Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Voor de 1.6 update gebruikers hier is de link naar een duitse forum voor het patchen van je rom update (software lock?)
Now proceed as follows:
Download an ROM-Update for your device (e.g. SPV-ROM Update)
Unzip the ROM-Update (even it´s extension is .exe it can be unzipped using winzip)
Run the contained ROM-Update (e.g. CaUpdateUt.exe)
Click "Next" until you reach the screen where you get asked to perform the upgrade from ROM version X to version Y (e.g. 1.35 to 1.35)
Now run the SmartPhoneROMPatcher.exe, select the NK.nbf file (also contained in the downloaded ROM-Update) and click on "Patch ROM"
If you get the message "ROM patched." all is fine and you can continue with the ROM update as usual.
Please note: you are doing this at your own risk!
http://www.mobilejoe.de/Forum/viewtopic.php?t=2956

Specs

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Nou om wat tegenlicht te geven. Ik gebruik nogsteeds dagelijks me SPV en hij doet het perfect:
-Ik heb nog nooit een vastloper gehad (zomaar zonder dat ik vage software aan het testen ben).
-Ik heb tot nu toe 1x gehad dat ik me spv aanzetten (van de 1000x dat ik'm al aan/uit gehad heb) en de hele IPSM gereset was.. geen idee tot op vandaag waar dat precies aan gelegen had.
-Ik haal met 1.5rom makkelijk een dag VOL bellen (dus van 8h sogges tot 5h de volgende ochtend ;) als het laat word) En dan ongeveer krijg ik batterij warnings. (Draai ook de hele dag IRC op me spv)
- Afspraken/contacts wordt allemaal relex bijgehouden, makkelijk onderscheid tussen zakelijke en prive nr's enzo en je hebt alles meteen in outlook etc... waar ik mee werk. zelfde geld voor email.

Enige grote nadeel nogsteeds is dat verdomde stof dat ik elke 2/3 weken achter dat display moet weghalen :P maarja. en natuurlijk het missen van bleuthooth :P maar daar hebje al een oplossing voor, dat externe ding, maar is me allemaal toch te duur ;)

Verder mp3/film gedoe is soms ook zwaar relex als je het nodig hebt ;)

Verwijderd

Nou, ik dacht ik doe ook wel de UK upgrade, maar helaas :+
Als ik dat doe krijg ik een msg:

The rom image that you are trying to use is not designed to work with your SPV.
These are the characteristics of your SPV.

Model: ORG_NL
Rom Version: 1.50.27

The selected image information:

Model: ORG_UK
Rom Version: 1.61

Als iemand weet dit te omzeilen, of moet ik echt wachten tot nederlandse versie? :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 10:20 ]

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Update naar 1.6 met de UK versie?

Ik wil het wel doen maar ik lees de 1ste keer in me leven de "readme" maar goed ook. Er staat:

Will I lose my data when I upgrade?

Yes, you will lose all of your personal data and settings during this upgrade. This is why Orange has developed the Backup and Restore tool. Unfortunately, this is not currently ready, but will be available on this site from the week commencing 15 December 2003. If you wish, you can wait until this time to perform your Upgrade, and protect the data you hold on your SPV or SPV E100.

Hebben jullie dit ook gehad?

edit:

Na veel twijfelen toch maar updaten wat blijkt......... Zuurt ie dat het een engelse update is en niet een nederlandse :( ffies wachten dus

[ Voor 13% gewijzigd door DukeN op 11-12-2003 12:13 ]

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 10:16:
Nou, ik dacht ik doe ook wel de UK upgrade, maar helaas :+
Als ik dat doe krijg ik een msg:

The rom image that you are trying to use is not designed to work with your SPV.
These are the characteristics of your SPV.

Model: ORG_NL
Rom Version: 1.50.27

The selected image information:

Model: ORG_UK
Rom Version: 1.61

Als iemand weet dit te omzeilen, of moet ik echt wachten tot nederlandse versie? :+
Als je teleffon in het driekleurenscherm staat kan je wel updaten (twee knopjes aan de zijkant indrukken bij opstarten)

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 15:17

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

llpineapple schreef op 11 december 2003 @ 12:40:
[...]

Als je teleffon in het driekleurenscherm staat kan je wel updaten (twee knopjes aan de zijkant indrukken bij opstarten)
Leg is verder uit plz. Welke 2 knopjes? Ik heb nu wel een scherm met 3 kleuren balken (die boot loader ofzo) maar dan vind windows me spv niet op de cadle. Dus hoe kan ik hem dan installen?

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 13:49
EbAyzo schreef op 10 december 2003 @ 15:49:
Dit topic uit nieuwsgierigheid toch weer even bezocht :)

* Ebayzo is happy B)

Blij dat ik me SPV 4 maanden geleden verkocht heb! Ben erg blij met mijn Ericson T310 die ik nu heb! Een stuk simpeler...maar...4 dagen standby tijd...stabiel....licht...klein!

Volgende telefoon wordt waarschijnlijk ook weer gewoon een simpele nokia of ericson ofzo...onstabiele smarthphones!
Nergens last van...

Draait hier al sinds de introductie zonder een centje pijn, en veel plezier...

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:45
DukeN schreef op 11 december 2003 @ 12:53:
[...]

Leg is verder uit plz. Welke 2 knopjes? Ik heb nu wel een scherm met 3 kleuren balken (die boot loader ofzo) maar dan vind windows me spv niet op de cadle. Dus hoe kan ik hem dan installen?
Update programma herkent de telefoon wel als je in het 3 kleurenscherm zit. Bij mij tenminste wel. Ik start het toestel op in de cradle, eerst zegt de computer dat er een onbekende usb aansluiting is, maar zodra de foon in het driekleurenscherm is wordt de boel herkent. Update draaien en klaar

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 16:41
tja, ik wacht wel op de NL versie

Verwijderd

Weet iemand al of de stand by tijd nu echt verlengt is? of zouden ze met die verlengde stand by tijd bedoelen dat dat m.b.v die taskmanager (die wij dus al gebruiken..)? want dan heb ik er dus niet erg veel aan :/

Verwijderd

Ik heb een probleem, ik heb de originele bestanden nodig van de SD kaart die mee geleverd wordt bij de orange SPV... Mijn SPV Start niet meer op omdat ik er een 256 MB kaart in heb maar heb daar die bestanden niet opgezet.. Nu wil mijn telefoon niet meer opstarten zonder die bestanden... heb de helpdesk gebeld maar die wil mij de bestanden niet geven en moet ik naar een orange shop toe gaan..alleen zit die niet hier in almere..

Mijn vraag: Kan iemand mij die originele bestanden toe mailen?
Groot zal het niet zijn...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen... of misschien ander advies heeft..

Thanks!

Email: thadon@clementenpoel.nl

Gadjo

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2003 18:52 ]

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:45:
Weet iemand al of de stand by tijd nu echt verlengt is? of zouden ze met die verlengde stand by tijd bedoelen dat dat m.b.v die taskmanager (die wij dus al gebruiken..)? want dan heb ik er dus niet erg veel aan :/
bij gemiddeld gebruik (en dus niet continu gamen/internetten/etc) gaat de accu merkbaar langer mee. Ik red er nu ruim 2 dagen mee.

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 18:51:
Ik heb een probleem, ik heb de originele bestanden nodig van de SD kaart die mee geleverd wordt bij de orange SPV... Mijn SPV Start niet meer op omdat ik er een 256 MB kaart in heb maar heb daar die bestanden niet opgezet.. Nu wil mijn telefoon niet meer opstarten zonder die bestanden... heb de helpdesk gebeld maar die wil mij de bestanden niet geven en moet ik naar een orange shop toe gaan..alleen zit die niet hier in almere..

Mijn vraag: Kan iemand mij die originele bestanden toe mailen?
Groot zal het niet zijn...

Ik hoop dat iemand mij kan helpen... of misschien ander advies heeft..

Thanks!

Email: thadon@clementenpoel.nl

Gadjo
Een SPV die niet boot door het ontbreken van een SD bestaat niet. Dat is gewoon een brakke SPV; probeer eens een hard reset zoals besproken in de topicstart.

En de software op die SD is © en zo, mogen alleen met de telefoon verspreid worden. Pak zelf je oude SD kaart anders?

Verwijderd

Het punt is nu dat ik die originele kaart kwijt ben....mmm De helpdesk zei dat ik die bestanden nodig had dus vandaar...eigenlijk wil ik geen hard reset doen aangezien er nogal veel data opstaat die niet verloren mag gaan dus als het op een andere manier kan..... maar als het niet anders is...

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:33:
Het punt is nu dat ik die originele kaart kwijt ben....mmm De helpdesk zei dat ik die bestanden nodig had dus vandaar...eigenlijk wil ik geen hard reset doen aangezien er nogal veel data opstaat die niet verloren mag gaan dus als het op een andere manier kan..... maar als het niet anders is...
Helaas zegt de helpdesk zoveel. Een bootflop voor de SPV bestaat simpelweg niet. Als ie niet start (zowiezo wazig) zou ik naar de orange store gaan, kijken wat ze daar voor je kunnen doen. En al die info die er opstaat, heb je die niet gesynced met de PC? En je SD-kaart wordt natuurlijk niet gewist :)

Verwijderd

Nee ik heb helaas niet ge-backupped..... ik ga wel hard resetten dan....als dat de enig mogelijkheid is dan moet het maar !...

Thanks voor je help!

;)

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

is de update nou al uit??? :?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

ja, maar niet NL :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

CT schreef op 11 december 2003 @ 10:08:
Nou om wat tegenlicht te geven. Ik gebruik nogsteeds dagelijks me SPV en hij doet het perfect:
-Ik heb nog nooit een vastloper gehad (zomaar zonder dat ik vage software aan het testen ben).
-Ik heb tot nu toe 1x gehad dat ik me spv aanzetten (van de 1000x dat ik'm al aan/uit gehad heb) en de hele IPSM gereset was.. geen idee tot op vandaag waar dat precies aan gelegen had.
-Ik haal met 1.5rom makkelijk een dag VOL bellen (dus van 8h sogges tot 5h de volgende ochtend ;) als het laat word) En dan ongeveer krijg ik batterij warnings. (Draai ook de hele dag IRC op me spv)
- Afspraken/contacts wordt allemaal relex bijgehouden, makkelijk onderscheid tussen zakelijke en prive nr's enzo en je hebt alles meteen in outlook etc... waar ik mee werk. zelfde geld voor email.

Enige grote nadeel nogsteeds is dat verdomde stof dat ik elke 2/3 weken achter dat display moet weghalen :P maarja. en natuurlijk het missen van bleuthooth :P maar daar hebje al een oplossing voor, dat externe ding, maar is me allemaal toch te duur ;)

Verder mp3/film gedoe is soms ook zwaar relex als je het nodig hebt ;)
Same here, nergens problemen mee :)

En t blijft geweldig om mensen van schok achterover te laten slaan als ze een filmpje zien of mp3 horen over de speaker :)
Ding kan echt een bak met herrie maken :D

Is er nu al nieuws over de NL 1.6?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-08 17:24

philipnorth

Zeg maar Danny

Verwijderd schreef op 11 december 2003 @ 19:59:
Nee ik heb helaas niet ge-backupped..... ik ga wel hard resetten dan....als dat de enig mogelijkheid is dan moet het maar !...

Thanks voor je help!

;)
en als je die bestanden echt wilt hebben kan ik ze wel mailen, heb wel een backupje gemaakt volgens mij :)
Wat was t? spelletje enzo toch? Staat toch niets bijzonders op?

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 07:56
philipnorth schreef op 12 december 2003 @ 08:57:
[...]

Same here, nergens problemen mee :)

En t blijft geweldig om mensen van schok achterover te laten slaan als ze een filmpje zien of mp3 horen over de speaker :)
Ding kan echt een bak met herrie maken :D

Is er nu al nieuws over de NL 1.6?
Herrie maken kan het ding zeker weten.
En nu helemaal sinds ik mp3'tjes naar wav heb geknipt en die als ringtone heb ingesteld :D
Als me vriendin belt hoor je keihard: "Heb je even voor mij, maak....enz (16 sec lang)" kijk sommige hebben dat nummer wel als ringtone maar ze hebben hem nooit echt een gezongen versie :P en dan over het volume nog niet gesproken
edit:

ik heb ook nog special D - come with me(16sec) en 50cent P.I.M.P. (10sec)als wav geript.
Deze kunnen op verzoek online worden gezet maar dat doe ik niet eerder dan dat er ook toe stemming is van een modje

[ Voor 15% gewijzigd door The-Source op 12-12-2003 13:29 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

hmmm ik dnek niet dat je er toestemming voor krijgt

echter mocht je je geroepen voelen om pimp te meelen naar roeligan_at_xs4all.nl dan zou ik dat wel prettig vinden ;)

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Roeligan schreef op 12 december 2003 @ 13:42:
hmmm ik dnek niet dat je er toestemming voor krijgt

echter mocht je je geroepen voelen om pimp te meelen naar roeligan_at_xs4all.nl dan zou ik dat wel prettig vinden ;)
Ik wacht eerst de reactie van een modje af :) want ik ben wel eens eerder (hele poos terug) er de fout mee gemaakt ondanks dat het toen wel verkeerd begrepen was door de mod (des tijds) maar door de bemiddelaar was alles weer goed gekomen :)
[edit]
Voor een helehoop klein (soms wat lange) wav'jes kun je hier kijken: http://ladywing.crosswinds.net/sounds/Wavs/Wavs.html (echt een heleboel :D waar onder de vogeltjesdans bv..)

[ Voor 27% gewijzigd door The-Source op 14-12-2003 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets heel raars met me telefoon.
Opeens stond ie uit, terwijl de accu nog vol was.
Dat is overigens de eerste keer dat dat gebeurd.
Ik kon m weer normaal aan zetten en er leek in eerste instantie niets aan de hand.

Totdat ik een sms wou versturen. Al mijn contacten waren weg en heel veel dingen zijn niet meer te gebruiken. Als ik bijvoorbeeld iets wil veranderen krijg ik de melding:

"De instellingen kunnen niet worden opgeslagen".

Dit krijg ik zelfs als ik de tijd wil aanpassen.
De hele layout van de configuratieschermen enz zijn door de war.

Ik denk dat ik alles moet resetten.
En nu moet ik huilen.

Gelukkig werkt ie weer na een harde reset,
wel vaag hoor. Hierrrr met die NL update.
Mensen al ervaringen met de UK versie en verbeterde uptime?
En werkt voicedialing nu?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 16:00:
Ik heb iets heel raars met me telefoon.
Opeens stond ie uit, terwijl de accu nog vol was.
Dat is overigens de eerste keer dat dat gebeurd.
Ik kon m weer normaal aan zetten en er leek in eerste instantie niets aan de hand.

Totdat ik een sms wou versturen. Al mijn contacten waren weg en heel veel dingen zijn niet meer te gebruiken. Als ik bijvoorbeeld iets wil veranderen krijg ik de melding:

"De instellingen kunnen niet worden opgeslagen".

Dit krijg ik zelfs als ik de tijd wil aanpassen.
De hele layout van de configuratieschermen enz zijn door de war.

Ik denk dat ik alles moet resetten.
En nu moet ik huilen.
Er is maar 1 manier om dat tegen te gaan & dat i back-uppen, iets wat bij windows zowiezo aan te raden is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ging ik me e100 updaten en toen kon ik de orange emailwizard downloaden, tis in het engels. Begrijp niet echt wat je er aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

klopt.. heb em nu ook.. weet er niets van..beetje raar ding 8)7

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de info: bij gsmweb kan je de e200 bestellen icm Orange. Vanaf 2 jaar 40 euro is ie al gratis. 1 jaar 40 euro = 150 euro. Dus veel goedkoper dan in de winkel! http://www.gsmweb.nl/gsmweb/forms/orange/spve200.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent3k
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 21:32
Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 17:53:
Vandaag ging ik me e100 updaten en toen kon ik de orange emailwizard downloaden, tis in het engels. Begrijp niet echt wat je er aan hebt.
't is alleen handig voor noobs die niet de orange smtp outgoing mailserver weten te vinden.

Greetz
Silent

Silent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:57

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op 12 december 2003 @ 18:16:
Voor de info: bij gsmweb kan je de e200 bestellen icm Orange. Vanaf 2 jaar 40 euro is ie al gratis. 1 jaar 40 euro = 150 euro. Dus veel goedkoper dan in de winkel! http://www.gsmweb.nl/gsmweb/forms/orange/spve200.htm
Wow! Dat scheelt dikke euro's.. M'n moeder gaat um bestellen, ff doorgeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een nieuwe spv... wel bij een orangeshop gekocht... dus duurder...

Ik heb om precies te zijn 215,- betaald bij de orangeshop in Nijmegen met een free €40,-... VEEEEL te veel als je kijkt naar gsmweb (215-10... maaaarrrr...

Als je hem bij een orangeshop koopt.. en je print een formulier van www.smartphone-club.nl uit dan ontvang je binnen een paar weken een GRATIS 128mb SD kaartje... (toch €55,- ongeveer)

Vervolgens mag je nog een kado uitzoeken (of €30,- korting)... heb gekozen voor een blautand headset (waarde €99,95) voor €9,95 (ofwel €90,- voordeel).

Daarbij op vertoon van je studentenpas kijg je drie maanden een dubbele belbundel... (ofwel 3 x €40,-= €120,-).

Totale prijs €224,95 ... met een hele hoop voordeel... :*)
Dus denk er ook serieus over na om het bij een orangeshop te kopen (deze acties gelden maar tot einde van deze maand als ik me niet vergis)

Trouwens ga mn oude spv verkopen... hoe ging een harde reset ook al weer?? 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2003 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampen
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 21:56
heb ff een vraagje over mn "Orange SPV"
ik heb hem nu ongv 3maand, en er begint nu wel heeeeeeel veel stof onder dat
scherm te komen.
nu heb ik wel een handleiding gezien om hem open te slopen, maar dan
vervalt de garantie (volgens mij), (er zit namelijk zon kleine klote sticker)

is er nog een andere oplossing voor om hem schoon te maken , zonder dat
de garantie vervalt!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Kampen schreef op 14 december 2003 @ 18:45:
heb ff een vraagje over mn "Orange SPV"
ik heb hem nu ongv 3maand, en er begint nu wel heeeeeeel veel stof onder dat
scherm te komen.
nu heb ik wel een handleiding gezien om hem open te slopen, maar dan
vervalt de garantie (volgens mij), (er zit namelijk zon kleine klote sticker)

is er nog een andere oplossing voor om hem schoon te maken , zonder dat
de garantie vervalt!?
Als er (haast) niet meer mee te werken is, zorg je dat er een SD inzit of je standaard dummy, en ga je ermee naar de winkel, waar je verklaart dat er altijd iets dergelijks in heeft gezeten, en je dus wilt dat het stof onder garantie verwijderd wordt. Naar gelang de vriendelijkheid van de mensen in de orange store wordt deze ingenomen voor garantie, en krijg je of je eigen SPV terug als ie schoon is, óf een refurbished (nieuwstaat), óf een nieuwe (afhankelijk van voorraden enzo). Denk dat je de meeste kans op 't tweede maakt (als je SPV er tenminste nog goed uitziet, dus niet onder de krassen of zo).
Zorg ook dat je de waarschijnljikheidsfactor zo laag mogelijk houdt: met andere woorden: kleed je netjes en gedraag je netjes in die winkel; een zakenman verwachten ze minder snel stof bij dan iemand die zo van de steiger komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 17:44
(jarig!)
Ik heb onderhand flink getest met de 1.6 en ben tot de conclusie gekomen dat het eea flink beter werkt, en heb eindelijk mn keyboard weer kunnen gebruiken voor MSN dit weekend!

Een vraagje : Wat is de exacte URL van de Orange Share portal voor de SPV? de UK versie is lang niet zo goed als die van Orange NL en betalen doe je er ook zeker voor...http://wap.orange.nl/colour/ werkt op de een of andere manier niet...Dus als iemand zn Favorieten wil raadplegen voor me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
LosserNL schreef op 15 december 2003 @ 17:42:
Ik heb onderhand flink getest met de 1.6 en ben tot de conclusie gekomen dat het eea flink beter werkt, en heb eindelijk mn keyboard weer kunnen gebruiken voor MSN dit weekend!

Een vraagje : Wat is de exacte URL van de Orange Share portal voor de SPV? de UK versie is lang niet zo goed als die van Orange NL en betalen doe je er ook zeker voor...http://wap.orange.nl/colour/ werkt op de een of andere manier niet...Dus als iemand zn Favorieten wil raadplegen voor me :)
wsp://wap.orange.nl/colour/ (je browser maakt van http:// automagisch wsp:// )
edit:

Na de orange splash screen komt je op de volgende url: wsp://wap.orange.nl/login/login.cfm?colour=1

[edit2]
Canaria is te langzaam :P

[ Voor 12% gewijzigd door The-Source op 15-12-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

LosserNL schreef op 15 december 2003 @ 17:42:
Bij mij staat er
wsp://wap.orange.nl/colour

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Iemand die weet waar de ( en de ) op de spv zitten? Met het toetsenbord wat je kan kopen kan je ze wel gebruiken in een sms maar ik kan ze maar niet vinden met de gewone toetsen.. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hekje ingedrukt houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een orange spv 2e hands gekocht voor 160 euro maar ik heb een vraagje. zijn er al virussen voor smart phones ontdekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

OMG! Ik heb dus alles geprobeerd, behalve hekje ingedrukt houden. :o :D Dankje! Eindelijk weer :) in smsjes zetten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
(jarig!)
Hmz werkt nu nog steeds niet...raar hoor heb precies de dataverbindingen staan zoals ze op de site van Orange aangegeven staan...pda.tweakers.net enzo werken allemaal wel....heeft iemand de url van weeronline erop staan aangezien dat de enige dienst is die ik flink gebruik, vooral nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Wilde gok, je maakt wel de goede verbinding? Dus verbinding met share, ik weet nl. niet of dat wsp herkend wordt als je verbinding via internet maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Orange Backup gratis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orange Backup gaat van je 2 mb bundel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar blijft die 1.6 nou... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik hoop op de 1.6 Update NL voor kerst :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Laatst online: 17-09 12:10
Volgens mij is Orange dan kerstkado's aan het uitdelen :+
Ik vrees dat we pas na nieuwjaar de update zullen krijgen. Je weet het: nieuwe jaar, nieuwe kansen(, nieuwe updates :+ ) :)

Maar krijgen we dan een CD thuisgestuurd met de updates :?

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
SPee schreef op 16 december 2003 @ 12:45:
Toen ik laatst nog zat te babbelen met de klantenservice wisten ze het zelf nog niet :P
Als ze de service hoog willen houden dan bieden ze hem aan op internet en sturen ze hem op naar iedereen omdat natuurlijk niet iedereen internet heeft thuis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
heb net met iemand van legal en de webmaster zitten bellen (moest wat zaken regelen), en zij hadden eigenlijk ook nog geen idee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
SPee schreef op 16 december 2003 @ 12:45:
Volgens mij is Orange dan kerstkado's aan het uitdelen :+
Ik vrees dat we pas na nieuwjaar de update zullen krijgen. Je weet het: nieuwe jaar, nieuwe kansen(, nieuwe updates :+ ) :)

Als je je abonnement hebt afgesloten met de SPV, dan is dit bekend bij Orange en zullen ze de CD naar je (factuur)adres sturen. Verder heb je de mogelijkheid om de update te downloaden zodra ie beschikbaar is, en kun je de update kosteloos laten doen in een Orange Shop (aanrader: risico is dan voor hun! :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 09:53
Ik heb even een probleempje met het aanmelden bij mijn Email...

Als ik al mijn gegevens heb ingevuld...(Mijn eigen pop3 email van chello EN die van mijn Orange email adres) en ik wil emailen lukt dit niet....

Nadat ik al mijn gegevens heb ingevuld zie ik zeg maar bovenin mijn Postvak in Scherm eerst dit:

AANMELDEN

KIEZEN

VERBINDING MAKEN

AANMELDEN

EN dan mag ik mijn wachtwoord opnieuw invullen...dan doe ik dit en dan herhaalt dit hele proces zich..Ik kan dus mijn email niet ophalen..

Weet iemand waar dit aan ligt??

Ik gebruik V1.5

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Als pop3 stel je je chello popdoos in, als SMTP stel je smtp.orange.nl in. Je zorgt dat de verbinding op POP staat en niet op IMAP. Vul vervolgens je POP (chello) user en pass in, en je kunt mail ophalen van Chello.

Vervolgens kom je tot de conclusie dat mail verzenden niet werkt, en mag je de klantenservice gaan bellen. Die weten niet hoe SMTP werkt, en zullen je doodleuk vertellen dat dit alleen werkt met je orange mailadres en je geen mail kunt regelen van andere adressen. Dan kun je ze gaan verklappen dat je in het dagelijks leven mailservers beheert, en dat dit onzin is, en bovendien dat de situatie tot vorige week wel werkte, en het probleem dus aan hun kant moet liggen, blijkbaar na een verandering in instellingen. Dan word je na een paar dagen teruggebeld door iemand anders van Technical, die tot dezelfde rare conclusie komt 'dat dit niet zo hoort met de SPV', en 'toch zou horen te werken', en na wat testen kom je er achter dat het wel werkt als je eerst je POP mail met de SPV ophaalt van de Orange mailserver ipv je eigen POP server. Je mag dus pas SMTP'en via Orange als je eerst jezelf geidentificeerd hebt via POP. Goed, dat hoort niet vanuit het interne netwerk bij Orange zo te gebeuren (interne ip's zouden trusted moeten zijn), en dan maken ze dus een case aan, en zal die medewerker aan de slag gaan je probleem op te lossen, waar hij je dan zo spoedig mogelijk over terugbelt.

Leuk hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
woei, het is bevestigd :)

het is momenteel niet mogelijk om e-mail te verzenden via de SPV (1, E100 en E200) via smtp.orange.nl indien je een popserver anders dan pop.orange.nl er in hebt staan, of als je logingegevens voor de popserver niet kloppen.

Dat betekent dus dat je geen mail kunt versturen terwijl je mail van je eigen POP server ophaalt.

Reden: herconfiguratie van de SMTP server.

de SMTP server gebruikt normaal gesproken authentificatie op 2 manieren:

1) Authentificatie op basis van IP (als je via GPRS online gaat krijg je een IP uit de Orange reeks; hiermee weet de SMTP server dat jij ook daadwerkelijk Orange klant bent)
2) Authentificatie op basis van Fetch-First: Eerst haal je mail op via POP, vervolgens weet de SMTP server die communiceert met de POP server welke gebruikersnaam aan het IP-adres hangt wat zojuist die POP-transactie deed. Is ie het eens met die gebruikersnaam, zal ie je toestaan mail te gaan sturen.

Op de één of andere manier is de eerste mogelijkheid weggevallen (waarschijnlijk configuratiefout tijdens laatste onderhoud).

Aangezien de server in Denemarken staat, kan het even duren voor het broodnodige beheer gedaan wordt; mij is echter verzekerd dat dit zo spoedig mogelijk gefixed wordt, aangezien ik *vast* niet de enige Orange Europe klant ben die dit probleem heeft ('nogal' wat meer mensen halen mail op van alternatieve popservers ;)).

Hiervoor hoef je dus ook de klantenservice niet te bellen; op het moment dat het gefixed is krijg ik hier bericht over, en zal ik dat hier ook laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Ik ben geïnteresseerd in een Motorola Mpx200, omdat deze hier nog steeds niet te koop is overweeg ik er eentje in de US te kopen. Het nadeel is wel dat ik mogelijk geen nederlandse T9 heb.

Nu heeft dit apparaat ongeveer dezelfde software als de SPV. (2002 versie)
Is het mogelijk een ander woordenboek op een smartphone te zetten, en zijn deze beschikbaar?

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Peewee_Herman schreef op 16 december 2003 @ 21:29:
Ik ben geïnteresseerd in een Motorola Mpx200, omdat deze hier nog steeds niet te koop is overweeg ik er eentje in de US te kopen. Het nadeel is wel dat ik mogelijk geen nederlandse T9 heb.

Is het mogelijk een ander woordenboek op een smartphone te zetten, en zijn deze beschikbaar?
nee, en daarom nee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HunterPro schreef op 16 december 2003 @ 18:31:
het is momenteel niet mogelijk om e-mail te verzenden via de SPV (1, E100 en E200) indien je een popserver anders dan pop.orange.nl er in hebt staan, of als je logingegevens voor de popserver niet kloppen.
Geen flauw idee wat dit inhoudt, maar ik verstuur vanaf het begin mijn mail gewoon via smtp.euronet.nl; die relayt namelijk al jarenlang (sowieso al 7 jaar) mail zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 december 2003 @ 21:57:
[...]

Geen flauw idee wat dit inhoudt, maar ik verstuur vanaf het begin mijn mail gewoon via smtp.euronet.nl; die relayt namelijk al jarenlang (sowieso al 7 jaar) mail zonder problemen.
dit is niet zo gek; moet jij eens kijken door wie het domein orange.nl geregeld wordt. Die heeft dus ook een open relay voor Orange (IP range wordt volgens mij ook uit het Euronet block gepakt). Maar moet jij eens proberen te mailen richting een planet mailadres; bij mij kreeg ik een relaying denied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
HunterPro schreef op 16 december 2003 @ 15:52:
Als pop3 stel je je chello popdoos in, als SMTP stel je smtp.orange.nl in. Je zorgt dat de verbinding op POP staat en niet op IMAP. Vul vervolgens je POP (chello) user en pass in, en je kunt mail ophalen van Chello.

Vervolgens kom je tot de conclusie dat mail verzenden niet werkt, en mag je de klantenservice gaan bellen. Die weten niet hoe SMTP werkt, en zullen je doodleuk vertellen dat dit alleen werkt met je orange mailadres en je geen mail kunt regelen van andere adressen. Dan kun je ze gaan verklappen dat je in het dagelijks leven mailservers beheert, en dat dit onzin is, en bovendien dat de situatie tot vorige week wel werkte, en het probleem dus aan hun kant moet liggen, blijkbaar na een verandering in instellingen. Dan word je na een paar dagen teruggebeld door iemand anders van Technical, die tot dezelfde rare conclusie komt 'dat dit niet zo hoort met de SPV', en 'toch zou horen te werken', en na wat testen kom je er achter dat het wel werkt als je eerst je POP mail met de SPV ophaalt van de Orange mailserver ipv je eigen POP server. Je mag dus pas SMTP'en via Orange als je eerst jezelf geidentificeerd hebt via POP. Goed, dat hoort niet vanuit het interne netwerk bij Orange zo te gebeuren (interne ip's zouden trusted moeten zijn), en dan maken ze dus een case aan, en zal die medewerker aan de slag gaan je probleem op te lossen, waar hij je dan zo spoedig mogelijk over terugbelt.

Leuk hè?
Ik heb net alleen niet vermeld dat ik dus een domeinnaam heb geregged.....

Mijn ouders gebruiken dus gewoon hun chello adres om mee te verzenden en te ontvangen en ik gebruik dus een .info email adres...Hoe dit nu in te stellen?

IK heb gewoon als pop adres ingevuld: mail.XXXXX.info
En dus outgoing: smtp.orange.nl

Hierbij ook de inloggegevens van die pop3 @ domeinaam ingevuld .....

Alles goedd ingevuld lijkt mij?? Maar het hele proces herhaald zich gewoon weer..

Hij kiest...krijgt verbinding..en vervolgens moet ik me password weer invullen..heb ik die ingevuld..krijg ik weer precies hetzelfde..

Wat stel ik nou verkeerd in?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
welk .info adres gaat het om? Heb je daar wel mail via een eigen server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
[quote]HunterPro schreef op 16 december 2003 @ 23:30:
welk .info adres gaat het om? Heb je daar wel mail via een eigen server?[/quote

HOe bedoel je eigen server?

Nee de server is niet van mij :D

Maar ik heb wel mail van dat adres en toegang tot een pop3 mail server .....dit adres toets ik ook in als inkomende mail server....mail.XXXXXXX.info dus....ook de gebruikersnaam en wachtwoord van deze pop3 server vul ik op me SPV in,,,,

Zou er een handige email client zijn die dit oplost? OF heb ik toch echt me gegevens verkeerd ingevuld?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je probeert .info mail te verzenden via de smtp server van orange?
En je logt in op die .info mailserver?

De SMTP server van Orange vraagt dan om authenticatie, omdat je je mail verstuurd via smtp.orange.nl. Daarom gaat het volgens mij mis.
Dat is eigenlijk wat HunterPro ook al zegt.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Misschien een workarround ;)
Zorg dat je bij je popmail dezelfde naam en wachtwoord heb als die bij orange (niet getest maar HEEL misschien werkt het :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 07:50
ik zag staan dat de rom 1.6 update van de spv al te downloaden is voor engelse versie.. is het aan te raden om dat te doen? of kan ik beter op de nl versie wachten..? en op de .uk site zeggen ze "you will lose all of your personal data and settings during this upgrade." wat bedoelen ze daarmee dan? ik bedoel mijn contact personen heb ik in outlook dus heb ik zo weer terug.. maar gaaat het hier dan alleen over je mail en gprs in stellingen ? wil erg graag die update doorvoeren maar ben nog steeds een beetje huiverig..

greetz thaisie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 11:59:
Dus je probeert .info mail te verzenden via de smtp server van orange?
En je logt in op die .info mailserver?

De SMTP server van Orange vraagt dan om authenticatie, omdat je je mail verstuurd via smtp.orange.nl. Daarom gaat het volgens mij mis.
Dat is eigenlijk wat HunterPro ook al zegt.
dat zou moeten kunnen, maar orange heeft het op dit moment zogezegd verkloot. Komt in de toekomst weer. Tot die tijd kun je 80% van je mails succesvol via smtp.euronet.nl versturen (relaying wil daar nog wel 'ns brak zijn heb ik gemerkt :().
klaasbram schreef op 17 december 2003 @ 12:14:
Misschien een workarround ;)
Zorg dat je bij je popmail dezelfde naam en wachtwoord heb als die bij orange (niet getest maar HEEL misschien werkt het :P )
Gaat niet lukken tenzij die SMTP doos daar authenticated SMTP ondersteunt, en je 'aanmelden bij server vereist' oid aanvinkt bij je verzend-opties. Denk dat die kans 0.0 is.

Ik zit er over te denken m'n eigen SMTP om te toveren naar AuthSMTP server, zodat ik lekker met m'n eigen SMTP bak kan gaan mailen :)

[ Voor 32% gewijzigd door HunterPro op 17-12-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
thaisie schreef op 17 december 2003 @ 12:18:
ik zag staan dat de rom 1.6 update van de spv al te downloaden is voor engelse versie.. is het aan te raden om dat te doen? of kan ik beter op de nl versie wachten..? en op de .uk site zeggen ze "[...]
Zie bericht van TheAngel op Pagina 29 B)
En op p 30 staat ook wat erover :)

Dus ik zou wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peewee_Herman schreef op 16 december 2003 @ 21:29:

Ik zag m laatst wel in het belcompany blaadje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 16:57:
[...]

Ik zag m laatst wel in het belcompany blaadje staan.
Klopt, een paar weken geleden stond er al "binnenkort verwacht"!
Alleen is de werkelijkheid helaas anders.
Half januari is mijn abo afgelopen, dus tijd begint te dringen. :|

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Tja, hij had er al moeten zijn, maar door software problemen is het uitgesteld

• Xanion
  • Laatst online: 12-03 21:20
Weet iemand waarom je op de SPV maar zo weinig SHARE-sites hebt tov andere telefoons? Volgens Orange is het omdat de SPV ze niet goed kan weergeven, maar ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat deze daar moeite mee moet hebben.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39
Xanion schreef op 18 december 2003 @ 13:42:
Weet iemand waarom je op de SPV maar zo weinig SHARE-sites hebt tov andere telefoons? Volgens Orange is het omdat de SPV ze niet goed kan weergeven, maar ik kan me toch nauwelijks voorstellen dat deze daar moeite mee moet hebben.
Ik heb er anders genoeg. PDA-pagina's werken btw ook perfect. En dat zijn er zat.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Xanion
Smarron schreef op 18 december 2003 @ 14:43:
[...]
Ik heb er anders genoeg. PDA-pagina's werken btw ook perfect. En dat zijn er zat.
Maar ik bedoelde eigenlijk de pagina's die vallen onder share. ANWB bijv op share is niet zichtbaar voor SPV, net als een boel anderen

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Xanion schreef op 18 december 2003 @ 21:46:
[...]

Maar ik bedoelde eigenlijk de pagina's die vallen onder share. ANWB bijv op share is niet zichtbaar voor SPV, net als een boel anderen
Daar is een applicatie voor; dan kun je I-Mode'n, Live!'en, WAP'pen en Share'n. Zie linkjes in de startpost.

[ Voor 20% gewijzigd door HunterPro op 19-12-2003 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elke dag kijk ik hier.. om weer tot de conclusie te komen dat er nog geen update is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb veel klachten over de spv.. hebk ff nieuw topic over gemaakt

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
als je beter had gelezen had je gezien dat je problemen al lang bekend waren & zoals daar ook al uitgelegd, het valt allemaal wel mee met de problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mol99
  • Laatst online: 13-09 21:34
Hoe krijg ik I-mode op de SPV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
mol99 schreef op 21 december 2003 @ 00:35:
Hoe krijg ik I-mode op de SPV?
als je gewoon even verder kijkt dan je neus lang is en welgeteld 4 posts hierboven kijkt zie je hoe dit mogelijk is...

Hoe lang duurt het uberhaupt wel niet nog met die 1.6 update???

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadBoy18
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-01-2022
Orange gaat nu te ver met hun update service.

nu ben ik die uitegelekte 1.6 aan het updaten.. wel ff applock-patchen. Het is niet meer "leuk" met orange.

offtopic:
Ik kreeg gisteren een nachtmerrie dat mijn toetsel een "self-hard-reset" had, en ik was in de middel van no where. zonder pc of internet, al mijn contacten waren weg. vanmiddag wakker geworden, en jahoor alles was weg. Toeval? 8)7

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadBoy18 schreef op 21 december 2003 @ 22:18:
offtopic:
Ik kreeg gisteren een nachtmerrie dat mijn toetsel een "self-hard-reset" had, en ik was in de middel van no where. zonder pc of internet, al mijn contacten waren weg. vanmiddag wakker geworden, en jahoor alles was weg. Toeval? 8)7
Dromen over je smartphone adventures is niet goed :/ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 02:52:
[...]

Dromen over je smartphone adventures is niet goed :/ :Y)
Ik droom er altijd positief over, dat bijvoorbeeld de nieuwe update uit is & dan word je wakker blijk je nog steeds geen 1.6 te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
HunterPro schreef op 19 december 2003 @ 11:49:
[...]

Daar is een applicatie voor; dan kun je I-Mode'n, Live!'en, WAP'pen en Share'n. Zie linkjes in de startpost.
Misschien kijk ik er helemaal overheen, maar ik zie geen links in de startpost voor deze applicatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op 22 december 2003 @ 11:18:
[...]

Misschien kijk ik er helemaal overheen, maar ik zie geen links in de startpost voor deze applicatie.
nee ik ook niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Die applicatie heet WebWap select. Daarmee kun je kiezen hoe je foontje zich identificeert. (SPV, WEB, WAP, IMODE)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xanion schreef op 22 december 2003 @ 11:18:
[...]

dat is omdat ie pas bekend was ergens in dit topic; zal wel mee genomen worden in starterspost van deeltje 5 ;) (hopelijk MET link naar 1.6 update :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 17-09 22:39
SPee schreef op 22 december 2003 @ 11:55:
Die applicatie heet WebWap select. Daarmee kun je kiezen hoe je foontje zich identificeert. (SPV, WEB, WAP, IMODE)
Heb je er een link naar? Kan ik die toevoegen aan de openingspost. :)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er niet iemand zin om zijn of haar eerste bevindingen van de nieuwe 1.6 romversie op papier te zetten, ook al is het de engelse?

Belangrijkste punten:
- stabiliteit?
- BATTERYLIFE?

Chris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
(jarig!)
Stabiliteit is toegenomen, maar heb soms wel crashes gehad die ik met 1.5 niet had (SMS tikken), batterij gaat gewoon weer 33% langer mee heb ik het idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het blijft wel erg braaf allemaal. Het gaat niet alleen om stabiliteit en battery life, maar hoe zit het met MMS?! Orange verkoopt je een telefoon waarvan ze zeggen dat 'ie MMS-enabled is, maar wat blijkt, zonder 1.6 is voor veel mensen MMS-en onmogelijk. ( Ik weet dat sommige SPV gebruikers geen problemen hebben, maar veel kunnen niet MMS-en en Orange geeft ook zelf aan dat ROM-versie 1.6 nodig is.) Ondertussen kan iedereen met de één of andere lullige Nokia wel lekker GRATIS MMS-en. (tot 1 febr. dan hè...)
Dus bellen met de klantenservice maar weer..."Nee hoor die update is er nog niet, het spijt me meneer..." en wat gaat Orange doen om de klanten die een SPV ( notabene Orange vlaggeschip) hebben tegemoet te komen.....ik denk...helemaal NIX!.....Ik gefrustreerd?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ja inderdaad, je ff lekker maken dat je gratis kan mms-en & dan de update pas vlak voor tijd op de markt brengen :( Ze moeten die aktie dan maar verlengen voor SPV gebruikers ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
MMS _werkt_ met de 1.5 software; iedere klant van orange heeft hetzelfde toestel met dezelfde 1.5 software; dan kan het niet dat 'sommige' mensen wel kunnen MMS'en en anderen niet, dan dat het in het netwerk zit.

Hoe heb ik dit gemerkt? M'n broer heeft een Nokia 6100, en ook Orange. Heb hem op zijn telefoon MMS laten aanvragen met zijn sim. 30 minuten later kon hij MMS'en. Vervolgens mijn sim in zijn telefoon gestoken (MMS was al geactiveerd); resultaat: geen MMS. Zijn sim in mijn telefoon (dus een andere sim in de SPV): MMS werkt.

Conclusie: Orange verprutst iets grandioos op het MMS vlak. Ken je iemand in de buurt die ook Orange heeft en wel kan MMS'en; probeer dan deze test uit die ik hierboven beschrijf, en als het niet werkt, dan kun je ze bellen met een terdege klacht.

Ter info: Met zowel 1.5 als met 1.6 kon ik niet MMS'en. Nadat Orange er aan had zitten sleutelen kon ik met zowel 1.5 als 1.6 MMS'en. Genoeg conclusie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist ja, maar frustraties effe van me afgetypt op naar de klantenservice:

Orange klantenservice
Groningersingel 51
6835EB Arnhem

Betreft: Klacht m.b.t. Orange SPV en MMS

xxxxxxxxx, 20-12-2003

Geachte heer/mevrouw,

Enkele maanden kocht ik een Orange SPV in combinatie met een Orange €40 abonnement. Mijn tweede Orange abonnement, omdat de service en mogelijkheden van Orange mij goed bevallen. Een Orange SPV was mijn keus, omdat het een toestel met veel mogelijkheden is. Eén van de mogelijkheden van dit toestel is MMS. Op het moment dat ik het toestel kocht was MMS nog niet mogelijk, omdat Orange eerst goede afspraken met andere operators wilde maken en MMS zou binnen enkele maanden beschikbaar zijn op het Orange netwerk.
En inderdaad in november kwam er in de landelijke media reclame voor zelfs gratis MMS, bij Orange tot 1 februari. Een mooie aanbieding direct goed van start! Na aanmelding via het telefoonnummer van Orange zou ik moeten kunnen MMS-en. Helaas ik had geen standaard Nokia of Sony-Ericsson gekocht, maar een Orange SPV. Het verzenden van MMS bleek (zo goed als) onmogelijk met mijn toestel. Van de klantenservice vernam ik dat er een fout in de software van de SPV zit en dat MMS pas mogelijk is na een software update en dat deze in november 2003 verwacht werd. Ik moest maar de site van Orange in de gaten houden en daar zou de update t.z.t. vanzelf op verschijnen. Na november komt december en de enige wijziging op de site van Orange was, dat de maand november van de pagina verwijderd werd. Overigens kwam de ROM update 1.6.XXX wel uit voor Duitsland, Denemarken, het Verenigd Koninkrijk, Zwitserland en Frankrijk. De klantenservice verwees mij door naar Microsoft. Dat bedrijf zou maar niet opschieten en daarop moest gewacht worden.
Mijn klacht is dat ik een Orange toestel heb gekocht dat geschikt zou zijn voor MMS, maar dat MMS niet mogelijk is. Andere klanten met een ander toestel kunnen op dit moment gratis gebruik maken van de MMS mogelijkheden van hun toestel. Ik voel mij als consument misleid. Als ik dit voor de aankoop van mijn telefoon geweten had, was mijn toestelkeus wellicht anders geweest. Ik verwacht van Orange dan ook een redelijke oplossing.
Ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm leuke brief.. ben benieuwd naar de reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
Ja, dan kunnen ze nog wel een paar brieven verwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou zeggen copy pasta....paar woordjes veranderen zo'n F*cking kerstpostzegel erop en opsturen.......hebben ze daar ook weer wat te doen! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
Smarron schreef op 22 december 2003 @ 12:49:
[...]
Heb je er een link naar? Kan ik die toevoegen aan de openingspost. :)
Deze kun je er ook nog bijzetten.
http://www.smartphone-club.nl/content.php?id=1867
Maakt je SPV sneller, ik heb het geprobeerd en het werkt echt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als Orange zo veel fouten blijft maken met mms en met de smartphones, die maar half werken en te veel rare bugs hebbe, slaat het natuurlijk nooit aan. Waarom moet alles zo ingewikkeld, moet je de klantenservice bellen om mms te kunnen versturen en ontvangen, dat is toch niet gebruiksvriendelijk? Als ik mijn SPV aan iemand laat zien en ze willen m ff proberen, hebben ze altijd vragen hoe die werkt e.d, dat zegt ook wat.

Als ik bijvoorbeeld mediaplayer wil starten duurt t ongeveer 7 sec voordat er iets gebeurt(heb 2 nummers in me medialijst en veel geheugen vrij, ook zijn alle 8rgrond programma's uit.) Als ik bel naar Orange krijg je vast te horen dat je m moet resetten waardoor er dataverlies optreed. Ik vind dit echt geen degelijk product ofzo, ook doet mms het niet altijd en dan reboot je ff en dan doet ie het weer. Hoe verklaar je dat t de ene keer wel doet en de andere keer niet? lekker slordig allemaal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2003 @ 19:03:
Als Orange zo veel fouten blijft maken met mms en met de smartphones, die maar half werken en te veel rare bugs hebbe, slaat het natuurlijk nooit aan. Waarom moet alles zo ingewikkeld, moet je de klantenservice bellen om mms te kunnen versturen en ontvangen, dat is toch niet gebruiksvriendelijk? Als ik mijn SPV aan iemand laat zien en ze willen m ff proberen, hebben ze altijd vragen hoe die werkt e.d, dat zegt ook wat.
De SPV is niet zomaar een toestel. Dat maakt 'm wat lastiger, en ja, als je tot de }:O nokia }:O bevolking 'mag ik ff een smssie stureuh????/' behoort, dan kan dat soms ff puzzelen zijn.
Als ik bijvoorbeeld mediaplayer wil starten duurt t ongeveer 7 sec voordat er iets gebeurt(heb 2 nummers in me medialijst en veel geheugen vrij, ook zijn alle 8rgrond programma's uit.)
WMP (windows media player) doorzoekt alle mappen op je SD en in je flashrom. Dit kan even duren. Bij mij duurt het c.a. 20 seconden, maar dat vind ik acceptabel gezien dat ik er > 60 WMA's op heb staan.
Als ik bel naar Orange krijg je vast te horen dat je m moet resetten waardoor er dataverlies optreed.
Dit omdat het de simpelste oplossing is. Als het ding op z'n bek gaat, of er teveel in het geheugen zit, moet je 'm rebooten. En dataverlies treedt pas op als je bijvoorbeeld iets open hebt staan; zeg bijvoorbeeld in een 3rd party notepad oid een tekst, en 'm dan (zonder te saven) uitzet. Ik zou verder niet weten wat je zou kunnen verliezen.
Ik vind dit echt geen degelijk product ofzo, ook doet mms het niet altijd en dan reboot je ff en dan doet ie het weer. Hoe verklaar je dat t de ene keer wel doet en de andere keer niet? lekker slordig allemaal hoor.
Het is een nieuw product, wat niet geheel uitontwikkeld is. De software is nog niet geheel bugvrij. Orange wilde deze bult zich niet 2x vallen, en doet daarom een uiterst uitgebreid testtraject voor de 1.6, in tegenstelling tot de eerste introductie van de SPV die enorm gehaast was (en überbrakke software had), en de 1.5 release die jij waarschijnlijk draait is ook niet alles.

Het is heel makkelijk om overal op te :r 'en, maar bedenk af en toe het ook van de andere kant.

Dit is niet mijn eerste telefoon, en ik ben behoorlijk veeleisend. Ik ben ook echt geen makkelijke klant voor Orange. Maar over het toestel of de software zoals ik 'm nu heb, heb ik eigenlijk niets te zeuren. Het toestel doet wat het moet doen, geluid is weliswaar iets rot (die nasty echo die de SPV er opzet), maar qua mogelijkheden vind ik 'm geweldig. Heb ook nog gewoon *geen* 3rd party software er opstaan; alles wat er bijzat ben ik 100% tevreden mee, en meer heb ik feitelijk niet nodig (behalve dan dat ik heel graag een gespreksregistratie zou willen, maar goed).

* HunterPro is wat minder tevreden over het netwerk en de kennis van de Orange desk, maar goed, je kan niet alles hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

AARGH!! SPV E200 Infrarood problemen

ik heb op dit moment even geen tijd... euh.. zin om meer dan 700 berichtjes "even" door te nemen..maar heb er ook op internet niets over teruggevonden

Mijn laptopje (WinXP SP1) vraagt na het herkennen van de telefoon via IR om drivers voor een SmartPhone23452 ..

Nu heb ik internet al :
-5 dagen doorzocht naar IR drivers voor de telefoon,
-Hard Resets uitgevoerd,
-verschillende versies van ActiveSync geprobeerd
-software meerdere malen geprobeerd
-Windows opnieuw geinstalleerd en ge-update

maar aleen via de USB cradle werkt de boel, maar is niet erg mobiel!

iemand een idee waar ik die drivers vandaan moet halen? Orange geeft geen gehoor!!!

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
360Degreez schreef op 22 december 2003 @ 22:25:
AARGH!! SPV E200 Infrarood problemen

ik heb op dit moment even geen tijd... euh.. zin om meer dan 700 berichtjes "even" door te nemen..maar heb er ook op internet niets over teruggevonden

Mijn laptopje (WinXP SP1) vraagt na het herkennen van de telefoon via IR om drivers voor een SmartPhone23452 ..

Nu heb ik internet al :
-5 dagen doorzocht naar IR drivers voor de telefoon,
-Hard Resets uitgevoerd,
-verschillende versies van ActiveSync geprobeerd
-software meerdere malen geprobeerd
-Windows opnieuw geinstalleerd en ge-update

maar aleen via de USB cradle werkt de boel, maar is niet erg mobiel!

iemand een idee waar ik die drivers vandaan moet halen? Orange geeft geen gehoor!!!
Ik weet dat syncen via BT wel goed werkt; ben even voor je aan het rondbrowsen voor IR drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 360Degreez
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 18:14

360Degreez

Typisch weer dit...

You're the best,

ik hoop dat jij wel wat kan vinden, mijn laptop heeft helaas geen bluetooth, en ik zie een dongle (nog) niet zitten, :-)

Het is géén 90's boyband Wout! | Ubuiquiti | Enphase | Homey | Desktops | Tesla MX | Cycling | DTP | Mild gamer

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.