[WC] waterkoeling in de Chieftec matrix

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

BMWMAN heb je de aansluitingen van je reservoir nu al omgedraaid, want zoals ze zitten op de laatste pik komt de lucht vrij via de korte en gaat het direct terug in je systeem via de lange.
Het is juist de bedoeling dat je via de korte aanzuigt en dat het via de lange in het reservoir komt, hierdoor kunnen de luchtbellen naar de oppervlakte van het reservoir komen en gaan ze dus uit het systeem

• bmwman
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-02 12:03
Ik zal eens proberen of dat wat helpt.... Ik heb nu eerst die eheim mod gedaan, ben ik in ieder geval van dat geratel af..

Hoeveel graden verschil kan een radiator doen???
Als ik mijn fan van mijn rad uitzet loopt mijn temp maar 1 graad omhoog...

Zit touwens in overweging om een p4 2.4c aan te schaffen, plus een Abit IC7.
Maar moet ik dan ook ander geheugen nemen of is dat wat ik heb wel geschikt voor deze config.

Ik heb 512 + 2x 256 MB DDR Ram 400 Mhz van het merk Transcend.

[ Voor 65% gewijzigd door bmwman op 18-10-2003 01:17 ]

Verwijderd

bmwman schreef op 18 oktober 2003 @ 00:00:
Ik zal eens proberen of dat wat helpt.... Ik heb nu eerst die eheim mod gedaan, ben ik in ieder geval van dat geratel af..

Hoeveel graden verschil kan een radiator doen???
Als ik mijn fan van mijn rad uitzet loopt mijn temp maar 1 graad omhoog...

Zit touwens in overweging om een p4 2.4c aan te schaffen, plus een Abit IC7.
Maar moet ik dan ook ander geheugen nemen of is dat wat ik heb wel geschikt voor deze config.

Ik heb 512 + 2x 256 MB DDR Ram 400 Mhz van het merk Transcend.
Dat zal zeker helpen..... maar ik dacht dat je dat al gedaan had.......
Ik geloof dat je ook de pijpjes kan verwisselen....... dan hoef je niet alles weer te laten leeglopen

Ik zou als ik jouw was het gewoon eerst proberen met dat geheugen.....je kan dat altijd nog upgraden

• bmwman
En wat mijn rad betreft, net wat ik zij als ik mijn fan uitzet die boven mijn rad hangt loopt mijn temp amper 1 graad op...???
Een rad kan toch wel meer dan 1 graad koelen lijkt me...

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:45:
[...]

ik laat de maze4 ook door hun testen..... ze hebben een testbank ontwikkeld die perfect is voor een onafhankelijk onderzoek ben zelf ook benieuwd waar de maze4 eindigd ( ik hoop niet te laag ;) )
Zit er nog een kansje in dat daar ook nog die Swiftech blokjes tussen gaan komen, op de site van Watercoolplanet?

Verder mooi setje hoor bmwman!

Ik denk dat er nog wat lucht in je rad zit waardoor je bubbels blijft houden, en dat is niet bevorderlijk voor je coolprestatie. Probeer je rad 's licht te kantelen, als alle lucht daar uit is wordt je warmte ook beter aan de omgeving afgegeven. Voor P4 temperatuurvergelijkingen kun je ff mijn site checken, heb aardig wat metingen gedaan. Heb alleen ander rad en blokje dan jij. Heb ook een Asus P4PE, dus zal er qwa meten niet veel afwijking in zitten in vergelijking, en heb je er dus een goede indicatie aan.

Ik heb m'n pomp niet gemod, maar hij is erg gevoelig, als er ook maar ietsjes lucht in zit krijg je al wat geratel. Momenteel is bij mij vrijwel geen bubbel meer te vinden in het systeem en is de pomp ook stil. Ik denk dat in een goed ontlucht systeem er niets aan de pomp gemod hoeft te worden.

BTW, bij mij maakt het ook nauwelijks uit of de fan’s op vol of heel langzaam draaien. Volgens mij is dat gewoon een goed teken, dat het rad een dusdanige capaciteit heeft dat de warmte al prima is afgegeven en dat fan’s daar niet veel meer aan veranderen. Verder trek je misschien wat warme lucht van oa je voeding door je rad?

[ Voor 76% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-10-2003 13:08 ]

• bmwman
Mijn temps zijn toch aanmerkelijk hoger dan die van jou XipHiaS.
Gisteravond was het in mijn kamer 22 graden en mijn cpu lopt dan toch op naar 38 idle stressed 43 graden. :?

Vanmorgen was het 16 graden in mijn kamer en was mijn cpu 30 ide en heb hem gelijk laten stressen, waarna de cpu opliep tot 39 graden.

Ik kan ook geen lucht meer ontdekken, ook niet nadat ik de rad had losgehaald en
wat gekanteld hebt.

Deze resultaten haalde ik ook bijna met mijn aquarius II set, en kan niet geloven dat deze aan mijn nieuwe set kan tippen...... :r

Maar goed dit is in ieder geval veel leuker, en hij draait wel stabiel, en dat is toch heel belangrijk... :+

Ik heb je site bekeken, en kan niet anders zeggen dan dat je dit heel prof gemaakt hebt. >:)

[ Voor 8% gewijzigd door bmwman op 18-10-2003 14:24 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
bmwman schreef op 18 October 2003 @ 14:06:
Mijn temps zijn toch aanmerkelijk hoger dan die van jou XipHiaS.
Gisteravond was het in mijn kamer 22 graden en mijn cpu lopt dan toch op naar 38 idle stressed 43 graden. :?

Vanmorgen was het 16 graden in mijn kamer en was mijn cpu 30 ide en heb hem gelijk laten stressen, waarna de cpu opliep tot 39 graden.

Ik kan ook geen lucht meer ontdekken, ook niet nadat ik de rad had losgehaald en
wat gekanteld hebt.

Deze resultaten haalde ik ook bijna met mijn aquarius II set, en kan niet geloven dat deze aan mijn nieuwe set kan tippen...... :r

Maar goed dit is in ieder geval veel leuker, en hij draait wel stabiel, en dat is toch heel belangrijk... :+

Ik heb je site bekeken, en kan niet anders zeggen dan dat je dit heel prof gemaakt hebt. >:)
Au! da's hoog :( bij kamertemperatuur van 30c afgelopen zomer (zolderkamer ook, warum) kwam ik na lang Primen niet boven de 38c bij 2961MHz. Als jij bij 22c kamertemperatuur idle al op 38c idle zit is dat niet echt fijn :\ . Hoe hoog draait jou CPU momenteel, en je vCore wel op default?

Zou je rad dan misschien wat klein zijn? Heb er geen ervaring mee, heb zelf alleen wel een enorm rad erop hangen. Probeer eens om de ruimte vd onderhelft vj kast te scheiden vd bovenkant, met plaatmateriaal, iets isoleert. Misschien komt er gewoon teveel warme lucht door je rad, door de stijgende warme lucht van je voeding, video ed.

Je blok lijkt me in iedergeval OK te zijn, ook ik had die op het oog, kon hem toen alleen nog nergens krijgen in NL. Pas later bij tweakstore, die gasten hebben vet gaaf materiaal, en het wordt met de dag beter. Maar ik hoop dat je er uit komt. Zou er niet van opkijken als jou blok beter is als de Swiftech die ikzelf gebruik.

Omdat wij hetzelfde mobo hadden en jij wat vergelijkingsmateriaal zocht leek het me wel handig je dat ff te melden. Zou het nog wat met de koelprut kunnen zijn, en zit je blokje goed klem? Trekt de onderplaat niet licht krom door de druk, gezien die van koper is, en die van de Swiftech's apart zit (apart onderblok en klemplaat)?

Heb jij trouwens die plexi-buisjes uit je reservoir gelaten? Ik heb ze niet gebruikt en ook de dichtingsrubbers uit de onderkant gehaald, betere doorstroom, die buisjes zijn erg dun, en grote bubbels gaan evengoed naar boven. Het reservoir is mooi lang, pas als je het voor minder dan de helft vol hebt kun je problemen in de vorm van een draaikolkje krijgen dat dan weer lucht gaat meezuigen.

En bedankt voor je beoordeling :).

[ Voor 27% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-10-2003 15:04 ]

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 18 October 2003 @ 14:35:
[...]

Au! da's hoog :( bij kamertemperatuur van 30c afgelopen zomer (zolderkamer ook, warum) kwam ik na lang Primen niet boven de 38c bij 2961MHz. Als jij bij 22c kamertemperatuur idle al op 38c idle zit is dat niet echt fijn :\ . Hoe hoog draait jou CPU momenteel, en je vCore wel op default?

Zou je rad dan misschien wat klein zijn? Heb er geen ervaring mee, heb zelf alleen wel een enorm rad erop hangen. Probeer eens om de ruimte vd onderhelft vj kast te scheiden vd bovenkant, met plaatmateriaal, iets isoleert. Misschien komt er gewoon teveel warme lucht door je rad, door de stijgende warme lucht van je voeding, video ed.

Je blok lijkt me in iedergeval OK te zijn, ook ik had die op het oog, kon hem toen alleen nog nergens krijgen in NL. Pas later bij tweakstore, die gasten hebben vet gaaf materiaal, en het wordt met de dag beter. Maar ik hoop dat je er uit komt. Zou er niet van opkijken als jou blok beter is als de Swiftech die ikzelf gebruik.

Omdat wij hetzelfde mobo hadden en jij wat vergelijkingsmateriaal zocht leek het me wel handig je dat ff te melden. Zou het nog wat met de koelprut kunnen zijn, en zit je blokje goed klem? Trekt de onderplaat niet licht krom door de druk, gezien die van koper is, en die van de Swiftech's apart zit (apart onderblok en klemplaat)?

Heb jij trouwens die plexi-buisjes uit je reservoir gelaten? Ik heb ze niet gebruikt en ook de dichtingsrubbers uit de onderkant gehaald, betere doorstroom, die buisjes zijn erg dun, en grote bubbels gaan evengoed naar boven. Het reservoir is mooi lang, pas als je het voor minder dan de helft vol hebt kun je problemen in de vorm van een draaikolkje krijgen dat dan weer lucht gaat meezuigen.

En bedankt voor je beoordeling :).
Vergeet niet dat je geen appel met peren kan vergelijken...... de ene cpu is de andere niet..... en de ene setup is de andere niet......
Echt vergelijken kan je pas als je alles op een zelfde testbank heb getest......
Die jongens van Watercoolplanet hebben een perfecte testbank gemaakt en die geeft dus zeer nou keurige en vergelijkbare waarden.....ze teste elk blok ook een paar keer totdat ze er zeker dat ze de juiste waarde hebben....kleine verschillen door de manier van blok montage worden hiermee uitgesloten........

Ook de swiftech zal ik naar die lui opsturen.... dit doe ik voornamelijk voor m'n klanten zodat ze onafhankelijke vergelijkings materiaal hebben.......
Je ziet heel veel reviews waar een gesponsord luchtje aanzit.....daar hebben we helemaal niets aan........

@BMWMAN: Waterkoeling is voormij een opzichzelfstaande hobby ( al heb ik er de laatste tijd geen tijd meer voor) De lol is het tunen en nog eens tunen...tot dat je er uiteindelijk toch niet tevreden mee bent ;)
Het is mij nog nooit gelukt om binnen een week het maximale uit een block te halen........ ik zou er anders ook geen lol meer in zien als het allemaal gesneden koek was.....

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:39:
[...]

Vergeet niet dat je geen appel met peren kan vergelijken...... de ene cpu is de andere niet..... en de ene setup is de andere niet......
Echt vergelijken kan je pas als je alles op een zelfde testbank heb getest......
Die jongens van Watercoolplanet hebben een perfecte testbank gemaakt en die geeft dus zeer nou keurige en vergelijkbare waarden.....ze teste elk blok ook een paar keer totdat ze er zeker dat ze de juiste waarde hebben....kleine verschillen door de manier van blok montage worden hiermee uitgesloten........

Ook de swiftech zal ik naar die lui opsturen.... dit doe ik voornamelijk voor m'n klanten zodat ze onafhankelijke vergelijkings materiaal hebben.......
Je ziet heel veel reviews waar een gesponsord luchtje aanzit.....daar hebben we helemaal niets aan........

@BMWMAN: Waterkoeling is voormij een opzichzelfstaande hobby ( al heb ik er de laatste tijd geen tijd meer voor) De lol is het tunen en nog eens tunen...tot dat je er uiteindelijk toch niet tevreden mee bent ;)
Het is mij nog nooit gelukt om binnen een week het maximale uit een block te halen........ ik zou er anders ook geen lol meer in zien als het allemaal gesneden koek was.....
Precies, de lol ervan is natuurlijk nog altijd het zelf bouwen/bijelkaar zoeken, veel leuker dan de kant-en-klaar setjes, dat vind ikzelf nog altijd meetellen naast de performance.

Er spelen inderdaad vele factoren mee bij de uiteindelijk weergegeven temperatuur, mobo's wijken vaak al gigantisch af, zelfs als het eenzelfde type mobo betreft.

Leuk dat die Swiftech misschien ook getest word, ben heel benieuwd hoe die tegenover de andere blokjes presteert. Reviews neem ik ook altijd met een behoorlijk korreltje zout, geef mij maar de forums :).

Verwijderd

laat maar 8)7

spuit 11 was even bagger aan het spuiten :+

[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 15:52 ]

• Odin
  • Laatst online: 12-12-2025

Odin

¯¯¯¯¯

Ik was helemaal niet tevreden over waterwetter. Ik ging proef draaien met dat spul en na 1 nacht zat er al groene corrosie in mijn Maze 3 :(.
Ook hoor ik steeds vaker dat het een bruin laagje achterlaat op je slangen.
Ik heb nu Klax Corrosie protect en dat werkt perfect. Geen WaterWetter meer voor mij :(

Ik heb ook een P4 2.4 533Mhz
Mijn temps zijn 28/39 op standaard snelheden.

Maar misschien omdat jij je videokaart erbij neemt zijn de temps wat hoger

Mijn WC-Setup:
Maze 4
Auto rad Suzuki Alto met 2x 92mm fans
Eheim 1048.
Home Made Res.
Ook in een Chieftec matrix overigens :Y)

• _XipHiaS_
  • Niet online
Odin schreef op 18 October 2003 @ 16:06:
Ik was helemaal niet tevreden over waterwetter. Ik ging proef draaien met dat spul en na 1 nacht zat er al groene corrosie in mijn Maze 3 :(.
Ook hoor ik steeds vaker dat het een bruin laagje achterlaat op je slangen.
Ik heb nu Klax Corrosie protect en dat werkt perfect. Geen WaterWetter meer voor mij :(

Ik heb ook een P4 2.4 533Mhz
Mijn temps zijn 28/39 op standaard snelheden.

Maar misschien omdat jij je videokaart erbij neemt zijn de temps wat hoger

Mijn WC-Setup:
Maze 4
Auto rad Suzuki Alto met 2x 92mm fans
Eheim 1048.
Home Made Res.
Ook in een Chieftec matrix overigens :Y)
Ik ben zelf ook zondermeer tevreden met InnovaProtect (was Klax toch?), maar weet je heel zeker dat die "alg" niet uit je Suzuki rad is komen zetten? Lijkt me wel erg vlug. T'is dat je het over nacht had, anders zou ik denken dat je set misschien in de zon stond :). Zou leuk zijn om die 2 add's eens in een vergelijking te zien. Zelf was ik van plan EngineIce te gaan gebruiken en had die innovaProtect alleen voor testdoeleinden genomen, om tijdens proefdraaien ien ieder geval m'n blok niet te mollen. Maar het resultaat vond ik zo goed dat ik het maar liet voor wat het was. Heb alleen ergens een blauwe UV add gekocht die verre van UV reactive is. Maar heb al weer 1 gezien die me wel beter lijkt gaan werken.

Denk trouwens dat z'n videokaart de watertemp. hooguit een graadje of 2 a 3 verhoogt.

[ Voor 35% gewijzigd door _XipHiaS_ op 18-10-2003 17:18 ]

• bmwman
Ik zal mijn videokaart er eens tussen weg halen, om te kijken wat dat oplevert.
Mijn vga kaart wordt altijd zeer heet, dus het zou kunnen dat die veel warmte veroorzaakt.
(9700 pro)

• _XipHiaS_
  • Niet online
bmwman schreef op 18 October 2003 @ 17:19:
Ik zal mijn videokaart er eens tussen weg halen, om te kijken wat dat oplevert.
Mijn vga kaart wordt altijd zeer heet, dus het zou kunnen dat die veel warmte veroorzaakt.
(9700 pro)
Ben benieuwd hoeveel dat gaat schelen :).

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Zoveel scheelt het niet hoor.

Het water warmt maar max 1 graad op.

En een Radeon 9700pro word zoiezo al niet al te warm ;)

• bmwman
En een Radeon 9700pro word zoiezo al niet al te warm
Nou als je bij mij een vinger op de kaart legt wil je hem wel snel weer terugtrekken...die van mij wordt loeiheet. (op dat ijzeren plaatje, en alleen als ik aan het gamen ben)
Mijn core van de vga valt wel mee, maar wordt ondanks waterkoeling nog redelijk warm.

[ Voor 15% gewijzigd door bmwman op 18-10-2003 19:42 ]

• bmwman
Ik ben vanmiddag naar de praxis geweest en heb met isolatiemateriaal opgehaald.
Je kan voor de chieftec ook complete sets kopen maar die zijn iets van 50 euro geloof ik.
Tis een beetje passen en meten maar zie resultaat.

Let niet op de slang die naar boven loopt, dat is nl een stuk slang die ik nog had liggen. Ik kwam nl een stukje tekort en moet nog even een nieuwe bestellen, zodoende dat ik wacht om mijn vga er af te halen, anders blijf ik aan het ontluchten. :r
En wil mijn pomp ook naar de linkerkant verhuizen, dus ook daar heb ik nog een stukje slang voor nodig.

zie pic isolatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/klaar.jpg

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Dat van dat ijzeren plaatjes klopt ja...

Maar daar doe je vrij weinig tegen en die temp i sook niet schadelijk.

• bmwman
Inmiddels is mijn 9700 pro overleden..... :'(

Ik heb me vandaag een nieuwe 9700 pro besteld... het enigste voordeel wat ik zelf nog kon bedenken was dat ik er toendertijd 500 euro voor betaald heb en er 1 besteld heb voor 239 euro...

Ik ben gisteren naar tweakstore geweest en heb mij zelf verwend door te kopen:

P4 2.4c
Abit IC7-Max 3
Mushkin 512mb PC3500 Level2 dual channel
Aerogate II

Thuis gekomen alles ingebouwd en was benieuwd wat het zal gaan doen...)))
Na een poosje stoeien draait hij nu stabiel op 3414 mhz.
Ik heb een pic gemaakt van wat tests en was nieuwschierig wat jullie er van vinden of dat jullie zeggen verander dat en je behaalt meer performance.
(deze test was nog wel met de 9700pro)
Inmiddels zijn mijn temps ook nog wat gezakt, idle nu 34 en sressed 39
(mijn excuses voor zo'n grote plaatje maar als ik hem kleiner maakte werd hij onleesbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/3414.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door bmwman op 23-10-2003 01:29 ]

• _XipHiaS_
  • Niet online
bmwman schreef op 23 October 2003 @ 01:13:
Inmiddels is mijn 9700 pro overleden..... :'(

Ik heb me vandaag een nieuwe 9700 pro besteld... het enigste voordeel wat ik zelf nog kon bedenken was dat ik er toendertijd 500 euro voor betaald heb en er 1 besteld heb voor 239 euro...

Ik ben gisteren naar tweakstore geweest en heb mij zelf verwend door te kopen:

P4 2.4c
Abit IC7-Max 3
Mushkin 512mb PC3500 Level2 dual channel
Aerogate II

Thuis gekomen alles ingebouwd en was benieuwd wat het zal gaan doen...)))
Na een poosje stoeien draait hij nu stabiel op 3414 mhz.
Ik heb een pic gemaakt van wat tests en was nieuwschierig wat jullie er van vinden of dat jullie zeggen verander dat en je behaalt meer performance.
(deze test was nog wel met de 9700pro)
Inmiddels zijn mijn temps ook nog wat gezakt, idle nu 34 en sressed 39
(mijn excuses voor zo'n grote plaatje maar als ik hem kleiner maakte werd hij onleesbaar)

[afbeelding]
Auw! Ik wilde nog zeggen dat je op moest passen voor de core van je kaartje, maar leek me wat overdreven, had ik dan nou maar wel gedaan :( of izzie om andere reden gesneuveld?

Maar nu heb je wel een hele mooie overclock. Is dit al Prime95 stabiel of moet je nog wat finetunen? Je stressed temp is ook wel netjes dacht ik zo, of is't erg koud daar? :)

• bmwman
Ik ben bang dat hij om andere redenen is genseuveld. Ik denk zelf dat er wat artic silver op de kaart zelf is gekomen.. 8)7

En ja ik heb prime voor zeker een dik uur laten draaien zonder problemen, en de temp bleef ook mooi onder de 40 graden.
Ik wil alleen nog kijken of ik mijn geheugen nog wat sneller kan laten draaien... :9

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 15:26
Hey bmwman, ik zat er over na te denken om ook wat van die geluidsisolatie aan te schaffen maar waren er nadelige effecten op je Case temp?

• bmwman
Hey bmwman, ik zat er over na te denken om ook wat van die geluidsisolatie aan te schaffen maar waren er nadelige effecten op je Case temp?
Ik heb helemaal geen verandering van temps kunnen waarnemen, dus ga gerust je gang.
Ik heb het trouwens gehaald van de Praxis...(10 eurotjes)

Verwijderd

De Maze4 is gereviewed en getest op watercoolplanet.de

http://www.watercoolplane...p?open=4&show=1&pagenum=3

oei oei oei....... niet verwacht.

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

twan1 schreef op 15 October 2003 @ 21:58:
normaal is de volgorde pomp - cpu - vga - rad - reservoir
want de cpu geeft de meeste warmte

maar je bent natuurlijk vrij in je keuze van de plaatsing ;)
Maar dan pomp je het warme water wat uit je CPU komt toch weer langs de GPU? Daarmee warm je m toch alleen maar op??? Of kan de GPU gewoon hogere temps aan?

En in het geval dat je ook nog WC hdd en WC NB koeling hebt? Wordt het dan POMP-HDD-NB-CPU-GPU-Radiator-Reservoir, of zo??

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

• Buzz_NL
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 14:57:
De Maze4 is gereviewed en getest op watercoolplanet.de

http://www.watercoolplane...p?open=4&show=1&pagenum=3

oei oei oei....... niet verwacht.
Sh1t, ik was juist van plan om die aan te gaan schaffen :'( aangezien ik in Maart/April een AMD 64FX systeem wil gaan aan schaffen wou ik niet een "te duur" blok aanschaffen.
Iemand Tips voor alternatieve(zouden misschien de "beter"blokken ook op een socket 939 passen?)

Verwijderd

Mime X schreef op 23 October 2003 @ 15:05:
[...]

Maar dan pomp je het warme water wat uit je CPU komt toch weer langs de GPU? Daarmee warm je m toch alleen maar op??? Of kan de GPU gewoon hogere temps aan?

En in het geval dat je ook nog WC hdd en WC NB koeling hebt? Wordt het dan POMP-HDD-NB-CPU-GPU-Radiator-Reservoir, of zo??
Je hebt helemaal gelijk, het maakt eigenlijk niets uit, het is gewoon net waar je prioriteiten liggen. Wanneer je het belangrijk vind dat je CPU zo optimaal mogelijk gekoeld wordt plaats je die dus als eerste na je rad (of reservoir, aangezien deze het water niet opwarmt maar theoretisch zelfs marginaal afkoelt)
Dit zou daarom de beste zijn:
rad - res - (water is hier het koelst)CPU - (indien overclocken videokaart belangrijk)GPU - NB - HDD - pomp

Pomp als laatste omdat deze het water ook een klein beetje opwarmt.

Allemaal theoretisch dit overigens, het maakt nog niet eens een halve graad uit.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-01 22:41
nog een keer dan maar.

water wat 1 keer langs de CPU is geweest is meestal nog geen halve graad warmer als daarvoor.
de volgorde maakt dus niet bijster veel uit.

buzz_NL
de maze 4 is zo slecht nog niet. ik haal er 32 grades stressed mee (barton 2500+ @ 2.4ghz, vcore 1.75).
heb wel de onderkant wat bij geschuurt en gepolijst.
en als je kijkt naar het verschil tussen numer 1 en de maze4 is dat maar 5k
de meeste blokken zitten tussen de 18.5 en de 20.5 de maze4 zit daar maar iets boven.
nee het is geen high preformance blok maar slecht is hij ook zeker niet. (die komen pass naa de maze4 op de ranglijst, de weerstand gaat daarna namelijk met sprongen omhoog)

[ Voor 7% gewijzigd door Countess op 23-10-2003 17:31 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Buzz_NL
thx voor de info, maar aangezien ik bijna 400 eurie uitgeef aan mijn WC wil ik niet gaan korten op mijn blokje, maar daar staat tegenover dat ik het liefst een blokje kan kopen die ook op een socket 939 gaat passen(met misschien wat aanpassingen).

• bmwman
Ik heb zelf nu die silverprop Evo S er in zitten, die is maar 10 euro duurder dan de maze 4 en staat op de derde plaats, ben er zelf ook zeer over te spreken.

Ik heb mijn geheugen wat hoger kunnen krijgen, nadat ik de timmings was minder strak laat draaien. :P

Idle temp is nu 33
Stressed is nu 38

zie pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/snel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.gtiman.nl/images/waterkoeling/snel1.jpg

• _XipHiaS_
  • Niet online
bmwman schreef op 23 oktober 2003 @ 18:40:
Ik heb zelf nu die silverprop Evo S er in zitten, die is maar 10 euro duurder dan de maze 4 en staat op de derde plaats, ben er zelf ook zeer over te spreken.

Ik heb mijn geheugen wat hoger kunnen krijgen, nadat ik de timmings was minder strak laat draaien. :P

Idle temp is nu 33
Stressed is nu 38

zie pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
Gaat lekker joh dat geuheugen van je PC :).

Verwijderd

bmwman schreef op 23 oktober 2003 @ 18:40:

Idle temp is nu 33
Stressed is nu 38

zie pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
ik kan alleen maar zeggen.....wOOOOOOOt ;)

Verwijderd

Buzz_NL schreef op 23 October 2003 @ 16:18:
[...]

Sh1t, ik was juist van plan om die aan te gaan schaffen :'( aangezien ik in Maart/April een AMD 64FX systeem wil gaan aan schaffen wou ik niet een "te duur" blok aanschaffen.
Iemand Tips voor alternatieve(zouden misschien de "beter"blokken ook op een socket 939 passen?)
Ik ben ook van plan om volgend jaar over te schakelen op AMD64.

Daarom heb ik nu al gekozen voor een Zalman waterblok

Afbeeldingslocatie: http://www.the-shop.be/htmlshop/shop_image/product/6d35e75042e829a9e1f3f3fbb7464e81.gif

Ik vind ze door de ronde vorm en door slechts 2 aansluitpunten ideaal voor meerdere CPU's. Gewoon een (langer/korter) staafje en andere bouten en je bent vertrokken.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 22:08:
[...]

Ik ben ook van plan om volgend jaar over te schakelen op AMD64.

Daarom heb ik nu al gekozen voor een Zalman waterblok

[afbeelding]

Ik vind ze door de ronde vorm en door slechts 2 aansluitpunten ideaal voor meerdere CPU's. Gewoon een (langer/korter) staafje en andere bouten en je bent vertrokken.
Die heb ik ook gekocht :)

Zit nog te wachten tot ik hem krijg uit de inkoop actie.

• Mime X
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-01-2024

Mime X

Met n GROTERE hamer lukt alles

bmwman schreef op 11 oktober 2003 @ 16:11:
Ik ben naar de sloop geweest en heb me daar een rad opgehaal uit een toyota corolla van bj. 1989 afm. hxbxd 18x14x6 cm waar dus heel leuk een 120mm papst op past. zie foto rad: [afbeelding]
Ik ben wel benieuwd die auto radi's (en die Tt Radiator) in de watercoolplanet lijst (http://www.watercoolplanet.de/index.php?open=4&show=4) terecht zou komen.
Is er iemand die een in schatting durf te maken???? _/-\o_

Vakantie!!!!!!!!!!!! Nu s ff flink veel tijd om te modden >:)

• bmwman
Ik was zelf ook wel eens benieuwd hoe belangrijk de functie is van een radiator, en hoeveel verschil er in een rad zit....
Ik heb zelf een auto rad er inzitten, maar had er wel zin in om de Black Ice Pro II aan te gaan schaffen. Maar als het kwa temps niet veel uitmaakt dan heb ik het geld er niet voor over....

[ Voor 45% gewijzigd door bmwman op 26-10-2003 15:29 ]

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik zie ook de "normale" SilverProp EVO, scheelt die veel qua prestaties met de Evo S? Ik vind die laatstgenoemde namelijk ietsje minder mooi omdat er een groot stuk koper uitsteekt aan de onderkant.

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

NeoGames.nl schreef op 30 oktober 2003 @ 16:41:
Ik zie ook de "normale" SilverProp EVO, scheelt die veel qua prestaties met de Evo S? Ik vind die laatstgenoemde namelijk ietsje minder mooi omdat er een groot stuk koper uitsteekt aan de onderkant.
De pic bij de normale evo is die van de s478....
De evo en evo-s zien er aan de buitenkant exact het zelfde er uit.....maar inwendig heeft de normale wat bredere kanalen...zegmaar vergelijkbaar met de maze4....
De prestaties zullen ook wel ongeveer het zelfde zijn als de maze4.

@BMWMAN: nog ff en je gaat met een Cascade koelen..... nog 24uur tegaan tot de deadline.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 16:57 ]

Pagina: 1 2 Laatste