[Daytek 2200E] Router reboot regelmatig spontaan

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ik zit al een maandje met een probleem, een zeer irritant probleem. Mijn router reboot soms na een aantal uur, soms paar keer binnen een uur, soms een aantal dagen niet... ik snap het allemaal niet meer.

Ik zal even bij het begin beginnen.
Ik heb een ADSL lijntje via Planet Internet sinds Februari 2001. Ongeveer een jaar later heb ik hiervoor een routertje gekocht bij Routershop, de Draytek 2200E.
Dit draait dus al meer dan een jaar zonder enige problemen. Nooit wat aan de hand. Maar sinds zomer dit jaar vertoond de router spontane reboots. Dit is gigantisch irritant als je bijv een film over het netwerk kijkt, als de router dan dus reboot kapt de film ermee. Of wanneer je Battlefield speelt met ventrilo met wat vrienden, crasht de game, moet je reconnecten.

Vaak maakt hij vanzelf weer verbinding binnen de minuut, soms duurt het 2 minuten. Vanmiddag duurde het een half uur maar na bellen met vriend bleek het bij hem ook te zijn dus lag aan Planet schijnbaar. Ik heb hierover gebeld met Draytek, zei zeiden dat ik eens een firmware downgrade kan proberen en vervolgens weer upgraden niet via het .all bestand maar via een .srt bestand. Ik heb dat dus gedaan maar dat heeft niet geholpen. Ik draai nu weer Firmware 2.2.

Ik heb het gevoel dat wanneer de data door blijft stromen dus bijv bij het downloaden van een DVDR-etje dat er niet veel mis gaat. Maar wanneer ik wat wissel van het gebruiken van up- en downstream lijkt het vaak mis te gaan.

Ik dacht eerst aan hitte, dat de router te heet werd ofzo. Maar mijn modem (the good old Alcatel Speedtouch home ISDN, bestond toen alleen maar dat modem) is minstens net zo warm.

Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Wat zou ik nog meer kunnen proberen? Ideeën, tips alles is welkom. Op deze manier wekt het erg veel irritaties op :/

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Toevallig onweer gehad rond de periode dat die problemen zich voor gingen doen?!?
Een kennis van mij heeft dezelfde problemen gehad, zij het dat hij echt handmatig moest rebooten met de router (Sweex btw).
Zo ja, ga er maar vanuit dat je router een tik heeft gehad, meestal laat een modem alles door als een soort van beveiliging (kost het je provider geen nieuwe modem)...

• Novah
BredeP schreef op 21 September 2003 @ 00:57:
Toevallig onweer gehad rond de periode dat die problemen zich voor gingen doen?!?
Een kennis van mij heeft dezelfde problemen gehad, zij het dat hij echt handmatig moest rebooten met de router (Sweex btw).
Zo ja, ga er maar vanuit dat je router een tik heeft gehad, meestal laat een modem alles door als een soort van beveiliging (kost het je provider geen nieuwe modem)...
Hmmm... jah hij zou een schok/tik kunnen hebben gehad. Ik zet mijn router niet uit bij onweer ofzo. Meestal alleen mijn pc. Ik had al een beetje rekening gehouden met het ergste, een nieuwe router kopen. Ik vraag me af hoe lang er garantie zit op een router, gekocht bij de netwerkshop in Rotterdam. Een vriend van mij heeft een doorgebrande router gehad door bliksem-inslag. Gelijk dood beesje dus en kreeg een nieuwe. Maar waar het probleem hier ligt is moeilijk.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34
Ik had ook van die reboots, het bleek aan mijn Motorola Modem te liggen (Eurodocsis) dat ding kon niet connecten met de wijkcentrale en reboote auotmatisch na een paar minuten. Tijdens deze reboot ging de draytek ook maar rebooten! Echt super irritant.

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is inderdaad een lastig probleem...
Het kan inderdaad ook het modem zijn...
Maar ja, zowel router als modem zijn denk ik (2001 modem en 2002 router) allebei buiten garantie...
Leg het probleem gewoon neer bij de verzekering, zeg erbij dat je van experts hebt begrepen dat dergelijke problemen kunnen optreden na blikseminslag, en je krijgt het wel vergoedt...
Tenminste, die maat van mij wel...

• Novah
Inmiddels heb ik wat meer contact gehad met de importeur en met DrayTek zelf. Ik ben nog steeds niet bij de oplossing gekomen. :(

Hij reboot nog steeds, vooral wanneer ik heel snel download van binaries of ftp's. Wanneer ik met een simpele 2kb/s limit werk kan hij dagen doorgaan. De router zelf werd best heet dus ik heb er vol een ventilator op gegooit maar hij heeft in de tijd (ongeveer een dag) toch al weer 3 keer gereboot.

Ik heb toch nog hoop dat er iemand op GoT me misschien kan helpen/dit probleem herkent of dergelijke, ik ben echt radeloos. :'(
Pagina: 1