Toon posts:

[MSN] Boycot

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit hier ook nog online met cicq :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik zit maar apt-get update te proberen.. maar die nieuwe amsn zit er nog steeds niet tussen.. wel klote :/ (debian unstable)

Enneh.. ik gebruik normaal Gaim 0.71 maar die msn plugin werkt dan niet meer :( En ik kan em niet vinden, kijk er zeker overheen ofzo :P
Naja nog maar eens GOED zoeken :Y)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeMoN schreef op 15 October 2003 @ 15:12:
Ik zit maar apt-get update te proberen.. maar die nieuwe amsn zit er nog steeds niet tussen.. wel klote :/ (debian unstable)

Enneh.. ik gebruik normaal Gaim 0.71 maar die msn plugin werkt dan niet meer :( En ik kan em niet vinden, kijk er zeker overheen ofzo :P
Naja nog maar eens GOED zoeken :Y)
Je moet SSL support inbouwen :) zie de Gaim FAQ @ http://gaim.sourceforge.net) als dat een Debian pakketje is, tja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 16:42:
[...]

Je moet SSL support inbouwen :) zie de Gaim FAQ @ http://gaim.sourceforge.net) als dat een Debian pakketje is, tja :+
Q: I just upgraded Gaim and the MSN plugin will not load. Why?

A: You did not compile with SSL support. As of protocol version 9, the MSN protocol requires the use of SSL, which gaim provides by either GnuTls or the combination of NSS and NSPR from the Mozilla project. Install one or both of these and recompile Gaim.
Ok, compilen maar vanaaf...

Thx :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

WhiteDog schreef op 15 October 2003 @ 10:59:
Heb gisteren weer iemand aan Miranda gekregen :P

Heb zelf ook maar een Jabber-account genomen naast mijn 4 MSN-accounts.

Ik snap niet wat mensen nog met ICQ willen, ICQ is van AOL en dat kunnen ze ook elke dag toegooien als ze willen...

Jabber is the way to go!
Je kunt toch niet zomaar een jabber-account 'nemen'? Je moet toch ergens een servert hebben waar je op kunt? Of snap ik het jabber-idee nu niet helemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
wzzrd schreef op 15 October 2003 @ 16:59:
Je kunt toch niet zomaar een jabber-account 'nemen'? Je moet toch ergens een servert hebben waar je op kunt? Of snap ik het jabber-idee nu niet helemaal?
Er zijn zat open servers :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Het lijkt er op dat alle 3rd party clients het nog gewoon doen (ik heb iig niets gehoord). Zou dit een truukje van MS zijn geweest om mensen terug te krijgen naar de eigen MSN-client, of zou er een probleempje zijn in Redmond? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 09:35

dawuss

gadgeteer

Netman867 schreef op 15 oktober 2003 @ 17:06:
Het lijkt er op dat alle 3rd party clients het nog gewoon doen (ik heb iig niets gehoord). Zou dit een truukje van MS zijn geweest om mensen terug te krijgen naar de eigen MSN-client, of zou er een probleempje zijn in Redmond? :)
Ik verwacht dat laatste. Een groot bedrijf als microsoft gaat niet met heel veel bombarie een dergelijke beperking aankondigen en dan vervolgens zeggen: "Grapje, sorry". (denk ik ;))

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"veel bombarie" valt nou ook wel mee, een berichtje waarin werd aangeraden om een "beveiligings-update (oftwel overgaan op SSL/msn v9) na het inloggen met een client die geen msn8 of msn9 praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

It's official: Miranda connect niet meer op MSN.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bitlbee heeft het zo te zien ook begeven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Euh het zou vanaf de 16e geblokkeerd zijn, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dawuss schreef op 15 October 2003 @ 21:05:
dat wordt msn zo lang mogelijk aan houden dus? ik ben nog geconnect met msn kan dit nog wel een weekje volhouden :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier ook nog verbinding met oude Trillian versie. Wel alvast Jabber geregistreerd en hopelijk dat ik met Gaim nog vooruit kom :). Later ook met OS migratie naar Linux :) . Best kans dat als ik hem afsluit hij niet meer online komt. Heb in m'n MSN nick maar ff netjes aangekondigt dat ik op ICQ en Jabber bereikbaar ben :). Rest verder nog alle personen in m'n contact list naar Jabber oid over te halen (hele klus :D).

[ Voor 45% gewijzigd door _XipHiaS_ op 15-10-2003 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
ah, dus als je nog geconnect bent dan blijft t nog ff werken :P

kijken hoe snel men bij gaim e.a erin slaagt uit te zoeken hoe met de client info kan spoofen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-09 11:47

Niek

f.k.a. The_Surfer

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 21:13:
[...]

dat wordt msn zo lang mogelijk aan houden dus? ik ben nog geconnect met msn kan dit nog wel een weekje volhouden :P :)
Dat dacht ik dus ook. Maar het _lijkt_ wel of je online bent, je bent het niet. Je kan lullen wat je wilt tegen je contactpersonen, ze antwoorden niet :o Pas toen ik opnieuw inlogde, zag ik de protocol error. Ik heb nu ge-update naar amsn 0.83 en dat werkt prima, beetje jammer alleen dat ie nog niet in Debian unstable en Gentoo ~x86 zit :/

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

DeMoN schreef op 15 October 2003 @ 16:51:
[...]

[...]

Ok, compilen maar vanaaf...

Thx :)
Yup, ik heb em gisteren ook 0.71 fris gecompileerd en die werkt prima! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54

Theuno

Da Devil Crew

Bij mij werkt amsn 0.81 nog steeds perfect. Zelfs mijn centericq werkte vandaag nog op het msn protocol.
Zijn die updates nu daadwerkelijk doorgedrukt ?

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn msn via gaim werkt niet meer.... Kan dit kloppen ivm met die 15 oktober actie of is mijn pc gewoon wrak.

[ Voor 181% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Theuno schreef op 15 October 2003 @ 21:39:
Bij mij werkt amsn 0.81 nog steeds perfect. Zelfs mijn centericq werkte vandaag nog op het msn protocol.
Zijn die updates nu daadwerkelijk doorgedrukt ?
Yup :(
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 21:52:
Mijn msn via gaim werkt niet meer.... Kan dit kloppen ivm met die 15 oktober actie of is mijn pc gewoon wrak...
Neem ff de topic door. MSN is bezig met haar netwerk af te sluiten voor clients die niet gelicensieerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mwa ik had ergens gelezen op het AMSN forum, dat als AMSN niet meer zou kunnen connecten ze dat binnen een paar dagen gefixed zouden hebben... Weet niet of dat illegaal is ofzo, maar het was volgens mij een developer die dat zei ;)
Bij mij werkt het nog gewoon dus :)
edit:

http://sourceforge.net/fo...id=922125&forum_id=180132

Hier die post van kakaroto, komt wel goed dus :)
BTW het zal toch niet zover komen dat Microsoft moeilijk gaat doen omdat AMSN geen licentie heeft..?

[ Voor 39% gewijzigd door Flying_Thunder op 15-10-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Zouden ze bij Gaim (die ik gebruik) niet een gedeelte uit AMSN halen om dat als plugin te gebruiken, omdat hun eigen protocol niet werkt? Het is open-source, dus het zou wel mogen...
(Ik heb nog niets gelezen op gaim.sf.net over de verandering.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-09 21:02
hmm, msn connecten (met gaim 0.7.0 en 0.7.1) werkt nog steeds goed
amsn zal niet veel anders zijn dan gaim in dit opzicht, beide hebben ze msnp9 nu geimplementeerd en ik neem aan dat zodra het afsluiten echt begint met ook wel snel een oplossing kan verzinnen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Flying_Thunder schreef op 15 October 2003 @ 21:59:
het zal toch niet zover komen dat Microsoft moeilijk gaat doen omdat AMSN geen licentie heeft..?
O jawel... Wacht daar maar op.
Microsoft houdt wel van rechtzalen helaas.

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, Trillian pro 1.0 heeft het toch echt begeven :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grablinco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08-2023
Ik zie net dat ik Gaim v0.58 heb, dus dat betekent dat ik een te oude versie heb. Maar ik kan voor Debian niets vinden, dus zal ik denk ik nog even moeten wachten...
[ik zoek natuurlijk nog wel even door]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Grablinco schreef op 15 October 2003 @ 22:03:
Zouden ze bij Gaim (die ik gebruik) niet een gedeelte uit AMSN halen om dat als plugin te gebruiken, omdat hun eigen protocol niet werkt? Het is open-source, dus het zou wel mogen...
(Ik heb nog niets gelezen op gaim.sf.net over de verandering.)
Nee. Lees ook even hier -> http://gaim.sourceforge.net/msn.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Niet online
dawuss schreef op 15 October 2003 @ 22:14:
[...]

O jawel... Wacht daar maar op.
Microsoft houdt wel van rechtzalen helaas.
Oh daar twijfel ik geen moment aan. Maar, wat is het voordeel voor MS, die paar duizend gebruikers (nouja dat is mss een understatement), ik denk niet dat die zomaar ff Windows installen om het 'ergste' maar te noemen (mochten er geen gelicenseerde clients komen voor *nix, die er wellicht ook niet komen). Persoonlijk zou ik zeker niet Windows installeren om maar op MSN te kunnen. En om nou Trillian dmv. Wine ofzo te gaan draaien :/

Misschien komt er wel een paypal oid, dat we allemaal wat geld in kunnen leggen, zodat er een licentie aangeschaft kan worden? Ik zou wel wat doneren iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
dawuss schreef op 15 October 2003 @ 21:05:
vreemd... hier nog wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Het lijkt erop dat sommige msn servers nog wel oude clients accepten, en de meeste niet meer. Daardoor kan je het krijgen dat je idd soms wel met een oude client kan connecten, en soms niet.
Ik heb dus inmiddels ook moeten upgraden.

Ik denk dat het niet lang meer duurt voor ze al hun servers gepatched hebben.

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIM 0.70 doet het hier nog wel. Doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 21:19
"The messaging protocol reported an error initiating the search. Please correct the fault and try again."
Miranda kan niet meer zoeken naar MSN contacts.

Balen :(

:P

Gaim 0.71 is 'gewoon'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Netman768
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-07 23:57
Het enige dat MS heeft gedaan is niet-v9-clients van 't netwerk trappen. Een upgrade van GAIM 0.69 naar 0.71 loste 't probleem op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netman867 schreef op 15 October 2003 @ 23:43:
Het enige dat MS heeft gedaan is niet-v9-clients van 't netwerk trappen. Een upgrade van GAIM 0.69 naar 0.71 loste 't probleem op. :)
maf, 0.69 had ook al msnp9 support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:32
Ik kan met CenterICQ niet meer connecten, maar met Gaim 0.70 werkt het nog prima, heb maar wel in mijn nick gezet wat mijn jabber-id en ICQ-no. zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar ja, zo erg is die upgrade toch niet? Nu MSN't voortaan iedereen via SSL B)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 00:01 . Reden: Takke-niet-FOK!-smilies ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 00:01:
Nope, je logt alleen in via SSL. De rest is nog steeds unsecure enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op 16 October 2003 @ 00:41:
Nope, je logt alleen in via SSL. De rest is nog steeds unsecure enzo.
That's the spirit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat bij MSN alles als plain-text wordt verstuurd wist ik, maar is dat bij andere protocollen zoals ICQ ook zo? (sorry, ik ben te lui om het protocol op te zoeken)

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 16-10-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat is bij ICQ ook zo, (packets zijn alleen obfuscated, niet encrypted) download es Ethereal (www.ethereal.com), hiermee kan je zo de packets lezen die je ICQ en MSN genereren, heel leerzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja idd, ik snap de hele ophef niet zo, gaim / trillian upgrade je doen, of welke client je ook gebruikt en je kan weer vrolijk verder gaan, storm in een glas water dus :Z

[ Voor 4% gewijzigd door SithWarrior op 16-10-2003 01:41 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 21:10:
Bitlbee heeft het zo te zien ook begeven :(
Indien je verbonden blijft, kun je nog op MSN chatten. Zodra je disconnect en probeert te reconnecten, is het afgelopen...

Bitlbee gebruikt deels code van Gaim. Omdat het verschil tussen Bitlbee en Gaim momenteel zo groot is geworden zal Bitlbee (voorlopig?) geen MSNv9 ondersteunen.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 00:01:
Licq heeft iig wel een SSL en GPG plugin, en die zijn er ook voor de officiele clients. Jabber ook SSL. Misschien zijn hier 3rd party plugins voor MSN, voor SSL/GPG? Is het chatten P2P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar lullen we over?
Er komt altijd weer een oplossing hoor...
voorlopig is 15 oktober al gepasseerd :D
een vraagje; loopt al het MSN Messenger verkeer via Microsoft servers dan?
Instant messaging zal altijd blijven bestaan, hoe dan ook. en gratis want anders is de lol er gauw af...
Goed het duurd meestal even, maar na fikse rekeningen (sms) leert een mens wel wat dacht ik.

Let's wait and see... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Filetransfers en videochats enzo wel, chats gaan via de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow okee...
maar gaat dit echt gebeuren binnenkort dan?
Gelukkig bestaan er goede alternatieven voor MSN
ik gebruik ook enkelt en alleen maar MSN omdat iedereen het heeft.
bedoel Trillian bijvoorbeeld (wel een combi, okee) is toch veel interessanter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 23-09 21:37

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

SithWarrior schreef op 16 October 2003 @ 01:40:
Ja idd, ik snap de hele ophef niet zo, gaim / trillian upgrade je doen, of welke client je ook gebruikt en je kan weer vrolijk verder gaan, storm in een glas water dus :Z
Lezen? Microsoft heeft gezegd dat alleen third party clients met een license van van Microsoft nog een connectie mogen maken met hun netwerk. De meeste clients hebben zo'n license niet, en als er voor betaald moet worden dan hebben de opensource clients in elk geval een probleem. GAIM bijv. gaat hun MSN support droppen als Microsoft dat license verhaal gaat forceren.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Eeh voor de duidelijkheid: mijn reactie sloeg op de vraag van dystopia, of alles P2P gaat. Filetransfers en videochats enzo lopen dus P2P, chats lopen over de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Sja ik moet dan ook maar naar een nieuw systeem... wat ik zowiezo ff ga doen is een irc applet op een pagina zetten met een handleiding IRC erbij :P

we moeten gewoon terug naar irc!

daarnaast wil ik wel'n peer to peer systeem hebben.. doe dan meteen maar encrypted.
Toch zal ik Xp draaien op een bak om te msnnen ... sja heb ook nog "niet nerdse" contacten...

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
The_Surfer schreef op 15 October 2003 @ 21:18:
[...]

Dat dacht ik dus ook. Maar het _lijkt_ wel of je online bent, je bent het niet. Je kan lullen wat je wilt tegen je contactpersonen, ze antwoorden niet :o Pas toen ik opnieuw inlogde, zag ik de protocol error. Ik heb nu ge-update naar amsn 0.83 en dat werkt prima, beetje jammer alleen dat ie nog niet in Debian unstable en Gentoo ~x86 zit :/
Nee het lijkt niet, het is echt zo, net nog gesprek gevoerd.

Maar vanmorgen/zojuist de PC aan, en geen contact meer met MSN, dit word een heel rustige dag :D. ICQ is nog steeds ok, jammer dat Trillian geen Jabber ondersteund, gaat dat nog gebeuren of loop ik achter? :). FF zoeken welke software ik in Win ga nemen voor Jabber, ben namelijk nog druk bezig met verkennen van Linux in de Knoppix vorm, bevalt me alvast wel goed :), zo ff kijken of Gaim daar nog wil connecten met MSN, zal wel niet, want is nog oudere versie.

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 16-10-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

_XipHiaS_ schreef op 16 oktober 2003 @ 10:01:
[...]

Nee het lijkt niet, het is echt zo, net nog gesprek gevoerd.

Maar vanmorgen/zojuist de PC aan, en geen contact meer met MSN, dit word een heel rustige dag :D. ICQ is nog steeds ok, jammer dat Trillian geen Jabber ondersteund, gaat dat nog gebeuren of loop ik achter? :). FF zoeken welke software ik in Win ga nemen voor Jabber, ben namelijk nog druk bezig met verkennen van Linux in de Knoppix vorm, bevalt me alvast wel goed :), zo ff kijken of Gaim daar nog wil connecten met MSN, zal wel niet, want is nog oudere versie.
Er is een plugin voor Jabber in Trillian, gewoon officiele plugin te downloaden vanaf de members site volgensmij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Die plugin voor Jabber werkt alleen voor Trillian Pro 2, en vanaf Trillian Pro 2 zou je ook geen problemen moeten hebben met verbinden met MSN (met Trillian Pro 1 kan ook nog steeds, moet je alleen even den laatste patch installeren).

Hier werkt MSN in ieder geval nog steeds met Trillian Pro 2 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Voor de mensen die amsn onder Debian willen gebruiken:
http://rs.fuzz.nl/dl/amsn_0.84-1_i386.deb
Werkt hier goed met Protocol 9

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02-2015
.

[ Voor 99% gewijzigd door Eelis op 18-02-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eelis schreef op 16 October 2003 @ 13:42:
Microsoft wil makers van non-Microsoft clients licenties aan laten schaffen.
Enkele vraagjes:
- Weet iemand of ze ook technisch willen gaan afdwingen dat clients van makers zonder licentie niet meer werken (wat deze protocol upgrade dus niet doet)?
- Zo ja, iemand enig idee hoe ze dat uberhaupt willen gaan doen? Het is toch altijd mogelijk om hun client te reverse-engineeren en zo een client te maken die zich net zo gedraagt als die van hen?
http://www.eweek.com/article2/0,4149,1348183,00.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eelis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-02-2015
.

[ Voor 99% gewijzigd door Eelis op 18-02-2015 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Het kan ook iets anders zijn.. maar GAIM v 0.71 crashed hier nu sinds 6 minuten tijdens inloggen op MSN. Jabber werkt nog prima!

edit:

Hmm was blijkbaar maar tijdelijk...

[ Voor 22% gewijzigd door XKB op 16-10-2003 15:10 ]

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Niet online
Eelis schreef op 16 October 2003 @ 14:53:
Dan zit ik trouwens wel nog met de tweede vraag, namelijk: is het uberhaupt mogelijk voor Microsoft om te voorkomen dat mensen hun client reverse-engineeren en met imiterende clients van het netwerk gebruik maken? En zo ja, hoe (alhoewel dat misschien meer een onderwerp voor P&W is..)?
Reverse-engineeren kan wel, maar is natuurlijk illegaal. Ik denk niet dat een opensource project zich daar aan waagt. Zonder licentie mag je nl. gewoon niet connecten met het MSN netwerk...

[ Voor 7% gewijzigd door Flying_Thunder op 16-10-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

GerbenW schreef op 16 October 2003 @ 02:01:
Filetransfers en videochats enzo wel, chats gaan via de server.
Zelfs dat niet

Alleen het inloggen, status messages (zoals online, offline, away) en je contact/block list gaan via de MSN servers. Chat gesprekken, file transfers en al het andere gaat via een directe verbinding tussen de clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Flying_Thunder schreef op 16 oktober 2003 @ 17:14:
[...]

Reverse-engineeren kan wel, maar is natuurlijk illegaal. Ik denk niet dat een opensource project zich daar aan waagt. Zonder licentie mag je nl. gewoon niet connecten met het MSN netwerk...
Toch doen o.a. AMSN en GAIM dit wel :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creepy schreef op 16 October 2003 @ 19:43:
[...]

Niet per se reverse engineeren, als je gewoon het netwerk verkeer afluistert kun je een prima client schrijven. En voor zover ik weet is reverse engineeren hier in NL niet verboden (iig als 't gebruikt wordt om compatibiliteit te bereiken, of was dat in Duisland? :? )

Het is niet zo dat MS de wet kan overrulen met een EULA oid, de dingen die er in staan moeten wel volgens de wet zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Niet online
Creepy schreef op 16 October 2003 @ 19:43:
[...]

Mja ok, nu nog wel... maar zodra MicroSoft hier over moeilijk gaat doen, en probeert die clients uit te sluiten, of dreigt met rechtzaken denk ik toch wel dat ook AMSN & GAIM gaan uitkijken met wat ze doen mbt. MSN... We zullen zien he :)

edit:
Dat MS de wet niet kan overrulen dmv. een EULA is wel zo, maar het netwerk is wel van hen he, niet een vrij goed ofzo, dus zij mogen heel goed daarvoor geld vragen dmv. licenties ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Flying_Thunder op 16-10-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Dat MS de wet niet kan overrulen dmv. een EULA is wel zo, maar het netwerk is wel van hen he, niet een vrij goed ofzo, dus zij mogen heel goed daarvoor geld vragen dmv. licenties ;)
Zeer zeker. Even een leuke analogie: Als ik een slot op mijn deur doe, wil dat ook niet meteen zeggen dat iedereen daar dan maar op mag gaan zitten lockpicken. Ook al had ik voorheen altijd de deur open staan voor iedereen. Prive blijft prive.

Weet iemand of er al ergens een miranda plugin rondzwerft die het v9 protocol ondersteunt?
Verwacht deze eigenlijk elk moment. Op de officiele website is hij nog niet te vinden

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

1. MS mag van mij best geld vragen voor MSN, alleen bij het volgende servicepack graag een andere (open) client die op de zelfde manier gepushed wordt als MSN. Wat ze nu (weer) doen is misbruik maken van hun monopolie
2. Het 'sluiten' van MSN heeft (net als het sluiten van de gratis MS-chatrooms) niets te maken met security, maar alles met controle.
3. Het onderhouden van het MSN netwerk kost inderdaad geld, en het is het goed recht van MS om daar dmv advertenties en popups iets van terug te willen verdienen. Wanneer gaat MS mij geld geven voor de kosten die ik moet maken om mijn netwerk te beveiligen tegen de gevolgen van hun slechte software?

offtopic:
Voor de mensen die punt 3 overdreven vinden, ik heb het niet over een lullige virusscanner en een firewall. Ik heb het over entreprise-class mailscannen (Tumbleweed licentie + extra server + Windows licentie voor die server), ISA server (plus machine plus licentie), SUS server om de machines in het netwerk (achter de firewall) van de patches van Windows Update te voorzien,
Het voortdurende gebeuk op web- (nimda, code red), rpc-, smtp- (swen en vrienden) en mssql-poorten (allemaal afkomstig van Windowsmachines) kost bandbreedte en performance.
Verder zijn er nog de kosten van personeel om die servers te monitoren op aanvallen, om securitypatches te testen ("deze update kan niet verwijderd worden"), overwerkavonden om servers te patchen (ondanks de verbeteringen t.o.v. NT4 is voor de helft van de patches nog steeds een reboot nodig), om bij users machines te herstellen, lop.com & porndialers te verwijderen, uit te leggen dat het mailtje met virus niet echt van ons bedrijf komt maar van een besmet iemand met ons adres in zijn adresboek......

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met een client die ook jabber ondersteunt maar die niet meer op het MSN netwerk kunnen heb ik een tip: gebruik een jabber MSN gateway want die werken blijkbaar wel nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

dawuss schreef op 16 October 2003 @ 21:17:
[...]

Zeer zeker. Even een leuke analogie: Als ik een slot op mijn deur doe, wil dat ook niet meteen zeggen dat iedereen daar dan maar op mag gaan zitten lockpicken. Ook al had ik voorheen altijd de deur open staan voor iedereen. Prive blijft prive.

Weet iemand of er al ergens een miranda plugin rondzwerft die het v9 protocol ondersteunt?
Verwacht deze eigenlijk elk moment. Op de officiele website is hij nog niet te vinden
Nee dan is het echt iets wat van jou is, je moet geen appels met peren gaan vergelijken.

ALS in de nederlandse wet staat dat je mag reverse engineeren om compatibiliteit te berijken , kan windows NIET in de EULA zeggen dat dit niet mag omdat dit dan boven de wet staat.

Bovendien hoef je geen windows gebruiker te zijn om dit te kunnen (gewoon netsniffen), dus hoef je niet accoord gegaan te zijn met hun EULA.

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying_Thunder
  • Niet online
Het probleem is niet de techniek om te kunnen connecten, maar het probleem is of je mag connecten, en dat mag dus niet zonder licentie :) Reverse engineren of wat dan ook maakt niet uit, je mag zonder licentie gewoon niet het netwerk op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uh, volgens mij blijft MSN messenger et gewoon doen or, nog geen officiel bericht gekregen.
hij doet et nu gelukkig nog prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno

Theuno

Da Devil Crew

Flying_Thunder schreef op 17 October 2003 @ 00:22:
Het probleem is niet de techniek om te kunnen connecten, maar het probleem is of je mag connecten, en dat mag dus niet zonder licentie :) Reverse engineren of wat dan ook maakt niet uit, je mag zonder licentie gewoon niet het netwerk op :)
Tja, zo mag het dus idd niet. :(
Maar waarschijnlijk word het op den duur zo gemaakt dat MS niet zomaar meer kan zien of het al dan niet met licentie is. :7

Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 16 oktober 2003 @ 19:52:
[...]

Niet per se reverse engineeren, als je gewoon het netwerk verkeer afluistert kun je een prima client schrijven.
Alleen is het nieuwe MSN protocol geencrypt toch? Een geencrypted protocol afluisteren en dan nadoen vindt ik onder reverse engineering vallen. Maar das misschien persoonlijk ;)
En voor zover ik weet is reverse engineeren hier in NL niet verboden (iig als 't gebruikt wordt om compatibiliteit te bereiken, of was dat in Duisland? :? )

Het is niet zo dat MS de wet kan overrulen met een EULA oid, de dingen die er in staan moeten wel volgens de wet zijn.
In NL is het dacht ik voor compatibiliteit niet verboden nee. Dus in die EULA kan van alles staan, maar als het niet klopt met de wet is de gehele EULA niks waard. Maar IANAL enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
dawuss schreef op 16 oktober 2003 @ 21:17:
Daar wacht ik ook met smart op.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Mijn Miranda werkt nog prima anders

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss

dawuss

gadgeteer

Theuno schreef op 17 October 2003 @ 00:19:
[...]

Nee dan is het echt iets wat van jou is, je moet geen appels met peren gaan vergelijken.

ALS in de nederlandse wet staat dat je mag reverse engineeren om compatibiliteit te berijken , kan windows NIET in de EULA zeggen dat dit niet mag omdat dit dan boven de wet staat.

Bovendien hoef je geen windows gebruiker te zijn om dit te kunnen (gewoon netsniffen), dus hoef je niet accoord gegaan te zijn met hun EULA.
Zijn de servers die het MSN netwerk draaien dan niet eigendom van microsoft :?

Dacht het wel.
Scharnout schreef op 17 oktober 2003 @ 10:41:
Mijn Miranda werkt nog prima anders
Zeker nog niet ge-disconnect geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door dawuss op 17-10-2003 16:59 ]

micheljansen.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Maar wat is dat dan steeds over MSN protocol versie 9, ik heb gister een jabber server geinstalleerd om eens te kijken hoe dat gaat enzo, dit met een msn transport die nog versie 8 is en dat werkt nog zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom wil MS eigenlijk zo graag client programma's van anderen weren?
www.microsoft.com draait toch ook op hun programma, kost hun toch ook bandbreedte. Toch kun je dat met elke http client (browser) benaderen.

Desnoods maken ze MSN messaging betaald, maar zonder pardon een monopoliepositie forceren op de clients dmv een gesloten protocol vind ik te ver gaan. Dat vraagt idd om een boycot. Ik overwoog net om maar een passport account te nemen zodat ik met kopete ook mn MSN-{vriendjes,familie} enz kan zien, maar nu overtuig ik hun ervan over te stappen op PSI, Exodus enz om te zorgen dat ze niet te afhankelijk worden van de grillen en gesloten standaarden van MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 18:13:
Waarom wil MS eigenlijk zo graag client programma's van anderen weren?
www.microsoft.com draait toch ook op hun programma, kost hun toch ook bandbreedte. Toch kun je dat met elke http client (browser) benaderen.
Dat is niet helemaal logisch. De website van MS is bedoeld als bron voor informatie (dus ook voor potentiele kopers, die niet per definitie al gebruik maken van een MS platform/OS), en de browser is slechts het middel om die informatie te bereiken. De client (browser) maakt geen onderdeel uit de dienst, of de manier om de dienst rendabel te maken, want de "winst" zit 'm in het feit dat mensen producten nav. de informatie op de website of zelfs via de online shop.

Voor messenger zit dat anders, de messenger maakt onderdeel uit van de dienst en de "winst" zit 'm in het feit dat ze (onderandere) diensten aanbieden via hun eigen client (denk aan intergratie van agenda, alerts enzo, ze hebben tegenwoordig een aantal gratis en betaalde extra diensten), en daarnaast natuurlijk banners. De client maakt dan dus wél onderdeel uit van de dienst en draagt bij aan de "winst" en het rendabel maken van de kosten.

[ Voor 5% gewijzigd door Roelant op 17-10-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Ok, laatste vraag wbt Gaim 0.71 van mij.
Ik kan nog steeds niet msn'en.

Ik heb al VEEL gesearched.. eerlijk waar ;)

Op IRC gaf ook niemand antwoord maar ik zit met het probleem dat hij bij het opstarten al zegt dat hij de MSN plugin niet kan laden.

Ok.
- Ik heb een make uninstall gedaan.
- SSL op mijn systeem gegooid (Gnutls)
- Gaim 0.71 gecompiled. (./configure && make && make install).
- De .so en .la bestanden van de Gnutls staan gewoon in /usr/local/lib/gaim en libmsn.so en .la ook.
- Amsn werkt wel gewoon met SSL support.

Als ik naar "plugins" ga van mijn Gaim preferences dan kan ik niet voor "load plugin" oid kiezen. Het ziet er bij mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/gaimmsn.jpg

Iemand een kleine tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Laatst online: 15-09 22:14
mmm, mijn miranda doet het thuis nog wel met msn maar op mijn werk niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Laatst online: 13-08 16:01
@DeMoN: Ik zie toch echt daar de mogelijkheid staat plugins te laden, of ligt dat aan mij? :? Aanmelden voor een protocol gaat via 'Extra->accounts'. Je kan geen losse bestanden meer laden dacht ik, hij laat gewoon zien wat-ie vindt.
Of je msn-libs goed staan in /usr/local/lib/gaim weet ik niet; zijn dat de standaard waarden? En waarom installeer je niet gewoon een pakket ipv zelf compileren?

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

ajvdvegt schreef op 17 October 2003 @ 22:43:
@DeMoN: Ik zie toch echt daar de mogelijkheid staat plugins te laden, of ligt dat aan mij? :? Aanmelden voor een protocol gaat via 'Extra->accounts'. Je kan geen losse bestanden meer laden dacht ik, hij laat gewoon zien wat-ie vindt.
Of je msn-libs goed staan in /usr/local/lib/gaim weet ik niet; zijn dat de standaard waarden? En waarom installeer je niet gewoon een pakket ipv zelf compileren?
Thx, maar:

Die "load" is niet clickable :/
Een .deb is er nog niet van 0.71.. :/
En /usr/local/lib/gaim is de enige plek op mijn systeem waar plugins van gaim staan.. :/

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajvdvegt
  • Laatst online: 13-08 16:01
Ik heb zelf ook Debian, en MSN in 0.70 (in Unstable) werkt nog perfect hoor. Ik ben zelfs nu online met MSN (en ik ben pas een paar uur aangelogd).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

DeMoN schreef op 17 oktober 2003 @ 19:32:
Ok, laatste vraag wbt Gaim 0.71 van mij.
Ik kan nog steeds niet msn'en.

Ik heb al VEEL gesearched.. eerlijk waar ;)...
Ja, maar je bent de simpelste oplossing vergeten: de Gaim-faq lezen. Daar staat namelijk tekst en uitleg in:
Q: Will I be able to use Gaim for MSN after October 15th? (The day they're preventing third party clients from connecting)

A: Yes. We use MSNP9, which is available in 0.69 and up, and MSNP9 is supported after October 15th.

Q: I just upgraded Gaim and the MSN plugin will not load. Why?

A: You did not compile with SSL support. As of protocol version 9, the MSN protocol requires the use of SSL, which gaim provides by either GnuTls or the combination of NSS and NSPR from the Mozilla project. Install one or both of these and recompile Gaim.

Q: The MSN plugin won't load, but I have Mozilla NSS!

A: Some distributions, including Slackware, install Mozilla NSS to a non-standard directory. The fix is simple. Edit /etc/ld.so.conf and add /usr/lib/mozilla-1.4 (or whatever version you're using, but it's usually 1.4) to the file. Then re-run configure and recompile Gaim.

Mozilla 1.5 has a broken .pc file and does not install the necessary .h files, and so will not be detected.
Je moet dus met SSL compilen. Dat kun je dus doen door de directory waar de nss- en nspr-libs in staan aan ld.so.conf toe te voegen, of door configure met de --with-nss-libs=... en --with-nspr-libs= opties te draaien.

[edit]
Oh en pleeeeaase zet die Redmond-theme uit ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 18-10-2003 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyro_1979
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-01-2020
MSN onder linux of welk ander OS dan ook??? Het kan nog steeds!

Ik heb een Jabber ID aangemaakt op amessage.nl op die server staat een MSN-transport die gebruik maakt van het nieuwe protocol. Je kan daarmee dus gewoon inloggen en praten met je MSN-maatjes...

"Ik denk dus ik besta" - Descartes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

GerbenW schreef op 18 October 2003 @ 04:32:
[...]
Ja, maar je bent de simpelste oplossing vergeten: de Gaim-faq lezen. Daar staat namelijk tekst en uitleg in:

[...]
Je moet dus met SSL compilen. Dat kun je dus doen door de directory waar de nss- en nspr-libs in staan aan ld.so.conf toe te voegen, of door configure met de --with-nss-libs=... en --with-nspr-libs= opties te draaien.

[edit]
Oh en pleeeeaase zet die Redmond-theme uit ;)
Ok, duidelijk thx ;)
Maar ik dacht dat ik die NSS niet nodig had omdat er dit stond:
GnuTls or the combination of NSS and NSPR
En omdat ik de Gnutls had dacht ik dus niet meer die NSS nodig te hebben.

Ok, als het lukt.. gooi ik die theme uit voor jou :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

dawuss schreef op 17 October 2003 @ 16:58:

Zeker nog niet ge-disconnect geweest.
Jawel, maar ik draai nog op het v8 protocol geloof ik .. en versienummer 0.1.5.7

en dat werkt prima :p

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 16:47
configure kan bij mij SSL niet vinden van mozilla.
Ik heb met --with-nss-libs verwezen naar /usr/lib/mozilla-1.2.1 maar dat helpt niets.
rpm -qa | grep mozilla
mozilla-1.2.1-26
mozilla-nss-devel-1.2.1-26
mozilla-nspr-1.2.1-26
mozilla-mail-1.2.1-26
mozilla-psm-1.2.1-26
mozilla-nss-1.2.1-26
Tevens heb ik dit path toegevoegd in /etc/ld.so.conf en ldconfig gedraaid maar dat werkt ook niet.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a casema user schreef op 18 oktober 2003 @ 15:48:
configure kan bij mij SSL niet vinden van mozilla.
Ik heb met --with-nss-libs verwezen naar /usr/lib/mozilla-1.2.1 maar dat helpt niets.

[...]

Tevens heb ik dit path toegevoegd in /etc/ld.so.conf en ldconfig gedraaid maar dat werkt ook niet.
http://download.fedora.us....70-0.fdr.1.rh90.i386.rpm

je kan ook gewoon deze installeren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mandrake linux 9.1 op een ppc processor
Heeft er iemand een sugestie voor een client?
Ik kan geen ruk vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat dacht je van alle clients die in dit topic genoemd worden? gaim, kopete, amsn, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan ik geen fatsoenlijke mandrake ppc rpm voor vinden helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik heb met een beetje worstelen kopete aan de gang!

ik ben blij :) :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Dit is natuurlijk niet echt een oplossing als ik vanaf de source wil installeren.
En omdat ik bij het installeren van die RPM weer 10 andere RPMs nodig heb die ik dan ook moet installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a casema user schreef op 19 October 2003 @ 15:06:
[...]

Dit is natuurlijk niet echt een oplossing als ik vanaf de source wil installeren.
En omdat ik bij het installeren van die RPM weer 10 andere RPMs nodig heb die ik dan ook moet installeren.
Mjah, als je niet weet hoe je vanaf source moet installeren is die RPM misschien toch niet zo'n gek idee. Is 10 dependencies niet een beetje overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Laatst online: 19-09 12:49

Heidistein

Blah

Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 15:54:
[...]

Mjah, als je niet weet hoe je vanaf source moet installeren is die RPM misschien toch niet zo'n gek idee. Is 10 dependencies niet een beetje overdreven?
en anders gaat ge stoeien met apt-rpm :)

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
[...]

Ik gebruik ook vaak de laatste versie via CVS, gaat een beetje moeilijk als ik dat ook via RPM moet gaan doen.
En ik weet dat ik het goed doe, maar hij pakt het niet goed.

Het zou kunnen komen omdat Firebird 0.7 er ook op staat en die gebaseerd is op mozilla 1.5 en dat volgens de FAQ van GAIM niet gaat werken.
Maar ik heb ook nog mozilla 1.4 geinstalleerd zijn en die files pakt die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik gebruik tegenwoordig ayttm (ayttm.sf.net) en die heeft geen last van de msn boycott. Zo lang je maar zorgt dat je SSL op je systeem hebt voordat je aytmm (Are You Talking To Me) compileert werkt 't allemaal goed. ayttm is ook een multi-messenger client (net als gaim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier (redhat8) draait gaim 0.71(rpm) en amsn(tar)0.83 zonder problemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

[...]

Mjah, als je niet weet hoe je vanaf source moet installeren... blabla
Dan LEER je toch hoe je zoiets compileert? Dat zul je nog wel vaker moeten doen als je bij Linux wilt blijven... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Als ik me niet vergis staat er een klein foutje in de startpost: Trillian ed. gebruikten gewoon het oude protocol, en daarmee moesten ze eraf.

Of is dit maar schijn? AFAIK moest iedereen die bijvoorbeeld nog MSN4 gebruikte omdat het zo licht en luchtig was. Ze wouden ook 3rd party programs eraf, maar met de alom gekende patches voor Trillian en andere IM clients kan dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Laatst online: 08-09 13:47
Trillian gebruikte inderdaad het oude protocol maar CeruleanStudios heeft nu idd een licentie op het MSN protocol. Overigens stelde de aanpassingen van het oude protocol (MSN5?) naar het nieuwe (MSN6?) weinig voor. Grootste verschil is dat het inloggen nu via TSL gaat en niet meer in cleartext (als ik me niet vergis).

Overigens voor de Jabber enthousiastelingen, kijk eens op http://www.jabbernl.org/ we zijn bezig met het opzetten van een site ter promotie van Jabber in NL we kunnen echter nog redelijk wat hulp gebruiken ;) Mijn Jabber ID: jabber at vanbragt punt com
Pagina: 1 2 Laatste