ik heb hier ook een 753dfx (geleend omdat mn oude monitor het begaf). wat mij opvalt is dat de tekst inderdaad vaag is en niet fijn is om te lezen. om het schaduw te noemen gaat misschien te ver... de kleuren zijn mooi helder en het beeld staat wel okee, het is dichter dan mn oude beeld maar het leest dus voor geen meter.
ik ben me gaan afvragen waarom dit zo was.
hier staan de specs en
hier staat uitleg over pixel-bandbreedte. Is de pixelbandbreedte misschien gewoon te laag? 110MHz is minder dan de helft van wat andere monitoren wel hebben.
nee, het zit zo:
bij nader inzien ben ik het met de eerdere posts eens dat het een covergentieprobleem is, Tom's Hardware Guide beschrijft
hier technische aspecten die mij dit duidelijk maakten. het komt er dus op neer dat er gewoon 'mis' gemikt wordt

THG - Comparison: Twelve 19" CRT Monitors - March 19, 2002
In CRT monitors, purity refers to color. Each beam is theoretically designed to reach a single dot for a single color (one of the three colors). Generally speaking, any defect in purity is due to poor alignment of one of the RGB beams. If the beam is incorrectly aligned, it will not only touch the dot that it is supposed to hit, but also one of the two other neighboring colors. There will then be a color rendering defect at this point. This will be quite visible when a single color is displayed on the entire screen. It sometimes happens that, in one or more spots, the red takes on a slight yellow or pink shade, which means that the red beam is incorrectly aligned and is therefore touching the blue and green dots.
Hier is ie geel.
[
Voor 46% gewijzigd door
Verwijderd op 23-01-2004 21:59
]