[BOINC] Samenwerking S@NL en DPC?

Pagina: 1
Acties:
  • 285 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04 09:29
Beste buitenaardse koeien,

Iedereen kent wel het SETI project. Voor veel mensen is SETI hun eerste contact met Distributed Computing geweest. Ikzelf ben bijvoorbeeld door een artikel in de Kijk ermee in aanraking gekomen.

SETI

SETI is een van de langst lopende DC projecten, en DPC doet daar natuurlijk aan mee. Echter zijn we niet de enige nederlanders bij dit project. Sterker nhog, we zijn niet eens het grootste nederlandse team!
Het grootste nederlandse team is namelijk SETI@Netherlands (kortweg: S@NL).
Eigenlijk is het jammer dat DPC, het grootste nederlandse team bij veel projecten, niet het grootste team is bij SETI. Daarom is er in het verleden al vaak genoeg geoppert om op één of andere manier de nederlanders te verenigen. Alleen zo kunnen we laten zien hoe sterk Nederland is!
Natuurlijk wil niemand zijn team opgeven, en er zijn veel inactieve users die niet eens hun client meer aan een ander team kunnen toewijzen.

BOINC

Maar SETI is bijna afgelopen, en gaat binnenkort verder als BOINC (Berkeley Open Infrastructure for Network Computing). Dit betekent een nieuwe start, nieuwe projecten, nieuwe deelnemers en natuurlijk: nieuwe teams.

Dit is dus het perfecte moment om nog eens te kijken naar een eventuele join. Dit werd dan ook geopperd op GoT en op het forum bij S@NL.
Omdat er zoveel positieve reacties kwamen hebben enkele crewleden van S@NL en enkele crewleden van DPC elkaar opgezocht om hier verder over te praten.

Het eerste gesprek

Bij het eerste gesprek werd als snel duidelijk dat S@NL en DPC erg verschillen:
  • S@NL is een officiële organisatie, DPC is officieel helemaal niets :P
  • S@NL doet maar 1 project, DPC doet RC5, OGR, SETI, ECC2, G@H, F@H, etc, etc...
  • S@NL en DPC hebben hun eigen server, website, stats, forum, cultuur, etc, etc...
  • vast nog meer... :)
Hierdoor werd het al snel duidelijk dat er sowieso geen sprake kon zijn van een fusie/join/merge. Samenwerking is echter niet onmogelijk, er waren genoeg suggesties hoe we dan toch kunnen samenwerken binnen BOINC.

De opzet
  • S@NL richt een team op
  • Er komt een gezamelijke website met een duidelijke uitleg over hoe alles werkt
  • Er komen 2 subteams: S@NL en DPC
  • Mensen joinen 1 van de 2 subteams
  • S@NL en DPC bouwen allebei hun eigen stats
  • Nederland scoort hoog (hopen we ;) )
  • En misschien wel het belangrijkste: de teams houden hun eigen identiteit
Door deze opzet zal het eventueel mogelijk zijn om later nog meer nederlandse teams binnen het collectief op te nemen.

Deze opzet wordt op dit moment ondersteund door de crews en statsbouwers van S@NL en DPC. Nu is natuurlijk de vraag, wat vinden de leden er zelf van?
Daarom organiseren we een poll die tot 15 oktober zal duren. Daarna zullen we (de beide crews) de gegevens analyseren en daarop een beslissing nemen of de samenwerking wel f niet door zal gaan.

De poll kan je hier vinden.

Toevoeging

Naar aanleiding van deze thread nog wat meer tekst:
Nog even duidelijk: we willen weten wat jullie vinden! Er is nog niets besloten! (Dat zal pas rond 15 oktober gebeuren).

De reden dat S@NL het team zal oprichten is simpel: iemand moet het doen. Beide crews zullen echter de benodigde wachtwoorden e.d. krijgen (anders kan je bij SETI geen stats maken, en ik vermoed dat die bij BOINC ook zo zal zijn). De reden waarom ik het overlaat aan S@NL zij dit als enigste project hebben. Misschien geen hele sterke reden maar ik vond het niet echt een punt om daar een discussie over te beginnen tijdens het eerste overleg. Dat S@NL een officiële organisatie is heeft daar verder niets mee van doen.

Over de naam is nog niets besloten, dat mogen jullie zelf verzinnen/bepalen. Mits alles doorgaat natuurlijk. Echter als iedereen bang is om DPC niet meer als naam terug te vinden in de stats dan lijkt het me het meest voor de hand liggend om voor een naam te kiezen waar 'Dutch Power Cows' of 'DPC' in voorkomt.

Wij worden geen lid of subteam van S@NL. S@NL wordt geen lid van DPC. Wij gaan samen in een overkoepelend orgaan dat we beiden zullen beheren. Dus geen SETI@NL Holding zoals ik hier al langs heb zien komen.

We gaan er op dit moment vanuit dat de statsfunctionaliteit m.b.t. verhuizen van team hetzelfde is als bij SETI-1. Dus als je van team switcht je ook al je punten meeneemt. Dit zou betekenen dat als blijkt dat ons 'huwelijk' niet werkt de DPC Crew alsnog een DPC Team opricht en dat iedereen zijn punten meeneemt en we gewoon gescheiden verder zullen gaan.

BOINC beslaat vele projecten, Folding@Home schijnt (ik weet het niet zeker in ieder geval) ook op BOINC te draaien. DPC en S@NL zullen zich in het begin alleen op Astropulse richten. De stats van BOINC zijn per project, een team is dus niet zoals bij D.net meteen voor alle projecten.

Op het forum van S@NL heb ik al meerdere leden gezien die na SETI niet verder willen. Sommige willen liever nuttigere projecten doen zoals kankerbestrijding. Ik hoop dat door een samenwerking tussen de beide teams de overstap naar de andere projecten als gevolg heeft dat ze DPC zullen joinen. Dit werd ook al op hun forum geopperd.

Men hoeft ook niet bang te zijn dat de DPCH ineens volstaat met S@NL mensen, alleen DPC'ers zullen erin voorkomen.

De DPC Crew heeft zich niet vergist in de steun van de "die hard seti freaks binnen DPC". Er was een thread waarin mensen dit idee opperden (ook al was dat niet de bedoeling van de topic starter). Ik zie het als de taak van de crew om hier naar te kijken. Ik heb zelf er kostbare tijd voor vrij gemaakt, dan maar een uurtje minder feesten. Tijdens de gesprekken bleken beide crews het idee wel te zien zitten, mits de leden dit ook vinden.
Natuurlijk houden we er rekening mee dat nooit de volle 100% het idee zal steunen. Voor ons daarom ook de moeilijke taak om de reacties te analyseren, en iedereen zo goed mogelijk te informeren. (En niet meteen uit onze sloffen te schieten bij het eerste commentaar, hè Mark ;) )
Als 50% voor stemt, en 15% tegen. Dan kan ik me goed voorstellen dat ik tegen een samenwerking ben als we de resultaten gaan bespreken met de S@NL crew.

De reden dat deze stemming niet alleen onder de SETI-DPC'ers wordt gehouden is omdat ons team veel breder is, en omdat de impact veel groter kan zijn dan alleen SETI.

Ik heb in deze thread al hele goede, onderbouwde reacties gezien. Ik hoop dat meer mensen zo kunnen reageren. Dit is iets ingrijpends binnen DPC, dus hoe beter we onze meningen ventileren, hoe beter we 15 oktober de mening van "DPC" kunnen uiten.
De poll kan je hier vinden.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL POLL

(zo duidelijk genoeg?) :P

[ Voor 39% gewijzigd door [eNeRGy] op 06-10-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022

Fear-factoR

catmonkey

Het betekent dus dat @nl en DPC gezamenlijk onder een naam verder zouden gaan, en dat de DPC niet meer in de wereldwijde stats terug te zien zal zijn. (???)
Natuurlijk zien we onszelf wel in onze eigen stats, maar daar ziet de rest van de wereld niets meer van.
Willen we niet juist als DPC bij alle projecten onder de eigen naam uitkomen, en zo groter proberen te worden? Ik denk dat het werven van nieuwe leden er niet makkelijker op zal worden?
Vooralsnog stem ik tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik vind het idee op zich wel aardig gevonden, ik ga er eens over nadenken ...

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Tja, we willen toch als DPC op de eerste plek staan, en niet als nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 10:28
toch vrees ik dat er een te grote S@NL stempel op een dergelijk team komt, we zijn de KLM niet :P

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58243

André schreef op 05 October 2003 @ 01:05:
Tja, we willen toch als DPC op de eerste plek staan, en niet als nederland.
Ik sluit me hier bij aan. Ik wil geen onderdeel worden van S@NL. Maar als zij willen mogen ze best een onderdeel van DPC worden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kauwgomballen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 19:54
Mij lijkt het een heel goed idee. Als we afzonderlijk niet op nummer 1 kunnen komen, waarom dan niet samenwerken? We zijn tenslotte allemaal Nederlanders (of flushen allemaal voor een Nederlands team :D). Ik vind dan ook dat we min of meer samen moeten gaan, en de gekozen oplossing met subteams is een goed plan. Wij als Nederlanders kunnen dan hoog scoren met SETI, en je hebt toch je eigen afzonderlijke ranking met eigen stats en eigen community... wat wil je nog meer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

count me out..... ik ben en blijf DPC'er en seti@nl'er zoals ik als topic opener al heb gezegt .

Sorrie maar als dit doorgaat ga ik wel solo verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

De korte tijd dat ik bij DE DPC ben, is lang genoeg om mij een echte DPC'er te zijn gaan voelen. Ik kom ook nog wel eens op het forum van S@NL kijken maar ik heb er niets mee :(

Dus als DPC'er in hart en nieren stem ik tegen

Als dit doorgaat dan zal ik zeer spijtig vinden maar het is niet anders dan ben ik weg! Mijn mening is dat de DPC net als bij zoveel projecten onder hun eigen naam zo hoog mogelijk moet komen te staan en niet onder de naam van S@NL of een subteam daarvan. :'(

help :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-07 23:38

msentinelb

Arghhhhh!

mij lijkt het een goede idee. nederland to the top

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

S@NL richt een team op
Waarom staat er zo specifiek dat zij een team oprichten? We richten toch juist samen een team op lijkt me? En ik neem ook aan dat S@NL niet de naam van dat team gaat worden.
Right?

Verder vind ik de negatieve reacties wat overdreven. We staan weliswaar niet met DPC in de teamstats, maar we hebben hier onze eigen stats en er verandert verder helemaal niets.
DPC blijft één geheel en we gaan niet in op in S@NL.
We crunchen enkel onder een gezamelijke naam.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15443

Ik denk dat [eNeRgY] moet aangeven hoe het team gaat heten. Als het door S@NL opgerichte team iets van SETI@NL gaat heten pas ik. Heet het BOINC@Netherlands dan wordt het al een heel ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Funcracker schreef op 05 oktober 2003 @ 13:05:
[...]

Waarom staat er zo specifiek dat zij een team oprichten? We richten toch juist samen een team op lijkt me? En ik neem ook aan dat S@NL niet de naam van dat team gaat worden.
Right?

Verder vind ik de negatieve reacties wat overdreven. We staan weliswaar niet met DPC in de teamstats, maar we hebben hier onze eigen stats en er verandert verder helemaal niets.
hoe je het ook went of keert, 1 van de 2 teams zal het overkoepelende team moeten oprichten. Aangezien Seti@nl een wat officielere status heeft dan DPC lijkt het me niet onlogisch zij het team oprichten.

De naam gaat wel belangrijk worden denk ik.
code:
1
2
3
                       Seti@nl Holding
                              / \
                       seti@nl   dpc

is een constructie waar ik niet vrolijk van word.

Ik ben er zelf nog niet uit, wat nu beter is. Nederland op 1 is wel leuk natuurlijk, maar het is toch jammer als we DPC niet meer in de officiele stats op Berkeley terug zouden zien.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:44
ik vind het een goed idee. 2 teams in een klein kikkerlandje als het onze is net iets teveel van het goede. Zo kun je nooit tegen de grotere buitenlandse teams aan. Zeker niet in een project als dit dat meer media aandacht krijgt dan welk DC project dan ook.

Het valt me eingelijk op dat in het eerste toppic zo enorm veel positieve reacties komen en nu opeens veel negatieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07 10:28
Emmeau schreef op 05 October 2003 @ 13:11: Aangezien Seti@nl een wat officielere status heeft dan DPC lijkt het me niet onlogisch zij het team oprichten.
Ik zie het verband niet tussen die twee zaken, is voor mij dan ook geen argument om wel of niet onder een naam te gaan werken :)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

Dutchman! schreef op 05 oktober 2003 @ 13:23:
[...]

Ik zie het verband niet tussen die twee zaken, is voor mij dan ook geen argument om wel of niet onder een naam te gaan werken :)
Precies, dat bedoel ik :)Wie het doet maakt me niet uit. De naam die we krijgen is veel interessanter.

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

ik denk dat de crew zich vergist in de steun van de die hard seti freaks binnen DPC

uit betrouwbare bron weet ik dat die waarschijnlijk niks voelen voor deze samenwerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Funcracker schreef op 05 October 2003 @ 13:05:
[...]

Right?

tja zo zie jij het ... ik wil gewoon niets met seti@nl doen ..
sweetdude schreef op 05 October 2003 @ 13:17:
ik vind het een goed idee. 2 teams in een klein kikkerlandje als het onze is net iets teveel van het goede. Zo kun je nooit tegen de grotere buitenlandse teams aan. Zeker niet in een project als dit dat meer media aandacht krijgt dan welk DC project dan ook.

Het valt me eingelijk op dat in het eerste toppic zo enorm veel positieve reacties komen en nu opeens veel negatieve.
nou ik ben vanaf de eerste seconde tegen .. en blijf dat ook.. ik graas voor DPC en voor DPC alleen .

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 63996 op 05-10-2003 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ssssssssssstt

i rest my case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

Ik snap niet waarom we onze huid zo goedkoop verkopen.
@nl ziet ons alleen maar als een mooie toevoeging aan hun team, als een soort van subteam... De vergelijking van Dutchman is nog niet eens zo gek.
We zijn zelf het grootste DC team terwereld, dus kunnen we toch ook op eigen kracht een vuist maken.
Zoals het de laaste maanden bij DPC@SETI gaat is geweldig, we staan misschien niet bovenaan maar dat doet niets af aan onze prestatie.
sweetdude schreef op 05 October 2003 @ 13:17:
Waarom zijn 2 teams te veel van het goede?
Er zijn nog wel meer NL seti teams hoor, die een behoorlijke power herbergen.
o.a. Unimatrix Meibok Medume Liquid, SetiGate@Earth, Twisted Hardware, De Duiventil, hcc, University of Twente enz.
Dat is dus gewoon een kwestie van goed geïnformeerd zijn, en het juiste moment afwachten.

[ Voor 50% gewijzigd door Fear-factoR op 05-10-2003 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Laatst online: 19-07 23:38

msentinelb

Arghhhhh!

als we een goede naam kiezen zoals [DPC] Seti@NL dan behouden we toch allebij onze identiteit??? niet dan

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Fear Factor, wijze woorden.

Dit doet mij besluiten om inderdaad -tegen- te stemmen. DPC is meer dan alleen SETI.
We moeten gewoon meer aan werving en selectie doen op SETI gebied :).

En inderdaad, als DPC dienen we op alle fronten vertegenwoordigd te zijn.

Merci

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

* Anoniem: 4681 denk zelfs dat als we als DPC ons best zouden doe we elk team met elk DC projekt kunnen verslaan.

waarom dan samen gaan, ik denk meer aan if u can't beat us you join us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

En dan wil ik nog ff wijzen op de landen statistieken die liegen er ook niet om...
Dus als Germany of Ars besluiten om ook zo'n stunt uit te halen, zijn we nog nergens (alleen dat we ons eigen team verpatst hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31972

Tja... een teamnaam als 'SETI@NL & DPC' lijkt me ook niet erg mooi om te zien, maar de samenwerking opzicht lijkt me niet slecht indien de naam van DPC aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Niet online
Als het zo gaat denk ik dat we beter zelfstandig kunnen blijven. We komen zo onder S@NL te staan. We moeten gewoon een nieuw team maken. Bijv. Team Nederland ofzo. En dan stats maken. En dan veel verschillende stats. Dus stats zoals in de openingpost maar ook stats dat je de members van S@NL en DPC door elkaar kan zien.

Zoals het in de openingpost staat lijkt het net of we in S@NL opgaan. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. S@NL maakt niet een nieuw team maar we maken samen een nieuw team! Ik hoop nog steeds dat het door gaat. Maar ik zal het jammer vinden als er mensen door weggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-07 14:01
Idd, het is best dat er samengewerkt gaat worden tussen ons team en dat van S@NL, maar het blijft samenwerken meer niet, want wij als DPC hebben hard gewerkt om zo te worden als we zijn en voorzover ik weet ook met het Seti project. Dat moeten we niet zomaar weggooien. Dan worden we maar geen nummer 1, maar dan houden we wel onze identiteit.

Dus daar moeten hele goeie afspraken over komen.

Kom ook eens op het Division Brabant Forum <BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idsme
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-07 22:15
Ik heb ook tegen gestemd. Ik vind het feit dat DPC veel meer DC doet dan S@NL reden genoeg om apart te blijven bestaan ipv gekunseld in een (1) team. Dat gevoel (gekunseld om toch maar samen te gaan) heerst er bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou mijn beslissing is sinds vanavond definitief, per 1 november stop ik als lid van DPC.. dus ook als setiaddict ..

Ik was een proud dpc'er maar nu niet meer..

En als ik het zo zie denk ik dat er in de toekomst ook geen seti(boinc) @ dpc meer is maar het gewoon onder de vlag van seti@nl gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
Hoezo stop je er dan helemaal mee??Er zijn zat andere projecten waar je wel als gewoon trots DPC member kan meedoen. Waar geen verhalen zijn over fusies maar gewoon gezellig als DPC members onder elkaar bent.

Dat Seti nou ineende allemaal zo moet snapt bijna geen een dpc'er want we hebben nog geen fatsoenlijke poll gezien tot nu, en het staat allemaal zo niet DPC. Maar seti is het enigste project waar we misschien gaan samenwerken. Ik zou zeggen kijk nog eens rustig rond voordat je definitief het hele DPC gebeuren achter je laat, en als je beslist om toch (tijdelijk) weg te gaan kom in ieder geval nog eens langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TPbasMIE schreef op 05 oktober 2003 @ 23:00:
Hoezo stop je er dan helemaal mee??Er zijn zat andere projecten waar je wel als gewoon trots DPC member kan meedoen. Waar geen verhalen zijn over fusies maar gewoon gezellig als DPC members onder elkaar bent.

Dat Seti nou ineende allemaal zo moet snapt bijna geen een dpc'er want we hebben nog geen fatsoenlijke poll gezien tot nu, en het staat allemaal zo niet DPC. Maar seti is het enigste project waar we misschien gaan samenwerken. Ik zou zeggen kijk nog eens rustig rond voordat je definitief het hele DPC gebeuren achter je laat, en als je beslist om toch (tijdelijk) weg te gaan kom in ieder geval nog eens langs.
een poll is er dus wel alleen valt hij niet op.

klik hier voor de poll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker

Funcracker

The LedZ Collective

TPbasMIE schreef op 05 oktober 2003 @ 23:00:

Hum. Wil je aub niet zo hard van stapel lopen als je duidelijk niet alle feiten hebt opgemerkt.

Dat Soulmaster zo reageert heb ik al vaker gezien. Als iemand zo'n houding heeft op een moment dat er enkel een voorstel is gedaan en nog niets concreet is afgesproken dan is argumentatie vaak al reeds verspild.

Verder snap ik niet waarom er nog steeds mensen met het woord "fusie" rondstrooien. Lees eerst alles voor je hier replied. We gaan niet fuseren , we gaan hier "samenwerken". We blijven beide compleet los voortbestaan en de verandering is enkel in de stats op te merken.

Dat er hier mensen tegen zijn is hun goed recht. Deze topic is juist gemaakt om je mening te kunnen ventileren. Hou het aub dus op het dit gekozen pad en "calm down". Ik heb de indruk dat veel mensen opgefokt reageren terwijl dat onnodig is.

[ Voor 4% gewijzigd door Funcracker op 05-10-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TPbasMIE schreef op 05 October 2003 @ 23:00:

neuh er spelen nog een paar andere dingen mee. maar dit is wel 1 van de dingen ..
en daarbij ik heb er gewoon geen zin meer in ..

zijn teveel dingen gebeurt in een te korte periode..

* Anoniem: 63996 gaat andere hobbie zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14176

Tja, wat is nou eigenlijk de hamvraag......

Zou het voortkomen uit de "frustratie" dat we qua output niet meetellen in de, laten we zeggen, top 10 bij Seti (tot op heden) ....wat ons doet besluiten om te "mergen" met het team dat qua output de grootste van Nederland is?

Want op zoek naar meer sfeer of competitie zijn we niet....we zijn al het gezelligste team van Nederland :P en qua competitie hebben we ook niet te klagen...zowel onderling als nationaal / internationaal.

Dus wat voegt het toe...ok, we kunnen meespelen op een hoger niveau, maar de vraag is hoeveel we (voor ons gevoel!) verliezen t.o.v. onze eigen identiteit. Niet zozeer op papier, want op papier zijn er veel dingen te verantwoorden, maar meer in ons hart. Ik heb dit altijd al een gezellige club gevonden, en al worden deze plannen voortgezet zal er wat dat betreft niet zoveel veranderen...maar er blijft bij mij de vraag hangen hoe de algemene "spirit" zal zijn nadien.

Vooralsnog neig ik naar een afwijzing, ik wil mijn deur echter nog niet geheel sluiten. DPC'er blijf ik toch wel, zolang ik in staat ben om mijn kudde te mogen beheren ;)

BTW...ik zeg "mergen" ergens in dit verhaal....de betere lezers onder ons weten wel waar het over gaat O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 14176 op 05-10-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

/me is nog steeds voor samenwerking om NL hoger in de rankings te krijgen :)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdRain
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-04 18:33
De "poll" lijkt me nogal gekleurd (je bent een oen als je het er niet mee eens bent, zo lijkt het wel).
DPC = DPC ... en moet zichzelf blijven (in de woorden van de poll) ... ik voel me Dutch, maar ben geen Nederlander, en dat hoeft ook niet (bij DPC, en eigenlmijk wel bij S@NL).
De grootste willen zijn ... het is een nobel doel, maar het is wel heel erg eenzaam daar aan de top. Gewoon op eigen kracht verder, laten zien wat we als DPC in onze mars hebben en minder sterke, vaak ook minder begeesterde teams voorbij razen ... lijkt me allemaal véél leuker en toffer dan een "strijd" om + of - 1 miljoen wu's in de top 5.

[ Voor 8% gewijzigd door ColdRain op 06-10-2003 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik snap het nog steeds niet.
Door 1 hoofdteam te maken (voor mijn part DPC@NL) met daaronder de subteams voor S@NL en DPC lijkt me een perfecte oplossing.
Het hoofdteam naar de hooste regionen flushen met behoud van de onderlinge strijd tussen DPC en S@NL...

Zoals velen ben ik met SETI (DPC) begonnen en dit initiatief heeft mij juist meer laten twijfelen om terug te keren naar SETI i.p.v. RC5-72.

Just my 2 eurocents.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 19:56
Ook al doe ik zelf niet mee met Seti@home (wel gedaan overigens) heb ik er toch een mening over.
Ik ben tegen. Destijds bij Rc5 toen we nog een klein teampje waren, waren er diverse veel grotere Nederlandse teams maar juist door op eigen kracht door te gaan toont kracht en moed. Waarom een samenwerking? Puur om met de top3 (5?) mee te kunnen draaien? De stats van DPC zullen op de reeds genoemde wijze slechts virtueel zijn.

Laat DPC haar gezicht niet verliezen en blijf zelfstandig doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarcyDarcy schreef op 06 oktober 2003 @ 08:09:
Ook al doe ik zelf niet mee met Seti@home (wel gedaan overigens) heb ik er toch een mening over.
Ik ben tegen. Destijds bij Rc5 toen we nog een klein teampje waren, waren er diverse veel grotere Nederlandse teams maar juist door op eigen kracht door te gaan toont kracht en moed. Waarom een samenwerking? Puur om met de top3 (5?) mee te kunnen draaien? De stats van DPC zullen op de reeds genoemde wijze slechts virtueel zijn.

Laat DPC haar gezicht niet verliezen en blijf zelfstandig doorgaan.
1000% mee eens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Ik begrijp enkele dingen niet. Elke keer wordt vanuit de SETI-communitie geroepen, waarom gaan we niet samen met S@NL. Degene die nu het meest tegen is start er zelfs een draadje over, die overigens alweer gewijzigd is.
Vervolgens gaan enkele mensen van de crew dan daadwerkelijk praten met de S@NLcrew en leggen een plan voor aan jullie van hoe wij het in gedachte hadden maar jullie goedkeuring hiervoor willen.
Dan wordt de crew door sommige mensen in deze thread en op irc toch afgezeken, daar zakt mijn broek pardoes van af.
Bovenstaand is een voorstel aan jullie en dus nog geen vaststaand feit, is de meerderheid tegen dan gaat het niet door zo simpel is dat, is er een kleine meerderheid voor dan moeten de crew bekijken of we het wel door laten gaan. Er wordt hier door sommige personen veels te overdreven gereageerd laten we eerst eens afwachten wat het resultaat van de poll is dan kan je altijd nog overdreven reageren ;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkB schreef op 06 October 2003 @ 09:30:
Ik begrijp enkele dingen niet. Elke keer wordt vanuit de SETI-communitie geroepen, waarom gaan we niet samen met S@NL. Degene die nu het meest tegen is start er zelfs een draadje over, die overigens alweer gewijzigd is.
eeh mark als je niet weet wat ik in mijn orginele topic heb gezegt moet je ook niet reageren met deze opmerking .. Daar maak jij mij onzettend pissig mee.

in mijn orginele topic stond dat de team van DPC die OOIT seti hebben gedaan de maand oktober misschien weer seti willen doen om seti@dpc mooi af te sluiten..

Dat er gasten zijn binnen dpc die mijn topic veranderen omdaar mijn topic helemaal te verknallen door over te gaan op deze totale onzin is dus niet mijn schuld ik heb zelfs DSmarty per email verzocht om mijn eerste posting te verwijderen . dat kon/mocht hij niet dus daarom heb ik de boel maar ge-eddit..

dus ik heb graag een excuses over wat je nu hebt gezegt ik ben nooit en te nimmer een voorstander geweest van een samengaan /fusie / of een samenwerking met Seti@nl en dat zal ik ook nooit en te nimmer worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

voor de duidelijkheid gaat het overkoepelende team een naam krijgen a la 'Team The Netherlands' dus dat is wel neutraal en trekt niet richting één van de twee teams. ;)

daarentegen weet ik zelf nog niet wat ik ga stemmen, was in eerste instantie wel enthousiast maar is iets getemperd nu.. eens kijken hoe deze draad verder gaat en wat de argumenten allemaal zullen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vervolgens gaan enkele mensen van de crew dan daadwerkelijk praten met de S@NLcrew en leggen een plan voor aan jullie van hoe wij het in gedachte hadden maar jullie goedkeuring hiervoor willen.
Dan wordt de crew door sommige mensen in deze thread en op irc toch afgezeken, daar zakt mijn broek pardoes van af.
Heb je bewijzen voor je argumentatie?
Ik geloof er namelijk niks van!
Dit is toch geen ordinair roddelforum! |:(
Dit soort berichten haalt het peil op het forum snel naar beneden.

En ik doe niet mee met S@NL
Dan ga ik wel een andere groep oprichten.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 58243 op 06-10-2003 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz
  • Laatst online: 30-06 22:38

Marcelloz

IT dude with a beard

MD, kap nou eens met rc5, toen kostte het brood nog een kwartje! :p
Serieus : ik ben wel voor. Ooit heb ik ook Seti gedaan en mijn 2 account heb ik uiteindelijk bij DPC geparkeerd: goed voor ruim 5000WU.

Dit verhaal doet me denken aan het hele Air France - KLM verhaal. Wil je groeien en nog hoger komen, dan zal je een alliantie aan moeten gaan ( geen merge dus ) om gezamenlijk hogerop te komen. DPC blijft gewoon bestaan, alleen onder een nieuwe naam ga je het samen hogerop zoeken. Dat heeft zo zijn voor- en nadelen, maar vooral nostalgische en emotionele gevoelens. Zo vind ik het idioot dat DPC (DPC dus) nog steeds draait op OGR-24 (nofi). Maar daar willen mensen wel bovenaan staan! is dat hier niet hetzelfde? Who knows, wellicht kunnen we gezamenlijk voor de #1 spot gaan!

Ik stem dus voor, stilstand is achteruitgang in deze.

Ik ben wel benieuwd naar 1 punt: kan je je punten weer meenemen netzoals bij Seti1 ??

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen_t
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09-2023
Op zich kan ik me wel in de argumenten om voor te stemmen vinden.
Aan de andere kant is DC toch een team-competitie en geen landen-competitie.

DPC en S@NL gaan er nu een landen-competitie van maken waarbij ze allebij hun identiteit opgeven. Immers beiden zijn slechts als subteam van The Dutch SETICows terug te vinden, althans dat mag je hopen want een naam als Team The Netherlands is nog vveel minder-zeggend.
Als DPC-team doe je dan niet meer mee in de team-competitie want je kunt moeilijk tegen andere teams roepen "ja hoor kijk maar naar het subteampje van ..... daar staat DPC ergens".

Vergelijk het met voetbal: in de team-competitie spelen Ajax en Feyenoord (willekeurig gekozen; ik hou niet van voetbal) in Europa onder hun eigen team-naam.
Echter het oranje-team bestaat uit voetballers van o.a. deze 2 clubs, echter zodra ze als oranje-team optreden heeft niemand het meer over Ajax-spelers of Feyenoord-spelers. Dan is het gewoon "Oranje" en dan vervalt die andere identiteit.
(en om daar even op door te denken: als oranje presteren ze aanmerkelijk slechter dan in hun eigen vertrouwde wereldje :'( ........... althans de laatste jaren dan.)

Tegen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkB schreef op 06 oktober 2003 @ 09:30:
Bovenstaand is een voorstel aan jullie en dus nog geen vaststaand feit, is de meerderheid tegen dan gaat het niet door zo simpel is dat, is er een kleine meerderheid voor dan moeten de crew bekijken of we het wel door laten gaan. Er wordt hier door sommige personen veels te overdreven gereageerd laten we eerst eens afwachten wat het resultaat van de poll is dan kan je altijd nog overdreven reageren ;)
MarkB, ik moet nu toch even reargeren omdat ik denk dat het afzeiken op IRC op mijn slaat.
Dat ik op IRC een observatie post en dat misschien niet heel erg tactisch heb gedaan houd niet in dat ik de crew afzeik.
Ik ben naar mijn mening 1 van de weinigen die nog wel eens probeert om achter de gedachtengang en mening van de crew te komen, dat ik het niet altijd eens ben met die mening/gedachtengang en dat dus ook laat merken op IRC wil niet zeggen dat ik de crew afzeik.

over het algemeen ben ik vrij beleeft (misschien 1x tegen Sequence niet, nog maals mijn excusses daarvoor) en heb ik altijd het beste voor met DPC.

Dat ik soms dingen duidelijk wil hebben of aan de kaak stel word dus blijkbaar gezien als zeiken, dat vind ik jammer ik had gehoopt dat de crew het misschien zou zien als een andere kijk op verschillende onderwerpen.

mocht ik op wat voor een manier iemand hebben beledigt dan spijt me dat ik heb dat nooit zo bedoelt.

Ik hoop verder dat er met de komst van projectvertegenwoordigers wat meer duidelijkhied komt in het beleid en de gedachtengang van de crew / orgaan / DPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Zoals ik reeds eerder in dit draadje aangaf ben ik in principe niet tegen een vorm van samenwerking met Seti@NL.
Ik ken ook bij onze collega's verschillende mensen, het is meestal gezellig daar.
Daarnaast ben in DPC-er, en ik vind niet dat wij onze DPC identiteit op mogen (en kunnen) geven, wij doe als DPC per slot bij erg veel projecten mee. Als je echter kijkt bijvoorbeeld bij sommige andere projecten, dan is er in naamgeving ook niet echt een standaard te vinden, bijvoorbeeld bijUD-Grid heten wij "Dutch Power Cows against cancer", bij het ene project is het "DPC",
bij het andere weer voluit "Dutch Power Cows", ik zie het niet echt als probleem om bijvoorbeeld een naam te voeren als "DPC - Seti@NL". De naam en identiteit van beide teams is dan gewaarborgt, het lijkt mij niet de bedoeling om mensen het gevoel te geven dat DPC opgaat als subteam binnen Seti@NL, ook de Seti@NLlers zullen niet als subteam op willen gaan binnen DPC, zij hebben uiteraard ook een eigen identiteit en een zeer mooi resultaat neergezet bij Seti1. Wij doen het wereldwijd als DPC zeer goed en kunnen ons over de verschillende projecten heel goed meten met andere teams als ARS etc. Ook als zelfstandig DPC zullen wij ons goed kunnen handhaven in Boinc denk ik.

Het argument van dat Seti@NL een officiele organisatie is heeft in mijn ogen niet veel toegevoegde waarde als je de samenwerking bekijkt, het is echter misschien een goed idee om ook als DPC een soort vereniging op te richten :?

Het is echter al een tijd bekend dat een heleboel Seti-ers niet echt voorstander zijn, we moeten uiteraard goed oppassen dat we geen Eccp tafrelen hier krijgen en dat er opeens een aantal top-DPC-ers weggaan, dan is het middel erger dan
de kwaal.

Ik vind het een goed initiatief, goed van de crew dat zij dit opgepakt hebben (dan komt er hoe dan ook een eind aan de elke keer weer oplaaiende discussie :) ).

Het is nu aan de deelnemers om zich uit te spreken, wellicht dat de crew nog wat aanvullende gegevens over het hoe en wat kunnen geven, als er een redelijk aantal mensen tegen is lijkt mij dat we het helaas niet moeten doen.

Ik hoop verder dat iedereen zich niet meteen negatief aangesproken voelt als iemand anders een andere mening toegedaan is, en dat we hier een open en constructieve discussie kunnen houden over het hoe en wat verder.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

tijdens het eerste gesprek tussen beide crews (waar ik ook bij was) is besloten de achterban te peilen in hoeverre deze het met een en ander eens is, vandaar deze poll dus ook. door drukte heb ik geen tijd meer gehad om nog te volgen in hoeverre er na de tijd nog contact etc is geweest, maargoed..

ik weet nog wel dat het dus gaat om een overkoepelend orgaan waarbinnen beide teams hun eigen identiteit (forum, site, stats etc) wel behouden. ik moet toegeven dat het echter wel zo is dat DPC op deze manier wel uit de teamstats dreigt te verdwijnen en ik ook nog niet weet in hoeverre ik dat zelf wel leuk vind..

en ff voor de duidelijkheid, laten we op dit moment ons niet druk gaan maken over een uiteindelijke naam; of dat nou TTN, DPC-S@NL of Dutch SETICows is maakt nix uit voor wat betreft de meningvorming, die naam zullen we in een later stadium dan wel bedenken, dat komt dan wel goed! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

* Mobster geeft MarkB een paar van zijn Winnie de Poeh bretels.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkB
  • Niet online
Iedereen mag mijn voorgaande posts negeren. Mijn excuses gaan uit naar iedereen die zich gekwetst voelt oftewel aangesproken. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkB schreef op 06 oktober 2003 @ 11:13:
Iedereen mag mijn voorgaande posts negeren. Mijn excuses gaan uit naar iedereen die zich gekwetst voelt oftewel aangesproken. Dit is nooit mijn bedoeling geweest.
MarkB

was ook niet mijn bedoeling, zand erover

en mijn excusses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-07 17:08
ja voor deze naam 'SETI@NL & DPC' doe ik het wel
ik wil NL wel hoog in de wereld lijst zien!!

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

jeroen_t schreef op 06 October 2003 @ 10:12:
Op zich kan ik me wel in de argumenten om voor te stemmen vinden.
Aan de andere kant is DC toch een team-competitie en geen landen-competitie.

DPC en S@NL gaan er nu een landen-competitie van maken waarbij ze allebij hun identiteit opgeven. Immers beiden zijn slechts als subteam van The Dutch SETICows terug te vinden, althans dat mag je hopen want een naam als Team The Netherlands is nog vveel minder-zeggend.
Als DPC-team doe je dan niet meer mee in de team-competitie want je kunt moeilijk tegen andere teams roepen "ja hoor kijk maar naar het subteampje van ..... daar staat DPC ergens".

Vergelijk het met voetbal: in de team-competitie spelen Ajax en Feyenoord (willekeurig gekozen; ik hou niet van voetbal) in Europa onder hun eigen team-naam.
Echter het oranje-team bestaat uit voetballers van o.a. deze 2 clubs, echter zodra ze als oranje-team optreden heeft niemand het meer over Ajax-spelers of Feyenoord-spelers. Dan is het gewoon "Oranje" en dan vervalt die andere identiteit.
(en om daar even op door te denken: als oranje presteren ze aanmerkelijk slechter dan in hun eigen vertrouwde wereldje :'( ........... althans de laatste jaren dan.)

Tegen dus.
Bijna eng, alsof je m'n gedachten gelezen hebt... alleen dus beter onder woorden gebracht, dan ik het tot nu toe gedaan heb :)

+ kleine quote van mezelf uit een gesprek van vanacht met Adm.Spock;
[01:54] <Fear-factoR> toch is het een feit dat we wel degelijk een andere identiteit krijgen (hoe hard de beiden crew's ook roepen dat het niet zo is), als je onder een andere naam verder gaat... heb je een andere rol, en ben je maar een subteam...

[ Voor 12% gewijzigd door Fear-factoR op 06-10-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat iedereen er wel bij stil dat we ook Belgische leden hebben :+
Die raken we dan dus kwijt. Nu willen een hoop mensen van Seti een landencompetitie maken, om de rest van de wereld te laten zien dan Nederland "rules". Is dit nu Hollandse sjovinistisiteit.

Sorry, maar daar pas ik voor. |:(

Jullie mogen best stemmen van mij, maar wat de uitkomst ook is, ik ga niet mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsmeef
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
alsof het de aliens uitmaakt wie hen gevonden heeft :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

MarkB schreef op 06 oktober 2003 @ 09:30:
Ik begrijp enkele dingen niet. Elke keer wordt vanuit de SETI-communitie geroepen, waarom gaan we niet samen met S@NL.
[knipperdeknip]
Alhoewel je, je woorden herroepen hebt wil ik toch nog ff dit kwijt.
Er zijn wel degelijk geluiden geweest van mensen die minder enthousiast waren,
misschien hebben die het niet duidelijk laten merken maar ze waren/zijn er wel.
Van mij heb je ook het een en ander kunnen opvangen, alhoewel ik het misschien niet zo duidelijk verwoord heb.
Maar dat moet natuurlijk geen reden zijn om dit niet in de groep te gooien, uiteindelijk zijn we een klein beetje een democratie.
Verder wil ik niets af doen aan de prestaties van de crew, zij zijn onder de mensen die het meeste tijd in de DPC steken.
Voor degenen die minder tijd hebben (o.a. /me) hoeft dat toch niet te betekenen dat ze geen stem hebben, ook al lijken we een luis in de pels.
We geven kritiek, het is echter geen kritiek met kwade bedoelingen? het is opbouwend bedoeld, en dat houdt je scherp :)

Toegevoegde quote;
Elteor schreef op 06 October 2003 @ 10:40:

Het argument van dat Seti@NL een officiele organisatie is heeft in mijn ogen niet veel toegevoegde waarde als je de samenwerking bekijkt, het is echter misschien een goed idee om ook als DPC een soort vereniging op te richten :?
We zijn een hobbyclub en niet een bedrijf/vereniging (zie t.net = een BV geworden), laten we dat alsjeblieft niet najagen (alhoewel een aantal mensen zichzelf behoorlijk op de kosten jagen, en je bijna zou denken dat het de opzet van een bedrijf heeft -* Fear-factoR heeft vanochtend van Soulmaster gehoord wat zijn kosten voor seti zijn geweest :/ *slik-).
Het zou betekenen dat er andere belangen gaan spelen en we een andere identiteit krijgen, en dat was/is toch niet de bedoeling.
Laten we nou gewoon lekker samen verder klooien en het gezellig met elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47852

Op basis van de huidige gegevens kan ik mijn stem niet uitbrengen.
Er is nog teveel onduidelijk. Als ik het voorstel zo lees, denk ik dat we teveel
een "hokjes-mentaliteit" gaan krijgen, waarbij leden zich buitengesloten gaan
voelen. Het doel is niet om als Nederland de grootste te worden, maar als TEAM
een goed resultaat neer te zetten. De nieuwe constructie hoort zodanig te zijn, dat iedereen (jong of oud, Belg, Nederlander of wat dan ook, DPC-er of S@NL-er)
zich erin thuis voelt.
Ik mis visie, ik mis het grotere plaatje en ik kan me heel goed voorstellen dat diverse leden de hakken in het zand zetten.
Ik voel dan ook veel meer voor een "evolutionair" proces, waarbij de samenwerking middels kleine stapjes gerealiseerd wordt en er voldoende tijd
is om onderweg nog bij te sturen, dan dat we nu een revolutie doorvoeren op basis van 1 poll, waarbij er geen concrete visie gepresenteerd wordt.

Het opzetten van een gezamelijke web-site met stats (en een forum?) kan een
prima start zijn.
Trouwen doe je toch ook niet na 1 dag? Daarvoor moet je elkaar eerst goed leren kennen.

De deur staat wat mij betreft nog (wijd) open, maar ik juich de nu gekozen aanpak niet toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 16-07 13:05

André

Analytics dude

Waarom gaan we niet samen met Ars, dan staan we mooi op de eerst plek. Ik bedoel we gaan er geen landen-competitie van maken, dan kunnen we dus wel met elk team allieren. Klinkt dom, maar dat is wel wat er gebeurd.

En het valt me wel op dat in dit sub-forum mensen geen kritiek kunnen verdragen. Zodra er ook maar iets negatiefs gezegd word zijn er heel veel mensen die direct zeggen: ik stop ermee. En dan heb ik het niet over de persoon in dit topic, ik heb het vaker zien gebeuren. Mensen, mensen, een beetje kritiek is nooit weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Kritiek is nooit verkeerd wanneer deze goed onderbouwd wordt.

Maar het niveautje: Ik vind het stom en ik stop ermee voegt niets toe aan de discussie.
En discussieren is wat er eigenlijk moet gebeuren...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

André schreef op 06 October 2003 @ 13:18:
En het valt me wel op dat in dit sub-forum mensen geen kritiek kunnen verdragen. Zodra er ook maar iets negatiefs gezegd word zijn er heel veel mensen die direct zeggen: ik stop ermee. En dan heb ik het niet over de persoon in dit topic, ik heb het vaker zien gebeuren. Mensen, mensen, een beetje kritiek is nooit weg.
Op de achtergrond spelen soms meer dingen dan de meeste mensen hier zien, sommige mensen die hier reageren kennen elkaar namelijk ook erg goed via irc (#dpc, etc.).
Het onderlinge contact in /5 is dus veel intensiever, en daarom lopen de spanningen soms ook wat hoger op (iig zo lijkt het voor de buitenwereld).
Er wordt dus meer besproken dan je hier terug ziet, daarom dien je dit soort dingen soms met een korrel zout te nemen of in een ander daglicht te zien.

[ Voor 10% gewijzigd door Fear-factoR op 06-10-2003 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Ik moet denk ik nog even wat dingen verduidelijken, maar ik schreef de openingspost ook na 3 Dommelsch Bok ;)
Dit is meer een puntenlijstje, gedeeltelijk reacties op eerdere dingen in deze thread.

Nog even duidelijk: we willen weten wat jullie vinden! Er is nog niets besloten! (Dat zal pas rond 15 oktober gebeuren).

De reden dat S@NL het team zal oprichten is simpel: iemand moet het doen. Beide crews zullen echter de benodigde wachtwoorden e.d. krijgen (anders kan je bij SETI geen stats maken, en ik vermoed dat die bij BOINC ook zo zal zijn). De reden waarom ik het overlaat aan S@NL zij dit als enigste project hebben. Misschien geen hele sterke reden maar ik vond het niet echt een punt om daar een discussie over te beginnen tijdens het eerste overleg. Dat S@NL een officiële organisatie is heeft daar verder niets mee van doen.

Over de naam is nog niets besloten, dat mogen jullie zelf verzinnen/bepalen. Mits alles doorgaat natuurlijk. Echter als iedereen bang is om DPC niet meer als naam terug te vinden in de stats dan lijkt het me het meest voor de hand liggend om voor een naam te kiezen waar 'Dutch Power Cows' of 'DPC' in voorkomt.

Wij worden geen lid of subteam van S@NL. S@NL wordt geen lid van DPC. Wij gaan samen in een overkoepelend orgaan dat we beiden zullen beheren. Dus geen SETI@NL Holding zoals ik hier al langs heb zien komen.

We gaan er op dit moment vanuit dat de statsfunctionaliteit m.b.t. verhuizen van team hetzelfde is als bij SETI-1. Dus als je van team switcht je ook al je punten meeneemt. Dit zou betekenen dat als blijkt dat ons 'huwelijk' niet werkt de DPC Crew alsnog een DPC Team opricht en dat iedereen zijn punten meeneemt en we gewoon gescheiden verder zullen gaan.

BOINC beslaat vele projecten, Folding@Home schijnt (ik weet het niet zeker in ieder geval) ook op BOINC te draaien. DPC en S@NL zullen zich in het begin alleen op Astropulse richten. De stats van BOINC zijn per project, een team is dus niet zoals bij D.net meteen voor alle projecten.

Op het forum van S@NL heb ik al meerdere leden gezien die na SETI niet verder willen. Sommige willen liever nuttigere projecten doen zoals kankerbestrijding. Ik hoop dat door een samenwerking tussen de beide teams de overstap naar de andere projecten als gevolg heeft dat ze DPC zullen joinen. Dit werd ook al op hun forum geopperd.

Men hoeft ook niet bang te zijn dat de DPCH ineens volstaat met S@NL mensen, alleen DPC'ers zullen erin voorkomen.

De DPC Crew heeft zich niet vergist in de steun van de "die hard seti freaks binnen DPC". Er was een thread waarin mensen dit idee opperden (ook al was dat niet de bedoeling van de topic starter). Ik zie het als de taak van de crew om hier naar te kijken. Ik heb zelf er kostbare tijd voor vrij gemaakt, dan maar een uurtje minder feesten. Tijdens de gesprekken bleken beide crews het idee wel te zien zitten, mits de leden dit ook vinden.
Natuurlijk houden we er rekening mee dat nooit de volle 100% het idee zal steunen. Voor ons daarom ook de moeilijke taak om de reacties te analyseren, en iedereen zo goed mogelijk te informeren. (En niet meteen uit onze sloffen te schieten bij het eerste commentaar, hè Mark ;) )
Als 50% voor stemt, en 15% tegen. Dan kan ik me goed voorstellen dat ik tegen een samenwerking ben als we de resultaten gaan bespreken met de S@NL crew.

De reden dat deze stemming niet alleen onder de SETI-DPC'ers wordt gehouden is omdat ons team veel breder is, en omdat de impact veel groter kan zijn dan alleen SETI.

Ik heb in deze thread al hele goede, onderbouwde reacties gezien. Ik hoop dat meer mensen zo kunnen reageren. Dit is iets ingrijpends binnen DPC, dus hoe beter we onze meningen ventileren, hoe beter we 15 oktober de mening van "DPC" kunnen uiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Mobster schreef op 06 October 2003 @ 11:10:
[...]
* Mobster geeft MarkB een paar van zijn Winnie de Poeh bretels.
:+ LOL

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarkB schreef op 06 October 2003 @ 11:13:
Mark excuses aanvaard.. maar ik blijf dus bij mijn standpunt dat de club genaamd DPC veel beter alleen kan blijven.. nu moeten we niet maar mogen we alles ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
De reply van Energie verklaart een heleboel bij mij, en alles is een stuk duidelijker geworden voor mij. In mijn eerdere reply had ik zelf zoiets van, het idee is leuk maar de echte duidelijkheid is er niet. Die heb ik wel af en toe voorbij zien komen maar de echte afspraken tussen de DPC crew en S@NL hebben volgens mij nooit hier gestaan.

Nu ook nog niet zozeer maar het wordt wel duidelijker. Alleen ik hoop wel dat als de meerderheid van DPC beslist om het toch maar te gaan proberen dat de minderheid ook zo sportief is om mee te gaan. Wij gaan na ecc2 ook seti doen (oftewel BOINC) en dan hoop ik in een gezellig team te komen of het nou alleen maar DPC'ers zijn of ook nog S@NL mensjes als we maar gewoon voor de top gaan en de gezelligheid. Ik stem voor!!!

Alleen 1 dingetje, voordat alles definitief besloten gaat worden zou het wel fijn zijn om alles duidelijk op papier (site) te zien zodat ik (en de andere dpc'ers) alles eens rustig op een rijtje kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

de uiteindelijke beslissing (welke dat ook moge zijn) zal absoluut goed beargumenteerd hier (of ergens anders op got/wdo) terecht komen zodat het voor iedereen duidelijk zal zijn waarom de beslissing zo is genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

TPbasMIE schreef op 06 October 2003 @ 15:19:
Nu ook nog niet zozeer maar het wordt wel duidelijker. Alleen ik hoop wel dat als de meerderheid van DPC beslist om het toch maar te gaan proberen dat de minderheid ook zo sportief is om mee te gaan.
Ehm... daar ben ik toch mooi zelf zo vrij in, om daar over te beslissen (en anderen met mij, het is al net zo belachelijk als mensen die vinden dat je je wu's niet mee zou mogen nemen als je een team verlaat).
Als ik weg wil, dan ga ik weg...
Ik zal DPC@seti dan niet meer beschouwen als DPC, maar als nieuw team (waar ik mij niet meer mee identificeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPbasMIE
Sequence schreef op 06 October 2003 @ 15:31:
de uiteindelijke beslissing (welke dat ook moge zijn) zal absoluut goed beargumenteerd hier (of ergens anders op got/wdo) terecht komen zodat het voor iedereen duidelijk zal zijn waarom de beslissing zo is genomen ;)
Daar ga ik ook wel vanuit hoor, niet dat ik daar bang voor was 8) Alleen wij als DPC normale leden moeten soms volgens mij alle nieuwtjes hierover bij de crew eruit trekken heb ik het idee, dus daarom dat ik vroeg naar tijdige mededelingen. Ik zag nu pas dat er wel een lijst is met een duidelijke opzet op WDO, dus dat is mijn fout......sorry

[ Voor 32% gewijzigd door TPbasMIE op 06-10-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Ik weet niet op welke afspraken jullie doelen?

De afspraak is dat we beiden de leden tot 15 oktober de mogelijkheid geven om te reageren. En daarna pas verder te kijken.

Als de leden niet akkoord gaan is de rest toch verspilde moeite. Alles is dus alleen in grote lijnen besprokenen en staat, zover ik me kan bedenken, in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence

Sequence

Online marketing

ik hou me op dit moment zelf dus niet bezig met de daadwerkelijke communicatie richting S@NL enzo, dus weet niet wat er op dit moment allemaal gebeurd (best druk op stage..) maar denk dat het meeste wel gezegd is hoor.. ;)

uit de notulen van de eerste bijeenkomst:
stap 1 crew's lijnen op
stap 2 artikeltjes op de site's van dpc en set@nl.. puur als uitleg van het idee
stap 3 pollen onder de members over het idee.
[..]
dus we zijn nu bij stap 3 :) echt concrete plannen zijn er nog niet volgens mij, iig niet meer dan hi

edit:
[eNeRGy] is sneller... :o :+

[ Voor 7% gewijzigd door Sequence op 06-10-2003 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polichism
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Anoniem: 63996 schreef op 05 October 2003 @ 06:45:
count me out..... ik ben en blijf DPC'er en seti@nl'er zoals ik als topic opener al heb gezegt .

Sorrie maar als dit doorgaat ga ik wel solo verder
sluit ik me bij aan.. vind het wel cool als ze gaan samen werken.. maar kan dat dan ook alleen bij boinc? en bij alle andere projecten gewoon DPC blijven :?

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
Polichism schreef op 06 October 2003 @ 18:10:
[...]

sluit ik me bij aan.. vind het wel cool als ze gaan samen werken.. maar kan dat dan ook alleen bij boinc? en bij alle andere projecten gewoon DPC blijven :?
Ehm, als je denkt dat heel DPC samengaat met S@NL dan is dat een groot misverstand. Het gaat alleen om BOINC, sterker nog, het gaat alleen om het Astropulse project van BOINC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14176

Hmm....er schijnt wat meer licht op de zaak, en ik ben weer terug waar ik was met mijn mening toen de eerste draad begon. Indien alles zo uitgevoerd kan worden zoals voorgespiegeld, zou ik zeggen; Give it a go ! Zeker als de mogelijkheid blijft bestaan om eventueel weer individueel verder te gaan indien achteraf blijkt dat de verwachtingen te hoog gespannen zijn geweest.

Ik zou het echter jammer vinden indien de grotere spelers binnen DPC het geeneens aan zouden willen zien en de kont tegen de krib gooien door DPC te verlaten....hoewel ik wel van mening ben dat leden met de grootste cruchkracht niet meer invloed hebben op deze beslissing dan de overige leden, zal dit in de praktijk waarschijnlijk toch het geval zijn...

Anderzijds, indien besloten wordt om dit niet door te laten gaan vanwege het feit dat de grotere spelers het niet zien zitten...biedt dat geen garantie dat deze leden voor eeuwig bij de DPC blijven. Ik heb al vaker meegemaakt dat een klein misverstand danwel onenigheid al kan leiden tot het vertrek van een lid, groot of klein....en dat vind ik persoonlijk erg frustrerend, om weer teruggeworpen te worden in de ranglijst....

Anyway...'t is waarschijnlijk wel duidelijk, het gonst in mijn hoofd. Gelukkig alleen op die momenten dat ik met dit topic bezig ben, want 't is niet zo dat ut mijn leven beheerst ofzo :P

Maar om toch een stem neer te zetten...ik ga nu vóór stemmen, en ik zie wel waar het toe leidt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

Ik mis in de poll een optie: "Nee, niet doen, maar ik doe ook geen boinc of ga dat doen"
Om de poll nu goed te interpreteren moet je de 'Ja' en 'Leuk, doen' optellen. B)

[ Voor 34% gewijzigd door Marcelloz op 06-10-2003 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 21:12

Falcon10

Hit it i would !

Fjieeuuuwww, das ff lezen als je het hele draadje gemist hebt tot op heden :p

Persoonlijk weet ik niet goed wat aanvangen nu. In het begin was ik voor het samengaan, excuseer, samenwerken :)
Maar inderdaad, er zijn enkele argumenten aangevoerd die best het bedenken waard zijn.
Vooral het argument : DPC is een team dat in meerdere DC projecten meedoet vond ik het nadenken waard, ik herriner me ergens ene artikel waarin DPC als team werd vermeld als een van de topteams ter wereld. Anderzijds is er natuurlijk het tegenargument : jamaar, DPC heeft ook andere namen in andere projecten, maar waar telkens wel DPC in voorkomt, al dan niet voluit geschreven ofzo. Wat ik eigenlijk ook wel een goed tegenargument vind.

En ook enerzijds, ik ben bij DPC gekomen, en ben gebeten door het DPC virus, dat nu in hart en nieren zit ( wordt dat terugbetaald van de ziekenkas BTW ? :) ), en dan doet het wel wat pijn om de naam DPC met een ander teamnaam te zien ( wat niet bedoeld is als verwijt naar S@NL ), ook al staat er DPC in de teamnaam.
Dus persoonlijk weet ik het niet goed meer.

Wel weet ik, dat als het meer een landenteam wordt, en dan bedoel ik als het meer wordt van Netherlands of Nederland, dan weet ik dat ik niet meer mee doe. Ik ben Belg, en ik heb geen probleem om als Dutch Power Cow mee te doen, maar een naam die laat uitschijnen dat het enkel om nederlanders gaat, dat krenkt me in men eer.
In dat geval zou ik liever een ander team willen versterken, al dan niet Belgisch, van een bepaalde community, zoals DPC eigenlijk wel is, vandaar da ik bij DPC ben gekomen.

Ik moet toegeven, in het begin had ik geen probleem met de samenwerking, maar momenteel heb ik zo men twijfels. Wat ook weer niet wil zeggen dat ik tegen ben.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Falcon10 schreef op 06 October 2003 @ 23:41:
Fjieeuuuwww, das ff lezen als je het hele draadje gemist hebt tot op heden :p

Persoonlijk weet ik niet goed wat aanvangen nu. In het begin was ik voor het samengaan, excuseer, samenwerken :)
Maar inderdaad, er zijn enkele argumenten aangevoerd die best het bedenken waard zijn.
Vooral het argument : DPC is een team dat in meerdere DC projecten meedoet vond ik het nadenken waard, ik herriner me ergens ene artikel waarin DPC als team werd vermeld als een van de topteams ter wereld. Anderzijds is er natuurlijk het tegenargument : jamaar, DPC heeft ook andere namen in andere projecten, maar waar telkens wel DPC in voorkomt, al dan niet voluit geschreven ofzo. Wat ik eigenlijk ook wel een goed tegenargument vind.

En ook enerzijds, ik ben bij DPC gekomen, en ben gebeten door het DPC virus, dat nu in hart en nieren zit ( wordt dat terugbetaald van de ziekenkas BTW ? :) ), en dan doet het wel wat pijn om de naam DPC met een ander teamnaam te zien ( wat niet bedoeld is als verwijt naar S@NL ), ook al staat er DPC in de teamnaam.
Dus persoonlijk weet ik het niet goed meer.

Wel weet ik, dat als het meer een landenteam wordt, en dan bedoel ik als het meer wordt van Netherlands of Nederland, dan weet ik dat ik niet meer mee doe. Ik ben Belg, en ik heb geen probleem om als Dutch Power Cow mee te doen, maar een naam die laat uitschijnen dat het enkel om nederlanders gaat, dat krenkt me in men eer.
In dat geval zou ik liever een ander team willen versterken, al dan niet Belgisch, van een bepaalde community, zoals DPC eigenlijk wel is, vandaar da ik bij DPC ben gekomen.

Ik moet toegeven, in het begin had ik geen probleem met de samenwerking, maar momenteel heb ik zo men twijfels. Wat ook weer niet wil zeggen dat ik tegen ben.
Daarom doe ik dus niet mee 8)

DPC is een gezellig klein team, met nederlandstaligen. En zo moet het blijven, en dat blijft het niet als men besluit te gaan joinen. Ik doe zeker niet mee. Ik blijf wel bij mijn echte broeders. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41582

Kan wel een heel blabla verhaal gaan ophangen maar: ( :P )

Ik vind alles best, zolang DPC gewoon via Berleley in de stats is terug te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-07 21:12

Falcon10

Hit it i would !

Anoniem: 58243 schreef op 07 October 2003 @ 00:18:
[...]

Daarom doe ik dus niet mee 8)

DPC is een gezellig klein team, met nederlandstaligen. En zo moet het blijven, en dat blijft het niet als men besluit te gaan joinen. Ik doe zeker niet mee. Ik blijf wel bij mijn echte broeders. :*)
Moest ik dus niet mee doen met de samenwerking S@NL - DPC, dan join ik jou teampje Savant :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik vind het heel jammer dat een aantal mensen gelijk roepen "dan ga ik wel weg".

Als idd er beslissingen genomen zouden worden die mensen er toe aanzetten om weg te gaan, wat ALTIJD jammer is, dan is dat (helaas) zo.
We zijn echter helemaal nog niet in dat stadium.

Er is een idee geopperd... dat wordt nu uitgewerkt, en idd geef je mening...wel of niet doen. Liefst met als het even kan een paar argumenten.
Deze draad is daar inmiddels een goede plek voor geworden 8)

Als dan al die dingen op een rijtje staan dan komt de crew er mee naar buiten en dan pas word de stap naar een uiteindelijke beslissing genomen. De mening van iedere SETI DPC telt mee in die beslissing, ongeacht of hij/zij nu 30 wu's of 10.000 wu's gedaan heeft. Ik zou dus ook zeggen "VERTEL ONS HIER JE MENING".

Natuurlijk zullen we nooit 100% tevredenheid krijgen, we proberen het wel :)

Ik zou zeggen: wacht even rustig af op de posting die komt.
Zijn er dan nog vragen/opmerkingen dan kunnen jullie me altijd mailen cq aanspreken natuurlijk. Die opmerkingen worden (mits met argument) als nog voorgelegd aan de gehele DPC crew... en pas daarna valt een definitief besluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik ben een tijdje geleden mijn seti-score komen brengen bij de DPC. Gewoon, omdat ik in dit clubje geloof. Nu, tegen het einde van seti, loop ik (net als een heleboel anderen) te denken wat mijn koetjes moeten gaan doen.
Persoonlijk heb ik een sci-fi voorliefde, dus zal ik niet snel priemgetallen berekenen of iets dergelijks, seti ligt me wel. Ergo, DPC blijft voor mij, en het zal wel BOINC worden...
Ik heb niets tegen een samenwerking met S@NL, zolang dat maar niet ten koste gaat van de identiteit van de DPC. We zijn tenslotte op een heleboel gebieden een naam. Daarnaast vindt ik ook dat wij geen recht hebben om een al te grote mond op te zetten tegen 'grote broer' S@NL. Die hebben Nederland ondertussen ook mooi in de kijker gezet.

Kortom, lang verhaal niet nog langer... Ik ben voor samen zonder verlies van smoel }:O

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fear-factoR

Fear-factoR

catmonkey

[schop] (heel hard)
nog krap 3 dagen!!!
Dus iedereen die z'n stem nog niet uitgebracht heeft, do your thing. :)
* Fear-factoR vraagt zich wel af of de 206 tot nu toe uitgebrachte stemmen wel representatief zijn voor de gehele (seti)dpc community :?
Ik heb al gevraagd of er eventueel ook een peiling gehouden kan worden via e-mail, maar ik heb daar niets meer van vernomen. Dus stel ik de vraag hier nog maar eens, dit is niet bedoeld om vervelend te zijn het is slechts een observatie.
Pagina: 1