Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 27.081 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

lekker hoog niveau hier altijd.

bijdrage van mij:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/armyantlyrix/muze1.jpg
een digitaal schilderij van mn vriendin, afgebeeld als de muze erato.
die chiton wordt nog lastig, als iemand nog handige tips voor het schilderen van doeken heeft....
haar linkerhand moet nog uitgewerkt worden, net als haar hoofd, ze krijgt waarschijnlijk een rozenkrans, ook een leuk priegewerkje.

ohja, het gezicht is foto-referenced, de rest uit de losse pols.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/armyantlyrix/muze33.jpg
dan maar zonder jullie hulp aant doek gewerkt.
adviezen en commentaar welkom

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
ziet er redelijk uit (zou het zo niet 123 beter kunnen denk ik, dus echt advies heb ik niet), maar de linkeronderarm is in ieder geval te kort, en de dikte van de armen is ook niet helemaal compatibel heb ik het idee.
Gezicht ziet er erg goed uit...misschien een idee om het lichaam ook foto-referenced te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

ja die linkeronderarm viel me ook al op, is al verlengd en versmald

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Larixk schreef op 16 juli 2004 @ 14:12:
[afbeelding]
Stofstructuren zijn natuurlijk erg moeilijk, maar nu oogt het teveel alsof er een laag klei omheen is geboetseerd. Je zou alles veel smoother moeten maken en vooral vloeiender. Verder komt ie aardig tot leven.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
't Ziet er wel aardig uit zo, die plooien.
Als je het niet zeker weet, kun je je vriendin vragen te poseren.
Of je drapeert een laken/handdoenl over je schouder etc. en gaat voor de spiegel staan, om te kijken hoe de plooien vallen :p

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87464

schopje
net terug van vakantie, en gelijk al weer aan het tekenen geslagen. Tis nog een WIP dus zou ik graag een beetje commentaar en/of tips krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/BA7E3H1J08W2/picserver.jpeg

oja, ze ligt dus op een bank, maar ik had nog geen zin om die bank+verdere achtergrond te tekenen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nou, hier de uiteindelijke versie dan maar:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/VJY81M1GCM95/picserver.jpeg

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87464 op 28-07-2004 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89645

Afbeeldingslocatie: http://www.fletwerk.nl/treminator/temp/cazadezorros.jpg

Het achtergrondpatroon is niet door mij gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105830

Anoniem: 87464 schreef op 27 juli 2004 @ 20:56:
nou, hier de uiteindelijke versie dan maar:
[afbeelding]
Ziet er goed uit :), maar wat ik heel erg mis (er staat nu een rood kruisje, maar ik had em al eerder gezien ;)) is een schaduw onder je dame, het lijkt nu net of ze boven de bank zweeft ipv er op ligt.
Daarnaast krijg je met een donkerdere schaduw eronder ook een wat beter contrast, nu zijn de kleuren nog een beetje te "soft" (hmmm, hoe noem je dat ook al weer..).

Anoniem: 89645 schreef op 31 juli 2004 @ 13:53:
[afbeelding]

Grappig :) alleen z'n borst (van de ruiter) steekt wel heel erg ver naar voren toe, misschien iets te?

Vandaag begonnen aan deze WIP van m'n 2e schilderprutgeval, helemaal met een tablet deze keer (klik voor grotere versie):
Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04082/OrangeTree-small.png

Die boomtak en de achtergrond zien er niet nog uit maar ik kan atm weer eens niet verder werken vanwege een steeds onstabieler systeem (hitte problemen) :'(

- Photoshop
- Photo Ref.
- Harde brush op verschillende groottes
- Tijd: ~2 + 1/2 uur of zo

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 04-08-2004 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
:| _/-\o_

Ben benieuwd hoe het verder eruit gaat zien met meer detail, jammer dat je kamer zo warm is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig :) alleen z'n borst (van de ruiter) steekt wel heel erg ver naar voren toe, misschien iets te?
Nee, 't is gewoon overgestyleerd, eigenlijk had ik het *nog* overdrevener willen doen, maar ik ben er nog een beetje mee aan het experimenteren (met de stijl dan hè).

Jouw werkje begint ook al mooi te worden. Ik vind het knap dat je het leukvindt om een stilleven te maken, persoonlijk ontbreekt het me aan het geduld om daar lang mee bezig te zijn. Misschien komt dat ook omdat we dat op de middelbare school heel vaak moesten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

o mijn neukende god _/-\o_

toen ik hem zo in het klein zag, dacht ik dat het een foto was _/-\o_

hulde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
[afbeelding]

_/-\o_ erg strakke stijl!.

De achtergrond vind ik persoonlijk een beetje jammer :X
mr is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tnx, flashin en Znorro :)

@Estupendo:

Ik hoop eens wat meer van die experimentjes te zien.. :)

Het beginwerk ('blocken') is erg leuk om dat het lekker snel gaat, maar wat daarna komt (smalle/dunne lijnen neerzetten enzo) wordt al snel minder leuk om te doen ;)
Ik heb dit soort dingen nooit op de middelbare school gedaan dus daar heb ik gelukkig geen trauma's aan kunnen overhouden :)

Wat kleine verbeteringen voor vandaag.. een diepere achtergrond, betere takken (maar nog steeds niet goed genoeg, moet nog veel aan gedaan worden), wat meer detail toegevoegd, etc.

Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04083/OrangeTree2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 14:58
Anoniem: 105830 schreef op 04 augustus 2004 @ 18:59:

Wat kleine verbeteringen voor vandaag.. een diepere achtergrond, betere takken (maar nog steeds niet goed genoeg, moet nog veel aan gedaan worden), wat meer detail toegevoegd, etc.

[afbeelding]
Super :9 . Ik ruik een vleugje photoreference ?, want de belichting, DOF is echt heel goed. Als dat niet zo is _/-\o_ (anders ook wel, maar dan nog meer)
Alleen:
- het lijken geen sinaasappels. eerder nectarines of perzikken ofzo. Te zachte huid. (Of zijn het wel nectarines, aan de naam te zien niet, maar ze lijken er toch wel op)
- Bovenste deel verticale tak (rechts) lijkt eigenlijk nog nergens op
- Sommige delen van de tak missen detail. Zoals bijvoorbeeld grote diagonale tak vooral onder nectarine/sinaasappel/whatever...
- nerven (zo heet dat toch) van het blad

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank :)
Ik ruik een vleugje photoreference ?
Oeps, ik dacht dat ik dat er bij had gezet.. blijkbaar heb ik dat alleen op cgtalk gedaan.

Maar ik gebruik idd een foto ref., ik mocht willen dat ik zoiets zonder foto's te gebruiken als ref. en dan ook nog eens meteen met m'n 2e poging tot schilderen alles in een keer goed kon doen ;) Ooit hoop ik het wel te kunnen, maar tot die tijd gebruik ik eerst een hoop foto refs, en dat steeds minder (mixen met eigen ideeën en kennis die is opgedaan in oudere schilderprojecten) totdat ik het zoveel mogelijk zonder kan (en dan nog maar hopen dat ik genoeg geduld heb om door te leren).
het lijken geen sinaasappels. eerder nectarines of perzikken ofzo. Te zachte huid. (Of zijn het wel nectarines, aan de naam te zien niet, maar ze lijken er toch wel op)
Het moeten sinaassappels voorstellen. Omdat ik eerst nog wat dingen wil veranderen ben ik nog niet bezig geweest met de sinaassappelhuid omdat ik dan een dag later weer alles opnieuw zou moeten doen (ik gebruik maar 3 layers voor de achtergrond, sinaassappels en de voorgrond (takken en zo)).

Het gaat iig zeker nog veranderen.
(zolang ik er geen genoeg van krijg, net zoals met al m'n 3d projecten tot nu toe :P)
Bovenste deel verticale tak (rechts) lijkt eigenlijk nog nergens op
Klopt, moet nog wat meer uitgewerkt worden.
Sommige delen van de tak missen detail. Zoals bijvoorbeeld grote diagonale tak vooral onder nectarine/sinaasappel/whatever...
Klopt, komt omdat die takken echt véél moeilijker zijn om te maken dan ik had verwacht, dus het duurt wat langer om alles te detailleren.
nerven (zo heet dat toch) van het blad
Yep, ben ik pas net voordat ik de wip postte mee begonnen. Komt nog veel meer detail in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

inquestos schreef op 04 augustus 2004 @ 23:17:
[...]

Ik ruik een vleugje photoreference ?
Als het géén digitale foto was, kan het nog wel een prestatie zijn. Van een jpeg, of zo, kun je alle kleuren selecteren. Iets dat met fotopapier al iets moeilijker wordt. En overtrekken is dan ook niet mogelijk. :9

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Phaerion schreef op 05 augustus 2004 @ 06:44:
[...]

Als het géén digitale foto was, kan het nog wel een prestatie zijn. Van een jpeg, of zo, kun je alle kleuren selecteren. Iets dat met fotopapier al iets moeilijker wordt. En overtrekken is dan ook niet mogelijk. :9
Met photoreference bedoel ik uiteraard een foto op de pc. Dan kan het nog natekenen (dan heb je 't er langs, maar kan je bijvoorbeeld wel de kleuren overnemen), als overtekenen.

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6574

Deze heb ik jaren terug gemaakt voor een stageverslag over digital art. Heb er een hele poos over gedaan, maar ben er nog steeds trotst op (behalve haar onderlip) :) Zoiets heb ik nadien nooit meer gemaakt...

Afbeeldingslocatie: http://users.amercom.nl/alex/sketches/portman.jpg

Hier de foto die gebruikt is als referentie

En deze, waarmee ik een "Grabbed by the Ghoulies"-prijsvraag heb gewonnen op xboxworld.com:

Afbeeldingslocatie: http://users.amercom.nl/alex/sketches/captainclaw.jpg

Ach ja, die goeie ouwe tijd... tegenwoordig pak ik alleen nog potloden om mee in m'n oor te peuteren ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 6574 op 07-08-2004 08:55 . Reden: Toevoegen referentiefoto ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03-2024

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

voor een klant die wilde wat 'rauw' beeldmateriaal (wordt later weer in een filmpje gemonteerd)

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/angelding.jpg

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6574 schreef op 06 augustus 2004 @ 17:03:
Deze heb ik jaren terug gemaakt voor een stageverslag over digital art. Heb er een hele poos over gedaan, maar ben er nog steeds trotst op (behalve haar onderlip) :) Zoiets heb ik nadien nooit meer gemaakt...

[afbeelding]
****!! Wat is die is mooi! O+

Is dat de originele grootte of heb je em hier verkleind?

Enige puntje van kritiek zijn de onderste oogleden en de 'platte' kin, maar verder: _/-\o_
En deze, waarmee ik een "Grabbed by the Ghoulies"-prijsvraag heb gewonnen op xboxworld.com:

[afbeelding]
En terecht :9

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 06-08-2004 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik ben eens begonnen met vector tekenen/tracen in illustrator en het valt me op dat logo's en mensen vectoren eigenlijk 2 heel verschillende dingen zijn. Organische materialen vectoren is toch een vak apart.

Een probeersel - wipje:
*knip - webspace verandering

Dit heb ik geheel met de pentool gedaan. Kleuren kiezen is toch vrij lastig want zomaar een kleurklonen is niet representatief voor een gehele vlak. Ik ben niet geheel tevreden met het linkeroog en het voorhoofd. En ja, de wenkbrauwen en wimpers ontbreken nog op sommigeplekken ;)

Ik vraag me af hoe jullie dat nou doen. Gebruiken jullie ook alleen maar de pentool of pentool + bijschaven met de potlood? Of iets anders wat ik helemaal niet ken :P

offtopic:
wie weet wie dit is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Liquid op 25-08-2004 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 6574 schreef op 06 augustus 2004 @ 17:03:

[afbeelding]

Hier de foto die gebruikt is als referentie

[afbeelding]

Ach ja, die goeie ouwe tijd... tegenwoordig pak ik alleen nog potloden om mee in m'n oor te peuteren ;)
Mooi, jammer dat je ermee bent gestopt

@xangadix: Die vleugels lijken er echt duidelijk achter geplakt. Niet omdat ze geen geheel vormen, maar omdat de vleugels vaag zijn gebrushed, terwijl het meisje/vrouw super strak en gedetailleerd is gebrushed (geen vectorwerk, wel?? ). Daarnaast klopt haar buik niet helemaal, zit die broek tussen haar benen erg vaag, en klopt de gezichtsuitdrukking niet 100%. Neemt niet weg dat ie er goed uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6574

XangadiX schreef op 06 augustus 2004 @ 21:36:
voor een klant die wilde wat 'rauw' beeldmateriaal (wordt later weer in een filmpje gemonteerd)

[afbeelding]
Ik vind de meid super en ook de schaduwpartijen die je bij de onderbuik hebt geïmproviseerd zijn overtuigend. Het enige waar ik me aan stoor zijn inderdaad de blurry vleugels. Maar ik kan me voorstellen dat je de vleugels een zachtere "feel" wilt geven dan de persoon... probeer eens met de smudge tool langs een paar lijnen van de vleugels te lopen, mits je de vleugels nog hebt zonder blur, en post het resultaat opnieuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Het is natuurlijk waar dat de vleugels erachter geplakt zitten, maar dat is ook het effect dat ik wil hebben; het gaat om dat meisje en op deze manier kan ik van het meisje een 'engeltje' maken, maar ook weer weghalen; ik wil juist een verschil tussen de stijlen.

Ik heb de vleugels niet zonder blur, ze zijn zo geschilderd (er zit geen enkel effect op dit hele ding niet, dus daar kan ikje niet aan helpen. Het aardige is wel dat de 'softere' stukken alpha transparant zijn dus als je het op een muur projecteerd, krijg je die rauwe airbrush achtige feel :)

Dat buikje en het gezicht heb ik inderdaad nog wel even aan zitten prutsen. Het is overigens geen vector art (maar met Xarax is het dat zomaar opeens wel ;) ) het is geschilderd met photowinkel.

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/angelding2.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door XangadiX op 07-08-2004 19:38 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120616

Heey yo! ik ben nieuw hier, zocht naar wat art op dit forum, en kwam hier uit, en dang, tof topic en erg vette dingen gezien!
Anywee, ik zal 't kort houden, hier wat van ouder en nieuwe werk..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/Rondella-entry.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/Hell-colored.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/Cowboy-colored.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Laatst online: 03-05 11:43
^^^

Niet mijn stijl, maar wel heel mooi. Vooral die onderste is zeer compleet.
[afbeelding]

Doet me denken aan Jip & Janneke. Fiep :)
Vooral Pluk van de Petteflet met dat paard met die wieltjes in het midden ;)

[ Voor 69% gewijzigd door bredend op 10-08-2004 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

ey Kidd Bonzai,

Ik vind die bovenste erg dik; beetje duister, maar wat een schreeuwende vette plaat. Ik zou hem bijna boven mijn bed willen hangen :)

* XangadiX had nog zo'n engeltje liggen, maar deze vind ik te lief ;)

en ja ik weet dat die vleugels er erg 'achtergeplakt' lijken, maar dat moet je maar even wegdenken :p

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/angel2.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door XangadiX op 10-08-2004 01:54 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110235

Anoniem: 120616 schreef op 10 augustus 2004 @ 00:08:
Heey yo! ik ben nieuw hier, zocht naar wat art op dit forum, en kwam hier uit, en dang, tof topic en erg vette dingen gezien!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
waauw echt vet die tweede en derde !
wél mijn stijl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

XangadiX schreef op 10 augustus 2004 @ 01:47:
...

* XangadiX had nog zo'n engeltje liggen, maar deze vind ik te lief ;)

en ja ik weet dat die vleugels er erg 'achtergeplakt' lijken, maar dat moet je maar even wegdenken :p

[afbeelding]
Doe de volgende keer eens eentje met vleugels van formaat? Misschien staat dat beter. Meestal zie je menselijke wezens met vleugels die niet geschikt ogen voor het gewicht...

Deze (van de tweede Redeemer) uit Spawn 117 komen al aardig in de buurt:
Afbeeldingslocatie: http://www.excalibur.li/store/catalog/series25_redeemer117_photo_03_dl.jpg

offtopic:
In de natuur zijn vleugels natuurlijk armen en handen en vingers, waardoor mensen met armen en vleugels eigenlijk onwaarschijnlijk zijn :Y)

[ Voor 20% gewijzigd door RwD op 10-08-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik vind toch vooral die eerste erg cool. Zit daar nou trouwens nog een betekenis achter, of is dat gewoon 'zomaar' zo gedaan met die zwevende balletjes en zo?

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RwD
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Vincent, je directory daar staat helemaal open, ik weet niet of het de bedoeling is, maar er staan dus vrij veel plaatjes gratis te zien in de directory waar die plaatjes staan. mocht je dit niet willen, zet dan een bestand met de naam index.htm in de directory met de plaatjes. Mocht dit je bedoeling zijn ga ik eens verder kijken, heb al een paar leuke plaatjes gezien :P (waaronder een Spawn op je monitor :Y))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RwD schreef op 10 augustus 2004 @ 11:02:
[...]
Vincent, je directory daar staat helemaal open, ik weet niet of het de bedoeling is, maar er staan dus vrij veel plaatjes gratis te zien in de directory waar die plaatjes staan. mocht je dit niet willen, zet dan een bestand met de naam index.htm in de directory met de plaatjes. Mocht dit je bedoeling zijn ga ik eens verder kijken, heb al een paar leuke plaatjes gezien :P (waaronder een Spawn op je monitor :Y))
Thanks! ik zal 't ff fixen, kan je gewoon aanmaken met kladblok right? (ik ben niet al te snugger met html..)
D'r staat in principe niet veel dat ik liever verborgen houd, maar wel wat idd..
EDIT: 't is gelukt! thanks! is d'r nu nog een manier om makkelijk aan m'n links te komen zodat ik nog steeds kan doorlinken?
En bedankt iedereen voor de toffe reacties!
Ik vind toch vooral die eerste erg cool. Zit daar nou trouwens nog een betekenis achter, of is dat gewoon 'zomaar' zo gedaan met die zwevende balletjes en zo?
D'r zit inderdaad meer betekenis achter, de achtergrond, die shaduw van een pig, en die ogen die er angstig naar staren, 't figuur met die zwevende ogen en hangende zwaarden aan z'n polsen is ooit bedacht door Amer Kokh: www.jahannam.org ook hij had d'r een diepere gedachte achter, maar ga ik maar niet allemaal verwoorden :)
Anywee, die piece was voor een contest die hij hield..

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 120616 op 10-08-2004 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Ze zijn gewoon echt super :9 . Lekkere stijl ook. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden als je wat meer zou laten zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/Valentine.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/beetle-colorsss.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/camelion.jpg
en een collabje, Lineart: Tamar Visscher, colors: ik
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/Ken-SF.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schitterende tekeningen, vooral die Ken is helemaal te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i wish :( ik ben jaartje trug al m'n highres psd's verloren, zo'n beetje alles wat ik hier heb gepost is de hoogste resolutie die ik heb... maar ik heb wel zitten twijfelen of ik die beetle misschien ga redo-en.. wil em eigelijk wel weer hebben want ik wil em als gift ook als poster laten printen... wie weet komt ie ooit nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Laatst online: 26-11-2021
Mooi werk Kidd_Bonzai!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Wow coole shit Kid_bonzai. Niet allemaal mijn smaak qua stijl, maar ERG netjes.

Zelf niet veel tijd gevonden om nog iets te tekenen buiten wat lameass krabbels. Ben wel net aan een vector thingy begonnen, sinds aantal vrienden wat hippe platen gezien hebben van mensen uit vriendengroep willen ze meer :)

Eens een keer niet zo monochroom als de vorige afbeeldingen, hier eens een poging om met wat hippe kleuren te werken :) Shirtje van de dame in het midden vond ik wel geschikt qua hippe kleuren, was wel meer werk dan ik hoopte. Maar niet geheel onhip tot nu toe, nu nog fatsoenlijke koppen erop plakken :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38863/full.jpg

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66118

Anoniem: 120616 schreef op 10 augustus 2004 @ 12:24:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
en een collabje, Lineart: Tamar Visscher, colors: ik
[afbeelding]
dat vindt ik echt wel enorm relekst spul.. tekeningen zijn vet, en het inkleuren al helemaal... kun je een beetje een insight geven in je manier van werken?! probeer er ook handigheid in te krijgen ( is al tijden verwoed aan et oefenen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Anoniem: 66118 schreef op 10 augustus 2004 @ 23:59:
[...]

dat vindt ik echt wel enorm relekst spul.. tekeningen zijn vet, en het inkleuren al helemaal... kun je een beetje een insight geven in je manier van werken?! probeer er ook handigheid in te krijgen ( is al tijden verwoed aan et oefenen...)
Idd , ik vind niet alleen de manier waarop , maar ook de kleurkeuze die je maakt gewoon goed.... :) Als je die info zou willen delen :) :>

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks lui :) hmm, keep in mind: techniek is laaang niet zo belangrijk als sfeer(kleurkeuze) ik raad voornamelijk aan goed en veel naar de realiteit te kijken, kijk hoe licht werkt, overdag/snachts/tegen de avond/ochtend enz... kijk hij licht valt op objecten, en wat voor shaduw de objecten werpen op andere objecten of delen van zichzelf.. bijv: neus werpt schaduw op gezicht, waar precies is volledig afhankelijk van de lichtval... ook de lichtval is heel belangrijk, kies een punt en werk daar vanuit, niet zomaar highlights zetten, de zon is geen tl-verlichting ;)
Maargoed, ik werk zelf niet zo extreem technisch vanwege te tekenstijl, ik vind 't belangrijktst dat een plaat een sfeer krijgt, een warm gevoel zeg maar.. daar wil ik geen technische fouten (en vooral anatomische waar m'n meeste shit mee vol zit) mee goedpraten though...
Verder is een goed (wacom) tablet nooit een overbodige luxe! succes :)
Btw, veel foto's maken in verschillende omstandigheden en die bestuderen werkt ook geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Wieeej, de grote vormen staan er nu wel, nu nog invullen :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38892/full.jpg

Kledderkliederkladder:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38930/full.jpg

Moest ff wip aan iemand anders doorgeven, dan ook maar hierbij :P

[ Voor 40% gewijzigd door DarkX op 11-08-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb een vraagje, krijg het constant maar niet voor elkaar... ik heb hier een A5 Intuos2, en teken er best wel veel mee.. ik krijg het alleen niet voor elkaar om hem zo in te stellen, dat je dat verschil van doordrukken ziet.. dus des te harder je drukt, des te dikker de lijn enz...

iemand die hier een goede tip voor heeft? ben al een tijdje aan het googlen nu, en kom er niet zo uit, vandaar deze vraag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Goeie drivers installeren is belangrijk. En photoshop bugt er af en toe mee, moet je je tablet opnieuw aansluiten en dan photoshop opnieuw opstarten. Zorg ook dat bij je brush je minimum diameter niet op 100% staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34189

Kidd_Bonzai, hoe lang heb je over die tekening gedaan ?

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 34189 op 11-08-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke precies? zit aardig wat verschil in kwa tijd hehe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:00

alienfruit

the alien you never expected

Hehe. Ik heb ook een Wacom alleen sinds kort wil met 4D Muis uit zich zelf omhoog scrollen. Heel irritant.

@darkx: Die "hawaii" shirt van die dame, heb je dat patroon zelf nagetekend :D ? Ik zocht laatst zo'n patroon :(

• DarkX

DarkX

Ik?

Euh, dat is het patroon dat op de foto stond, dat heb ik gewoon nagetekend.

Anoniem: 34189

Weet iemand misschien een paar goeie digital painting tutorials ? want daar wil ik me een beetje in gaan verdiepen

• Nozzman

Nozzman

DarkX schreef op 11 augustus 2004 @ 14:29:
Wieeej, de grote vormen staan er nu wel, nu nog invullen :P

[afbeelding]

Kledderkliederkladder:

[afbeelding]

Moest ff wip aan iemand anders doorgeven, dan ook maar hierbij :P
Gaat er goed uitzien, alleen de zonnebril van het meisje staat een beetje, euhm, dom. Misschien een ander model nemen?

• DarkX

DarkX

Ik?

Nozzman schreef op 12 augustus 2004 @ 15:02:
[...]

Gaat er goed uitzien, alleen de zonnebril van het meisje staat een beetje, euhm, dom. Misschien een ander model nemen?
Welk meisje? Staan er 2 op :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38995/full.jpg

Maar doe in eerste instantie gewoon de foto 'as it is', kan straks nog altijd kijken of ie nog wat hipper kan met andere bril/kleurtjes/sieraden/shirts weet ik veel.

Hmm, hoewel ik trouwens zwaar respect heb voor het werk van Jason Brooks, en ik niet kan tippen aan zijn skills op dit gebied, zie ik ineens wat ik in zijn tekeningen altijd mis. Die dames kijken altijd zo totaal emotieloos, kijken bijna treurig. Dan staat zo'n happy glimlach toch een stuk leuker :)

[ Voor 28% gewijzigd door DarkX op 12-08-2004 15:17 ]

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Hij is heel goed gelukt, alleen lijkt het nu net alsof die middelste dame een vrij dikke neus heeft.

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

• XangadiX

XangadiX

zat me gisternacht te vervelen omdat ik niet kon slapen:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/doodle.jpg

DarkX: mooi werk man, ik vind alleen dat het ding nog een beetje veel in 'vlakjes' opgedeeld is, bijvoorbeeld het haar van de linkerdame lijkt er erg 'opgeplakt' dat is niet echt natuurlijk. De accesoires zien er wel weer vet uit, de bril en de kleding werkt erg goed :)

[ Voor 53% gewijzigd door XangadiX op 12-08-2004 17:23 ]

Stoer; Marduq

• DarkX

DarkX

Ik?

Xangadix> Enigzins vlakjes is natuurlijk wel inherent aan de gebruikte techniek, maar ik ben het met je eens dat het haar van de dame links er gewoon kut uitziet, moet ik nog ff gaan bekijken hoe ik dat ga aanpakken, ze heeft gewoon een ellendig kapsel en ik had er vandaag het geduld niet voor ;) Bepaalde schaduwen in de gezichten enzo mogen ook nog wel wat minder hard, en handen enzo nog wat meer ingevuld.

Ik denk dat als ik het haar opnieuw teken met meer detail (zoiets als bovenkant van het haar van dame naast mij) dat het een stuk minder 'paint by number' achtig wordt :) Maar dat bekijk ik morgen wel, als het niet werkt verzin ik wel iets anders :)

Jou plaat is ook wel erg vet trouwens, beetje vectorachtig zonder echt vector te zijn, cool kleurgebruik :)

[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 12-08-2004 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

DarkX schreef op 12 augustus 2004 @ 15:14:
[...]

Welk meisje? Staan er 2 op :)
Die middelste. Bij de linkse mid ik nog wat detail in de bril vooral qua belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ah de middelste, dus het linkse en rechtse meisje zijn wel okay? B)

Linkse bril mist inderdaad glimmetjes enzo, die moet ik er nog ff bijverzinnen. Feitelijk heeft die bril geen glimmetjes, maar zonder mist het toch iets :)

Misschien dat ik het rechtste meisje een wat doorzichtigere bril moet geven, maar dan moet ik weer ogen gaan verzinnen en ken haar ogen nie zo goed uit mijn hoofd. Ik kijk wel wat ik doe :)

Omhoog met dit ding :)

Ik geloof dat dit de eerste keer is dat ik een 'gewoon' mens (ipv cartoon) heb geprobeerd te tekenen...
Afbeeldingslocatie: http://pics.xs.to/pics/04084/18-08-04_Way_Of_The_Samurai.png

Klopt geen hout van. * Anoniem: 105830 begint steeds meer respect te krijgen voor de mensen die écht goed zijn met dit spul

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 105830 op 19-08-2004 11:27 ]

Anoniem: 50225

De laatste maand heb ik niet veel gedaan, maar hier een klein overzichtje van mijn werkje.

Afbeeldingslocatie: http://www.upselen.nl/tf/wg/AUG_001.gif

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 50225 op 19-08-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79663

Vette shit hier allemaal weer in dit topic! Ik kom hier niet al te vaak, meestal eigenlijk alleen voor dit topic en de pricewatch...
Nu zo aan het eind van m'n vakantie heb ik eindelijk de rust gevonden om weer eens wat op papier te zetten.
Hier alvast 2 werkjes waarvan ik het echt supercool zou vinden als iemand ze in zou kunnen kleuren!! Speciaal daartoe grote versies bijgevoegd...
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhfvanherpt/tek/chicks%20tweak.jpg

grote versie

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mhfvanherpt/tek/strand%20tweak.jpg

grote versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121744

Afbeeldingslocatie: http://silenzer.whatisup.nl/tijger.jpg

Tekening waarmee ik bezig ben.
Diverse foto's van syberische tijgers gebruikt als referentie

Medium en hard potlood gebruikt (oil based)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 121744 op 24-08-2004 05:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ziet er veelbelovend uit! En meerdere referenties gebruiken om daar je eigen middenweg in te vinden is natuurlijk altijd leuker dan een foto natekenen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Lowlands programma nog niet begonnen + regen + tekenboek + toiletgebouw =

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/portfolio/img_work/42.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lekker foute kleurtjes nozzman, jummie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om het topic nog een beetje gaande te houden zal ik ook maar wat toevoegen :)

disdunplugge: Op het hoofd en de handen na, ongeveer de moeilijkste delen, zit je een heel eind in de goede richting wat anatomie betreft. Alleen je verzoek om het in te laten kleuren zal moeilijk te vervullen zijn omdat je zelf al een beetje heb zitten kleuren. Als iets gaat inkleuren inkt je het meestal eerst omdat het er heel rommelig uitziet als je over potloodlijnen gaat inkleuren.

silenzer04 : Erg mooi, zeer kloppend ook met de realiteit, alleen gaat de strakheid van je stijl een beetje verloren in de vegen aan de zijkant van de neus. Als dat de eerste schaduwen zijn en je de rest nog moet tekenen heb ik niks gezegd :X

Nozzman: stja, wat kan je daar nou nog over zeggen :P

En natuurlijk heb ik zelf ook nog wat getekent :9

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/UE6D0V6F3I5O/picserver.jpeg
en
Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/KQ4S5W8Y19FK/FY5CBTFG0V8V/JPEG/1092318648//64uq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hahaha, nozzman, die stuff is te vet !

Hier een paar speedpaints van vandaag en gister, uit verveling.. nog niks te doen, maar morgen begint school weer :(

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/vincentbisschop/Appleman.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/vincentbisschop/Poirman.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.members.lycos.nl/vincentbisschop/bananaman.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

OMG ! die laatste vooral :9~ Geweldig :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111468

Afbeeldingslocatie: http://redlizard.uitgaansforum.nl/TIDUSklein.jpg

2 uurtjes aan gewerkt, mischien had ie iets donkerder gemoeten maar verder ben ik er wel tevreden mee :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 111468 op 27-08-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/portfolio/img_work/p10.jpg

Acryl met inkt eroverheen. En daar weer acryl overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42

BaRF

bijna kerst

Anoniem: 120616 schreef op 25 augustus 2004 @ 17:36:

Hier een paar speedpaints van vandaag en gister, uit verveling.. nog niks te doen, maar morgen begint school weer :(

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
_O_ wow coole stijl

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Laatst online: 24-10-2024
Anoniem: 120616 schreef op 25 augustus 2004 @ 17:36:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wow, dit is nog eens een coolle en eigen stijl zeg! Vet. Die banaan is bij deze mijn wallpaper. :P

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122042

- eerste GoT-post goed opletten dus :) -

Ik heb na lang rondgegeilt te hebben op het hoge niveau artwork dat hier voorbijkwam gisteren ook mijn wacom (graphire 3 a6) ontvangen, en na wat lukraak gekrabbel mijn eerste thingie (af)gemaakt, ben er best wel tevreden over, op wat kleine dingetjes na (de rechtervoorpoot bijvoorbeeld - beeld je daar maar een heuveltje in ofzo :+ .

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/oka/lode/wall2.jpg
(klikabel)

[edit] niet klikabel dus 8)7 -

klik voor de grote versie :)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 122042 op 28-08-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de reacties :) hier nog een 1,2,3 doodletje..

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/vincentbisschop/lil-guy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:32
Even een simpel werkje van mij. Na maanden niet te hebben getekend zomaar waterverf uit de kast gehaald. Hij is slordig, en volledig tegen alle regels getekend.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/conceptcar.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Mercarra op 29-08-2004 23:10 ]

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54377

hoi kerels. goed werk weer, vooral die banaan vind ik erg mooi.

na een lange tijd van afwezigheid hier een aantal van de weinige werken die ik de laatste tijd heb gemaakt. In een heel andere stijl dan ik normaal teken.

Afbeeldingslocatie: http://files.otf1337.com/snow/004.JPG

Afbeeldingslocatie: http://files.otf1337.com/snow/008.JPG

Afbeeldingslocatie: http://files.otf1337.com/snow/009.JPG

Afbeeldingslocatie: http://files.otf1337.com/snow/005b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:07

Ibex

^^ met stom.

Anoniem: 54377 schreef op 01 september 2004 @ 21:15:

na een lange tijd van afwezigheid hier een aantal van de weinige werken die ik de laatste tijd heb gemaakt. In een heel andere stijl dan ik normaal teken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtig :)
Vooral dan de manier waarop je de objecten van hun originele plaats haalt en ze vermengt met objecten op de voorgrond is prachtig :) Vooral de laatste :)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Laatst online: 23-02 19:55

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Echt heet mooi! geweldige stijl man... idd lang geleden dat je hier wat hebt gepost. Heb je deze toevallig ook nog iets groter? de derde of vierde vind ik vooral vet. Als je die hebt op 1152x864 of groter ben ik je iig dankbaar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/portfolio/img_work/p12.jpg

Visualisatie van een Dr. Octagon tekst (Halfsharkalligatorhalfman) op hout, met inkt en fluorescerende verf. Wordt uiteindelijk een drieluik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

wow Nozzman. Echt prachtig!

ik heb voorlopig nog niet de tijd om tekenen. en ik ben bezig in Illustrator voor het eerst. Dus die krijgen jullie ook snel te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58670

Afbeeldingslocatie: http://ic1.deviantart.com/images2.deviantart.com/i/2004/02/2/0/Shuu.jpg

Dit heb ik een jaar geleden of zo gemaakt. Sindsdien niets meer getekend.
Eerst had ik dit gewoon met potlood getekend op stevig papier. Daarna ingescand en in Photoshop de lijnen nagetrokken en in kleur gezet. Het ziet er imho niet slecht uit.

Voor de Pokémon fans natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Laatst online: 26-11-2024
poos geleden mijn wacom gekregen en plaatje gemaakt...nu na twee maand weer eens tijd gehad voor een snelle krabbel :)
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/ijmker/rein/tweedewacom.jpg

Anoniem: 100818

ziet er allemaal zeer goed uit, ik vind vooral die auto met waterverf zeer mooi, ik heb zelf ook mijn best gedaan om een "getunede" ford fiesta te tekenen met potlood (2B/HB) en dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nauspja/nauzer/auto.jpg
(click) > volledige grootte :)

Nu alleen nog inkleuren met mijn wacom :) Iemand een idee hoe (ben niet zo ervaren met wacoms :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kreeg ik het toch voor elkaar om weer een tekeningetje uit mn potlood te halen :P ga denk ik maar weer wat vaker tekenen, het kost me bijna moeite om dit te maken :D

Bling Bling baby :+
Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/hosted/BLING.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35183

Wie o wie kan mij helpen? Ik kan de schouders maar niet goed krijgen. Ik heb volgens mij onderhand alles geprobeert om de schouders goed te krijgen, maar toch draait t telkens weer uit op een barbapapa met lepra.

Afbeeldingslocatie: http://img6.exs.cx/img6/3209/Scan21.jpg

[ Voor 176% gewijzigd door Anoniem: 35183 op 14-09-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122042

Anoniem: 35183 schreef op 14 september 2004 @ 11:55:
Wie o wie kan mij helpen? Ik kan de schouders maar niet goed krijgen. Ik heb volgens mij onderhand alles geprobeert om de schouders goed te krijgen, maar toch draait t telkens weer uit op een barbapapa met lepra.

[afbeelding]
Volgens mij ligt het niet zozeer aan de schouders zelf, maar eerder aan het gehele lichaam. Anatomy moge dan wel niet mijn sterkste kant zijn, maar volgens mij mist er iets, en zijn het niet zozeer de schouders die niet goed genoeg gevuld zijn, maar is gewoon het lichaam te 'plat'.
Lijk het er nu uit ziet is het een beetje alsof het hoofd er uit komt gesprongen.

Ook is hij (?) misschien wat te mager / niet struis genoeg voor een man.

edit:

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 122042 op 14-09-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het lichaam is te plat omdat de schaduwen er nog niet zijn. Het hoofd lijkt er uit gesprongen omdat er daar te veel overheen geveegd is met mijn hand onder het tekenen. (en dat ie te mager lijkt voor een man, gelukkig maar, want het moest een vrouw worden :P)

Maar goed, niet dat t boeit, want mijn lieve poes Sali genaamd vond het nodig om een haarbal neer te leggen op de tekening. Dus weer een hoop gezeik :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
Anoniem: 35183 schreef op 14 september 2004 @ 21:40:
Het lichaam is te plat omdat de schaduwen er nog niet zijn. Het hoofd lijkt er uit gesprongen omdat er daar te veel overheen geveegd is met mijn hand onder het tekenen. (en dat ie te mager lijkt voor een man, gelukkig maar, want het moest een vrouw worden :P)

Maar goed, niet dat t boeit, want mijn lieve poes Sali genaamd vond het nodig om een haarbal neer te leggen op de tekening. Dus weer een hoop gezeik :D.
het ligt niet aan je schaduwen, maar aan je opbouw. Er zijn (geloof op polycarbon.com oid) tutorials over de houding en de verhouding, en bij jou is die wat gek. De borst moet verder vooruit, en de schouders vloeinder, het hangt er aan, als bij iemand met anorexia...

|>

Schouders vloeiender? hoe bedoeld u dat ?

• XangadiX

XangadiX

Anoniem: 35183 schreef op 14 september 2004 @ 21:40:

ik vind het een beetje raar dat je om kritiek vraagt, en zodra die dan gegeven wordt je die gaat proberen te weerleggen :/ . Zonde dat je kat eroverheen gehaarballed heeft, maar voor de volgende tekening.

Hij lijkt niet plat omdat de schaduwen er niet zijn, hij lijkt plat omdat je als het ware een plat plankje in een drie dimensionale ruimte probeert te leggen. Het lichaam heeft geen 'rondingen', als in, de torso en de armen lopen niet af, maar lijken om de hoek te gaan; daardoor mis je volume.

Zo te zien ben je met het hoofd begonnen, en hoewel ik zelf dat ook heel vaak doe, is het niet de goede methode. Beter is het om na te denken over een lichaam en daarna pas een hoofd er bij te plaatsen. Op die manier komt je nek altijd goed uit.

Bij jouw is de nek veel te lang. Ik ga er nu vanuit dat die lijnen in de achtergrond diepte en hulplijnen zijn, en daaraan zie je al dat je kin en nek niet goed uitgelijnt zijn. Als je van net iets schuinboven (de horizon zou bij de elleboog moeten liggen) naar iemand kijkt komen zijn schouders veel hoger uit, dus wordt de nek veel korter. Bij jouw is het nu net of je figuur 'walk like an egyptian' nadoet want zijn hoofd staat veelsteveel naar rechts (voor de kijkers links)Dat is dus ook de reden dat je je schouders niet goed krijgt, ze liggen scheef.

nog een manier om dat te zien is door de middenlijn van het gezicht (waarvan ik aanneem dat die recht staat) naar beneden te trekken. Een kin en het gezicht ligt niet alleen boven het lichaam, maar ook ietsje naarvoor; als je die lijn doortrekt bij jouw kom je rechts uit, alsof het hoofd gedraaid is.

verder is de kijkershoek en de draaiing van het lichaam raar. Als we inderdaad ietsje van boven op het lichaam kijken dan staat ze redelijk krom, of liever ze staat dan met haar bekken naar voren. De plaatsing van de armen en handen langs het lichaam is dan niet correct, zelfs onmogelijk (haar handen gaan haar billen in)

Owja, als het een vrouwtje is dan mis ik de borsten nog ;)

[ Voor 7% gewijzigd door XangadiX op 15-09-2004 01:11 ]

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/4707/haarman.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

vet...

vind het eerlijk gezegd ook wel leuk om te zien dat je weer eens wat anders probeert dan dat (eeuwige :X ) nozzman-stijltje. (waar je je cartoons in doet zeg maar). Vind deze wel iets mystieks hebben ofzo, een soort evil scientist.

Als ik een bedrijf had zou ik deze wel op de IT afdeling willen hebben hangen ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

XangadiX schreef op 17 september 2004 @ 12:52:
[...]

vet...

vind het eerlijk gezegd ook wel leuk om te zien dat je weer eens wat anders probeert dan dat (eeuwige :X ) nozzman-stijltje. (waar je je cartoons in doet zeg maar). Vind deze wel iets mystieks hebben ofzo, een soort evil scientist.

Als ik een bedrijf had zou ik deze wel op de IT afdeling willen hebben hangen ;)
Het Nozzman-stijltje is een veilig pad voor mij waar ik meer dan eens en ook graag van afwijk. Samen met twee vrienden knal ik eens per maand vanalles op papier (en wat al niet meer). We zijn er nu ook digitaal op aan het doorborduren: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

Larixk schreef op 16 juli 2004 @ 14:12:
[afbeelding]
Weer eens verder gegaan aan deze plaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.larixk.nl/upload/muze5.gif
commentaar welkom.

te doen:
- Lichaam detailleren/beter uitwerken
- Achtergrond bedenken/maken.

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 09:43

zeekoe

zeekoe

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
suuupergaaf dit... verkoop je ook posters? :9~
of heb je meer van dit soort tekeningen?
(beetje late reactie, maar heb het topic net ontdekt)

Weheat Blackbird 8 kW + Itho Daalderop I-WPV 150 l | 2x Jaga Tempo 240x40T20 + kleintjes boven | Rocketstove Tiny III | 7x Solitek + Kostal PIKO 3.6-2

Afbeeldingslocatie: http://www.fletwerk.nl/treminator/temp/opa3.gif

Pastel-kleuren 8)

• Nozzman

Nozzman

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/krabbels/23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/krabbels/24.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/krabbels/25.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/krabbels/26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/krabbels/27.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/krabbels/28.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/krabbels/29.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/kitchentoolman2.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.nozzman.nl/unpublished/20040918rocketman.jpg

• Nozzman

Nozzman

Coole plaat Estepundo! Mooie kleuren ook.

• XangadiX

XangadiX

Ben weer eens met een filmpje bezig over een engeltje en ben op zoek naar manieren om de vleugels te 'tekenen' en het meisje echt op te nemen, hier wat schetsjes en oefeningen van dat project :)

(erg WIP nog allemaal hoor...)

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/engel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/engel2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/engel3.jpg
(excuus voor de brakke kwaliteit, geen scanner hier)

schetsjes voor de 'echte' vleugel (telkens 1 veer uitgewerkt)

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/vleugel1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/tweakers/vleugel2.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door XangadiX op 30-09-2004 12:51 ]

Stoer; Marduq

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.