https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410
Niet hele scherpe foto's vanaf het Empire Statebuilding, forgive me
foto's resizen graag
[ Voor 34% gewijzigd door Remy op 27-10-2006 09:27 ]
Vanavond ff een paar foto's van de maan gemaakt met mijn nieuwe Sigma 70-300mm Apo lens icm een Pentax ist DL SLR:

Gecropped naar dit formaat, contrast iets verhoogd en sharpened.
Commentaar aub

Specs:
- Camera: Canon EOS 350D
- Sluitertijd: 30 sec
- ISO: 400
[ Voor 4% gewijzigd door lkeijmel op 12-06-2006 23:56 ]
The #&$*, echt mooie foto... zeker een soort telescoop achtige lens (ben niet zo into foto's maken zoals je hoort) Hij is erg scherp! Kun je zoiets ook maken van de sterrenhemel of is dat weer te klein?Neoflip schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 23:33:
Ik geef dit topic maar ff een schopje, aangezien er al een tijd niet meer gepost is jammer genoeg...
Vanavond ff een paar foto's van de maan gemaakt met mijn nieuwe Sigma 70-300mm Apo lens icm een Pentax ist DL SLR:
[afbeelding]
Gecropped naar dit formaat, contrast iets verhoogd en sharpened.
Commentaar aub
[ Voor 19% gewijzigd door kahm-jai op 13-06-2006 00:02 ]
Asus A8N-SLI, Athlon 64 3000+ @ 2,4 GHz, Corsair TwinX 2x512 3200XL 2xWD120GB, Apogee 6800 PCI-E@430/860, Enermax Noisetaker 495, Thermalright XP120, Nec3500, liteonDVD
Dat is nog eens een external flash
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Anoniem: 176120
Ik vind ze erg goedeMiz0r schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:17:
Paar nachtfoto's uit New York. Gemaakt met een EOS 300D met kitlens.
Niet hele scherpe foto's vanaf het Empire Statebuilding, forgive meHet waaide er namelijk ontzettend hard.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben zelf een tijdje geleden nog in NY geweest, wat een mooie stad.
Hoe heet dat Theater waar The Lion King op staat?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 176120 op 15-06-2006 18:48 ]
Bij jouw waaide het... bij mij waaide het en vroor het 18 graden. Desalniettemin was de foto redelijk gelukt.eMiz0r schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 10:17:
Paar nachtfoto's uit New York. Gemaakt met een EOS 300D met kitlens.
Niet hele scherpe foto's vanaf het Empire Statebuilding, forgive meHet waaide er namelijk ontzettend hard.
....

Daarnaast nog een foto vanaf de TV-toren in Shanghai. Deze moest vanachter het glas genomen worden, omdat we niet naar buiten konden.

Grappig dat de foto's de buiten temperatuur enigszins weergeven
[ Voor 6% gewijzigd door BlaTieBla op 16-06-2006 16:29 ]
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Heb je die in groter formaat?
Life is complicated
Mcdeath wil graag die eerste foto voor op zijn desktop....BlaTieBla schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:29:
[...]
Bij jouw waaide het... bij mij waaide het en vroor het 18 graden. Desalniettemin was de foto redelijk gelukt.
[afbeelding]
Daarnaast nog een foto vanaf de TV-toren in Shanghai. Deze moest vanachter het glas genomen worden, omdat we niet naar buiten konden.
[afbeelding]
hele mooie foto, en daarom hulde voor jouw
Welk gedeelte van je hand?lkeijmel schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:55:
zo ook een nachtfoto van mijn hand..
[afbeelding]
Specs:
- Camera: Canon EOS 350D
- Sluitertijd: 30 sec
- ISO: 400
Grappige plaat. Kassen? Snelweg?
Die 1e is bijzonder aardigBlaTieBla schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 16:29:
[...]
Bij jouw waaide het... bij mij waaide het en vroor het 18 graden. Desalniettemin was de foto redelijk gelukt.
[afbeelding]
[afbeelding]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Jah, kan je ergens een full-res foto posten?Mcdeath schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:57:
[...]
Mcdeath wil graag die eerste foto voor op zijn desktop....
hele mooie foto, en daarom hulde voor jouw
leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0
Mijn dank is grooooot!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Tering wat een super gave plaat. Uiteraard is die mooi omdat je de remschijven ziet gloeien en vanwege de afterburner
Tenk Unomad85 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:10:
Nielsracing
Tering wat een super gave plaat. Uiteraard is die mooi omdat je de remschijven ziet gloeien en vanwege de afterburner, maar dat is het niet alleen. De kleuren en het contrast is erg mooi, maar vast niet origineel, wat heb je allemaal in ps gedaan? Ben wel nieuwsgierig, anyway, erg mooie plaat, had misschien iets meer van zijn omgeving willen zien, wat meer interactie met zijn omgeving, maar hij is mooi hoor !
De afterburner was een mazzeltje
Anoniem: 169543
Gafe foto man !!Nielsracing schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 02:15:
Tja....'t is een nachtfoto.....(Le Mans 2006)
[afbeelding]
Zou graag meer foto's van de 24h of Le Mans zien
En hopelijk ga k vlgnd jaar
Het was echt goed donker bij het maken van deze foto's.
# 1: Sluitertijd 15 sec

# 2: Sluitertijd 1 sec

Het doet me gewoon denken aan GTA San Andreas/Vice City, zo als je hier die kleuren ziet..[b][message=26218899,noline]intermusic schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:29[/message
# 2: Sluitertijd 1 sec
Mooie plaat hoor
Anoniem: 36691
Zou het wel lukken met Canon PowerShot S3 IS, die heeft een max sluitings tijd van 15 sec.
Deze heb ik in de vakantie gemaakt. Het vuurwerk was een verrassing, maar maakte het des te leuker.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Yep, dat is precies wat ik bedoel! weet nog niet echt veel vanSiparti schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:04:
Sluitertijd is hetMaar kan met die camera wel hoor.. Rond de 10 seconden zit je al aardig goed. Ik neem aan dat je een foto bedoelt waarbij je de lichten van auto's als strepen over de weg ziet?
Heb vandaag de PowerShot S3 IS, en daarmee ga ik wat experimenteren!
NICEArjan A schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:40:
Leuke foto's hier
Deze heb ik in de vakantie gemaakt. Het vuurwerk was een verrassing, maar maakte het des te leuker.
[afbeelding]

d'Olle Grieze

Uitzicht over Groningen
📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst
Ow LoL das vlakbij waar ik een schaatsbaan exploiteerArjan A schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:40:
Leuke foto's hier
[afbeelding]
In Risoul !
Wicked !! Lac du Ponchartrain is echt mooi in de zomer !
"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"
Las Vegas - The Venetian hotel
EOS 350D met sigma 18-125 DG / 26 mm / F11 / 1 sec / ISO 100
Las Vegas - The Mirage hotel
EOS 350D met sigma 18-125 DG / 34 mm / F 4.5 / 1/15 sec / ISO 800
Twee shots met totaal verschillende waarden. Ik heb veel experimenten gedaan aldaar met een aantal instellingen.
[ Voor 44% gewijzigd door DexterDee op 11-09-2006 13:49 ]
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Exif is je vriend. Als users bewust hun exif-info weghalen, is dat aan hun natuurlijkAnoniem: 36691 schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:11:
Ik zou het erg fijn vinden als iedereen noteert wat de sluitings tijd is, de camera, en verdere info bij het schieten van welk foto.
Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Anoniem: 76468
Ze zijn allleen geen van beide scherp en geen van beide heeft een duidelijke compositie.DexterDee schreef op maandag 11 september 2006 @ 13:43:
[afbeelding]
Las Vegas - The Venetian hotel
EOS 350D met sigma 18-125 DG / 26 mm / F11 / 1 sec / ISO 100
[afbeelding]
Las Vegas - The Mirage hotel
EOS 350D met sigma 18-125 DG / 34 mm / F 4.5 / 1/15 sec / ISO 800
Twee shots met totaal verschillende waarden. Ik heb veel experimenten gedaan aldaar met een aantal instellingen.
Bijv. die hoek die op je eerste foto rechts in beeld steekt. Dat moet je proberen te vermijden.
Voortaan een statief gebruiken en afdrukken met zelfontspanner/draadontspanner of remote.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 76468 op 12-09-2006 16:19 ]
Maar wel erg lekker hoor (zelfs voor een Amsterdammer
This footer is intentionally left blank
Katching!
Kassa voor Ben van Berkel
(ongeauthoriseerde foto's van 'De Zwaan' publicitair gebruiken = dokken)
[ Voor 11% gewijzigd door Ramzzz op 13-09-2006 12:27 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

linkje naar grotere versie
[ Voor 59% gewijzigd door Nomad op 16-09-2006 10:49 ]
Nounou, ho eventjes, rustig aan. Ik vind een poster toch iets teveel van het goede. Ik vind de hoeveelheid ruis echt onacceptabel. Bovendien vind ik de foto weinig spannend, je onderwerp is niet duidelijk, misschien komt dat zelfs wel door het vuurwerk. In plaats van dat je denkt dat het leuk is heeft het misschien zelfs een averechts effect.
Ik vind ook je horizon te hoog liggen. De schuine rand onderin stoort namelijk en de berg bovenin is wel heel erg krap.
[ Voor 7% gewijzigd door Josh op 16-09-2006 12:54 ]
Waarschijnlijk de vensterbank gebruikt als statief gezien de achtertuin?
Anoniem: 128699
ik heb sinds kort Raw geprobeerd op mijn toestel en Wow wat een vooruitgang met nachtfotografie je kun veel beter je kleuren terug halen, zal binnenkort eens wat meer platen gaan schieten aangezien de donkere dagen eraan komen
Mijn idee is dat JPEG alleen minder ruis kán geven dan RAW door der een ruisonderdrukkingsalgoritme over te gooien. Bij RAW doet je cam dat blijkbaar niet. Dat betekent natuurlijk niet dat er een reden is waarom je dat niet zelf zou doen, er bestaan nl. veel ruisonderdrukkingsprogs die vele betere resultaten afleveren dan de ingebouwde algoritmes in je cam. (door het verschil zie je maar weer hoe veel een cam eigenlijk aan een JPEG foto "prutst")xces schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 13:53:
Ja en toch ben ik het daar niet helemaal mee eens. Ik had ook een flink aantal foto's gemaakt met RAW op vakantie onder het mom van daar kan ik dan thuis nog veel instellingen mee verbeteren..., en bemerkte dat er erg veel ruis in zat. Aan de camera en lens had het niet kunnen liggen; 20D met 17-40 F4/L lens...
In elk geval zal je ZELF de keus hebben al dan niet onderdrukking toe te passen, hoeveel en met welke instellingen. Typisch RAW dus: wij doen niks voor je, doe het allemaal zelf, dan kan je het beter doen (maar ook slechter...
T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say
Enige kritiek op mezelf is dat het met een langere exposure en lagere iso waarschijnlijk een mooiere foto was geweest. Het is trouwens niet alleen ruis wat je ziet, er was ook immense rook en smog (zoals gebruikelijk) door het vele vuurwerk en verkeer.
10sec, iso 3200, F/22:, 18mm:

(...)
Anoniem: 175347
toch een paar puntjes van kritiek; een bredere uitsnede had em mooier gemaakt (het gevoel van ruimte mist compleet) en de kleur. opzich best jammer namelijk dat de vuurpijl geel is, dit maakt het alles een beetje saaier.
leuke compositie maar ik vind hem zelf een tikkel overbelicht dus je had denk ik beter een sluitertijd kunnen nemen van 25 of 22 dan had je minder overbelichting gehad.Anoniem: 87842 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:02:
Ik deel ook even wat moois. C&C graag welkom!
[afbeelding]Klik voor full-size
Niet bewerkt, op het correct weergeven van de levels na.
Gemaakt met 'n 350D met een Canon EF 35-105 lens
30 seconden
Diafragma 5.6
55mm
of toch had je beter voor ISO 200 kunnen gaan ipv 400
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 27-12-2006 23:36 ]
Ik vraag me af (bij de full-size, bij de thumbnail is het minder te zien) wat die 2 stippen linksonderin en die ene stip rechtsonderin zijn. Ik kan zo gauw niks bedenken wat dat zou verklaren...Anoniem: 87842 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:02:
30 seconden
Diafragma 5.6
55mm
Anoniem: 87842
Ik vind ze tamelijk vreemd inderdaad. Nog niet eerder opgevallen. Zijn dit misschien dode pixels in mijn sensor?MrNGm schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:44:
[...]
Ik vraag me af (bij de full-size, bij de thumbnail is het minder te zien) wat die 2 stippen linksonderin en die ene stip rechtsonderin zijn. Ik kan zo gauw niks bedenken wat dat zou verklaren...
(kan ze zogauw niet terug vinden in andere foto's?)
ik zie 4 stippen degene die hier boven worden aangegeven en als je rechts onder de boot kijk zie je daar ergens ook een stip op full size scroll je de foto dan meer naar links zie je er ergens weer 1Anoniem: 87842 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:49:
[...]
Ik vind ze tamelijk vreemd inderdaad. Nog niet eerder opgevallen. Zijn dit misschien dode pixels in mijn sensor?
(kan ze zogauw niet terug vinden in andere foto's?)
http://img4.picsplace.to/img.php?file=img4/27/groot.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 28-12-2006 00:18 ]
Deze zijn niet altijd stuk? Als ik nu een foto maak zie ik ze niet... Heel erg vreemd...
[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 28-12-2006 13:43 ]
Dit 'defect' hoort helaas bij digitale sensoren. Helaas...
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
[ Voor 91% gewijzigd door saturn21 op 02-01-2007 18:27 ]
mooie foto's, uit de losse hand of met statief?Anoniem: 2935 schreef op maandag 01 januari 2007 @ 22:33:
Heb sinds kort een eos 400d en van 't weekend m'n eerste expirimentje gedaan: avondshots bij het transferium. Ik vond ze eerst wel goed gelukt maar hoe langer ik er naar kijk hoe meer over the top ze me lijken.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 14-01-2007 00:56 ]

Helaas had ik de camera niet in RAW staan en de witbalans stond op auto hoewel de verlichting wel deze kleur had. helaas de rechterkant is wat overbelicht dat vind ik wel jammer als ik over een tijd weer foto's kan maken vanaf dezelfde locatie ga ik er meer tijd voor nemen.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 14-01-2007 16:01 ]
Dat is wisselend je zoekt gewoon iets leuks op en vooral iets wat je dus s'avonds op de foto wilt zetten met een lange sluitertijd. Betreft je vraag ik ga meestal met de fiets kun je overal komen en je bent niet echt een obstakel voor de medeweggebruikers.Snowwie schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:26:
Hoe doen jullie het nu met locatie zoeken, meestal mag je buiten de stad (of dorp) niet zomaar langs de weg gaan parkeren. En als je wel doet waar zet je die camera dan neer? Een statief is ook zo'n lomp ding.
Statief hoeft niet noodzakelijk je kan je camera ook ergens opzetten door de zoeker kijken compositie bepalen en de foto maken, stel de foto is onscherp omdat je perongeluk de camera heb bewogen dan kun je hem instellen op zelfontspanner.
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 128699 op 14-01-2007 01:34 ]
Anoniem: 194571
1.

ISO 400
Sluitertijd: 20 sec
Diafragma:F3,5
2.

ISO 400
Sluitertijd: 30 sec
Diafragma: F4
3.

ISO 200
Sluitertijd: 30 sec
Diafragma: F4,5
hey,Anoniem: 87842 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 23:02:
30 seconden
Diafragma 5.6
55mm
Toevallig genomen vanaf de busbrug in uithoorn? over de amstel? rechts oude dorp?
Toevallig want ik woon zelf in mijdrecht en werk daar in de kroeg!
Voor de rest is het denk ik mooier om de kerk aan de andere kant er op te zetten voor de rest mooie foto alleen jammer van de wat overbelichte lampen!
Gr.Maurice
The Centrifuge Camera & Micrograph Stories & Imaginarium of Tears
M'n Dimage G600 heeft een maximale sluitertijd van 15 seconden, voor in de stedelijke omgeving is dit wel te doen. Helaas in landerijen is het niet voldoende, mits er een heldere maan is. Zelfontsluiter is gelukkig een optie die wel aanwezig is. Binnenkort maar eens een leuk plekkie opzoeken.Anoniem: 128699 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 01:30:
[...]
Dat is wisselend je zoekt gewoon iets leuks op en vooral iets wat je dus s'avonds op de foto wilt zetten met een lange sluitertijd. Betreft je vraag ik ga meestal met de fiets kun je overal komen en je bent niet echt een obstakel voor de medeweggebruikers.
Statief hoeft niet noodzakelijk je kan je camera ook ergens opzetten door de zoeker kijken compositie bepalen en de foto maken, stel de foto is onscherp omdat je perongeluk de camera heb bewogen dan kun je hem instellen op zelfontspanner.
als je wil dat we je een advies geven is het het wel handig als er de exif data bij de foto's worden gepost ik kan zo niet oordelen wat beter kan, voor de rest mooie foto'sAnoniem: 153621 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:58:
als 'amateur'sta ik open voor correcties en adviezen dus hier zijn mijn bijdragen: Dit
is gemaakt met een kleine digitale 3 jaar oude handheld Nikon Coolpix
camera en dit met een van m'n betere camera's de Nikon D200.
Zeker bij de D200 loont het om 's nachts je diafragma flink te knijpen, op die manier krijg je mooie stervormige diafragma's, waardoor (hinderlijke) lichten soms zelfs veranderen in mooie objecten.Anoniem: 153621 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 17:58:
als 'amateur'sta ik open voor correcties en adviezen dus hier zijn mijn bijdragen: Dit
is gemaakt met een kleine digitale 3 jaar oude handheld Nikon Coolpix
camera en dit met een van m'n betere camera's de Nikon D200.
edit: ExTreMe25: EXIF ís toch niet nodig, je kan toch ook hints geven in de geest van: langere sluitertijd, groter diafragma oid?
[ Voor 8% gewijzigd door Henk op 24-01-2007 15:12 ]
Hangt dat niet meer af van het gebruikte objectief en de vorm van het daarin aanwezige diafragma?RedXraD schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:11:
[...]
Zeker bij de D200 loont het om 's nachts je diafragma flink te knijpen, op die manier krijg je mooie stervormige diafragma's, waardoor (hinderlijke) lichten soms zelfs veranderen in mooie objecte

EOS 350D
Sigma 18-125, 3,5-5,6
ISO 400
0.6 sec, f/3,5
Waar? Op mijn scherm zie ik ze niet nl.nomad85 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:52:
[...]
mooie foto met wel heel irritante flares. Die moet je echt even weghalen.
Op een ander (tft) scherm zie ik ze wel idd...
Zo goed en zo kwaad al het ging proberen weg te halen (met Healing Brush)
Dag later, na halve finale WK voetbal:

[ Voor 80% gewijzigd door Postman81 op 25-01-2007 13:21 ]
mooie foto met wel heel irritante flares. Die moet je echt even weghalen.DPC-Postman schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:42:
Florence @ night (29-06-06):
[afbeelding]
EOS 350D
Sigma 18-125, 3,5-5,6
ISO 400
0.6 sec, f/3,5
Tenzij je het over de lantaarn-palen hebt zie ik geen flaresnomad85 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:52:
[...]
mooie foto met wel heel irritante flares. Die moet je echt even weghalen.
Die heb ik dus (proberen) weg te halen. Alhoewel ik ze eerst op mijn CRT scherm ook niet zag hoor.RedXraD schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:47:
[...]
Tenzij je het over de lantaarn-palen hebt zie ik geen flares
Ah, ik werk inderdaad ook op een CRT, maar LCD ernaast voor dat soort situaties...DPC-Postman schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:17:
[...]
Die heb ik dus (proberen) weg te halen. Alhoewel ik ze eerst op mijn CRT scherm ook niet zag hoor.
leuk. Je had wellicht iets meer je diafragma mogen knijpen zodat je wat minder overstraling krijgt.DPC-Postman schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:42:
[afbeelding]
EOS 350D
Sigma 18-125, 3,5-5,6
ISO 400
0.6 sec, f/3,5
schoolvoorbeeld van een plaat waarbij je beter flitssynchronisatie op het tweede gordijn kunt gebruiken (maar nou staat mij iets bij dat de 350D dat niet ondersteunt?). Je idee van vooruit bewegen wordt daardoor versterkt. Dat is nu niet het geval. Sterker nog, het lijkt bijna alsof ze achteruit bewegen.Dag later, na halve finale WK voetbal:
[afbeelding]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Anoniem: 194571
http://www.mauricehamming.nl/nachtpics/
Beetje late reactie, maar goed. Rechts bovenin zie je in het zwarte gedeelte hele duidelijke vlekken. Misschien op een crt niet, maar hier viel het me meteen op en ik ben normaal niet zo'n pixelneuker. Deze vlekken vallen bij mij echt goed op. Het wegmoffelen van deze vlekken mag dus wel wat netter volgende keerRedXraD schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:47:
[...]
Tenzij je het over de lantaarn-palen hebt zie ik geen flares
Anoniem: 64212
Dit is een van de eerste resultaten savonds:

Opzich ben ik best tevreden, echter kan de focussing beter, dwz: Op bovenstaadne foto is de rechteronderhoek scherp, terwijl ik meer de focus in het midden wil hebben.
De volgende instellingen heb ik gebruikt bij deze foto:
- Dynamisch veldfocus (is "enkel veld" , beter?) met AutoFocus
- Stand Shutter Priority, ISO 400, 2,5 sec. Daarnast is de foto genomen vanaf statief.
Tips zijn altijd welkom!
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 64212 op 02-02-2007 21:06 ]
"Beter" is nogal een relatief begrip. Met een niet-vast AF-punt kan je makkelijker een point and shoot fotootje maken zonder te hoeven nadenken, maar als je wat meer controle wil hebben is een zelfgekozen AF-punt een stuk handiger.Anoniem: 64212 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 21:01:
- Dynamisch veldfocus (is "enkel veld" , beter?) met AutoFocus
Rare instelling? Ik zou 'm op A zetten en dan je diafragma op f/8 of f/11 ofzo gooien (voor grote scherptediepte en mooie lichtpuntjes) en dan gewoon je cam lekker zelf een sluitertijd laten verzinnen. In plaats van andersom.- Stand Shutter Priority, ISO 400, 2,5 sec. Daarnast is de foto genomen vanaf statief.
Daar ben ik van de zomer geweest, aan de overkant van het kanaal.DPC-Postman schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:42:
[afbeelding]
EOS 350D
Sigma 18-125, 3,5-5,6
ISO 400
0.6 sec, f/3,5
[...]
Waar? Op mijn scherm zie ik ze niet nl.
edit:
Op een ander (tft) scherm zie ik ze wel idd...
Zo goed en zo kwaad al het ging proberen weg te halen (met Healing Brush)
Dag later, na halve finale WK voetbal:
[afbeelding]
Mooie foto
1. Alanya@night:

2. Maan:

3. Straat:

4. Straat 2:

5. Nachtlucht (met veel flares weet het

6. Vuurwerk@disney:

7. Vuurwerk@disney 2:

8. Space Mountain @ night:

9. Disney towers@night:

10. Verlichte disney shop:

[ Voor 34% gewijzigd door Neofloppy op 02-02-2007 23:23 ]
Anoniem: 112352
Foto 6 en 7 zijn ook mooi, het vuurwerk geeft iets sprookjesachtigs aan het kasteel.
[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 112352 op 02-02-2007 23:28 ]
TnxAnoniem: 112352 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:07:
Neoflip: mooie foto'sVooral de bewegende lucht op de laatste foto vind ik wel wat hebben.
Inderdaad, that's the spot. Ik ga hem later nog eens proberen en dan zonder die overbelichtte foto's. Welke kroeg werk je? Er zitten er een aantal.Macsylver schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 16:12:
[...]
hey,
Toevallig genomen vanaf de busbrug in uithoorn? over de amstel? rechts oude dorp?
Toevallig want ik woon zelf in mijdrecht en werk daar in de kroeg!
Voor de rest is het denk ik mooier om de kerk aan de andere kant er op te zetten voor de rest mooie foto alleen jammer van de wat overbelichte lampen!
Gr.Maurice
Ik zal dan ook kijken of ik de Thamerkerk (die bedoel jij) erop kan zetten. Moet vast wat moois kunnen worden.
Grappig, een tweakert, heel dicht bij.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 87842 op 03-02-2007 00:23 ]
Hmm zou kunnen, misschien toen op 17 nov. 2005 met die sneeuwgekteSnowwie schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 23:49:
Heb ik die huizen op foto 4 niet ergens een keer eerder gezien, maar dan met een berg sneeuw in die straat? Ook een nachtfoto?

Life is complicated
Dit topic is gesloten.