Problemen met draytek.

Pagina: 1
Acties:

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 19:42
Hallo!

Ik heb een draytek vigor 2200e en ik heb sinds een paar dagen nogal problemen met mijn voorheen perfect werkende router.

om een aantal uur valt de internet verbinding gewoon weg. de router rebooten is dan de enigste oplossing.

Op het forum van draytek zijn meerdere meldingen over dit probleem maar er wordt totaal geen oplossing geboden.

( http://www.draytek.nl/phpBB2/viewforum.php?f=9 )
Wat moet ik hier nu mee? Ik ga geen andere router kopen. Deze heeft altijd perfect gewerkt.

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Hennie-M schreef op 24 October 2003 @ 13:14:
Hallo!

Ik heb een draytek vigor 2200e en ik heb sinds een paar dagen nogal problemen met mijn voorheen perfect werkende router.

om een aantal uur valt de internet verbinding gewoon weg. de router rebooten is dan de enigste oplossing.

Op het forum van draytek zijn meerdere meldingen over dit probleem maar er wordt totaal geen oplossing geboden.

( http://www.draytek.nl/phpBB2/viewforum.php?f=9 )
Wat moet ik hier nu mee? Ik ga geen andere router kopen. Deze heeft altijd perfect gewerkt.
Verkeerde forum :)
Verder, gewoon voor RMA terug laten sturen?

Verwijderd

2 dingen die je kunt proberen:

1. Firmware flashen
2. Router op een koelere plaats leggen. Heeft bij een klant van mij echt geholpen, maar of het aan de temperatuur lag weet ik niet zeker. Wie weet was het wel storing van ene ander apparaat o.i.d. :?

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

Ook even proberen om zonder router dus rechtstreeks op je ADSL modem met 1 computer. Als je het probleem dan nog steeds hebt ligt het niet aan de router. Aangezien er in dat forum waar na je verwees meerdere mensen dit probleem hadden lijkt mij het gewoon iets van @Home.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Hennie-M
hij heeft het een jaar goed gedaan.
ik heb de laatste flash uit de meuktracker erop gezet en hij ligt goed fris(meterkast)

EquiNox: Ik wil liever eerst zelf wat doen voordat ik mijn router voor 2 maanden kwijt ben.

Verwijderd

Zet er ook niks op, of de router bovenop een ander apparaat wat redelijk wat warmte afgeeft....

• Hennie-M
RIKZ schreef op 24 October 2003 @ 13:28:
Ook even proberen om zonder router dus rechtstreeks op je ADSL modem met 1 computer. Als je het probleem dan nog steeds hebt ligt het niet aan de router. Aangezien er in dat forum waar na je verwees meerdere mensen dit probleem hadden lijkt mij het gewoon iets van @Home.
Hmm wat dom om vergeten erbij te zetten dat het xs4all is.
dus ADSL van kpn :)

Maar het modem is wel gewoon up.
als ik via de webconfig op de router kijk dan lijk ik geen verbinding te hebben. reboot ik hem dan werkt het metteen!

• Hennie-M
Verwijderd schreef op 24 oktober 2003 @ 13:32:
Zet er ook niks op, of de router bovenop een ander apparaat wat redelijk wat warmte afgeeft....
Hij staat gewoon los op zijn kant, dus voldoende ruimte aan de boven en onderkant voor lucht om doorheen te stromen. Hij zal ongeveer een graad of 25 zijn.(beetje lauwachtig) moeilijk om te omschrijven.
dit is mijn router:
Model: Vigor2200 Series
Firmware Version: v2.3.6
Build Date/Time: Wed Apr 9 15:45:5.51 2003

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:11

Beaves

Usque ad Finem

Hennie-M schreef op 24 October 2003 @ 13:34:
[...]

Hmm wat dom om vergeten erbij te zetten dat het xs4all is.
dus ADSL van kpn :)

Maar het modem is wel gewoon up.
als ik via de webconfig op de router kijk dan lijk ik geen verbinding te hebben. reboot ik hem dan werkt het metteen!
Er zijn de laatste tijd veel problemen met XS4ALL, zie dit topic. Komt o.a. door een verhuizing van het complete data centre en door een dDOS die nu al langer als een week duurt :(

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Hennie-M
Beaves schreef op 24 October 2003 @ 13:40:
[...]

Er zijn de laatste tijd veel problemen met XS4ALL, zie dit topic. Komt o.a. door een verhuizing van het complete data centre en door een dDOS die nu al langer als een week duurt :(
Ja daar heb ik ook in gereageerd. Op pagina 5 (dus de laatste reacties) zijn ook van mij. ik kan daar niet uit quoten omdat alles ZO langzaam gaat. ik doe er bijna een minuut over om iets te posten op GoT.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-08 17:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Heb je toevallig de Fraggle attack aanstaan in de DosDefense?
Zo ja, zet die dan uit.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

RIKZ schreef op 24 October 2003 @ 13:28:
@home is alleen maar een probleem als je een com21 modem hebt. Sinds de nieuwe firmwares uit zijn van Draytek nooit geen probleem meer gehad met de router nog met het moterola modem.

TS: Welke firmware gebruik je ?
Probeer 2.3.6 (RC5) eens. Die staat erom bekend dat het uitvallen dan verdwijnt.
Had namelijk hetzelfde euvel (weliswaar met @home) maar sinds ik deze firmware draai is de router nooit meer plat geweest.

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 11:56

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Moet zeggen dat ik er wel eens last van heb.

De laatste maanden werkt hij weer zonder problemen.

Hij staat bij mij niet 24/7 aan, maar is aangesloten op een schakelstekkerdoos.
Als ik geen verbinding krijg, dan reboot ik de router.
Heb zelf firmware 2.3.6.

Dat rebooten heb ik de laaste maanden niet meer hoeven doen.

Moet er wel bijzeggen dat mijn router verbonden is met een com21 modem (Zeelandnet)

[ Voor 12% gewijzigd door Frostbite op 24-10-2003 13:54 ]

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• Hennie-M
Zondagskindje schreef op 24 oktober 2003 @ 13:46:
Heb je toevallig de Fraggle attack aanstaan in de DosDefense?
Zo ja, zet die dan uit.
Ok dat heb ik gedaan, de tijd zal het leren of het zo beter gaat!
Ik ga nu de rc5 flash erop proberen te zetten!

Hmmm misschien is het wishfull thinking maar DAMN wat is got opeens snel na het uitvoeren van de laatste firmware!

[ Voor 17% gewijzigd door Hennie-M op 24-10-2003 14:24 ]

• Hennie-M
Ole Ole!

nadat het het hele weekend goed is gegaan is hij net WEER op zijn bek gegaan..

ik begin hier nu wel een beetje moe van te worden!
heeft er iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik heb precies het zelfde probleem. Ik heb hier een tijdje geleden een topic over aangemaakt. Het mocht allemaal niet baten. De vele telefoontjes met hun supportdienst en het mailen met de technische dienst... terugsturen voor RMA heb ik niet veel zin in maar het moet dan maar... jammer dat het zo moet lopen.

lol, bijna link van mijn topic vergeten joh :P
[rml][ Daytek 2200E] Router reboot regelmatig spontaan[/rml]

[ Voor 15% gewijzigd door Novah op 27-10-2003 19:47 ]

• El Martino
  • Laatst online: 04-08 10:37

El Martino

Zo niet, dan toch.

Ik heb het hier ook gehad. Allerlei configuraties en firmwares geprobeerd; niets hielp. Toen maar een Netgear wireless router aangeschaft en die doet het al een maand of vier non-stop :).

Tip: Draytek routers zijn zeer goed te verkopen op marktplaats.nl ;)

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

• Novah
El Martino schreef op 27 October 2003 @ 19:50:
Ik heb het hier ook gehad. Allerlei configuraties en firmwares geprobeerd; niets hielp. Toen maar een Netgear wireless router aangeschaft en die doet het al een maand of vier non-stop :).

Hmjah dat kan... als je geld hebt. Maar dat is natuurlijk geen oplossing. Ik vind het vreemd dat ze bij de DrayTek helpdesk mij keer op keer verdelde dat ze ECHT nog nooit van mijn probleem hadden gehoort. Terwijl hier blijkt dat er toch redelijk wat meer mensen zijn waarbij dit voorkomt.

Verwijderd

Ik heb zelf een draytek 2200e, en ik heb er geen problemen mee, wel eens meegemaakt dat internet wegviel, en dat ik een hele tijd heb lopen zoeken, alsmaar denken dat het aan de provider lag.. Toen dat ding eens een keer gereboot en het werkte weer! Het leek toen wel alsof de DHCP lease niet meer automatisch vernieuwde ofzo.. dat zou ik dus ff checken :)

• Novah
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 22:27:
Ik heb zelf een draytek 2200e, en ik heb er geen problemen mee, wel eens meegemaakt dat internet wegviel, en dat ik een hele tijd heb lopen zoeken, alsmaar denken dat het aan de provider lag.. Toen dat ding eens een keer gereboot en het werkte weer! Het leek toen wel alsof de DHCP lease niet meer automatisch vernieuwde ofzo.. dat zou ik dus ff checken :)
Hmjah het heeft niets met de software te maken. De router valt weg, een soort stroom fallout. Een keiharde reboot, wat je ook doet. Een gigantische ventilator erop en weet ik wat allemaal. Het werkt gewoon niet. :'(

• Hennie-M
nee daar heb ik geen last van.

Bij mij draait de router en switch nog gewoon lekker door.

de pptp verbinding is alleen weg :(

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-06 08:17
Er is een algemeen draytek problemen topic he :)

Het grote draytek router problemen topic

Verwijderd

Kan je die lease ook langer geven, dus langer dan 3 dagen? en zo ja hoe doe ik dat?

• Hennie-M
sorry totaal niet gezien :|

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 21:25

Qwerty-273

Meukposter

El Martino schreef op 27 oktober 2003 @ 19:50:
Mijn Draytek Vigor 2200X staat daar anders al een heletijd te koop, maar geen enkele serieuse bieder tot zo ver :(

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Pagina: 1