Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[CM/WC] Dubbele lianli75 casemod

Pagina: 1
Acties:
  • 745 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Lian Li pc 75 kast werd iets te klein en het systeem wat erin zat iets te traag. Ik vond echter geen grotere kast met hetzelfde design en heb toen maar besloten om een identieke kast erbij te kopen en deze op elkaar te bevestigen.

van een kast het dak verzaagt en van de ander de bodem en dat netjes afgewerkt met alu hoekprofielen. Beide kasten zijn op elkaar gebout....Geheel tegen alle verwachtingen in is het geheel nog behoorlijk stabiel ondankt het gewicht van bijna 45 kilo. Meeslepen naar een lan party kan dan ook niet meer... :)Onder zit een AMD 2400+ systeem wat ik als multimedia pc gebruik en boven een P4 2.8 als game pc. Beide zijn aangesloten op hetzelfde waterkoelingssysteem van Aquacomputer met twee Eiheim pompen, twee waterreservoirs aan de voorkant met verlichting, 1 120 mm radiator halverwege net boven de voeding en de ander 3 x 120 mm zit aan het dak vastgebout. Temperaturen van beide processoren liggen idle onder de 30 graden......stressed net erover. Als beide systemen draaien gaat die temperatuur nog een graadje omhoog.

Om alle 16 fans regelbaar te houden zijn er 6 fan bays bevestigt aan de rechterkant van de kast. Dat was de enigste plek waar ik nog ruimte over had.
Uiteraard is het hele gebeuren opgeleukt met een zestal neon tubes in rood en blauw.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/reuver100/pics/image9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/reuver100/pics/image3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/reuver100/pics/image17.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/reuver100/pics/image8.jpg

Meer pics en gedetaileerde specs zijn te vinden op mijn site......Wilde niet teveel pics hier posten.

http://home.zonnet.nl/reuver100/pages/pics.html

Er moeten nog een aantal dingen gedaan worden: die witte combodrive moet nog gespoten worden en die lcd display wil nog niet helemaal werken zoals ik dat wil.

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-11 07:42
Gast, dat ziet er echt vet uit!

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Verwijderd

Wow dat ziet echt goed uit _/-\o_ ! heb trouwens 1 vraagje hoeveel kost verzendkoste voor een chipset blokje bij die duitse winkel? wil namelijk ook zo'n ding past mooi bij me WC collectie

• Nimrod|IA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Maaruh waarom was dat 2400+ systeempje te traag. Die p4 2800 is toch niet zoveel sneller ofwel????
Ziet er wel GAAF uit zeg

>Systeemspecs<

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 06:43

Andso

Tabby SCORE!!!

W00t jij bent mijn grote broer van me Twin Lian Li! Zelfde wc spullen etc top!

Het is wel erg groot! gelukkig is de mijne nog wel te vervoeren

Helaas is die van mij nog steeds niet af door eigenlijk teveel problemen maar dat komt wel goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.gsiclubholland.nl/andso/mod/mod_andso49.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsiclubholland.nl/andso/mod/mod_andso50.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gsiclubholland.nl/andso/mod/mod_andso51.jpg

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ik tel 24 draaiknoppen, waar dienen die allemaal voor? behalve de 16 fans dan natuurlijk

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
Aquacomputer rekent boven de 200 euro geen verzendkosten....

Of je moet het net zoals ik heb gedaan 480 km (vanf amsterdam) naar Gleichen rijden en dan weer vol gas over de autobahn 480 km terug........Moet je der Stefan wel even bellen vooraf, dan zet ie de koffie klaar.

@ andso: jij was inderdaad een van de inspiratiebronnen maar ik kon heel goedkoop een 75 krijgen....toen heb ik dat maar aangepakt.

die fanbays zijn gewoon W-force of vantec nexus dingen helemaal kaal gestript...drie boven en drie beneden vond ik wel esthetisch verantwoord...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 21:40 ]

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 12:19

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik heb zelf 1 PC-75 en die vind ik al vrij groot, maar dit is echt super _/-\o_

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 22:42
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 21:24:
Mijn Lian Li pc 75 kast werd iets te klein en het systeem wat erin zat iets te traag.
Te klein 8)7 , ik heb zelf een pc70 gehad en vond dat ding echt groot . Maar ik moet zeggen dat het leuk gedaan is. Waarom heb je trouwens 2 pompen, kan 1 pomp het water soms niet hoog genoeg opvoeren.

Je mag wel oppassen dat Bin Laden hem niet in de smiezen krijgt, voor je het weet ligt er een Boeing op je dak.

[ Voor 14% gewijzigd door mlevd op 19-10-2003 23:24 ]

Verwijderd

echt een super mod
maar hoe heb je de twee kasten aan elkaar gefixed
of zitten ze toevallig los ???

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Ik denk dat ze los zitten... Hoe wil je ze AAN elkaar transporteren :P
Ik zal binnenkort ook ff weer wat plaatjes fixxen van mijn PC-70
Heb toevallig ook Aquacool set erbij 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Scyth op 19-10-2003 21:49 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wow!!! echt gaaf, zon "big"tower :) ik zou zelf geprobeerd hebben ze naast elkaar te maken, als dat mooi zou zijn en qua aansluitingen zou lukken, maar ook dit is een toch wel erg speciaal systeem(en) _/-\o_

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

AAHRGH EEN FLATGEBOUW!!!!!

Oh, is dat een pc? :p wat een enorrum hoog ding man! Maar wel lache hoor, 2 pc's 1 WC.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-11 08:19

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Volgens mij is dat ding vanaf de grond nog hoger als de PC61 die vanaf volgende week op mijn buro staat 8)7 Ik denk trouwens wel dat je uit moet kijken, een toren van meer dan een meter hoog lijkt mij wel gevoelig voor lompe mensen die hem omstoten.. :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:41
Mooi gedaan. Alleen niet erg practisch IMHO. Het enigste voordeel lijkt me de gedeelde WC (hoewel je toch alles dubbel hebt zoals pompen, reservoirs, radiatoren enz.)
Wel mooi afgewerkt op een paar draadjes na en een orgineel ID.
DoD Cerberus schreef op 19 oktober 2003 @ 21:34:
ik tel 24 draaiknoppen, waar dienen die allemaal voor? behalve de 16 fans dan natuurlijk
Sommige worden nie gebruikt volgens mij

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/reuver100/pics/image23tn.jpg
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 21:40:
echt een super mod
maar hoe heb je de twee kasten aan elkaar gefixed
of zitten ze toevallig los ???
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 21:24:
maar besloten om een identieke kast erbij te kopen en deze op elkaar te bevestigen.

van een kast het dak verzaagt en van de ander de bodem en dat netjes afgewerkt met alu hoekprofielen.

[ Voor 30% gewijzigd door My-life op 19-10-2003 23:31 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-11 21:32

Turkish

zhé germans

Hij is wel bruut, wat een ruimte en wat een hoeveelheid fans!! weet je nog wel welk knopje voor welke fan is dan? Hoeveel herrie maken 16 fans @ ?? Volt? Die waterkoeling stuff is echt waanzinnig...
Dus dit is wat ze noemen een volledig multitasking systeem ;)
offtopic:
Ik zou er een paar flinke muurankers om hem bestendig te maken voor aanrakingen van onhandige en onbekwame personen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• mlevd
  • Laatst online: 11-02 22:42
Waarom heb je je videokaarten eigenlijk in je WC-koeling opgenomen, ik vindt zelf altijd dat juist die fannetjes de meest irritante herrie maken.

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Echt masterlijk heel mooi!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

2 vraagjes.
Waarom moesten deze 2 samen in 1 kast? HEt zijn toch nog steeds 2 PC`s? Waarom dani n1 kast?
En de 2e, kan je eens uitleggen hoe je dat hebt gedaan met die 'fan bays'?? Welke dingen moet ik waar kopen daarvoor en vooral, hoe heb je al die ronde gaten voor de knoppen zo netjes in je kast gekregen?

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 20:22

jotheman

Was like that when I got here!

Ik begrijp niet helemaal wat hier nou zo geweldig aan is. Ik heb meer respect voor mensen die een geheel eigen kast bouwen of een kast totaal verbouwen. Dit zijn toch eigenlijk gewoon 2 losse computers inelkaargezet, nix zelf aangepast, maar klaar gekocht, en toen die 2 kasten bovenop elkaar gemaakt. Wel grappig met niet echt spectaculair of schokkend als je 't mij vraagt.
Wel grappig tho.

I see dead pixels...

Verwijderd

Andso schreef op 19 October 2003 @ 21:34:
W00t jij bent mijn grote broer van me Twin Lian Li! Zelfde wc spullen etc top!

Het is wel erg groot! gelukkig is de mijne nog wel te vervoeren

Helaas is die van mij nog steeds niet af door eigenlijk teveel problemen maar dat komt wel goed.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
jij hebt die bovenste zelf gemaakt?

Verwijderd

dat glas voor dat reserviour is ook wel vet 8)

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

leuke mod, maar ik zie het nut eigenlijk niet :?
nu heb je van 2 kasten die nog wel te vervoeren waren 1 kast gemaakt die niet meer te vervoeren is :?
enne... waarom op elkaar en niet naast elkaar?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wissel nogal geregeld van videokaart, dus om dat dan op te nemen in het waterkoelingscircuit is niet echt handig.

Die fanbays zijn dus Vantec dingen waarvan ik alleen de pcb en de knoppen heb gebruikt....Het ding is bevestigd met alu hoekprofielen, die ronde gaten zijn gemaakt met een cilinderboor....dure dingen die ik gelukkig kon lenen bij een autobedrijf. En het geheel werk je af met mooie boutjes, et voila........

het principe:

pomp 1 - cpu - radiator 1 - reservoir2 - pomp 2 - chipset - cpu - radiator 2 - reservoir 1- pomp 1

De kasten naast elkaar was geen pan vond ik......En is helemaal niet praktisch. je kan nu tenminste overal makkelijk bij.........Verplaatsen is wat moeilijk nu. woon op een zolderkamer met een hele steille trap....maar goed: sinds wanneer moet casemodden praktisch zijn?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 09:11 ]

• Sluuut
  • Laatst online: 25-11 15:07
Leuke mod hoor maar ik begrijp iets niet, je AMD XP 2400+ als multimedia systeem, terwijl je P4 als gamesysteem gebruikt? Ligt het aan mij of zouden de meeste dit andersom doen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Eijkb
  • Laatst online: 28-11 11:38

Eijkb

Zo.

Dus je hebt twee systemen (alleen watercooling gedeeld) in twee kasten aan elkaar gebout? Echt handig is anders lijkt me. Of mis ik hier een cruciaal punt waarom dit nodig was? Zit er wel erg vet ( :9~ ) uit, en het oog wil natuurlijk ook wat :+

.

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe je dat ding gevuld hebt. Ik heb zelf ook een AC resevoir in de top van mijn chieftec maar vind het vullen nou niet echt makkelijk gaan... jij al helemaal niet met 2 frontside resevoiren.

Verwijderd

Ik vindt 2 pc's opelkaar Btje groot..

ik vindt die andere die er onder gepost is een betere oplossing :>

maar vooralsnog
mijn complimenten

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 11:13 ]

Verwijderd

Sluuut schreef op 20 October 2003 @ 09:10:
Leuke mod hoor maar ik begrijp iets niet, je AMD XP 2400+ als multimedia systeem, terwijl je P4 als gamesysteem gebruikt? Ligt het aan mij of zouden de meeste dit andersom doen?
ja ik zou dit idd ook andersom doen.
waarom?????????je P4 voor games

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 09:07:
Ik wissel nogal geregeld van videokaart, dus om dat dan op te nemen in het waterkoelingscircuit is niet echt handig.

Die fanbays zijn dus Vantec dingen waarvan ik alleen de pcb en de knoppen heb gebruikt....Het ding is bevestigd met alu hoekprofielen, die ronde gaten zijn gemaakt met een cilinderboor....dure dingen die ik gelukkig kon lenen bij een autobedrijf. En het geheel werk je af met mooie boutjes, et voila........

het principe:

pomp 1 - cpu - radiator 1 - reservoir2 - pomp 2 - chipset - cpu - radiator 2 - reservoir 1- pomp 1

De kasten naast elkaar was geen pan vond ik......En is helemaal niet praktisch. je kan nu tenminste overal makkelijk bij.........Verplaatsen is wat moeilijk nu. woon op een zolderkamer met een hele steille trap....maar goed: sinds wanneer moet casemodden praktisch zijn?
Dus je hebt 3 van die dingen gekocht? Die zijn 26 euro per stuk zeg. Dan heb je dus bijna 80 euro daar voor betaald?? Wow heej. Met schakelaartjes ben je minder dan 10 euro kwijt :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

• PilatuS
  • Niet online
ziet er allemaal erg goed uit ! :)

Verwijderd

Ja groot hè, haha, maar het ziet er wel ontzettend mooi uit, good work.

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Ziet er goed uit. :) Alleen ik zou nog wel een paar plaatjes van de voorkant willen zien.
Van die lcd. En die knoppies aan de zijkant wil ik ook wel graag zien. Kun je dat niet ff fixen TS? :P

Verwijderd

Topicstarter
Close up van die knoppies staat op me site.....maar goed:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/reuver100/pics/image5.jpg

om even op xlerator terug te komen: ik werk bij een distributeur van computeronderdelen dus (godzijdank) kost het mij allemaal wat minder :)

• Guillome
  • Niet online

Guillome

test

Wat een mazzel hebbie dan, ook dat je die cilinderboor kon lenen. Damn

Verwijderd

hmm heel mooi uit gezaagt of geboort. alleen ik zie nog klein beetje braampjes had wel ietsje beter afgewerkt mogen zijn. maar verder ziet het heel stoer en strax uit.

• Andso
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-10 06:43

Andso

Tabby SCORE!!!

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 07:55:
[...]

jij hebt die bovenste zelf gemaakt?
Ja het was een PC60 die heb ik ingekort tot de helft ongeveer.

Verwijderd

knoppen zien er erg leuk uit de rest is imo toch vrij simpel

Verwijderd

W00h, erg nice, nog eentje ernaast en je hebt de twin towers.. :+

Niet erg nuttig, maar erg leuk gemaakt, hoe hoog issie nu?

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 19:47

Garrett

Watercooler

Hoe hoog is 1 kast, zonder voetjes?
Ik zit eraan te denken ook zo'n kast te halen maar dan moet ik weten of ie in m'n bureau past :+
Laat maar, al gevonden via Alternate site: BxHxD 210 x 640 x 595 mm

[ Voor 28% gewijzigd door Garrett op 21-10-2003 11:18 . Reden: beter zoeken voortaan Garrett :+ ]

I love watercooling

Verwijderd

Dan heb ik dus gelijk antwoord op mijn vraag.. :P twee keer 64 cm plus nog iets voor de voetjes.. ;) das dusse.... 1 meter 30 ofzo.. :)

Verwijderd

Andso schreef op 20 oktober 2003 @ 19:13:
[...]

Ja het was een PC60 die heb ik ingekort tot de helft ongeveer.
mooi gedaan, als je ze zou kunnen kopen dan kon je er een mooie hdd kast van maken.. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 15:54:
[...]

mooi gedaan, als je ze zou kunnen kopen dan kon je er een mooie hdd kast van maken.. :)
Dat kan hij nu ook wel hoor.. :+

• t!mP
  • Laatst online: 23-11 07:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Hij ziet er ten eerste wreed uit ;d
Ook je 'fancontrolers' zien er stoer uit, alleen als je nu snachts iets wilt downloaden en je wilt stilte. Dan moet je dus eerst aan 16 (24) knoppen gaan lopen draaien ? Is het niet handiger om ze in groepen te sturen ?;d

• Mad.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Mad.

Wee lassie

Dit is wel een van de vetste casemods die ik ooit heb gezien.
Leuk systeempje als je niet kan kiezen tussen een Pentium en AMD

Respect

:: Paddle shift gearboxes are like sticking your dick in a milking machine, much more efficient but not as much fun.::

Verwijderd

Topicstarter
alle knoppen om die fans aan te sturen staan normaal gesproken uit....Dat water legt een behoorlijke afstand af en gaat door twee radiatoren heen......feitelijk koelt t passief al behoorlijk goed...en de twee pompen hoor je niet, dus eigenlijk is het een redelijk stil systeem.

Als je alle fans volledig aanzet dan heb je dus wel een stofzuiger naast je.

Even snel internetten doen we trouwens via een shuttle barebone dingetje....Schattig klein als je dat naast deze tower zet. :)

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Beetje wazig modje.. Jammer dat je het ding inmiddelsniet meer kunt vervoeren, ik denk dat je zeker bekijks zou trekken op Lan's. Maar als je twee proc's wil in een pc.. koop dan een dual? Is nog wat 1337er als je het mij vraagt...

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Verwijderd

X-G schreef op 25 October 2003 @ 09:37:
Beetje wazig modje.. Jammer dat je het ding inmiddelsniet meer kunt vervoeren, ik denk dat je zeker bekijks zou trekken op Lan's. Maar als je twee proc's wil in een pc.. koop dan een dual? Is nog wat 1337er als je het mij vraagt...
Hij heeft gewoon twee systemen, hij wil niet twee proc's. Ten tweede is dit ook nog iets origineler.. ;)
Pagina: 1