pelle: hoe krijg jij die luchten zo blauw met je pola?
Heb je soms enkele tips voor pola-noobs?
Verwijderd
Denk dat je het beste gewoon moet draaien en kijken wat er gebeurd, tenminste... zo doe ik het...Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 11:01:
pelle: hoe krijg jij die luchten zo blauw met je pola?
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
[ Voor 40% gewijzigd door Pelle op 08-03-2004 11:37 ]
Nice shotsPelle schreef op 08 maart 2004 @ 11:34:
Gewoon aan draaien ja, dan zie je het resultaat. Het hangt overigens ook af van de stand van de zon of je dit effect gaat zien.
tazzman > als het goed is kun je die inderdaad op je UV draaien ja. Wat voor lens heb je dan wel niet, als je een 82mm filter nodig hebt
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Nee, ik bedoel de brandpuntsafstand. Dichterbij, dan zit de lens zelf het licht van de flitser in de weg. (zo het schijnt, die reviews op dpreview en fredmiranda.com)Acid_Burn schreef op 08 maart 2004 @ 18:13:
Bedoel je niet 40cm, want 40mm is wel heel dichtbij en dan zou ik flitsen. 40cm vind ik trouwens ook wel redelijk dichtbij om te flitsen, dan moet je wel een intelligente flits hebben die de afstand incalculeert mbij zijn felheid.
Nummer 5 en nummer 7 voor mijPelle schreef op 08 maart 2004 @ 11:34:
Gewoon aan draaien ja, dan zie je het resultaat. Het hangt overigens ook af van de stand van de zon of je dit effect gaat zien.
tazzman > als het goed is kun je die inderdaad op je UV draaien ja. Wat voor lens heb je dan wel niet, als je een 82mm filter nodig hebt
/edit
Nog wat van gister:
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
7, beetje bewerkt
[afbeelding]
The devil is in the details.
Verwijderd
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Verwijderd
Uiteraard, die lens moet minimaal die grootte hebben van het objectief of groter. Volgens mij hebben ze die naar kleinere "verloop" gevallen niet...Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 12:03:
Is idd aantrekkelijker dan al die filters, maar zorg dan wel dat het allemaal step-up is en niet step-down, want dan krijg je last van vignettering.
Verwijderd
Learn something new every day.
Dat is idd een zeer mooie lucht. Bij ons (beetje op het plattelandPelle schreef op 10 mei 2004 @ 15:43:
Mooie lucht gister.. jammer dat de neon niet aan stond.
[afbeelding]
Verwijderd
Nee, ik crop bijna niks. Maare, een 300 f/2.8 is nogal duur hoor, dat weet jij hopelijk ookVerwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 15:50:
Nee met Neon is het een stuk mooier. Het contrast met de achtergrond is dan zo enorm groot en de kleuren zijn dan werkelijk fantastisch. Hier heeft een ziekenhuis zo'n neonlamp. Als die afsteekt tegen de lucht dan baal ik dat ik niet dichtbij genoeg kan komen![]()
BTW Pelle, gebruik je uitsnedes of ben je bij iedere foto zo dichtbij gekomen? Ik heb laatst een rondje blijdorp gedaan en ben nu aan het sparen voor een 300/ 2.8 omdat ik niet dichtbij genoeg kon! Dat wil zeggen met mijn 70-210 met 1.4 x converter!
maar een 300mm met een 1.4 conv is een stevige 420mmPelle schreef op 10 mei 2004 @ 16:06:
[...]
Nee, ik crop bijna niks. Maare, een 300 f/2.8 is nogal duur hoor, dat weet jij hopelijk ook
En waarom zou je die kopen overigens? 210 x 1.4 is 294mm.. daar kom je niet dichtbij genoeg meeHet scheelt maar 6mm van een 300mm lens...
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 18:01 . Reden: vergeten he... ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq