Screw you guys, I'm goin' home! >_>
De Kast van Oeloe is ook erg gaaf, alleen jammer dat er 2 1cm plexiglas platen in zitten, voegt meteen 2cm tot aan de hoogte van de kast. En mini-itx heb je toch omdat het klein is
En fans toevoegen ga ik niet doen, ik wil hem juist zo stil mogelijk.
Ik zou me trouwens te bedenken dat ik natuurlijk in Het 'Post hier je kleine mods' Topic - Deel 4 had moeten posten
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Mail die maar even...
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
voor mij is case-modding iets minder weggelegd, maar ook dan kan je aan een kleine kast komen:
mini Checkercube
"Ik denk dus ik besta" - Descartes
Ik heb niet echt het hele topic doorgelezen, maar wellicht is het wat om eens wat tweakers te vragen die destijds op de HCC zo'n Siemens settop box hebben gekocht of ze hun AB willen verkopen. Die bestaat uit een ontvanger met muis en TB aansluiting en een AB die alle functies daarvan kan overnemen. De muiscursor daarop is drukgevoelig en werkt super.RolandWitvoet schreef op 14 October 2003 @ 17:12:
[...]
Het is gewoon een PC.
Er zit een videokaart (vga-out, composite-out en s-video-out) geïntegreerd op het moederbord, een losse videokaart is idd niet nodig. Ook zit er een mpeg-2 decoder op geïntegreerd.
Er is wel degelijk een OS nodig om DVD's te spelen. Op de afstandsbediening zit een roos waarmee je de muis 8 richtingen op kunt bewegen, niet echt geweldig overigens: muis bedienen met cursor-toetsen is behelpen, bovendien reageert het ding traag, moet je heel precies op de juiste plek drukken om de gewenste richting op te gaan en moet je voor een goed ontvangst de afstandsbediening omhoog richten terwijl je een normale afstandsbediening juis op het apparaat richt.
De afstandsbediening is slechtmaar met een draadloos toetsenbord kun je de muis weer niet bedienen en is erg groot en een muis is op de bank erg onpraktisch.
Verwijderd
Zozo, dat heb je goed gezien.RolandWitvoet schreef op 17 October 2003 @ 12:03:
De Kast van Oeloe is ook erg gaaf, alleen jammer dat er 2 1cm plexiglas platen in zitten, voegt meteen 2cm tot aan de hoogte van de kast. En mini-itx heb je toch omdat het klein ishoezo frustraties over 'klein'?
En fans toevoegen ga ik niet doen, ik wil hem juist zo stil mogelijk.
Ik had alleen 1cm platen nodig omdat ik anders geen draad kon tappen op de kopse kanten...
Nu kan ik heel makkelijk een willekeurige zijkant verwijderen als ik ergens bij moet...
En natuurlijk lichten die lagen leuk op in het donker omdat er ook led's in de kopse kanten zitten...
Ik heb uiteindelijk wel fan's aan de achterkant gedaan, maar die gaan alleen aan als het echt nodig is. (vanaf +/- 53 graden)
Als het ECHT klein moet, dan moet je een laptop hdd of een compactflash kaart gebruiken en geen DVD-speler.
Dat scheeld ook een stuk in de ruimte.
En natuurlijk het nieuwe NANO-itx bordje....

12 x 12 cm !!!!
Met serial ata...
/me Oeloe droomd al van zo'n bordje met een wlan kaartje erin voor bij de TV...

Witte sleuf is laptop geheugen...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:00 ]
offtopic: die witte sleuf lijkt wel een pcmcia ingangVerwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 16:41:
[...]
Zozo, dat heb je goed gezien.![]()
Ik had alleen 1cm platen nodig omdat ik anders geen draad kon tappen op de kopse kanten...
Nu kan ik heel makkelijk een willekeurige zijkant verwijderen als ik ergens bij moet...
En natuurlijk lichten die lagen leuk op in het donker omdat er ook led's in de kopse kanten zitten...
Ik heb uiteindelijk wel fan's aan de achterkant gedaan, maar die gaan alleen aan als het echt nodig is. (vanaf +/- 53 graden)
Als het ECHT klein moet, dan moet je een laptop hdd of een compactflash kaart gebruiken en geen DVD-speler.
En natuurlijk het nieuwe NANO-itx bordje....![]()
[afbeelding]
12 x 12 cm !!!!
Met serial ata...
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Verwijderd
als je nou eerst 1ns ff op die link klikt voor info over t plankje.....shure-fan schreef op 18 October 2003 @ 17:33:
[...]
offtopic: die witte sleuf lijkt wel een pcmcia ingang

hoe moet je anders je cpu koelen als dr zo'n pcmcia kaart overheen zit
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 23:50 ]
Verwijderd
this project is just awesome.
We would really like to publish it on www.epiacenter.com.
I´ve allready sent you an email, maybe there is a chance for us to introduce your great project to our mini-itx community.
Vraagje: als je nou 'm meteen via de tv-out (want zo zet je 'm toch op de TV denk ik he, tis niet de bedoeling dat ie een monitor altijd ernaast heeft he) op de tv aansluit, heb je dan meteen beeld?
Ik bedoel m'n geforce 4 moet ik eerst instellen via de PC dat hij beeld op de TV moet laten zien...
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Boy: Hij selecteert zelf welke bron hij gaat uitsturen. Als hij bij het opstarten een monitor vindt dan gaat het richting monitor, vindt hij een tv dan gaat het richting tv. (dat doet windows)
(ik heb het nog niet goed bekeken, maar ik heb het idee dat als hij geen van beiden vindt, dat hij dan nog wel eens wil uitschakelen? Ik kan het me haast niet voorstellen.)
In het bios kun je instellen dat tijdens het opstarten het beeld naar zowel monitor als TV moet. Wazig bijverschijnsel is dat ik een TV heb die overschakelt zodra hij signaal ziet op de s-video ingang en dat dat tijdens het booten een enorm geflipper tot gevolg heeft omdat bij elke overgang van resolutie de TV weer even terugschakelt naar de tv-zender. Misschien dat ik maar in moet stellen dat booten alleen naar de monitor moet, ik hoop dat hij dan alsnog overschakeld als hij inmiddels in windows is aangekomen.
Het tv-kaartje ondersteunt ook PAL-resolutie, erg grappig. Helaas ondersteunt mijn tft-monitor dat officieel niet en staat er continue een "onbekende resolutie"-melding midden op het scherm. Terwijl hij wel gewoon beeld geeft
Verstand van warmtestromen is wat overdreven. Als je een beetje bedenkt dat hij zijn warmte kwijt moet kunnen dan ben je er eigenlijk al.
NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty
Verwijderd
hier is een bedrijf, we kan ik niet zeggen. maar igg het zijn proffesionele industrie toetsenborden. is klein van formaat en zit een scroller in.
zal es info voor je opzoeken
en dit is nieuwe account, mn ouwe is om onbekende reden gebanned?
Roland heb je hier mischien schema's van? of waar heb je hem gekocht? ik zoek ook zo'n soort voeding.RolandWitvoet schreef op 13 October 2003 @ 08:09:
[...]
[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb natuurlijk nog wel een blok erbij om de 220V om te zetten naar 12V.
Voorlopig lijkt warmte geen probleem. Het aluminium voert het snel af, de kap wordt lekker warm, en de processor blijft stabiel op 61 graden. Geen idee wat een normale temp zou zijn voor dit type. De kast was net gisteren-avond af, dus ik moet nog zien wat het gaat doen.
Nog 1 plaatje van de voeding, meer heb ik er even niet.
[afbeelding]
Server: Intel Xeon E5 1620v3--Gigabyte X99 sli--128GB ecc--Samsung evo 960 250GB--Samsung evo 970plus 1TB--5x Seagate barracuda 2TB raid6--PSU Coolermaster 1000M--3Ware 9650SE-8LPML
Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl
Verwijderd
Processor zit op het bordje vast, inclusief koeler. Je prikt geheugen in het bordje, hdd+cd/dvd speler eraan en gaan met die banaan.Boy schreef op 22 October 2003 @ 22:30:
Om te beginnen kan ik dus zeg maar zo'n mini itx bord kopen en ik duw daar een processor op
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 22:53 ]
het antwoord staat al in dit topiccasemodder schreef op 22 October 2003 @ 20:36:
[...]
Roland heb je hier mischien schema's van? of waar heb je hem gekocht? ik zoek ook zo'n soort voeding.

http://www.goris.nl/prijs...tart.htm#toetsenbord_muisAdonias schreef op 23 October 2003 @ 11:04:
Als je nog op zoek bent naar een betere afstandsbediening, er zijn toetsenbordjes met ingebouwde muis, draadloos, en voor nog geen €30. Kijk maar 's op www.goris.nl bij toetsenborden. Ik bedoel dan het Chicony IR toetsenbord (sja IR.. dus wel mikken)
Ach ik ga vandaag met iets anders aan de gang, ook leuk.
Vooral dat met die voeding heb je goed opgelost en breng meer weer op een idee, thx.
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Hulde aan de man die niet lulde maar goed bezig was!!
Ik krijg toch wel wat jeuk als ik dit zie...
Maar je vergeet steeds te vertellen wat voor software er opdraaid.
Daar ben ik wel benieuwd naar plus de ervaringen over besturing.
Mja... maar dan is de PC waar dit topic over gaat toch wat completer: TV recording, DVD-speler... Zo'n nano itx bordje is wel leuk, maar er moet toch nog net wat meer opzitten... mja.. dan krijg je het verhaal dat geldt voor technisch lego: vroeger had je geen kant en klare onderdelen, moest je alles zelf doen met standaard onderdelen die iedereen had, maar jij kon ze het best combineren. Als je zo'n nano itx bordje hebt met compleet alles erop en eraan hoef je eiluk alleen nog maar een doosje met een aan/uitknop te versieren... (natuurlijk ook een kunst, maar minder moeilijk dan er een normale hdd, dvd, pcikaart en voeding bij te prutsen)...Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:41:
[...]
Zozo, dat heb je goed gezien.![]()
En natuurlijk het nieuwe NANO-itx bordje....![]()
[afbeelding]
12 x 12 cm !!!!
Met serial ata...
edit:
Witte sleuf is laptop geheugen...
Voor het geval ik het nog niet had gezegd trouwens: Echt super modje! Rond bevalt me wel, en zo op het eerste gezicht uitstekend gedaan, alsof je profi materialen tot je beschikking had
Vergeet is een groot woord. Ik zie niet in wat het er voor een custom case toe doet wat voor OS er gebruikt wordt. Het kan eigenlijk alleen maar uitlopen op flames.ronny schreef op 23 oktober 2003 @ 12:52:
Maar je vergeet steeds te vertellen wat voor software er opdraaid.
Daar ben ik wel benieuwd naar plus de ervaringen over besturing.
--edit--
Rest van de post verwijderd omdat ik gelijk had.
Wil je het echt weten, mail me maar of start een thread in een software forum, niet in CME.
Ik heb geen zin om een mooi topic als deze (ik zit nog te blozen van alle complimenten, dank dank) te laten verzanden in een zinloze discussie over wat het beste OS is.
[ Voor 74% gewijzigd door RolandWitvoet op 27-10-2003 02:08 ]
Verwijderd
xp vind de drivers toch vanzelf
En waar haalt XP drivers vandaan die niet op de CD of Database staan? Precies, handmatig downloaden - net als bij Linux
Kunnen we ons weer richten op de ontopic CME zaken van deze prachtige mod?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2003 14:14 ]
-edit-
En weer wat verwijderd omdat ikzelf ook nodeloos ging zitten reageren op Vigilante DJ's onrelevante reactie.
[ Voor 86% gewijzigd door RolandWitvoet op 27-10-2003 02:04 ]