Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Algemeen Navision Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 20.501 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Probleem is inmiddels opgelost.

Vraag niet hoe, na het vervangen van de ZUP file werkt alles weer.

Lijkt me een beetje rare oplossing....

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Dat is bijna altijd stap 1 als Navision loopt te bokken: ZUP-file wegknikkeren ;)

Ik werk nu al vijf en half jaar met Navision, maar ik snap niet dat MS nog steeds geen oplossing heeft gevonden voor het corrupt raken van het ZUP-bestand...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Wok schreef op maandag 15 september 2008 @ 18:07:
Dat is bijna altijd stap 1 als Navision loopt te bokken: ZUP-file wegknikkeren ;)

Ik werk nu al vijf en half jaar met Navision, maar ik snap niet dat MS nog steeds geen oplossing heeft gevonden voor het corrupt raken van het ZUP-bestand...
Heb altijd m'n USB stick bij me met daarop de meest kale ZUP van het bedrijf.

Altijd handig

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
In Navision 2009 is de ZUP-file verdwenen :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

P_de_B schreef op dinsdag 16 september 2008 @ 09:09:
In Navision 2009 is de ZUP-file verdwenen :)
Hoe hebben ze het dan opgelost?

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Op verschillende manieren. Op de client wordt in de default AppData directory een xml-bestand bijgehouden voor clientside instellingen (zoals de positie en breedte van kolommen in grids.) Op de server worden in een xml bestand de verschillende configuratieinstellingen bewaard (databases, poortnummer etc). Tenslotte zijn er een aantal tabellen waarin gebruikers- en objectmetadata wordt bewaard.

Sowieso is de overgang naar 2009 een erg grote overgang. De hele client is opnieuw geschreven, en Navision is volledig 3-tier opgezet. Er is een (in c# geschreven!) business tier toegevoegd waarin de logica is opgenomen.

[ Voor 22% gewijzigd door P_de_B op 16-09-2008 10:50 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• powerplay
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-11 14:50
Heb al een topic hierover geopend, maar misschien is het beter als ik mijn probleem hier post..

"Binnen ons bedrijf gebruiken we het Boekhoud/SQL pakket Navision 4.0.
Nu gebruiken we dit pakket nog niet zolang, maar al vanaf het begin hebben we problemen met read/write snelheden. Wanneer werknemers in het programma orders inboeken, duurt het soms wel 15 minuten voordat hij klaar is met 20 regeltjes afboeken .
Wanneer je dan op de Navision server kijkt, bij HDD activity schiet de read/write totaan de 100%, en daar blijft hij dan ook 15 minuten, constant op de 100%.

Nu was onze eerste conclusie dat de RAID controller niet goed geconfigureerd of defect was.
HP gebeld, en paar dagen later kwam er een HP monteur langs. RAID controller vervangen maar helaas.. zonder enig resultaat. Daarna op de HDD grote bestanden aangemaakt, en hele tijd heen-en-weer kopieren, en dit ging juist weer supersnel!

Dus toen heeft HP de case gesloten, omdat de HDD's en de RAID controller blijkbaar gewoon perfect werken. Volgens HP moet de fout dan in het programma liggen..

Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Wat kan binnen het programma deze lage snelheden veroorzaken?"

-

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:16
Ik begrijp dat je SQL Server gebruikt? Dan is het meestal dat de code niet is aangepast voor SQL: Zo kan er bijvoorbeeld gebruik worden gemaakt van Find, maar dat is erg inefficient op SQL, en kan beter vervangen worden voor FindFirst/Next. Zo zijn er nog wel een paar dingen. Als je echt wilt kijken wat de bottleneck is, zou je eens contact op kunnen nemen met SQL Perform.

Verwijderd

Beste mensen,

Voor een projectopdracht zouden wij graag willen weten of er een mogelijkheid bestaat om meerdere records te gelijkertijd aan te passen?

Momenteel gebeurt dit record voor record, wat veel tijd kost.

Voorbeeld:

Stel dat er bepaalde records ingevoerd zijn, dan kunnen deze op een ander tijdstip niet tegelijkertijd aangepast worden. Alle wijzigingen worden dan 1 voor 1 aangepast. Wat veel tijd kost.

bij voorbaat dank

mvg

marco

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-11 15:28
Ik heb ook een vraag, we printen met Navision labels uit van artikelen.

Nu is het zo dat er wel eens bij een order meerdere aantallen zijn van 1 artikel. (bijv. 5 nokia n73 en 2 HTC touch PRO's).
Wat ik nu dan graag wil dat hij dan ook het aantal labels uitprint van de hoeveelheid stuks die in Navision staan.
Nu print hij namelijk maar 2 labels (1 voor nokia en 1 voor HTC) maar hij zou dan dus 5 voor nokia moeten printen en 2 van HTC.

Is hier een oplossing voor?

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 21:41
Tuurlijk... In de Report Designer een extra hoofdniveau 'pageloop' toevoegen (baseren op de tabel 'Number'), en daarbij een controle of number kleiner of gelijk is aan de quantity.

(Even heel snel, is alweer even geleden dat ik reports heb gemaakt :P )

Zo'n extra pageloop wordt trouwens bij wel meer standaard navision reports gebruikt...

• NineTailedFox
Kan dit ook (nog) in versie 3.7 van Navision, want ik kan zoiets als een pageloop nergens vinden :(

Wel bedankt voor de snelle reactie!

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 21:41
Phantom schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 16:56:
Kan dit ook (nog) in versie 3.7 van Navision, want ik kan zoiets als een pageloop nergens vinden :(

Wel bedankt voor de snelle reactie!
*denk denk*

In de Report Designer kun je een nieuw dataitem toevoegen, wat als datatype 'Integer' heeft en als naam (bijvoorbeeld) "PageLoop". (kun je dus zelf kiezen)

Vervolgens kun je in de properties de Table View van dat ding instellen dat hij maar een bepaald aantal keer loopt.
Maar kijk maar eens naar de standaard navision reports, daar wordt het trucje wel vaker gebruikt om meerdere pagina's te sturen... Bijvoorbeeld report 205...

• NineTailedFox
Hey,

ik snap nu wat je bedoelt maar weet alleen nog niet hoe je nu kan instellen hoe vaak hij loopt bepalend door de waarde van het kolom "aantal".
Zou je misschien (of iemand anders natuurlijk) wat voorbeeld code posten, want ook met rapport 205 kom ik er helaas niet uit.

Alvast bedankt weer!

• mvliet
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 09:42
Phantom schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 09:39:
Hey,

ik snap nu wat je bedoelt maar weet alleen nog niet hoe je nu kan instellen hoe vaak hij loopt bepalend door de waarde van het kolom "aantal".
Zou je misschien (of iemand anders natuurlijk) wat voorbeeld code posten, want ook met rapport 205 kom ik er helaas niet uit.

Alvast bedankt weer!
Hey,

Wat je kan doen is het volgende:

in functie: Dataitemxx - OnPreDataItem() de volgende code te zetten.

SETRANGE(Number,1,iAantalkeer);

Succes :)

www.cenobytes.nl Noize Party's & industrialnation.nl

Verwijderd

Het beste werk je met Visual Foxpro en normale c/odbc op Navision database
Access, kleine queries, gedoe met VBA
Excel, kleine queries, gedoe met VBA en kapot trappen cellen
MS Query, tsja
Exsion, snel en niet foutloos en ondoorzichtig.
En al deze pakketten zijn gelimiteerd op je RAM memory zoals vanouds

Queries hoeven niet realtime of binnen 9 seconden. Het gaat erom dat je de benodigde data periodiek gewoon krijgt.

SW2000 naar Navision, easy. (Niet elke verandering is een verbetering, maar je krijgt graphics?? en een GUI)

Wie geintereseerd is meld zich maar bij mij. Visual Foxpro doet het echt met Navision zonder C/front or c/al code gedoe. Let op je moet wel een licentie op de database minimaal hebben anders .....
Enigste beperking, zo groot als er HD schijf capaciteit is.

Zelf met Foxpro beginnen? Hij doet het perfekt als je de werkwijze weet. ;)

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:42
Wij zitten met een probleem(pje) dat Navision 4 niet wil opstarten in Windows 7 of Windows Vista: fin.exe word wel gestart in task manager maar daarna afgesloten zonder enige foutmelding.

Compatibiliteitsmodus XP geprobeerd, disable visual themes en run as administrator.

Heeft iemand nog andere ideetjes om dit werkend te krijgen onder Win7?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:07

Wok

Dakloos...

Topicstarter
Om NAV te kunnen gebruiken onder Vista heb je minimaal 4.00SP3 nodig met enkele updates. Oudere versies werken niet, tenzij draaiend op een virtuele machine. De nieuwe XPM van Win7 werkt hier heel aardig voor. :)

Meer info over NAV onder Vista: klikkie :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1 2 3 Laatste