[BOINC] Overleg DPC & SETI.NL update

Pagina: 1
Acties:

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Gisteravond (18/10) is er weer een overleg geweest tussen de crew's van DPC en SETI@NL aangaande het BOINC project. Zoals iedereen binnen DPC SETI@home weet heeft dit onderwerp nogal wat "gespreksstof" geleverd binnen de teams en leden.

Aanwezig vanavond:

Voor DPC: ./Proxy, MarkB, Chaos, [eNeRGy], RedVox
Voor SETI@NL: Frederik, X_Files, TheFons

Het idee:

Een aantal leden wil graag een gezamelijk nederlands team in het BOINC project. Het doel hier van om als 1 groot nederlands team naar de buitenwereld op te treden. Belangrijk hier is dat DPC niet haar identiteit verliest. Dit is het uitgangspunt geweest van alle gespreken. Sommige leden hebben gelijk gemeld dat ze zouden vertrekken als het zover zou komen. Persoonlijk vind ik het jammer dat die gelijk zo fel hebben gereageerd, al moet ik zeggen dat ik het wel begrijp.

Afwegingen DPC crew:

Een belangrijke vraag was: Bereiken we er iets mee ? En zo ja, wat ?
Verder was heel duidelijk dat wat er ook zou gebeuren, DPC moest DPC blijven. Er mocht geen "identiteitsverlies" zijn. Belangrijk in het eindoordeel was vooral de "peiling" onder de leden. Hier telden alle leden mee, actief of niet (meer) actief in SETI@home. Daar wel bij vermeld dat de stem van de actieve leden zwaarder mee telde. Een van de hulpmiddelen was de poll die gehouden is. Nadeel was dat lang niet de stem van iedereen daarin gehoord is. Om dat gemis wat op te vullen zijn er (gevraagd en ongevraagd) veel "chat's" en "mail's " uitgewisseld. Deze zijn absoluut belangrijk geweest in het eindoordeel. Verder is er natuurlijk veel overleg geweest binnen de crew.

Motivatie:

Na een aantal "ronden" van overleg, waarin beide crew's overwegend positief waren omtrent de technische uitvoering, bleef bij de crew van DPC twijfel bestaan. Niet over het technische gedeelte, ook zeker niet over de sfeer met SETI@NL, maar puur over het "mischien" verliezen van het vertrouwde DPC gevoel. Ook een behoorlijk aantal leden was bang voor verlies van identiteit. Naar mate het gesprek verder kwam werd dit gevoel zeker niet weggenomen, en mischien zelfs wel vergroot. We denken ook dat een aantal mensen bang waren om als DPC SETI@home de band met GoT te verliezen, of dat die in ieder geval minder zou worden. Daarmee zou dus ook de band met de andere projecten van DPC op zijn minst verzwakken. Dit was iets wat we absoluut niet willen.

Conclusie:

Alles samengevat vinden wij als crew geen solide basis om in een gezamelijk team met SETI@NL (en eventueel andere) te stappen. Ondanks dat een behoorlijk aantal leden dit graag zou zien, zijn wij van mening dat dit een behoorlijke deling van DPC leden zou geven, en dat is wel het laatste wat we willen. We willen wel benadrukken dat deze conclusie niets te maken heeft met de SETI@NL crew, de sfeer tijdens ieder overleg is zeer goed geweest.

Voor niets geweest ?

Sommige zullen denken: Een hoop verspilde tijd. Dat vinden wij zeker niet. Om te beginnen zijn er weer nieuwe en vernieuwde contacten met de crew van SETI@NL. Dit kan in de toekomst altijd gunstig zijn. Verder is afgesproken om info over het BOINC project uit te wisselen om elkaar bij problemen te kunnen ondersteunen. Als laatste hebben we besproken of er de mogelijkheid bestaat om samen een neutrale website te maken om het BOINC project aan de nederlandse DC vrienden uit te leggen, beide teams zouden dan daar worden voorgesteld en vanaf daar kan dan de potentiele DC'er naar een team "jumpen". Dit word nog nader bekeken.

Ik hoop dat het voor iedereen duidelijk is, en ook naar tevredenheid uitgelegd is hier. Mochten er vragen zijn kunnen jullie ons altijd aanspreken over het onderwerp.. :)

Verwijderd

zeer netjes en zeer zorgvuldig gedaan

sjappoooo voor de betrokken peeps

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 15:44 ]

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Uitstekende post RedVox en bedankt voor de update. :)

Ik denk dat het nut van 'Het Orgaan' of 'De crew' bij deze al bewezen is (voor zover dat nog nodig was). Naar buiten toe optreden als vertegenwoordigers van de tientallen/honderden/duizenden DPC'ers en hun belangen behartigen.

Het versterken dan wel vernieuwen van de banden met S@NL kan ook alleen maar positief uitpakken. Kennis is veel waard en als je het kan delen is het dubbel zoveel waard.

Rest mij nog om alle toekomstige Astropulsers veel plezier te wensen onder de DPC vlag en dat we S@NL maar 'a run for their money' mogen geven!

Ook de crew van S@NL bedankt voor het openstaan van elkaars ideen. Chapeau! _/-\o_
* Mobster wordt helemaal warm van binnen van dit soort berichten! O+

[ Voor 5% gewijzigd door Mobster op 18-10-2003 15:48 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

Adm.Spock

Duik-Aap

Duidelijke zaak lijkt mij.

Gezamenlijk een neutale site over hoe en wat met Boinc, en verder gewoon de eigen identiteit behouden.

Wat zeker positief is, is dat er nu iig beide crews goed contact hebben met elkaar. Dit kan alleen maar positief zijn.

Verwijderd

Mobster schreef op 18 October 2003 @ 15:47:
Uitstekende post RedVox en bedankt voor de update. :)

Ik denk dat het nut van 'Het Orgaan' of 'De crew' bij deze al bewezen is (voor zover dat nog nodig was). Naar buiten toe optreden als vertegenwoordigers van de tientallen/honderden/duizenden DPC'ers en hun belangen behartigen.

Het versterken dan wel vernieuwen van de banden met S@NL kan ook alleen maar positief uitpakken. Kennis is veel waard en als je het kan delen is het dubbel zoveel waard.

Rest mij nog om alle toekomstige Astropulsers veel plezier te wensen onder de DPC vlag en dat we S@NL maar 'a run for their money' mogen geven!

Ook de crew van S@NL bedankt voor het openstaan van elkaars ideen. Chapeau! _/-\o_
* Mobster wordt helemaal warm van binnen van dit soort berichten! O+
kwijl kwijl drup drup (heheh Mobster is wel erg lief de laatste paar weken)

/me slapt Mobster gewoon om het gevoel niet kwijt te raken, en skat ik hou ook van jouw ;)

• DSmarty
  • Niet online
Titel fixed :)

Verwijderd

pietje precies

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Topicstarter
Je bent een geweldig :P

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:50:
[...]

kwijl kwijl drup drup (heheh Mobster is wel erg lief de laatste paar weken)

* Mobster slapt Mobster gewoon om het gevoel niet kwijt te raken, en skat ik hou ook van jouw ;)
* Mobster geeft Mo-Bees een knuffel terug.
En nu weer ontopic :( :P

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

Mobster schreef op 18 October 2003 @ 17:53:
[...]
* Mobster geeft Mo-Bees een knuffel terug.
En nu weer ontopic :( :P
ja baas :*)

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
PROFFESIONEEL HOOR. _/-\o_ .

niks op aan te merken.

Nou DPC leden, assimileren om de grootste te worden.

Succes.

• Idsme
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-08-2025
:)
Heel goed geregeld, vooral het contact houden kan aan het begin van BOINC veel voordelen opleveren! ;)

Verwijderd

Maar wat waren nou al die onoverkomelijke problemen :?

Samen crunchen onder BOINC@Netherlands (Seti@NL + DPC) of zoiets en de stats splitsen zodat iedereen de stats kan bekijken op hun vertrouwde plaats en natuurlijk moet DPC gewoon te vinden zijn @ Berkeley. Wat is er nou allemaal zo moeilijk, of denk ik te simpel?

Verwijderd

Goed verhaal RedVox, daar is over nagedacht Afbeeldingslocatie: http://forum.seti-nl.org/images/smilies/duimpie.gif

Enerzijds vind ik het jammer, terwijl ik aan de andere kant wel enigzins opgelucht ben. Iedereen in ieder geval bedankt voor zijn / haar inzet, en inderdaad...voor niets is het nooit ;)

AMDLover: indien je de discussie gemist hebt ---> hier en hier zijn de aanknopingspunten ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 08:57 ]

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

toch maar niet dus.. kan ik me wel in vinden :) enthousiasme aan het begin werd van mijn kant ook steeds minder, just a feeling zeg maar.. maar een iets minder uitgebreid maar toch bestaand samenwerkingsverband is ook zeker niet onbelangrijk! lekker apart crunchen en samen site bouwen :P

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Er was binnen de DPC een groep dagelijks flushers die aangaven de samenwerking niet te willen en zelfs te stoppen/op te stappen als de plannen doorgingen. Daar in tegen kwamen er te weinig signalen dat er een grote meerderheid.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Verwijderd

./Proxy schreef op 20 October 2003 @ 09:12 één of ander kladje en drukte te snel op <versturen>:
Er was binnen de DPC een groep dagelijks flushers die aangaven de smanewerking niet te willen en zelfs te stoppen/op te stappen als de plannen doorgingen. Daar in tegen kwamen er te weinig signalen dat er een grote meerderheid.
/me geeft ./Proxy maar 's een stevige kop koffie ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 October 2003 @ 10:58:
[...]

/me geeft ./Proxy maar 's een stevige kop koffie ;)
en dan geef ik 'm het woordje "was" :P

Maar goed, ik was in het begin dus heel erg enthousiast (zoals ook in dat ene topic te merken is), maar na een aantal argumenten gehoord te hebben begon dat wat te minderen, en op een gegeven moment had ik zoiets van "Als DPC moeten we ook gewoon hoog kunnen scoren, we zijn niet voor nix het #1 DC team (of iig #2 :P)!"

• InGaP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2024
Mooi verwoord RedVox!

Jammer dat het niks geworden is, maar het is niet anders.
Ik denk dat we wel veel gewonnen hebben door verbeterde contacten tussen DPC en S@NL!

Two guidelines to be successful: 1) Don't tell everything you know.

Pagina: 1