[OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 5

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:51:
Jammer dat niemand mij wil helpen!
wat is je vraag dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09 08:59
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:04:
[...]

Ik ga dalijk pas proberen wat die nieuwe 2600+ doet. Die oude was idd geen sterke. Hopen dat ik deze keer wat meer geluk heb. Ik heb toch echt het systeem om een beetje te kunnen overclocke. behalve die max van 1,85 van die A7N dan :'(
ahhh vandaar :Y)
beter gooi je hem ff op de 2400mhz met 1,7volt of nog iets geilers, dan bestel ik morgen dus ff dezelfde :+

[ Voor 3% gewijzigd door mad_dog op 12-11-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 18:51:
Jammer dat niemand mij wil helpen!
Wat is je probleem? Alleen op welke fsb je moet draaien? Draai toch gewoon op 2.2ghz 200*11 dat is toch snel zat voor nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
pisart schreef op 12 november 2003 @ 21:23:
[...]

Wat is je probleem? Alleen op welke fsb je moet draaien? Draai toch gewoon op 2.2ghz 200*11 dat is toch snel zat voor nu. :)
geen echte instelling van een tweaker he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 19:55
mad_dog schreef op 12 november 2003 @ 21:26:
[...]

idd, je maakt de tweakers ten schande :p (ik draai zelf ook maar fsb 179 :))

ontopic:

Hoe kan ik erachter komen of mijn fsb word gelocked? ik kan namelijk alleen maar de fsb 1 mhz steeds omhoog doen, en de agp/pci niet locken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
mad_dog schreef op 12 november 2003 @ 21:26:
[...]

Je gaat toch niet continue 2v draaien op lucht om 2400mhz te draaien he :p
Je merkt die 200mhz toch niet in windows, je maakt van je case onnodig een broeikast en verslijt je spullen sneller om maar 200mhz :? Als je veel cpu intesieve taken doet, ok dan wel, maar dan moet je ook wat investeren in betere koeling.
Ik kan overklokken naar 2420mhz stabiel en al, maar ik merk er toch niet veel van en daarvoor moet ik al mijn fans op 12v zetten + een kamerventilator :p, en al dat lawaai aanhoren dat boven mijn muziek uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 12 november 2003 @ 21:43:
[...]

Je gaat toch niet continue 2v draaien op lucht om 2400mhz te draaien he :p
Je merkt die 200mhz toch niet in windows, je maakt van je case onnodig een broeikast en verslijt je spullen sneller om maar 200mhz :? Als je veel cpu intesieve taken doet, ok dan wel, maar dan moet je ook wat investeren in betere koeling.
Ik kan overklokken naar 2420mhz stabiel en al, maar ik merk er toch niet veel van en daarvoor moet ik al mijn fans op 12v zetten + een kamerventilator :p, en al dat lawaai aanhoren dat boven mijn muziek uitkomt.
kwestie van de juiste proc zoeken en beetje redelijke wc-set aanschaffen :)

/me draait nu 2560 mhz @1,825v heel de dag door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een gelockte proc mensen: AQZFA0340XPMW. 11,5*200 = 2300Mhz en 12*200 = 2300Mhz........ Dus ga nu maar een beetje met Mhz'en klooie.
Weet dat men geheugen op 210Mhz nog CL2 3-3-2 draair, dus iig 2415 is te halen met deze timings. Met lagere timings kan men mem iig tot 220 heb et nog nie zo intens getest.

More updates wil come.
11,5*205=2358 boot naar windows
11,5*210=2415 boot naar windows (wel BSOD :()
11,5*208=2392 boot naar windows (ff }:O )

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
/me Checkt profiel ziet 1983 staan en werkt

Ik ben 16 jaar en veel geld heb ik niet :) Ik ben al blij dat mijn cpu 2.2ghz aankan op ne redelijk voltage. Geld voor een wc-setje heb ik niet , ik ben aant sparen voor een mooie tft-scherm. Heb juist allemaal problemen met mijn leverancier, deze heeft mijn grafische kaart kapot gemaakt en daar doet hij moeilijk over. Van die tft-scherm zal dit jaar al niets komen dus die wc-setje nog minder :p
Merk jij het verschil in gewoon windows of zelfs sommige games tussen 2500mhz en 2200mhz?

Btw mijn cpu is van 0311 dus echt recent is die niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door pisart op 12-11-2003 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
owke duidelijk frappant :D
ik dacht voor de grap is me fsb opschroeven en me MP omlaag, ik zat me te vervelen
hoppa reset, hit del to enter setup, en een blauwe streep ipv een blauw bios scherm :P
blauwe streep onderin beeld, daaronder klein beetje zwart, rest ook zwart, geen bios :(

ik dacht eerst t komt door me tft, dus me tft los gehangen en all1 me crt aan, geen verschil :(
geen idee wat dit kan zijn, power is dr af geweest....
(geen zin in bios reset btw...eerst ff andere dingen proberen)
iemand idee :)

edit:
* mad_dog zocht en vond
(was te snel met vragen 8)7 )
Ik gok dat je regelbare enermax fans hebt of andere fans die je kunt regelen, zet ze allemaal eens vol uit en je zult zien dat je er wel in komt. Vraag me niet waarom dit zo is maar ik hem het ook vaker gehad dat als me fans op een te laat toerental draaien dan ik dan alleen die blauwe blak kreeg, en hier na kun je ze weer langzaam terug stellen.
deze heb ik dus, stuk of 6 :D
ff probben of t helpt :D

[ Voor 32% gewijzigd door mad_dog op 12-11-2003 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mad_dog schreef op 12 november 2003 @ 22:53:
owke duidelijk frappant :D
ik dacht voor de grap is me fsb opschroeven en me MP omlaag, ik zat me te vervelen
hoppa reset, hit del to enter setup, en een blauwe streep ipv een blauw bios scherm :P
blauwe streep onderin beeld, daaronder klein beetje zwart, rest ook zwart, geen bios :(

ik dacht eerst t komt door me tft, dus me tft los gehangen en all1 me crt aan, geen verschil :(
geen idee wat dit kan zijn, power is dr af geweest....
(geen zin in bios reset btw...eerst ff andere dingen proberen)
iemand idee :)

edit:
* mad_dog zocht en vond
(was te snel met vragen 8)7 )

[...]

deze heb ik dus, stuk of 6 :D
ff probben of t helpt :D
Bios reset is meestal wel de oplossing voor dir probleem.

[edit]
Ok ik had het mis

[ Voor 3% gewijzigd door geforce5_guy op 12-11-2003 23:01 . Reden: oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Dat moet een NF7-S zijn :D . Ligt aan de BIOS, had Fewture ook. Ik weet neit hoe hij het oplosde, maar ik weet wel dat hij alleen met een andere bios versie het bios in kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
Syzzer schreef op 12 november 2003 @ 23:07:
Dat moet een NF7-S zijn :D . Ligt aan de BIOS, had Fewture ook. Ik weet neit hoe hij het oplosde, maar ik weet wel dat hij alleen met een andere bios versie het bios in kon...
hahah die fans hard zetten is pokke herrie (8000toeren cpu fan, 56db :P ), dus buurvrouw is wel wakker denk :+
maar ik kon me bios in, echt vaag hoor dit....zit dat in de voeding ofzo die t niet trekt?
tix trouwens een abit kx333raid (fsb 133@194 )

[ Voor 33% gewijzigd door mad_dog op 12-11-2003 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Oh, dan heb ik niets gezegd, het leek me alleen verdacht veel op wat Fewture beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk maar op pagina 17 van deze topic. Ik heb geen asus, ik kan het hem niet vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 23:18:
[...]

Kijk maar op pagina 17 van deze topic. Ik heb geen asus, ik kan het hem niet vertellen :)
1 woord..

MANUAL!! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_dog
hophop, * mad_dog draait nu fsb van 200 met MP van 10,5 =2100mhz
(die nare baron kan niet hoger dan 2150 :( )

wel grappig, met mobo dat maar 133 kan eigenlijk :D (pc2700geheugen)

[ Voor 5% gewijzigd door mad_dog op 12-11-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
pisart schreef op 12 november 2003 @ 22:24:
/me Checkt profiel ziet 1983 staan en werkt

Ik ben 16 jaar en veel geld heb ik niet :) Ik ben al blij dat mijn cpu 2.2ghz aankan op ne redelijk voltage. Geld voor een wc-setje heb ik niet , ik ben aant sparen voor een mooie tft-scherm. Heb juist allemaal problemen met mijn leverancier, deze heeft mijn grafische kaart kapot gemaakt en daar doet hij moeilijk over. Van die tft-scherm zal dit jaar al niets komen dus die wc-setje nog minder :p
Merk jij het verschil in gewoon windows of zelfs sommige games tussen 2500mhz en 2200mhz?

Btw mijn cpu is van 0311 dus echt recent is die niet. :)
ik heb binnenkort en wc set voor onder de 200 euro.
ik heb gewoon een goed rad(evo 240) dus niet dat het er niet uit ziet als je het niet goed weg werk. de blokjes laat ik freezen. ik ben dus ook heel lang opzoek geweest naar iemand die kan freezen want anders kost het nog duur.
kaasie bv heeft een aquarius II en de zelfde proc als mij }) (ben benieuwd wat ik ga halen) dus er is keuze zat.ps ik ben 20 en zit ook nog op school dus zo luxe heb ik het ook niet.

Verwijderd

@Kaasie alvast bedankt!

11*200

11 is de multiplier en 200FSB klopt dat?

Waar vind ik beide bij de Asus A7N8x deluxe 2.0 in de bios?
Sorry ben nieuw hierin!!

Moet ik ook de spanning aanpassen?

Alvast bedankt!!

Groetjes

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 10:02:
@Kaasie alvast bedankt!

11*200

Sorry ben nieuw hierin!!

Alvast bedankt!!

Groetjes
Ja dat klopt, die vind je als het goed is bij "Frequency & Voltage Control", vaak moet je dat eerst nog wel op Manual zetten voordat je de settings kan veranderen, zou eerst proberen langzaam je FSB op te schroeven en niet gelijk op 11x200 te knallen, als ie kuren begint te vertonen kan je wat meer voltage erop gooien, maar let er wel op dattie dan dus ook warmer wordt. Goeie koeling is dus een vereiste;), nog een opmerking, we groeten hier niet op GoT (dit forum dus |:( <= me ), ennuh...Welkom op GoT 8)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 10:02:
@Kaasie alvast bedankt!

11*200

Sorry ben nieuw hierin!!

Alvast bedankt!!

Groetjes
Multiplier is 11 :)
fsb is 200

spanning van je core zou ik op 1,8 v zetten, dan zou die wel moeten opstarten.

dit alles kan je vinden in je biosscherm onder één subdeel, welke weet ik niet heb namelijk abit. Maar dat is gewoon een kwestie van even uitproberen, dat moet toch wel lukken??

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

Ik ben van plan om nieuwe onderdelen te kopen op de HCC dagen ter vervanging van het rotzooitje wat hieronder in m'n sig staat, lineup is als volgt:

[rml][ Ervaringen] DFI LanParty NFII Ultra 400[/rml]
AMD 2500+ Barton
2x256MB PC3700 Corsair
Zalman 7000Cu

en nog een dvd-brander, maar dat is niet relevant, wat ik wil weten waar ik bijvoorbeeld op moet letten bij het kopen van m'n proc, ik weet dat als ik een unlockte versie wil hij van vóór week 39 moet zijn, zijn er verder nog bepaalde steppings die sneller en makkelijker te oc'en zijn? Ook wil ik graag weten of die koeler een goeie combinatie is, of dat ik beter iets anders erbij kan kopen, ik heb nog geen geld voor waterkoeling, dus dat zit er helaas niet in.. Ten slotte wil ik nog wat toevoegen over dat bord, schijnt een hele ruige te zijn, je kan de Vcore standaard al instellen tot 2.05V, verder kan je praktisch alles instellen wat je maar kan bedenken, en de extra's zijn ook niet mis... ik vraag me af hoe ver ik met deze combinatie kan komen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:58:
[...]

bios 19
core 1,825v
cpu interface disabled :)
Heb gemerkt dat met die cpu interface disabled de scores bij benchmarks erug verschillen (minder) met enabled.

Scheelt vooral veel voor je geheugen bandbreedte, en een deel voor je cpu.

Wat kun jij halen als je hem op enabled zet?

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 26-07 16:02
Krewcial schreef op 13 november 2003 @ 11:20:
Ik ben van plan om nieuwe onderdelen te kopen op de HCC dagen ter vervanging van het rotzooitje wat hieronder in m'n sig staat, lineup is als volgt:

AMD 2500+ Barton
2x256MB PC3700 Corsair
Zalman 7000Cu

en nog een dvd-brander, maar dat is niet relevant, wat ik wil weten waar ik bijvoorbeeld op moet letten bij het kopen van m'n proc, ik weet dat als ik een unlockte versie wil hij van vóór week 39 moet zijn, zijn er verder nog bepaalde steppings die sneller en makkelijker te oc'en zijn? Ook wil ik graag weten of die koeler een goeie combinatie is, of dat ik beter iets anders erbij kan kopen, ik heb nog geen geld voor waterkoeling, dus dat zit er helaas niet in.. Ten slotte wil ik nog wat toevoegen over dat bord, schijnt een hele ruige te zijn, je kan de Vcore standaard al instellen tot 2.05V, verder kan je praktisch alles instellen wat je maar kan bedenken, en de extra's zijn ook niet mis... ik vraag me af hoe ver ik met deze combinatie kan komen?
Kijk gewoon uit bij die DFI voor een revisie 2 of b , en geen 'a' of '1'. De revisie 2ofb heeft gigabit lan en ook standaard hoger instelbare voltages bijvoorbeeld, zeker als je gaat om te overclocken zie ik , geen detail maar handig om te weten :+

Mijn Specs

Verwijderd

Krewcial schreef op 13 november 2003 @ 11:20:

AMD 2500+ Barton
2x256MB PC3700 Corsair
Zalman 7000Cu

[...]

...ik vraag me af hoe ver ik met deze combinatie kan komen?
Mooi en goed overklokbaar mobo-tje, deze DFI. En die Zalman is een voortreffelijke koeler. Maar aangezien de Zalman niet op deze DFI past, denk ik dat je niet erg ver zult komen... Zoals op dit plaatje goed te zien is, heb je niet genoeg ruimte voor de zeer forse Zalman :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 12:35 . Reden: plaatje ]

• mad_dog
hmmzzz ik lees nu dat Cornfed ook een gelockte cpu heeft, en dit was een xp2600 als ik t goed begrijp...
ik dacht eigenlijk dat all1 de xp2500 nog maar gelockt was, maar nu dus ook de andere...
naarheid...ik moet echt snel ff ergens een goede core vinden....
iemand nog vandaag/gisteren een nieuwe xp proc gehaald en nu al goeie resultaten? (dan ga ik nl dezelfde halen :+ )

Verwijderd

Klopt was inderdaad een 2600+ en gewoon gelocked. Begint er toch op te lijken dat alles na week 39 zo'n beetje gelocked is. (correct me if I am wrong)
Als je echter goed geheugen koopt dan is er met een Mp van 11 (2500+) of 11,5 (2600+) ook genoeg uit je procje te halen.

@Mormeltje
Te vinden bij advanced chipset features (of zoiets)
"In BIOS 1x naar rechts - 1x naar beneden - <enter> - Voilá"

• mad_dog
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 14:39:
Als je echter goed geheugen koopt dan is er met een Mp van 11 (2500+) of 11,5 (2600+) ook genoeg uit je procje te halen.
dat is niet waar, mijn divider is op 5:2:1, ik heb geen 6:2:1 (ook geen hacked bios bij mijn weten :( ) en dus kan mijn fsb niet over de 200mhz heen omdat de pci dan al 40mhz is...hoger kan denk wel, maar ik ben bang voor datacorruptie.... (aangezien de ide controller ook wordt overclocked (me hpt controller ook denk je? ) )

[ Voor 9% gewijzigd door mad_dog op 13-11-2003 14:51 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 11:55:
[...]

Heb gemerkt dat met die cpu interface disabled de scores bij benchmarks erug verschillen (minder) met enabled.

Scheelt vooral veel voor je geheugen bandbreedte, en een deel voor je cpu.

Wat kun jij halen als je hem op enabled zet?
weet ik niet, niet geprobeerd in indergeval een stuk lagere fsb. :)
mad_dog schreef op 13 november 2003 @ 14:20:
hmmzzz ik lees nu dat Cornfed ook een gelockte cpu heeft, en dit was een xp2600 als ik t goed begrijp...
ik dacht eigenlijk dat all1 de xp2500 nog maar gelockt was, maar nu dus ook de andere...
naarheid...ik moet echt snel ff ergens een goede core vinden....
iemand nog vandaag/gisteren een nieuwe xp proc gehaald en nu al goeie resultaten? (dan ga ik nl dezelfde halen :+ )
heb al meerdere 2600+ en 2800+ proc's tegen gekomen die zijn gelockt.
volgens mij zijn nu idd alle proc's gelocked

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 15:11 ]

• Krewcial

Krewcial

Pukke Bo!

-GF-Annihilator schreef op 13 november 2003 @ 12:17:
[...]

Kijk gewoon uit bij die DFI voor een revisie 2 of b , en geen 'a' of '1'. De revisie 2ofb heeft gigabit lan en ook standaard hoger instelbare voltages bijvoorbeeld, zeker als je gaat om te overclocken zie ik , geen detail maar handig om te weten :+
Thanks voor het advies:) zal erop letten, maar heb ik gelijk als ik zeg dat de B revisie geen IDE Raid heeft??
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 12:29:
[...]
Mooi en goed overklokbaar mobo-tje, deze DFI. En die Zalman is een voortreffelijke koeler. Maar aangezien de Zalman niet op deze DFI past, denk ik dat je niet erg ver zult komen... Zoals op dit plaatje goed te zien is, heb je niet genoeg ruimte voor de zeer forse Zalman :'(
Ja daar is al een discussie over aan de gang, maar die zalman 7000cu heeft zo'n Orb vorm, dus ik dacht dat ie misschien wel zou passen...weet iemand anders nog een andere vergelijkbare koeler?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2003 @ 19:46:
Na 2weken is mijn Barton 2500 (AQXFA 0334 RPMW) overleden :( Hij werd gekoeld door de standaard BOX cooler, en icm wat case fans kwamen de temperaturen niet boven de 45graden.
Rechts boven op de core is nu een "raar" vierkantje te zien die er ingebrand lijkt te zijn. (Dus op 1 of andere manier heeft toch de kooler scheef gezeten) :'(

Nu draait mijn 8RDA+ weer met mn ouwe trouwe Duron 1300-morgan die maar niet op 133fsb wilt lopen.. :(

De winkel waar ik de CPU heb gekocht geeft geen garantie :( en ik neem aan dat AMD dit ook niet doet?

Ik ben nu aan het twijfelen om weer een 2500+ te kopen, of voor een goedkoper alternatief te gaan... De Duron 1600.
Ik vond het niet nodig om een nieuw topic te openen voor deze vraag,

Ik heb net het laatste bios geflasht (met suc6 ) dus ik d8 laat ik mn 2500+ weer even uit zn grafkistje halen.
eenmaal geinstaleerd op het moederbord druk ik met mn ogen dicht op de Power knop.. en wat gebeurd er? Hij blijft aan
Maar daar komt probleem nummer2: Het moederbord blijft een C1 error geven. Dit doet hij niet met de duron (Ook niet na de bios flash)

Nu vraag ik mij af, is mn Xp gewoon dood en kan ik hem weer begraven, of is dit een geval een Brak geheugen? Het is 333mhz oem geheugen.

• colleoni
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 12:36
Helaas kom ik tot de ontdekking dat mijn Barton 2500+ week 35 ook gelockt is.
Ik dacht op veilig deze processor te kopen nadat ik wat speurwerk had verricht op dit forum, maar helaas. Multiplier 13 en hoger werken niet...mijn oude T-Bred B 2100+ had hier geen probeem mee. Mijn MB is een Epox 8-RDA+ (NForce 2 dus)

Het is een AQZFA 0335SPMW met een bruine PCB

Verwijderd

colleoni schreef op 13 november 2003 @ 17:16:
Ik dacht op veilig deze processor te kopen nadat ik wat speurwerk had verricht op dit forum, maar helaas. Multiplier 13 en hoger werken niet...mijn oude T-Bred B 2100+ had hier geen probeem mee. Mijn MB is een Epox 8-RDA+ (NForce 2 dus)

die is niet gelocked dus :) als je kan kiezen van <11-12,5 is hij dus niet gelocked.

Verwijderd

colleoni schreef op 13 november 2003 @ 17:16:

Je 2100+ heeft een MP hoger dan 13 ;) Het bekende 8RDA verhaal dus.. niet gelockt, maar niet alle MP's. Ligt aan je plank.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
nu hier verder:

[OC] AMD Barton/Thorton Overclockresultaten Deeltje 6

We zaten al 33 posts over de limmit :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie hierboven, daar verder dus :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.