Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samsung syncmaster 753DFX deugt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb net een nieuwe monitor gekocht, dit is de Samsung syncmaster 753DFX. Helaas heeft deze monitor de rare eigenschap om een witte schaduw achter de letters te projecteren, ook heeft de cursor een schaduw. Dit maakt alles heel erg onscherp. Ik heb iemand gevonden op kieskeurig die precies hetzelfde probleem heeft, en deze zegt dat het niet aan de videokaart etc ligt. Lijkt mij ook, want met de vorige monitor had ik dit probleem niet. Wie weet wat voor euvel dit is en hoe ik het kan verhelpen? BvD

PS. Directx 9.0 en de nieuwste nvidia drivers heb ik geinstalleerd. Cleartype staat uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 17:43 ]

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 15:24
werk jij met die magic bright funtie ? als je doe op normaal zet zou die weer toegoei moeten zijn

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-11 21:57

Remy

I usually get 100% accuracy

Schaduw? Check je refreshrate eens, en zet die op 72 of 75hz :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Xwen schreef op 26 October 2003 @ 17:44:
werk jij met die magic bright funtie ? als je doe op normaal zet zou die weer toegoei moeten zijn
waar kan ik deze magic bright functie vinden?

refreshrate staat op 75 Hz, de andere rates hebben hetzetlde, telt ook voor resoluties. Ik zie net dat het probleem weg is als ik hem op 800-600 zet. Foto en Film is superscherp. Ook zoiets vreemds

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 18:52 ]

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Zijn het geen convergentiefouten? Dat had ik namelijk met de 109p40 van Phillips en de LG F900P. Weg gedaan die handel, want je wordt er beroerd van als je er een tijdje naar kijkt. Tenminste ik dan... 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat weer terug naar sallandautomatisering.

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb/had hier ook last van als 753dfx gebruiker, het lijkt alsof de tekst inderdaad een shaduw achterlaat.

Op dit moment zit ik nog zonder monitor (28 Okt. nieuwe) want die van mij had ook vreemde kinderziektes, zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/810360

Dus het is nog ff afwachten wat er mij te wachten staat, als ik de monitor weer heb. Zal ik eens kijken alsof ik nog steeds last heb van die shaduw om de tekst heen. :/

I browse with Vivaldi

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-11 15:24
ik had dat ook bij mijn 757mb als ik die mb-funtie opzet, maar jij hebt dat blijkbaar niet

• rlkz
  • Niet online
Najah ik heb hem weer _/-\o_

Zo te zien is de gare tik niet weg, maar die shaduw rond de tekst die hou ik hier. Ik heb van alles geprobeerd qua contrast, helderheid, kleurtemp. etc

[ Voor 28% gewijzigd door rlkz op 02-02-2004 16:05 . Reden: typ foutje ]

I browse with Vivaldi

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09
vleppyniles schreef op 26 October 2003 @ 20:10:
Zijn het geen convergentiefouten? Dat had ik namelijk met de 109p40 van Phillips en de LG F900P. Weg gedaan die handel, want je wordt er beroerd van als je er een tijdje naar kijkt. Tenminste ik dan... 8)7
Wat zijn convergentie fouten??

Verwijderd

Topicstarter
ThE DarK SpiRiT schreef op 28 October 2003 @ 11:36:
Najah ik heb hem weer _/-\o_

Zo te zien is de gare tik weg, maar die shaduw rond de tekst die hou ik hier. Ik heb van alles geprobeerd qua contrast, helderheid, kleurtemp. etc

Maar oké, daar stoor ik me niet zoveel aan. Omdat ik toch voornamelijk games speel. En voor de rest is het een zeer goeie monitor.
daar ga je toch niet mee accoord hoop ik, het is hier iig vreselijk, de letters staan gewoon 1 mm ernaast ook nog een keer, en dat maakt alles zeer onduidelijk. De reparatieafdeling moet me nog bellen, maar ik ga hier sowieso niet mee accoord en ik snap niet dat jij dat wel doet.

Verwijderd

Topicstarter
SyS_ErroR schreef op 28 oktober 2003 @ 11:38:
[...]

Wat zijn convergentie fouten??
con·ver·gen·tie (de ~ (v.))
1 samenkomst in een punt
2 [taalk.] verschijnsel dat twee of meer talen of taalvariëteiten meer op elkaar gaan lijken

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 16:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Dit probleem heb ik ook gehad, toen hebben we samsung gebeld en die is een leenmonitor komen brengen. Toen heeft mn vader die leenmonitor laten vallen -> gevolg: een barst is de kast en samsung wil dat wij die gebarsten monitor houden.. :X

Tadaa: Topic

Gelukkig doet die gebarsten monitor het nog steeds....

[ Voor 16% gewijzigd door mentalmadnizz op 28-10-2003 16:45 . Reden: Damn, wat een hoop fouten... ]

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09
Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 14:12:
[...]

con·ver·gen·tie (de ~ (v.))
1 samenkomst in een punt
2 [taalk.] verschijnsel dat twee of meer talen of taalvariëteiten meer op elkaar gaan lijken
Dank U
ik begrijp de uitleg & de stille hint :P

• rlkz
  • Niet online
Ik kijk het nog wel ff aan, hoe ie het verder doet. Anders gaan we gewoon weer gezellig bellen met Samsung 8)7

Ze geven immers 3 jaar garantie on-site.

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Onze monitor is net weer binnengekomen. Die kloothommels hadden hem eerst naar het verkeerde adres gestuurd en ik vroeg me ook al af waar dat ding nou bleef, dus zonet eindelijk gearriveerd. Blijkt nog steeds vreselijk beeld te zijn met rare schaduwen achter de letters, lijntjes en cursor.

• rlkz
  • Niet online
Echt slechte service van Samsung... ik heb ze dus ook weer opgebeld
Een week geleden +/-. Ik moet nu nog wachten op antwoord van hun wanneer ze hem komen ophalen.

Want het wordt steeds erger, die gare schaduw :X
(anders wordt het overstappen naar een ander merk...)

[ Voor 12% gewijzigd door rlkz op 12-12-2003 16:18 ]

I browse with Vivaldi

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20
mijn pa heb nergens last van op zijn 753DFX :? hij heeft hem aangesloten op een Ti4800SE, draait op win xp pro en heeft niet de laatste drivers :P

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Hier staat sinds 2 weken ook deze monitor in huis en hij geeft prachtig beeld! Ik denk dat je een maandagmorgen-exemplaar hebt ;)

• rlkz
  • Niet online
Idd een maandagochtend model, want mijn videokaart doet het hier uitstekend, op een andere monitor hebt ik dit namelijk helemaal niet.
(Asus V9280S Ti4200 @ 275/600Mhz)

Maar ik laat het hier niet bij. Ze zijn nog niet van me af, zolang de monitor niet deugt.

Dan maar vervelend doen ;)

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk, het is verder geen supergoedkoop aldi ding, en de monitor kan zijn werk goed doen, maar ja, ze moeten hem niet zo terugsturen zonder wat te doen, daar raak ik echt pissed van, net of nemen ze ons niet serieus ofzo. - punt voor de service van samsung, en het kost hun vervoerskosten (25 euro)

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik heb ook de 753DFX. Nieuw gekocht, maar was kapot, beeld werd soms (vooral in DOS/BIOS) scrambled (en nee dit lag niet aan videokaart/frequentie oid). Dus terug naar Samsung ermee. Ze hebben de monitor opgehaald en t zou iets van 2 a 3 weken duren voordat we een nieuwe kregen.

Wel hadden we een vervangingsmonitor gekregen (zelfde type). Na 2 maanden vroegen wij ons af waar onze monitor nou toch bleef, na even bellen met Samsung bleek dat we hem helemaal niet terugkregen, we mochten die vervangingsmonitor houden... GVD daar baalde ik zo van, had 200 euro gedokt voor een _nieuwe_ monitor en niet voor een refurbished vervangingsmonitor... Van te voren hadden ze ook nog gezegd dat na ongeveer 3 week onze oude monitor er weer zou zijn. Naderhand niet dus, volgens hun had een medewerker een foutje gemaakt...

Ik koop dus nooit meer iets van Samsung! Baggerservice! :(

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Verwijderd

Heb al ruim een jaartje een 753DFX, en no problems... :+

Maar ff ter zake: Als het goed is zijn er instellingsmogelijkheden... om die schaduw achter de letter te plaatsen ipv ernaast :+

*denk* hoe zat t ook alweer... ff verkassen naar de andere PC :9~

je kunt dat beïnvloeden door te spelen met 'pincushion' & 'geometry', daarnaast nog beetje bijschaven met de zaken die bij advanced staan...

Heb t ook gehad met een Philips 21" monitor, en zelfs bij Iiyama monitoren!
Tis gewoon een kwestie van instellingen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 december 2003 @ 16:47:
Heb al ruim een jaartje een 753DFX, en no problems... :+

Maar ff ter zake: Als het goed is zijn er instellingsmogelijkheden... om die schaduw achter de letter te plaatsen ipv ernaast :+

*denk* hoe zat t ook alweer... ff verkassen naar de andere PC :9~

je kunt dat beïnvloeden door te spelen met 'pincushion' & 'geometry', daarnaast nog beetje bijschaven met de zaken die bij advanced staan...

Heb t ook gehad met een Philips 21" monitor, en zelfs bij Iiyama monitoren!
Tis gewoon een kwestie van instellingen :)
Absoluut ligt het niet aan de instellingen, ik heb alles al geprobeerd.

• rlkz
  • Niet online
Najah, ze hebben de monitor weer opgehaald en nu is het dus weer afwachten. Ik heb echter wel een brief bij de doos ingedaan, zodat ze misschien nu wel weten wat het probleem is 8)7

Gelukkig hadden ze nog een leen monitor beschikbaar, dezelfde alleen dan wit.
En nu maar hopen dat het nu wel goed gaat O-)

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
ThE DarK SpiRiT schreef op 19 december 2003 @ 10:01:
Najah, ze hebben de monitor weer opgehaald en nu is het dus weer afwachten. Ik heb echter wel een brief bij de doos ingedaan, zodat ze misschien nu wel weten wat het probleem is 8)7

Gelukkig hadden ze nog een leen monitor beschikbaar, dezelfde alleen dan wit.
En nu maar hopen dat het nu wel goed gaat O-)
Hij gaat morgen weer weg, en idd had mijn pa ook het idee een brief erbij te doen waar onze frustraties in staan en het probleem van de monitor. Ook krijgen wij een leenmonitor morgen. Hopelijk gaat het niet al te lang duren (kerstvakantie en oud en nieuwe :( ) Hoii

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Hoe zit het nou met de dp van deze monitor?
Op de website
( http://www.samsung.com/nl...tmonitors/soho/753dfx.asp )
staat dat deze 0,20 is. Is dat niet erg laag?

Ergens anders, te weten:
http://www.icecat.biz/prf...roduct;shopname=takeitnow;
staat er bij de titel .27. Wat is dat dan voor waarde? Want bij de specificaties staat er ook weer 0.20
Anyone?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kleiner hoe beter, net als met pixels, hoe kleiner de pixels zijn hoe scherper het beeld.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Shadow_Zero schreef op 22 december 2003 @ 20:50:
Hoe zit het nou met de dp van deze monitor?
Op de website
( http://www.samsung.com/nl...tmonitors/soho/753dfx.asp )
staat dat deze 0,20 is. Is dat niet erg laag?

Ergens anders, te weten:
http://www.icecat.biz/prf...roduct;shopname=takeitnow;
staat er bij de titel .27. Wat is dat dan voor waarde? Want bij de specificaties staat er ook weer 0.20
Anyone?
Ik heb hier een 753DFX en trust me........ die 0.20 is echt wel 0.20 ;) Had hiervoor een 0.24 en dat verschil merk je gewoon ;) Vooral bij het betere "sniper" werk :D ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
Nou, wat bij verwarring ontdekt is dat je geloof ik twee verschillende dingen hebt:
- dot pitch
- horizontal pitch

De horizontal pitch is 0,20 bij de Samsung, maar de dot pitch kan ik nergens vinden.
De meeste (zwarte) 17" monitoren die ik tegenkwam hadden een horizontal pitch van 0,23 en een dot pitch van 0,27.

Klopt mijn verhaal een beetje?
Want ik heb eigenlijk geen flauw idee wat het verschil tussen die 2 is, maar het is wel verwarrend dat het door elkaar gebruikt wordt.

• rlkz
  • Niet online
Excusses voor *kick* maar wou toch laten weten hoe het afgelopen is...

Najah ik heb em dus vandaag weer terug gekregen...

En jah idd, hij is nog steeds GAAR ! :(

Mijn eerste probleem is denk ik weg (hoor tenminste geen tik meer), maar die 3 dubbele schaduw blijf ik houden... :'( (lijkt zelfs wel erger)

Had zelfs een brief in de doos gedaan wat het probleem was en waarneer het probleem zich voordeed :/ .

Kortom ZEER slechte service die Samsung...
Voor mij in mijn hele leven nooit weer een Samsung :r

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
Weer gebeld natuurlijk...... 8)7

en ff laten merken dat ik dit niet pik, de helpdesk gaat nu overleggen met de reparatie desk. En die bepalen weer wat er gebeurt :/

Als dat maar goed gaat....heb er zolang zamerhand geen vertrouwen er meer in :X
(3x is scheepsrecht misschien ?)

I browse with Vivaldi

Verwijderd

ik heb hier ook een 753dfx (geleend omdat mn oude monitor het begaf). wat mij opvalt is dat de tekst inderdaad vaag is en niet fijn is om te lezen. om het schaduw te noemen gaat misschien te ver... de kleuren zijn mooi helder en het beeld staat wel okee, het is dichter dan mn oude beeld maar het leest dus voor geen meter.
ik ben me gaan afvragen waarom dit zo was. hier staan de specs en hier staat uitleg over pixel-bandbreedte. Is de pixelbandbreedte misschien gewoon te laag? 110MHz is minder dan de helft van wat andere monitoren wel hebben.

nee, het zit zo:
bij nader inzien ben ik het met de eerdere posts eens dat het een covergentieprobleem is, Tom's Hardware Guide beschrijft hier technische aspecten die mij dit duidelijk maakten. het komt er dus op neer dat er gewoon 'mis' gemikt wordt :(
THG - Comparison: Twelve 19" CRT Monitors - March 19, 2002
In CRT monitors, purity refers to color. Each beam is theoretically designed to reach a single dot for a single color (one of the three colors). Generally speaking, any defect in purity is due to poor alignment of one of the RGB beams. If the beam is incorrectly aligned, it will not only touch the dot that it is supposed to hit, but also one of the two other neighboring colors. There will then be a color rendering defect at this point. This will be quite visible when a single color is displayed on the entire screen. It sometimes happens that, in one or more spots, the red takes on a slight yellow or pink shade, which means that the red beam is incorrectly aligned and is therefore touching the blue and green dots.
Hier is ie geel.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 21:59 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Een kennis van mij heeft hier ook last van, die monitor is gewoon defect denk ik :(
Zat trouwens bij een Sky PC van Dixons

• rlkz
  • Niet online
Ik had dus tijdens de reparatie een leenmonitor, excact hetzelfde alleen andere kleur en die was zeer uitstekend te noemen. Dus 753dfx is niet een beste serie van Samsung :|

..........

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
Het is nu voor de 3de keer dat Samsung de monitor komt ophalen a.s. maandag. Na lang zeuren aan de telefoon, nemen ze contact op als de monitor terplaatse is bij Electronic Trading Center.

En dan wordt er een oplossing gezocht :/

nu hopen dat het nu wel goed gaat...

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
* kick *

Oke, gister opgehaald.

Vandaag gebeld en ze hadden de monitor nog niet binnen, dus ik wordt terug gebeld in de aankomende dagen.

8)7

[ Voor 50% gewijzigd door rlkz op 10-02-2004 17:06 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

hmm samsung service is dus ook al niks meer.
Heb voor hun helpdesk gewerkt voor ze gingen centraliseren, toen was het nog goed geregeld, maar hier komt nog een staartje aan te zitten hoor jongen, je bent nog lang niet klaar met samsung >:)

• rlkz
  • Niet online
*kick*

Als het goed is moet het nu dan ook eindelijk goed komen (denk ik), ze hebben nu onderdelen besteld in UK. Dus dat kan nog wel even duren helaas.

Agh..als het nu maar wel goed komt dan ben ik tevreden :9

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
* kick *

Vandaag had Base Logitics gebeld voor het terugbrengen van de monitor, dus ik natuurlijk Eletronic Trading Benelux B.V. meteen gebeld wat er nou precies is gebeurt met de monitor.

Er was 1 of andere IC kapot. Wat die schaduw veroorzaakte en de tik. Na extra lang testen kwamen ze er pas achter.

Najah we zullen zien a.s. maandag :*)

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
Ik heb em weer :P en ik heb em al ff onder ogen gehad.

HIJ IS WEER GOED !!! _/-\o_
(afkloppen)

-Tik is weg
-Schaduw is weg

mocht ook wel na 3 keer opsturen :X

Tip: Gewoon bij Samsung zelf vragen om het telefoonnummer van Electronic Trading Benelux B.V. hier kom je véél verder mee..

edit:
Suc6 aan Klaze, mocht ie nog met het probleem zitten

[ Voor 14% gewijzigd door rlkz op 01-03-2004 17:39 ]

I browse with Vivaldi

Pagina: 1