Whehe, le grand fuckup story
Gister gehoord van de klantenservice dat '1.5 niet goed met MMS werkt'. Nou goed, via via van een vriendin een (officiele interne) 1.6 (eigenlijk 1.5.6.5) geregeld. Gisteravond in m'n phone gezet, en dat werkte idd al wat beter. Alleen bleef ik problemen ermee houden (met MMS). Vandaag klantenservice gebeld, en aangeboden om langs de Orange shop te gaan, om te testen of een andere SPV met mijn kaart (en een andere kaart met mijn SPV) iets anders deed.
De beste man had de update naar 1.5.6.5 (pas 2 dagen intern bij Orange beschikbaar) nog niet gedaan; maar goed, zijn kaart in mijn telefoon: werkt. Mijn kaart in zijn telefoon: alles behalve MMS. Conclusie: mijn kaart (het netwerk wat er achter hangt) is niet in orde.
Vervolgens slaat ie aan het bellen, en op een gegeven moment wil ie weten 'hoe ik aan die firmware kom'. Goed, gezegd dat ik die gegevens niet vrijgeef, maar wel dat ik zeker weet dat dit een officiele interne Orange release is. Even later wordt hij teruggebeld en krijg ik het volgende verhaal voorgeschoteld:
'Je hebt geflashed met een 1.6 die voor Orange intern is, en daarom wat VPN dingen er in heeft zitten. Die werken niet samen met een consumentenkaart (VPN is voor intern gebruik bij Orange, terwijl ik die eigenschappen hiervoor uiteraard niet op mijn SIM heb staan). Tevens is 1.6 niet downgradable naar 1.5. Als je hulp/ondersteuning wilt met deze 1.6 zul je contact moeten laten opnemen met ons door de persoon die je deze firmware gegeven heeft'.
Goed, ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit hele VPN gedoe gelul is; ik kan immers wel de volledige datatransmissie (dus het verzenden van de MMS) op gang zetten; echter bij het allerlaatste bitje 'verzend' oid gaat ie de mist in. En verder de bedreiging dat ik die persoon zich moet laten melden... nou sorry, maar daar beginnen we niet aan

Deze 1.6 doet even veel/weinig als de 1.5; namelijk bellen en vooral niet MMS'en. Voor mij staat al láng vast dat Orange er maar een potje van maakt, en een beetje zich er uitpraat ('op 1.5 werkt MMS niet', en half GoT zit met z'n SPV te MMSen). Gewoon GPRS en internetten hiermee werkt perfect met de 1.6 firmware. Vandaar dat ik dat VPN verhaal een 'beetje' gelul vond.
Overigens, alle vragen/mailtjes/ICQ'tjes van mensen die ik krijg voor deze betreffende software zal ik direct doorsluizen naar een moderator; het is illegaal deze vooralsnog te verspreiden en dit doe ik dus ook beslist niet.
Nu geprobeerd te downgraden naar 1.5; dit lukte idd niet goed; ik knal er wel weer deze 1.6 in (1.5.6.5 dus eigk) en wacht op de final 1.6; hier moet ik wel naar kunnen upgraden.
Update: weer 1.6 er instaan, omdat ik 1.5 niet meer er inkreeg (downgraden lukt dus idd niet zomaar)
[
Voor 15% gewijzigd door
HunterPro op 05-11-2003 16:58
]