Anoniem: 35183 schreef op 14 september 2004 @ 21:40:
Het lichaam is te plat omdat de schaduwen er nog niet zijn. Het hoofd lijkt er uit gesprongen omdat er daar te veel overheen geveegd is met mijn hand onder het tekenen. (en dat ie te mager lijkt voor een man, gelukkig maar, want het moest een vrouw worden

)
Maar goed, niet dat t boeit, want mijn lieve poes Sali genaamd vond het nodig om een haarbal neer te leggen op de tekening. Dus weer een hoop gezeik

.
ik vind het een beetje raar dat je om kritiek vraagt, en zodra die dan gegeven wordt je die gaat proberen te weerleggen

. Zonde dat je kat eroverheen gehaarballed heeft, maar voor de volgende tekening.
Hij lijkt niet plat omdat de schaduwen er niet zijn, hij lijkt plat omdat je als het ware een plat plankje in een drie dimensionale ruimte probeert te leggen. Het lichaam heeft geen 'rondingen', als in, de torso en de armen lopen niet af, maar lijken om de hoek te gaan; daardoor mis je volume.
Zo te zien ben je met het hoofd begonnen, en hoewel ik zelf dat ook heel vaak doe, is het niet de goede methode. Beter is het om na te denken over een lichaam en daarna pas een hoofd er bij te plaatsen. Op die manier komt je nek altijd goed uit.
Bij jouw is de nek veel te lang. Ik ga er nu vanuit dat die lijnen in de achtergrond diepte en hulplijnen zijn, en daaraan zie je al dat je kin en nek niet goed uitgelijnt zijn. Als je van net iets schuinboven (de horizon zou bij de elleboog moeten liggen) naar iemand kijkt komen zijn schouders veel hoger uit, dus wordt de nek veel korter. Bij jouw is het nu net of je figuur 'walk like an egyptian' nadoet want zijn hoofd staat veelsteveel naar rechts (voor de kijkers links)Dat is dus ook de reden dat je je schouders niet goed krijgt, ze liggen scheef.
nog een manier om dat te zien is door de middenlijn van het gezicht (waarvan ik aanneem dat die recht staat) naar beneden te trekken. Een kin en het gezicht ligt niet alleen boven het lichaam, maar ook ietsje naarvoor; als je die lijn doortrekt bij jouw kom je rechts uit, alsof het hoofd gedraaid is.
verder is de kijkershoek en de draaiing van het lichaam raar. Als we inderdaad ietsje van boven op het lichaam kijken dan staat ze redelijk krom, of liever ze staat dan met haar bekken naar voren. De plaatsing van de armen en handen langs het lichaam is dan niet correct, zelfs onmogelijk (haar handen gaan haar billen in)
Owja, als het een vrouwtje is dan mis ik de borsten nog
[
Voor 7% gewijzigd door
XangadiX op 15-09-2004 01:11
]