino's moet kijken. Doordat er minder warmteontwikkeling is, zal de fan minder snel aanspringen. Ik ben (nog altijd ;) ) aan het kijken naar de Jewel Jade 8070.

[ Voor 21% gewijzigd door PatMan op 28-10-2003 10:26 ]

• GeekK
  • Laatst online: 20-05 00:13

GeekK

Rag Mama Rag

Topicstarter
Mmm... Ik was idd van plan naar een Centrino/P-M te kijken, dus dan zit dat wel goed :).

Dank allemaal!

Opera topic op GoT | Vivaldi topic op GoT | Vivaldi Tips

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

idd, de Centrino's zijn notoire stille CPU's.

Persoonlijk heb ik een Asus3700N, een laptop die ik met alle geweld geen geluid kan laten maken. Ik denk steeds dat de fan stuk is, maar diverse softwarestukjes laten zien dat deze op 1800 rpm draait (zeer af en toe, eik alleen bij zware 3Dspellen als The Frozen Throne) waarbij de temp ook keldert, dus....

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 28-10-2003 10:30 ]

Verwijderd

Heb zelf een Fujitsu Siemens met een Pentium 3-M 933 MHz en die hoor je ook niet.. Af en toe slaat heel even de fan aan, maar die gaat na een paar seconden weer uit.

Denk dat je zelf moet gaan luisteren naar de diverse modellen, want wij kunnen natuurlijk niet bepalen wat jij 'stil' vindt :)

• limit28
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05 16:06

limit28

Loading.....

als je emt een mobile processor zit, dan is de laptop meestal stil af en toe ga de fan wat sneller blazen. het gaat denk ik meer om de support die je krijg bij laptops want die onderdelen vervange je niet 123 zo maar

Log on, Hack in, go everywhere, steal everything.

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 23:06

Xof

Ecteinascidin schreef op 28 oktober 2003 @ 10:29:
idd, de Centrino's zijn notoire stille CPU's.

Persoonlijk heb ik een Asus3700N, een laptop die ik met alle geweld geen geluid kan laten maken. Ik denk steeds dat de fan stuk is, maar diverse softwarestukjes laten zien dat deze op 1800 rpm draait (zeer af en toe, eik alleen bij zware 3Dspellen als The Frozen Throne) waarbij de temp ook keldert, dus....
Dat zou je wel bijna denken ja :D
Als je laptop toch best warm is blijft die stil, als het echt te overdreven warm word dan gaat de fan wat harder blazen..
Maar bij normale temp staat de fan gewoon uit :)
Ik ben ook erg tevreden over de Asus M3700N (centrino 1.5 voor weinig geld eigenlijk :) )

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een Dell Inspiron 500m met Pentium M 1.3 en die slaat af en toe heeel zachtjes aan.
Waarom vermelden notebook makes dit soort info eigenlijk niet?
Ook het gewicht van de laptop en de dikte (dichtgeklapt) zijn altijd moeilijk te vinden.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1