NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Verwijderd
Ik heb zelf een 800mhz epia, maar die vind ik eigenlijk net niet snel genoeg
Mag ik vragen waar je die tv-kaart vandaan hebt?
Verwijderd
/me Dat zouden meer tweakers moeten doen
Mijn complimenten, je kunt heel erg trots zijn op je resultaat...
Een tip: Let ff op je HDD temperatuur, ik heb nl zelf ook een superklein kastje gemaakt maar de HDD werdt zonder extra koeling voor mij toch iets te heet.
Er staat bij bij nu een 4 cm tempratuurgestuurde Papst fan voor om te zorgen dat de warmte toch een beetje afgevoerd wordt. Dit is wel bevordelijk voor de levensduur van je hardeschijf.
/me Je HDD temperatuur kun je aflezen met HDD temperature
Mijn Via Epia 933 @ 1066 wordt eigenlijk nooit echt warmer dan 41 graden, die 61 graden die je nu hebt is wel een beetje hoog. Standaard is die van mij zo'n 35 graden. Hoewel ik niet denk dat die 61 graden kwaad kan, zou je er misschien toch wat aan moeten doen. Dit ivm. de hogere omgevingstemperaturen in de zomer...

Door een beetje uitgekiende fanplaatsing heb je stuk lagere temperaturen zonder dat je meer herrie hebt.
(stiller dan stilste HDD)
Misschien zou je nog 1 of 2 4cm fans aan de achterkant kunnen plaatsen...
Al met al een hele mooie mod waar veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ook het ontwerp van je kast is uniek waardoor het extra leuk is om te zien.
Glowpad id aan de onderkant van de kast is een leuke finishing-toutch...
/me Heb ik ook...
Ben benieuwd wat je in de toekomst nog meer voor ons in petto hebt..
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 10:35 . Reden: Dahm, typo... :s ]
Je zal vast wel een hoop reacties van kennisen enzo krijgen van "WTF, is dat een PC, zo klein
Een top modje!
Verwijderd
Verwijderd
neem wel tropische vissen want die kunnen wel lauw/warm water gebruiken
Dat proggie voor hdd temp leest maar van 1 hd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 11:44 ]
Zo jammer dat die vissen dat water nou niet echt schoonhouden.Verwijderd schreef op 13 October 2003 @ 11:39:
maak er waterkoeling ingewoon een bak met vissen ernaast en dat als water gebruiken..
neem wel tropische vissen want die kunnen wel lauw/warm water gebruiken
Dat proggie voor hdd temp leest maar van 1 hdmaarja beter iets dan niets..
Waarom zou iedereen toch altijd Demi-water gebruiken

#StopBurningStuff
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt
Daar heb je speciaal voor Via mobo'tjes voedingen in diverse soorten en maten...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Daar heb je slimline CD/DVD spelers en atributen te koop...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Meer van deze dingen maken en op een beurs gaan staan
Enige contra: pas op met je temps.
I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)
Maar, wat heeft het jouw nou gekost? Dat zou ik wel eens willen weten
In een pashokje gaan zitten en dan roepen dat het wc papier op is.
en waar heb jij btw die slimline cdrom speler -> ide converter vandaan?
verder strakke case
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Wow zeker stoer gemaakt, alles netjes strak afgewerkt
Wist trouwens niet dat er zulke kleine voedingen bestonden, wel gaaf.
Verwijderd
Draakje en themaxter en eghie
info over de tv/mpeg kaart:
http://www.yuan.com.tw/products_dvdg600.htm
http://www.silverview.nl/silvershop/
Naam: EZDV PCI TV kaart MPEG2
Prijs: Euro 129,00
eghie:
De TV-kaart heeft een mpeg-ENcoder. Op het moederbord zit de mpeg-DEcoder. Het TV-kaartje kan alleen opnemen (hardwarematig meteen al in mpeg-2 formaat als je dat wilt) en heeft alleen ingangen. Als je alleen dvd's wilt kunnen afspelen dan heb je die hele kaart niet nodig, het moederbord bevat daar de nodige hardware al voor, mpeg decoder, composiet out en s-video out.
Speedbart
Ik heb geen idee waar jij het over hebt. De kabel naar mijn dvd-drive is een standaard ata133 kabel. Achterop de dvd zit een converter die die maffe laptop-aansluiting omzet naar een standaard ide-aansluiting. Converter is te koop bij www.myelectronics.nl
Ik heb geen idee wat voor 'goede aansluiting' jij op je drive hebt zitten. Wat ik bedoel met converter is niets anders dan een dom verloopstukje (printplaatmodel). Misschien dat daar de verwarring om ontstaan is?
Fuzzy3366:
Eigenlijk wil ik zelf niet weten wat het gekost heeft
- moederbord+processor: 137
slimlin dvd: 92
slimline dvd->ide convertor: 10
voedingprint+adapter: 59
RF-afstandsbediend: 30
256MB geheugen: 50
80GB maxtor (fluid bearing): 80
2 full color ledjes: 20 (ik had ze nog liggen)
tv-capturecard (+mpeg2 encoder): 129
De materialen voor het kastje heb ik bij elkaar gesprokkeld en kostte me niets, op wat plakvoetjes na. Dan is er nog de kwart tube secondenlijm, een hoeveelheid schuurpapier en een wat blanke spuitlak.
totaal: 607 euro's
ReseTTim
Om DVD's af te spelen heb je natuurlijk een mpeg-DEcoder nodig. bij mij zit die op het moederbord, ik weet niet of dat bij de 800MHz uitvoering ook al zo is.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Verwijderd
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Verwijderd
Zoiets wou ik ook nog eens maken, maar dan speciaal voor mp3 voor onder m'n radio..
Verwijderd
en wat voor type TV kaart met mpeg Encoder kaart zit daar in ?
voor de rest ziet het er wel strak uit
Ik denk door het te metenVerwijderd schreef op 14 October 2003 @ 08:17:
nettjes gedaan . maar hoe wist je nou dat alles ging passen?
De hele zooi een voor een op de scanner en dan met photoshop schuiven. Vervolgens het lijntje er om heen trekken en het geel doorrekenen. de hoek van de schuine kant is 'bedacht' op 11,7 graden, met met de hoogte, breedte van de onderdelen en doorsnee van de bocht erbij kun je dan uitreken van waar tot waar het plaatwerk gebogen moet worden. Het was lang geleden dat ik pythagoras, sinus, cosinus en tangens heb gebruikt
De power-knop is gekocht bij een electro-boer (display in Eindhoven).
type tvkaart: http://www.yuan.com.tw/products_dvdg600.htm (zie boven)
Turkish: Ik had liever een donkerblauwe of -rode plaat gehad, maar ik kon helemaal nergens gekleurd spul vinden, gelukkig had de buurman nog een plaat staan. En dan ben je niet meer zo kieskeurig
[ Voor 15% gewijzigd door RolandWitvoet op 14-10-2003 13:33 ]
zijn dit ex-BTW prijzen ofzo? het moederbord is volgens de PW nergens zo goedkoop te vinden!RolandWitvoet schreef op 13 October 2003 @ 15:22:
Eigenlijk wil ik zelf niet weten wat het gekost heeft![]()
- moederbord+processor: 137
slimlin dvd: 92
slimline dvd->ide convertor: 10
voedingprint+adapter: 59
RF-afstandsbediend: 30
256MB geheugen: 50
80GB maxtor (fluid bearing): 80
2 full color ledjes: 20 (ik had ze nog liggen)
tv-capturecard (+mpeg2 encoder): 129
De materialen voor het kastje heb ik bij elkaar gesprokkeld en kostte me niets, op wat plakvoetjes na. Dan is er nog de kwart tube secondenlijm, een hoeveelheid schuurpapier en een wat blanke spuitlak.
totaal: 607 euro's
Verwijderd
Kunt u mij wat meer vertellen over de mpeg kaart die u gebruikt heeft? Waar is ie te koop? Wat heeft die gekost? [edit: al gevraagd, excuses]
Misschien dom: Is het mogelijk om wat meer info te krijgen hoe het systeem werkt? Je kan dus zonder gebruik te maken van een muis en besturing systeem dvd's afspelen op je TV? Grafische kaart was niet nodig?
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2003 16:32 ]
zo iets wil ik ook gaan maken man echt super
Pricewatch is voor sponsorenj-w schreef op 14 oktober 2003 @ 14:17:
zijn dit ex-BTW prijzen ofzo? het moederbord is volgens de PW nergens zo goedkoop te vinden!
Het was een aanbieding bij myelectronics
prijzen zijn idd ex btw
Het is gewoon een PC.Verwijderd schreef op 14 October 2003 @ 16:07:
Misschien dom: Is het mogelijk om wat meer info te krijgen hoe het systeem werkt? Je kan dus zonder gebruik te maken van een muis en besturing systeem dvd's afspelen op je TV? Grafische kaart was niet nodig?
Er zit een videokaart (vga-out, composite-out en s-video-out) geïntegreerd op het moederbord, een losse videokaart is idd niet nodig. Ook zit er een mpeg-2 decoder op geïntegreerd.
Er is wel degelijk een OS nodig om DVD's te spelen. Op de afstandsbediening zit een roos waarmee je de muis 8 richtingen op kunt bewegen, niet echt geweldig overigens: muis bedienen met cursor-toetsen is behelpen, bovendien reageert het ding traag, moet je heel precies op de juiste plek drukken om de gewenste richting op te gaan en moet je voor een goed ontvangst de afstandsbediening omhoog richten terwijl je een normale afstandsbediening juis op het apparaat richt.
De afstandsbediening is slecht
Verwijderd
die X10 .. heb ik anders nooit echt problemen mee gehad.. Je kunt toch instellen hoe snel die vertraagd dan wel versneld bij het inhouden van de cursor toetsen? Das namelijk wel makkelijk.RolandWitvoet schreef op 14 October 2003 @ 17:12:
[...]
Het is gewoon een PC.
Er zit een videokaart (vga-out, composite-out en s-video-out) geïntegreerd op het moederbord, een losse videokaart is idd niet nodig. Ook zit er een mpeg-2 decoder op geïntegreerd.
Er is wel degelijk een OS nodig om DVD's te spelen. Op de afstandsbediening zit een roos waarmee je de muis 8 richtingen op kunt bewegen, niet echt geweldig overigens: muis bedienen met cursor-toetsen is behelpen, bovendien reageert het ding traag, moet je heel precies op de juiste plek drukken om de gewenste richting op te gaan en moet je voor een goed ontvangst de afstandsbediening omhoog richten terwijl je een normale afstandsbediening juis op het apparaat richt.
De afstandsbediening is slechtmaar met een draadloos toetsenbord kun je de muis weer niet bedienen en is erg groot en een muis is op de bank erg onpraktisch.
Keep up the good work!
Wou dat mijn CM zo goed eruit kwam te zien!
[ Voor 27% gewijzigd door zwahiel op 14-10-2003 18:04 ]
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Je maar ik wil niet alleen dvd's gaan afspelen, maar ook dingen van tv kunnen opnemen. Mpeg-encoder is dan ook wel handig. Mooi kaartje. Ik ga denk ik ook maar overwegen om dit kaartje te kopen.RolandWitvoet schreef op 13 October 2003 @ 15:22:
Draakje en themaxter en eghie
info over de tv/mpeg kaart:
http://www.yuan.com.tw/products_dvdg600.htm
http://www.silverview.nl/silvershop/
Naam: EZDV PCI TV kaart MPEG2
Prijs: Euro 129,00
eghie:
De TV-kaart heeft een mpeg-ENcoder. Op het moederbord zit de mpeg-DEcoder. Het TV-kaartje kan alleen opnemen (hardwarematig meteen al in mpeg-2 formaat als je dat wilt) en heeft alleen ingangen. Als je alleen dvd's wilt kunnen afspelen dan heb je die hele kaart niet nodig, het moederbord bevat daar de nodige hardware al voor, mpeg decoder, composiet out en s-video out.
Daarvoor heb ik een oplossing gevonden: een toetsenbord met geintegreerde muis en handgrepenRolandWitvoet schreef op 14 October 2003 @ 17:12:
[...]
De afstandsbediening is slechtmaar met een draadloos toetsenbord kun je de muis weer niet bedienen en is erg groot en een muis is op de bank erg onpraktisch.
Myelectronics heeft hem zelfs ook....

Deze dus
Als het nou meteen een dienblad zou zijn zou hij misschien nog naast de bank kunnen staan, maar dit is echt geen optie. Dan kan ik beter een PDA pakken en die ombouwen naar een dedicated afstandsbediening.
Ik heb dit ding hier thuis liggen en het werkt uitstekend, gebruik ik hem niet, dan ligt ie op de tv
(Gekleurd plexi is btw gewoon verkrijgbaar bij Conrad 530581-8B bijvoorbeeld)
Over die uitdaging om een kleinere te bouwen. Dan had je die geweldige voeding eerst aan mij moeten showen
Ik heb nu gewoon een Mini-mini-mini voeding en geen slim-line dvd, want ik wou geen laatje.
Het is dus Slot-in geworden.
Alles gaat resulteren in een case van 212 x 146 x 300 mm.
Resultaat wordt uiteraard gepost.
And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.
* wacco vind het wel een puik plan. In principe kan je toch wel al je bestanden kwijt en vinden via msn/icq/irc/ftp/www/ssl of usb. Hmm... bordje + die voeding en een kastje... goeie gozer die em nóg kleiner krijgt
Een beetje GoTter heeft toch wel een servertje draaien? Een image + ramdiskje oid moet dan toch wel kunnen? Kan het allemaal zelfs redundant opgeslagen worden enzow...
Verwijderd
Wie is "we" en waar is "hier"?Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 11:47:
we hebben hier mini toetsenborden met scroll muis geintegreerd. zijn wel prijzig. maar wel fijn voor op de bank.
Verwijderd
dat klinkt trouwens als een goed ideejahaaaa, leuk voor op de salontafel in de huiskamer.
Als het nou meteen een dienblad zou zijn zou hij misschien nog naast de bank kunnen staan, maar dit is echt geen optie. Dan kan ik beter een PDA pakken en die ombouwen naar een dedicated afstandsbediening.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 01:36 ]
Verwijderd
handig.... dankan je hem met tweehanden vast houden. en dan..... dan laat je je vriendin typen en muisen terwijl jij hem vast heb??themaxter schreef op 14 October 2003 @ 22:41:
[...]
Daarvoor heb ik een oplossing gevonden: een toetsenbord met geintegreerde muis en handgrepen
Myelectronics heeft hem zelfs ook....
[afbeelding]
Deze dus
Er zitten lichte uitsparingen in de onderkant, waardoor je hem precies op je benen kan leggen en dan typen/muizenVerwijderd schreef op 16 October 2003 @ 06:52:
[...]
handig.... dankan je hem met tweehanden vast houden. en dan..... dan laat je je vriendin typen en muisen terwijl jij hem vast heb??
Je vriendin kan je dan ergens anders voor gebruiken
Je hebt tegenwoordig ook van die leuke CompactFlash > IDE converters, dan kan je een flashkaartje als harddisk gebruikenwacco schreef op 15 October 2003 @ 11:44:
Ik vraag me even wat af; wat zijn de mogelijkheden van de network boot die in de manual genoemd worden? Je kan geen eprom in je mobo prikken iig... bios ondersteund dhcp ofzo? In dat geval; het kan altijd kleiner
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Bovendien slagen jullie er altijd in om die case zo mooi af te werken hé
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Then we ate some mescaline and went swimming - Hunter S. Thompson.
Yep.stamp666 schreef op 16 oktober 2003 @ 11:07:
ERG ERG mooi gedaan voordat ik je verhaal las dacht ik zelfs dat het een kant en klare kast was nu ik beter weet![]()
erg mooi
Dacht ook eerst dat het een gekochte kast was.
Toppie man
Verwijderd
Je had nog wat ruimte kunnen besparen met een 2,5" laptop HD, maar die zijn reteduur en niet in 80 GB versie. Maar nogmaals hulde.
Verwijderd
Het nadeel van Mini-itx.com is dat ze exclusieve rechten willen...Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 16:13:
Mooi dingetje hoor, petje af! Ik zou even contact opnemen met die gasten van Mini-itx.com. Misschien willen ze wel een review oid plaatsen....
Je had nog wat ruimte kunnen besparen met een 2,5" laptop HD, maar die zijn reteduur en niet in 80 GB versie. Maar nogmaals hulde.

wat voor rechten wilen die gasten dan? (het is toch JOUW systeem?)Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 17:59:
[...]
Het nadeel van Mini-itx.com is dat ze exclusieve rechten willen...
Screw you guys, I'm goin' home! >_>
De Kast van Oeloe is ook erg gaaf, alleen jammer dat er 2 1cm plexiglas platen in zitten, voegt meteen 2cm tot aan de hoogte van de kast. En mini-itx heb je toch omdat het klein is
En fans toevoegen ga ik niet doen, ik wil hem juist zo stil mogelijk.
Ik zou me trouwens te bedenken dat ik natuurlijk in Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4 had moeten posten
Mail die maar even...
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
voor mij is case-modding iets minder weggelegd, maar ook dan kan je aan een kleine kast komen:
mini Checkercube
"Ik denk dus ik besta" - Descartes
Ik heb niet echt het hele topic doorgelezen, maar wellicht is het wat om eens wat tweakers te vragen die destijds op de HCC zo'n Siemens settop box hebben gekocht of ze hun AB willen verkopen. Die bestaat uit een ontvanger met muis en TB aansluiting en een AB die alle functies daarvan kan overnemen. De muiscursor daarop is drukgevoelig en werkt super.RolandWitvoet schreef op 14 October 2003 @ 17:12:
[...]
Het is gewoon een PC.
Verwijderd
Zozo, dat heb je goed gezien.RolandWitvoet schreef op 17 October 2003 @ 12:03:
De Kast van Oeloe is ook erg gaaf, alleen jammer dat er 2 1cm plexiglas platen in zitten, voegt meteen 2cm tot aan de hoogte van de kast. En mini-itx heb je toch omdat het klein ishoezo frustraties over 'klein'?
En fans toevoegen ga ik niet doen, ik wil hem juist zo stil mogelijk.
Ik had alleen 1cm platen nodig omdat ik anders geen draad kon tappen op de kopse kanten...
Nu kan ik heel makkelijk een willekeurige zijkant verwijderen als ik ergens bij moet...
En natuurlijk lichten die lagen leuk op in het donker omdat er ook led's in de kopse kanten zitten...
Ik heb uiteindelijk wel fan's aan de achterkant gedaan, maar die gaan alleen aan als het echt nodig is. (vanaf +/- 53 graden)
Als het ECHT klein moet, dan moet je een laptop hdd of een compactflash kaart gebruiken en geen DVD-speler.
Dat scheeld ook een stuk in de ruimte.
En natuurlijk het nieuwe NANO-itx bordje....

12 x 12 cm !!!!
Met serial ata...
/me Oeloe droomd al van zo'n bordje met een wlan kaartje erin voor bij de TV...

Witte sleuf is laptop geheugen...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:00 ]
offtopic: die witte sleuf lijkt wel een pcmcia ingangVerwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 16:41:
[...]
Zozo, dat heb je goed gezien.![]()
Ik had alleen 1cm platen nodig omdat ik anders geen draad kon tappen op de kopse kanten...
Nu kan ik heel makkelijk een willekeurige zijkant verwijderen als ik ergens bij moet...
En natuurlijk lichten die lagen leuk op in het donker omdat er ook led's in de kopse kanten zitten...
Ik heb uiteindelijk wel fan's aan de achterkant gedaan, maar die gaan alleen aan als het echt nodig is. (vanaf +/- 53 graden)
Als het ECHT klein moet, dan moet je een laptop hdd of een compactflash kaart gebruiken en geen DVD-speler.
En natuurlijk het nieuwe NANO-itx bordje....![]()
[afbeelding]
12 x 12 cm !!!!
Met serial ata...
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
als je nou eerst 1ns ff op die link klikt voor info over t plankje.....shure-fan schreef op 18 October 2003 @ 17:33:
[...]
offtopic: die witte sleuf lijkt wel een pcmcia ingang

hoe moet je anders je cpu koelen als dr zo'n pcmcia kaart overheen zit
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 23:50 ]
Verwijderd
this project is just awesome.
We would really like to publish it on www.epiacenter.com.
I´ve allready sent you an email, maybe there is a chance for us to introduce your great project to our mini-itx community.
Vraagje: als je nou 'm meteen via de tv-out (want zo zet je 'm toch op de TV denk ik he, tis niet de bedoeling dat ie een monitor altijd ernaast heeft he) op de tv aansluit, heb je dan meteen beeld?
Ik bedoel m'n geforce 4 moet ik eerst instellen via de PC dat hij beeld op de TV moet laten zien...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Boy: Hij selecteert zelf welke bron hij gaat uitsturen. Als hij bij het opstarten een monitor vindt dan gaat het richting monitor, vindt hij een tv dan gaat het richting tv. (dat doet windows)
(ik heb het nog niet goed bekeken, maar ik heb het idee dat als hij geen van beiden vindt, dat hij dan nog wel eens wil uitschakelen? Ik kan het me haast niet voorstellen.)
In het bios kun je instellen dat tijdens het opstarten het beeld naar zowel monitor als TV moet. Wazig bijverschijnsel is dat ik een TV heb die overschakelt zodra hij signaal ziet op de s-video ingang en dat dat tijdens het booten een enorm geflipper tot gevolg heeft omdat bij elke overgang van resolutie de TV weer even terugschakelt naar de tv-zender. Misschien dat ik maar in moet stellen dat booten alleen naar de monitor moet, ik hoop dat hij dan alsnog overschakeld als hij inmiddels in windows is aangekomen.
Het tv-kaartje ondersteunt ook PAL-resolutie, erg grappig. Helaas ondersteunt mijn tft-monitor dat officieel niet en staat er continue een "onbekende resolutie"-melding midden op het scherm. Terwijl hij wel gewoon beeld geeft
Verstand van warmtestromen is wat overdreven. Als je een beetje bedenkt dat hij zijn warmte kwijt moet kunnen dan ben je er eigenlijk al.
Verwijderd
hier is een bedrijf, we kan ik niet zeggen. maar igg het zijn proffesionele industrie toetsenborden. is klein van formaat en zit een scroller in.
zal es info voor je opzoeken
en dit is nieuwe account, mn ouwe is om onbekende reden gebanned?
Roland heb je hier mischien schema's van? of waar heb je hem gekocht? ik zoek ook zo'n soort voeding.RolandWitvoet schreef op 13 October 2003 @ 08:09:
[...]
[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb natuurlijk nog wel een blok erbij om de 220V om te zetten naar 12V.
Voorlopig lijkt warmte geen probleem. Het aluminium voert het snel af, de kap wordt lekker warm, en de processor blijft stabiel op 61 graden. Geen idee wat een normale temp zou zijn voor dit type. De kast was net gisteren-avond af, dus ik moet nog zien wat het gaat doen.
Nog 1 plaatje van de voeding, meer heb ik er even niet.
[afbeelding]
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Verwijderd
Processor zit op het bordje vast, inclusief koeler. Je prikt geheugen in het bordje, hdd+cd/dvd speler eraan en gaan met die banaan.Boy schreef op 22 October 2003 @ 22:30:
Om te beginnen kan ik dus zeg maar zo'n mini itx bord kopen en ik duw daar een processor op
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:53 ]
het antwoord staat al in dit topiccasemodder schreef op 22 October 2003 @ 20:36:
[...]
Roland heb je hier mischien schema's van? of waar heb je hem gekocht? ik zoek ook zo'n soort voeding.

http://www.goris.nl/prijs...tart.htm#toetsenbord_muisAdonias schreef op 23 October 2003 @ 11:04:
Als je nog op zoek bent naar een betere afstandsbediening, er zijn toetsenbordjes met ingebouwde muis, draadloos, en voor nog geen €30. Kijk maar 's op www.goris.nl bij toetsenborden. Ik bedoel dan het Chicony IR toetsenbord (sja IR.. dus wel mikken)
Ach ik ga vandaag met iets anders aan de gang, ook leuk.
Vooral dat met die voeding heb je goed opgelost en breng meer weer op een idee, thx.
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Hulde aan de man die niet lulde maar goed bezig was!!
Ik krijg toch wel wat jeuk als ik dit zie...
Maar je vergeet steeds te vertellen wat voor software er opdraaid.
Daar ben ik wel benieuwd naar plus de ervaringen over besturing.
Mja... maar dan is de PC waar dit topic over gaat toch wat completer: TV recording, DVD-speler... Zo'n nano itx bordje is wel leuk, maar er moet toch nog net wat meer opzitten... mja.. dan krijg je het verhaal dat geldt voor technisch lego: vroeger had je geen kant en klare onderdelen, moest je alles zelf doen met standaard onderdelen die iedereen had, maar jij kon ze het best combineren. Als je zo'n nano itx bordje hebt met compleet alles erop en eraan hoef je eiluk alleen nog maar een doosje met een aan/uitknop te versieren... (natuurlijk ook een kunst, maar minder moeilijk dan er een normale hdd, dvd, pcikaart en voeding bij te prutsen)...Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:41:
[...]
Zozo, dat heb je goed gezien.![]()
En natuurlijk het nieuwe NANO-itx bordje....![]()
[afbeelding]
12 x 12 cm !!!!
Met serial ata...
edit:
Witte sleuf is laptop geheugen...
Voor het geval ik het nog niet had gezegd trouwens: Echt super modje! Rond bevalt me wel, en zo op het eerste gezicht uitstekend gedaan, alsof je profi materialen tot je beschikking had
Vergeet is een groot woord. Ik zie niet in wat het er voor een custom case toe doet wat voor OS er gebruikt wordt. Het kan eigenlijk alleen maar uitlopen op flames.ronny schreef op 23 oktober 2003 @ 12:52:
Maar je vergeet steeds te vertellen wat voor software er opdraaid.
Daar ben ik wel benieuwd naar plus de ervaringen over besturing.
--edit--
Rest van de post verwijderd omdat ik gelijk had.
Wil je het echt weten, mail me maar of start een thread in een software forum, niet in CME.
Ik heb geen zin om een mooi topic als deze (ik zit nog te blozen van alle complimenten, dank dank) te laten verzanden in een zinloze discussie over wat het beste OS is.
[ Voor 74% gewijzigd door RolandWitvoet op 27-10-2003 02:08 ]
Verwijderd
xp vind de drivers toch vanzelf
En waar haalt XP drivers vandaan die niet op de CD of Database staan? Precies, handmatig downloaden - net als bij Linux
Kunnen we ons weer richten op de ontopic CME zaken van deze prachtige mod?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 14:14 ]
-edit-
En weer wat verwijderd omdat ikzelf ook nodeloos ging zitten reageren op Vigilante DJ's onrelevante reactie.
[ Voor 86% gewijzigd door RolandWitvoet op 27-10-2003 02:04 ]