[WC] waterkoeling in de Chieftec matrix

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
zie dat je de aftappunten niet beide dezelfde kant op hebt staan, waarom is dat?
Dit heb ik gedaan omdat de waterleidingen elk een een andere richting op gaan, zo scheelt mij het weer een bocht en dus kortere slang.

• bmwman
Nou mijn reservoir is dus niks geworden :(
Was er nu ook flauw van, en heb nu het volgende besteld. :9~

-SilverProp EVO-S waterblock
-Tank-o-matic Resevoir
-Papst Case Fan 120mm 4412FGL
-2 meter Tygon Slang 10mm x 16mm
-RedLine Waterwetter 4oz
-En nog wat kleine dingetjes

Dit alles besteld bij tweakstore (goede service trouwens) >:)

Hoop morgen alles binnen te krijgen zodat ik kan beginnen met inbouwen...

(Is er misschien iemand die ervaringen heeft met de SilverProp EVO-S waterblock, want deze schijnt volgens tweakstore nog beter te koelen dan de D-tek WhiteWater)

[ Voor 4% gewijzigd door bmwman op 14-10-2003 17:27 ]

Verwijderd

bmwman schreef op 14 October 2003 @ 17:25:

Hoe krijg je contact met ze dan? Ik hoor van iedereen maar van die fantastische verhalen over ze, maar ik probeer nu bijna een week in contact met ze te komen.
Ze zijn altijd offline met de messenger, mails worden niet beantwoord en ik zit nu dus al die tijd zonder computer.
Ik ben voor een aantal onderdelen afhankelijk van ze, dus een andere shop is geen optie.

• ThomasW
  • Laatst online: 10-02 21:01
offline met de messenger?

echt niet dus, heb um hier er ook opzitten.

Verwijderd

Heel bijzonder. Ik zit al sinds 9 oktober op een antwoord te wachten. Ik ging er vanuit dat ze op vakantie zijn of zo.
Via de site en via msn geeft hij aan dat hij offline is.

Verwijderd

bmwman schreef op 12 October 2003 @ 15:37:
[...]

Ik had op voorhand de aquarius gekocht dat deze later als waterkoeling mij bevalt in mijn tweede pc wordt geplaatst. Ik had de aquarius er nog geen dag in en was gelijk verkocht aan waterkoeling :*)

En wat betreft het reservoir, tja wat moet je daar van zeggen ik kon niet zo snel wat anders vinden.... maar hij werkt wel...lol.

Trouwens ik zit me de gehele middag al suf te piekeren waar ik nou wel een leuk reservoir van kan maken. Het liefst weer eens wat een ander niet heeft natuurlijk.
Ik st open voor leuke ideeen O-)
Ik ben benieuwd hoe je set er uit gaat zien met de Silverprop....maar nog belangrijker de prestatie >:)

Post ff wat pics als je klaar bent?

• bmwman
Heel bijzonder. Ik zit al sinds 9 oktober op een antwoord te wachten. Ik ging er vanuit dat ze op vakantie zijn of zo.
Via de site en via msn geeft hij aan dat hij offline is.
Nou ik heb ze vanmiddag gemail of ze alles op voorraad hadden, en kreeg binnen 1 uur reeds mail terug dat alles op voorraad was. Ik mail ze meestal via hun site www.tweakstore.nl en dan onder button contact, misschien moet je dat eens proberen.
Ik ben benieuwd hoe je set er uit gaat zien met de Silverprop....maar nog belangrijker de prestatie

Post ff wat pics als je klaar bent?
Ben zelf ook reuze benieuwd hoe het gaat draaien, en foto's zal ik zeker posten ;)
En nog gedankt voor de snelle en goede service. _/-\o_
(alleeen jammer dat jullie geen leuke 120mm Fan guards hebben 8) )

[ Voor 5% gewijzigd door bmwman op 14-10-2003 21:23 ]

Verwijderd

bmwman schreef op 14 October 2003 @ 21:14:
[...]

Nou ik heb ze vanmiddag gemail of ze alles op voorraad hadden, en kreeg binnen 1 uur reeds mail terug dat alles op voorraad was. Ik mail ze meestal via hun site www.tweakstore.nl en dan onder button contact, misschien moet je dat eens proberen.

[...]

Ben zelf ook reuze benieuwd hoe het gaat draaien, en foto's zal ik zeker posten ;)
En nog gedankt voor de snelle en goede service. _/-\o_
(alleeen jammer dat jullie geen leuke 120mm Fan guards hebben 8) )
Hebben we wel alleen nog niet online....veel te druk..... ben de hele dag aan het bellen en mailen en doe 's avonds meestal de updates en de telefoontjes met het buitenland.

@ mees..... ik heb je mailtje van de 11de gehad maar je ben ff blijven liggen ...sorry.... ik kom nu online

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Een lege fles Danzka Vodka is anders ook een mooi reservoir :)

http://www.danzka.com/legal.asp

[ Voor 23% gewijzigd door Desolation Angel op 14-10-2003 22:47 ]

Verwijderd

bmwman schreef op 14 October 2003 @ 17:25:
Nou mijn reservoir is dus niks geworden :(
Was er nu ook flauw van, en heb nu het volgende besteld. :9~

-SilverProp EVO-S waterblock
-Tank-o-matic Resevoir
-Papst Case Fan 120mm 4412FGL
-2 meter Tygon Slang 10mm x 16mm
-RedLine Waterwetter 4oz
-En nog wat kleine dingetjes

(Is er misschien iemand die ervaringen heeft met de SilverProp EVO-S waterblock, want deze schijnt volgens tweakstore nog beter te koelen dan de D-tek WhiteWater)
linkje naar een koeler chart

http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=1 ;)

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 15:26
Mis Dangerden in dat lijstje :-)

• bmwman
Ik was van plan de dangerden maze 4 te kopen maar,
op aanraden van tweakstore heb ik de silverprop evo besteld.
Deze koelt volgens tweakstore nog beter dan de D-tek WhiteWater.
Als het goed is krijg ik het vandaag binnen, en zal zodra alles is ingebouwd
zal ik mijn resultaten hier posten.

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 15 October 2003 @ 07:41:
ik laat de maze4 ook door hun testen..... ze hebben een testbank ontwikkeld die perfect is voor een onafhankelijk onderzoek ben zelf ook benieuwd waar de maze4 eindigd ( ik hoop niet te laag ;) )

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
maze 4 zou ongeveer op plaats 7-8 eindigen denk ik.
de white water koel 5 grade meer als de maze 3 en de maze 4 koelt weer 3 grade meer als de maze 3.
en dat ding op plaats 9 lijk verdacht veel de op de maze3.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Is die Silverprop TEC compatible ? Ik kan helaas zeer weinig vinden over de EVO-S op google. geen goede review, niks. En de silverprop.com staat ook zeer weinig.
Daarom heb ik deze week ook voor de Swiftech mcw5002 gekozen. Daar kan ik tenminste wel wat over vinden, en uiteraard ook bij tweakstore ;)

Wat me wel opvalt is dat er nergens staat wat je als betaalkenmerk moet gebruiken als je vooruit betaald. Ik heb dus maar mijn klanten nummer en email erbij gezet.

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

ReseT schreef op 15 oktober 2003 @ 13:53:
Is die Silverprop TEC compatible ? Ik kan helaas zeer weinig vinden over de EVO-S op google. geen goede review, niks. En de silverprop.com staat ook zeer weinig.
Daarom heb ik deze week ook voor de Swiftech mcw5002 gekozen. Daar kan ik tenminste wel wat over vinden, en uiteraard ook bij tweakstore ;)

Wat me wel opvalt is dat er nergens staat wat je als betaalkenmerk moet gebruiken als je vooruit betaald. Ik heb dus maar mijn klanten nummer en email erbij gezet.
De EVO is zeker compatible met een tec....

Afbeeldingslocatie: http://www.watercoolplanet.de/gfx/kuehlergalerie3/kuehler-13-7.jpg
er zijn complete sets voor verkrijgbaar incl. (verzilverd)coldplate,tec,isolatie.
Ik heb nu een aantal blokken op voorraad genomen om te kijken of Nederland er wel klaar voor is ;)
Volgende maand is ook een videokaart leverbaar en dan zal ik het gehele assortiment van Silverprop op voorraad nemen.
Dus ook de Tec blokken
Nog ff een insider. 8) ... er komt ook Phage-change maar meer mag ik niet vertellen. ;)

Silverprop is bezig met een nieuwe website.... deze is enkel nog niet geheel klaar maar zal waarschijnlijk volgende week online zijn.

• bmwman
Hij draait,

Na een gehele middag en halve avond :7 heb ik mijn WC eindelijk aan de praat.
Nadat ik vanmiddag mijn bestelling van tweakstore heb ontvangen, ben ik gelijk begonnen met mijn kast. (moest een hole bovenin komen)
zie foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/gat.jpg

Daarna rad gemonteerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/radin.jpg

Na het rad gemonteerd te hebben was het de beurt voor mijn (zeer mooie reservoir)

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/reservoir_in.jpg

Was zeer gemakkelijk te installeren trouwens.

Daarna mijn silverprop koelblok gemonteerd (ook heel gemakkelijk)

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/silverprop.jpg

Alle slangen aangesloten:

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/blank.jpg

En als laatst gevuld met demi water, waterwetter, en uv green.

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/groen.jpg

Alles draait nu naar behoren, maar zit te twijfelen of alles nu in de juiste richting rond gepomt wordt???
Ik heb dus nu: POMP - VGA - CPU - RAD - RESERVOIR

Ik heb nog geen testen gedaan, doe ik morgen.

(heb nog veel meer foto's die ik binnen kort op mijn website (nog niet klaar) ga posten.

i.a. van reacties

• twan1
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-08-2024
normaal is de volgorde pomp - cpu - vga - rad - reservoir
want de cpu geeft de meeste warmte

maar je bent natuurlijk vrij in je keuze van de plaatsing ;)

Verwijderd

Nice.....nice indeed..... ;)

ik heb maar een paar kleine aanwijzingen if you don't mind.....

Ik zie dat je je fan direct op rad heb zitten....
Op deze manier gaat er alleen een luchtstroom door je rad ter plaatse van de vinnen van je fan....en het midden( deadzone) en de buitenkant( van je fan) krijgt zo geen l :X cht... ;)
je zou het beste er een shroud tussen kunnen zetten van minimaal 2 cm zodat je de gehele radiator benut ( is trouwens een mooi ding....opel??? ) ( ik heb mooie van plexiglas binnen gekregen :P )

zoals al genoemd de volgorde.....
beste is.... pomp-rad-cpu-vga-res-pomp.... maar veel prestatie verschil moet je niet verwachten.

ik zou het reservoir ietsjes hoger plaatsen.... zo heeft kan de pomp het wat gemakkelijker aan zuigen.... maar laat mij maar lullen hoor ik ben maar een zeikerd wat dat betreft. ;)

Wat je ook nog zou kunnen doen is tussen je klemmetjes en je blok wat opvul materiaal doen ( denk aan 2 ringentjes ofzo) zodat het blok wat strakker op je cpu zit..... kan ook nog wat prestatie verbetering geven......

ik ben benieuwd naar je prestaties.....

• bmwman
(Ik heb tussen mijn rad en de fan ongeveer 1.5 cm ruimte zitten, is alleen moeilijk te zien op de foto.)

Ik heb effe getest en ben nog niet erg onder de indurk. :?

Misschien zijn dit wel goede temps, ik kan eigenlijk weinig vinden over temps van
P4 cpu's

P4 533 2.4@2.88

mijn aquarius deed:

idle: 38
stressed: 46

Mijn waterkoeling nu:

idle: 35
stressed: 39

zie pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/idle.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/stressed.jpg

Ik zal morgen eens kijken als ik de volgorde verander van circulatie wat dat opleverd. En zal mijn waterblok eens strakker zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door bmwman op 16-10-2003 00:14 ]

Verwijderd

bmwman schreef op 16 October 2003 @ 00:11:
(Ik heb tussen mijn rad en de fan ongeveer 1.5 cm ruimte zitten, is alleen moeilijk te zien op de foto.)

Ik heb effe getest en ben nog niet erg onder de indurk. :?

Misschien zijn dit wel goede temps, ik kan eigenlijk weinig vinden over temps van
P4 cpu's

P4 533 2.4@2.88

mijn aquarius deed:

idle: 38
stressed: 46

Mijn waterkoeling nu:

idle: 35
stressed: 39

zie pics:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zal morgen eens kijken als ik de volgorde verander van circulatie wat dat opleverd. En zal mijn waterblok eens strakker zetten.
die temps zien er al netjes uit vind ik..... ik doe niet beter met m'n whitewater op het moment

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

bmwman schreef op 15 October 2003 @ 21:50:
Hij draait,

Na een gehele middag en halve avond :7 heb ik mijn WC eindelijk aan de praat.
Nadat ik vanmiddag mijn bestelling van tweakstore heb ontvangen, ben ik gelijk begonnen met mijn kast. (moest een hole bovenin komen)
zie foto:

[afbeelding]

Daarna rad gemonteerd:

[afbeelding]

Na het rad gemonteerd te hebben was het de beurt voor mijn (zeer mooie reservoir)

[afbeelding]

Was zeer gemakkelijk te installeren trouwens.

Daarna mijn silverprop koelblok gemonteerd (ook heel gemakkelijk)

[afbeelding]

Alle slangen aangesloten:

[afbeelding]

En als laatst gevuld met demi water, waterwetter, en uv green.

[afbeelding]

Alles draait nu naar behoren, maar zit te twijfelen of alles nu in de juiste richting rond gepomt wordt???
Ik heb dus nu: POMP - VGA - CPU - RAD - RESERVOIR

Ik heb nog geen testen gedaan, doe ik morgen.

(heb nog veel meer foto's die ik binnen kort op mijn website (nog niet klaar) ga posten.

i.a. van reacties
Wat is jou slangdikte eigenlijk?

http://specs.tweak.to/7903

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 23:21:
Nice.....nice indeed..... ;)

ik heb maar een paar kleine aanwijzingen if you don't mind.....

Ik zie dat je je fan direct op rad heb zitten....
Op deze manier gaat er alleen een luchtstroom door je rad ter plaatse van de vinnen van je fan....en het midden( deadzone) en de buitenkant( van je fan) krijgt zo geen l :X cht... ;)
je zou het beste er een shroud tussen kunnen zetten van minimaal 2 cm zodat je de gehele radiator benut ( is trouwens een mooi ding....opel??? ) ( ik heb mooie van plexiglas binnen gekregen :P )

zoals al genoemd de volgorde.....
beste is.... pomp-rad-cpu-vga-res-pomp.... maar veel prestatie verschil moet je niet verwachten.

ik zou het reservoir ietsjes hoger plaatsen.... zo heeft kan de pomp het wat gemakkelijker aan zuigen.... maar laat mij maar lullen hoor ik ben maar een zeikerd wat dat betreft. ;)

Wat je ook nog zou kunnen doen is tussen je klemmetjes en je blok wat opvul materiaal doen ( denk aan 2 ringentjes ofzo) zodat het blok wat strakker op je cpu zit..... kan ook nog wat prestatie verbetering geven......

ik ben benieuwd naar je prestaties.....
Wat gebruik je als een shroud?
Ik snap wel waar je heen wilt, maar wordt dit bijv standaard geleverd bij een Enermax 120mm?

Ik heb namelijk nog weinig mensen hierover gehoord.

Goeie tip!

http://specs.tweak.to/7903

• bmwman
Ik maak gebruik van 10 mm slangen

Verwijderd

TeazNutz schreef op 16 October 2003 @ 12:24:
[...]

Wat gebruik je als een shroud?
Ik snap wel waar je heen wilt, maar wordt dit bijv standaard geleverd bij een Enermax 120mm?

Ik heb namelijk nog weinig mensen hierover gehoord.

Goeie tip!
Ik gebruikte altijd een broodtrommel als shroud. Dat werkt heel goed. Je moet gewoon een bakje van een centimeter of 4/5 hoog zien te vinden die ongeveer even groot is als je rad. Moet bij de plaatselijke Blokker lukken denk ik.

Ik vind een temp van 39 graden stressed ook niet gek. Het maakt ook niet uit of hij nu 39 of bijv 34 is, je zal er echt niet hoger door kunnen oc-en. Erg veel koeler lukt tocht niet, dan moet je aan andere middelen gaan denken.

Verwijderd

Sorry ik heb er niet zoveel verstand van maar volg dit topic al lang en mij lijkt het beste als je 8mm gebruikt, je gebruikt dan niet zoveel water in 1 keer en dan zit het water langer op 1 plaats (bijv in rad) of in het reservoir, dan gebruik je het water niet zo vaak achter elkaar, zeg me als ik het verkeerd heb:).

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 14:20:
Sorry ik heb er niet zoveel verstand van maar volg dit topic al lang en mij lijkt het beste als je 8mm gebruikt, je gebruikt dan niet zoveel water in 1 keer en dan zit het water langer op 1 plaats (bijv in rad) of in het reservoir, dan gebruik je het water niet zo vaak achter elkaar, zeg me als ik het verkeerd heb:).
Je hebt het verkeerd. :)

Een discussie over 8 of 10 mm slangen is gewoon *SAAI* en *VERVELEND*, het verschil is marginaal, de een vindt dat, de ander vindt dat.... voor allebei is voldoende te zeggen.

Meestal is stelregel: als je 8mm aansluitingen hebt, pak je 8mm slang, heb je 10mm aansluitingen dan pak je 10mm slang, maakt het nergens uit, dan mag je zelf kiezen.

Voordeel van 10mm is dat je wat minder weerstand in je slangen hebt, wat een pomp fijner vindt, wat misschien iets minder pomplawaai oplevert.
Maar 10mm slangen hebben meer inhoud, bij lekage heb je een grotere plons. Maar door de grotere hoeveelheid warmt het water rustiger op, wat bij uitval van een fan meer tijd geeft om het probleem te decteren.

Maar uiteindelijk voor de temperatuur, zal het weinig uitmaken, tenzij je toevallig net een paar dingen dusdanig hebt gekozen dat het net de doorslag geeft.
Maar dan is je WC eigenlijk gewoon brak, of je vraagt het uiterste van je systeem.

• bmwman
Na gisteren nog redelijke resultaten te hebben behaald, is het vandaag toch wat anders geworden.
Mijn idle temp lig nu opeens op 39 graden en stressed op 49 graden. :'(
Wat heb ik veranderd, ik heb de volgorde van mijn circulatie veranderd zoals werd aangeraden. Nadat ik deze temps kreeg alles weer terug gebracht naar oude configuratie, maar mocht niet baten. ik krijg mijn oude temps niet weer.
Ook met koelpasta aan het experimenteren geweest, dan weer veel dan weer minder veel en nog minder....enzzzz ook dit is het probleem niet, inmiddels het koelwater vervangen door nieuwe, en ook dit helpt niet.. :r
Ook heb ik het vermoeden dat het kliksysteem van mijn silverprop niet echt optimaal is, ook geprobeerd dmv opvulmateriaal het koelblok wat strakker te zetten. (misschien toch de Dangerden Maze 4 moeten kopen).. |:( :?

Ik zit nu op dezelfde koelprestaties als met mijn Aquarius II... :/
(hiervoor heb ik toch echt niet zoveel geld uitgegeven)

Heeft iemand misschien nog tips omtrent dit probleem...

[ Voor 31% gewijzigd door bmwman op 16-10-2003 22:09 ]

Verwijderd

bmwman schreef op 16 October 2003 @ 21:48:
Na gisteren nog redelijke resultaten te hebben behaald, is het vandaag toch wat anders geworden.
Mijn idle temp lig nu opeens op 39 graden en stressed op 49 graden. :'(
Wat heb ik veranderd, ik heb de volgorde van mijn circulatie veranderd zoals werd aangeraden. Nadat ik deze temps kreeg alles weer terug gebracht naar oude configuratie, maar mocht niet baten. ik krijg mijn oude temps niet weer.
Ook met koelpasta aan het experimenteren geweest, dan weer veel dan weer minder veel en nog minder....enzzzz ook dit is het probleem niet, inmiddels het koelwater vervangen door nieuwe, en ook dit helpt niet.. :r
Ook heb ik het vermoeden dat het kliksysteem van mijn silverprop niet echt optimaal is, ook geprobeerd dmv opvulmateriaal het koelblok wat strakker te zetten. (misschien toch de Dangerden Maze 4 moeten kopen).. |:( :?

Ik zit nu op dezelfde koelprestaties als met mijn Aquarius II... :/
(hiervoor heb ik toch echt niet zoveel geld uitgegeven)

Heeft iemand misschien nog tips omtrent dit probleem...
heb je de in en uitgang van het blok goed zitten???
lucht uit je radiator....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 22:43 ]

• bmwman
heb je de in en uitgang van het blok goed zitten???
lucht uit je radiator....
Lucht is er wel uit, maar hoe kan ik zien wat de ingang is van mijn waterblok?

Verwijderd

bmwman schreef op 16 October 2003 @ 23:33:
[...]

Lucht is er wel uit, maar hoe kan ik zien wat de ingang is van mijn waterblok?
wel eens gehoord van RTFM ;)

De inlaat is de pilaar die in het midden van het blok zit....dus boven de core.

kan je ff een piccie maken van hoe het nu zit???

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 23:38 ]

Verwijderd

ik heb effe op die pic gekeken waar je blokje op de mobo vast zit. De ingang is die onderste die is het meeste midden van je proc :) volgens mij is het beter om van de rad naar de midden punt van cpu te gaan want dan is je water het koudst

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 23:48 ]

• bmwman
wel eens gehoord van RTFM

De inlaat is de pilaar die in het midden van het blok zit....dus boven de core.

kan je ff een piccie maken van hoe het nu zit???
Ehh RTFM.....nee nooit van gehoord.... :(

Ben bang dat ik het niet goed heb zitten 8)7 , maar wacht even reactie van mijn foto af voor dat ik wat verander >:)

De slang die van boven komt is de rad slang..

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/uv.jpg

Verwijderd

nee zit niet goed probeer eens om je cpu aansluitingen om te draaien :)

• bmwman
Inmiddels omgedraaid, maar duurt dit keer wel eruuughhh lang dat mijn lucht er uit gaat, hij pompt meer schuim dan water nu....
Maar we wachten even geduldig af.

Verwijderd

bmwman schreef op 16 October 2003 @ 23:53:
[...]

Ehh RTFM.....nee nooit van gehoord.... :(

Ben bang dat ik het niet goed heb zitten 8)7 , maar wacht even reactie van mijn foto af voor dat ik wat verander >:)

De slang die van boven komt is de rad slang..

[afbeelding]
Read the F*ckin Manual..... no offence......

cool die kleurtjes.....maar zoals al gezegd.... hij moet net andersom......

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 00:23:
[...]

Read the F*ckin Manual..... no offence......

cool die kleurtjes.....maar zoals al gezegd.... hij moet net andersom......
zo das rap......in de tijd dat ik ff een bestelling doet in de VS, haal jij je blok los, water eruit, slangen omdraaien, blok weer vast en bijvullen........ 8)

• bmwman
Hoe kun je eigenlijk het best het lucht uit het systeem halen.
Ik doe het zelf gewoon door de reservoir open te laten tot ik geen lucht meer zie.
Maar hij blijft nu gewoon schuim rondpompen???

Verwijderd

bmwman schreef op 17 October 2003 @ 00:36:
Ik doe het zelf gewoon door de reservoir open te laten tot ik geen lucht meer zie.
Eigenlijk is het beste om met je slangen te spelen :) Ik heb zelf een sicce nova pomp en als ik me water ververs dan gaat me pomp ook ratelen dat is heel logisch wat ik zelf doe is de stekker van de pomp eruit trekken en weer erin tot dat de lucht eruit is dat is in iedergeval mijn manier ik weet niet of het bij jou gaat werken.

Verwijderd

bmwman schreef op 17 October 2003 @ 00:36:
Wat misschien ook zou helpen ( maar weet het niet zeker...nog nooit geprobeerd)
is de pijpjes in je reservoir om te draaien....zodat hij vanaf het laagste pijpje aanzuigt.... zo zou je minderlast moeten hebben dat hij lucht weer mee zuigt het systeem door.

stekker in en uit werk ook maar dat moet je dan doen tot dat je een ons weegt

• bmwman
Hmmm, krijg het er niet uit.
Is spoelen met schoon water misschien ook een optie.

zie pic schuim:
Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/schuim.jpg

Verwijderd

bmwman schreef op 17 October 2003 @ 01:05:
Hmmm, krijg het er niet uit.
Is spoelen met schoon water misschien ook een optie.

zie pic schuim:
[afbeelding]
Het water moet tot rust komen....wat je eerst zou kunnen doen is of de aansluitingen van je reservoir verwisselen....of de pijpjes om wisselen ( als je die los krijgt)....Zodat het water via het hoogste pijpje het reservoir binnen komt en via het laagste pijpje weer er uitgaat.

dan je systeem vullen zonder je pomp aan te zetten..... leg hem desnoods op z'n rug zodat je reservoir het hoogste punt is...
Probeer dmv pieken tegen de slangen de luchtbellen naar boven te drijven....

als je dat heb gedaan je pomp een paar keer aan en uitzetten.....maar wel het reservoir op het hoogste punt houden...... zo krijg je wel het meeste lucht er uit...
De overige luchtbellen gaan er vanzelf wel uit als je het systeem een dag heb laten draaien.....

• bmwman
Ik zal het gelijk proberen..... (slaap nooit lekker als de pc ook niet goed is)

Thnx for the tip....)))

Verwijderd

sorry dat ik het moet zeggen maar ik vind die reservoir van Klax niet echt handig volgens mij zit er daar in die reservoir veel lucht bellen.

• Buzz_NL
Ik wil ben van plan om WC aan te schaffen voor mijn Chieftec bigtower
Maze 4
Black Ice Xtreme 2
Eheim 1250
wat slangklemmen
Dye UV Blue
UV CCFL

een aantalonderdelen kan ik bij de Tweakstore krijgen maar de overige onderdelen helaas niet
Messing slangbevestigingen voor een eheim 1250
Angel Eye Bay-res UV rev2(dit is Blue UV niet groen zoals de Typhoon)
2 Titan 120mm fans(in de rest van mijn kast zitten ook Alu Titan fans en ben er zeer over te spreken)
1 Titan 92mm fan
een 3,5" fancontroler(wil geen 5,25 verspillen aangezien ik ook een plexi airduct ga bouwen voor de Rad)

natuurlijk kan ik bij meerdere shops bestellen maar het liefst doe ik de bestelling natuurlijk in 1 keer.
Gaan deze producten nog gevoerd worden?

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 17 October 2003 @ 09:27:
Ik wil ben van plan om WC aan te schaffen voor mijn Chieftec bigtower
Maze 4
Black Ice Xtreme 2
Eheim 1250
wat slangklemmen
Dye UV Blue
UV CCFL

een aantalonderdelen kan ik bij de Tweakstore krijgen maar de overige onderdelen helaas niet
Messing slangbevestigingen voor een eheim 1250
Angel Eye Bay-res UV rev2(dit is Blue UV niet groen zoals de Typhoon)
2 Titan 120mm fans(in de rest van mijn kast zitten ook Alu Titan fans en ben er zeer over te spreken)
1 Titan 92mm fan
een 3,5" fancontroler(wil geen 5,25 verspillen aangezien ik ook een plexi airduct ga bouwen voor de Rad)

natuurlijk kan ik bij meerdere shops bestellen maar het liefst doe ik de bestelling natuurlijk in 1 keer.
Gaan deze producten nog gevoerd worden?
alles is mogelijk......

maar doe het ff mailen..... want hier is dit forum niet voor

Verwijderd

Lijkt mij een leuke systeempje maar dit is niet echt gepast in deze topic je had beter in de (watercooling) topic moeten vragen.

• bmwman
Ben ik weer... te zeuren

Mijn temps zijn nu weer in orde, zelfs ietsje beter nog dan voorheen.
33 idle en 38 stressed
Maar het lucht blijft een probleem, de pomp krijg ik niet stil hij blijft ratelen. Vanmorgen was hij heel even stil en dach eindelik het is er uit, maar terwijl ik mijn kast wat verschoof begon hij weer en ratelt nu nog steeds. Je kan ook nog steeds hele kleine luchtbelltjes zien.

Ik laat hem gewoon doordraaien met de hoop dat het er nog uitgaat. Ik verwacht zelfs dat alle lucht er uit is de temps misschien nog iets kunnen zakken.

• Buzz_NL
misschien handig om ff de WC uit je kast te halen, misschien water vervangen, je kan dan zonder risico testen zonder dat je pc naar de knopen helpt dan 24 uur test draaien en weer inbouwen.

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:48
Dat waterratelen heb ik ook in mijn watercooling. Heb alleen geen watervat erin zitten. Ik zou er zelf 1tje kunnen fabriceren maar ik vraag me af of het echt het probleem oplost.
Ontluchten is zon rotklus, en dan nog is het effect na een week verdwenen, Trouwens ik moet dat ding toch al vaak bijvullen.

• bmwman
Heeft nu de gehele dag gedraaid met de reservoir open, maar krijg het er niet uit. Inmiddels nu al van alles geprobeerd.

Verwijderd

bmwman schreef op 17 October 2003 @ 18:43:
Heeft nu de gehele dag gedraaid met de reservoir open, maar krijg het er niet uit. Inmiddels nu al van alles geprobeerd.
Niet alles ;) wat je kan doen is gewoon die water eruit halen en Gewoon water of Demi water erin gooien want dan schuimt het niet. Ook een optie is om je wc eruit te halen en buiten je kast effe met je slangen spelen :)

• Countess
bmwman schreef op 17 October 2003 @ 15:34:
Maar het lucht blijft een probleem, de pomp krijg ik niet stil hij blijft ratelen.
je hebt een ehiem pomp toch.
dat zijn eigenlijk vijver pompen, en dus hebben ze het schoepenradje (umm weet iemand er de goede naam voor) zo gemaakt dat als er BV keizels naar binnen worden gezogen het rad even doorschiet zodat het niet kapot geslagen word.

omdat de druk in een WC veel hoger ligt als bij de gemiddelde vijver opstelling schiet hij constant door.
wat je moet doen is je pomp open maken, en dan wat teflon tape (BV) tussen het asje en het schoepenradje doen, een laagje of 5 is meestal genoeg (teflon werk het best omdat het niet oplost in water zoals papier of de lijn van plakband)
ik had eerst het zelfde maar nu is hij heerlijk still
btw, dit had je ook kunnen vinden door de zoeken op GoT

zodra hij "stabieler" pomps zou het schuim ook een stuk minder moeten worden zo niet totaal weg moeten zijn (was bij mij zo iniedergeval)

als het luk probeer eerst je pump en de slang tussen je pomp en tank te vullen met water voor je hem weer aan zet (door BV je pomp fff een stuk lager te leggen als je tank)
als je hem dan weer aan zet zou hij al het schuim voor zich uit moeten duwen.

edit : ligt het aan mij of zitten de ingang en de uitgang van je tank heel dicht bij elkaar?
als dat zo is kan het goed dat alle bellen die door de ingang komen meteen weer worden aangezogen door de pomp....

[ Voor 28% gewijzigd door Countess op 17-10-2003 19:16 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• bmwman
Ja ik had dat ook gelezen van dat teflon tape, maar heel af en toe hoor je hem toch echt niet totdat er weer lucht ergen vrij komt.

• Countess
bmwman schreef op 17 October 2003 @ 19:13:
Ja ik had dat ook gelezen van dat teflon tape, maar heel af en toe hoor je hem toch echt niet totdat er weer lucht ergen vrij komt.
had ik ook. soms deed hij het gewoon even, soms zelfs een uurtje achter elkaar.
maar al mij WC problemen waren na de teflon mod opgelost (... umm eigenlijk klink dat HEEL raar zoals ik het nu zeg...)

edit : vergeet mijn edit van mijn vorige post niet te lezen :)

[ Voor 9% gewijzigd door Countess op 17-10-2003 19:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 18:49:
[...]

Niet alles ;) wat je kan doen is gewoon die water eruit halen en Gewoon water of Demi water erin gooien want dan schuimt het niet. Ook een optie is om je wc eruit te halen en buiten je kast effe met je slangen spelen :)
Hele foute tip :( ............

1) NOOIT GEWOON (kraan)WATER....hierdoor krijg je kalk aanslag op je blokken.....en zeker met de High-preformance blokken zoals Silverprop,Whitewater, cascade kan dat je ZEER nadelig zijn voor je waterblok........

2) Nooit alleen maar demi-water.......zonder additive corroseren je blokken onder je ogen weg...... ook niet te vergeten Alg vorming...... Ook alg vorming kan zeer nadelig zijn voor de werking van je High-preformance blok......

Dus het beste wat je kan doen.....:

Men neme 1 liter gedemineraliseerd -water draaien den dop los van de fles.
Hierna nemen men 5cl Waterwetter of Zerex en doen dit bij het water in de fles.

Voor een kleurtje nemen men het spuitje Dye-lite en voeg 0,3ml toe aan de het water.
Ga niet de fles schudden als of je een cocktail aan het maken ben....maar beweeg hem rustig heen en weer..... zo is het water en de toevoeginegn voldoende vermengt.

Als je het systeem gaat vullen doet dat niet op de manier zoals manneke pis het zou doen....maar als of je een glas bier in schenkt.....
Zorg er altijd voor dat je reservoir op het momnet van vullen op het hooste punt is van het systeem...... op deze wijze kan je bijna het gehele systeem vullen zonder de pomp aan te zetten.......

zet hierna je pomp heel even aan.
zo krijg je even een circulatie waardoor er vanzelf luchtbellen richting het reservoir gaan...... herhaal dit een aantal keer....met ondertussen bij te blijven vullen tot dat je gehele systeem gevult is en je geen luchtbellen meer in de slangen ziet.

Hierna zal zeker nog lucht uit het reservoir ontsnappen... maar dit zal binnen een aantal dagen over zijn.

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Vraagje voor bmwman:
Ik heb hier ok WC en zit nu te denken om een reservoir te nemen, jij hebt dus een reservoir alleen komt er geen water uit je reservoir omdat die niet op het hoogste punt zit ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 19:18:
[...]

Hele foute tip :( ............

1) NOOIT GEWOON (kraan)WATER....hierdoor krijg je kalk aanslag op je blokken.....en zeker met de High-preformance blokken zoals Silverprop,Whitewater, cascade kan dat je ZEER nadelig zijn voor je waterblok........

2) Nooit alleen maar demi-water.......zonder additive corroseren je blokken onder je ogen weg...... ook niet te vergeten Alg vorming...... Ook alg vorming kan zeer nadelig zijn voor de werking van je High-preformance blok......

Dus het beste wat je kan doen.....:

Men neme 1 liter gedemineraliseerd -water draaien den dop los van de fles.
Hierna nemen men 5cl Waterwetter of Zerex en doen dit bij het water in de fles.

Voor een kleurtje nemen men het spuitje Dye-lite en voeg 0,3ml toe aan de het water.
Ga niet de fles schudden als of je een cocktail aan het maken ben....maar beweeg hem rustig heen en weer..... zo is het water en de toevoeginegn voldoende vermengt.

Als je het systeem gaat vullen doet dat niet op de manier zoals manneke pis het zou doen....maar als of je een glas bier in schenkt.....
Zorg er altijd voor dat je reservoir op het momnet van vullen op het hooste punt is van het systeem...... op deze wijze kan je bijna het gehele systeem vullen zonder de pomp aan te zetten.......

zet hierna je pomp heel even aan.
zo krijg je even een circulatie waardoor er vanzelf luchtbellen richting het reservoir gaan...... herhaal dit een aantal keer....met ondertussen bij te blijven vullen tot dat je gehele systeem gevult is en je geen luchtbellen meer in de slangen ziet.

Hierna zal zeker nog lucht uit het reservoir ontsnappen... maar dit zal binnen een aantal dagen over zijn.
Ik weet ook dat Kraan water niet goed is maar dat is een tip om die schuim uit die slang uit te halen :) zeg maar gewoon schoon spoelen voor een min of 15 kalk zal je niet in 1 min krijgen. Ik gebruik zelf al 1jaar lang alleen demi water heb nooit algen tegen zien komen. maar idd de beste is waterwetter te gebruiken maar die spul kost best duur en niet overal verkrijgbaar alleen bij oc-shop.nl en nog paar andere zaken. Ik gebruik trouwens dangerdan Maze 3 clone Full Koper dus ook High-preformance blok :)

• Countess
maar idd de beste is waterwetter te gebruiken maar die spul kost best duur en niet overal verkrijgbaar
er zijn goede alternatieven voor waterwetter, de meeste web-shops waar je serieus WC inkopen kan doen hebben er wel eentje, of zelfs meerderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 20:02:
[...]

Ik weet ook dat Kraan water niet goed is maar dat is een tip om die schuim uit die slang uit te halen :) zeg maar gewoon schoon spoelen voor een min of 15 kalk zal je niet in 1 min krijgen. Ik gebruik zelf al 1jaar lang alleen demi water heb nooit algen tegen zien komen. maar idd de beste is waterwetter te gebruiken maar die spul kost best duur en niet overal verkrijgbaar alleen bij oc-shop.nl en nog paar andere zaken. Ik gebruik trouwens dangerdan Maze 3 clone Full Koper dus ook High-preformance blok :)
Zelfs die 15min zorgt voor kalk aanslag.....
Een Dangerden maze3 ( of klone) is een high flowrate block zonder microchannels.
Deze zal ook niet zo 1,2,3 nadeel ondervinden van algen of kalk......
Met name de Australische blokken ( die toch wel de best presterende zijn.) hebben microchannels..... deze kunnen zeer gemakkelijk verstopt raken door kalk,algen en wat voor meuk dan ook......
bij deze blokken is het ook raadzaam om te werken met een gesloten reservoir.

Het is maar wat je duur vindt..... 8 euro voor betere prestaties en bescherming vindt ik niet duur. Maar dat is ieder voorzich.
Innova-protect is maar 7 euro...maar daar kan je maar 0,75L mee behandelen.... 4oz waterwetter is goed voor dik 2 liter.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 21:07 ]

Verwijderd

er is toch ook een klein flesje van waterwetter? maar goed dat protectie spul heeft toch geen invloed op je cpu temp??.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 21:24:
er is toch ook een klein flesje van waterwetter? maar goed dat protectie spul heeft toch geen invloed op je cpu temp??.
Ja ik heb kleine flesjes waterwetter en zerex..... daar zit 110ml (4oz) in.... en voldoende voor een paar keer verversen.....

Wel degelijk verbeterd waterwetter je koel prestatie......

http://www.redlineoil.com/redlineoil/wwti.htm

Verwijderd

BMWMAN heb je de aansluitingen van je reservoir nu al omgedraaid, want zoals ze zitten op de laatste pik komt de lucht vrij via de korte en gaat het direct terug in je systeem via de lange.
Het is juist de bedoeling dat je via de korte aanzuigt en dat het via de lange in het reservoir komt, hierdoor kunnen de luchtbellen naar de oppervlakte van het reservoir komen en gaan ze dus uit het systeem

• bmwman
Ik zal eens proberen of dat wat helpt.... Ik heb nu eerst die eheim mod gedaan, ben ik in ieder geval van dat geratel af..

Hoeveel graden verschil kan een radiator doen???
Als ik mijn fan van mijn rad uitzet loopt mijn temp maar 1 graad omhoog...

Zit touwens in overweging om een p4 2.4c aan te schaffen, plus een Abit IC7.
Maar moet ik dan ook ander geheugen nemen of is dat wat ik heb wel geschikt voor deze config.

Ik heb 512 + 2x 256 MB DDR Ram 400 Mhz van het merk Transcend.

[ Voor 65% gewijzigd door bmwman op 18-10-2003 01:17 ]

Verwijderd

bmwman schreef op 18 oktober 2003 @ 00:00:
Ik zal eens proberen of dat wat helpt.... Ik heb nu eerst die eheim mod gedaan, ben ik in ieder geval van dat geratel af..

Hoeveel graden verschil kan een radiator doen???
Als ik mijn fan van mijn rad uitzet loopt mijn temp maar 1 graad omhoog...

Zit touwens in overweging om een p4 2.4c aan te schaffen, plus een Abit IC7.
Maar moet ik dan ook ander geheugen nemen of is dat wat ik heb wel geschikt voor deze config.

Ik heb 512 + 2x 256 MB DDR Ram 400 Mhz van het merk Transcend.
Dat zal zeker helpen..... maar ik dacht dat je dat al gedaan had.......
Ik geloof dat je ook de pijpjes kan verwisselen....... dan hoef je niet alles weer te laten leeglopen

Ik zou als ik jouw was het gewoon eerst proberen met dat geheugen.....je kan dat altijd nog upgraden

• bmwman
En wat mijn rad betreft, net wat ik zij als ik mijn fan uitzet die boven mijn rad hangt loopt mijn temp amper 1 graad op...???
Een rad kan toch wel meer dan 1 graad koelen lijkt me...

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:45:
[...]

ik laat de maze4 ook door hun testen..... ze hebben een testbank ontwikkeld die perfect is voor een onafhankelijk onderzoek ben zelf ook benieuwd waar de maze4 eindigd ( ik hoop niet te laag ;) )
Zit er nog een kansje in dat daar ook nog die Swiftech blokjes tussen gaan komen, op de site van Watercoolplanet?

Verder mooi setje hoor bmwman!

Ik denk dat er nog wat lucht in je rad zit waardoor je bubbels blijft houden, en dat is niet bevorderlijk voor je coolprestatie. Probeer je rad 's licht te kantelen, als alle lucht daar uit is wordt je warmte ook beter aan de omgeving afgegeven. Voor P4 temperatuurvergelijkingen kun je ff mijn site checken, heb aardig wat metingen gedaan. Heb alleen ander rad en blokje dan jij. Heb ook een Asus P4PE, dus zal er qwa meten niet veel afwijking in zitten in vergelijking, en heb je er dus een goede indicatie aan.

Ik heb m'n pomp niet gemod, maar hij is erg gevoelig, als er ook maar ietsjes lucht in zit krijg je al wat geratel. Momenteel is bij mij vrijwel geen bubbel meer te vinden in het systeem en is de pomp ook stil. Ik denk dat in een goed ontlucht systeem er niets aan de pomp gemod hoeft te worden.

BTW, bij mij maakt het ook nauwelijks uit of de fan’s op vol of heel langzaam draaien. Volgens mij is dat gewoon een goed teken, dat het rad een dusdanige capaciteit heeft dat de warmte al prima is afgegeven en dat fan’s daar niet veel meer aan veranderen. Verder trek je misschien wat warme lucht van oa je voeding door je rad?

[ Voor 76% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-10-2003 13:08 ]

• bmwman
Mijn temps zijn toch aanmerkelijk hoger dan die van jou XipHiaS.
Gisteravond was het in mijn kamer 22 graden en mijn cpu lopt dan toch op naar 38 idle stressed 43 graden. :?

Vanmorgen was het 16 graden in mijn kamer en was mijn cpu 30 ide en heb hem gelijk laten stressen, waarna de cpu opliep tot 39 graden.

Ik kan ook geen lucht meer ontdekken, ook niet nadat ik de rad had losgehaald en
wat gekanteld hebt.

Deze resultaten haalde ik ook bijna met mijn aquarius II set, en kan niet geloven dat deze aan mijn nieuwe set kan tippen...... :r

Maar goed dit is in ieder geval veel leuker, en hij draait wel stabiel, en dat is toch heel belangrijk... :+

Ik heb je site bekeken, en kan niet anders zeggen dan dat je dit heel prof gemaakt hebt. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door bmwman op 18-10-2003 14:24 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
bmwman schreef op 18 October 2003 @ 14:06:
Mijn temps zijn toch aanmerkelijk hoger dan die van jou XipHiaS.
Gisteravond was het in mijn kamer 22 graden en mijn cpu lopt dan toch op naar 38 idle stressed 43 graden. :?

Vanmorgen was het 16 graden in mijn kamer en was mijn cpu 30 ide en heb hem gelijk laten stressen, waarna de cpu opliep tot 39 graden.

Ik kan ook geen lucht meer ontdekken, ook niet nadat ik de rad had losgehaald en
wat gekanteld hebt.

Deze resultaten haalde ik ook bijna met mijn aquarius II set, en kan niet geloven dat deze aan mijn nieuwe set kan tippen...... :r

Maar goed dit is in ieder geval veel leuker, en hij draait wel stabiel, en dat is toch heel belangrijk... :+

Ik heb je site bekeken, en kan niet anders zeggen dan dat je dit heel prof gemaakt hebt. >:)
Au! da's hoog :( bij kamertemperatuur van 30c afgelopen zomer (zolderkamer ook, warum) kwam ik na lang Primen niet boven de 38c bij 2961MHz. Als jij bij 22c kamertemperatuur idle al op 38c idle zit is dat niet echt fijn :\ . Hoe hoog draait jou CPU momenteel, en je vCore wel op default?

Zou je rad dan misschien wat klein zijn? Heb er geen ervaring mee, heb zelf alleen wel een enorm rad erop hangen. Probeer eens om de ruimte vd onderhelft vj kast te scheiden vd bovenkant, met plaatmateriaal, iets isoleert. Misschien komt er gewoon teveel warme lucht door je rad, door de stijgende warme lucht van je voeding, video ed.

Je blok lijkt me in iedergeval OK te zijn, ook ik had die op het oog, kon hem toen alleen nog nergens krijgen in NL. Pas later bij tweakstore, die gasten hebben vet gaaf materiaal, en het wordt met de dag beter. Maar ik hoop dat je er uit komt. Zou er niet van opkijken als jou blok beter is als de Swiftech die ikzelf gebruik.

Omdat wij hetzelfde mobo hadden en jij wat vergelijkingsmateriaal zocht leek het me wel handig je dat ff te melden. Zou het nog wat met de koelprut kunnen zijn, en zit je blokje goed klem? Trekt de onderplaat niet licht krom door de druk, gezien die van koper is, en die van de Swiftech's apart zit (apart onderblok en klemplaat)?

Heb jij trouwens die plexi-buisjes uit je reservoir gelaten? Ik heb ze niet gebruikt en ook de dichtingsrubbers uit de onderkant gehaald, betere doorstroom, die buisjes zijn erg dun, en grote bubbels gaan evengoed naar boven. Het reservoir is mooi lang, pas als je het voor minder dan de helft vol hebt kun je problemen in de vorm van een draaikolkje krijgen dat dan weer lucht gaat meezuigen.

En bedankt voor je beoordeling :).

[ Voor 27% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-10-2003 15:04 ]

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 18 October 2003 @ 14:35:
[...]

Au! da's hoog :( bij kamertemperatuur van 30c afgelopen zomer (zolderkamer ook, warum) kwam ik na lang Primen niet boven de 38c bij 2961MHz. Als jij bij 22c kamertemperatuur idle al op 38c idle zit is dat niet echt fijn :\ . Hoe hoog draait jou CPU momenteel, en je vCore wel op default?

Zou je rad dan misschien wat klein zijn? Heb er geen ervaring mee, heb zelf alleen wel een enorm rad erop hangen. Probeer eens om de ruimte vd onderhelft vj kast te scheiden vd bovenkant, met plaatmateriaal, iets isoleert. Misschien komt er gewoon teveel warme lucht door je rad, door de stijgende warme lucht van je voeding, video ed.

Je blok lijkt me in iedergeval OK te zijn, ook ik had die op het oog, kon hem toen alleen nog nergens krijgen in NL. Pas later bij tweakstore, die gasten hebben vet gaaf materiaal, en het wordt met de dag beter. Maar ik hoop dat je er uit komt. Zou er niet van opkijken als jou blok beter is als de Swiftech die ikzelf gebruik.

Omdat wij hetzelfde mobo hadden en jij wat vergelijkingsmateriaal zocht leek het me wel handig je dat ff te melden. Zou het nog wat met de koelprut kunnen zijn, en zit je blokje goed klem? Trekt de onderplaat niet licht krom door de druk, gezien die van koper is, en die van de Swiftech's apart zit (apart onderblok en klemplaat)?

Heb jij trouwens die plexi-buisjes uit je reservoir gelaten? Ik heb ze niet gebruikt en ook de dichtingsrubbers uit de onderkant gehaald, betere doorstroom, die buisjes zijn erg dun, en grote bubbels gaan evengoed naar boven. Het reservoir is mooi lang, pas als je het voor minder dan de helft vol hebt kun je problemen in de vorm van een draaikolkje krijgen dat dan weer lucht gaat meezuigen.

En bedankt voor je beoordeling :).
Vergeet niet dat je geen appel met peren kan vergelijken...... de ene cpu is de andere niet..... en de ene setup is de andere niet......
Echt vergelijken kan je pas als je alles op een zelfde testbank heb getest......
Die jongens van Watercoolplanet hebben een perfecte testbank gemaakt en die geeft dus zeer nou keurige en vergelijkbare waarden.....ze teste elk blok ook een paar keer totdat ze er zeker dat ze de juiste waarde hebben....kleine verschillen door de manier van blok montage worden hiermee uitgesloten........

Ook de swiftech zal ik naar die lui opsturen.... dit doe ik voornamelijk voor m'n klanten zodat ze onafhankelijke vergelijkings materiaal hebben.......
Je ziet heel veel reviews waar een gesponsord luchtje aanzit.....daar hebben we helemaal niets aan........

@BMWMAN: Waterkoeling is voormij een opzichzelfstaande hobby ( al heb ik er de laatste tijd geen tijd meer voor) De lol is het tunen en nog eens tunen...tot dat je er uiteindelijk toch niet tevreden mee bent ;)
Het is mij nog nooit gelukt om binnen een week het maximale uit een block te halen........ ik zou er anders ook geen lol meer in zien als het allemaal gesneden koek was.....

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:39:
[...]

Vergeet niet dat je geen appel met peren kan vergelijken...... de ene cpu is de andere niet..... en de ene setup is de andere niet......
Echt vergelijken kan je pas als je alles op een zelfde testbank heb getest......
Die jongens van Watercoolplanet hebben een perfecte testbank gemaakt en die geeft dus zeer nou keurige en vergelijkbare waarden.....ze teste elk blok ook een paar keer totdat ze er zeker dat ze de juiste waarde hebben....kleine verschillen door de manier van blok montage worden hiermee uitgesloten........

Ook de swiftech zal ik naar die lui opsturen.... dit doe ik voornamelijk voor m'n klanten zodat ze onafhankelijke vergelijkings materiaal hebben.......
Je ziet heel veel reviews waar een gesponsord luchtje aanzit.....daar hebben we helemaal niets aan........

@BMWMAN: Waterkoeling is voormij een opzichzelfstaande hobby ( al heb ik er de laatste tijd geen tijd meer voor) De lol is het tunen en nog eens tunen...tot dat je er uiteindelijk toch niet tevreden mee bent ;)
Het is mij nog nooit gelukt om binnen een week het maximale uit een block te halen........ ik zou er anders ook geen lol meer in zien als het allemaal gesneden koek was.....
Precies, de lol ervan is natuurlijk nog altijd het zelf bouwen/bijelkaar zoeken, veel leuker dan de kant-en-klaar setjes, dat vind ikzelf nog altijd meetellen naast de performance.

Er spelen inderdaad vele factoren mee bij de uiteindelijk weergegeven temperatuur, mobo's wijken vaak al gigantisch af, zelfs als het eenzelfde type mobo betreft.

Leuk dat die Swiftech misschien ook getest word, ben heel benieuwd hoe die tegenover de andere blokjes presteert. Reviews neem ik ook altijd met een behoorlijk korreltje zout, geef mij maar de forums :).

Verwijderd

laat maar 8)7

spuit 11 was even bagger aan het spuiten :+

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 15:52 ]

• Odin
  • Laatst online: 12-12-2025

Odin

¯¯¯¯¯

Ik was helemaal niet tevreden over waterwetter. Ik ging proef draaien met dat spul en na 1 nacht zat er al groene corrosie in mijn Maze 3 :(.
Ook hoor ik steeds vaker dat het een bruin laagje achterlaat op je slangen.
Ik heb nu Klax Corrosie protect en dat werkt perfect. Geen WaterWetter meer voor mij :(

Ik heb ook een P4 2.4 533Mhz
Mijn temps zijn 28/39 op standaard snelheden.

Maar misschien omdat jij je videokaart erbij neemt zijn de temps wat hoger

Mijn WC-Setup:
Maze 4
Auto rad Suzuki Alto met 2x 92mm fans
Eheim 1048.
Home Made Res.
Ook in een Chieftec matrix overigens :Y)

• _XipHiaS_
  • Niet online
Odin schreef op 18 October 2003 @ 16:06:
Ik was helemaal niet tevreden over waterwetter. Ik ging proef draaien met dat spul en na 1 nacht zat er al groene corrosie in mijn Maze 3 :(.
Ook hoor ik steeds vaker dat het een bruin laagje achterlaat op je slangen.
Ik heb nu Klax Corrosie protect en dat werkt perfect. Geen WaterWetter meer voor mij :(

Ik heb ook een P4 2.4 533Mhz
Mijn temps zijn 28/39 op standaard snelheden.

Maar misschien omdat jij je videokaart erbij neemt zijn de temps wat hoger

Mijn WC-Setup:
Maze 4
Auto rad Suzuki Alto met 2x 92mm fans
Eheim 1048.
Home Made Res.
Ook in een Chieftec matrix overigens :Y)
Ik ben zelf ook zondermeer tevreden met InnovaProtect (was Klax toch?), maar weet je heel zeker dat die "alg" niet uit je Suzuki rad is komen zetten? Lijkt me wel erg vlug. T'is dat je het over nacht had, anders zou ik denken dat je set misschien in de zon stond :). Zou leuk zijn om die 2 add's eens in een vergelijking te zien. Zelf was ik van plan EngineIce te gaan gebruiken en had die innovaProtect alleen voor testdoeleinden genomen, om tijdens proefdraaien ien ieder geval m'n blok niet te mollen. Maar het resultaat vond ik zo goed dat ik het maar liet voor wat het was. Heb alleen ergens een blauwe UV add gekocht die verre van UV reactive is. Maar heb al weer 1 gezien die me wel beter lijkt gaan werken.

Denk trouwens dat z'n videokaart de watertemp. hooguit een graadje of 2 a 3 verhoogt.

[ Voor 35% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-10-2003 17:18 ]

• bmwman
Ik zal mijn videokaart er eens tussen weg halen, om te kijken wat dat oplevert.
Mijn vga kaart wordt altijd zeer heet, dus het zou kunnen dat die veel warmte veroorzaakt.
(9700 pro)

• _XipHiaS_
  • Niet online
bmwman schreef op 18 October 2003 @ 17:19:
Ik zal mijn videokaart er eens tussen weg halen, om te kijken wat dat oplevert.
Mijn vga kaart wordt altijd zeer heet, dus het zou kunnen dat die veel warmte veroorzaakt.
(9700 pro)
Ben benieuwd hoeveel dat gaat schelen :).

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Zoveel scheelt het niet hoor.

Het water warmt maar max 1 graad op.

En een Radeon 9700pro word zoiezo al niet al te warm ;)

• bmwman
En een Radeon 9700pro word zoiezo al niet al te warm
Nou als je bij mij een vinger op de kaart legt wil je hem wel snel weer terugtrekken...die van mij wordt loeiheet. (op dat ijzeren plaatje, en alleen als ik aan het gamen ben)
Mijn core van de vga valt wel mee, maar wordt ondanks waterkoeling nog redelijk warm.

[ Voor 15% gewijzigd door bmwman op 18-10-2003 19:42 ]

• bmwman
Ik ben vanmiddag naar de praxis geweest en heb met isolatiemateriaal opgehaald.
Je kan voor de chieftec ook complete sets kopen maar die zijn iets van 50 euro geloof ik.
Tis een beetje passen en meten maar zie resultaat.

Let niet op de slang die naar boven loopt, dat is nl een stuk slang die ik nog had liggen. Ik kwam nl een stukje tekort en moet nog even een nieuwe bestellen, zodoende dat ik wacht om mijn vga er af te halen, anders blijf ik aan het ontluchten. :r
En wil mijn pomp ook naar de linkerkant verhuizen, dus ook daar heb ik nog een stukje slang voor nodig.

zie pic isolatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/klaar.jpg

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Dat van dat ijzeren plaatjes klopt ja...

Maar daar doe je vrij weinig tegen en die temp i sook niet schadelijk.

• bmwman
Inmiddels is mijn 9700 pro overleden..... :'(

Ik heb me vandaag een nieuwe 9700 pro besteld... het enigste voordeel wat ik zelf nog kon bedenken was dat ik er toendertijd 500 euro voor betaald heb en er 1 besteld heb voor 239 euro...

Ik ben gisteren naar tweakstore geweest en heb mij zelf verwend door te kopen:

P4 2.4c
Abit IC7-Max 3
Mushkin 512mb PC3500 Level2 dual channel
Aerogate II

Thuis gekomen alles ingebouwd en was benieuwd wat het zal gaan doen...)))
Na een poosje stoeien draait hij nu stabiel op 3414 mhz.
Ik heb een pic gemaakt van wat tests en was nieuwschierig wat jullie er van vinden of dat jullie zeggen verander dat en je behaalt meer performance.
(deze test was nog wel met de 9700pro)
Inmiddels zijn mijn temps ook nog wat gezakt, idle nu 34 en sressed 39
(mijn excuses voor zo'n grote plaatje maar als ik hem kleiner maakte werd hij onleesbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/3414.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door bmwman op 23-10-2003 01:29 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
bmwman schreef op 23 October 2003 @ 01:13:
Inmiddels is mijn 9700 pro overleden..... :'(

Ik heb me vandaag een nieuwe 9700 pro besteld... het enigste voordeel wat ik zelf nog kon bedenken was dat ik er toendertijd 500 euro voor betaald heb en er 1 besteld heb voor 239 euro...

Ik ben gisteren naar tweakstore geweest en heb mij zelf verwend door te kopen:

P4 2.4c
Abit IC7-Max 3
Mushkin 512mb PC3500 Level2 dual channel
Aerogate II

Thuis gekomen alles ingebouwd en was benieuwd wat het zal gaan doen...)))
Na een poosje stoeien draait hij nu stabiel op 3414 mhz.
Ik heb een pic gemaakt van wat tests en was nieuwschierig wat jullie er van vinden of dat jullie zeggen verander dat en je behaalt meer performance.
(deze test was nog wel met de 9700pro)
Inmiddels zijn mijn temps ook nog wat gezakt, idle nu 34 en sressed 39
(mijn excuses voor zo'n grote plaatje maar als ik hem kleiner maakte werd hij onleesbaar)

[afbeelding]
Auw! Ik wilde nog zeggen dat je op moest passen voor de core van je kaartje, maar leek me wat overdreven, had ik dan nou maar wel gedaan :( of izzie om andere reden gesneuveld?

Maar nu heb je wel een hele mooie overclock. Is dit al Prime95 stabiel of moet je nog wat finetunen? Je stressed temp is ook wel netjes dacht ik zo, of is't erg koud daar? :)

• bmwman
Ik ben bang dat hij om andere redenen is genseuveld. Ik denk zelf dat er wat artic silver op de kaart zelf is gekomen.. 8)7

En ja ik heb prime voor zeker een dik uur laten draaien zonder problemen, en de temp bleef ook mooi onder de 40 graden.
Ik wil alleen nog kijken of ik mijn geheugen nog wat sneller kan laten draaien... :9

• Buzz_NL
Hey bmwman, ik zat er over na te denken om ook wat van die geluidsisolatie aan te schaffen maar waren er nadelige effecten op je Case temp?

• bmwman
Hey bmwman, ik zat er over na te denken om ook wat van die geluidsisolatie aan te schaffen maar waren er nadelige effecten op je Case temp?
Ik heb helemaal geen verandering van temps kunnen waarnemen, dus ga gerust je gang.
Ik heb het trouwens gehaald van de Praxis...(10 eurotjes)

Verwijderd

De Maze4 is gereviewed en getest op watercoolplanet.de

http://www.watercoolplane...p?open=4&show=1&pagenum=3

oei oei oei....... niet verwacht.

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

twan1 schreef op 15 October 2003 @ 21:58:
normaal is de volgorde pomp - cpu - vga - rad - reservoir
want de cpu geeft de meeste warmte

maar je bent natuurlijk vrij in je keuze van de plaatsing ;)
Maar dan pomp je het warme water wat uit je CPU komt toch weer langs de GPU? Daarmee warm je m toch alleen maar op??? Of kan de GPU gewoon hogere temps aan?

En in het geval dat je ook nog WC hdd en WC NB koeling hebt? Wordt het dan POMP-HDD-NB-CPU-GPU-Radiator-Reservoir, of zo??

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

• Buzz_NL
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 14:57:
De Maze4 is gereviewed en getest op watercoolplanet.de

http://www.watercoolplane...p?open=4&show=1&pagenum=3

oei oei oei....... niet verwacht.
Sh1t, ik was juist van plan om die aan te gaan schaffen :'( aangezien ik in Maart/April een AMD 64FX systeem wil gaan aan schaffen wou ik niet een "te duur" blok aanschaffen.
Iemand Tips voor alternatieve(zouden misschien de "beter"blokken ook op een socket 939 passen?)

Verwijderd

Mime X schreef op 23 October 2003 @ 15:05:
[...]

Maar dan pomp je het warme water wat uit je CPU komt toch weer langs de GPU? Daarmee warm je m toch alleen maar op??? Of kan de GPU gewoon hogere temps aan?

En in het geval dat je ook nog WC hdd en WC NB koeling hebt? Wordt het dan POMP-HDD-NB-CPU-GPU-Radiator-Reservoir, of zo??
Je hebt helemaal gelijk, het maakt eigenlijk niets uit, het is gewoon net waar je prioriteiten liggen. Wanneer je het belangrijk vind dat je CPU zo optimaal mogelijk gekoeld wordt plaats je die dus als eerste na je rad (of reservoir, aangezien deze het water niet opwarmt maar theoretisch zelfs marginaal afkoelt)
Dit zou daarom de beste zijn:
rad - res - (water is hier het koelst)CPU - (indien overclocken videokaart belangrijk)GPU - NB - HDD - pomp

Pomp als laatste omdat deze het water ook een klein beetje opwarmt.

Allemaal theoretisch dit overigens, het maakt nog niet eens een halve graad uit.

• Countess
nog een keer dan maar.

water wat 1 keer langs de CPU is geweest is meestal nog geen halve graad warmer als daarvoor.
de volgorde maakt dus niet bijster veel uit.

buzz_NL
de maze 4 is zo slecht nog niet. ik haal er 32 grades stressed mee (barton 2500+ @ 2.4ghz, vcore 1.75).
heb wel de onderkant wat bij geschuurt en gepolijst.
en als je kijkt naar het verschil tussen numer 1 en de maze4 is dat maar 5k
de meeste blokken zitten tussen de 18.5 en de 20.5 de maze4 zit daar maar iets boven.
nee het is geen high preformance blok maar slecht is hij ook zeker niet. (die komen pass naa de maze4 op de ranglijst, de weerstand gaat daarna namelijk met sprongen omhoog)

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 23-10-2003 17:31 ]

• Buzz_NL
thx voor de info, maar aangezien ik bijna 400 eurie uitgeef aan mijn WC wil ik niet gaan korten op mijn blokje, maar daar staat tegenover dat ik het liefst een blokje kan kopen die ook op een socket 939 gaat passen(met misschien wat aanpassingen).

• bmwman
Ik heb zelf nu die silverprop Evo S er in zitten, die is maar 10 euro duurder dan de maze 4 en staat op de derde plaats, ben er zelf ook zeer over te spreken.

Ik heb mijn geheugen wat hoger kunnen krijgen, nadat ik de timmings was minder strak laat draaien. :P

Idle temp is nu 33
Stressed is nu 38

zie pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/snel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/snel1.jpg

• _XipHiaS_
  • Niet online
bmwman schreef op 23 oktober 2003 @ 18:40:
Ik heb zelf nu die silverprop Evo S er in zitten, die is maar 10 euro duurder dan de maze 4 en staat op de derde plaats, ben er zelf ook zeer over te spreken.

Ik heb mijn geheugen wat hoger kunnen krijgen, nadat ik de timmings was minder strak laat draaien. :P

Idle temp is nu 33
Stressed is nu 38

zie pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
Gaat lekker joh dat geuheugen van je PC :).

Verwijderd

bmwman schreef op 23 oktober 2003 @ 18:40:

Idle temp is nu 33
Stressed is nu 38

zie pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
ik kan alleen maar zeggen.....wOOOOOOOt ;)

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 23 October 2003 @ 16:18:
[...]

Sh1t, ik was juist van plan om die aan te gaan schaffen :'( aangezien ik in Maart/April een AMD 64FX systeem wil gaan aan schaffen wou ik niet een "te duur" blok aanschaffen.
Iemand Tips voor alternatieve(zouden misschien de "beter"blokken ook op een socket 939 passen?)
Ik ben ook van plan om volgend jaar over te schakelen op AMD64.

Daarom heb ik nu al gekozen voor een Zalman waterblok

Afbeeldingslocatie: http://www.the-shop.be/htmlshop/shop_image/product/6d35e75042e829a9e1f3f3fbb7464e81.gif

Ik vind ze door de ronde vorm en door slechts 2 aansluitpunten ideaal voor meerdere CPU's. Gewoon een (langer/korter) staafje en andere bouten en je bent vertrokken.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 22:08:
[...]

Ik ben ook van plan om volgend jaar over te schakelen op AMD64.

Daarom heb ik nu al gekozen voor een Zalman waterblok

[afbeelding]

Ik vind ze door de ronde vorm en door slechts 2 aansluitpunten ideaal voor meerdere CPU's. Gewoon een (langer/korter) staafje en andere bouten en je bent vertrokken.
Die heb ik ook gekocht :)

Zit nog te wachten tot ik hem krijg uit de inkoop actie.

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

bmwman schreef op 11 oktober 2003 @ 16:11:
Ik ben naar de sloop geweest en heb me daar een rad opgehaal uit een toyota corolla van bj. 1989 afm. hxbxd 18x14x6 cm waar dus heel leuk een 120mm papst op past. zie foto rad: [afbeelding]
Ik ben wel benieuwd die auto radi's (en die Tt Radiator) in de watercoolplanet lijst (http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=4) terecht zou komen.
Is er iemand die een in schatting durf te maken???? _/-\o_

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

• bmwman
Ik was zelf ook wel eens benieuwd hoe belangrijk de functie is van een radiator, en hoeveel verschil er in een rad zit....
Ik heb zelf een auto rad er inzitten, maar had er wel zin in om de Black Ice Pro II aan te gaan schaffen. Maar als het kwa temps niet veel uitmaakt dan heb ik het geld er niet voor over....

[ Voor 45% gewijzigd door bmwman op 26-10-2003 15:29 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik zie ook de "normale" SilverProp EVO, scheelt die veel qua prestaties met de Evo S? Ik vind die laatstgenoemde namelijk ietsje minder mooi omdat er een groot stuk koper uitsteekt aan de onderkant.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

NeoGames.nl schreef op 30 oktober 2003 @ 16:41:
Ik zie ook de "normale" SilverProp EVO, scheelt die veel qua prestaties met de Evo S? Ik vind die laatstgenoemde namelijk ietsje minder mooi omdat er een groot stuk koper uitsteekt aan de onderkant.
De pic bij de normale evo is die van de s478....
De evo en evo-s zien er aan de buitenkant exact het zelfde er uit.....maar inwendig heeft de normale wat bredere kanalen...zegmaar vergelijkbaar met de maze4....
De prestaties zullen ook wel ongeveer het zelfde zijn als de maze4.

@BMWMAN: nog ff en je gaat met een Cascade koelen..... nog 24uur tegaan tot de deadline.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 16:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste